Research shows that women and other under-represented groups within our industry hesitate to apply unless they tick most boxes of a role description. At Stegra, we are building an impact company with sustainability at its core. We need a diverse, inclusive, and authentic team to rally behind our purpose of de-carbonizing hard-to-abate industries, starting with steel. So, if you are equally passionate about our purpose yet concerned that your experience doesn’t perfectly align with the qualifications stated in the job advert, we strongly encourage you to apply anyway. You may be just the right candidate, either for this role – or for another upcoming role in our rapidly growing business. About us: Stegra is on a mission to disrupt the global steel industry by producing green steel, with the end goal of bringing down CO2 emissions to zero. By using green hydrogen and fossil-free electricity instead of coal; water and heat will be our primary emissions. By 2030, our ambition is to produce 5 million tonnes of green steel annually in our fully integrated, digitalized, and sustainable plant in Boden, located in northern Sweden - currently in construction phase. But this is just the beginning – our expertise in green hydrogen will enable us to decarbonize other industries in addition to steel, and we look forward to what’s next in store for us. We are looking for talented, innovative, and purpose-driven people to join our rapidly growing and diverse team. Our employees get to learn everyday, implement the latest technology and test and put their ideas into practice. Together, we are building an impact company with sustainability at its core – for our people, customers, investors, society, and planet. Mechanical Maintenance Manager The Mechanical Maintenance Manager is responsible for establishing and developing a strong safety culture throughout the organization. You will take responsibility for fostering a safe work environment by actively establishing and upholding control measures and safety procedures. You will be planning maintenance actions and leading a team of technicians. As leader of the unit you will have the opportunity to build a competent and dependable team from scratch, capable to scale Stegra's operations in Sweden and beyond. Responsibilities: Responsible for the implementation of maintenance strategies, activity plans, schedules, and preventive maintenance programs to ensure optimal equipment performance. Responsible for safety, environmental and compliance. Lead the team of engineers and technicians, providing guidance, training, and support. Responsibility for the execution of mechanical projects, including upgrades and installations. Oversee and manage the mechanical systems and technology to ensure they operate efficiently and adhere to regulations. Maintain accurate records of work orders, inventory, and equipment maintenance, and provide regular reports to the operations management. Working with and manage suppliers and contractors. Manage the department's budget. Foster an innovative and inclusive organisational culture with focus on continuous improvements and cross-functional collaboration. Qualifications: Relevant degree in engineering or relevant industry experience. Experience in greenfield projects, startups or commissioning. Strong process and technical knowledge in the mechanical field. Experience in ISO systems 9001/14001/45001. Insight in digital tools for maintenance. Experience working with SMS equipment. Proficiency in using relevant software and tools Office suite, CMMS systems etc. Exceptional leadership and team management skills. Familiarity with relevant industry regulations and standards. Very good communication skills in English. Basic Swedish skills is seen as a plus.
Vill du vara med och bidra till en mer attraktiv, hållbar och effektiv infrastruktur? Infranord erbjuder dig ett varierat arbete med omväxlande miljö där du själv kan vara med och påverka din arbetsdag. Med lång erfarenhet, hög kompetens och nya idéer driver Infranord utvecklingen av dagens och morgondagens järnvägar. Vår kultur präglas av samarbete, engagemang och lösningsorientering, alltid med säkerhet och kvalitet i fokus. ARBETSUPPGIFTER Som besiktningsman är ett av våra uppdrag att genomföra besiktningar av våra spåranläggningar. Du ansvarar bland annat för säkerhets-, ibruktagande- samt underhållsbesiktning. I arbetsuppgifterna ingår även felavhjälpning och att hantera och tidigt korrigera avvikelser som uppstår inom ansvarsområdet. Det är ett varierande arbete och vi vistas ofta utomhus tillsammans i vårt arbetslag. För att lyckas i rollen som besiktningsman är det viktigt att du är noggrann, analytisk och har en stark förståelse för säkerhetsföreskrifter och standarder. Du bör också vara en god kommunikatör och trivas med att arbeta både självständigt och i team. Du har möjlighet att vara flexibel eftersom resor, beredskap i hemmet samt helg- och nattarbete förekommer. Annonsen avser 3-5 tjänster med placering i Boden eller Luleå. Vi söker Besiktningsman till områdena Bana/El/Signal. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Godkänd gymnasieutbildning, gärna inom teknik eller bygg- och anläggningsprogrammet. • Goda kunskaper om järnvägsinfrastruktur och säkerhetsföreskrifter. • B-körkort (manuell). • Godkänd behörighet som besiktningsman. Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av spårbesiktning eller andra arbetsuppgifter inom järnvägsbranschen. • C-körkort. • Behörighet att framföra spårgående fordon. ÖVRIGT Vi hoppas du tar chansen och söker tjänsten för här kommer du möta ett trevligt gäng med lång erfarenhet och gedigen kompetens som ser fram emot ytterligare en kollega. Urvalsarbetet sker löpande, skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt! Vi strävar efter att vara en inkluderande arbetsgivare och välkomnar därför alla med sin ansökan. Våra medarbetare förväntas vara goda förebilder och bidra till en hållbar arbetsmiljö där alla respekteras för den de är. Vid urvalet lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. I vår rekryteringsprocess genomför alla nyanställningar alkohol- och drogtester. En del tjänster hos oss innebär placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning kan därför komma att genomföras i enligt med Säkerhetsskyddslagen (2018:585) före beslut om anställning. Mer information om oss finns på https://www.infranord.se/
Löneadministratör till Bastard Burgers Är du en person som älskar ordning och reda, har koll på detaljer och trivs i en administrativ roll med stort ansvar? Har du grundläggande kunskaper i både lön och redovisning, och vill du arbeta i en dynamisk och internationell miljö? Vi söker nu en Löneadministratör till Bastard Burgers huvudkontor i Luleå, med tillsättning omgående! Om rollen I den här rollen får du ett helhetsgrepp om flera centrala administrativa delar i vår verksamhet. Tjänsten innebär cirka 50 % arbete med lönehantering och cirka 50 % med uppgifter inom ekonomi samt övrig administration. Du kommer att vara en del av vårt Finance-team. Du behöver inte vara en färdig redovisningsekonom, men vi ser gärna att du har viss erfarenhet eller utbildning inom området. I din roll kommer du bland annat att arbeta med: Löneadministrationen ut mot våra restauranger Rapportering (försäkringar, pension etc.) Enklare ekonomirelaterade uppgifter (fakturahantering, kvittoredovisning, avstämningar) Administrativ support till övriga avdelningar Dokumenthantering Din profil För att lyckas i rollen ser vi att du har: Grundläggande kunskaper av lön – genom utbildning och/eller arbetslivserfarenhet. Meriterande med erfarenhet från löneadministration inom restaurangbranschen med medföljande kollektivavtal. Meriterande med viss vana av administrativa system (t.ex. Caspeco och Fortnox) Meriterande om du har grundläggande kunskap inom redovisning Vi söker dig som är: Noggrann och strukturerad Självständig men samarbetsvillig Ansvarstagande – du förstår vad det innebär att ha ansvar för lön och administration Nyfiken och villig att lära dig mer Vad vi erbjuder En spännande och ansvarsfull roll i en internationell restaurangkoncern. En arbetsplats där du får möjlighet att påverka och utvecklas Konkurrenskraftig lön och förmåner Om Bastard Burgers Bastard Burgers värdeord är kvalité, kultur och människor, där dessa ligger till grund för våra gemensamma mål. En tjänst hos oss innebär en möjlighet att få vara delaktig i ett innovativt och snabbt växande företag, där vi är stolta över vår kultur och familjära känsla! Bastard Burgers är ett ungt och snabbt växande företag som grundades i Luleå, Sverige, år 2016. Idag finns det fler än 70 Bastard Burgers-restauranger runt om i hela Sverige och ytterligare restauranger i Finland och Norge. Vi är stora och vi växer snabbt, men vägrar tappa vår personlighet. Kärlek till mat och människor har skapat en stark kultur runt Bastard Burgers, där såväl klimatsmarta initiativ som högljudd hiphop ryms. Vårt kontor, beläget i en rymlig och trivsam lokal strax utanför centrala Luleå, erbjuder en inspirerande arbetsmiljö där vi värdesätter både engagemang och gemenskap. Här finns möjligheter att koppla av och umgås med kollegor genom aktiviteter som shuffleboard, biljard, basket och dart. Dessutom har vi ett testkök där vår produktchef regelbundet provar nya innovativa produkter – och du får ofta chansen att vara bland de första att smaka. Här kombinerar vi höga ambitioner med en skön stämning – för vi tror att framgång byggs av både engagemang och en bra arbetsmiljö. Mångfald och inkludering Bastard Burgers värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet, vår ambition är att rekrytera medarbetare från olika bakgrunder. Låter detta som en roll för dig? Välkommen med din ansökan redan idag! Urval och intervjuer sker löpande.
Vill du arbeta på en modern arbetsplats där vi bryr oss om varandra, har stor framtidstro och är övertygade om att teamwork är nyckeln till framgång? Vi på Eurocon växer och söker nu fler uppdragsledare och projektingenjörer inom el och instrument till vårt team i Kiruna och Luleå. Möjligheterna för dig att växa med oss är stora och i rollen som konsult hos oss kommer du att arbeta med att effektivisera och framtidssäkra industrin i norra Sverige. Vill du vara med på vår resa? Läs vidare! OM JOBBET Som konsult i vårt team ansvarar du för att skapa och upprätthålla hög prestanda och produktivitet i våra kunders anläggningar. Vi är med i hela kedjan, från förstudie till idrifttagning. Du kommer att arbeta med moderna gränssnitt mellan processens utrustning och DCS/PLC-system samt konstruktion av ställverkslösningar och motorstyrningar samt även fältutrustning. Dina arbetsuppgifter kommer vara detaljprojektering samt beräkningar, inköp och projektplanering. Det finns möjlighet att du tar en ledande roll som handledare till yngre kollegor eller som uppdragsledare. Din viktigaste uppgift i teamet är att bidra med hög kvalitet inom disciplinen i våra industrikunders projekt. Ofta är projekten multidisciplinära och du samarbetar då med övriga discipliner. Vidare kommer ditt arbete bestå av: - Delaktighet i hela kedjan, från förstudie till driftsättning av uppförda anläggningar - Framtagning av lösningar och layouter - Detaljkonstruktion inom hela el-området - Beräkningar, inköp och projektplanering - Tekniskt stöd och montageassistans under hela projektet Vi har flera spännande förfrågningar på gång och kunderna återfinns inom ett flertal olika segment till exempel industriprojekt inom process- och tillverkningsindustri, infrastruktur och informationssystem av alla storlekar och komplexitet. VEM ÄR DU? Vi letar efter dig som är erfaren projektingenjör och trivs i konsultrollen, där du ständigt får utmana och utveckla våra kunder! Precis som vi är du en person som gillar att ha roligt på jobbet och tycker att samarbete med kollegor och kunder är en naturlig del av arbetet. Du har en bred och övergripande förståelse för teknik och är van att jobba mot uppsatta mål. Att arbeta som konsult innebär att uppdragen och arbetsuppgifterna varierar från enklare till mer komplexa och därför vill vi att du är prestigelös och flexibel som person, men har inga problem med att vara din egen ”projektledare” när det behövs. Du ser dig själv som en teamspelare med god social kompetens. Skulle vi skriva en önskelista över vilka kompetenser och erfarenheter du har skulle den se ut ungefär så här: - Teknisk utbildning på universitet, högskola, yrkeshögskola eller arbetat dig till motsvarande kunskap inom elkraft, elektroteknik, automation eller liknande - Några års erfarenhet som konstruktör inom el- och instrument - Några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom industri- och energisektorn är meriterande - Erfarenhet av CAD-verktyg och projektering - Har erfarenhet av detaljprojektering i databas och/-eller DCS/PLC-system (meriterande, men inget krav) - God datorvana och grundläggande kunskaper i MS Office-paketet - Kan uttrycka dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift - Har tekniskt intresse, en vilja att lära, är nyfikenhet på yrket och har initiativförmåga Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper som bör andas nyfikenhet, engagemang och motivation. Att du är en lagspelare som gärna samarbetar och delar med dig av din kunskap till andra ser vi som en självklarhet. Det är så vi gör på Eurocon. VAD DU FÅR På Eurocon blir du en del av en öppen och välkomnade atmosfär, samtidigt som du arbetar i en framtidsinriktad verksamhet med starkt utvecklingsfokus präglad av nyfikenhet, stor frihet och glädje. I en region som växer allt starkare inom industrin ser vi ljust på framtiden och har stora möjligheter att växa genom flera intressanta och utvecklande projekt. Det här är ett gyllene tillfälle för dig att få vara med och utveckla verksamheten tillsammans med oss. Vi erbjuder friskvårdsbidrag, rådgivning av tjänstepension, massage, förstärkt föräldrapenning, maximala nivåer av sjukersättning, sjukvårdsförsäkring och möjlighet att teckna andra förmånliga försäkringar. OM EUROCON Eurocon med dotterbolagen, Pidab, SiteBase och Eurocon Sydväst sysselsätter cirka 285 medarbetare och är en del av Rejlers Sverige AB. Eurocon finns på över tio orter från Kiruna i norr till Karlshamn i söder. Läs mer på eurocon.se Som ett kvalitativt led i våra rekryteringsprocesser görs en bakgrundskontroll på slutkandidaten. För vissa roller krävs också en säkerhetsprövning innan uppdrag hos kund, är det aktuellt för tjänsten du sökt får du mer information kring det i ett senare skede. Vi arbetar med löpande urval och ber dig därför skicka in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen till Eurocon!
Vill du arbeta på en modern arbetsplats där vi bryr oss om varandra, har stor framtidstro och är övertygade om att teamwork är nyckeln till framgång? Vi på Eurocon växer och söker nu fler uppdragsledare och projektingenjörer inom el och instrument till vårt team i Kiruna och Luleå. Möjligheterna för dig att växa med oss är stora och i rollen som konsult hos oss kommer du att arbeta med att effektivisera och framtidssäkra industrin i norra Sverige. Vill du vara med på vår resa? Läs vidare! OM JOBBET Som konsult i vårt team ansvarar du för att skapa och upprätthålla hög prestanda och produktivitet i våra kunders anläggningar. Vi är med i hela kedjan, från förstudie till idrifttagning. Du kommer att arbeta med moderna gränssnitt mellan processens utrustning och DCS/PLC-system samt konstruktion av ställverkslösningar och motorstyrningar samt även fältutrustning. Dina arbetsuppgifter kommer vara detaljprojektering samt beräkningar, inköp och projektplanering. Det finns möjlighet att du tar en ledande roll som handledare till yngre kollegor eller som uppdragsledare. Din viktigaste uppgift i teamet är att bidra med hög kvalitet inom disciplinen i våra industrikunders projekt. Ofta är projekten multidisciplinära och du samarbetar då med övriga discipliner. Vidare kommer ditt arbete bestå av: - Delaktighet i hela kedjan, från förstudie till driftsättning av uppförda anläggningar - Framtagning av lösningar och layouter - Detaljkonstruktion inom hela el-området - Beräkningar, inköp och projektplanering - Tekniskt stöd och montageassistans under hela projektet Vi har flera spännande förfrågningar på gång och kunderna återfinns inom ett flertal olika segment till exempel industriprojekt inom process- och tillverkningsindustri, infrastruktur och informationssystem av alla storlekar och komplexitet. VEM ÄR DU? Vi letar efter dig som är erfaren projektingenjör och trivs i konsultrollen, där du ständigt får utmana och utveckla våra kunder! Precis som vi är du en person som gillar att ha roligt på jobbet och tycker att samarbete med kollegor och kunder är en naturlig del av arbetet. Du har en bred och övergripande förståelse för teknik och är van att jobba mot uppsatta mål. Att arbeta som konsult innebär att uppdragen och arbetsuppgifterna varierar från enklare till mer komplexa och därför vill vi att du är prestigelös och flexibel som person, men har inga problem med att vara din egen ”projektledare” när det behövs. Du ser dig själv som en teamspelare med god social kompetens. Skulle vi skriva en önskelista över vilka kompetenser och erfarenheter du har skulle den se ut ungefär så här: - Teknisk utbildning på universitet, högskola, yrkeshögskola eller arbetat dig till motsvarande kunskap inom elkraft, elektroteknik, automation eller liknande - Några års erfarenhet som konstruktör inom el- och instrument - Några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom industri- och energisektorn är meriterande - Erfarenhet av CAD-verktyg och projektering - Har erfarenhet av detaljprojektering i databas och/-eller DCS/PLC-system (meriterande, men inget krav) - God datorvana och grundläggande kunskaper i MS Office-paketet - Kan uttrycka dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift - Har tekniskt intresse, en vilja att lära, är nyfikenhet på yrket och har initiativförmåga Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper som bör andas nyfikenhet, engagemang och motivation. Att du är en lagspelare som gärna samarbetar och delar med dig av din kunskap till andra ser vi som en självklarhet. Det är så vi gör på Eurocon. VAD DU FÅR På Eurocon blir du en del av en öppen och välkomnade atmosfär, samtidigt som du arbetar i en framtidsinriktad verksamhet med starkt utvecklingsfokus präglad av nyfikenhet, stor frihet och glädje. I en region som växer allt starkare inom industrin ser vi ljust på framtiden och har stora möjligheter att växa genom flera intressanta och utvecklande projekt. Det här är ett gyllene tillfälle för dig att få vara med och utveckla verksamheten tillsammans med oss. Vi erbjuder friskvårdsbidrag, rådgivning av tjänstepension, massage, förstärkt föräldrapenning, maximala nivåer av sjukersättning, sjukvårdsförsäkring och möjlighet att teckna andra förmånliga försäkringar. OM EUROCON Eurocon med dotterbolagen, Pidab, SiteBase och Eurocon Sydväst sysselsätter cirka 285 medarbetare och är en del av Rejlers Sverige AB. Eurocon finns på över tio orter från Kiruna i norr till Karlshamn i söder. Läs mer på eurocon.se Som ett kvalitativt led i våra rekryteringsprocesser görs en bakgrundskontroll på slutkandidaten. För vissa roller krävs också en säkerhetsprövning innan uppdrag hos kund, är det aktuellt för tjänsten du sökt får du mer information kring det i ett senare skede. Vi arbetar med löpande urval och ber dig därför skicka in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen till Eurocon!
Vill du bli en av oss som ger våra hemtjänst kunder det lilla extra? Vi söker Sommarvikarier inför sommaren 2025 till vår hemtjänst verksamhet i Boden. Vi önskar dig med stort engagemang, ansvarskännande, flexibilitet och framåtanda. Du bör vara en positiv person som tycker att arbete med människor är stimulerande. Vi vill att du är kommunikativ och har goda kunskaper i det svenska språket. ARBETSUPPGIFTER Sedvanliga arbetsuppgifter inom vård & omsorg hos brukare i hemmiljö. KVALIFIKATIONER Vård- och omsorgsprogrammet ,vårdbiträdes utbildning eller är en person som har ett genuint intresse av att arbeta med människor. Du som söker måste vara minst 18 år fyllda. Meriterande är om du har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg. Du är trygg i att dokumentera i och använda olika system som behövs i arbetet. Du bör behärska svenska språket i tal, skrift och läsförståelse, då det innebär kontakt med brukare, anhöriga, dokumentation och inläsning av information som berör arbetet. Meriterande om du har kunskap och erfarenhet av medicinhantering och har haft medicindelegering. B-körkort är en merit men vi välkomnar även sökande utan körkort då vår verksamhet inte alltid behöver vara bilburen. Arbetet innebär varierande arbetstider, vardagar och vardagkvällar samt helger. OBS! Vi tar inte emot ansökningar via telefon. Rekrytering sker löpande så vi mottar gärna din ansökan så snart som möjligt. Varmt Välkommen med din ansökan!
Vill du utvecklas inom administration och kundservice? Nu finns möjligheten att starta din karriär hos Telia i Luleå! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar över sommaren. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Telia. Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv. Om företaget Telia Company är ett ledande företag inom IT och telekommunikation som hjälper både privatpersoner och företag att kommunicera smidigt, effektivt och hållbart. Med en stark närvaro i sju länder och omkring 21 000 medarbetare – varav cirka 4 700 i Sverige – erbjuder Telia uppkoppling i några av världens bästa nät. Sverige har en bredbandsinfrastruktur i toppklass, och just nu moderniserar Telia mobilnätet med förbättrat 4G och utbyggnad av 5G. Genom att driva digitalisering och investera i framtidens teknik bidrar Telia till ett mer uppkopplat och hållbart samhälle. Digitaliseringen skapar nya möjligheter att kommunicera och dela information – oavsett tid och plats. Telia tillhandahåller den digitala grund som får företag, samhällen och människor att mötas och utvecklas. Välkommen till Telia – för bättre nät och bättre upplevelser! Arbetsuppgifter I den här rollen ansvarar du för att hantera och registrera kundbeställningar i flera system. Du administrerar en variation av privatkundsorder och ser till att alla uppgifter registreras korrekt. Du kommer även att hantera felregistreringar och avvikelser, med målet att lösa dessa ärenden och hålla både kunder och kollegor uppdaterade. Arbetet innebär också regelbunden kontakt med kollegor, och du blir en del av ett team som samarbetar för att hitta effektiva lösningar och säkerställa positiva kundupplevelser. Vid anställningens början får du en omfattande introduktion och utbildning för att du ska känna dig trygg i din nya roll. Du kommer också att få kontinuerligt stöd och feedback från både din närmaste chef på Telia och Bravura, för att hjälpa dig växa och bredda din kompetens över tid. • Administrera order, felregistreringar och avvikelser • Support kring ärenden via telefon och chatt • Samarbete med kollegor Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Avslutad gymnasieutbildning • Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska • Erfarenhet inom administration/kundservice är meriterande I rollen som orderadministratör är det viktigt att du är engagerad och strävar efter att leverera hög service och nöjda kunder. Du har en god kommunikationsförmåga, både muntligt och skriftligt, eftersom du kommer att hantera många olika kontaktytor. Rollen kräver att du är självgående, tar egna initiativ och har förmågan att anpassa dig efter föränderliga situationer och arbetsuppgifter. Du arbetar i ett team där samarbete och ömsesidigt stöd är centralt, och därför ser vi att du är en lagspelare som trivs med att samarbeta och bidra till gruppens gemensamma mål. Övrig information Start: 2 juni Plats: Luleå Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-05-10. #Nextgen
På Softhouse befinner vi oss i en viktig fas på vår tillväxtresa och nu är vi på jakt efter fler utvecklare som vill ansluta till vårt kontor i Luleå. Vi brinner för ny teknik och gillar att utveckla, och utvecklas, tillsammans. Om Softhouse Inom Softhouse är vi ca. 300 medarbetare fördelade på våra 10 kontor och tillsammans levererar vi tjänster och mjukvara i världsklass. I Luleå är vi idag drygt 20 personer och du hittar oss i centrala lokaler på Kyrkogatan, med fin utsikt över Södra Hamn. Här möts du av trevliga kollegor som arbetar som enskilda specialister eller i sammansvetsade team för att erbjuda våra kunder bästa möjliga IT-kompetens. I Luleå finns även vårt team Neava Design Studio som ligger i framkant inom 3D-visualisering och Augmented Reality. Passar du i rollen? Vi söker dig som är en erfaren utvecklare med ett intresse för de senaste trenderna inom mjukvaruutveckling. Vi ser gärna att du har bra koll på backend och Java-utveckling, men det är också ett plus om du trivs med att arbeta över hela stacken. För att lyckas i rollen tror vi att du: Har flera års professionell erfarenhet av mjukvaruutveckling, gärna i en konsultroll. Har god kunskap inom system- och mjukvaruutveckling. Du behärskar Java men har också vana att navigera inom flertalet olika teknikstackar. Är en förtroendeingivande relationsskapare som har en lyhördhet för kunders behov och en vilja att erbjuda bästa möjliga mjukvarulösning. Drivs av att utvecklas och att dela dina kunskaper med kollegor. Kan uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska. Vad du får hos oss Här får du möjlighet att bli del av ett framåtsträvande bolag där du och din work-life-balance är i fokus. Utöver vårt generösa förmånspaket får du också: Möjlighet att påverka och bidra till företagets framgång, i en inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor. En mix av spännande och utmanande uppdrag med allt från nyutveckling till förvaltning och vidareutveckling. Individuellt anpassad kompetensutveckling och aktiv kunskapsdelning med andra duktiga Softhouse-kollegor. Stämningen är öppen och prestigelös där vi delar med oss av kunskap och erfarenheter. Ett team som gillar att göra saker tillsammans för att förhöja vardagen. Ett värderingsstyrt bolag där vi alla känner igen oss i våra värdeord: Team, Enkelhet, Mod och Passion. Låter det intressant? Vårt urval sker löpande, skicka in din ansökan!
Vi söker dig som redan är eller vill bli restaurangmedarbetare och ta plats i Bastard Burgers restaurang, för att tillaga och servera Sveriges bästa hamburgare. Du är öppen för varierande uppgifter och kan både ta plats i kök och kassa. Du älskar mat och förstår vikten av kvalitet och mathantverk. Som restaurangmedarbetare hos Bastard Burgers kommer du jobba i ett högt tempo och därför är det extra viktigt att du förstår att kommunikation är avgörande för ett smidigt och roligt teamwork. Det blir stressiga stunder i en restaurang, men det hanterar du effektivt och lösningsfokuserat. Du har rätt attityd och en härlig personlighet, där du förstår att du är otroligt viktig för både gästerna och dina kollegor, därför kommer du till jobbet med en bra energi - precis som resten av teamet. För dig är det en självklarhet att gästerna ska få den bästa servicen. Ditt CV är inte lika viktigt som din vilja att jobba och utvecklas tillsammans med oss – kunskapen har vi redan och vi lär gärna ut den. Kvalifikationer och förmågor: Utbildningskrav: inget Krav på erfarenhet: ingen, men meriterande med tidigare inom restaurang-och servicebranschen Språkkrav: talar engelska eller svenska. Meriterande om du behärskar båda språken. Vi ser gärna att du är vi ser gärna att du är samarbetsvillig, har en positiv attityd, har ett engagemang för Bastard Burgers och har gärna koll på oss sedan tidigare! Möjlighet att arbeta flexibla timmar, inklusive kväller och helger Vi ser även gärna att du bor i närområdet av enheten Om Bastard Burgers Bastard Burgers är ett ungt och snabbt växande företag som värnar om människorna. Vi grundades i Luleå, Sverige, år 2016, och idag finns det fler än 70 Bastard Burgers-restauranger runt om i hela Sverige och ytterligare restauranger i Finland, Norge och New York! Vi är stora och vi växer snabbt, men vägrar tappa personlighet eller bli basic. Kom hit för att du gillar musik, graffiti, streetwear, riktigt bra streetfood, klistermärken på borden – allt det där som gör Bastard Burgers till Bastard Burgers. Kärlek till mat och människor har skapat en stark kultur runt Bastard Burgers, där såväl klimatsmarta initiativ som högljudd hiphop ryms. Välkommen med din ansökan! Vi värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.
Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 6+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Description: Site Manager with the support of project team is responsible for successful execution/delivery of assigned project(s) on-time, within budget with on- quality & safety framework of PG. PG Certified Senior Site Manager or similar. Ability to work with projects of different size, complexity and contractual types. Knowledge, Skills and Experience, in addition to previous qualification level Minimum six years experience managing project sites/construction. Bachelor’s Degree in engineering with domain experience in PG business. Experience with Projects of different size, complexity and contractual types. People related skills: Upholds ethics and values Demonstrates integrity Promotes and defends equal opportunities, builds diverse teams Encourages organizational and individual responsibility towards the community and the environment Demonstrates an interest in and understanding of others Adapts to the team and builds team spirit Recognizes and rewards the contribution of others Listens, consults others and communicates proactively Supports and cares for others Develops and openly communicates self-insight Requirements Bachelors in Electrical/Mechanical engineering, or equivalent skills. Few years’ experience as Site Manager in construction and / or installation business. Good understanding of the transmission regulations and current HSE legislation. Proven leadership skills, with a collaborative, solutions-oriented approach and strong communication skills. Proactive and flexible personality. Excellent written and spoken communication skills in Swedish and good communication skills in English. Bas P and bas U competence are considered as a benefit. Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer