Vi på Rekab söker en kalkylingenjör till vår verksamhet i Luleå. Vilka är vi? Rekab Entreprenad, en del av börsnoterade Wästbygg Gruppen, bygger och utvecklar samhällsviktiga fastigheter så som exempelvis skolor och sjukhus samt även kommersiella byggnader och bostäder längs hela den norrländska kusten. I över 20 år har vi varit en trygg och flexibel partner för våra kunder - främst kommuner, stat och regioner samt större fastighetsbolag på och omkring våra verksamhetsorter; Luleå, Skellefteå, Umeå, Örnsköldsvik och Sundsvall. Vår styrka som arbetsgivare är korta beslutsvägar där medarbetaren har möjlighet att bidra, påverka och göra sin röst hörd. Hos oss får du chansen att utvecklas i ett av norra Sveriges största och mest drivna entreprenad- och projektutvecklingsföretag som sätter produktionen i fokus. Rollen som kalkylingenjör hos Rekab Som kalkylingenjör har du ett helhetsansvar för kalkylen från start till färdigt anbud. I dina arbetsuppgifter ingår att upprätta anbud- och budgetkalkyler samt produktionskalkyler. Du ansvarar för att uppdatera recept och priser i vårt kalkylprogram samt uppdatera kalkylmallar. Vidare är det du som lämnar över arbetsplatsen till arbetsplatsorganisationen från anbudsfas till produktionsfas. I din roll har du kontakt med beställare, underentreprenörer och leverantörer och du arbetar tätt ihop med andra kalkylingenjörer, arbetschefer och entreprenadingenjörer. Vi erbjuder dig en nyckelroll i företaget där du kan göra viktig skillnad och möjlighet att utvecklas i din yrkeskarriär. möjligheten att räkna på en bred variation av spännande projekt. att vara en del av en familjär arbetskultur där lagkänsla och samarbete värderas högt. en väl fungerande organisation med gedigen erfarenhet av byggproduktion, i ett bolag som är både etablerat och välkänt på marknaden med gott renommé. korta beslutsvägar, enkla rutiner och effektiva arbetssätt. Vi söker dig som har erfarenhet från byggbranschen, god byggteknisk förståelse och gärna några års erfarenhet av kalkylarbete. trivs med att hantera data, arbeta strukturerat mot tydliga deadlines och är analytiskt lagd. har en relevant utbildning inom byggsektorn eller motsvarande erfarenhet. har du dessutom goda kunskaper i LOU, entreprenadjuridik, erfarenhet av kalkylprogram och inköpsjuridik blir vi extra glada. Om Wästbygg Gruppen Wästbygg Gruppen är ett börsnoterat entreprenad- och projektutvecklingsbolag som bygger och utvecklar bostäder, kommersiella byggnader, samhällsfastigheter samt logistik- och industrianläggningar. I koncernen ingår Rekab Entreprenad AB, Wästbygg AB och Logistic Contractor AB. Verksamheten bedrivs på de mest expansiva marknaderna i Sverige samt inom Logistic Contractor även i de nordiska grannländerna. 2024 omsatte koncernen 4,3 miljarder och hade ca 500 anställda. Övrig information Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tillträdesdag: enligt överenskommelse. Vi tillämpar referenstagning och bakgrundskontroll i slutfasen av rekryteringsprocessen. Rekab Entreprenad omfattas utav kollektivavtal mellan Byggföretagen och Ledarna, Sveriges Ingenjörer och Unionen (Tjänstemannaavtalet) samt med Byggnads (Byggavtalet). Varmt välkommen med din ansökan!
Vi på Rekab söker en entreprenadingenjör till vår verksamhet i Luleå. Vilka är vi? Rekab Entreprenad, en del av börsnoterade Wästbygg Gruppen, bygger och utvecklar samhällsviktiga fastigheter så som exempelvis skolor och sjukhus samt även kommersiella byggnader och bostäder längs hela den norrländska kusten. I över 20 år har vi varit en trygg och flexibel partner för våra kunder - främst kommuner, stat och regioner samt större fastighetsbolag på och omkring våra verksamhetsorter; Luleå, Skellefteå, Umeå, Örnsköldsvik och Sundsvall. Vår styrka som arbetsgivare är korta beslutsvägar där medarbetaren har möjlighet att bidra, påverka och göra sin röst hörd. Hos oss får du chansen att utvecklas i ett av norra Sveriges största och mest drivna entreprenad- och projektutvecklingsföretag som sätter produktionen i fokus. Rollen som entreprenadingenjör hos Rekab Som entreprenadingenjör är du en nyckelspelare och deltar i projektens tidiga skeden och har en viktig roll i inköps- och projekteringsfasen. Du ansvarar för att bevaka våra intressen och driva våra frågor för projektens inköp och budget. Du har ett nära samarbete med entreprenadingenjörsteamet, arbetschefer och arbetsplatser, samt beställarorganisationen. Vi erbjuder dig: en nyckelroll i företaget där du kan göra viktig skillnad och möjlighet att utvecklas i din yrkeskarriär. möjligheten att arbeta med en bred variation av spännande projekt. att vara en del av en familjär arbetskultur där lagkänsla och samarbete värderas högt. en väl fungerande organisation med gedigen erfarenhet av byggproduktion, i ett bolag som är både etablerat och välkänt på marknaden med gott renommé. korta beslutsvägar, enkla rutiner och effektiva arbetssätt. Vi söker dig som: har flerårig erfarenhet från byggproduktion och gärna några års erfarenhet som entreprenadingenjör/projektingenjör. har god byggteknisk förståelse. är analytiskt lagd, strukturerad, affärsmässig och kommunikativ. har ett intresse av projekterings- och produktionsfrågor, ÄTA-hantering och ekonomistyrning. har en relevant högskoleutbildning inom byggsektorn eller motsvarande erfarenhet. Om Wästbygg Gruppen Wästbygg Gruppen är ett börsnoterat entreprenad- och projektutvecklingsbolag som bygger och utvecklar bostäder, kommersiella byggnader, samhällsfastigheter samt logistik- och industrianläggningar. I koncernen ingår Rekab Entreprenad AB, Wästbygg AB och Logistic Contractor AB. Verksamheten bedrivs på de mest expansiva marknaderna i Sverige samt inom Logistic Contractor även i de nordiska grannländerna. 2024 omsatte koncernen 4,3 miljarder och hade ca 500 anställda. Övrig information Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tillträdesdag: enligt överenskommelse. Vi tillämpar referenstagning och bakgrundskontroll i slutfasen av rekryteringsprocessen. Rekab Entreprenad omfattas utav kollektivavtal mellan Byggföretagen och Ledarna, Sveriges Ingenjörer och Unionen (Tjänstemannaavtalet) samt med Byggnads (Byggavtalet). Varmt välkommen med din ansökan!
Vi på Northern Skill söker nu en däckmontör/skiftare, för uppdrag på plats ute hos vår kund i Boden! Start för uppdraget är omgående Som Däckmontör kommer du att ha följande ansvarsområden: Däckmontage: Du kommer att ansvara för att demontera och montera däck på kundernas bilar ( Du kör in bilen i verkstaden ) Däckservice: Det kan förekomma däckreparationer Kundservice: Ge våra kunder en högklassig service genom att svara på deras frågor och ta väl hand om dom Säkerhet: Utföra ditt jobb efter arbetsplatsens säkerhetsrutiner För att vara framgångsrik i rollen som Däckmontör är följande meriterande men inte ett krav: Erfarenhet av däckmontage och service. Kunskap om däcktyper, däckdimensioner och däckmönster. Förmåga att använda däckmaskiner och balanseringsutrustning. Ha ett vaket säkerhetstänk. Utmärkt kundserviceförmåga. Fysiskt stark och kapabel att lyfta och hantera däck och utrustning. Ansvarstagande och noggrann i arbetsutförandet. B-körkort är ett krav ( Manuell växel ) Arbetstider 07-16, Måndag till Fredag Ta chansen och sök för ett jobb med mycket fart där du samtidigt får jobba fysiskt! Har du inget flashigt CV så funkar det ändå men skriv då gärna lite kort om vem du är och vad du kan.
Har du erfarenhet av försäljning av logistiklösningar? Brinner du för tyngre logistik – Pall-, Stycke- och Partigods? Då kan detta vara en roll för dig! Här är fokuset att identifiera affärsmöjligheter hos nya kunder, bygga goda relationer och leda kunden genom hela försäljningsprocessen fram till avslut. Rollen är ny, och vi erbjuder en unik möjlighet för dig som drivs av resultat, etablerar starka kontaktnät med kunderna och vill arbeta med värdeskapande och komplex försäljning. Din placering kommer att vara i Luleå eller Skellefteå med omnejd, och rollen innebär resor i hela vårt distrikt norr. Du & vi & jobbetSom Business Developer Sales Logistik kommer du att bearbeta utvalda logistikkunder och segment inom PostNord på operativ, taktisk och strategisk nivå för att säkerställa långsiktig tillväxt och lönsamhet. Ditt fokus kommer att vara nyförsäljning men du kommer även att arbeta med merförsäljning hos befintliga kunder. Med din erfarenhet av logistiklösningar och förståelse för kundens affär identifierar du både uttalade och underliggande behov, utmanar befintliga lösningar och visar på hur vi kan anpassa lösningen och skapa verkligt värde. Vad du kommer att göra: - Nykundsbearbetning - du identifierar och bearbetar nya kunder för att sälja in logistikvolymer - Merförsäljning - du identifierar logistikpotentialer hos befintliga kunder - Bygga ett starkt kontaktnät hos kunderna, identifiera nya affärsmöjligheter och leda kunden genom hela försäljningsprocessen fram till avslut - Ansvara för att beräkna och offerera värdeskapande lösningar samt följa upp affärsresultat och måluppfyllelse - Arbeta proaktivt med kunderna för att implementera vunna affärer inom överenskomna tidsramar - Hålla dig uppdaterad om PostNord erbjudande, processer, verksamhetssystem, säljverktyg såsom säljstödsmaterial, prispolicy med mera Vem du är - Resultatinriktad – du jobbar effektivt mot uppsatta mål - Driven - du vill åstadkomma mycket och har en tydlig vision och stort fokus - Som person har du lätt för att bygga relationer både externt och internt - Kommunikativ och pedagogisk – du är bra på att sälja in och motivera andra att prioritera och driva förbättringar utifrån ett kundperspektiv - Samarbete på alla nivåer - du samarbetar väl både internt och hos kund och bygger förtroende i både dialog och förhandling hos kund - Du är unik: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper Vad du tar med dig - Minst 3 års dokumenterad erfarenhet inom försäljning av komplexa tjänster och kundunika lösningar inom tung logistik B2B med bevisat goda resultat - Omfattande erfarenhet av att framgångsrikt söka upp och driva nyförsäljning med bevisat goda resultat - Relevant akademisk examen, exempelvis inom ekonomi, marknadsföring, industriell ekonomi eller motsvarande är meriterande - Vi ser gärna att du har utbildning inom försäljning, affärsmannaskap och säljteknik, till exempel Spin - God kunskap i att utveckla kunders affärer inom supply chain - Stark förmåga att driva affärsutveckling tillsammans med kunder och sälja och förhandla med företagsledningar och professionella beslutsfattare med specialistkompetens - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift - Djup insikt i marknadstrender och konkurrenters erbjudanden för att kunna skapa och erbjuda bästa lösningen till kund Välkommen med din ansökan Vi gör ett urval av kandidater löpande, så vänta inte med att skicka din ansökan. Undrar du något över tjänsten? Mejla till [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig! För fackliga kontaktpersoner se Fackliga kontakter. Dygnet runt är vi på väg – från en människa till en annan, från ett företag till ett annat. Varje dag levererar vi över 4,5 miljoner brev och 600 000 paket. Varje försändelse är viktig – post, paket och logistik möjliggör relationer och affärer. Här får du vara med och påverka! PostNord är den ledande leverantören av paket- och logistiktjänster till, från och inom Norden. Vi är över 26 500 medarbetare och som en av Nordens största arbetsgivare tar vi ett stort socialt ansvar. Vi erbjuder en attraktiv och utvecklande arbetsplats där medarbetarna kan växa och trivas. Hos oss får du schyssta arbetsvillkor enligt kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och andra förmåner via vår egen personalstiftelse PostNord Plus. Vi prioriterar både våra kunder och våra medarbetare där vi tror att utvecklings- och karriärmöjligheter är grunden för att vara en attraktiv arbetsplats för anställda och helhetsleverantör för våra kunder. Vi leder branschen in i den koldioxidsnåla ekonomin, med målet att bli fossilfria till 2030. Vi arbetar kontinuerligt med att minska vår miljöpåverkan genom att investera i fossilfria transporter och utveckla hållbara lösningar för våra kunder och medarbetare. Med vår expertis och vårt unika distributionsnät utvecklar vi förutsättningar för framtidens kommunikation och handel.
JOBBA SOM KONSULT - PÅ DINA VILLKOR På FRAM tycker vi att du som jobbar i branschen förtjänar en bättre och roligare arbetsplats och en arbetsgivare som verkligen bryr sig om dig. Där du får möjligheten att utvecklas, både personligt och yrkesmässigt och där gemenskap, yrkesstolthet, high-fives, personalfester och familjekänsla är drivkraften. Låter det bra? Vi tänkte väl det. Välkommen till FRAM VEM VI SÖKER: Erfaren och driven person med passion för sitt yrke. Minst några års erfarenhet inom branschen, men inte nödvändigtvis från stjärnkrogar. Trivs med att jobba i olika miljöer och ser det som en möjlighet att utvecklas. Anpassar sig snabbt till nya rutiner och miljöer. En teamspelare med hög social kompetens. Har rätt inställning och ser den som en viktig del av jobbet. HUR DET FUNGERAR: Arbeta på olika platser, ibland flera under samma vecka, eller på längre uppdrag. Du får jobbförslag i god tid och bestämmer själv hur mycket och när du vill arbeta. Möjlighet att arbeta dagtid, kvällar eller specifika dagar beroende på dina önskemål. Flexibilitet och möjlighet att arbeta när det passar dig bäst. Ett extrajobb med en arbetsgivare som bryr sig. FRAM ERBJUDER 180 - 210 kr per timme med möjlighet att få lön inom 48h efter jobbet. Inget tjafs. Vi lovar dig ärlighet och att inte bråka om sånt som är självklart. Betalda resor till och från jobbet vid längre resor. Jobba när du vill, som du vill. FLEXIBEL LÖN. Vi erbjuder våra anställda flexibel lön genom appen Cappy. En förmån som ger dig koll på hur mycket du jobbat och tjänat med möjlighet att ta ut din intjänade lön när som helst mellan lönedagarna. Din lön, du bestämmer. Bra va? VILKA ÄR FRAM BEMANNING? FRAM är ett personligt bemanningsföretag som specialiserar sig på hotell- och restaurangbranschen. Vi är övertygade om att arbeta med mat och dryck är ett av de roligaste jobben som finns. Vi har framgångsrikt etablerat oss i Göteborg, Malmö och Stockholm, men vi bemannar i hela Sverige. Vår målsättning är att vara den bästa arbetsgivaren i branschen, med fokus på transparens, ärlighet och en positiv arbetsmiljö. Vi är flera hundra anställda och fortsätter att växa. Våra kunder är allt från lokala kvarterskrogar till stora hotellkedjor och företagsrestauranger. Vi väljer noggrant vilka vi samarbetar med för att säkerställa att du får arbeta på bra arbetsplatser med go stämning. ANSÖKAN I den här rekryteringen lägger vi stor vikt på personlig lämplighet och intervjuer sker löpande. Start: Enligt överenskommelse. Lön: 180-210 kr i timmen. Övriga villkor enligt rådande kollektivavtal. Sökord: servis, matsal, servitör, restaurang, hotell, biträde, restaurangbiträde, bartender, hovmästare, a la carté, lunchrestaurang, konferens, service, runner
Svenska Turistföreningen driver åtta fjällstationer STF Abisko Turiststation ligger i Abisko Nationalpark, 20 mil norr om Polcirkeln och är Svenska Turistföreningens nordligaste fjällstation. Här har vi bedrivit besöksverksamhet sedan 1903. Våra besökare kommer från hela världen, året runt, för att uppleva fjällvärlden runt Torneträsk, vandra eller skida ut med Kungsleden och för att uppleva det mytomspunna norrskenet! Nu söker vi två linbanetekniker och fastighetsskötare Livet på en fjällstation är varierande, spännande och lärorikt, precis som en dag på fjället kan vara. Arbetet som linbanetekniker är mycket varierande i både tempo och arbetsuppgifter och vi söker dig som klarar att hålla mer än två bollar i luften samtidigt och tycker om att hålla dig sysselsatt. Under driftsäsong när underhållsbehovet är mindre jobbar du i huvudsak som fastighetsskötare. I mellansäsong jobbar du heltid med underhåll och service av linbanan. Under driftsäsong är du även driftledare. Som driftledare är det du som tar beslut om att starta liften och säkerställa en säker drift för så väl linbanan som för våra gäster. Du är även delaktig i utbildning och upplärning av ny säsongspersonal. Som en del av fjällstationen kommer du arbeta i en sammansvetsad arbetsgrupp som endast ser möjligheter. I gruppen stöttar vi varandra och hjälper till i andra delar på fjällstationen om det behövs. Våra värdeord omtänksam, nyfiken, äkta, professionell och engagerad genomsyrar hela vår organisation och arbetssätt. Vad innebär rollen som linbanetekniker/fastighetsskötare? Underhåll av linbanan och våra fastigheter, tillsammans med övriga fastighetsskötare Driftledare för linbanan Daglig skötsel som till exempel sophantering, transporter, plogning, sandning och rutinkontroller Stötta upp fjällstationen i andra uppgifter Vem är du? Lagspelare som älskar att samarbeta Tar ett stort ansvar över dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet Kan ta egna initiativ och förmåga att identifiera behov och åtgärda dessa Är ordningsam och noggrann Är händig mångsysslare Är serviceinriktad och social Har erfarenhet av liftar eller roterande maskiner B-körkort och skoterkörkort Vi värdesätter ditt driv, din kommunikationsförmåga och din förmåga att skapa de bästa förutsättningarna till gästmöten som går hand i hand med STF värdeord omtänksam, nyfiken, äkta, professionell och engagerad. Information om tjänsten Anställningsform tillsvidare med inledande 6 månaders provanställning 100% med start enligt överenskommelse Arbetsschema följer verksamhetens behov och innebär arbete såväl vardagar som helger, dagtid som kvällstid Beredskap som varierar efter säsong och behov Lön enligt kollektivavtal Visita/HRF, Turistsupplementet Kostavdrag enligt kollektivavtal Vad erbjuder vi? Erfarenhet från besöksnäringen Personalboende mot hyresavdrag tillsammans med kollegor på turiststationen En fritid med fjället precis utanför dörren Utvecklingsmöjligheter inom STF Läs mer om Abisko här. Rekrytering sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Har du frågor, är du varmt välkommen att kontakta platschef Johan Persson på mejl [email protected]
Research shows that women and other under-represented groups within our industry hesitate to apply unless they tick most boxes of a role description. At Stegra, we are building an impact company with sustainability at its core. We need a diverse, inclusive, and authentic team to rally behind our purpose of de-carbonizing hard-to-abate industries, starting with steel. So, if you are equally passionate about our purpose yet concerned that your experience doesn’t perfectly align with the qualifications stated in the job advert, we strongly encourage you to apply anyway. You may be just the right candidate, either for this role – or for another upcoming role in our rapidly growing business. About us: Stegra is on a mission to disrupt the global steel industry by producing green steel, with the end goal of bringing down CO2 emissions to zero. By using green hydrogen and fossil-free electricity instead of coal; water and heat will be our primary emissions. By 2030, our ambition is to produce 5 million tonnes of green steel annually in our fully integrated, digitalized, and sustainable plant in Boden, located in northern Sweden - currently in construction phase. But this is just the beginning – our expertise in green hydrogen will enable us to decarbonize other industries in addition to steel, and we look forward to what’s next in store for us. We are looking for talented, innovative, and purpose-driven people to join our rapidly growing and diverse team. Our employees get to learn everyday, implement the latest technology and test and put their ideas into practice. Together, we are building an impact company with sustainability at its core – for our people, customers, investors, society, and planet. Area Interface Manager As an Area Interface Manager, you will play a key role in driving the execution of our projects by coordinating and overseeing technical interfaces between EPCM contractors, suppliers, and internal stakeholders — particularly across engineering and construction disciplines. You’ll work hand-in-hand with the Interface Manager to ensure that all interfaces are identified, tracked, and resolved in a timely, structured way. You’ll not only contribute to the success of project delivery in your area but help build up our interface culture across the project. You’ll ensure that we’re proactive rather than reactive — identifying scope gaps early, fostering cross-discipline collaboration, and reducing risks to schedule and execution.Key Responsibilities: Lead interface coordination within your assigned area (Steel Mill) across engineering, procurement, and construction teams. Engage directly with EPCM contractors, non-EPCM suppliers, and construction teams to identify and manage all technical interfaces. Ensure all interface points (IPs) are clearly defined and registered in our Interface Management System (IMS – Coreworx). Ensure all interface data is properly verified using engineering deliverables (P&IDs, SLDs, GADs, etc.). Monitor and support the resolution of interface issues, escalating risks as needed. Organize and lead regular interface meetings with all relevant stakeholders, ensuring actionable outcomes. Collaborate with internal teams to continuously improve interface coordination processes and identify problem areas across the project. Provide weekly reporting to the Interface Manager and Area Manager, and contribute to quarterly reviews on interface maturity and risk areas. Support the Interface Manager in training and coaching junior staff and contractors in interface best practices. Qualifications: Engineering degree or equivalent technical background. 5+ years of experience in multidisciplinary industrial or infrastructure projects, ideally in EPC/EPCM environments. Solid understanding of project execution in construction-heavy environments (civil, mechanical, electrical, control systems). Familiarity with interface or system engineering methodologies is a strong plus. Experience using or managing interface registers in tools such as Coreworx is a plus. Strong coordination and communication skills; fluency in English required (Swedish is a plus). Location: Boden What we can offer you If you are passionate about making actual change and having a positive impact on society and our planet, Stegra offers a unique opportunity to be part of a fun and professional team with high ambitions. You will get the opportunity to shape your future career together with a company focusing on creating a culture where everyone can thrive and feel a sense of belonging. In the end, we know that Stegra's growth and success is dependent on our people and we can’t wait to shape the future of steelmaking and other industries together as a team.
Vill du bli en del av ett snabbt växande familjeföretag, där din roll är att ansvara för och utveckla våra butiker i Kiruna? Har du tidigare erfarenhet av försäljning och ett intresse för teknik, hydraulik och pneumatik? Då kan det vara dig vi söker som vår nya butiksansvariga i Kiruna! Arbetsuppgifter Som butiksansvarig ser du till att filialen utvecklas i takt med våra kunders önskemål och förväntningar. Du arbetar tillsammans med trevliga och kunniga kollegor och ser till att en bra ordning upprätthålls i butiken. I rollen som butiksansvarig kommer du att leda och fördela det dagliga arbetet i butik, men även ansvara för att fylla på med varor i butik, hålla ordning och se till att rätt produkter finns på hyllor på lagret och i butik. Arbete förkommer både ovan och under jord då en av våra butiker ligger nere i Kirunagruvan. Tjänsten innefattar även operativt arbete med personlig försäljning över disk, där du på ett ödmjukt och professionellt sätt ser till att finna den bästa lösningen för varje enskild kund. Utöver detta kommer du även att ansvara för beställning av varor, orderhantering och skötsel av fastigheten. Andra dagliga arbetsuppgifter är inkommande förfrågningar, hantering av inkommande/avgående gods samt monterings- och produktionsarbete. Vi erbjuder En rolig och varierande arbetsmiljö med en familjär känsla där alla hjälps åt i det dagliga arbetet. Vi på Hydroscand värnar om våra medarbetare och erbjuder både interna och externa utbildningar. Att arbeta hos oss innebär mycket kundkontakt och goda utvecklingsmöjligheter. Vi är ett svenskt familjeföretag som är verksamt i 20 länder globalt. Din profil Du bör ha ett starkt intresse för teknik men även hydraulik och pneumatik. Du ska ha tidigare erfarenhet av försäljning, ett stort engagemang, känsla för god service och vara lösningsorienterad. För att lyckas i rollen bör du vara van vid att arbeta i Microsoft Office 365 och affärssystem. Vi ser gärna att du har skruv- och mekvana och utbildning eller arbetserfarenhet inom hydraulik- eller fordonsteknik. B-körkort är ett krav. Branscherfarenhet är meriterande, även erfarenhet av att arbeta i AX. Vi vill att du har en god social kompetens samt en förmåga att skapa och vårda relationer till både kunder och medarbetare. Hydroscand arbetar aktivt för att främja mångfald i alla led och strävar efter en jämnare könsfördelning inom företaget. Därför uppmuntrar vi en mångfald av sökande till alla våra tjänster. Är du intresserad? För mer information om tjänsten, vänligen kontakta Madelene Andersson (platschef) på telefon: 0980-10389 Sista ansökningsdag är den 5 maj 2025 men urval sker löpande, dröj därför inte med din ansökan. Ansökning sker via vår karriärsida (ansökning via e-post undanbedes). Vi avböjer, vänligt men bestämt, kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag. För mer företagsinformation, vänligen besök hydroscand.se
Är du en passionerad och självgående fordonstekniker som söker en ny utmaning? Vill du arbeta i en dynamisk arbetsmiljö där du får bidra till ett engagerat team och utvecklas inom ditt yrke? Då har vi jobbet för dig! Vi kommer att anställa fortlöpande. Om oss: Vi är ett innovativt och växande företag som specialiserar oss på underhåll och reparation av tunga maskiner för gruvindustrin och entreprenad sidan. Vi strävar efter att skapa en arbetsmiljö där alla trivs, utvecklas och känner sig delaktiga. Nu söker vi fordonstekniker till våra verksamheter i Kiruna och Gällivare. Dina arbetsuppgifter: Som fordonstekniker kommer du att: Utföra service och reparationer av specifika maskiner/utrustning. Arbeta både på plats hos kund och på vår anläggning. Felsöka och åtgärda tekniska problem snabbt och effektivt. Ha ett nära samarbete med vårt team av tekniker och kunder för att säkerställa bästa möjliga service. Vi söker dig som: Har erfarenhet som tekniker, gärna med inriktning på tunga fordon, hydraulik eller liknande. Har ett stort intresse för maskiner. Är självgående, ansvarsfull och lösningsorienterad. Har B-körkort och är beredd att arbeta på olika arbetsorter. Varför välja oss? Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med möjlighet att utvecklas och ta ansvar. Vi kan erbjuda flexibla arbetstider även skiftgång. Vi erbjuder verkstads utrustad personlig firmabil/ MB Sprinter. Du får arbeta med den senaste teknologin och ta del av fortlöpande utbildning. Ett starkt team som stöttar varandra och värdesätter samarbete. Vi erbjuder fortlöpande utbildningar inom våra produkter, hälsokontroller. Låter detta intressant? Vi ser fram emot att höra från dig! Skicka in din ansökan till [email protected] senast 2025-07-31. Har du frågor, tveka inte att höra av dig Clas Holm 0703450364 Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Vill du arbeta inom ett ledande serviceföretag i byggbranschen med en av marknadens modernaste maskinparker? På Ramirent är vårt mål att hjälpa våra kunder att öka så väl säkerheten som effektiviteten ute på arbetsplatserna. Till vårt kundcenter i Luleå söker vi en kundcentermedarbetare som vill ge våra kunder oslagbar service. Är det du? Lagspelaren med kunden i fokusSom medarbetare på Ramirent ansvarar du för hela processen, från kundens samtal till återlämnande av produkten. Du är en aktiv kontakt för kunden och ser till att uthyrningen genomförs på ett framgångsrikt sätt. På kundcentret präglas dagen av samarbete, tillsammans möter vi kundens utmaningar på ett effektivt sätt. Detta innebär mer specifikt att du kommer att arbeta med: Hantering av uthyrnings- och försäljningssortiment mot våra kunder Rådgivning i valet av våra produkter Proaktivt säljarbete mot kund Framtagning av offerter Din profil Vi ser att du har genomgått gymnasieutbildning eller motsvarande Du har tidigare arbetat med någon form av administration eller kundhantering Erfarenhet inom byggbranschen är meriterande Goda IT-kunskaper, god datorvana och förmåga att nyttja affärssystem Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift B-körkort är ett krav. BE-körkort och truckkort är meriterande. För att lyckas i rollen som vår nya medarbetare tror vi att du skapar goda relationer både till kunder och kollegor, där du bygger effektiva kontaktnät inom och utanför organisationen. Du fokuserar på kundbehov och kundtillfredsställelse samt visar intresse och förståelse för andra. Vad kan Ramirent erbjuda dig? På Ramirent är våra värderingar ”Smooth Service with a Smile”. Detta gör Ramirent till en arbetsplats präglad av entusiasm, en trevlig stämning och god laganda. Ramirent är också ett starkt utvecklingsorienterat företag som värderar sina medarbetare högt. Därmed månar vi också om våra medarbetares kompetensutveckling. När du arbetar hos oss utvecklas du med företaget; dina insatser och initiativ uppmärksammas tillsammans med dina ambitioner att utvecklas inom verksamheten. OmfattningTjänsten är en tillsvidareanställning. Vi tillämpar provanställning om 6 månader. Tjänsten är på heltid. Låter det intressant?Välkommen med din ansökan senast den 2025-05-30. Alla ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För frågor rörande tjänsten vänligen kontakta Lars Svedelius på 072-0583994. RAMIRENT AB Vi är marknadsledande inom svensk maskinuthyrning. Ramirent hjälper sina kunder att öka så väl säkerheten som effektiviteten ute på arbetsplatserna. Det gör företaget genom att leverera de bästa maskin- och säkerhetslösningarna med en oslagbar service och kunskap. Kundcenter finns över hela landet, från Kiruna i norr till Trelleborg i söder. Ramirentgruppen har verksamhet i nio länder och tillhör sedan 2019 Loxamkoncernen som är ett av Europas ledande företag inom maskinuthyrnings-branschen och världens fjärde största maskinuthyrningsbolag. Besök oss på www.ramirent.se Ramirent - Din lokala maskinuthyrare
Välj ett jobb för att visa detaljer