Forskningsingenjör inom energiteknik – fokus på pyrolys
RISE Research Institutes of Sweden AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Sverige står inför en gigantisk omställning av energisystemet, och i det arbetet har RISE en naturlig roll. Tillsammans med näringsliv och offentlig sektor utvecklar vi konkurrenskraftiga lösningar och förutsättningar som driver den hållbara utvecklingen framåt. Men vi behöver bli fler. Välkommen in med din ansökan! Som en följd av den hållbara omställningen finns ett stort intresse för att producera kemikalier och bränslen från biobaserade och cirkulära råvaror. I Piteå bedriver RISE forskning och utveckling området termokemiska omvandlingsprocesser (förbränning, förgasning, pyrolys). Arbetet utförs till stor del i våra dedikerade pilotanläggningar och ofta i projektsamarbeten tillsammans med kunder och akademiska partners så väl som med andra delar inom RISE. Våra projekt omfattar ofta både teoretisk modellering och experimentella kampanjer, och vi utvecklar nya metoder och försöksuppställningar för att besvara de aktuella forskningsfrågorna. Vi utför också fältuppdrag på plats hos industrikunder. De senaste åren har vår verksamhet expanderat kraftigt och vi söker nu en forskning- och utvecklingsingenjör till vår pyrolysgrupp. Om rollen Som forskning- och utvecklingsingenjör hos oss kommer du ingå i vårt kompetensteam inom pyrolys, ett område där vi har flera finansierade och pågående projekt. Du kommer att ingå i olika projektgrupper som arbetar med att genomföra projekt och uppdrag inom främst pyrolys men även andra termokemiska processer. Dina arbetsuppgifter omfattar: Planering och förberedelse av försökskampanjer Genomförande av försökskampanjer, både självständigt och som del av ett team Provtagning och analys av prover Resultatsammanställning och dokumentation Underhåll och utveckling av försöksuppställningar och/eller analysinstrument och relaterade metoder Beroende på erfarenhet, förmåga och intresse kan du också komma att projektleda projekt antingen direkt eller på sikt. Placeringsort är Piteå. Vem är du? För att bli framgångsrik i rollen som forsknings- och utvecklingsingenjör hos oss tror vi att du har en god samarbetsförmåga, är pålitlig, driven och praktiskt lagd och kan arbeta självständigt. Då forsknings- och utvecklingsverksamhet innebär att vi ofta måste göra om våra planer utifrån senaste resultat behöver du vara flexibel. Eftersom vi utvecklar ny teknik i framkant är det viktigt att du är öppen och ständigt vill utvecklas genom att lära dig nya saker. Vi söker dig som är högskole- eller civilingenjör, till exempel inom maskin-, kemi, eller energiteknik, eller har förvärvat motsvarande kunskaper på annat sätt. Det är meriterande med experimentell erfarenhet och kunskaper inom pyrolys och/eller andra termokemiska omvandlingsprocesser (förbränning, förgasning). Du har goda datakunskaper, främst i Officepaketet. Du kommunicerar väl, både skriftligt och muntligt, på engelska. Svenska språket är meriterande. Är vi rätt för varandra? Inom RISE gillar vi olika och vi är övertygade om att mångfald bidrar till en innovativ miljö där vi tillsammans utmanar gränser och utvecklar ny kunskap och kompetens för framtiden. Hos oss möts passionerade problemlösare för att lösa några av världens viktigaste, och kanske roligaste, problem. Vi kan inte lova dig ett enkelt jobb, men vad vi kan lova dig är ett gäng engagerade kollegor och några riktigt spännande samhällsutmaningar att ta itu med. Du kommer att arbeta i en dynamisk miljö som ger dig utvecklingsmöjligheter både professionellt och personligt. Hos oss får du möjlighet att göra skillnad på riktigt. Välkommen till hela Sveriges forskningsinstitut och innovationspartner! Välkommen med din ansökan! Låter detta intressant och du vill veta mer är du välkommen att kontakta enhetschef Anna Malou Petersson på telefonnummer: 010-516 61 91 eller e-post: [email protected]. Sista ansökningsdag är den 21 april 2025. Våra fackliga representanter är Linda Ikatti, Unionen, +46 10 516 51 61 och Ingemar Petermann, SACO, +46 10 228 41 22. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes vänligen då vi lyder under Lagen om offentlig upphandling. Nyckelord: forskning- och utvecklingsingenjör, pyrolys, energiteknik, termokemi, analys

3 april 2025
Sista ansökan:
20 september 2025
Sommarjobba som orderadministratör!
Bravura Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Vill du arbeta på ett kommunikationsföretag i framkant där du erbjuds goda möjligheter till utveckling? Nu finns möjligheten att starta din karriär inom administration och kundservice hos Telia i Luleå! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar över sommaren. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Telia. Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv. Om företaget Telia Company är ett kommunikationsföretag inom IT- och telekom. De hjälper företag och privatpersoner att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Sverige har en bredbandsinfrastruktur i världsklass med väl utbyggda fibernät och just nu moderniserar Telia hela mobilnätet med förstärkt 4G och 5G. Med cirka 21000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder Telia den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Digitaliseringen har kopplat samman människor och låter oss prata, lyssna, titta, läsa och tycka, nästan var i världen vi än befinner oss. Nationer, företag och individer möts över gränser och kontinenter, dygnet runt och året om. Telia Company tillhandahåller grunderna i det digitala samhället som är avgörande för att skapa en bättre framtid. Välkommen till Telia, bättre nät, bättre upplevelser! Arbetsuppgifter Som orderadministratör arbetar du med orderläggning och registrering i flertalet system. Du löser och hanterar en stor variation av beställningar till privatkunder. Du hanterar även felregistreringar och avvikelser, där din uppgift är att se till att ärendet blir löst och att berörda parter är informerade. I rollen ingår kontakt med både dina kollegor och kunder. Du tillhör en avdelning med nya och erfarna kollegor i samma roll, tillsammans arbetar ni för att hitta bra lösningar och säkerställa nöjda kunder. Första veckorna på din anställning erbjuds du en introduktion och utbildning. Därefter har du kontinuerlig dialog med din närmsta chef på Telia och Bravura. Du får stöttning i ditt dagliga arbete för att ta nästa steg i din utveckling och få kunskap inom ytterligare kompetensområden. • Administrera order, felregistreringar och avvikelser • Supportera ärenden via telefon och chatt • Samarbeta med kollegor för att lösa kundens behov Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Avslutad gymnasieutbildning • Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska • Erfarenhet inom administration/kundservice är meriterande I rollen som orderadministratör är det viktigt att du visar ett stort engagemang till att bidra med en god service och nöjda kunder. Du har en god förmåga att kommunicera i tal och skrift då du hanterar många olika kontaktytor. Rollen kräver att du tar egna initiativ och har en förmåga att anpassa dig efter olika situationer och varierande arbetsuppgifter. Du ingår i ett team där det är viktigt att man värnar om varandra, därav ser vi att du är en lagspelare som trivs i samarbete med andra. Övrig information Start: Slutet av maj Plats: Luleå Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-04-21. #Nextgen

2 april 2025
Sista ansökan:
19 september 2025
Second Line Support / Sommarjobb
Bravura Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Vill du bli en del av vårt team på 2nd Line Sales Support 1? Vi söker dig som brinner för service, trivs med att ta eget ansvar och motiveras av att arbeta med ständiga förbättringar. Om det låter som du, kan det här vara jobbet för dig! Om tjänsten Det här är ett tidsbegränsat konsultuppdrag på heltid som sträcker sig mellan 28 april – 31 augusti. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Telia. Om företaget Telia Company är ett kommunikationsföretag inom IT- och telekom. De hjälper företag och privatpersoner att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Sverige har en bredbandsinfrastruktur i världsklass med väl utbyggda fibernät och just nu moderniserar Telia hela mobilnätet med förstärkt 4G och 5G. Med cirka 21 000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder Telia den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Välkommen till Telia, bättre nät, bättre upplevelser! Arbetsuppgifter I denna roll kommer du att stötta Telias butiker, återförsäljare och kundtjänst genom att erbjuda vägledning och rådgivning för att skapa bästa möjliga kundupplevelse. Arbetet omfattar både fasta och mobila tjänster inom B2C och B2B, vilket kräver bred kunskap och förmågan att anpassa sig till olika situationer. Som en del av vårt team representerar du Telia gentemot interna användare och externa samarbetspartners, där stort fokus ligger på eget ansvar, samverkan och att identifiera avvikelser för att hitta lösningar på olika utmaningar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att kommunicera med våra partners, främst via telefon men även skriftligt, samt att erbjuda kvalificerad säljsupport. Du förväntas också upprätthålla nära samarbeten, bidra till kontinuerligt förbättringsarbete och hantera kreditbedömningar inom Credit Support. Rollen erbjuder en spännande möjlighet att utvecklas i en ansvarsfull position, med fokus på att skapa värde genom engagerad service och effektiva lösningar. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Avslutad gymnasieutbildning • Du har erfarenhet av kundservice. Tidigare arbete hos Telia eller inom deras system är starkt meriterande. • Goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska För att trivas i denna roll är det viktigt att du vågar utmana dig själv och ser möjligheter att hitta nya lösningar. Du sätter kundens behov i fokus och värdesätter att bygga starka relationer. Dessutom bidrar du till ett smidigt samarbete genom att dela med dig av idéer, kunskap och perspektiv. Vi söker en initiativrik och serviceinriktad person med förståelse för en säljares vardag och en passion för att leverera förstklassig service till våra partners – och i förlängningen, till kunden. Du trivs med att arbeta i ett positivt team men har också förmågan att ta eget ansvar och arbeta självständigt. Övrig information Start: 28 april Plats: Luleå Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-04-07. #Nextgen

2 april 2025
Sista ansökan:
19 september 2025
First line support till Telia
Bravura Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Älskar du att ge förstklassig service och drivs av försäljning? Gillar du att arbeta mot uppsatta mål? Då kan detta vara rollen för dig! På Telia får du möjlighet att utvecklas inom kundbemötande, försäljning och teknisk support. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Telia. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget samt överrekrytering till Telia på sikt. Arbetsuppgifter Som supportmedarbetare ansvarar du för den första kontakten med Telias privatkunder. Via inkommande samtal hjälper du kunder med frågor av teknisk karaktär, inom främst bredband och telefoni. Du lyssnar till kundens behov och informerar om Telias tjänsteutbud för att leverera den bästa lösningen. Därmed blir merförsäljning en naturlig del av samtalet, där målet är att uppnå en god service och hög kundnöjdhet. Du arbetar mot uppsatta mål och har möjlighet att påverka din lön genom ett bonussystem. Vid start erbjuds du en gedigen utbildning tillsammans med ditt team där du får alla verktyg för att bli trygg i din roll. Du har en kontinuerlig dialog med din närmsta chef för att få stöttning i ditt dagliga arbete och ta nästa steg i din utveckling. • Svara på inkommande samtal från kunder • Hitta lösningar på kunders frågor och problem • Merförsäljning genom att se över tjänsteutbud och hitta lösningar som passar kundernas behov Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Avslutad gymnasieutbildning • Mycket god känsla för service • Goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska • Erfarenhet inom kundservice är meriterande För att trivas i rollen som supportmedarbetare på Telia bör du ha en god känsla för service och motiveras av att leverera lösningar efter kunders behov. Vidare har du en god kommunikativ förmåga och är lyhörd samt empatisk i ditt bemötande. Rollen kräver att du tar eget ansvar för att driva ditt arbete framåt. Du bör även trivas med ett varierat arbetstempo samt att arbeta mot uppsatta mål. Har du dessutom ett tekniskt intresse är du rätt för den här rollen! Övrig information Start: 5 maj Plats: Luleå Lön: Grundlön + möjlighet till bonus I denna process begär vi ut utdrag ur belastningsregister och genomför en kreditupplysning innan anställning. Om företaget Telia Company är ett kommunikationsföretag inom IT- och telekom. De hjälper företag och privatpersoner att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Sverige har en bredbandsinfrastruktur i världsklass med väl utbyggda fibernät och just nu moderniserar Telia hela mobilnätet med förstärkt 4G och 5G. Med cirka 21 000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder Telia den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Välkommen till Telia, bättre nät, bättre upplevelser! ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-04-07. #Nextgen

2 april 2025
Sista ansökan:
19 september 2025
Dollarstore Gällivare söker Butiksmedarbetare på heltid
Svenska Storesupport Bemanning AB
Butikssäljare, dagligvaror

Sugen på att vara med och demokratisera shoppingglädjen för alla våra kunder? Hos oss på Dollarstore kommer du att vara ansiktet utåt – både när våra kunder kommer in i butiken och när de lämnar den. Din uppgift är att se till att de får en positiv upplevelse, från första "hej" till sista "tack och hej då". Om du har erfarenhet av att jobba i kassa är det ett plus, men viktigast är att du gillar att möta människor och ge bra service. Tillsammans med din butikschef ser du till att butiken alltid ser tipptopp ut, är välfylld och inbjudande. Det betyder att du ibland behöver beställa nya varor och alltid hålla ett öga på att allt ser bra ut. Vi jobbar tätt tillsammans i vårt team och hjälps åt med allt som behöver göras. Ibland behöver man rycka in där det behövs och vara beredd på att arbetsuppgifterna kan variera från dag till dag. Hos oss på Dollarstore tycker vi att det ska vara kul att handla lågpris! Om du håller med och vill vara en del av vårt glada gäng, då kan det här vara rätt plats för dig Varför Dollarstore: Som en del av Dollarstores team får du möjlighet att arbeta i en spännande och dynamisk arbetsmiljö där du dagligen får möjlighet att påverka och bidra till vår fortsatta framgång. Vi erbjuder också möjligheter till personlig och professionell utveckling samt förmåner och belöningar för ditt engagemang och din prestation. Är detta rätt utmaning för dig? Urvalet sker löpande, skicka därför din ansökan redan idag. Vi värdesätter mångfald och välkomnar alla sökande. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast eller enligt ök. Du blir anställd direkt av DollarStore som i denna rekrytering samarbetar med Storesupport. Välkommen till DollarStore och en rolig resa! Om oss: Dollarstore är en av Sveriges ledande lågprisaktörer och strävar ständigt efter att erbjuda våra kunder glädje, gemenskap och fantastiska priser. Med över 130 butiker i både Sverige och Danmark och över 2000 engagerade medarbetare fortsätter vi att växa och utvecklas. Sedan augusti 2023 är vi en del av finska Tokmanni Group, och tillsammans är vi en av de ledande lågprisaktörerna i Norden.

2 april 2025
Sista ansökan:
19 september 2025
Kundservicemedarbetare
Responda Group AB
Kundtjänstpersonal

Vi söker nya kollegor till oss som är duktiga på kommunikation och som alltid levererar service i världsklass. Gå in på Responda Group och läs mer om oss. Vårt erbjudande Hos oss kommer du ingå i ett glädjefyllt och engagerat team som brinner för kundservice i världsklass. Vi erbjuder serviceinriktade tjänster på en arbetsplats i kraftig expansion. För rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter inom vår interna karriärtrappa. Vi värdesätter arbetsmiljöfrågor och trivsel där vi ser mångfald och olikheter som berikande för organisationen. Anställningen regleras enligt kollektivavtalet och vi erbjuder dig som anställd friskvårdsbidrag. Hos oss får du chansen att göra skillnad i att förenkla vardagen för privatpersoner och företagskunder. Vi försöker matcha dina intressen med en avdelning hos oss Responda Group för att du ska trivas långsiktigt. Om tjänsten Vi söker nya kollegor till vårat fina och moderna kontor i Haparanda! Arbetstiderna för tjänsten är vardagar 08.00-17.00 och helger 08.00-16.00. Du kommer tillhöra ett team med kollegor som arbetar med lika arbetsuppgifter som dig. Varje team består av en engagerad Team Manager. För samtliga våra roller så påbörjas anställningen med en introduktion där du får lära dig mer om systemen och de kunder du agerar kundtjänst åt. Du kommer även få en introduktion in i företaget så du på bästa sätt välkomnas in till oss. Hos vissa av våra avdelningar så finns möjligheten till hybrid arbete. Tjänsterna förväntas starta i Maj! Dina arbetsuppgifter Inkommande samtal där du hjälper kunder i olika frågeställningar Mail och chattkontakt Administrativt arbete Arbetsuppgifterna varierar beroende på verksamhetsområde. I denna tjänst kommer du ansvara för kunduppdrag med särskild inriktning på blommor! Mer information kommer ges vid kontakt med ansvarig rekryterare. Din profil För att du ska trivas i tjänsten och ge kunderna förstklassig service så ser vi att du är en hjälpsam person som sätter kunden först. Du är lyhörd inför kundens behov och vill på bästa sätt lämna ett fint avtryck för varje person du kommer i kontakt med. Eftersom du kommer jobba i ett team med flera andra kollegor så ser vi att du gärna samarbetar med andra, hjälper kollegor vid behov och kan sprida en god energi på arbetsplatsen. Krav för tjänsten är: Gymnasieutbildning Talar och skriver flytande svenska och goda kunskaper i engelska Har en god datorvana Kontakt Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid kontakt med rekryterare så kommer du få mer information om anställningsform som erbjuds för respektive tjänst. Om Responda Group Responda grundades 2008 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet. I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

2 april 2025
Sista ansökan:
19 september 2025
Java-utvecklare till Softhouse i Luleå
Softhouse Nordic AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

På Softhouse befinner vi oss i en viktig fas på vår tillväxtresa och nu är vi på jakt efter fler utvecklare som vill ansluta till vårt kontor i Luleå. Vi brinner för ny teknik och gillar att utveckla, och utvecklas, tillsammans. Om Softhouse Inom Softhouse är vi ca. 300 medarbetare fördelade på våra 10 kontor och tillsammans levererar vi tjänster och mjukvara i världsklass. I Luleå är vi idag drygt 20 personer och du hittar oss i centrala lokaler på Kyrkogatan, med fin utsikt över Södra Hamn. Här möts du av trevliga kollegor som arbetar som enskilda specialister eller i sammansvetsade team för att erbjuda våra kunder bästa möjliga IT-kompetens. I Luleå finns även vårt team Neava Design Studio som ligger i framkant inom 3D-visualisering och Augmented Reality. Passar du i rollen? Vi söker dig som är en erfaren utvecklare med flera års erfarenhet av utveckling i Java. Du trivs med att arbeta agilt och drivs av att leverera hög kvalitet och dela dina kunskaper med kollegor. För att lyckas i rollen tror vi att du: Har flera års professionell erfarenhet av mjukvaruutveckling, gärna i en konsultroll. Är en förtroendeingivande relationsskapare som har en lyhördhet för kunders behov och en vilja att erbjuda bästa möjliga mjukvarulösning. Är van att arbeta ur ett livscykelperspektiv med t.ex. kravställning, arkitektur, design, test och integration. Har kunskaper inom olika typer av verktyg som t.ex. Git, Jira, Jenkins, Maven, CI/CD etc. Kan uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska. Det är meriterande om du har jobbat med mikrotjänster, någon av de stora molnplattformarna (ex. AWS, Azure, eller GCP) eller klientramverk (ex. JavaScript/TypeScript, Angular eller React). Vad du får hos oss Här får du möjlighet att bli del av ett framåtsträvande bolag där du och din work-life-balance är i fokus. Utöver vårt generösa förmånspaket får du också: Möjlighet att påverka och bidra till företagets framgång, i en inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor. En mix av spännande och utmanande uppdrag med allt från nyutveckling till förvaltning och vidareutveckling. Individuellt anpassad kompetensutveckling och aktiv kunskapsdelning med andra duktiga Softhouse-kollegor. Stämningen är öppen och prestigelös där vi delar med oss av kunskap och erfarenheter. Ett team som gillar att göra saker tillsammans för att förhöja vardagen. Ett värderingsstyrt bolag där vi alla känner igen oss i våra värdeord: Team, Enkelhet, Mod och Passion. Låter det intressant? Vårt urval sker löpande, skicka in din ansökan!

2 april 2025
Sista ansökan:
19 september 2025
Geofysiker till LKAB Wassara
Bravura Sverige AB
Geologer och geofysiker m.fl.

Är du en nyfiken geofysiker som vill vara med och utveckla framtidens borrteknik? Hos LKAB Wassara får du chansen att arbeta med vårt banbrytande Orefinder-koncept – en innovativ lösning som kombinerar borrning och mätning för att effektivisera geologiska analyser. Vi söker dig som drivs av utveckling, vill göra skillnad i gruvindustrin och vill vara med på en spännande resa i en expansiv och teknikorienterad miljö. Är du den vi letar efter? Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos LKAB Wassara. Om företaget Vi utvecklar, tillverkar och säljer energieffektiva, högpresterande borrprodukter och system för både ovan- och underjordsborrning samt mätning. Hjärtat i vårt borrsystem är den vattendrivna sänkborrhammaren men vi tillhandahåller även bland annat inmätning av borrhål med Wassara explorer. LKAB Wassara grundades 1988 och är ett helägt dotterbolag till LKAB. Vi finns i Stockholm, Malmberget och Kiruna. Försäljningen av våra produkter sker genom våra distributörer över hela världen. Om rollen Uppdraget innebär att i nära samarbete med Ingenjörer inom FoU, Tekniker, Borrare, Geologer och beställare utveckla och etablera LKAB Wassaras Orefinder-koncept som en utförd tjänst. Orefinder-konceptet är ett snabbare och mer kostnadseffektivt komplement till konventionell kärnborrning där man genom en kombination av borrning och mätning kan erbjuda ett helhetskoncept för att besvara frågor kopplat till geologin. I rollen utgår du från Borrtekniskt Center i Malmfälten (Kiruna/Malmberget) och rapporterar direkt till Sektionschef Wassara DTC. Arbetet som Geofysiker innefattar bland annat: Utveckla och etablera LKAB Wassaras Orefinder-koncept som tjänst. Bidra till marknadsföring och etablering av LKAB Wassaras mätningar (främst inom LKAB) Upprätthålla och utveckla kontaktnätverket såväl internt som externt bland beställare och andra intressenter. Tillse att alla tester är korrekt utförda och standardiserade. Utföra inmätningar samt sammanställa och återkoppla resultat. Utföra geofysiska mätningar (Orefinder) inkluderat magnetisk susceptibilitet, elektrisk resistivitet, naturlig gamma, magnetometer för magnetit definition, optisk/akustisk loggning. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Vi tror att en framgångsrik kandidat i grunden har en relevant högskoleutbildning inom geoteknik, geofysik, geologi alternativt bergmekanik med inriktning mot geofysik eller annan geovetenskaplig utbildning innehållande geofysiska kurser. I övrigt söker vi dig med erfarenhet av: Geofysiska mätningar Mätsystem såsom inmätningsverktyg baserat på gyroteknologi. Kunskaper inom trigonometri, navigeringskoncept som sann magnetisk norr, latitud, azimut, lutning och verktyg som GPS och totalstation. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från gruvbranschen, mineralprospektering samt tidigare erfarenhet av fält- och/eller underjordsarbete. Övriga programmerings- och elektronikkunskaper och/eller projektledning är ett plus. Flexibilitet, kreativitet och en hög grad av problemlösningsförmåga är avgörande egenskaper samt att du tar ansvar för ditt angreppssätt. I övrigt har du lätt för att samarbeta med olika typer av människor och professioner samt kommunicerar dels genom att lyssna till motparten, dels genom att uttrycka dig tydligt och engagerat på såväl svenska som engelska. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Malmfälten (Kiruna/Malmberget) Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

2 april 2025
Sista ansökan:
19 september 2025
Leg. sjuksköterska/distriktssköterska för timvikariat
Jokkmokks kommun
Grundutbildade sjuksköterskor

Jokkmokk är en kommun med siktet på framtiden! Vi är en plats där gemenskap och ansvarstagande står i centrum, där dina kompetenser och idéer kan bli en del till att forma vägen framåt. Om du värdesätter en hög livskvalitet med nära till både natur och gemenskap, erbjuder Jokkmokk ett rikt kulturliv och prisvärda fritidsmöjligheter att uppleva. Välkommen till en kommun som kombinerar driftighet och hjälpsamhet – här kan du vara med och skapa något nytt. Hälso- och sjukvårdsenheten är en del av socialtjänstens verksamheter riktad mot vård- och omsorgsboende, hemsjukvård och funktionsstöd. Enheten består av sjuksköterskor, specialistsjuksköterskor, arbetsterapeuter, sjukgymnaster samt undersköterska som utför kvalificerad sjukvård med patienten i fokus. Hos oss inom hälso- och sjukvårdsenheten är arbetsglädje och stolthet kärnan i vårt arbete och vi erbjuder dig en trevlig arbetsplats med kompetenta och erfarna kollegor  Är du en engagerad och flexibel sjuksköterska? Vill du vara med och göra skillnad i människors liv? Då kan detta vara tjänsten för dig! Vi söker nu timvikarierande sjuksköterskor till vår kommunala primärvård. Du kommer att arbeta i en dynamisk och omväxlande miljö där du får möjlighet att bidra till kvaliteten i vården för våra medborgare. ARBETSUPPGIFTER I arbetet ingår sedvanliga sjuksköterskeuppgifter såsom: • Utföra medicinska bedömningar, planera vårdinsatser och utföra behandlingar • Ge sjukvård och stöd till patienter och anhöriga • Proaktivt arbete • Dokumentera och följa upp patienter i journalsystem • Samverka med läkare, Rehabteam, andra vårdgivare och externa aktörer • Samverka internt med andra aktörer inom Socialtjänsten • Ge stöd och handledning till omvårdnadspersonal samt studenter KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är Legitimerad Sjuksköterska/Specialistsjuksköterska • Erfarenhet av kommunal primärvård är meriterande • Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift • Förmåga att arbeta självständigt och i team • Empatisk förmåga och lyhördhet inför patientens behov • Intresse för kvalitets- och utvecklingsarbete • Flexibilitet och vilja att arbeta vid behov ÖVRIGT Jokkmokks kommun eftersträvar jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald i vår verksamhet. Kunskaper i samiska språket och den samiska kulturen ses som en tillgång. Vår värdegrund syftar till att ange de värderingar som ska genomsyra all verksamhet i Jokkmokks kommun där våra ledord är respekt, lika värde, ansvar, mod, engagemang och kompetens. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken "Ansök här" och inte via e-post eller pappersformat. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med möjlighet att utvecklas, där omtanke och kvalitet står i fokus: - Stöd och vägledning av kollegor och chefer - Möjlighet att påverka din arbetstid - Kompetenta och hjälpsamma kollegor - En arbetsplats där vi värdesätter teamarbete och öppen kommunikation Rekrytering sker löpande. Vi önskar därför din ansökan snarast. Bifoga meritförteckning, referenser och kopia på sjuksköterskelegitimation. Välkommen med din ansökan!

2 april 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Spontanansökan Stora Coop Gällivare
Coop Norrbotten Ekonomisk Fören
Butikssäljare, dagligvaror

Vad kul att just du hittade hit och vill bli en del av vårt team! Vi ser gärna att du är en engagerad person med ett kundbemötande utöver det vanliga samt att du tycker om att jobba i ett högt tempo och har ett intresse för mat och matlagning. Då tror vi att du kommer att trivas hos oss! Som säljare har du varierande arbetsuppgifter vilket innebär ett omväxlande och lärorikt arbete. Som anställd hos oss har du många olika förmåner. Vi erbjuder till exempel 10 % lojalitetsrabatt varje månad på det mesta du handlar i våra butiker och online och upp till 3000 kronor i friskvårdsbidrag varje år. Vi erbjuder också kaffe, te och frukt i personalrummet samt idrottsbiljetter till en rad olika evenemang. Låter detta intressant? Skicka in din ansökan redan idag så hör vi av oss om en matchning uppstår! Coop Norrbotten är en detaljhandelsdrivande förening ägd av ca 154000 medlemmar i Norrbotten. Föreningen har drygt 42 butiker/stormarknader, ca 740 årsanställda samt en bruttoomsättning på ca 3,3 miljarder kronor. Butiker finns från Kiruna i norr till Piteå i söder. Servicekontoret finns på Storheden i Luleå. Coop Norrbotten är en av Norrbottens största arbetsgivare med många utmanande jobb. Vi är inne i en spännande förändringsresa för att kunna möta framtidens matkunder lika bra och lika naturligt i våra fysiska butiker som på Coop.se. Förändringen som pågår innebär extra många utmaningar, men även möjligheter. Och du är aldrig ensam. Är det någonting vi är extra stolta över så är det våra medarbetare. Genom att ha lyckats rekrytera många kompetenta medarbetare jobbar vi tillsammans mot framtiden. Coop är unikt! Det är lätt att tro att alla matbutiker är lika. Samma varor på hyllorna, samma kundvagnar och så kassan vid utgången. Men Coop är annorlunda eftersom vi ägs av våra medlemmar. Det är vad som gör oss unika. Det ger oss också ett extra stort ansvar, men också extra stora möjligheter. Coop har länge levt i framkant och förverkligat vikten av ekologiskt tänkande. Vår fisk är certifierad, hönsen utsläppta och vårt egna varumärke Änglamark är utsett till Sveriges Grönaste Varumärke - men vår resa slutar inte där. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

2 april 2025
Sista ansökan:
28 september 2025