Nattreceptionist till hotell i Kiruna
Top Solution Security Sverige AB
Hotellreceptionister m.fl.

Vi söker en engagerad och ansvarstagande nattreceptionist som är intresserad av ett utvecklande jobb där yrkesstoltheten är ledordet. Som nattreceptionist kommer du att vara hotellets ansikte utåt och ansvara för att gästerna får en trygg och smidig vistelse under nattens timmar.   Arbetsuppgifter: Hantera in- och utcheckning av gäster, betalningar och kassahantering, bokningar, besvara telefonsamtal och e-post, administrativa uppgifter, ansvara för brand och säkerhet under natten. Tjänsten innebär nattskift- och helgarbete.   Vem är du: • Du har förmågan att ge bra service • Förmåga att arbeta självständigt och fatta snabba beslut • Du är driven, lyhörd och flexibel • Lösningsorienterad och tar eget ansvar • Gillar att jobba natt • Du har goda datorkunskaper   Du som söker ska uppfylla följande kvalifikationer: • Erfarenhet av arbete inom hotellbranschen, gärna som receptionist eller liknande roll • Tidigare erfarenhet från andra servicerelaterade yrken • Utbildning inom hotell och turism är meriterande • Goda kunskaper i olika digitala verktyg och system • Meriterande kunskaper inom Opera, Cenium, Hotsoft, Mews, HMS eller liknande bokningsystem) • Vara ostraffad • Är trygg med att jobba ensam • God kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift (övriga språk är meriterande) Om du trivs med att arbeta i en nattlig miljö och har ett genuint intresse för gästservice, är du varmt välkommen att söka tjänsten som nattreceptionist. Vi ser fram emot din ansökan!    Top Solution är ett entreprenadföretag inom hotell och nattreception.

2 juli 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Farmaceut till Kronans Apotek i Kalix

Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 Din roll som farmaceut för Kronans Apotek i KalixVi söker en driven och engagerad farmaceut till vårt apotek Kronans Apotek i Kalix. Apoteket är beläget i stan, i köpcentret Gallerian och i närområdet finns det busstation, matbutik, bostadsområde, bowling, systembolaget och många andra fina butiker. Den typiska kunden hos oss är barnfamiljer, äldre, egenvårdskunder, receptkunder. Du kommer arbeta tillsammans med ett härligt team bestående av 2 farmaceuter, 2 apotekstekniker och 1 apotekassistent som gemensamt tar stort ansvar för apoteket och skapar kundupplevelser i världsklass. Det dagliga arbetet är omväxlande och innefattar allt ifrån rådgivning och försäljning av läkemedel och egenvårdsprodukter till att arbeta med lagerhållning, kampanjarbete, kvalité och utveckling. I rollen ingår även följande ansvarsområden och arbetsuppgifter: - Du ansvarar för att expediera ut rätt läkemedel till varje kund och erbjuda bästa möjliga kundrådgivning samt skapa kundupplevelse i världsklass. - Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik genom bra samarbete med dina kollegor. Apoteket är öppet 10-18 på vardagar, 10-15 på lördagar. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på omfattning heltid/deltid och du välkomnas till apotekschef Tatianas team. Önskad start enligt överenskommelse. Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. För att trivas i rollen tror vi att du brinner för att hjälpa våra kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa. Vi tror också att du trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydligt uppsatta mål. På apoteket hjälps vi alla åt med det dagliga arbetet och tillsammans skapar vi en trevlig, välmående och trygg arbetsmiljö där vi växer, har roligt och delar med oss av våra framgångar. Till vår hjälp finns en stark region och serviceorganisation samt kollegor över hela landet. Din ansökanOm detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta Apotekschef Tatiana på tel. 073-0838066 Varmt välkommen med din ansökan! 😊 Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Stephanie Nielsen från Unionen, maila [email protected] och facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt! Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! 🚀

2 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Farmaceut till Kronans Apotek framtidsort Boden 👑 ✨

Vi på Kronans Apotek finns i hela Sverige, från Ystad till Kiruna, med över 500 apotek och en grym e-handel. Nu söker vi dig som är legitimerad apotekare eller receptarie och som vill ta nästa steg och bli en del av våra team i Boden. Som ny farmaceut hos oss erbjuder vi dig på Kronans Apotek i Boden inte bara en god arbetsmiljö, utan också lönetillägg och bonus – en perfekt möjlighet att växa både personligt och professionellt. Flytta eller pendla hit och jobba tillsammans med oss för en värld som mår bra! 🌍🧡 Som farmaceut hos oss i Boden får du det bästa av två världar – en stimulerande karriär och en livsstil nära natur och gemenskap! 🧡 Här välkomnas du av ett engagerat team och ett spännande, varierat arbete där din expertis verkligen gör skillnad. För att göra erbjudandet ännu mer lockande erbjuder vi vårt framtidsortspaket – ett förmånspaket som ger extra klirr i kassan och gör både jobb och vardag ännu bättre. 💸 I Boden får du arbeta i en dynamisk arbetsmiljö, där din roll som farmaceut är avgörande för att skapa en positiv kundupplevelse. Här blir du en uppskattad del av samhället, med möjlighet att växa i din karriär och samtidigt göra skillnad för människors hälsa och välmående. När arbetsdagen är över finns det gott om möjligheter att njuta av omgivningarna och varva ner. I Boden har du nära till både natur och stadsliv – med fina vandringsleder, skidspår och rogivande miljöer, samtidigt som det är enkelt att ta del av lokala aktiviteter och en stark gemenskap. Här får du balans mellan ett meningsfullt arbete och ett liv med gott om tid för dig själv och dina nära. Vårt Framtidsortspaket som gör skillnad Vi tror på att belöna dig som är redo att satsa på en ny arbetsgivare och som vill göra skillnad där du behövs som mest! Därför erbjuder vi dig något extra om du väljer att komma till oss. - Lönetillägg 💰 5000 kr extra i månaden i hela tre år för dig som väljer att flytta eller pendla till Boden. - Bonus 🏆 För att vi vill att du ska trivas och blomstra, erbjuder vi en årlig bonus på 60.000kr under dina tre första år hos oss (psst…totalt upp till 180.000 kr 😉). Detta är vårt sätt att tacka dig för att du valt att bygga din framtid här med oss! Erbjudandet gäller för dig som är farmaceut som söker dig till Kronans Apotek och som väljer att flytta eller pendla till orten för att bli en del av vårt fantastiska team. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, men vi är flexibla och anpassar oss efter överenskommelse. Lönetillägget och bonusen är proportionerliga mot eller direkt kopplade till sysselsättningsgraden. Vi ser fram emot att välkomna dig till apotekschef Anneli Fältmarks team. Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. För att trivas i rollen tror vi att du brinner för att hjälpa våra kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa. Vi tror också att du trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydligt uppsatta mål. På apoteket hjälps vi alla åt med det dagliga arbetet och tillsammans skapar vi en trevlig, välmående och trygg arbetsmiljö där vi växer, har roligt och delar med oss av våra framgångar. Till vår hjälp finns en stark region och serviceorganisation samt kollegor över hela landet. Din ansökanOm detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta TF apotekschef på: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! 😊 Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Stephanie Nielsen från Unionen, maila [email protected] och facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt! Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! 🚀

2 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Drift-/underhållstekniker till produktionsanläggning
Clustera Sverige AB
Underhållsmekaniker och maskinreparatörer

Välkommen till Linde Gas AB i Luleå! För vår kund, Linde Gas AB, söker vi en drifts- och underhållstekniker till Luleå. Vi söker dig som har erfarenhet av processindustri och som är praktiskt lagd men vill ha variation i vardagen. Hos oss är ingen dag den andra lik, man kan planera sin dag så att man ena dagen jobbar praktiskt ute i anläggningen medan nästa vecka innebär kontorsjobb. Lindes gasfabrik i Luleå har producerat gas till SSAB sedan 1960-talet och levererar idag syrgas, kvävgas och argon till industri och sjukvård. Din nya roll Som drifts- och underhållstekniker hos Linde är din huvuduppgift att säkerställa en säker och effektiv drift av fabriken. Utöver arbete lokalt i Luleå försöker vi även samarbeta nationellt med Lindes övriga produktionsorter. Dessutom byggs just nu en ny Linde-anläggning i Boden och vi skall arbeta i nära samarbete med den. Arbetsteamet är litet och utför omväxlande arbetsuppgifter. Det är naturligt för dig att arbeta både självständigt och i grupp. Din roll är fokuserad på mekaniskt arbete och planering, men andra uppgifter förekommer också. Exempel på arbetsuppgifter är: • Arbeta processnära med styrsystem & flödesscheman. • Utföra och planera avhjälpande underhåll, självständigt och med hjälp av entreprenörer • Arbeta med uppföljningssystem och underhållssystem • Rondering av anläggning samt dagliga kontroller. • Kalibrering av instrument och analysutrustning • Uppdatera driftsinstruktioner • Upprätta och utveckla underhållsplaner för kort- och långsiktigt underhåll • Göra inköp av material, reservdelar och entreprenörstjänster samt delta i budgetarbete Du samarbetar både med arbetslaget och externa entreprenörer för att lösa underhåll och service på anläggningen. I rollen ingår beredskapsvecka enligt rullande schema. Vem är du? Önskade kunskaper för rollen är tidigare erfarenhet som mekaniker med planeringsförmåga, gärna utbildad/erfaren drifts- och underhållstekniker. Du är praktiskt lagd och kan prioritera arbetsuppgifter. Du jobbar strukturerat och sätter alltid säkerheten främst. Du har gärna kunskap om industriella processer och automation. I vårt team är det viktigt att du har lätt för att samarbeta, är positiv och lösningsfokuserad. Linde är ett internationellt företag med engelska som koncernspråk. Goda kunskaper i engelska behövs i arbetet då du kommer att ha kontakter även utanför landets gränser. Flytande svenska och B-körkort är ett krav. För att klara inställelsetid vid beredskapsveckorna, bör du vara bosatt i Luleå eller Boden. Övrigt kring tjänsten: • Detta är ett rekryteringsuppdrag som genomförs i samarbete med Clustera Sverige AB • Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillsättning så snart som möjligt • Företaget har kollektivavtal med Unionen • Normal arbetstid är dagtid, vardagar med beredskapstjänstgöring Det här är Linde! På Linde Sweden kommer du att vara omgiven av kunniga människor som älskar det de gör. Vi är kreativa och strävar efter att driva vårt företag framåt genom att producera luftgaser på ett säkert och effektivt sätt. Vi är stolta över våra medarbetare och arbetar hårt för att tillhandahålla en berikande och trevlig arbetsplats. Vi har en tydlig vision: att vara platsen dit en mångsidig blandning av engagerade människor vill komma, stanna och utvecklas. Vi förbättras hela tiden, och eftersom vi är en del av Linde, ett globalt företag, har våra medarbetare oändliga möjligheter att växa och påverka, över hela världen. Våra värderingar – säkerhet, integritet, ansvar, inkludering och gemenskap är kärnan i allt vi gör. Genom våra värderingar formar vi en miljö som sätter säkerheten främst, där människor gör saker på rätt sätt, nya idéer uppmuntras, där alla kan vara sig själva och vi stödjer våra lokala samhällen. • Video om Linde Gas: Video - Linde Gas AB • Läs mer om Linde: Om Linde Gas AB Vad vi erbjuder dig! Vad du än försöker åstadkomma och vart du än vill att dessa prestationer ska ta dig, ger en karriär inom Linde möjligheter att uppnå din potential, samtidigt som du gör en positiv inverkan i världen. Be Linde. Be Limitless. Förutom ett attraktivt ersättningspaket erbjuder vi dig förmåner, såsom en konkurrenskraftig pensionsplan och ett försäkringspaket. Vi arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald. Vi ser därför gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Frågor om rekryteringsprocessen: kontakta Per-Anders Blind, Regionchef Clustera Sverige: 076-033 99 25

2 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Verksamhetschef till Räddningssamverkan Nord, RSN
Luleå kommun
Brandmän

Hej! Vi är glada över ditt intresse för att bli en del av Luleå kommun. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en stimulerande och utvecklande miljö, där vi strävar efter att ge dig en bra medarbetarupplevelse. Du blir en del av en engagerad, kompetent och ansvarstagande organisation som värdesätter dig och din kompetens. Hos oss får du möjlighet att utvecklas och växa i din yrkesroll. Läs mer om våra anställningsförmåner och vad vi kan erbjuda dig - www.lulea.se/anstallning Nu söker vi en Verksamhetschef till Räddningssamverkan Nord som är ett samarbete mellan tio räddningstjänster i Norrbotten och tre i Västerbotten. Du kommer att arbeta övergripande och samarbeta med samtliga Räddningstjänster, med en placering på Luleå Räddningstjänst. Räddningssamverkan Nord (RSN) är det nordligaste och ett av de geografiskt största räddningsledningssystemen i Sverige, bestående av 19 kommuner från Kiruna i norr till Nordmaling i söder. Räddningscentralen finns i Luleå och systemet omfattar drygt 480 000 invånare. Att jobba som verksamhetschef innebär att ta ansvar för både drift och fortsatt utvecklingsresa i RSN och du kommer utmanas i spännande och utvecklande tankar och frågor. Som Verksamhetschef i RSN kommer du att ha en unik möjlighet att göra skillnad i samhället och bidra till att utveckla och förbättra räddningstjänsten i norra Sverige. Om du är en driven och erfaren ledare som vill ta på sig en utmaning och göra en positiv inverkan, så är detta ett utmärkt tillfälle för dig. ARBETSUPPGIFTER Som Verksamhetschef för Räddningssamverkan Nord kommer du att ha ett övergripande ansvar för verksamhetens drift och utveckling, och du kommer att spela en nyckelroll i att utveckla och förbättra Räddningssamverkan Nord. I denna roll kommer du att ha möjlighet att använda dina ledaregenskaper och erfarenheter för att leda och utveckla personalen inom räddningsledningssystemet, dock inte med ett formellt personalansvar. Vidare kommer du även samarbeta med styrgruppen, som består av samtliga ingående Räddningschefer, och andra intressenter för att utveckla verksamheten. Du kommer också att företräda RSN nationellt och delta i nätverk och samarbeten, vilket ger dig möjlighet att bygga relationer och påverka utvecklingen inom området. KVALIFIKATIONER För att lyckas i denna roll har du goda erfarenheter av att leda och utveckla övergripande ledning eller annan ledningscentral. Du bör också ha en god kommunikativ förmåga, gedigen ledarskapsförmåga och integritet - du står på egna ben och är inte rädd för att fatta beslut. Om du har erfarenhet av att jobba som projektledare och/eller chef i utvecklingsprojekt och förändringsarbete, samt god förståelse för kommunal räddningstjänst och ELS, är det ett plus. Vidare behöver du ha en god förmåga att använda IT-baserade verktyg. Som person är du analytisk och kan självständigt förstå och göra analys av verksamhetens nuläge, behov och utmaningar. Du bör också ha en tydlig och stark ledarstil med integritet, och vara planerande och välstrukturerad med en förmåga att göra långsiktig planering för dig själv och för verksamhetens utveckling. Om du har erfarenhet från verksamhet inom säkerhetsskydd, eller har genomgått MSBs befälskurser på högre nivå, är det också meriterande. Krav för tjänsten: - Erfarenhet att jobba som projektledare och/eller chef i utvecklingsprojekt och förändringsarbete - Lämplig eftergymnasial utbildning eller akademisk utbildning - God förmåga att använda IT-baserade verktyg, Office och med fördel AI-verktyg för att underlätta arbetet - Körkort B - Mycket goda språkkunskaper i svenska - God förmåga till kommunikation på engelska. - Svenskt medborgarskap Önskemål/Meriterande - Erfarenhet av att leda och utveckla övergripande ledning eller annan ledningscentral. - God förståelse för kommunal räddningstjänst och ELS - Erfarenhet från verksamhet inom säkerhetsskydd - Erfarenhet av planering för krigsorganisation - MSBs befälskurser på högre nivå, t.ex. LK IL, RIL, VB/RLC och RUB - Lämplig chefs- och ledarskapsutbildning - Projektledarutbildning - AI-verktyg som hjälpmedel för att effektivisera arbetet - Som förvaltningsområde för vissa språkminoriteter är det meriterande om du behärskar meänkieli, finska eller nordsamiska Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Tjänsten är placerad i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kommer att ske. ÖVRIGT Luleå kommun är en av Norrbottens största arbetsgivare med en stark framtidstro. Vi arbetar för att skapa en växande och livskraftig kommun med plats för 100 000 invånare. Vårt mål är ett hållbart samhälle med livskvalitet för både dagens och framtidens Luleåbor. Här spelar vi alla en viktig roll - varje dag, året om, för Luleå. Vi strävar efter jämställdhet och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrunder och arbetar för en tillgänglig arbetsmiljö för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet och deltid som en möjlighet. Att bo i Luleå innebär en balans mellan arbete och fritid. Här kan du njuta av norrländska vintrar, ljusa somrar och en trygg, familjevänlig miljö. I Luleå finns ett rikt kulturliv, friluftsliv och en stark gemenskap med fokus på innovation och hållbarhet. Tips! Vill du flytta till Luleå? www.flyttatilllulea.se Nyfiken på andra spännande jobb? www.lulea.se/ledigajobb Följ oss på Luleå kommuns LinkedIn

2 juli 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Produktionstekniker till Anrikningsverk 3 och Pelletsverk 4
Luossavaara-Kiirunavaara AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Job Posting End Date / last application date: 2025-08-17 Vill du ha en roll där du får kombinera teknik, människor och utveckling? Hos oss får du en varierad vardag med stort ansvar och möjlighet att påverka. Välkommen med din ansökan som produktionstekniker till Förädlingen!  Framtidens viktigaste jobb  Vi vill leda omställningen av vår industri mot en hållbar framtid. Och på samma sätt som vi vill förändra världen, vill vi utveckla alla som är med oss på resan, personligt och professionellt. Vill du vara med och forma framtiden för världens gruv- och mineralindustri?  LKAB Förädlingen Kiruna Kiruna Malmförädlingens uppdrag är att förädla malmen från gruva till färdig produkt. Huvuddelarna i processen är sovra, anrika och pelletisera. Avdelningen består totalt av åtta sektioner, varav fyra av dom ingår i huvudprocessen och övriga fyra är stödsektioner inom kvalitet, teknik- och processutveckling, materialprocesser samt Vatten och Dammar. Läs mer om oss på förädlingen här: https://www.lkab.com/sv/om-lkab/fran-gruva-till-hamn/foradla/.   Din roll  Som produktionstekniker på Anrikningsverk 3 och Pelletsverk 4 (KA3/KK4) erbjuds du ett varierat arbete där du är en viktig länk mellan vår underhålls-och driftorganisation. Du kommer att arbeta i kontorsmiljö och ute i våra anläggningar med både människor och teknik. Du kommer att rapportera till Gruppchef Drift. Du kommer bland annat att ansvara för att: Delta i projekt och förbättringsarbeten, i vissa fall leda projekt Agera representant för driftsorganisationen i olika typer av forum Samordna och leda säkra avställningar samt hålla låssystemen uppdaterade Samordna och leda nedkörning samt driftsättning vid planerade produktionsstopp Agera komptensbärande mellan skiftlagen inom givet område  Värdera och prioriterar underhållsarbeten samt hålla driftsorganisationens arbetsorderstockar aktuella Driftrutiner och tillståndskontroller är uppdaterade och kontinuerligt förbättras Utföra skyddsronder enligt uppsatt skyddsrondsplan Utföra delegerade åtgärder för tillbud och olyckor Kemikalie- och brandskyddsansvar som delas mellan rollerna som produktionstekniker Det här har du med dig  Vi söker dig som trivs i en självgående och ansvarstagande roll. Med en stark målmedvetenhet bidrar du till vår verksamhet där produktionen är i fokus. Dina arbetsuppgifter kräver att du arbetar strukturerat - att du kan planera, följa upp och slutföra uppgifter på ett effektivt sätt. Hos oss är samarbete en självklar del av vardagen. Du är kommunikativ och vet hur man bygger goda relationer med både kollegor och övriga funktioner.  Utöver detta har du: Gymnasieutbildning är ett krav, gärna med teknisk inriktning B-körkort är ett krav för alla tjänster på LKAB Goda kunskaper i svenska, tal och skrift, är ett krav Erfarenhet av arbete i systemet IFS (meriterande) Anläggningskännedom och kunskap i processen (meriterande) Det här får du  Belöningsprogram Fri träning på LKAB:s egna gym samt hos våra samarbetspartners på verksamhetsorterna i Norrbotten Friskvårdsbidrag och studiestöd samt tillgång till konstförening, fritidsförening, fjällstugor och familjeaktiviteter  Förstärkt föräldrapenning med upp till 90 procent av din ordinarie lön i upp till sex månader (efter anställning i ett år)  Hjälp och stöd vid sjukdom eller i frågor om arbetsmiljö, hälsa, friskvård och rehabilitering  Ersättning för tandvård samt skydds- och terminalglasögon Möjlighet att ansöka om stipendier vid studier både för dig och dina barn  Möjlighet att ansluta sig till vårt pensions- och försäkringsprogram med förmånliga priser  Övrig information Välkommen med din ansökan senast 17 augusti. Semesterperioden närmar sig och vi kommer att påbörja ett urval när vi är åter efter semestern, vilket sker i samband med sista ansökningsdag. Detta innebär att återkoppling kan dröja något. Vi tackar för ditt tålamod och önskar dig en riktigt härlig sommar! Start: Enligt överenskommelse Plats: LKAB Kiruna Anrikningsverk 3 & Pelletsverk 4 (KA3/KK4) Omfattning: Heltid, dagtid måndag-fredag För mer information om tjänsten kontakta: Sektionschef Jonas Wasara 0725168232 alternativt [email protected]. Fackliga kontaktpersoner Kiruna/Svappavaara: Unionen Norra: Sakari Alanko 0980-725 08  Akademikerföreningen: Peter Johansson 0980-71879  Ledarna Norra: Ingegerd Kyrö 0980-71050  About LKAB LKAB is an international mining and minerals group with northern Sweden as its base and the whole world as its workplace. We lead the way towards carbon-free production and we do it together - in an open, warm and safe work environment with technology and development in focus. We welcome challenges, innovative ideas and initiative, always with equality and diversity in focus.   Do you work at LKAB today but are interested in a new role? Then we would like you to submit your application via our internal career page. Log in to your Workday account and go to "Jobs Hub", where you can search for all available jobs and send your application.   Prior to recruitment, LKAB has considered recruitment channels and marketing. We kindly but firmly decline all contact from media marketers, recruitment sites and the like.

2 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Project Manager Digitalization
Maandag Nordic AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

If you are a good match, we would like to receive a CV in WORD format with motivation why you fit this assignment, your availability and any scheduled holidays. Why Maandag Nordic? With us, you’ll get the chance to really put your ideas into action. We offer a work environment where you can grow and learn through hands-on experience - trying things out, making mistakes, and improving. For more than 35 years, Maandag® has been at the forefront of empowering people and organisations. We not only help professionals get jobs, but also connect them with a future that matches their values, desires and ambitions. Because when people are truly in the right place, they can develop themselves, fulfil their dreams and go to work with fresh energy every day. The energy and power released in the process is a catalyst for growth for companies. We started in the Netherlands, but now we also help professionals and organisations in Belgium, Poland, Dubai and Sweden. Our extensive knowledge of different markets, coupled with our wide network, enables us to make perfect matches quickly. Start: ASAP Location: Norrbotten   As Digital Project Manager, the role involves driving the digitalization of key safety processes—such as safety control management, event management, safety training and competence management, chemical safety management, fire safety management and crisis response—ensuring solutions are developed, integrated, and deployed in line with business needs and maturity targets. Success in this role requires close cross-functional collaboration to align digital systems with operational requirements ahead of the start of production. Previous experience within the area is highly valued.   Responsibilities: - Develop and oversee clear project roadmaps, timelines, and manage priorities towards that roadmap - Coordinate resources and stakeholders to ensure projects are delivered on time, within scope, and budget. - Serve as the primary point of contact for all project stakeholders and manage expectations and maintain transparent communication with external- and internal stakeholders and teams. - Coordinate timeplans and facilitate activities with external suppliers, being the single point of contact between different vendors and different internal areas. - Identify potential risks, develop mitigation strategies, and address challenges to ensure smooth project execution. - Set up and lead different cross-functional project groups for specific projects which includes: - Responsibility for the deliveries of the project group. - Ensure that the right resources are available in the project group to execute on the defined plan. - Ensure productivity in the project group by fostering team dynamics and efficient ways of working throughout the project lifecycle. - Inspire a culture of continuous improvement, ensuring our solutions evolve to meet future needs. Qualifications: A degree in IT, Engineering or a related field. Relevant experience in Project Management within Telecoms, networks deployments, digital development, or related experience, working with operational excellence and process improvement. Experience with large deployment projects, with demonstrated ability to balance complex timelines and changing priorities. We value a proactive and organized approach and the ability to adapt to the dynamic challenges of IT projects in industrial environments. Good experience with reporting project progress and documentation. A natural ability to engage and motivate diverse teams, building trust and commitment around shared goals. Excellent communication skills are necessary to manage cross-functional teams and engage with both technical and non-technical stakeholders.

2 juli 2025
Sista ansökan:
29 december 2025
Restaurangchef/Restaurant Manager
Unik Sweden AB
Restaurang- och kökschefer

Nu söker vi en restaurangansvarig till Boxen på Luleå Tekniska Universitet! Vi letar någon som brinner för mat, dryck och kundupplevelser. På Boxen kommer du att leda och utveckla ett litet och passionerat lag. Du kommer att få jobba med fina råvaror och fina människor. Jobbet är till den största del dagtid, mån-fre men andra dagar och tider kan förekomma. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------ We are looking for a Restaurant Manager for Boxen at the Luleå University of Technology! We are looking for someone who is passionate about food, drink and customer experiences. At Boxen you will lead and develop a small and passionate team. You will get to work with beautiful ingredients and great people. The job is mostly daytime, Mon-Fri, but other days and times may occur.

2 juli 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Fastighetsmäklare, Luleå
Careerguide Media Group AB
Fastighetsmäklare

Vi söker för kunds räkning. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/fastighetsmaklare-lulea-1. Vi ser fram emot din ansökan! Ludvig och Co erbjuder spetskompetens inom ekonomi, juridik, och fastigheter till landets företagare. Med 1300 medarbetare på närmare 100 orter över hela landet har vi en oslagbar kompetensbredd. Vill du hänga med på vår resa? Vi ger dig kraft att växa! Om rollen I din nya roll kommer du att arbeta med: • Förmedling av skogs- och lantbruksfastigheter. • Rådgivning till spekulanter samt ta dig an värderingsuppdrag. • Arbeta utåt på marknaden för att etablera nätverk i syfte att skapa förmedlingsuppdrag. Hos oss blir du en del av en lättsam, hjälpsam och prestigelös grupp där vi stöttar varandra, lyfter fram varandras styrkor och har kul tillsammans. Vill du arbeta i en miljö där både utveckling och arbetsglädje står i centrum så ska du söka till oss. Vi erbjuder Vi ger dig verktyg och stöd för att växa i din roll och hos oss finns det inga gränser för vad du kan utvecklas inom. Vi har ett stort utbud av lärande och tror att det mesta du lär dig sker i vardagen. Därför har du en chef som kan ditt kompetensområde och massor av kollegor med spetskompetens att dela kunskaper med. Du har flexibla arbetsvillkor och bra förmåner så att hela livet kan gå ihop, exempelvis: 💙Flextid och möjlighet till distansarbete. 💙Friskvårdsbidrag 5000 kr. 💙Utfyllnad av föräldralön. Nyfiken på att veta mer om våra förmåner? Läshär Vi söker dig För att passa i rollen hos oss: • Du är registrerad fastighetsmäklare. • Du har arbetat minst några år som fastighetsmäklare. Vi söker dig som har ett genuint intresse för skogs- och lantbruksfastigheter men kanske även är nyfiken på kommersiella fastigheter. • Det är meriterande om du är skogsmästare, lantmästare, agronom eller jägmästare, alternativt utbildar dig till detsamma. Om du har god samarbetsförmåga med vilja att bidra till utveckling och vill göra skillnad för Sveriges företagare kan du passa i vårt team. Vill du bli vår nästa kollega? Då ser vi fram emot din ansökan!

2 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Systemutvecklare .NET till team Gruva
Careerguide Media Group AB
Designer inom spel och digitala medier

Vi söker för kunds räkning. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/systemutvecklare-net-till-team-gruva. Vi ser fram emot din ansökan! Vi söker en till systemutvecklare till vårt agila team för att jobba med våra industrikunder. Som systemutvecklare i vårt team kommer du att leverera lösningar direkt till slutanvändare och du kommer arbeta med de senaste teknikerna inom systemutveckling. Agila projekt när de är som bäst! På Agio har vi en lyx och ynnest att få arbeta direkt med slutanvändare i ett flertal av våra leveranser. De som faktiskt ska använda systemen dagligen är med i projektet, kravställningen och löpande fram till driftsättning och förvaltning. Vi söker dig som har ett lika stort intresse att leverera kundnytta och vill utvecklas med oss. I vårt utvecklingsteam: : • Arbetar vi med agil utveckling och objektorienterat, oftast med Microsofts utvecklingsverktyg • Fokuserar vi på att omsätta kundens behov till effektiva IT-stöd • Strävar vi efter att vara lyhörda, nyfikna, utåtriktade, kommunikativa och affärsmässiga • Har vi akademisk utbildning eller motsvarande • Har vi varierande erfarenhet mellan 3 och 20 år • Är vi ödmjuka, omhändertagande och du känner dig välkommen. Arbetet bedrivs agilt och vi jobbar enligt SCRUM. Med utveckling av allt från avancerade webblösningar till mobila applikationer kommer du att bidra till att digitalisera och effektivisera kundernas verksamheter. I din roll som systemutvecklare : • Kommer du ingå i ett komplett utvecklingsteam med UX-designer, arkitekt, scrum master, utvecklare och testare som idag sitter i Kiruna, Luleå, Stockholm och på andra orter i Sverige • Kommer du att arbeta med: C#, .NET, webblösningar, mobil utveckling, Docker och Kubernetes, CI/CD, frontendramverk som Blazor, SQL Server och Azure DevOps • Kommer du att få en framgångsrik utvecklingsresa. Tidigare erfarenhet som team lead, Scrum Master rollen och projektledning ser vi som meriterande. Du kommer att vara involverad i projekt som ofta har flera beställare och hos oss får du möjlighet att jobba med en bred variation av uppdrag. Din stationeringsort är Kiruna. Agio Vi levererar effektivare processer med hjälp av IT där du som medlem i ett av våra utvecklingsteam får leverera faktisk nytta och lära känna kunden. Vi vet att varje persons utvecklingsresa är unik och du äger själv din skräddarsydda utvecklingsplan för att du ska kunna ta de kliv i din karriär som du önskar. Såklart stöttar och coachar vi dig på din utstakade väg till framgång. Långsiktighet, trygghet och stabilitet Agio har kollektivavtal, bra löner, generösa förmåner och vi tar stort ansvar för varandra. Företagets styrning och ledning bygger på sunda norrländska värderingar och ett förtroendefullt– och tillitsbaserat förhållningssätt. Är ett hållbart perspektiv viktigt för dig? – Då vill du prata med oss! Ansökan Skicka in din ansökan senast den 31 augusti . Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Skicka in en ansökan genom att svara några korta frågor nedan. Ansökningar via e-post kommer att hänvisas att ansöka via denna portal.

2 juli 2025
Sista ansökan:
1 september 2025