Tekniker
Heda Security AB
Installations- och serviceelektriker

Heda Security AB förstärker sin serviceorganisation. Det här är rollen för dig som gillar att lösa problem, möta nya människor och leverera bästa tänkbara service. Kunderna finns inom bygg och anläggningsindustrin, offentliga myndigheter samt privata företag. Dina arbetsuppgifter Du kommer i samråd med serviceledaren planera det dagliga arbetet och har kontakt med både kunder och leverantörer. Nedan följer exempel på arbetsuppgifter som du kommer att arbeta med; Service, reparation och underhåll av grindar, bommar, pollare, speedgates, slussar och larmstaket Driftsättning av nya enheter Aktivt skapa nöjda kunder genom god service och problemlösning Arbetet sker till stor del utomhus året runt. Vem är du? Du har några års erfarenhet ifrån att arbeta som elektriker eller larminstallatör samt erfarenhet av ovan nämnda arbetsuppgifter. Du har genomförd gymnasieutbildning/el-utbildning och goda kunskaper i svenska och engelska. B-körkort är en förutsättning för tjänsten och har du någon av följande kompetenser är det meriterande: Felsökning på stark och svagströms installationer, motorstyrningar reläfunktioner, med mera. Erfarenhet inom områdessäkerhet och stängsel Alternativt utbildning inom nedan: Lift & fallskyddsutbildning Heta arbeten Säkra lyft Som person är du serviceinriktad, ordningsam, kommunikativ, har en hög ansvarskänsla och vilja att utvecklas i ditt arbete. Det är också viktigt att du är lyhörd för kundernas och kollegornas önskemål eftersom det är servicenivån och engagemanget till våra kunder och kollegor som gör Heda framgångsrik. Eftersom vi arbetar inom säkerhetsbranschen kommer vi att göra ett utdrag ur belastningsregistret som en del av rekryteringsprocessen. Ansökan och kontaktuppgifter Tillträde kan ske omgående eller enligt överenskommelse. Vi arbetar med löpande urval och ser därför din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Johan Hellback på följande telefonnummer: 070-6001556.

13 februari 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Servicerådgivare till Niemi Bils verkstad i Kiruna!
Niemi Bil 2 AB
Övriga förmedlare

Niemi Bil är ett av Sveriges snabbast växande företag i bilbranschen, och nu förstärker vi vårt verkstadsteam i Kiruna! Hos oss får du ett varierande arbete där du har möjlighet att utvecklas i takt med organisationen runt dig. Vi är lösningsorienterade, och ett av Sveriges snabbast växande bolag i bilbranschen, och vi tror på att fira våra framgångar tillsammans – både på och utanför arbetsplatsen. Idag finns vi i Umeå, Uppsala, Skellefteå, Kiruna och Luleå där vi har vårt huvudsäte. Om rollen Som Servicerådgivare på Niemi Bil kommer du arbeta administrativt vid vår verkstad på Ställverksvägen, där vi jobbar med de bilar vi köper in och säljer från våra olika anläggningar runtom hela landet. I din roll har du kontakt med kunder och hjälper dem att boka rätt service för sin bil, och ser till att varje person får ett tryggt och hjälpsamt bemötande som överträffar deras förväntningar. Du kommer arbeta i ett starkt sammansvetsat team, där laganda och behjälplighet är det absolut viktigaste, och där vårt goda rykte bland våra kunder är vår största stolthet! Ditt arbete är lika varierande som de personer du kommer i kontakt med, och framför allt väldigt utvecklande både tekniskt och personligt, och du kommer ges utrymme att lära dig nya saker varje dag. Vem är du som söker? Vi ser gärna att du har ett stort intresse och nyfikenhet av bilar oavsett märke, och att du är mekaniskt intresserad. Men det är inget krav, det viktigaste är att du är trevlig, hjälpsam och serviceinriktad. Att du är bra på att kommunicera, och är villig att hjälpa både kunder och dina kollegor är viktigt, då du kommer att jobba nära vår försäljningsanläggning. Du tycker om att arbeta både självständigt och tillsammans med ett sammansvetsat team. Personlig service och bra kundbemötande kommer vara en viktig del i rollen. Som person värdesätter vi att du är positiv, målmedveten och ser möjligheter snarare än hinder. Du bör också vara noggrann, kunna hålla många bollar i luften och ha förmågan att anpassa dig till nya situationer. Nyckelkompetenser/förmågor B-körkort Goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift. Meriterande kompetenser (ej krav) Lämplig fordonsutbildning Tidigare arbetslivserfarenhet som mekaniker eller av verkstadsbranschen Ansökan Ansökan görs genom att skicka in CV och personligt brev genom formuläret längst ned på sidan. Rekrytering sker löpande, så skicka gärna in din ansökan redan idag! Övrigt Du kommer arbeta på vår verkstad i Kiruna. Tjänsten är på heltid med en inledande provanställning på 6 månader. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal och tjänstepension, och vi värnar om våra medarbetares hälsa genom att erbjuda friskvårdsbidrag. Mer information? Har du funderingar eller frågor som du inte hittar svaret på här? Vänligen kontakta Stefan Patomella, [email protected], 073 823 89 10. Om Niemi Bil Niemi Bil är ett av Sveriges snabbast växande företag i bilbranschen, och störst på marknaden för begagnade bilar i norra Sverige. Vi har i nuläget fem anläggningar som alla tillsammans hjälps åt att skapa framgång för varandra. Idag finns vi i Umeå, Uppsala, Skellefteå, Kiruna och Luleå där vi har vårt huvudsäte. Niemi Bil är ett familjeföretag vars resa började 2006 som verkstad för personbilar i Luleå. Verksamheten har sedan dess vuxit genom att bygga vidare på sitt goda rykte, och att alltid vilja ta nästa steg mot nya framgångar. Vi värdesätter omtänksamhet, lagarbete, och ett driv att alltid vilja göra varje dag lite bättre än föregående. Vår ambition är att växa till 10 anläggningar inom tre år, och vi lyckas med detta genom att bygga vidare på vårt framgångsrika koncept. Vilka vi är Vår kultur återspeglar en norrländsk mentalitet. Lugna på utsidan men inuti har vi en brinnande passion för det vi gör. Här möter vi varje kund som om den vore vår enda och allt görs med hårt jobb, ärlighet och omtanke. “Vi gör det bara om vi kan göra det riktigt bra”, det är vårt motto. Vi växer, vi har nöjda kunder och medarbetare som trivs att arbeta hos oss. För oss är det viktigt att även vara en positiv kraft i samhället. Vi stöttar idrott, kultur och ungdom. Det är vårt sätt att ge tillbaka till de områden som format oss, och i förlängningen bidra till att bygga en ännu bättre morgondag.

13 februari 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Ambulanssjukvårdare till Ambulansen, Gällivare
REGION NORRBOTTEN
Ambulanssjukvårdare

Vårt härliga gäng söker ny kollega, är det du? Vill du ha ett omväxlande arbete där din kompentens tillvaratas och utmanas? Är du ambulanssjukvårdare eller undersköterska med lämplig bakgrund, gärna inom akutsjukvård? Sök då ett livsviktigt jobb inom ambulansen och bli vår nya kollega! Ambulansen Gällivare är en station av 15 i Ambulanssjukvården Norrbotten. Vårt upptagningsområde är hela Gällivare Kommun och vi arbetar över ett stort fält som innefattar bland annat stadsmiljö, glesbygdsmiljö, underjordsgruva och fjällvärld. Vi söker Vi söker dig som är utbildad undersköterska och med fördel  har vidareutbildning till ambulanssjukvårdare, men det är inget krav. Du har haft 3 års sammanhängande körkortsinnehav med lägst B-Körkort och god körvana. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Som person har du lätt för att samarbeta med olika medarbetare. I mötet med patienten och anhöriga kräver det att du är lyhörd och har god förståelse för människor som befinner sig i olika svåra situationer. Du har en personlig mognad och har egenskapen att med gott omdöme kunna ta självständiga beslut. Du måste vara stresstålig, kunna behålla lugnet och arbeta effektivt i stressfyllda situationer. I ditt bemötande av människor agerar du professionellt och förtroendeskapande. God fysik förutsätts då tunga lyft är förekommande i arbetet. Fystester görs inför anställning. Det här får du arbeta med Inom ambulanssjukvården får du arbeta med en unik samhällsfunktion bestående av att dygnet runt arbeta med prehospital akutsjukvård där medarbetarna möter patienter i alla åldrar som drabbats av akut sjukdom eller skada i patientens hem, i utomhusmiljö eller på en olycks- eller skadeplats. Tillsammans med en legitimerad sjuksköterska, är ni den ambulansbesättning som ofta är först på plats och där kommer din kompentens till användning då det är du som tillsammans med sjuksköterskan som gör den första viktiga bedömningen och utför den mest akuta vården. Sjuksköterskan har det medicinska ansvaret och beslutar om omvårdnads- och medicinska åtgärder utifrån vårdbehov och hänvisar till rätt vårdnivå, men arbetet är ett teamarbete. Ni möter olika situationer och utmaningar där er insats kan vara avgörande för patienten och göra skillnad för andra människor. I besättningen arbetar ni i nära samarbete med varandra och andra yrkesprofessioner. Organisatoriskt är ambulanssjukvården en egen organisation under blocket Akut Omhändertagande. Vi samverkar bland annat med akutmottagningar, hälsocentraler, kommun, räddningstjänst och polis. Det här erbjuder vi dig: - Vi erbjuder introduktion och handledning inom ambulansen baserad på tidigare erfarenheter och personliga behov - Personligt schema med Timecare - Utbildningsdagar och tid för förkovring i yrket - PS-utbildning, utbildning i Akut omhändertagande i Hotfull miljö, PHTLS - Kollegor med starkt engagemang och hög kompetens - Dubblerad ersättning för arbete under obekväm arbetstid. En satsning Region Norrbotten gör för medarbetare i dygnet runt verksamhet, något som gör oss unika bland regioner i Sverige - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ - Ett livsviktigt och självständigt arbete med stort ansvar Information om tjänsten Vi kan idag erbjuda dig både fast anställning och långtidsvikariat.  Tjänsterna är heltid och arbetstiden är förlagd på dag-och natt-tjänstgöring med jour på en nattbil. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!

13 februari 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Ambulanssjuksköterska till Ambulansen, Gällivare
REGION NORRBOTTEN
Ambulanssjuksköterskor m.fl.

Gillar du att arbeta i akuta situationer där din insats kan vara avgörande? Då har vi arbetsplatsen för dig. Här får du arbeta nära i ett team med kompetenta kollegor som nu söker fler medarbetare! Vi söker Vi söker dig som är utbildad specialistsjuksköterska med minst två års erfarenhet av akutsjukvård. För anställning är det meriterande med C, C1-körkort. Krävs B-körkort alternativt B-körkort med dispens. God körvana och tre års sammanhängande körkortsinnehav. Som sjuksköterska är det meriterande med specialistutbildning i prehospital sjukvård. Sökanden med annan specialistutbildning kan bli aktuell.  Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person har du lätt för att samarbeta med olika medarbetare. I mötet med patienten och anhöriga kräver det att du är lyhörd och har god förståelse för människor som befinner sig i olika svåra situationer. Du besitter en personlig mognad och har egenskapen att med gott omdöme kunna ta självständiga beslut. Du måste vara stresstålig, kunna behålla lugnet och arbeta effektivt i stressfyllda situationer. I ditt bemötande av människor agerar du professionellt och förtroendeskapande. God fysik förutsätts då tunga lyft är förekommande i arbetet. Det här får du arbeta med Ambulanssjukvården har en unik samhällsfunktion bestående av att dygnet runt arbeta med prehospital akutsjukvård där medarbetarna möter patienter i alla åldrar som drabbats av akut sjukdom eller skada. Organisatoriskt ingår Ambulansen Gällivare i vägburen ambulans i länet som är en del av verksamhetsområdet akut-omhändertagande och utför cirka 2500 uppdrag per år. Ambulansbesättningen är ofta först på plats där du som ambulanssjuksköterska gör den första viktiga bedömningen, utför den mest akuta vården. Du möter olika situationer och utmaningar där din insats kan vara avgörande för patienten och göra skillnad för andra människor. Som ambulanssjuksköterska är du en viktig del av ambulansteamet som består av ambulanssjukvårdare/sjuksköterska som din närmaste kollega. Det här erbjuder vi dig - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/Jobb-och-utbildning/Jobba-hos-oss/ - Kollegor med starkt engagemang och hög kompetens - Dubblerad ersättning för arbete under obekväm arbetstid. En satsning Region Norrbotten gör för medarbetare i dygnet runt verksamhet, något som gör oss unika bland regioner i Sverige - Ett livsviktigt och självständigt arbete med stort ansvar Information om tjänsten Vi erbjuder tillsvidareanställningar på heltid i dygnet runt verksamhet, jourtjänstgöring nattetid förekommer. Tillträde enligt överenskommelse. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Som en del i rekryteringsprocessen kommer ni som söker att testas enligt en fastställd testplan. Trafiksäkerhet, fysisk förmåga, är delar som sökande ska gå igenom tillsammans med personlig intervju. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan!

13 februari 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Säljservice till livsmedelsbutiker deltid
Recruit Partner Nordic AB
Företagssäljare

Söker du en tjänst där du är en viktig del av ett lag? En tjänst där du arbetar i nära samarbete med dina kollegor och där din insats är avgörande för att vi ska lyckas tillsammans? Vill du hamna i ett spännande sammanhang med starka varumärken och kvalitetsprodukter som satsar stort framöver? Då kan detta var en tjänst för dig! Om tjänsten Tjänsten innebär att du ansvarar för våra brödprodukter i butiken, vilket innebär ansvar för att beställa nya produkter, fylla på, placera rätt i hyllan, kontrollera färskheten etc. Allt i samråd med den person som är brödansvarig i butiken. Du bygger även relation i butik och finns till hands om frågor dyker upp. Tjänsten är på ca 10 timmar tre dagar i veckan. Detta är en rörlig roll där du besöker olika butiker under en dag. Vem är du? Det här är ett jobb för dig som är ansvarstagande och gillar att jobba med frihet under ansvar. Som person är du noggrann, serviceinriktad och gillar att ge det lilla extra. Det är meriterande om du har jobbat i livsmedelsbutik tidigare. Lämplig bostadsort är Jokkmokk med omnejd. Vad kan vi erbjuda dig? Vi erbjuder dig ett jobb där du blir en viktig del i en växande organisation som utvecklas och satsar! Hos oss får du jobba med kända varumärken, kvalitetsprodukter och med kollegor som brinner för det de gör! Låter detta som din nästa utmaning? Låter detta som din nästa utmaning? Då är du varmt välkommen med din ansökan bestående av CV via annonsen på recruitpartner.se snarast då vi gör ett löpande urval, dock senast 2025-02-05. Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att mejla oss på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan! Om oss Polfärskt Bröd är en rikstäckande distributör av bröd och kakor till dagligvaruhandeln. Företaget omsätter över 3 miljarder kronor och säljer och levererar några av marknadens starkaste varumärken inom matbröd så som Polarbröd, Korvbrödsbagarn, Fazer och Skogaholm. Polfärskt säljer även bröd från Hatting och Brödverket samt kaffebröd från Gille och Hägges. Polfärskt Bröd AB ägs till 51 procent av Polarbröd AB. Resten ägs av de regionala och egenägda Polfärsktföretagen som står för distribution, försäljning och lokal service. Tillsammans med våra kunder och partners skapar vi attraktiva, lönsamma och säljande brödavdelningar i Sveriges alla dagligvarubutiker. Detta gör vi genom lokalt ägandeskap och central gemenskap i en unik kombination. Totalt har Polfärskt över 600 anställda varav 450 säljande distributörer som utgår från 31 strategiskt utplacerade brödterminaler över hela Sverige. Läs mer på www.polfarskt.se.

12 februari 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Produktionspersonal till Boden
Wästbygg Gruppen AB (publ)
Arbetsledare inom bygg, anläggning och gruva

Vi fortsätter att växa i takt med våra projekt och söker nu personal till vårt projekt på plats i Boden, såsom Arbetsledare, Platschefer, HSE Supervisors, Quality Supervisors och Entreprenadingenjörer. Hos oss arbetar du under ett stort mått av eget ansvar i samråd med kollegor på plats och vi lägger stort fokus på vår gemensamma värdegrund att agera klokt, kreativt och med stort hjärta. Efter många år i branschen är vi idag en ledande specialist och en trygg partner när det gäller att bygga och utveckla anläggningar för logistik och industri i Norden. En tydlig strategi under de senaste åren har varit att bredda LC mot industri, samt vara en del av den gröna omställningen och de stora industrisatsningar som görs i Norr- och Västerbotten. Därför är det extra roligt att Stegra har valt LC som samarbetspartner att uppföra delar av en anläggning för produktion av grönt stål i Boden. Din bakgrund Vi söker dig med erfarenhet av att arbeta inom produktion. Du har en ingenjörsutbildning och arbetat några år inom branschen, alternativt har du börjat som hantverkare och jobbat dig uppåt med goda kunskaper i yrket. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då arbetsuppgifterna kräver det. Du behöver ha B-körkort och god datorvana, då vi är ett digitaliserat företag. För att lyckas och trivas hos oss behöver du ha goda ledaregenskaper, kommunikativ förmåga och egen drivkraft. Du är engagerad, ansvarstagande och strukturerad. Om oss Wästbygg Gruppen är ett börsnoterat entreprenad- och projektutvecklingsbolag som bygger och utvecklar bostäder, kommersiella byggnader, samhällsfastigheter samt logistik- och industrianläggningar. I koncernen ingår Wästbygg AB, Rekab Entreprenad AB och Logistic Contractor AB. Verksamheten bedrivs på de mest expansiva marknaderna i Sverige samt inom Logistic Contractor även i de nordiska grannländerna. 2024 omsatte koncernen 4,3 miljarder och hade ca 500 anställda. Övrigt Skriv gärna tydligt vilken/vilka roller du söker dig mot i din ansökan. Urval och intervjuer sker löpande i takt med behoven i vårt projekt som beräknas pågå i flera år framåt. Vi tillämpar digital referenstagning och bakgrundskontroll i slutfasen av vår rekryteringsprocess. Logistic Contractor omfattas utav kollektivavtal mellan Sveriges Byggindustrier och Ledarna, Sveriges Ingenjörer och Unionen (Tjänstemannaavtalet) samt med Byggnads (Byggavtalet). Varmt välkommen med din ansökan!

11 februari 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Montör Aimpoint
FolCon AB
Montörer, metall-, gummi- och plastprodukter

Aimpoint AB söker fler montörer – Vi expanderar och satsar för framtiden! Vill du vara en del av ett företag som växer och satsar stort för framtiden? Folcon AB söker nu fler montörer som vill arbeta som konsulter åt vår kund Aimpoint AB i Gällivare. Aimpoint är ett världsledande företag inom sitt område, och nu behöver de förstärka sitt team för att möta framtida utmaningar och möjligheter. Har du vad som krävs? Om du älskar att arbeta med finmotorik och har intressen som kräver precision, som flugbindning, makeup, spelande, eller laddning av ammunition, då är det dig vi söker! Vi vet att du kommer att trivas och lyckas som montör hos Aimpoint om du har: Utmärkt fingerfärdighet Hög koncentrationsförmåga och tålamod Förmåga att förstå helheten i processer och följa rutiner, samtidigt som du är flexibel Ett sinne för detaljer Noggrannhet och effektivitet i ditt arbete Vi söker dig som: Har fyllt 18 år Uttrycker dig obehindrat i svenska, både i tal och skrift Är villig att lämna ett utdrag från belastningsregistret Vad vi erbjuder: Du blir anställd av Folcon AB och arbetar som konsult åt Aimpoint AB. Vi erbjuder: Marknadsmässig lön Generösa förmåner En trygg start med 3 månaders provanställning och möjlighet till tillsvidareanställning Aimpoint är på en stark tillväxtresa, och vi söker medarbetare som vill utvecklas tillsammans med oss. Du blir en viktig del av vårt konsultteam på Folcon AB, där vi värnar om att skapa en arbetsmiljö där både du och vår kund trivs och lyckas. Hur ansöker du? För att ansöka till tjänsten vill vi att du spelar in en kort video (2–3 minuter) där du berättar: Kort om dig själv Varför du har sökt tjänsten Varför just du är rätt person för oss Ladda sedan upp din video i vårt ansökningsformulär. Tveka inte – ta chansen att bli en del av Aimpoints framgångssaga och Folcon AB:s professionella team! Ansök redan idag!  Hoppas detta lyfter fram relationen till både Folcon AB och Aimpoint på ett tydligt sätt. Är det något mer du vill lägga till? ?

11 februari 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Erfaren utvecklare till Softhouse i Luleå
Softhouse Nordic AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

På Softhouse befinner vi oss i en viktig fas på vår tillväxtresa och nu är vi på jakt efter fler utvecklare som vill ansluta till vårt kontor i Luleå. Vi brinner för ny teknik och gillar att utveckla, och utvecklas, tillsammans. Om Softhouse Inom Softhouse är vi ca. 300 medarbetare fördelade på våra 10 kontor och tillsammans levererar vi tjänster och mjukvara i världsklass. I Luleå är vi idag drygt 20 personer och du hittar oss i centrala lokaler på Kyrkogatan, med fin utsikt över Södra Hamn. Här möts du av trevliga kollegor som arbetar som enskilda specialister eller i sammansvetsade team för att erbjuda våra kunder bästa möjliga IT-kompetens. I Luleå finns även vårt team Neava Design Studio som ligger i framkant inom 3D-visualisering och Augmented Reality. Passar du i rollen? Vi söker dig som är en erfaren utvecklare med ett intresse för de senaste trenderna inom mjukvaruutveckling. Vi ser gärna att du har bra koll på backend och Java-utveckling, men det är också ett plus om du trivs med att arbeta över hela stacken. För att lyckas i rollen tror vi att du: Har flera års professionell erfarenhet av mjukvaruutveckling, gärna i en konsultroll. Har god kunskap inom system- och mjukvaruutveckling. Du behärskar Java men har också vana att navigera inom flertalet olika teknikstackar. Är en förtroendeingivande relationsskapare som har en lyhördhet för kunders behov och en vilja att erbjuda bästa möjliga mjukvarulösning. Drivs av att utvecklas och att dela dina kunskaper med kollegor. Kan uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska. Vad du får hos oss Här får du möjlighet att bli del av ett framåtsträvande bolag där du och din work-life-balance är i fokus. Utöver vårt generösa förmånspaket får du också: Möjlighet att påverka och bidra till företagets framgång, i en inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor. En mix av spännande och utmanande uppdrag med allt från nyutveckling till förvaltning och vidareutveckling. Individuellt anpassad kompetensutveckling och aktiv kunskapsdelning med andra duktiga Softhouse-kollegor. Stämningen är öppen och prestigelös där vi delar med oss av kunskap och erfarenheter. Ett team som gillar att göra saker tillsammans för att förhöja vardagen. Ett värderingsstyrt bolag där vi alla känner igen oss i våra värdeord: Team, Enkelhet, Mod och Passion. Låter det intressant? Vårt urval sker löpande, skicka in din ansökan!

11 februari 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Personlig assistent sökes till en kvinna i Gällivare
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Vi söker nu en personlig assistent till en rullstolsburen kvinna som är bosatt i Gällivare. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat följande, förflyttningar av olika slag, personlig hygien, hushållssysslor och att hitta på eller följa med på aktiviteter tillsammans med vår kund. Denna kvinna tycker bland annat om att ta en fika och att titta på TV. Tjänsten är en timanställning vid behov och ordinarie personals frånvaro, med möjlighet till mer arbete framöver. Arbetstiderna ser ut som följande: 07.00-15.00, 13.00-22.00 och 21.00-08.00 (vaken natt). Kortare arbetspass vid dubbelbemanning kan förekomma och det är dubbelbemannat 4 gånger/dag. Omfattning: Deltid. Antal tjänster: 1. Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervju sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Om dig - Som personlig assistent ser vi gärna att du är samarbetsvillig, lyhörd, ansvarstagande, flexibel och en bra lagspelare. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Meriterande är om du har en vårdrelaterad utbildning, har erfarenhet inom personlig assistans och att du är rökfri. Krav är att du har erfarenhet inom vårdyrket samt att du har flytande kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med denna kund måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

11 februari 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Farmaceut
Apoteket AB
Apotekare

Vi är din perfekta match! Har du intresse för området farmaci i kombination med rådgivning? Då har vi en match! Nu har vn möjlighet för dig som engagerad farmaceut att bli en del av vårt team på Apoteket Lappugglan. Vi söker efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som med service och omtanke har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Om rollenSom farmaceut på Apoteket Lappugglan kommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa. Apoteket Lappugglan är ett litet apotek i Pajala med 9 mil till närmsta andra apotek. Vi är en viktig del av samhället som tillhandahåller pajalaborna med läkemedel och rådgivning. På apoteket jobbar 2 farmaceuter och 2 egenvårdsrådgivare. Förutom att ta hand om våra kunder i butik hjälper vi även Apotekets E-handel med orderberedning på distans. Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Vi stöttar dig i din karriär - som farmaceut på Apoteket kan du utvecklas i roller som t ex läkemedelsansvarig, säljledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef? Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning Aktivt bidra till att stärka ditt team genom att dela med dig av både kunskaper och erfarenheter Hålla dig uppdaterad på våra kampanjer och bidra till att vi når framgång i dem Hålla dig uppdaterad och påläst om nytt sortiment för bästa kundvård Bidra med idéer och initiativ för att utveckla vår verksamhet till ett apotek som blir ett självklart val för våra kunder Dina kompetenserFör den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning. Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med rådgivande försäljning Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår Du har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team Du håller dig uppdaterad på omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor Du har erfarenhet av att arbeta med omtänksam merförsäljning ur ett serviceperspektiv När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss istället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramen för det lokala apotekets öppettider: Vardagar 09.00-17.00. Välkommen till Apoteket!

10 februari 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025