Farmaceut till Kronans Apotek framtidsort Kiruna 👑✨

Vi på Kronans Apotek finns i hela Sverige, från Ystad till Kiruna, med över 500 apotek och en grym e-handel. Nu söker vi dig som är legitimerad apotekare eller receptarie och som vill ta nästa steg och bli en del av våra team i Kiruna. Som ny farmaceut hos oss erbjuder vi dig på Kronans Apotek till Kiruna inte bara en god arbetsmiljö, utan också lönetillägg och bonus – en perfekt möjlighet att växa både personligt och professionellt. Flytta eller pendla hit och jobba tillsammans med oss för en värld som mår bra! 🌍🧡 Som farmaceut hos oss i Kiruna får du det bästa av två världar! Här välkomnas du av ett engagerade team och ett spännande, varierat arbete där din expertis verkligen gör skillnad. För att göra erbjudandet ännu mer lockande erbjuder vi vårt framtidsortspaket – ett förmånspaket som ger extra klirr i kassan och gör både jobb och vardag ännu bättre. 💸 I Kiruna får du arbeta i en dynamisk miljö där din roll som farmaceut är avgörande för att skapa en positiv kundupplevelse. Här är du en viktig del av samhällsutvecklingen, med möjlighet att påverka och växa i din karriär – samtidigt som du är uppskattad för din specialistkunskap. När arbetsdagen är över finns det gott om möjligheter att njuta av omgivningarna och koppla av. Friluftslivet i Kiruna är något utöver det vanliga – med norrsken, vandring i storslagna fjäll och skidåkning i toppklass. Här får du balans mellan ett meningsfullt arbete och ett liv fyllt av äventyr och ro. Med korta avstånd och en stark gemenskap är det lätt att prioritera både dig själv och sina nära. Vårt Framtidsortspaket som gör skillnad Vi tror på att belöna dig som är redo att satsa på en ny arbetsgivare och som vill göra skillnad där du behövs som mest! Därför erbjuder vi dig något extra om du väljer att komma till oss. - Lönetillägg 💰 5000 kr extra i månaden i hela tre år för dig som väljer att flytta eller pendla till Kiruna. - Bonus 🏆 För att vi vill att du ska trivas och blomstra, erbjuder vi en årlig bonus på 60.000kr under dina tre första år hos oss (psst…totalt upp till 180,000 kr 😉). Detta är vårt sätt att tacka dig för att du valt att bygga din framtid här med oss! Erbjudandet gäller för dig som är farmaceut som söker dig till Kronans Apotek och som väljer att flytta eller pendla till orten för att bli en del av vårt fantastiska team. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, men vi är flexibla och anpassar oss efter överenskommelse. Lönetillägget och bonusen är proportionerliga mot eller direkt kopplade till sysselsättningsgraden. Vi ser fram emot att välkomna dig till apotekschef Maria Brännströms team. Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. För att trivas i rollen tror vi att du brinner för att hjälpa våra kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa. Vi tror också att du trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydligt uppsatta mål. På apoteket hjälps vi alla åt med det dagliga arbetet och tillsammans skapar vi en trevlig, välmående och trygg arbetsmiljö där vi växer, har roligt och delar med oss av våra framgångar. Till vår hjälp finns en stark region och serviceorganisation samt kollegor över hela landet. Din ansökanOm detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta regionchef Maria Brännström: [email protected] Välkommen till Kiruna – där en inspirerande karriär möter livskvalitet i Sveriges nordligaste stad! 🌟 Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Stephanie Nielsen från Unionen, maila [email protected] och facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt! Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! 🚀

1 juli 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Farmaceut till Kronans Apotek framtidsort Kiruna 👑✨

Vi på Kronans Apotek finns i hela Sverige, från Ystad till Kiruna, med över 500 apotek och en grym e-handel. Nu söker vi dig som är legitimerad apotekare eller receptarie och som vill ta nästa steg och bli en del av våra team i Kiruna. Som ny farmaceut hos oss erbjuder vi dig på Kronans Apotek till Kiruna inte bara en god arbetsmiljö, utan också lönetillägg och bonus – en perfekt möjlighet att växa både personligt och professionellt. Flytta eller pendla hit och jobba tillsammans med oss för en värld som mår bra! 🌍🧡 Som farmaceut hos oss i Kiruna får du det bästa av två världar! Här välkomnas du av ett engagerade team och ett spännande, varierat arbete där din expertis verkligen gör skillnad. För att göra erbjudandet ännu mer lockande erbjuder vi vårt framtidsortspaket – ett förmånspaket som ger extra klirr i kassan och gör både jobb och vardag ännu bättre. 💸 I Kiruna får du arbeta i en dynamisk miljö där din roll som farmaceut är avgörande för att skapa en positiv kundupplevelse. Här är du en viktig del av samhällsutvecklingen, med möjlighet att påverka och växa i din karriär – samtidigt som du är uppskattad för din specialistkunskap. När arbetsdagen är över finns det gott om möjligheter att njuta av omgivningarna och koppla av. Friluftslivet i Kiruna är något utöver det vanliga – med norrsken, vandring i storslagna fjäll och skidåkning i toppklass. Här får du balans mellan ett meningsfullt arbete och ett liv fyllt av äventyr och ro. Med korta avstånd och en stark gemenskap är det lätt att prioritera både dig själv och sina nära. Vårt Framtidsortspaket som gör skillnad Vi tror på att belöna dig som är redo att satsa på en ny arbetsgivare och som vill göra skillnad där du behövs som mest! Därför erbjuder vi dig något extra om du väljer att komma till oss. - Lönetillägg 💰 5000 kr extra i månaden i hela tre år för dig som väljer att flytta eller pendla till Kiruna. - Bonus 🏆 För att vi vill att du ska trivas och blomstra, erbjuder vi en årlig bonus på 60.000kr under dina tre första år hos oss (psst…totalt upp till 180,000 kr 😉). Detta är vårt sätt att tacka dig för att du valt att bygga din framtid här med oss! Erbjudandet gäller för dig som är farmaceut som söker dig till Kronans Apotek och som väljer att flytta eller pendla till orten för att bli en del av vårt fantastiska team. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, men vi är flexibla och anpassar oss efter överenskommelse. Lönetillägget och bonusen är proportionerliga mot eller direkt kopplade till sysselsättningsgraden. Vi ser fram emot att välkomna dig till apotekschef Maria Brännströms team. Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. För att trivas i rollen tror vi att du brinner för att hjälpa våra kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa. Vi tror också att du trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydligt uppsatta mål. På apoteket hjälps vi alla åt med det dagliga arbetet och tillsammans skapar vi en trevlig, välmående och trygg arbetsmiljö där vi växer, har roligt och delar med oss av våra framgångar. Till vår hjälp finns en stark region och serviceorganisation samt kollegor över hela landet. Din ansökanOm detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta regionchef Maria Brännström: [email protected] Välkommen till Kiruna – där en inspirerande karriär möter livskvalitet i Sveriges nordligaste stad! 🌟 Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Stephanie Nielsen från Unionen, maila [email protected] och facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt! Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! 🚀

1 juli 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Personliga assistenter sökes i Boden
Inre Kraft i Norr AB
Personliga assistenter

På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare kollegor till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Inre Kraft söker nu drivna personliga assistenter för att stärka upp våra redan befintliga personalgrupper i Boden vid akut frånvaro, ofta med kort varsel men också vid planerade ledigheter såsom skollov och sommarsemester. Arbetet innebär att du arbetar där kunden befinner sig, under varierande arbetstider förlagda under dagtid, kvällstid och nätter. Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDERNA Alla kunder som finns hos oss skiljer sig i behov och intressen, därför ser vi gärna sökanden av olika kön, i olika åldrar med varierande erfarenheter och arbetssätt. Arbetsuppgifterna varierar beroende på vilken kund du arbetar hos, men innefattar allting ifrån personlig hygien, till matlagning, stöd vid aktiviteter/rehab och förflyttningar. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som brinner för att arbeta med människor och en förmåga att analysera och förstå individers behov. Du är lyhörd, flexibel och tar initiativ, samtidigt som du har ett lösningsfokuserat och engagerat förhållningssätt. Det är viktigt att du kan arbeta både självständigt och i grupp. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi söker både män och kvinnor i varierande åldrar till dessa tjänster. Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! KRAV Du talar och förstår det svenska språket på en bra nivå. Du har ett brottsregisterutdrag från polisen (detta beställer du enkelt hem via polisens hemsida) Referenser från tidigare arbeten (lämnas efter intervju) MERITER Körkort och tillgång till egen bil. Sysselsättningsgrad: Varierande. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.

1 juli 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Personliga assistenter sökes till barnkund i Sävast, start omgående!
Inre Kraft i Norr AB
Personliga assistenter

På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare kollegor till vår barnkund i Boden/Sävast, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Inre Kraft söker dig som vill arbeta som personlig assistent på fast rad dag- och kvällstid på ca 35h/v hos vår barnkund i Boden/Sävast med start omgående. Samt timvikarier vid behov.  Arbete på dagstid under vardagar innebär att följa med flickan till skolan och befinna er där under skoldagen.  Arbetstiderna är varierande mellan dag och kväll. Vardag och helg.  07:15-16:00 16:00-21:00 Tillträde sker enligt överenskommelse, men vi ser gärna att du är tillgänglig att påbörja introduktion så snart som möjligt. OM KUNDEN Kunden är en flicka i 7-årsåldern som vid födelsen fick syrebrist vilket lett till omfattade hjärnskador, flerfunktionsnedsättning, intellektuell funktionsnedsättning och epilepsi. Kunden har ett omfattande vårdbehov och behöver ständig tillsyn. Hon behöver hjälp med alla moment i vardagen. Hon gillar sång, läsa böcker och att leka.  ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som brinner för arbete med människor och kan analysera andra individers behov. Vidare ser vi att du är lyhörd, omhändertagande och har förståelse för att flickan kan ha bra dagar och mindre bra dagar. Det är meriterande om du har jobbat inom vården sedan tidigare, även om du har någon form av medicinsk utbildning eller vårdutbildning. Kunden önskar enbart kvinnliga assistenter. Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! KRAV Kunden önskar kvinnliga assistenter Du talar och förstår det svenska språket på en bra nivå MERITER Medicinsk utbildning Körkort och tillgång till bil Utbildning inom vård och omsorg - Undersköterska/vårdbiträde Sysselsättningsgrad: 35h/v + timvikarie vid behov.  Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.

1 juli 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Personlig assistent sökes för sommarvikariat utanför Piteå
Inre Kraft i Norr AB
Personliga assistenter

På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Inre Kraft söker nu sommarvikarier för veckorna 25-32, alt del av period, samt timvikarier till vår kund som bor ca 3 mil utanför Piteå. Arbetstiderna varierar och kan innefatta- dag, kvälls- och nattpass, både vardagar och helger. Mellan kl 08.00-15.00 & 22.00-08.00 är det dubbelbemanning, vilket innebär att du arbetar tillsammans med en kollega. Arbetstider:  Kl 08.00-15.00 Kl 15.00-22.00 Kl 22.00-08.00 (både vaken natt och journatt) Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi ser gärna ser att du kan börja din introduktion så snart som möjligt. OM KUNDEN Vår kund är en kvinna i 65-årsåldern som lever med ALS. Hon behöver din hjälp som assistent i sin vardag för att kunna leva ett så självständigt och meningsfullt liv som möjligt. Hon kommunicerar i skriftlig form via kommunikationsplatta samt genom ögonstyrning. Arbetsuppgifter: Stöd vid dagliga rutiner och förekommande hushållssysslor Assistera vid förflyttningar med bla lyft och bälte. Personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Kommunikation Övriga hjälpmedel som förekommer hos kunden är sond, rikning, hostmaskin, bipap, gåbord. ÄR DU DEN VI SÖKER? Till just denna kunden söker vi dig som har en mjuk och omhändertagande personlighet, som är social och pratsam. Då kunden kommunicerar i skrift genom kommunikationshjälpmedel behöver du vara lyhörd och kunna läsa av på ett bra sätt.  Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! KRAV Mycket goda kunskaper i svenska språket Tåla pälsdjur MERITER Körkort och tillgång till bil Erfarenhet av arbete som personlig assistent Erfarenhet av arbete inom vård och omsorg Sysselsättningsgrad: Varierande under sommaren + timvikarier Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.

1 juli 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Systemtekniker
Försvarsmakten
Drifttekniker, IT

Norra militärregionen (MR N) är inne i en spännande och utvecklande fas och vi söker nu två Systemtekniker som vill vara med på den resan. Vårt arbete präglas av en god laganda, hjälpsamhet, högt i tak och med fokus på tillväxt och förbättringsarbete. Om enheten På avdelningen arbetar C J6, IT-chef samt två handläggare. Avdelningen stödjer genomförandet av insatser och övningar inom regionen samt stöd vid produktion av regionens resurser för Hemvärnet. Huvudsakliga arbetsuppgifter Arbetet består i att självständigt genomföra installation, konfigurering, proaktivt felavhjälpande underhållsarbete, incident hantering i IT-miljö, datorer samt användarstöd i såväl öppen som hemlig IT-miljö. Arbetet är omväxlande och utförs i huvudsak i Försvarsmaktens lokaler i Boden och till viss del på andra platser i Norrbotten, men även övriga delar av landet kan förekomma. Internutbildning mot befattningen kommer att genomföras. KRAV Kvalifikationer • Gymnasieutbildning med godkända betyg inriktning IT/data eller motsvarande kunskaper som arbetsgivaren bedömer likvärdiga • Goda datorkunskaper, både hårdvara och mjukvara för server och klient i Windows-miljö • Förmåga att formulera sig på svenska och engelska i tal och skrift • God erfarenhet av att arbeta i Microsoftmiljö och TCP/IP-nätverk • B-körkort (manuell) Personliga egenskaper Vi söker dig som är engagerad och serviceinriktad. Du kan självständigt lösa tekniska problem och ser möjligheter. Du är en god lagkamrat samtidigt som du gärna tar initiativ och eget ansvar. Du är kvalitets- och säkerhetsmedveten, utvecklingsorienterad och har sinne för ordning och planering. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Aktuell och relevant yrkeserfarenhet av IT-system, IT-utrustningar och IT-kommunikation • Erfarenheter av ITIL-processarbete • Erfarenhet av IT-säkerhetsarbete, t ex informationssäkerhet • Erfarenhet av arbete i IT-projekt • IT-certifieringar från t ex Microsoft eller Cisco • Kunskaper om kabeldragning/kontaktering samt dokumentation av teletekniska anläggningar • Erfarenhet att liknande arbete i Försvarsmakten För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Boden. Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse. Kväll- och helgtjänstgöring samt tjänsteresor förekommer i arbetet. Upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen Jan Pasma Fackliga företrädare OFR/O: Malin Scharffenberg Kahlke OFR/S: Annelie Forshage SACO: Sture Sundqvist SEKO: Susanne Thunberg Samtliga nås via Försvarsmaktens växel 08-788 75 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-11. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Norra militärregionen (MR N) ansvarar för markterritoriell ledning i de fyra nordliga länen. Regionen består av en stab och fem utbildningsgrupper. Verksamheten finns från Kiruna i norr till Härnösand i söder. Vid MR N finns sju hemvärnsbataljoner och flera stödfunktioner. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

1 juli 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Personliga assistenter sökes i Luleå med omnejd!
Inre Kraft i Norr AB
Personliga assistenter

På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare kollegor till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Inre Kraft söker dig som vill arbeta som personlig assistent i Luleå med omnejd för att stärka upp redan befintliga arbetsgrupper. Detta vid akut frånvaro med kort varsel, men även vid planerade ledigheter såsom semester och skollov.  Alternativt kunna matchas mot lediga tjänster hos våra kunder.  Arbetstiderna är varierande beroende på kund och uppdrag. Men arbetstiderna är förlagda på dagtid, kvällstid, nattetid. Vardag som helg.  Du arbetar även där kunden befinner sig. I hemmet, som på ett café i stan för en fika.  Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Alla våra kunder har olika behov och intressen. Därav ser vi gärna sökanden av varierande kön, ålder, intressen och arbetslivserfarenheter. Arbetsuppgifterna varierar beroende på kund och uppdrag, men detta är exempel på vad en dag på jobbet kan innebära: Stöd vid dagliga rutiner, som förekommande hushållssysslor Assistera/hjälp vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Förflyttningar Våra kunder använder sig av olika typer av hjälpmedel, exempel på dessa kan vara: Lyft, sond, el-rullstol och kommunikationshjälpmedel.  ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som brinner för arbete med människor och kan analysera andra individers behov. Vidare bör du vara lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad. Vi ser gärna att du är anpassningsbar, då stor vikt läggs vid personlig lämplighet Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! KRAV Goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift Du kan uppvisa ett belastningsregister från Polisens hemsida Du kan ange referenser från tidigare arbete eller skolgång.  MERITER Körkort och tillgång till bil Erfarenhet av arbete inom vård och omsorg Erfarenhet av autism Sysselsättningsgrad: Varierande. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.

1 juli 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Projektledare - nybyggnads-, ombyggnads och underhållsprojekt
Lulebo AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Om Lulebo Lulebo AB är alla Luleåbors eget bostadsföretag. Vi finns till för alla – oavsett ursprung, ålder eller inkomst – och vi arbetar för att tillhandahålla bra bostäder i de flesta delar av Luleå. Lulebo är inne på en spännande utvecklingsresa och kommer de närmaste åren att rekrytera fler medarbetare och komplettera organisationen med nya roller. Sedan 2023 har Lulebo vuxit från 50 till över närmare 90 anställda, och vår tillväxtresa har bara börjat. För att stödja vår framtida strategi planerar vi att intensifiera byggandet av nya bostäder under de kommande åren, för att möta den växande efterfrågan och främja Luleås utveckling. Vi har idag ca 7 750 hyreslägenheter (och ett uppdrag att bygga fler), varav drygt 1 000 är studentbostäder och drygt 325 finns i våra fem trygghetsboenden. Vi har också cirka 165 kommersiella lokaler i vårt fastighetsbestånd. Bolaget är kommunägt och ingår i Luleå Kommunföretag AB. Verksamheten utförs av drygt 80 medarbetare inom många olika yrkeskategorier. Lulebos vision är ”Stolt Lulebo” och vi lägger stor vikt vid att skapa både affärsnytta och samhällsnytta i våra bostadsområden. Vi hoppas att du vill vara med på vår resa! Som projektledare hos oss kommer du att ha ett övergripande ansvar för att driva tilldelade nybyggnads-, ombyggnads- och underhållsprojekt. Du samordnar och leder planering, projektering och genomförande av projekten i nära samarbete med förvaltning, kundcenter och affärsutveckling för att skapa en utmärkt boendemiljö för våra hyresgäster. Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden: • Planera och driva projekt från inriktningsbeslut till överlämning till förvaltning, inom beslutade ramar. • Ansvara för att sätta ihop och leda projektorganisationen. • Upphandla och avropa varor, byggentreprenader och tjänster inom godkänd budget. • Leda hyresgästsamråd och ansvara för godkännandeprocesser. • Säkerställa att arbetsmiljöansvar, etiska riktlinjer och företagets riktlinjer följs. • Följa upp projektets ekonomi och kvalitet. • Delta i utvecklingen av processer, rutiner och metoder för styrning och uppföljning av enhetens projekt. Din bakgrund Vi söker dig som är högskoleingenjör inom bygg och anläggning eller har annan relevant kompetens som bedöms likvärdig. Har du en civilingenjörsutbildning är det meriterande. Vi ser gärna att du har flera års erfarenhet av bygg- och fastighetsprojekt samt god kännedom om entreprenadjuridik. Erfarenhet av projektering, produktion inom husbyggnad och kunskap om fastighetsförvaltning är meriterande. Det är även en fördel om du har arbetat i dialog med hyresgäster. Du är van vid att se helheten och fatta beslut. Du värdesätter god kommunikation, samarbete och att skapa goda relationer både internt och externt. Vi erbjuder Hos oss får du möjlighet att arbeta i en utvecklande miljö med trevliga kollegor i en organisation som satsar på tillväxt och hållbarhet. Vi strävar efter en positiv arbetskultur där samarbete, engagemang och trivsel står i fokus. Som medarbetare på Lulebo blir du en del av ett företag som värnar om sina anställda och erbjuder möjligheter till kompetensutveckling och personlig utveckling. Vi ser till att våra medarbetare har en hälsosam balans mellan arbete och fritid genom en balanserad arbetsbelastning och tydliga förutsättningar för att lyckas i sin roll. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på 100 % med arbetstider 07:00–16:00 och inledande provanställning på 6 månader. Tillträde sker enligt överenskommelse. Lulebo strävar efter jämställdhet och mångfald och vill att du som sökande ska känna att det genomsyrar hela vår verksamhet. Ansökan Sista ansökningsdag är 2025-08-10. Urval och intervjuer sker efter ansökningstidens slut. Vi tar endast emot ansökningar via ansökningsformuläret på vår hemsida under lediga jobb. Har du frågor eller vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Madelene Hansson, hr-chef, via telefon 0920 - 23 67 54 eller [email protected] eller Carl-Axel Sundbaum, chef för fastighetsutveckling, via telefon 0920 - 23 67 51 eller [email protected] Lulebo har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför all kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster eller liknande tjänster. Varmt välkommen med din ansökan!

1 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Sjuksköterska sökes till Björknäsäldreboende, Boden, Norlandia Äldreomsorg
Norlandia Care AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Vill du vara med och utveckla framtidens äldreomsorg tillsammans med oss? Är du sjuksköterska och har ett stort engagemang och en vilja att bidra till att våra boende får en kvalitativ vård och omsorg? Då är du vår nya kollega!   Vad innebär jobbet som sjuksköterska på Norlandia Äldreomsorg? En sjuksköterska på Norlandia Äldreomsorg är en värdefull nyckelperson och vi söker dig som är skicklig i din yrkesroll och som tycker om att möta människor i olika situationer. Tillsammans i teamet med omvårdnadsuppgifter, rehab och chef samverkar vi kring den boende för att ge ett gott liv varje dag. Den legitimerade sjuksköterskans specifika kompetens är omvårdnad. Det omfattar både det vetenskapliga kunskapsområdet och det patientnära arbetet grundat i en humanistisk människosyn. Du ansvarar för att våra boendes behov av hälso- och sjukvård tillgodoses. Som sjuksköterska ansvarar du för och leder omvårdnadsarbetet. Detta innebär att självständigt, i teamsamverkan och i partnerskap med den boende och dennes närstående ansvara för bedömning, diagnostik, planering, genomförande och utvärdering av omvårdnaden. En viktig uppgift är också att handleda, stödja och utbilda övrig omvårdnadspersonal och vara ett gott föredöme för dina kollegor. Du arbetar med omtanke i allt du gör med stort eget ansvar och har förmågan att prioritera och leda andra även vid förändrade omständigheter. Flexibilitet och kollegialt samarbete är av stor vikt i uppdraget. Om Björknäsgårdens äldreboende: Vi söker nu sjuksköterskor som kan arbeta extra hos oss på Björknäsgården. Björknäsgården erbjuder 126 lägenheter fördelade på 7 våningsplan med inriktning för personer med somatik och demenssjukdom. Vi söker dig som kan arbeta dag, kväll, helger och nätter. För mer information om vårt äldreboende besök Äldreboende Björknäsgården i Boden | Norlandia Äldreomsorg (norlandiacare.se) Vi erbjuder dig: Kompetensutveckling Friskvårdsbidrag Rabatter och erbjudande på våra hotell och stuganläggningar samt rabatt på Norwegianflyg Systematiskt arbete för att nå den bästa arbetsmiljön där vi tillsammans skapar en trivsam arbetsplats med stor arbetsglädje Kollektivavtal via arbetsgivarorganisationen Almega Bransch F vilket även omfattar pensionsavsättning och försäkring Vem söker vi? För att lyckas i rollen tror vi att du är en person som vill göra skillnad och vill bidra till att skapa ett Gott Liv – Varje dag för våra boende. Du ska trivas med att samarbeta med andra samt ha en förmåga att anpassa din kommunikation utifrån mottagaren. Du bidrar till ett positivt arbetsklimat och delar vår värdegrund.  Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet som sjuksköterska inom äldreomsorg  Du behöver ha god kunskap om hälso- och sjukvårdens regelverk Du behärskar svenska språket väl i både tal och skrift Vi ser gärna att du har kunskap att dokumentera utifrån ICF och KVÅ  Vi vill att du har god kännedom om de nationella kvalitetsregister som är aktuella för verksamheterna Övrig information Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: 100% eller enligt överenskommelse Tillträde: Enligt överenskommelse Provanställning: vi tillämpar 6 månaders provanställning Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Inför en eventuell anställning ska du kunna uppvisa ett utdrag från belastningsregistret. Du behöver även kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES alternativt ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag: 2025-08-31, Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta:Enchetsschef: Anna KummuTelefonnummer 010-7613074E-post: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

1 juli 2025
Sista ansökan:
18 december 2025
HR partner regiongemensamt, Luleå
REGION NORRBOTTEN
Personal- och HR-specialister

Välkommen till oss på HR-närstöd. Här får du arbeta med engagerade kollegor med bred kompetens inom HR-avdelningen där vi tillsammans utvecklas och stöttar vår organisation. Hos oss får du möjlighet att vara med och påverka samt göra skillnad. Nu söker vi två nya kollegor inom HR-närstöd som består av 13 HR-partner som ger verksamhetsnära stöd till regionens chefer samt tre HR-partner som bemannar vår HR-support. På vår HR-avdelning finns även fyra specialistteam inom Arbetsrätt/Lönebildning, Rekrytering, Kompetensförsörjning samt Arbetsmiljö och hälsa. Välkommen med din ansökan och bli en del av vår HR-leverans till regionens chefer! Vi sökerVi söker dig som har 3-årig högskole- eller universitetsutbildning med examen inom relevant område exempelvis HR/personalvetenskap, beteendevetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du ska ha goda kunskaper om lag och avtal. Vi ser att du har några års erfarenhet från HR-arbete. Vi söker dig som ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Du förstår din roll och ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Du tar ansvar för dina uppgifter, jobbar strukturerat och driver dina processer vidare. Du är lugn, stabil och kontrollerad i stressande eller pressade situationer och behåller ett realistiskt perspektiv på situationer och fokuserar på rätt saker. Vidare kommunicerar du på ett tydligt sätt, du säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. Slutligen söker vi dig som är trygg, stabil och har självinsikt. Du ser relationer i sitt rätta perspektiv, skiljer på det personliga och det professionella och förhåller sig på ett sätt som är anpassat till situationen. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Det här får du arbeta med Som HR-partner hos oss får du ansvara för att operativt stötta och coacha chefer inom personalområdet. En stor del av ditt arbete innebär att ge stöd i arbetsrättsliga frågor och inom arbetsmiljöområdet. Du kommer att bistå verksamheten i samverkansforum med ansvarig chef och fackliga representanter. En viktig roll är att utbilda och introducera nya chefer inom HR-området. I din roll ingår även strategiskt arbete i ledningsgrupp, där du bidrar med din kompetens inom personalområdet och presenterar samt analyserar statistik och uppföljning av HR-data. Du har ett nära samarbete med övriga HR-funktioner för att säkerställa att våra gemensamma mål uppnås Det här erbjuder vi dig - Hos oss är du aldrig ensam. Vi är en HR-avdelning som tillsammans stöttar varandra och verksamheterna - Som ny HR-partner får du en mentor samt en individuell introduktionsplan som följs upp tillsammans med din chef - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenVi erbjuder dig en tillsvidareanställning på heltid, dagtid. Tillträde enligt överenskommelse. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!

1 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025