Informationssäkerhetssamordnare
Arvidsjaurs kommun
Säkerhetsinspektörer m.fl.

Natursköna Arvidsjaur ligger mitt i landskapet Lappland ca 90 mil norr om Stockholm och 11 mil söder om polcirkeln. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen tack vare vår flygplats. Med ett brett utbud av fritidsaktiviteter, en välkomnande attityd och naturen inpå knuten är Arvidsjaur en plats där det är enkelt att trivas. Näringslivet kännetecknas av besöksnäring och handel, träförädling, fordonstestverksamheter, rennäring och offentlig sektor. I Arvidsjaur erbjuder vi både trygghet och enkelhet i vardagen – allt finns nära. Oavsett var i kommunen du väljer att bosätta dig kan Arvidsjaur erbjuda goda levnadsvillkor och bra möjligheter till ett attraktivt boende. Vill du veta mer om hur det är att leva och bo i Arvidsjaur? Besök flyttatillarvidsjaur.se! Arvidsjaurs kommun som arbetsgivare erbjuder en utvecklande arbetsmiljö. Att arbeta hos oss innebär att arbeta efter kommunens gemensamma värdegrund där ledorden är: Glädje, respekt och professionalitet. Eftersom Árviesjávrrie tillhör det samiska förvaltningsområdet välkomnar vi sökanden med kunskaper i samiskt språk och kultur. Vi har behov av samisktalande personal inom vissa sektorer och samiska kan därför vara meriterande vid vissa tjänstetillsättningar. Som medarbetare hos Arvidsjaurs kommun kan du komma att behöva använda din privata telefon för exempelvis inloggning i verksamhetssystem. Välkommen med din ansökan! Vi har aktivt valt placering av våra annonser och kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag undanbedes. Är du vår framtida informationssäkerhetssamordnare? Kraven på att ha ett systematiskt informationssäkerhetsarbete växer för varje dag som den digitala teknikutvecklingen går framåt. I en ständigt föränderlig värld där omvärldsutvecklingen påverkar oss alla väljer Arvidsjaurs kommun att komplettera vårt säkerhetsteam med en informationssäkerhetssamordnare. Vi söker dig som är strukturerad, initiativrik, samt har en god pedagogisk förmåga att förklara och stötta med praktisk tillämpning av gällande regelverk. Du är driven, lösnings- och utvecklingsorienterad samt fungerar väl i arbetet tillsammans med andra. Du är van att jobba självständigt under eget ansvar och leverera resultat på utsatt tid. Ansvar och arbetsuppgifter Informationssäkerhetssamordnaren är ansvarig för att utveckla kommunens arbete med informationssäkerhet med tyngdpunkt på att implementera ett kommunövergripande ledningssystem för informationssäkerhet (LIS). Stödja verksamheterna med utbildning inom informationssäkerhet och stötta dem i att följa det ledningssystem för informationssäkerhet som tagits fram. Samordna och leda informationssäkerhetsprojekt och initiativ i nära samarbete med olika arbetsgrupper i organisationen. Exempel på arbetsuppgifter: • Samordna arbetet med att implementera strategier, arbetssätt och rutiner inom informationssäkerhet för Arvidsjaurs kommun och dess kommunala bolag, samt kontinuerligt följa upp och utveckla detta arbete utifrån gällande lagstiftning, riktlinjer och andra styrande dokument. • Genomföra riskanalyser och klassning av information och IT-system. • Stötta övriga verksamheter vid upphandlingar utifrån informationssäkerhetskrav. Kvalifikationer Vi söker dig som har högskola/akademisk examen inom området eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren anser vara relevant för tjänsten. Exempelvis utbildning inom informationssäkerhet, IT-säkerhet och dataskydd. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att: • arbeta i en politiskt styrd organisation. • teoretiskt och praktiskt kunna tillämpa regelverk och standarder inom området informationssäkerhet (NIS). • arbeta med arkivering riktat mot informationssäkerhet. Personliga egenskaper Du har förmågan att planera och organisera ditt arbete. Du har lätt för att sätta upp mål, organisera resurser, följa upp och avsluta aktiviteter. Du tar lätt till dig ny information och kan dra egna slutsatser och skapa egna fungerande lösningar. Du tillämpar din specialiserade och detaljerade expertkunskap samt förmågan att förmedla denna till andra på ett pedagogiskt sätt i presentationer, föreläsningar och utbildningar. Du visar förståelse för och drar nytta av organisationens olika expertområden. Du uppmuntrar organisatoriskt lärande och sprider kunskap som är användbar för organisationen. Vi ser också att du uppskattar att arbeta med andra människor; att lyssna, visa empati och respekt. Du är prestigelös och uppmärksammar andras bidrag. Vårt erbjudande till dig Vi erbjuder dig ett meningsfullt och viktigt uppdrag där du har stora möjlighet att påverka och bidra till en trygg och hållbar kommun. Du blir en viktigt del inom kommunens säkerhetsarbete och får ett varierande och utmanande arbete med stora möjligheter till utveckling. Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär krav på svenskt medborgarskap. Distansarbete, del av arbetstiden, kan eventuellt möjliggöras vid individuella behov. Provanställning om sex månader kan komma att tillämpas. Varmt välkommen med din ansökan!

1 juli 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Utvecklingsinriktad Ekonomiassistent till Ekonomistöd, Boden
REGION NORRBOTTEN
Ekonomiassistenter m.fl.

Region Norrbottens ekonomistödsenhet är ledningens och verksamhetens stöd avseende handläggning, transaktionshantering och användarstöd inom ekonomi-och verksamhetsstyrningsprocesser. Genom att uppmärksamma och förstå intressenters behov och förutsättningar, aktuella förväntningar och möjligheter, och hur våra insatser påverkar helheten, är vi proaktiva och anpassar våra arbetssätt och prioriteringar med helhets- och hållbarhetsperspektivet i fokus - för patienter och medborgares bästa. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation och goda utvecklingsmöjligheter. Vi sökerBrinner du för utveckling och service inom ekonomiska frågor tillsammans med andra kompetenta medarbetare? Då har vi rollen för dig på Region Norrbotten när vi nu söker en ekonomiassistent. Vi söker ständigt utveckla våra arbetssätt för medborgarnas bästa och är i ett skede där digitalisering av processer är högaktuellt varför vi lägger särskild vikt vid kompetenser inom digitala verktyg, utveckling av arbetssätt och förståelse för hur förändringar i processerna påverkar våra intressenter. Vi lägger avgörande vikt vid personliga kompetense. Som person är du service- och lösningsinriktad och kan på ett omdömesfullt sätt omsätta information och riktlinjer till praktisk handling med en helhetssyn för enheten, ekonomifunktionen och Region Norrbotten som utgångspunkt. Vidare är du initiativtagande, har god samarbetsförmåga och en pedagogisk insikt där du anpassar sättet att förmedla ditt budskap till mottagaren. Du har ett medvetet mål- och resultattänk i planering, prioriteringar och agerande. Du kan hantera komplexa frågor och jobbar för ständiga förbättringar. För rollen ser vi även att du har följande kvalifikationer: Gymnasial utbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande, god datorvana, goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, samt är bekväm med att prata/skriva på engelska vid behov. Erfarenhet inom införande av AI eller andra digitala verktyg inom ekonomiprocesser är meriterade. Det här får du arbeta med Som ekonomiassistent inom ekonomistöd arbetar du med handläggning av fakturor, betalningar, bidragsansökningar och redovisning. I tjänsten ingår användarstöd/support inom ekonomiprocesserna till både andra medarbetare inom organisationen samt patienter och medborgare. Användarstöd/support kan exempelvis utgöras av att svara på frågor via telefon eller hålla utbildningar. Erfarenhet/kompetens och intresse för digitala verktyg och metoder är därför meriterande. Förmåga att anpassa sig till nya arbetssätt är ett krav. Det här erbjuder vi dig - En spännande arbetsplats med stor variation och goda utvecklingsmöjligheter - Flexibel arbetstid - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenVi erbjuder dig en tillsvidareanställning på heltid. Arbetstiden är förlagd på dagtid, måndag - fredag. Tillträde enligt överenskommelse. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!

1 juli 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Sågverksoperatör till vackra Örarna
Stenvalls Trä AB
Operatörer inom sågverk, hyvleri och plywood m.m.

Är du noggrann och stresstålig? Vill du ha en ansvarsfull roll med varierande arbetsuppgifter? Då är detta jobbet för dig!   OM TJÄNSTEN Som sågverksoperatör på hyvellinjen kommer du att arbeta med varierande uppgifter. Några vanliga arbetsmoment är,   - köra och mata maskiner i på hyvellinjen - säkerställa produktkvalitet genom visuell kontroll och mätning - felsöka och åtgärda störningar i produktionen - utföra maskininställningar vid byte av produkt eller råvara - arbeta med förebyggande underhåll och enklare reparationer - samarbeta med underhållsavdelningen för att rapportera behov   ÄR DU VÅR NYA MEDARBETARE? Vi på Stenvalls strävar mot att bygga upp starka, tillitsfulla och självgående arbetsgrupper. Därför söker vi medarbetare som är samarbetsinriktade, lösningsfokuserade och som gillar att sträva mot gemensamma mål.     VIKTIGA FÖRUTSÄTTNINGAR FÖR ROLLEN ÄR   - möjlighet att arbeta skift och oregelbundna tider - strukturerad och noggrann  - stresstålig och har förmåga att arbeta i ett högt tempo - god kommunikationsförmåga   DESSUTOM ÄR DET MERITERANDE MED   - tidigare erfarenhet inom träindustrin - tidigare erfarenhet inom annan tillverkande industri - utbildning inom industriell tillverkning   VÅRT ERBJUDANDE TILL DIG   - ett familjärt arbetsklimat med en stark vi-känsla - möjlighet att lära och utvecklas som yrkesperson och individ - generöst friskvårdsbidrag och personalrabatter inom Stenvalls Trä koncernen   ÖVRIGT Vi arbetar med löpande urval för intervjuer, sök därför redan idag! Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen så tänk på att vår tillgänglighet periodvis kan vara lägre (gäller både juli och augusti). För säkrast svar ber vi dig mejla oss vid eventuella frågor.    Vi är ett genuint familjeföretag som startades som ett snickeri i Sikfors i Norrbotten 1947. En by omgiven av skog, en skog som vi brukat och förädlat sedan dess. Det är ingen överdrift att säga att vi är hemma i skogen och att vi verkligen brinner för vår hembygd. Det är kanske därför vi allt sedan starten alltid jobbat för att nyttja den skog vi tar i anspråk så ansvarsfullt som möjligt. Utnyttja alla delar. Optimera uttaget. Därför förädlar vi även klentimmer där andra gör flis av de stockarna. Vi tänkte också cirkulärt och resurseffektivt långt innan vi visste vad hållbarhet var. För oss är det självklart att återinvestera våra vinster i att utveckla vår verksamhet och indirekt vara en motor för näringslivet i landsbygden. De senaste åren har vi återinvesterat inte mindre än en miljard i ny teknik och förbättrad verksamhet. I dag är vi 562 anställda på 22 verksamhetsorter som omsätter 2,3 miljarder. Vi har utvecklats till en koncern, från sågkedja till butikskedja. Idag äger Stenvalls 10 XL-BYGG-butiker. I koncernen har vi också utvecklat flera andra bolag inom olika specialområden, bland annat Kallax Flyg och Genesis IT. En utvecklingsresa som vi bara börjat. För entreprenörskapet är vår livsnerv, att hela tiden utvecklas och bli bättre. Krav: Körkort: * B (Personbil)

1 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Apotekstekniker till Kronas Apotek i Kalix
Kronans Apotek AB
Apotekstekniker

Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 Din roll som apotekstekniker för Kronas Apotek i KalixVi söker en driven och engagerad apotekstekniker till vårt Kronas apotek Du kommer vara vår expert på receptfria läkemedel och vårt egenvårdssortiment. Apoteket är beläget i stan i Galleria och i närområdet finns det matbutik, bostadsområde, busstation och flera butiker. Den typiska kunden hos oss är barnfamiljer, äldre, egenvårdskunder, receptkunder. Du kommer arbeta tillsammans med ett härligt team bestående av 2 farmaceuter samt 1 apotekstekniker och 1 kassaansvarig medarbetare som gemensamt tar stort ansvar för apoteket och skapar kundupplevelser i världsklass. Det dagliga arbetet är omväxlande och innefattar allt ifrån att erbjuda bästa möjliga rådgivning och försäljning av egenvårdsprodukter likväl det receptbelagda - med din receptbehörighet. I din roll ingår också följande arbetsuppgifter: - Jobba med exponering och beställning av varor. - Kasshantering och lagerhållning. - Utveckling av kampanjarbete och kvalité. - Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik med teamet där ni tillsammans skapar kundupplevelser i världsklass. Apoteket är öppet 10-18 på vardagar, 10-15 på lördagar, söndagar och röda dagar 12-15. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid/deltid och du kommer tillhöra apotekschef Tatiana team. Önskad start enligt överenskommelse. Vi söker dig som är apotekstekniker med receptbehörighet. För att trivas i rollen tror vi att du brinner för att hjälpa våra kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa. Vi tror också att du trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydligt uppsatta mål. På apoteket hjälps vi alla åt med det dagliga arbetet och tillsammans skapar vi en trevlig, välmående och trygg arbetsmiljö där vi växer, har roligt och delar med oss av våra framgångar. Till vår hjälp finns en stark region och serviceorganisation samt kollegor över hela landet. Din ansökan Om detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta apotekschef Tatiana tel. 0730838066 Varmt välkommen med din ansökan! 😊 Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson från Unionen, maila [email protected] och facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt! Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! 🚀

1 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Apotekstekniker till Kronas Apotek i Kalix
Kronans Apotek AB
Apotekstekniker

Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 Din roll som apotekstekniker för Kronas Apotek i KalixVi söker en driven och engagerad apotekstekniker till vårt Kronas apotek Du kommer vara vår expert på receptfria läkemedel och vårt egenvårdssortiment. Apoteket är beläget i stan i Galleria och i närområdet finns det matbutik, bostadsområde, busstation och flera butiker. Den typiska kunden hos oss är barnfamiljer, äldre, egenvårdskunder, receptkunder. Du kommer arbeta tillsammans med ett härligt team bestående av 2 farmaceuter samt 1 apotekstekniker och 1 kassaansvarig medarbetare som gemensamt tar stort ansvar för apoteket och skapar kundupplevelser i världsklass. Det dagliga arbetet är omväxlande och innefattar allt ifrån att erbjuda bästa möjliga rådgivning och försäljning av egenvårdsprodukter likväl det receptbelagda - med din receptbehörighet. I din roll ingår också följande arbetsuppgifter: - Jobba med exponering och beställning av varor. - Kasshantering och lagerhållning. - Utveckling av kampanjarbete och kvalité. - Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik med teamet där ni tillsammans skapar kundupplevelser i världsklass. Apoteket är öppet 10-18 på vardagar, 10-15 på lördagar, söndagar och röda dagar 12-15. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid/deltid och du kommer tillhöra apotekschef Tatiana team. Önskad start enligt överenskommelse. Vi söker dig som är apotekstekniker med receptbehörighet. För att trivas i rollen tror vi att du brinner för att hjälpa våra kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa. Vi tror också att du trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydligt uppsatta mål. På apoteket hjälps vi alla åt med det dagliga arbetet och tillsammans skapar vi en trevlig, välmående och trygg arbetsmiljö där vi växer, har roligt och delar med oss av våra framgångar. Till vår hjälp finns en stark region och serviceorganisation samt kollegor över hela landet. Din ansökan Om detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta apotekschef Tatiana tel. 0730838066 Varmt välkommen med din ansökan! 😊 Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson från Unionen, maila [email protected] och facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt! Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! 🚀

1 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Säkerhetshandläggare
Försvarsmakten
Planerare och utredare m.fl.

Som säkerhetshandläggare vid Norra militärregionens stab utgör du en viktig del i ett framgångsrikt team, i en myndighet som är i stark tillväxt. Tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor får du ansvar, utveckling och utmaning. Som anställd hos oss blir du en viktig del av Sveriges försvar. Tänk om du kunde gå till jobbet och bidra till en säkrare framtid? Om enheten Underrättelse- och säkerhetsavdelningen (J2) vid Norra militärregionens (MR N) stab i Boden leder regional underrättelse- och säkerhetstjänst i de fyra nordligaste länen. Avdelningen har bland annat till uppgift att utarbeta och delge regional säkerhetshotbild samt planera, leda och utvärdera säkerhetskontroller inom regionen. Utifrån aktuell hotbild utarbetar avdelningen säkerhetsskyddsåtgärder för Försvarsmaktens skyddsvärden. Avdelningen ansvarar också för ledning av signalskyddstjänsten samt i övrigt stödja MUST och operationsledningen vid Försvarsmaktens högkvarter avseende underrättelse- och säkerhetstjänst. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som Säkerhetshandläggare kommer du att stödja Säkerhetschef, IT-säkerhetschef och Signalskyddschef i säkerhetsärenden. Du kommer att hantera säkerhetsprövningar inom regionen, handlägga registerkontroller och arkivera och gallra handlingar. Du deltar i genomförandet av säkerhetsskyddsplanering och kontroller av militär verksamhet inom militärregionen. Du jobbar med hantering av tjänstekort, behörighetsbeställningar, rådgivning och utbildning. En stor del av arbetsuppgifterna består av administration. Du kommer också att delta i annat arbete vid Norra militärregionens stab. Dina arbetsuppgifter kan till del komma att lösas utomlands. Arbetet innebär resande i tjänsten. Dina närmaste chefer är sektionschefen för MR N Säk och avdelningschefen för underrättelse- och säkerhetsavdelningen. KRAV Kvalifikationer • Gymnasieexamen med godkända betyg • Flera års arbetslivserfarenhet av arbete inom säkerhetstjänst eller flera års erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete som arbetsgivaren bedömer likvärdigt • Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska • God förmåga att använda MS Office • God datorvana • Körkort klass B, manuell växellåda Personliga egenskaper Vi ser att du har en god servicekänsla och samarbetsförmåga. Du är noggrann, gillar administration och har en god förmåga att hålla många bollar i luften samtidigt. Vi förväntar oss även att du har gott omdöme, hög personlig integritet, är säkerhetsmedveten och förmåga att skapa och bibehålla förtroende. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Genomförd säkerhetsutbildning • Erfarenhet inom säkerhetsprövningsprocessen • Erfarenhet av administration • Erfarenheter från arbete med säkerhetsskydd • Tidigare erfarenhet från att ha arbetet inom Försvarsmaktens eller annan myndighet som bedriver säkerhetskänslig verksamhet • Kunskap om lagar, regler och rutiner inom säkerhetstjänst För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Boden. Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse. Befattningen innebär tjänsteresor. Befattningen innebär att du ska upprätthålla en viss fysisk status. För att möjliggöra detta tränar du tre timmar i veckan på arbetstid. Upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen Claes Christensson Daniel Mark Fackliga företrädare SEKO: Susanne Thunberg OFR/O: Malin Scharffenberg Kahlke OFR/S: Annelie Forshage SACO: Sture Sundqvist Samtliga nås via FM växeln 08-788 75 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-11. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Norra militärregionen (MR N) ansvarar för markterritoriell ledning i de fyra nordliga länen. Regionen består av en stab och fem utbildningsgrupper. Verksamheten finns från Kiruna i norr till Härnösand i söder. Vid MR N finns sju hemvärnsbataljoner och flera stödfunktioner. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

1 juli 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Busschaufförer vid behov eller deltid Kalix
Boreal Sverige AB
Buss- och spårvagnsförare

Boreal Sverige söker bussförare i Kalix Boreal Sverige värdesätter en positiv attityd och kamratskap. Vi strävar efter att vara en arbetsplats där människor mår bra och känner sig trygga. För oss kommer säkerhet först, sist och alltid; för dig, dina medarbetare, kunder och medtrafikanter. Vi söker busschaufförer som kan arbeta extra vid behov i Kalix. Kvalifikationer och egenskaper För tjänsten krävs D-körkort samt YKB för persontrafik. Som bussförare är det viktigt att du förmedlar en positiv känsla av att åka buss och att du tar ett stort eget ansvar. Du ska på ett säkert och behagligt sätt transportera våra kunder och hjälpa till vid frågor eller funderingar från dem. Du måste ha en positiv attityd och vara villig att behandla varje kund precis som du själv vill bli behandlad. Arbetsuppgifter I rollen som bussförare i Kalix kommer du att köra linjetrafik. I arbetsuppgifterna förutom körning så ingår även städning och dagligt underhåll av bussar samt fel- och skaderapportering.  Arbetet är socialt och passar dig som tycker om service och kundkontakter. Om oss Boreal Sverige utför serviceresor, linje- och beställningstrafik samt skoltransporter. Vårt huvudkontor är i Skellefteå och vår målsättning är att forma morgondagens mobilitetslösningar. Vi är en del av Boreal koncernen som bedriver verksamhet inom buss, spårvagn, höghastighetspassagerarfärjor och bilfärjor. Läs mer: www.boreal.se. Information och kontakt Om du är pålitlig, tillmötesgående och har ett fokus på din och andras säkerhet i trafiken, då får du gärna höra från dig! Information om tjänsten lämnas av avdelningschef Kristoffer Hedenström, [email protected] Sista ansökningsdag är 15/8 2025. Rekrytering för denna tjänst sker löpande vilket innebär att tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. I denna rekrytering kommer vi att be om referenser samt ett utdrag ur belastningsregistret för aktuella kandidater.

1 juli 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Motorskadereglerare
Dina Försäkring AB
Skadereglerare och värderare

Trivs du med att jobba på ett bolag med korta beslutsvägar och hög utvecklingstakt? Vi söker en motorskadereglerare till vårt team i Piteå med stort engagemang för att finnas där när våra kunder behöver oss som mest. Beskrivning av tjänsten Som motorskadereglerare arbetar du främst med utredningar för pågående motorskador och fattar beslut om ersättningsfrågor baserat på försäkringsvillkor, praxis och lagstiftning. Du kommer att hantera inkommande ärenden via telefon och mejl där du ansvarar för att driva varje ärende genom processen från start till slut. Du kommer ha kontakt med kunder från hela landet och vara en viktig stöttepelare för dina kollegor i olika frågor. Vår motorskadeorganisation består av tre team – Norr, Syd och Teknik. Tjänsten är placerad i Piteå och du kommer att ha kollegor på plats men också på andra orter i Sverige. Du kommer att ingå i ett team med erfarna kollegor som öppet delar sin kunskap och kompetens. Kvalifikationer För att lyckas i rollen har du god erfarenhet av kundmöten och ett starkt fokus på service, grundad i tidigare arbete inom kundservice. Du har gymnasial utbildning och erfarenhet av kundmöten via telefon. Erfarenhet av skadereglering är meriterande. Vem du är Som person har du hög servicekänsla och lägger stor vikt vid att ge varje kund ett bemötande i toppklass. Med din höga servicekänsla är du skicklig på att anpassa dig efter kundens behov och skapa ett professionellt men personligt samtal. Din erfarenhet av att möta kunder och hitta lösningar utgör en bra grund för att utvecklas som skadereglerare. Du trivs både med att arbeta självständigt och tillsammans med ett team och du ser ditt bidrag som en viktig del av helheten på arbetsplatsen. I intensiva perioder har du förmågan att behålla fokus, prioritera rätt och se till att arbetet flyter smidigt. Du uttrycker dig obehindrat på svenska i både tal och skrift och har stor vana vid att arbeta i olika IT-system. Din flexibilitet, kommunikationsförmåga och teamkänsla gör dig till en ovärderlig tillgång i vårt gäng! Vad vi erbjuder Hos oss får du växa. Vi erbjuder en kultur präglad av samarbete, utveckling och engagemang. Här får du möjlighet att påverka, ta ansvar och bidra. Vi tror på en inkluderande och flexibel arbetsmiljö där du kan vara dig själv. Här vågar vi tänka nytt och jobbar tillsammans för att göra skillnad – för våra kunder, varandra och framtidens försäkringslösningar. Om anställningen och kontakt Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Lundh, Gruppchef Motorskador, på telefon 073-078 05 73. Facklig representant för Forena är Sammy Bergman, telefon 08-518 038 27. Välkommen med din ansökan! Eftersom vi jobbar med ett löpande urval ber vi dig skicka in din ansökan så snart som möjligt men senast den 22 augusti. För att säkerställa en trygg arbetsmiljö genomför vi en bakgrundskontroll på slutkandidaten i rekryteringsprocessen. Om Dina Försäkringar Dina Försäkringar är en grupp lokalt förankrade, kundägda försäkringsbolag med 250 års historia. Hos oss är beslutsvägarna korta, utvecklingstakten hög och möjligheterna att påverka stora. Vår vision är att ge hela Sverige trygghet i vardagen och mod att investera i en hållbar framtid. Det gör vi genom att förstå kundernas vardag, tänka nytt, vara nära och finnas till för våra kunder när de behöver oss. Och det uppskattas. För femte året i rad har vi branschens nöjdaste privatkunder och är tillbaka i topp även bland företagskunderna enligt Svenskt Kvalitetsindex. Och vår Mäklardisk har fått utmärkelser för bland annat bästa service. Vårt engagemang i lokalsamhället är stort och vi stöttar föreningar, kulturevenemang och skadeförebyggande insatser över hela landet.

1 juli 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Matematiklärare med hjärta för elever i behov av stöd – IM i Haparanda
Haparanda kommun
Grundskollärare

Vill du göra verklig skillnad – för elever som behöver dig som mest?  På Introduktionsprogrammet i Haparanda undervisar du ungdomar som saknar fullständiga betyg från grundskolan och ofta har mött svårigheter i sitt skolliv. Här står relation, trygghet och tydlig vägledning i centrum.  Vi tror på varje elevs förmåga att utvecklas – och vi vet att det kräver tålamod, lyhördhet och ett undervisningssätt som bygger på tillit, språkutveckling och anpassning. Tillsammans i ett engagerat team skapar vi en lärmiljö där eleverna kan växa och ta steg mot gymnasiebehörighet, yrkesliv eller vidare studier.  Om tjänsten  Vi söker en matematiklärare med grundskoleinriktning (åk 6–9) till vårt IM-program. Du ansvarar för att planera och genomföra matematikundervisning som bygger upp elevers självförtroende, begreppsförståelse och förmåga att använda matematik i vardagen.  Utöver matematikundervisningen kan tjänsten även komma att omfatta undervisning i NO (biologi, fysik och kemi), särskilt om du har behörighet eller erfarenhet. NO-undervisningen organiseras kring övergripande teman som t.ex. kroppen, miljö eller teknik. Fokus ligger på att skapa förståelse genom praktiska moment och ett språkutvecklande arbetssätt, anpassat till elevernas nivå.  På sikt kommer du även kunna bidra till utvecklingen av yrkesinriktade spår (IMYRK), där vi vill koppla matematik till praktiska och vardagsnära situationer med tydlig förankring i arbetslivet. Det finns tankar och ambitioner att på sikt etablera yrkesinriktade spår inom vård och omsorg samt handel och service, vilket kan komma att påverka undervisningens utformning.  Dina arbetsuppgifter  • Undervisa i matematik (grundskolenivå) i små grupper  • Planera och genomföra undervisning med språkutvecklande och anpassat arbetssätt, med fokus på repetition, tydlig struktur och begreppsförståelse  • Vid NO-undervisning arbetar du med språkutvecklande tematiska block, t.ex. kroppen, miljö eller teknik. Undervisningen fokuserar på begreppsförståelse, praktiska moment och koppling till elevernas vardag – med syfte att göra NO både begripligt och relevant för elever med språkliga och kunskapsmässiga utmaningar  • Skapa undervisning kopplad till IMYRK-elevernas framtida yrkesinriktningar  • Undervisa med konkreta metoder och mikromoment, t.ex.:  • Tallinje, procent, bråk, vardagsmatematik  • Begreppsförståelse i praktiska sammanhang  • Delta i ämnesövergripande planering tillsammans med övriga IM-lärare för att skapa sammanhållna teman och gemensamt språkfokus  • Dokumentera och följa upp lärandet, i samverkan med elevens mentor  • Samarbeta med mentor för att följa upp elevers studiesituation, motivation, frånvaro och sociala utveckling  • Bidra till en tillgänglig, trygg och relationsskapande undervisningsmiljö, där elever får lyckas genom struktur, tydlig ledning och stöd i både ämnesinnehåll och studieteknik  Vi söker dig som:  • Är legitimerad lärare i matematik (åk 4–9 eller 7–9)  • Har du även behörighet i NO-ämnen är det meriterande  • Har erfarenhet av att undervisa elever med låg måluppfyllelse eller neuropsykiatriska svårigheter  • Har vana att arbeta språkstödjande i undervisningen  • Har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i team  • Bemöter elever med trygghet, struktur och tydlighet  Det är också meriterande om du har:  • Erfarenhet av undervisning på IM eller i språkintroduktion  • Vana att arbeta tillsammans med studiehandledare och elevhälsoteam  • Intresse för att arbeta tematiskt och ämnesövergripande  Vi erbjuder dig  • Ett elevnära och engagerat arbetslag där vi arbetar tätt tillsammans  • Ett IM-team som präglas av prestigelöst samarbete, korta beslutsvägar och stor vilja att hitta lösningar  • Möjlighet till kompetensutveckling, handledning och kollegialt lärande  • Delaktighet i att forma hur vi utvecklar undervisningen på IM och IMYRK  • En trygg arbetsmiljö med stöd från skolledning och elevhälsoteam  • En skola där du får göra skillnad – på riktigt  Om Haparanda kommun  Haparanda är en mångkulturell gränsstad med närhet till både natur och stadsliv. Här kombineras lugn och trygghet med internationella influenser.  Som arbetsgivare vill Haparanda kommun skapa förutsättningar för delaktighet, professionell utveckling och en god arbetsmiljö. Skolans roll i kommunens utveckling är central – och vi strävar efter att bygga framtidens skola tillsammans med dig som medarbetare.

1 juli 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Mekaniker till Komponentverkstaden
Luossavaara-Kiirunavaara AB
Underhållsmekaniker och maskinreparatörer

Job Posting End Date / last application date: 2025-08-10 Vi söker dig som är utbildad mekaniker eller har dokumenterad erfarenhet av mekaniskt arbete. Välkommen att bli en del av vårt team på Mekaniska verkstaden i Malmberget! Framtidens viktigaste jobb Vi vill leda omställningen av vår industri mot en hållbar framtid. På samma sätt som vi vill förändra världen, vill vi utveckla alla som är med oss på resan, personligt och professionellt. Vill du vara med och forma framtiden för världens gruv- och mineralindustri? Din roll  Som komponentreparatör på vår mekaniska verkstad i Malmberget kommer du ingå i ett team med plåtarbetare/svetsare, komponentreparatörer, maskinoperatörer och tekniker. Du kommer att arbeta självständigt med reparationer och underhåll av olika komponenter så som tex: magnetseparatorer, drivtrummor, pumplagringar samt arbete med demontering och montage av olika typer av rullningslager. Hos oss får du ett varierande arbete där du hanterar flera komponenter parallellt – från demontering och besiktning/felsökning/beställning reservdelar, till montering. Tjänsten innefattar även dokumentation, kontrollmätning och uppföljning. Det här har du med dig Vi ser att du som söker har en praktisk förståelse för mekanik. Du har kunskaper i att läsa och förstå tekniska ritningar och manualer, samt kan använda verktyg och mätinstrument på ett korrekt sätt.   Du arbetar målmedvetet, tar egna initiativ och har lätt för att hitta lösningar. Du är noggrann, levererar med kvalitet och har en positiv inställning till både arbetsuppgifter och kollegor.  Godkända slutbetyg från gymnasiet eller motsvarande är ett krav B-körkort är ett krav för alla tjänster på LKAB Kunskaper i svenska, tal och skrift, är ett krav Lagerutbildning (meriterande) Hydraul och pneumatik (meriterande) Grundläggande svetskunskaper, arbete med gas (meriterande) Utbildning i heta arbeten och truck-och traversutbildning (meriterande) Utbildning i mätteknik och ritningsläsning (meriterande) Det här får du Belöningsprogram Fri träning på LKAB:s egna gym samt hos våra samarbetspartners på verksamhetsorterna i Norrbotten Friskvårdsbidrag och studiestöd samt tillgång till konstförening, fritidsförening, fjällstugor och familjeaktiviteter Förstärkt föräldrapenning med upp till 90 procent av din ordinarie lön i upp till sex månader (efter anställning i ett år) Hjälp och stöd vid sjukdom eller i frågor om arbetsmiljö, hälsa, friskvård och rehabilitering Ersättning för tandvård samt skydds- och terminalglasögon Möjlighet att ansöka om stipendier vid studier både för dig och dina barn Möjlighet att ansluta sig till vårt pensions- och försäkringsprogram med förmånliga priser Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Gällivare/Malmberget Omfattning: Heltid, dagtid (mån-fredag kl 06:00-14:48) För mer information om tjänsten: TF Produktionschef Tomas Axelsson [email protected] alt 0725316271 Facklig kontakt: Tomas Larsson IF Metall Gruv 4:an, [email protected] About LKAB LKAB is an international mining and minerals group with northern Sweden as its base and the whole world as its workplace. We lead the way towards carbon-free production and we do it together - in an open, warm and safe work environment with technology and development in focus. We welcome challenges, innovative ideas and initiative, always with equality and diversity in focus.   Do you work at LKAB today but are interested in a new role? Then we would like you to submit your application via our internal career page. Log in to your Workday account and go to "Jobs Hub", where you can search for all available jobs and send your application.   Prior to recruitment, LKAB has considered recruitment channels and marketing. We kindly but firmly decline all contact from media marketers, recruitment sites and the like.

1 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025