Underhållstekniker El Svappavaara
Luossavaara-Kiirunavaara AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Job Posting End Date / last application date: 2025-08-17 Vill du vara med och forma framtidens underhåll? Hos oss får du en viktig roll där du aktivt utvecklar och effektiviserar vårt förebyggande och avhjälpande underhåll inom el. Framtidens viktigaste jobb  Vi vill leda omställningen av vår industri mot en hållbar framtid. Och på samma sätt som vi vill förändra världen, vill vi utveckla alla som är med oss på resan, personligt och professionellt. Vill du vara med och forma framtiden för världens gruv- och mineralindustri?  LKAB:s dagbrottsgruvor finns i Svappavaara, fyra mil sydost om Kiruna. I dessa dagbrott losshåller vi järnmalm genom att borra, spränga, för att sedan krossa och sovra malmen till ett rågods för pelletstillverkning. I vår verksamhet ingår även malmförädling i vårt anrikningsverk och pelletsverk. I Svappavaara erbjuder vi dig en arbetsplats i en familjär miljö med stark sammanhållning i kombination med stora möjligheter till friluftsliv, att utvecklas i din tjänst och få vänner för livet.  I avdelningen (Driftstöd) ingår Automation, Media, Fastighetsavdelning och Projektavdelning.  Din roll  Vi söker just nu en vikarierande underhållstekniker inom el till en arbetsplats med korta beslutsvägar och nära samarbete. Som en del av vårt team med rutinerade underhållstekniker kommer du att ansvara för el underhåll inom våra ansvarsområden. Du blir en nyckelperson i vårt arbete för att öka driftsäkerheten och tillgängligheten i våra produktionsanläggningar. Arbetet innebär nära samarbete med både interna och externa kontakter.  I tjänsten som Underhållstekniker EL består arbetsuppgifterna i huvudsak av att driva utvecklingen av vårt underhåll mot ett effektivt förebyggande och avhjälpande underhåll där stort fokus läggs på att systematiskt jobba med underhållsplaner, avtal, anläggningsdokumentation, reservdelsoptimering och rondering. Du kommer även att ha en central roll i underhållsplaneringen inom ditt ansvarsområde och ta ansvaret vid haverier samt vid FU-stopp tillsammans med de andra underhållsteknikerna.  Det här har du med dig  Vi söker en ansvarstagande Underhållstekniker. Du bör vara flexibel och trivas med att arbeta både självständigt och i grupp.  Vi förväntar oss att du har Gymnasieutbildning  B-körkort  Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift  Meriterande Kunskaper inom el, svagströmsanläggningar, ställverk och drivsystem samt el behörighet Erfarenhet inom yrket på liknande befattningar Erfarenhet av LKAB Svappavaara Det här får du  Belöningsprogram​  Fri träning på LKAB:s egna gym samt hos våra samarbetspartners på verksamhetsorterna i Norrbotten​  Friskvårdsbidrag och studiestöd samt tillgång till konstförening, fritidsförening, fjällstugor och familjeaktiviteter ​  Förstärkt föräldrapenning med upp till 90 procent av din ordinarie lön i upp till sex månader (efter anställning i ett år) ​  Hjälp och stöd vid sjukdom eller i frågor om arbetsmiljö, hälsa, friskvård och rehabilitering ​  Ersättning för tandvård samt skydds- och terminalglasögon​  Möjlighet att ansöka om stipendier vid studier både för dig och dina barn ​  Möjlighet att ansluta sig till vårt pensions- och försäkringsprogram med förmånliga priser   Övrig information Start: så snart som möjligt eller enligt överenskommelse   Plats: LKAB Kiruna   Omfattning: Visstids anställning, heltid, dagtid Välkommen med din ansökan senast 17 augusti. Semesterperioden närmar sig och vi kommer att påbörja ett urval när vi är åter efter semestern, vilket sker i samband med sista ansökningsdag. Detta innebär att återkoppling kan dröja något. Vi tackar för ditt tålamod och önskar dig en riktigt härlig sommar! Kontakt:   För mer information om tjänsten Sektionschef Timo Rauhala [email protected]   Fackliga kontakter i Kiruna/Svappavaara:  Sakari Alanko, 0980-725 08 (Unionen)  Björn Åström, 0980-72903 (Akademikerföreningen)  Ingegerd Kyrö, 0980-71050 (Ledarna)  Urval och intervjuer kan komma att ske löpande, vänta därför inte med din ansökan.  About LKAB LKAB is an international mining and minerals group with northern Sweden as its base and the whole world as its workplace. We lead the way towards carbon-free production and we do it together - in an open, warm and safe work environment with technology and development in focus. We welcome challenges, innovative ideas and initiative, always with equality and diversity in focus.   Do you work at LKAB today but are interested in a new role? Then we would like you to submit your application via our internal career page. Log in to your Workday account and go to "Jobs Hub", where you can search for all available jobs and send your application.   Prior to recruitment, LKAB has considered recruitment channels and marketing. We kindly but firmly decline all contact from media marketers, recruitment sites and the like.

3 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Undersköterskor till Norrgården
Piteå kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Vill du ha ett arbete där du varje dag gör skillnad? Som undersköterska är du oerhört viktig. Varje dag får du bidra till att vårdtagarna får en bra och trygg tillvaro med en god vård och omsorg. Vi hoppas du vill göra skillnad tillsammans med oss! Arbetsuppgifter   • Du har en central roll i omsorgen och vården kring våra boende. • Arbetet utgår från individuella behov, genomförandeplaner och verksamhetens riktlinjer och mål. • Du hjälper de boende med det de inte klarar av själva, såsom hygien, medicin, social gemenskap och måltider. • Tillsammans med ditt team arbetar du för att främja hälsa och se till det friska samt de möjligheter som finns hos varje person. Kvalifikationer   • Du är utbildad undersköterska, gärna med erfarenhet av arbete med äldre. • Goda kunskaper i svenska språket (skriftligt och muntligt) är ett krav. • Flexibilitet, ansvarstagande och god samarbetsförmåga är viktiga egenskaper. • Ett gott bemötande, empati och serviceinriktning är förutsättningar när du arbetar med människor. • Meriterande är tidigare arbetslivserfarenhet inom vård och omsorg samt erfarenhet av arbete med personer med demenssjukdom. • God datavana är en fördel då social dokumentation är ett viktigt arbetsredskap.  Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Mer om tjänsten   Tillsvidareanställning, heltid. Tillträde snarast eller enl  överenskommelse. Dag- kväll- och helgschema.  Provtjänstgöring kan komma att tillämpas. För anställning som undersköterska krävs begäran om utdrag från belastningsregistret för enskild person (442.3)" - uppvisas i obrutet kuvert Kontrollera egna uppgifter, e-tjänst | Polismyndigheten. Återkopping på rekryteringen kommer ske i mitten på augusti. Välkommen med din ansökan senast 2025-07-27.   Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta Rekryteringsteamet för alternativ sökväg på telefon 0911-69 65 10 . Om arbetsplatsen  Socialtjänsten är en av kommunens sju förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med pitebor, näringsliv och föreningar utvecklar vi Piteå till en ännu bättre plats att bo, leva och verka i. Norrgården består av totalt 67 platser, som innefattar både särskilt boende för äldre och tillfälligt boende för socialtjänsten. Särskilt boende för äldre består av 58 lägenheter fördelat på 40 lägenheter för vård – och omsorgsboende samt 18 platser för personer med demenssjukdom. Norrgården är beläget i Norrfjärden, ca 15 km norr om centrala Piteå. Du kommer arbeta tillsammans med sjuksköterskor, undersköterskor, vårdbiträden samt resurspersoner, där ni har den äldre i fokus. Där ni tillsammans ska ge en god livskvalité med glädje, mjuka händer och stärka den äldres förmågor med fokus på en meningsfull vardag. Hos oss är en god arbetsmiljö viktig, där alla ska skall känna sig välkomna och sedda både medarbetare, den äldre, anhöriga samt besökare.  Läs mer:  www.pitea.se  Move to Piteå – för dig som vill flytta till Piteå  Letar du bostad, vill du veta mer om skola och barnomsorg eller är du nyfiken på kultur- och fritidsutbudet? Move to Piteå erbjuder dig stöd från start till mål.  Läs mer - Move to Piteå

3 juli 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Elektriker till LKAB Malmtrafik
Luossavaara-Kiirunavaara AB
Industrielektriker

Job Posting End Date / last application date: 2025-08-15Vill du ha en vardag där du gör verklig skillnad för driften och där du har både ansvar och frihet att lösa uppgifter på ditt sätt? Som elektriker hos LKAB blir du en viktig del i ett mindre, självgående team med högt förtroende och nära samarbete med drift och underhåll.​  Framtidens viktigaste jobb ​  Vi vill leda omställningen av vår industri mot en hållbar framtid. Och på samma sätt som vi vill förändra världen, vill vi utveckla alla som är med oss på resan, personligt och professionellt. Vill du vara med och forma framtiden för världens gruv- och mineralindustri? ​  ​LKAB Malmtrafik​  LKAB Malmtrafik ansvarar för lastning, lossning och transport av LKAB:s järnmalmsprodukter på Malmbanan. Vi fraktar från gruvorna i Kiruna och Malmberget till hamnarna i Luleå och Narvik, samt till SSAB i Luleå. ​ Din roll  Som elektriker hos oss ansvarar du för att felsöka, underhålla och utveckla våra anläggningar för lastning och lossning. Arbetet sker både planerat och akut, med varierande tempo beroende på verksamhetens behov. Du arbetar skiftgående och har stort eget ansvar, särskilt på helger då du styr jobbet självständigt.  Du blir en del av ett lite mindre men sammansvetsat team där alla jobbar med alla, och där vi lär av varandra. Vi har nyligen börjat arbeta mer strukturerat med veckoplanering och förbättringar, där du får vara med och påverka både arbetssätt och resultat. Du samarbetar nära drift, mekaniker och andra funktioner. Ibland deltar du även i arbeten med externa leverantörer och inhyrd personal.  Din vardag som elektriker innefattar bland annat:  Förebyggande och avhjälpande underhåll, förbättringsarbeten samt reparationsarbeten  Planera och prioritera underhållsinsatser tillsammans med arbetsgruppen med stöd av våra underhållssystem IFS, Maximo och Trafikverkets Bessy  Det här har du med dig  Vi tror att du trivs med att arbeta lösningsorienterat och att ta eget ansvar, särskilt när tempot växlar och förutsättningarna förändras. Du är strukturerad i ditt arbetssätt och ser värdet i att dokumentera och planera för långsiktig stabilitet.  Vi ser även att du: Är utbildad och certifierad elektriker  Har en godkänd gymnasieutbildning  Innehar ett B-körkort  Har goda kunskaper i svenska, tal och skrift  Har erfarenhet av ABB:s styrsystem 800xA, arbete i ställverk eller inom industrimiljö (meriterande)  På LKAB Malmtrafik krävs även att du uppfyller vissa hälsokrav gällande bland annat god syn, normaltfärgseende och god hörsel. Det här får du ​  Belöningsprogram​  Fri träning på LKAB:s egna gym samt hos våra samarbetspartners på verksamhetsorterna i Norrbotten​  Friskvårdsbidrag och studiestöd samt tillgång till konstförening, fritidsförening, fjällstugor och familjeaktiviteter ​  Förstärkt föräldrapenning med upp till 90 procent av din ordinarie lön i upp till sex månader (efter anställning i ett år) ​  Hjälp och stöd vid sjukdom eller i frågor om arbetsmiljö, hälsa, friskvård och rehabilitering ​  Ersättning för tandvård samt skydds- och terminalglasögon​  Möjlighet att ansöka om stipendier vid studier både för dig och dina barn ​  Möjlighet att ansluta sig till vårt pensions- och försäkringsprogram med förmånliga priser ​ ​ Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: LKAB:s terminal, Malmberget Omfattning: Heltid, tjänsten innebär skiftgång utan nattarbete Kontakt: Rekryterande chef Henrik Rynbäck, [email protected]    Fackliga kontakter: IF Metall Tomas Larsson, [email protected] Välkommen med din ansökan senast 15 augusti 2025. Vi kommer att påbörja ett urval när vi är åter efter semestern, vilket sker i samband med sista ansökningsdag. Detta innebär att återkoppling kan dröja något. Vi tackar för ditt tålamod och önskar dig en riktigt härlig sommar!   About LKAB LKAB is an international mining and minerals group with northern Sweden as its base and the whole world as its workplace. We lead the way towards carbon-free production and we do it together - in an open, warm and safe work environment with technology and development in focus. We welcome challenges, innovative ideas and initiative, always with equality and diversity in focus.   Do you work at LKAB today but are interested in a new role? Then we would like you to submit your application via our internal career page. Log in to your Workday account and go to "Jobs Hub", where you can search for all available jobs and send your application.   Prior to recruitment, LKAB has considered recruitment channels and marketing. We kindly but firmly decline all contact from media marketers, recruitment sites and the like.

3 juli 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Personliga assistenter sökes till barnkund i Boden, dagtid&natt
Inre Kraft i Norr AB
Personliga assistenter

På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare kollegor till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Inre Kraft söker två som vill arbeta som personlig assistent på tillsvidareanställning på 100% vaken natt eller på 50% dag- och kvällstid hos vår kund i Boden.  Det finns stor chans att påverka sin arbetsgrad om man vill jobba mer eller mindre beroende än vad som angivs ovan.  Start omgående!  Arbetstiderna är exempelvis följande: Kl 07:00-15:00 Kl 07:00-17:00 Kl 17:00-07:00 Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Kunden är en flicka i 5-årsåldern som gillar att busa och leka. Vår kund behöver din hjälp som assistent i sin vardag då hon har Crouzon syndrom. Arbetsuppgifterna inkluderar: Stöd vid dagliga rutiner, som förekommande hushållssysslor Assistera/hjälp vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Kunden använder sig av tracheostomi och sond ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som brinner för arbete med människor och kan analysera andra individers behov. Vidare bör du vara lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad. Vi ser gärna att du är ansvarstagande, då stor vikt läggs vid personlig lämplighet Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! KRAV Mycket goda kunskaper i svenska språket MERITER Erfarenhet av arbete med barn Erfarenhet av arbete med tracheostomi Sysselsättningsgrad: 50-100%. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.

3 juli 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Personlig assistent på 90% sökes till man i Unbyn med start omgående
Inre Kraft i Norr AB
Personliga assistenter

På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Inre Kraft söker dig som vill arbeta som personlig assistent på 90%  hos vår kund i Unbyn utanför Boden med start omgående.  Arbetstiderna är följande: Kl 08:00-17:00 Kl 14:00-21:00 Kl 21:00-08:00 Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Kunden är en man i 50-årsåldern med stort motorintresse. Vår kund behöver din hjälp som assistent i sin vardag då han är förlamad från midjan och neråt. Arbetsuppgifterna inkluderar: Stöd vid dagliga rutiner, som förekommande hushållssysslor Assistera/hjälp vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Förflyttningar och träning/stretching ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som brinner för arbete med människor och kan analysera andra individers behov. Vidare bör du vara lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad. Vi ser gärna att du är ansvarstagande, då stor vikt läggs vid personlig lämplighet Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! KRAV Körkort och tillgång till bil (för att kunna ta sig till arbetsplatsen) Mycket bra kunskaper i svenska språket MERITER Erfarenhet av arbete som personlig assistent Sysselsättningsgrad: 90%. Lön:Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.

3 juli 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Parkarbetare
Tekniska Verken i Kiruna AB
Övriga servicearbetare

Vad roligt att du är intresserad av att bli en av medarbetarna på Tekniska Verken! Vi är stolta över att vara en del av människors vardag. Vi ser till att gatlampor lyser, vägar är plogade, avfall tas omhand, att bostäder är varma, att de minsta har säkra lekplatser och att vi har gott vatten i kranarna. Tekniska Verken arbetar i midnattssol, norrsken, snöstorm och myggiga sommarkvällar. Vi finns i fjällvärlden, skogarna och längs orörda älvar. Vår drivkraft är en hållbar och ansvarsfull utveckling inom samhällsservice och miljö. ARBETSUPPGIFTER Som parkarbetare hos oss kommer du att ta hand om våra utomhusmiljöer inom Kiruna Kommun, främst centrala Kiruna. Du kommer vara verksamhetens ansikte utåt genom att se till att hålla Kiruna fint, men även att ha ett fint bemötande med människor i omgivningen. Tjänsten innefattar bland annat parkarbete, barmarksrenhållning, skräpplockning, tömma soptunnor och latriner samt städning av offentliga toaletter. Under sommarmånaderna ingår krattning och gräsklippning. På vintern omfattar det även snöskottning av bänkar, konstverk samt soptunnor och latriner. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som innehar körkort B, klarar av ett fysiskt krävande arbete och ser lösningar i ditt arbete. Vi arbetar utifrån en värdegrund varför vi ser att du tycker om att ta ansvar, är effektiv och noggrann, innehar ett stort engagemang och är miljömedveten. Viktigt är att du har lätt för att samarbeta med andra då du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor. Vi sätter stor vikt vid de personliga egenskaperna. Ansök redan idag eftersom urval sker löpande. ÖVRIGT Tillträde efter överenskommelse, alla våra tjänster föregås av en provanställning Tekniska Verken har gjort medieval för denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Inom Tekniska Verken i Kiruna AB finns många olika yrken, vi arbetar aktivt med att vara en attraktiv arbetsgivare där man känner arbetsglädje och kan påverka sitt arbete. Vi eftersträvar en god arbetsmiljö för våra anställda och vi jobbar aktivt med hälsofrågor.

3 juli 2025
Sista ansökan:
30 september 2025
Vi söker socialsekreterare!
Luleå kommun
Socialsekreterare

Hej! Vill du vara med och göra skillnad för barn och unga? Barn- och ungaenheten söker nya kollegor! Vi söker dig som har ett starkt barnperspektiv och vill bidra till en tryggare vardag och bättre förutsättningar för barn och unga. Hos oss blir du en del av ett engagerat team som hela tiden strävar efter att utvecklas och hitta nya, smarta sätt att arbeta. Du får en trygg start med en schysst introduktion tillsammans med en erfaren kollega vid din sida. Vi ser till att du har goda förutsättningar att växa i din roll med regelbundna ärendegenomgångar, reflektionstid och möjlighet till kompetensutveckling. Du arbetar 08:00-17:00, med möjlighet till flex två timmar före eller efter arbetstiden, samt upp till 50 % distansarbete – allt beroende på verksamhetens behov. Vi erbjuder semesterväxling och friskvårdsförmån allt för att underlätta balansen mellan jobb och privatliv. Läs mer om våra anställningsförmåner och vad vi kan erbjuda dig på www.lulea.se/anstallning. ARBETSUPPGIFTER Som socialsekreterare på barn- och ungdomsenheten har du en spännande och meningsfull roll där du får göra skillnad för barn och unga. Du arbetar med förhandsbedömningar, utredningar, stöd och uppföljning av insatser till barn, ungdomar och föräldrar. Vi arbetar enligt BBIC (Barns Behov I Centrum) som är ett enhetligt system för den sociala barnavården. Målet med vårt arbete är att hjälpa föräldrar att klara sina inbördes relationer och föräldrarollen bättre. Ytterst är målet att barnen och ungdomarna i familjerna mår bra. Vi strävar efter att ge familjer stöd i ett tidigt skede och så långt det är möjligt på hemmaplan. För att nå målet samverkar vi med andra resurser, till exempel myndigheter och organisationer. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som brinner för att arbeta med barn och unga och som vill göra en positiv skillnad i deras liv. Dessutom har du: - Socionomexamen eller pågående socionomutbildning med examen i närtid - Svenskt B-körkort - Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Erfarenhet av socialt utrednings- och behandlingsarbete inom barn och unga och/eller dokumentationsvana är meriterande. Som person är du strukturerad, relationsskapande och lösningsorienterad. Vi lägger stor vikt vid dina personliga kompetenser. Vi arbetar med urvalet löpande vilket innebär att du kan komma att bli kallad till intervju med kort varsel, och att tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag passerat. Tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse. Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag - vi rekryterar löpande! Inget personligt brev behövs. ÖVRIGT Luleå kommun är en av Norrbottens största arbetsgivare med en stark framtidstro. Vi arbetar för att skapa en växande och livskraftig kommun med plats för 100 000 invånare. Vårt mål är ett hållbart samhälle med livskvalitet för både dagens och framtidens Luleåbor. Här spelar vi alla en viktig roll - varje dag, året om, för Luleå. Vi strävar efter jämställdhet och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrunder och arbetar för en tillgänglig arbetsmiljö för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet och deltid som en möjlighet. Att bo i Luleå innebär en balans mellan arbete och fritid. Här kan du njuta av norrländska vintrar, ljusa somrar och en trygg, familjevänlig miljö. I Luleå finns ett rikt kulturliv, friluftsliv och en stark gemenskap med fokus på innovation och hållbarhet. Tips! Vill du flytta till Luleå? www.flyttatilllulea.se Nyfiken på andra spännande jobb? www.lulea.se/ledigajobb Följ oss på Luleå kommuns LinkedIn

3 juli 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Sjuksköterskor sökes för bemanning i Luleå trakten!
Sanandum AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Om Tjänsten Information om uppdraget: Som sjuksköterska hos Sanandum kommer du att ha möjligheten att arbeta inom olika vårdmiljöer i Luleå på sjukhus eller olika kommuner och närliggande regioner. Du har flexibilitet att välja arbetsplats beroende på dina preferenser. Dina arbetsuppgifter kan variera och inkludera allt från akutsjukvård till äldreomsorg, vilket ger dig en bred och varierande erfarenhet. Arbetstid: Variera beroende på uppdrag Boende: Vi kan hjälpa dig med boende om du är bosatt på annan ort. Sanandum ombesörjer hela boendeprocessen åt dig. Kvalifikationer: Vi ser att du som söker till detta uppdrag har minst 2 års erfarenhet som sjuksköterska. Som person är du positiv, arbetsam och har lätt för att ta till dig ny information och nya riktlinjer. Ersättning: Vi tillämpar individuell ersättning. Vi tar hänsyn till antal år i yrket, specifik kompetens, vidareutbildningar, tillgänglighet samt behov av resa och boende. Vi ser möjligheterna som goda att detta uppdrag kan ge lite extra hög ersättning om tillgänglighet och kompetens bedöms som god. Vi ser fram emot din ansökan och att du blir en del av oss på Sanandum i Uppsala! Företagsbeskrivning Företag inom vårdbemanning är olika. Liksom människorna vi jobbar med. Som anställd hos Sanandum ska du känna dig som en del av just Sanandum. Vi gör det genom regelbundna träffar mellan dig och din konsultchef, från formella möten, informella middagar och fikastunder till AW´s och gemensamma utbildningar. Vårt mål är att utbilda dig i vad vi jobbar med, nämligen vårdbemanning. Kunskap är makt att välja rätt. Utan kunskap riskerar du att ta fel beslut. Med hjälp av kunskap får magkänslan stöd av hjärnan, och då är vi övertygade om att du kommer välja att jobba för Sanandum. För att läsa mer om våra personalförmåner som - Tjänstepension - Boende - Friskvårdbidrag - Resor - etc. Besök vår hemsida Vill du med på resan? Sanandum´s 5 budord till dig som sjuksköterska: · COMPETENCE Vi är nyfikna. Vi förstår och kan identifiera kompetens när vi ser den. Allt för många bemanningsföretag brister i kopplingen mellan den kompetens en vårdgivare söker och den kompetens du som sjuksköterska besitter. Vi vet skillnaden och säkerställer att din kompetens tas tillvara på så att vårdgivaren får exakt den hjälp denne behöver för stunden. · PEOPLE Arbete är världens äldsta anledning att träffas, att samarbeta. Vi vill investera i människor som är lika bra som oss. Eller vill bli. Företrädare för Sanandum är i alla lägen professionella, ansvarstagande med en hög grad av social och klinisk kompetens. · QUALITY Systematiskt kvalitetsarbete är en naturlig del av Sanandums arbetssätt. Intet kvalitetsarbete, ingen förbättring. Ingen förbättring, inget framåtskridande. Vi är sedan star certifierade enligt ISO 9+001 samt 14001 (Kvalitet och miljö). · KNOWLEDGE Kunskap är makt att välja. Välja rätt. Utan kunskap riskerar du att ta fel beslut. Med hjälp av kunskap får magkänslan stöd av hjärnan, och du väljer Sanandum som din arbetsgivare. Vårt mål är att utbilda dig i vårt arbete, nämligen vårdbemanning. Hur tänker vi? När det dags att ta steget? Vart vänder man sig om man vill ha den högst ersättningen eller det mest intressanta uppdraget? Vi är transparenta och delar gärna med oss av vår kunskap om branschen. · EXPERIENCE Din upplevelse som anställd hos Sanandum betyder allt för oss. Vi mäter därför din upplevelse av oss som arbetsgivare löpande för att utvärder arbtsätt i vår ständiga jakt efter bättre och kvalitetssäkrade processer.

3 juli 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Sjuksköterskor sökes för bemanning i Kiruna trakten!
Sanandum AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Om Tjänsten Information om uppdraget: Som sjuksköterska hos Sanandum kommer du att ha möjligheten att arbeta inom olika vårdmiljöer i Kiruna på sjukhus eller olika kommuner och närliggande regioner. Du har flexibilitet att välja arbetsplats beroende på dina preferenser. Dina arbetsuppgifter kan variera och inkludera allt från akutsjukvård till äldreomsorg, vilket ger dig en bred och varierande erfarenhet. Arbetstid: Variera beroende på uppdrag Boende: Vi kan hjälpa dig med boende om du är bosatt på annan ort. Sanandum ombesörjer hela boendeprocessen åt dig. Kvalifikationer: Vi ser att du som söker till detta uppdrag har minst 2 års erfarenhet som sjuksköterska. Som person är du positiv, arbetsam och har lätt för att ta till dig ny information och nya riktlinjer. Ersättning: Vi tillämpar individuell ersättning. Vi tar hänsyn till antal år i yrket, specifik kompetens, vidareutbildningar, tillgänglighet samt behov av resa och boende. Vi ser möjligheterna som goda att detta uppdrag kan ge lite extra hög ersättning om tillgänglighet och kompetens bedöms som god. Vi ser fram emot din ansökan och att du blir en del av oss på Sanandum i Uppsala! Företagsbeskrivning Företag inom vårdbemanning är olika. Liksom människorna vi jobbar med. Som anställd hos Sanandum ska du känna dig som en del av just Sanandum. Vi gör det genom regelbundna träffar mellan dig och din konsultchef, från formella möten, informella middagar och fikastunder till AW´s och gemensamma utbildningar. Vårt mål är att utbilda dig i vad vi jobbar med, nämligen vårdbemanning. Kunskap är makt att välja rätt. Utan kunskap riskerar du att ta fel beslut. Med hjälp av kunskap får magkänslan stöd av hjärnan, och då är vi övertygade om att du kommer välja att jobba för Sanandum. För att läsa mer om våra personalförmåner som - Tjänstepension - Boende - Friskvårdbidrag - Resor - etc. Besök vår hemsida Vill du med på resan? Sanandum´s 5 budord till dig som sjuksköterska: · COMPETENCE Vi är nyfikna. Vi förstår och kan identifiera kompetens när vi ser den. Allt för många bemanningsföretag brister i kopplingen mellan den kompetens en vårdgivare söker och den kompetens du som sjuksköterska besitter. Vi vet skillnaden och säkerställer att din kompetens tas tillvara på så att vårdgivaren får exakt den hjälp denne behöver för stunden. · PEOPLE Arbete är världens äldsta anledning att träffas, att samarbeta. Vi vill investera i människor som är lika bra som oss. Eller vill bli. Företrädare för Sanandum är i alla lägen professionella, ansvarstagande med en hög grad av social och klinisk kompetens. · QUALITY Systematiskt kvalitetsarbete är en naturlig del av Sanandums arbetssätt. Intet kvalitetsarbete, ingen förbättring. Ingen förbättring, inget framåtskridande. Vi är sedan star certifierade enligt ISO 9+001 samt 14001 (Kvalitet och miljö). · KNOWLEDGE Kunskap är makt att välja. Välja rätt. Utan kunskap riskerar du att ta fel beslut. Med hjälp av kunskap får magkänslan stöd av hjärnan, och du väljer Sanandum som din arbetsgivare. Vårt mål är att utbilda dig i vårt arbete, nämligen vårdbemanning. Hur tänker vi? När det dags att ta steget? Vart vänder man sig om man vill ha den högst ersättningen eller det mest intressanta uppdraget? Vi är transparenta och delar gärna med oss av vår kunskap om branschen. · EXPERIENCE Din upplevelse som anställd hos Sanandum betyder allt för oss. Vi mäter därför din upplevelse av oss som arbetsgivare löpande för att utvärder arbtsätt i vår ständiga jakt efter bättre och kvalitetssäkrade processer.

3 juli 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Teamleader Kök Dagtid
Scandinavian Service Partner AB
Kockar och kallskänkor

Teamleader Kök Dagtid Vi söker en driven Teamleader till vårt Produktionskök. Tjänsten är på heltid med start i mitten på augusti. Vi söker även dig som vill arbeta extra vid behov. Skriv i din ansökan, vilken tjänst du är intresserad av. Vi erbjuder: • Trygga anställningsvillkor med tjänstepension och försäkringar genom våra kollektivavtal med HRF • 40 % personalrabatt och subventionerad lunch • Friskvårdsbidrag via Epassi • Aktiesparprogram och mycket goda karriärmöjligheter Om tjänsten Du arbetar i den dagliga driften i Produktionsköket, men är den som leder och fördelar arbetsuppgifterna under skiftet. Arbetsuppgifterna är vanligt förekommande arbetsuppgifter inom restaurangkök, så som beredning av mat, smörgåsar, sallader bakverk m.m, disk, städning, packa upp varor.  Du lagar lunchen mån-fre som följer Craft n’ Drafts koncept. Du ser till att arbetet utförs enligt överenskomna avtal och standards. I arbetsuppgifterna ingår också introduktion av nyanställda, beställning av varor, uppföljning av egenkontrollprogram/städrutiner i vårt digitala verktyg Get Compliant, inventering och eventuella personalfrågor under skiftet. Du rapporterar till Avdelningschef.  Din profil Som person är du glad, noggrann och har en stor portion humor och ett säljande sätt. Du klarar av att arbeta både självständigt och i team. Du tycker om att arbeta med människor och du trivs med att arbeta i restaurangkök. Du har erfarenhet av att laga både a la carte + husmanskost och du har haft hand om beställningar tidigare. För att lyckas i den här rollen är du van att arbeta i ett omväxlande tempo. Du är en person som tar egna initiativ och du tar ett personligt ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har god samarbetsförmåga och att kommunicera med både kollegor och chefer är inga problem för dig. Vidare är ordning och reda en självklarhet för dig. Arbetet är fysiskt krävande och du är inte rädd för att hugga i. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, som kommunikation och förmåga att ta personligt ansvar. Krav Relevant restaurangutbildning eller motsvarande Minst 3 års arbetslivserfarenhet från att arbeta i restaurangkök och då lagat både a la carte och husmanskost Du har erfarenhet av att beställa varor till restaurangkök. Du talar och läser god svenska obehindrat För att få arbeta på flygplatsen krävs en godkänd säkerhetsprövning och registerkontroll, vilket bl.a. innebär att du kan styrka din sysselsättning under de fem senaste åren. Detta ska styrkas i form av intyg eller betyg, säkerställ att du kan få fram detta och förbered den dokumentationen så gott du kan inför en eventuell intervju. I din ansökan ska du ange medborgarskap och du ska kunna uppvisa pass som styrker ditt medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schewiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Övrig info Du arbetar dagtid mån-fre   Vänta inte med att skicka in din ansökan, intervjuer sker löpande. Vid frågor kontaktar du Sara Sandqvist, [email protected]

3 juli 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025