På vår Hälsocentral får du engagerade och kompetenta kollegor som stöttar varandra och ser till varandras styrkor. Vi jobbar hårt för att vara ledande vad gäller bästa arbetsmiljö och har fina resultat i våra medarbetarundersökningar! Tillsammans arbetar vi för att ge den bästa hälso- och sjukvård vi kan till våra patienter. Vi sökerVi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med ett genuint intresse för primärvård. Det är meriterande om du är vidareutbildad till distriktssköterska. Vi ser gärna att du har erfarenhet av telefonrådgivning, gärna via TeleQ, samt att du har arbetat i journalsystemen Cosmic. Tidigare erfarenhet av arbete inom primärvård är också önskvärd. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är empatisk, stabil och har ett gott omdöme. Du har förmågan att samarbeta och kommunicera tydligt med både kollegor och andra vårdgivare. Det här får du arbeta med Vi söker dig som vill stärka vårt kompetenta skötersketeam. På vår hälsocentral har vi ett stort antal listade patienter i alla åldersgrupper. Du får möjlighet till varierande arbetsuppgifter som bland annat innefattar mottagningsarbete, telefonrådgivning, chatt och arbete på vår lättakut. Arbetet på en hälsocentral präglas av möten med unika individer genom hela livet. I din roll ingår det att möta patienter i alla åldrar med olika hälsorelaterade problem, samt att självständigt främja hälsa och lindra lidande. Hällans hälsocentral har ett stort geografiskt upptagningsområde, som gränsar mot grannkommuner i norr och väster. I dag har vi cirka 10 650 listade patienter på hälsocentralen. Vi är cirka 50 medarbetare och representerar flera olika yrkeskategorier. Det här erbjuder vi dig - Den här verksamheten omfattas av Region Norrbottens extrasatsning på sjuksköterskor, https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenVi erbjuder en tidsbegränsad anställning på heltid under perioden 2025-08-18 till och med 2026-03-31,´eller enligt överenskommelse om tillträde. Arbetstiden är förlagd till vardagar kl 08.00-17.00. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!
Job Posting End Date / last application date: 2025-07-26Är du ansvarstagande, samarbetsinriktad och intresserad av industriprojekt? Som arbetsledare hos LKAB Mekaniska får du en central roll där du driver projekten framåt, leder det dagliga arbetet och säkerställer att arbetet utförs säkert, effektivt och med hög kvalitet Framtidens viktigaste jobb Vi vill leda omställningen av vår industri mot en hållbar framtid. Och på samma sätt som vi vill förändra världen, vill vi utveckla alla som är med oss på resan, personligt och professionellt. Vill du vara med och forma framtiden för världens gruv- och mineralindustri? LKAB Mekaniska LKAB Mekaniska är en verkstad inom stålkonstruktion och maskinbearbetning. Vi har maskiner, lokaler och kompetens för att produktutveckla, konstruera och leverera allt från små komponenter till stora stålkonstruktioner. Din roll Rollen som arbetsledare är en belönande roll och passar dig som trivs att arbeta i ett högt tempo. Du kommer arbeta i projektform och verka i en central roll där ditt uppdrag är att samordna och planera anläggningsarbeten samt leda arbetet på tilldelade projekt vid kundens anläggningar. Du kommer arbeta för att säkerställa leveranser i tid till rätt kvalité och kostnadseffektivt. De olika projekten bedrivs till stor del vid vår kund LKAB:s anläggningar. Du kommer inom ramen för olika projekt verka som byggledare vilket innebär att du kommer ansvara för att riktlinjer och regler inom kvalitet och arbetsmiljö efterlevs. I denna roll kommer du få ett brett nätverk med samarbeten som sträcker sig över såväl interna som externa funktioner såsom projektledare och entreprenörer. Beroende på ditt intresse och dina ambitioner kommer det finnas möjlighet att växa inom rollen och LKAB Mekaniska över tid, viktigast för oss är dina personliga egenskaper. Det här har du med dig För att lyckas i rollen är du analytisk och kan snabbt avgöra vad som behöver prioriteras i en föränderlig vardag. Du tar stort ansvar och driver självständigt dina projekt framåt i nära dialog med kund. Du trivs i samarbete med andra, skapar goda relationer och ser till att rätt material och resurser finns på plats. Din flexibilitet gör att du hanterar oväntade situationer med lugn och fokus. Du har även med dig Gymnasial utbildning B-körkort Meriterande med praktisk erfarenhet av byggnads-, anläggnings- och mekaniska arbeten inom industri Meriterande med erfarenhet av konstruktion inom industri Meriterande med kunskap i ritningsläsning Meriterande med kunskap om BAS-P och BAS-U Det här får du Belöningsprogram Fri träning på LKAB:s egna gym samt hos våra samarbetspartners på verksamhetsorterna i Norrbotten Friskvårdsbidrag och studiestöd samt tillgång till konstförening, fritidsförening, fjällstugor och familjeaktiviteter Förstärkt föräldrapenning med upp till 90 procent av din ordinarie lön i upp till sex månader (efter anställning i ett år) Hjälp och stöd vid sjukdom eller i frågor om arbetsmiljö, hälsa, friskvård och rehabilitering Ersättning för tandvård samt skydds- och terminalglasögon Möjlighet att ansöka om stipendier vid studier både för dig och dina barn Möjlighet att ansluta sig till vårt pensions- och försäkringsprogram med förmånliga priser Övrig information Omfattning: Heltid, tillsvidare Sista ansökningsdag är 2025-07-27. Rekrytering sker löpande så vänta därför inte med din ansökan. Placeringsort Kiruna. Arbetstidens förläggning är dagtid. För mer information om tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef: Malin Mäkelä, TF Sektionschef LKAB Mekaniska [email protected] . Fackliga representanter: Unionen, Sakari Alanko, 0980-725 08 Akademikerföreningen, Peter Johansson, 0980-718 79 Ledarna, Ingegerd Kyrö, 0980-710 50 About LKAB LKAB is an international mining and minerals group with northern Sweden as its base and the whole world as its workplace. We lead the way towards carbon-free production and we do it together - in an open, warm and safe work environment with technology and development in focus. We welcome challenges, innovative ideas and initiative, always with equality and diversity in focus. Do you work at LKAB today but are interested in a new role? Then we would like you to submit your application via our internal career page. Log in to your Workday account and go to "Jobs Hub", where you can search for all available jobs and send your application. Prior to recruitment, LKAB has considered recruitment channels and marketing. We kindly but firmly decline all contact from media marketers, recruitment sites and the like.
Vi erbjuder Sveriges mest relevanta yrkesutbildningar. Redan 1999 startade Praktiska Gymnasiet sin första skola, sedan dess har vi vuxit och har idag 36 skolor över hela landet. De branscher vi utbildar inom skriker efter utbildad personal och vi bidrar genom att utbilda framtidens arbetskraft. Genom vårt nära samarbete med det lokala näringslivet ger vi våra elever rätt kompetens inför sitt kommande yrkesliv. Vill du också vara med och utbilda framtidens arbetskraft? Läs mer om oss på https://praktiska.se/om-praktiska/jobb/ Välkommen till gemenskapen! Om skolan Praktiska gymnasiet i Luleå erbjuder elever ett koncept där teori varvas med praktiska övningar både inne på skolan och ute på arbetsplatser. På Praktiska ställer vi höga krav på oss själva för att skapa de bästa förutsättningarna för en lärorik och rolig utbildning. Vår undervisning präglas av flexibilitet, närhet och praktiskt lärande. Vårt programutbud utgörs av: Bygg och anläggning, Fordon och transport, Försäljning och service, Frisör och stylist, Hotell och turism, Industriteknik och VVS och fastighet. I dagsläget har skolan ca 300 elever och ungefär 35 medarbetare. Praktiska gymnasiet Luleå är en skola som drivs av ambitiösa och målmedvetna lärare. Lärande, utveckling och kvalitet står i centrum för vår verksamhet. Vi värdesätter goda relationer med eleverna, ett starkt engagemang för lärande och ett aktivt deltagande i skolans utveckling. Skolan erbjuder lärlingsutbildning inom flera nationella yrkesprogram. I dag har vi cirka 300 elever och 35 medarbetare som tillsammans skapar en lärandemiljö präglad av samarbete och engagemang. Sedan hösten 2021 är hela skolan samlad under ett och samma tak på Ålgatan 10, något som har ökat möjligheterna till kontakt och samverkan inom hela skolan. Om du vill läsa mer, besök oss på https://praktiska.se/lulea Ditt uppdrag Tjänsten är en tillsvidareanställning på 50% med start enligt överenskommelse. Du kommer att undervisa och handleda våra elever inom VVS och Fastighet och tillsammans med andra kollegor kommer du att ingå i ett arbetslag yrkeslärare och lärare i gymnasiegemensamma ämnen, kopplade till VVS- och Fastighetsprogrammet. Vi ser dig som en viktig och drivande kraft för att, med eleverna i fokus och i samarbete med kollegor, utveckla såväl programmet som ämnet. Utöver yrkesspecifika uppgifter har du, liksom övriga lärare på skolan, uppgifter som bl.a. mentor och tillsammans coachar du och dina kollegor eleverna både socialt och kunskapsmässigt genom deras tre år på Praktiska Gymnasiet. Vi kommunicerar huvudsakligen genom Schoolsoft och vi arbetar i Google-miljö genom delning av digitala dokument, kalendrar och planeringar. Din profil Vi söker dig som är legitimerad yrkeslärare i VVS och Fastighet. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Du som saknar lärarlegitimation har möjlighet att söka till tjänsten. Du och skolans rektor lägger i sådana fall gemensamt upp en plan för hur du kan bli legitimerad med kortast väg. I arbetsuppgifterna ingår kontakt med näringslivet då en stor del av elevernas studietid består av arbetsplatsförlagt lärande (APL) och därför är god kommunikation med arbetsgivare meriterande. Vi värdesätter din förmåga att möta eleverna utifrån deras kunskaper och behov, och att du identifierar dig med vår värdegrund och våra ledord. Våra elever längtar ut i arbetslivet och din största uppgift är att leda eleverna dit! Var med och forma framtidens yrkesutbildning! Praktiska Gymnasiet är störst i Sverige inom gymnasial yrkesutbildning. Vi strävar efter att ge våra ungdomar bästa möjliga förutsättningar för att tidigt kliva ut i arbetslivet. Vi vet att en bra yrkesutbildning resulterar i jobb direkt efter gymnasiet, men också en framtidstro. Vi tar vår samhällsroll på största allvar och vår vision är att ge våra elever verktygen att vara med och förändra arbetsmarknaden mot det bättre. Vår vision speglas i vår värdegrund. AMBITION handlar om att ha höga förväntningar på varandra och våra elever. Genom KRAFT samverkar vi tillsammans kring varje elev oavsett våra roller. GLÖD återspeglar vår stolthet kring det viktiga samhällsansvar vi som yrkesutbildare har i Sverige. En yrkesutbildning öppnar möjligheter för att skapa sitt eget liv, vilket utvecklar samhället som helhet. Vi vill vara med och skapa samhällsnytta på detta sätt, för ungdomar som har siktet inställt på ett visst yrke, men även för ungdomar som inte ännu har en plan klar för sig. Vår roll är att visa vägen genom att inspirera och utbilda framtidens arbetskraft. Det är något som både samhället och våra elever vinner på. Vi erbjuder Våra medarbetares hälsa och välmående är viktigt för oss. På våra skolor erbjuds därför medarbetare förmåner som friskvårdsbidrag, föräldralön och företagshälsovård. Därutöver erbjuder Praktiska gymnasiet även internutbildningar för nyanställda olegitimerade lärare, och har ett pågående samarbete med de olika nationella lärosätena som erbjuder vidareutbildning av lärare (VAL) för att stötta våra lärare att bli legitimerade. Läs mer om våra unika medarbetarerbjudanden här. Övrigt Ansök så snart som möjligt via vårt rekryteringssystem då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 25-07-30. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vid frågor kring tjänsten, kontakta rektor Jörgen Lundin på 0920-250980 eller via mail [email protected] Biträdande rektor Joanna Gotthold, 0920-250985 eller via mail [email protected] Vid fackliga frågor, kan du kontakta Jenny Bryggman, Sveriges lärare via mail [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Om AcadeMedia Praktiska Gymnasiet ingår i AcadeMedia som är en av Nordens största privata utbildningsanordnare. Vi är verksamma i hela utbildningskedjan från förskola till vuxenutbildning. Våra medarbetare har olika uppdrag och kompetenser, men ett starkt gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Vi hjälper våra barn, elever och deltagare att utvecklas och att nå sina mål och vi letar därför efter dig som vill vara med och göra Sverige lite bättre. Läs gärna mer på www.academedia.se Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.
Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 Din roll som farmaceut för Kronans Apotek i KalixVi söker en driven och engagerad farmaceut till vårt apotek Kronans Apotek i Kalix. Apoteket är beläget i stan, i köpcentret Gallerian och i närområdet finns det busstation, matbutik, bostadsområde, bowling, systembolaget och många andra fina butiker. Den typiska kunden hos oss är barnfamiljer, äldre, egenvårdskunder, receptkunder. Du kommer arbeta tillsammans med ett härligt team bestående av 2 farmaceuter, 2 apotekstekniker och 1 apotekassistent som gemensamt tar stort ansvar för apoteket och skapar kundupplevelser i världsklass. Det dagliga arbetet är omväxlande och innefattar allt ifrån rådgivning och försäljning av läkemedel och egenvårdsprodukter till att arbeta med lagerhållning, kampanjarbete, kvalité och utveckling. I rollen ingår även följande ansvarsområden och arbetsuppgifter: - Du ansvarar för att expediera ut rätt läkemedel till varje kund och erbjuda bästa möjliga kundrådgivning samt skapa kundupplevelse i världsklass. - Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik genom bra samarbete med dina kollegor. Apoteket är öppet 10-18 på vardagar, 10-15 på lördagar. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på omfattning heltid/deltid och du välkomnas till apotekschef Tatianas team. Önskad start enligt överenskommelse. Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. För att trivas i rollen tror vi att du brinner för att hjälpa våra kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa. Vi tror också att du trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydligt uppsatta mål. På apoteket hjälps vi alla åt med det dagliga arbetet och tillsammans skapar vi en trevlig, välmående och trygg arbetsmiljö där vi växer, har roligt och delar med oss av våra framgångar. Till vår hjälp finns en stark region och serviceorganisation samt kollegor över hela landet. Din ansökanOm detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta Apotekschef Tatiana på tel. 073-0838066 Varmt välkommen med din ansökan! 😊 Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Stephanie Nielsen från Unionen, maila [email protected] och facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt! Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! 🚀
Job Posting End Date / last application date: 2025-08-10 Hos oss får du arbeta inom ett stort område med varierande uppgifter inom drift och underhåll av Medias anläggningar! Välkommen till Svappavaara! LKAB:s dagbrottsgruvor finns i Svappavaara, fyra mil sydost om Kiruna. I dessa dagbrott losshåller vi järnmalm och gråberg genom att borra och spränga, för att sedan lasta, krossa och sovra malmen till ett rågods för pelletstillverkning. I Svappavaara erbjuder vi dig en arbetsplats i en familjär miljö med stark sammanhållning där du kan utvecklas i din tjänst, i kombination med stora möjligheter till friluftsliv. Vill du få en inblick i hur livet är för våra medarbetare i Svappavaara, klicka på länken nedan: Svappavaara – LKAB Framtidens viktigaste jobb Vi vill leda omställningen av vår industri mot en hållbar framtid. Och på samma sätt som vi vill förändra världen, vill vi utveckla alla som är med oss på resan, personligt och professionellt. Vill du vara med och forma framtiden för världens gruv- och mineralindustri? Din roll Du kommer arbeta i ett team tillsammans med andra operatörer där ni gemensamt ansvarar för drift och underhåll på Medias anläggningar. Medias verksamhetsområde innefattar bland annat värme, ventilation, vattenförsörjning, vattenuppfordring från dagbrotten, dammsystem, avgaspanna/fjärrvärme och tryckluft. På Mediaavdelningen i Svappavaara har vi en stark gemenskap och korta kontaktvägar vilket innebär påverkansmöjligheter och delaktighet i att forma och utveckla arbetssätt och din arbetsdag. Du kommer ha ett starkt stöd av lösningsorienterade kollegor och nära samarbete med övriga yrkesgrupper på Media. Din vardag på Media: Drift av vattenuppfordring i gruvor, utredningar, felsökningar och åtgärdsförslag Övervakning och underhåll av pumpanläggningar Damminspektioner Ombyggnationer i spännande miljöer Drift och underhåll på avgaspanna, oljepannor och trycksatta kärl Installation och underhåll inom bland annat VVS Det här har du med dig Gymnasieexamen eller liknande utbildning B-körkort (manuell) Du ska behärska svenska språket i tal och skrift Utbildning eller erfarenhet inom industri eller mek (meriterande) Det här får du Belöningsprogram Fri träning på LKAB:s egna gym samt hos våra samarbetspartners på verksamhetsorterna i Norrbotten Friskvårdsbidrag och studiestöd samt tillgång till konstförening, fritidsförening, fjällstugor och familjeaktiviteter Förstärkt föräldrapenning med upp till 90 procent av din ordinarie lön i upp till sex månader (efter anställning i ett år) Hjälp och stöd vid sjukdom eller i frågor om arbetsmiljö, hälsa, friskvård och rehabilitering Ersättning för tandvård samt skydds- och terminalglasögon Möjlighet att ansöka om stipendier vid studier både för dig och dina barn Möjlighet att ansluta sig till vårt pensions- och försäkringsprogram med förmånliga priser Övrig information Välkommen med din ansökan senast 10 augusti. Semesterperioden närmar sig och vi kommer att påbörja ett urval när vi är åter efter semestern, vilket sker i samband med sista ansökningsdag. Detta innebär att återkoppling kan dröja något. Vi tackar för ditt tålamod och önskar dig en riktigt härlig sommar! Start: Enligt överenskommelse Plats: Svappavaara Antal vakanser: 2 Omfattning: Heltid med skiftform K2 (förmiddag, eftermiddag, inarbetad vecka) Kontakt: Gruppchef Ulf Elenius, [email protected], 070-330 53 90 Facklig kontakt: Peter Nordström, 0980-68588 About LKAB LKAB is an international mining and minerals group with northern Sweden as its base and the whole world as its workplace. We lead the way towards carbon-free production and we do it together - in an open, warm and safe work environment with technology and development in focus. We welcome challenges, innovative ideas and initiative, always with equality and diversity in focus. Do you work at LKAB today but are interested in a new role? Then we would like you to submit your application via our internal career page. Log in to your Workday account and go to "Jobs Hub", where you can search for all available jobs and send your application. Prior to recruitment, LKAB has considered recruitment channels and marketing. We kindly but firmly decline all contact from media marketers, recruitment sites and the like.
Är du duktig på Stål och har erfarenhet av stora projekt då har du nu möjligheten att få vara med och bygga ett av Sveriges mest spännande och omfattande byggprojekt? Vi står inför en historisk utveckling. Den tunga industrin ställer om och banar väg för en fossilfri framtid som skapar betydande värden inom ekonomi, teknisk utveckling och miljö. NCC:s affärsområde NCC Green Industry Transformation söker nu en driven Projektchef eller senior Platschef som har kunskap inom Stål till vårt team i Gällivare. Dina kollegor pendlar från olika orter i Sverige och har nu påbörjat en spännande resa där nya utmaningar, nya kunskaper och fin gemenskap utvecklas. Välkommen att ta nästa steg i din karriär i ett team där engagemang, kompetens och samarbete står i centrum. Tjänsten som Projektchef Stål Som Projektchef för Stål har du en nyckelroll där du ansvarar för att kontrollera tillverkning och ytbehandling hos stålentreprenörerna samt montagearbeten på plats. Du övervakar och följer upp kvaliteten samt hanterar kostandsregleringar för både tillverkning och montagearbeten. Du driver projekt framåt – från planering till genomförande – med fullt ansvar för tid, kostnad och kvalitet. Du leder ett engagerat team av platschefer och arbetar nära produktionsledning, inköp och övriga intressenter för att optimera hela byggprocessen. Genom att bygga starka relationer med kunden säkerställer du både nöjda beställare och nya affärsmöjligheter. Rollen kan även innebära medverkan i anbudsarbete där din erfarenhet bidrar till att vinna och vidareutveckla samarbeten. Om affärsområdet NCC Green Industry Transformation NCC Green Industry Transformation är ett nystartat affärsområde som bildats för att NCC ska kunna stötta industrins gröna omställning. Affärsområdet specialiserar sig på komplexa och stora industri- och infrastrukturprojekt som omfattar ny teknik, just nu med ett fokus på Norr- och Västerbotten. Din profil som Projektchef Stål Du arbetar idag antingen som Projektchef, senior Platschef eller Entreprenadingenjör med gedigen erfarenhet av byggproduktion inom stora projekt och med Stål. Du kan även ha en bakgrund från stålverkstäder eller platsmontering, antingen som entreprenör eller som kvalitetskoordinator. I grunden har du en teknisk utbildning och har följande utbildningar för stål: TR-stål/N och TR-stål/K och/eller målningskontroll: FROSIO är meriterande men ej ett krav. Du känner dig trygg i både entreprenadjuridik, ekonomisk styrning, produktionsplanering, kalkylering och riskhantering. Du vet hur man leder – både i medvind och motvind – och har ett naturligt fokus på struktur, kommunikation och teamkänsla. Du är lösningsorienterad och ser till att projektet alltid har rätt riktning. Du är van vid och trivs med att bygga långsiktiga relationer både internt och med kunder. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. NCC erbjuder NCC vill vara en attraktiv arbetsgivare med medarbetare som trivs, utvecklas och mår bra så därför erbjuder vi dig ett stort utbud av personalförmåner och interna utbildningar. NCC har kollektivavtal för alla medarbetare vilket ger dig en bra grundtrygghet och ett tydligt regelverk så att du vet vad som gäller för din anställning. Vi erbjuder även försäkringar, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag, förskottssemester samt lunchförmån. Ytterligare information Tjänsten är en tillsvidareanställning. För att lyckas med rollen ser vi att du utgår ifrån Gällivare men det finns goda transportmöjligheter dit om du inte väljer att flytta dit på heltid. Initialt, d v s innan projektet är i full produktion, bedömer vi att ca 50 % av tiden kan ske på distans. Kontakt och ansökan Kontakta gärna Produktionschef Olaf Burger på 070 - 393 75 00 alternativt HR Specialist Monica Klersén på 070-653 90 49. Urval sker löpande dock är sista ansökningsdagen den 10 augusti 2025. Den här tjänsten bakgrundskontrolleras i enlighet med NCC:s säkerhetskultur. Bygg med oss och få branschens bästa kollegor På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder. Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad. NCC - ett av de ledande företagen i Norden Annonssäljare och säljare av rekryteringstjänster undanbedes kontakta NCC för detta uppdrag.
Är du duktig på Stål och har erfarenhet av stora projekt då har du nu möjligheten att få vara med och bygga ett av Sveriges mest spännande och omfattande byggprojekt? Vi står inför en historisk utveckling. Den tunga industrin ställer om och banar väg för en fossilfri framtid som skapar betydande värden inom ekonomi, teknisk utveckling och miljö. NCC:s affärsområde NCC Green Industry Transformation söker nu en driven Projektchef eller senior Platschef som har kunskap inom Stål till vårt team i Gällivare. Dina kollegor pendlar från olika orter i Sverige och har nu påbörjat en spännande resa där nya utmaningar, nya kunskaper och fin gemenskap utvecklas. Välkommen att ta nästa steg i din karriär i ett team där engagemang, kompetens och samarbete står i centrum. Tjänsten som Projektchef Stål Som Projektchef för Stål har du en nyckelroll där du ansvarar för att kontrollera tillverkning och ytbehandling hos stålentreprenörerna samt montagearbeten på plats. Du övervakar och följer upp kvaliteten samt hanterar kostandsregleringar för både tillverkning och montagearbeten. Du driver projekt framåt – från planering till genomförande – med fullt ansvar för tid, kostnad och kvalitet. Du leder ett engagerat team av platschefer och arbetar nära produktionsledning, inköp och övriga intressenter för att optimera hela byggprocessen. Genom att bygga starka relationer med kunden säkerställer du både nöjda beställare och nya affärsmöjligheter. Rollen kan även innebära medverkan i anbudsarbete där din erfarenhet bidrar till att vinna och vidareutveckla samarbeten. Om affärsområdet NCC Green Industry Transformation NCC Green Industry Transformation är ett nystartat affärsområde som bildats för att NCC ska kunna stötta industrins gröna omställning. Affärsområdet specialiserar sig på komplexa och stora industri- och infrastrukturprojekt som omfattar ny teknik, just nu med ett fokus på Norr- och Västerbotten. Din profil som Projektchef Stål Du arbetar idag antingen som Projektchef, senior Platschef eller Entreprenadingenjör med gedigen erfarenhet av byggproduktion inom stora projekt och med Stål. Du kan även ha en bakgrund från stålverkstäder eller platsmontering, antingen som entreprenör eller som kvalitetskoordinator. I grunden har du en teknisk utbildning och har följande utbildningar för stål: TR-stål/N och TR-stål/K och/eller målningskontroll: FROSIO är meriterande men ej ett krav. Du känner dig trygg i både entreprenadjuridik, ekonomisk styrning, produktionsplanering, kalkylering och riskhantering. Du vet hur man leder – både i medvind och motvind – och har ett naturligt fokus på struktur, kommunikation och teamkänsla. Du är lösningsorienterad och ser till att projektet alltid har rätt riktning. Du är van vid och trivs med att bygga långsiktiga relationer både internt och med kunder. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. NCC erbjuder NCC vill vara en attraktiv arbetsgivare med medarbetare som trivs, utvecklas och mår bra så därför erbjuder vi dig ett stort utbud av personalförmåner och interna utbildningar. NCC har kollektivavtal för alla medarbetare vilket ger dig en bra grundtrygghet och ett tydligt regelverk så att du vet vad som gäller för din anställning. Vi erbjuder även försäkringar, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag, förskottssemester samt lunchförmån. Ytterligare information Tjänsten är en tillsvidareanställning. För att lyckas med rollen ser vi att du utgår ifrån Gällivare men det finns goda transportmöjligheter dit om du inte väljer att flytta dit på heltid. Initialt, d v s innan projektet är i full produktion, bedömer vi att ca 50 % av tiden kan ske på distans. Kontakt och ansökan Kontakta gärna Produktionschef Olaf Burger på 070 - 393 75 00 alternativt HR Specialist Monica Klersén på 070-653 90 49. Urval sker löpande dock är sista ansökningsdagen den 10 augusti 2025. Den här tjänsten bakgrundskontrolleras i enlighet med NCC:s säkerhetskultur. Bygg med oss och få branschens bästa kollegor På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder. Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad. NCC - ett av de ledande företagen i Norden Annonssäljare och säljare av rekryteringstjänster undanbedes kontakta NCC för detta uppdrag.
Gemkom Engineering and Machinery Filial is a newly established branch of the Turkish company Gemkom. It is a leading engineering and manufacturing company that operates in a number of areas and in various ways within the steel industry. We are participating in a project where STEGRA (formerly H2 Green Steel) establishes a steel mill in Norra Svartbyn in Boden, where steel will be produced through an almost fossil-free process using hydrogen gas. Our mission is, among other things, to install machines used in steel production and includes work in mechanics, electronics and plumbing. We now want to employ a Logistics & Purchasing Officer. The work tasks may include but are not limited to: Key Accountabilities Conduct purchasing activities in accordance with company procurement policies and procedures, including sourcing, price negotiation, and order placement. Maintain accurate and complete purchase records and supplier documentation for audit and compliance purposes. Evaluate supplier performance to ensure timely delivery, quality compliance, and cost-effectiveness. Coordinate with the logistics and warehouse teams to ensure the timely receipt and distribution of ordered goods. Monitor inventory levels and initiate procurement processes to prevent stock shortages. Collaborate with internal departments to identify purchasing needs and ensure appropriate supply chain support. Support the overall logistics planning by providing timely information on delivery schedules and supplier lead times. Comply with all internal controls and procurement compliance standards. Perform additional tasks as assigned by the Procurement or Logistics Supervisor, consistent with operational procedures. Qualifications (not mandatory) High school diploma required; a post-secondary degree in Business Administration, Supply Chain Management, or a related field is preferred. Minimum of one (1) to two (2) years of relevant experience in purchasing, procurement, or logistics operations. Basic proficiency in written and spoken English. Skilled in Microsoft Office programs, particularly Excel, Word, and PowerPoint. Strong organizational, analytical, and communication skills, with the ability to work both independently and as part of a team. High attention to detail and a consistent ability to meet procurement deadlines. No active military obligations for male candidates, where applicable under national regulations.
Byggkonstruktör till Isolamin Nu har du möjlighet att vara med och bygga bostäder med ett nytt tänk inom industriell produktion. Vi bygger modulerna på plats i Överkalix med moderna produktionsprocesser. Vill du vara med? Är du nyfiken, driven och har en bred kompetens och praktiskt handlag – då vill vi träffa dig! Om företaget: Isolamin tillverkar produkter och kundanpassade lösningar inom området bostads- och hotellmoduler samt sandwichelement, där höga krav ställs på ljudreduktion, hållfasthet, täthet, brandsäkerhet och estetik. Nya produkter till nya marknader utvecklas löpande. All tillverkning sker i Sverige. Isolamin arbetar inom Bygg & Industri och har sina kunder främst i Skandinavien och Nordeuropa. Här är ett exempel: https://isolamin.se/moduler/ Isolamin Sweden AB ingår i företagsgruppen PartGroup tillsammans med Part Construction AB, PreBad AB, Space Interior Sverige AB, Altor Industrie, PCS Modulsystem AB och Part Systems AB. Om tjänsten: I din roll som byggkonstruktör kommer du framför allt att arbeta med tekniska lösningar och ritningar till våra produkter. Du kommer att arbeta nära arkitekt, konstruktörer samt produktionen. [Tillägg: Det innebär ett varierat och lösningsorienterat arbete i ett företag med korta beslutsvägar.] Isolamin är placerat i Överkalix. Det finns möjligheter för dig att ha kontor på plats i Överkalix, alternativt i Kalix eller i Luleå. Det finns även möjlighet att delvis arbeta hemifrån. Din profil – Vem söker vi: Vi värdesätter din personlighet och söker därför dig som har en positiv attityd, är energifylld och flexibel. Du ska kunna arbeta både självständigt och i grupp. Du har tidigare arbetslivserfarenhet, gärna en ingenjörsutbildning med byggnadsteknisk kompetens, eller motsvarande annan utbildning och erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms vara likvärdig. Krav: • Autodesk Inventor • Konstruktionsvana • 3D-modellering Meriterande: • Kunskaper inom industriell tillverkning • Konstruktionsberäkningar • Kunskap i ArchiCAD Vi erbjuder: 🔧 Interna utbildningar och introduktion inom industriell produktion 💬 Ett välkomnande team med hög kompetens och stor utvecklingsvilja 🌍 En arbetsgivare som tror på mångfald – vi välkomnar sökande oavsett kön eller kulturell bakgrund Möjlighet att påverka och växa inom ett växande företag med stark framtidstro. Ansökan: Låter det här som rätt tjänst för dig? Tveka inte – vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas så snart vi hittar rätt person. 📍 Placering: Överkalix (eller kontor i Kalix/Luleå + viss distans) 🕒 Arbetstid: Dagtid 📋 Omfattning: Heltid 📆 Tillträde: Enligt överenskommelse Vid frågor: Kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Nordisk kompetens: Åsa Ludvigsson 📧 [email protected] Din ansökan hanteras i enlighet med GDPR. Varmt välkommen med din ansökan!
Välkommen till Sandens hälsocentral – en arbetsplats där samarbete, trivsel och utveckling står i centrum! Vi är cirka 50 medarbetare med olika professioner som tillsammans erbjuder hälso- och sjukvård till drygt 12 000 listade patienter. Hos oss får du kollegor med lång erfarenhet av primärvård och ett nära samarbete både inom teamet och med andra yrkesgrupper. Vi är stolta över vår goda arbetsmiljö – här är alla en viktig del av teamet, och vi arbetar aktivt för att varje medarbetare ska känna sig inkluderad och delaktig. Vi sökerVi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Du har god förmåga att planera, prioritera och ta ansvar. Du trivs med att arbeta i team och har ett gott bemötande mot både patienter och kollegor. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i primärvård samt har vidareutbildning till distriktssköterska. Eftersom vi arbetar med öppen mottagning behöver du vara flexibel och tycka om att varje dag kan se olika ut. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Det här får du arbeta med Hos oss får du ett meningsfullt, varierat och utvecklande arbete. Vi arbetar proaktivt och hälsofrämjande med moderna arbetssätt. Som sjuksköterska eller distriktssköterska kommer du att: • Bedöma och behandla patienter i alla åldrar med både akuta och långvariga hälsotillstånd • Arbeta med mottagningsverksamhet och rådgivning via telefon och digitala kanaler • Driva egna mottagningar inom t.ex. astma/KOL, diabetes, inkontinens, sårbehandling och hälsosamtal • Delta i vårdplanering och samverkan vid utskrivning från sjukhus • Arbeta vid den gemensamma jourcentralen i Boden. Du blir en del av ett tvärprofessionellt team och samarbetar även med vårdgrannar och kommunala aktörer. Det här erbjuder vi dig - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenTjänsten är tillsvidare, heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag – vänta inte med din ansökan! Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer