Är du en erfaren plåtslagare eller svetsare som vill ha nya utmaningar? Vi letar nu efter en driven och noggrann person för att stärka vårt team på vår Maskin- & Plåtverkstad. Placeringsort Luleå. Att bli en del av SSAB-familjen innebär att följa med på en resa. En resa som vi tror är avgörande för planetens framtid och hållbarhet. Stål har varit ett av de viktigaste materialen för vår samhällsutveckling och kommer att vara det även i framtiden. I våra hem, i broar som förbinder våra städer och i morgondagens bilar. På SSAB är vi stolta över vår historia och vårt ledarskap inom höghållfast stål. Samtidigt är vi medvetna om att stålproduktion är en av de branscher som släpper ut mest växthusgaser i världen. Det måste förändras. Vi har därför utvecklat världens första fossilfria process för stålproduktion och har förbundit oss att i stor utsträckning bli fossilfria. Som en del av SSAB kommer du att vara viktig för att förverkliga detta mål och därmed bidra till en grön omställning av hela stålindustrin. Om tjänsten SSABs verkstad är centralt organiserad och samverkar med alla organisationsnivåer inom produktionen. Tillsammans levererar vi, i nära samarbete med produktionsenheterna, kvalificerade tjänster i rätt tid av god kvalitet. Som svetsare på Maskin- & Plåtverkstaden blir ditt uppdrag att reparera och tillverka nya plåtkonstruktioner till SSABs produktionsutrustning. Dina huvudsakliga ansvarsområden Reparera och tillverka nya plåtkonstruktioner till SSABs produktion. Arbeta med förbättringar på konstruktioner och utrustning. Arbeta med hög säkerhetsmedvetenhet genom att använda rätt säkerhetsutrustning och följa säkerhetsrutiner. Avrapportering och beställningar i vårat datasystem IFS 8 (intern utbildning kommer att ges i detta). Om dig Har några års erfarenhet som plåtslagare/svetsare. Har kunskap inom MIG, TIG och MMA-svetsning. Du är självständig, noggrann och ansvarstagande samt har ett öga för detaljer. Kan läsa och förstå ritningar och tekniska specifikationer. Innehar B-körkort. Du besitter goda datakunskaper. Du behöver behärska svenska i tal och skrift. Har du erfarenhet av plåtutbredning är detta meriterande. Vårt erbjudande På SSAB är mångfald och inkludering en del av vår kultur. Vi använder våra värderingar – drivande, äkta och steget före – i vårt dagliga beslutsfattande, alltid med kunden i fokus. Det gör oss alla till lagspelare, med en gemensam strävan att förbättra oss. När du börjar på SSAB blir du en del av en organisation med passionerade problemlösare som arbetar tillsammans med viktiga utmaningar. Vi kommer att stödja din tillväxt genom att erbjuda en säker och vänlig arbetsplats som bidrar till balansen mellan arbete och privatliv. På SSAB har du möjlighet att bredda dina kunskaper och växa. Vi erbjuder ett brett spektrum av uppskattade förmåner till våra medarbetare. Här är några exempel på det: Vinstdelning Flexibla villkor för arbetstidsförkortning Friskvårdsbidrag Rekryteringsprocessen 1. Ansök 2. Intervju 3. Referenstagning 4. Hälsoundersökning 5. Signera Bakgrundskontroll kan komma att genomföras som en del i rekryteringsprocessen. Har du frågor angående tjänsten? Kontakta Thomas Broström, Chef Maskin- & Plåtverkstad, tfn 070-358 23 12 Kontakta Jörgen Sundbom, Planerare Maskin- & Plåtverkstad, tfn 070-358 25 65 Vi undanbeder oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering. Facklig information lämnas av IF Metall som nås via vår växel på tfn 0920-920 00. Några ord från din blivande chef "Jag som blir din närmaste chef heter Thomas Broström. Är du en god lagspelare och vill ta ansvar för att utveckla dig själv och vår verksamhet kan detta vara något för dig. Välkommen med din ansökan." SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag som bygger en starkare, lättare och mer hållbar värld genom förädlade stålprodukter och tjänster. Tillsammans med våra partners har SSAB utvecklat SSAB Fossil-free™ steel och planerar att återuppfinna värdekedjan från gruvan till slutkunden, vilket i stort sett eliminerar koldioxidutsläpp från vår egen verksamhet. SSAB Zero™, ett till stor del koldioxidutsläppfritt stål baserat på återvunnet stål, stärker ytterligare SSABs ledande position och vårt heltäckande hållbara erbjudande oberoende av råvaran. SSAB har anställda i över 50 länder och produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och sekundärnoterat på Nasdaq Helsingfors. Följ med oss på resan! www.ssab.com, Facebook, Instagram, LinkedIn, X och YouTube.
Inköpare Är du intresserad av att arbeta som inköpare i en stor och välutvecklad inköpsorganisation och samtidigt vara med och göra Försvarsmakten till Sveriges bästa arbetsgivare? Vill du dessutom bidra till att försvara Sverige, landets intressen, vår frihet och rätt att leva som vi själva väljer. Om FMLOG och Inköpsenheten: Försvarsmaktens inköpsenhet är placerad inom förbandet FMLOG (Försvarsmaktens Logistik) och ansvarar för Försvarsmaktens upphandlingar och inköp i enlighet med gällande upphandlingslagstiftning. Det arbete vi genomför är avgörande för Försvarsmaktens försörjning samt strategiska och operativa framgång. Vi arbetar enligt en väletablerad kategoristyrningsmetodik. Inköpsenheten består av sju avdelningar geografiskt spridda i Sverige. Vi söker nu en inköpare till vår avdelning Arbetsplatsservice. Vi är prestigelösa, hjälpsamma och värdesätter ömsesidigt förtroende. Vårt dagliga arbete präglas av kontinuerlig kompetensutveckling samtidigt som vi ser vikten av välmående och balans – därför tillämpar vi flexibel arbetstid och har möjlighet till träning tre timmar i veckan på arbetstid. Huvudsakliga arbetsuppgifter: I din roll som inköpare kommer du bland annat • Tillsammans med övriga medarbetare i avdelningens inköparteam planera och prioritera inkomna inköpsärenden. • Genomföra direktupphandlingar och avrop genom förnyad konkurrensutsättning eller rangordning inom dina tilldelade kategoriområden och enligt gällande, lagar, beslut, rutiner och instruktioner. • Informera, vägleda och styra Försvarsmaktens beställare om beslutade beställningskanaler och tecknade avtal samt besvara inköpsrelaterade frågor. • Hantera ordererkännanden, reklamationer, avvikelser och underlätta fakturahanteringen. • Rapporterar brister och förbättringspotentialer i våra avtal och implementera beslutade förbättringsaktiviteter i beställningsflödet. • Utbilda beställare och avropare i inköpssystemet. • Delta i olika arbetsgrupper och Försvarsmaktsövningar. KRAV Kvalifikationer: Egenskaper som krävs för tjänsten inkluderar; • Relevant akademisk utbildning, yrkesutbildning med kommersiell inriktning eller motsvarande kunskaper inhämtade från relevant arbetslivserfarenhet. • Goda kunskaper i MS Office (PowerPoint, Excel och Word). • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Personliga egenskaper: Du är en driven person med gott omdöme som tycker om att både leda och vara del av ett team. Du är duktig på att planera, strukturera och prioritera ditt arbete. Du har förmåga att arbeta i ett högt tempo, göra rätt prioriteringar, samt leverera med hög kvalitet. Som person är du stabil, lösningsorienterad, serviceinriktad, energisk och lojal. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper samt att du kompletterar de andra personerna inom enheten och på avdelningen. Meriterande: Det är meriterande om du har någon eller några av dessa erfarenheter: • Kategoristyrt inköpsarbete. • Kunskaper inom Lagen om offentlig upphandling (LOU) eller Lagen om upphandling på försvars och säkerhetsområdet (LUFS). • Erfarenhet av SAP eller andra affärssystem. • Erfarenhet av att ha arbetat i stora komplexa organisationer. Övrigt: Tillträde snarast enligt överenskommelse. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Befattningen är placerad i Boden. Arbetsprov kan förekomma vid rekryteringen. Upplysningar om tjänsten och rekryteringsprocessen Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Jonas Berglund, Avdelningschef, eller Carl Wadhagen, HR-generalist. Fackliga representanter nås via växeln: 0505 - 45 10 00 SACO Madeleine Bagge OFR/S Helena Strid SEKO Eva Britt Steen OFR/O Stefan Joon Varmt välkommen med din ansökan senast 2025-07-28 Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Strategisk Inköpare Vill du använda din kompetens som strategisk inköpare för att säkra Sveriges nationella säkerhet. Hos Försvarsmakten kommer du ha en nyckelroll där ditt arbete gör skillnad varje dag. Vi söker nu en erfaren kandidat för att stärka vår inköpsorganisation och därmed även Försvarsmaktens förmåga. Om enheten Försvarsmaktens inköpsenhet är placerad inom förbandet FMLOG (Försvarsmaktens Logistik) och ansvarar för Försvarsmaktens upphandlingar och inköp i enlighet med gällande upphandlingslagstiftning. Det arbete vi genomför är avgörande för Försvarsmaktens försörjning samt strategiska och operativa framgång. Vi arbetar enligt en väletablerad kategoristyrningsmetodik. Inköpsenheten består av sju avdelningar geografiskt spridda i Sverige. Vi söker nu en strategisk inköpare till vår avdelning Arbetsplatsservice. Vi är prestigelösa, hjälpsamma och värdesätter ömsesidigt förtroende. Vårt dagliga arbete präglas av kontinuerlig kompetensutveckling samtidigt som vi ser vikten av välmående och balans – därför tillämpar vi flexibel arbetstid och har möjlighet till träning tre timmar i veckan på arbetstid. Huvudsakliga arbetsuppgifter I din roll som strategisk inköpare kommer du bland annat: • Självständigt planera och genomföra komplexa upphandlingar, från utveckling av kommersiella strategier, genomförande av behovsanalyser och marknadsundersökningar inför upphandling, till att utveckla anbudsdokument, utföra anbudsutvärderingar, och leda leverantörsförhandlingar. • Ansvara för att upprätthålla starka affärsrelationer med dina leverantörer och säkra kontinuerlig uppföljning av dina avtal och leverantörer. • Bygga starka relationer med leverantörer och uppdragsgivare. • Delta i olika arbetsgrupper och Försvarsmaktsövningar. Kvalifikationer För att lyckas i denna position behöver du ha: • Akademisk examen med inriktning på juridik, ekonomi, logistik, inköp eller relaterat område, eller en yrkesutbildning med kommersiell inriktning och relevant arbetslivserfarenhet. • Relevant erfarenhet av att genomföra komplexa upphandlingar samt erfarenhet av offentlig upphandling inom LOU eller LUFS • Utmärkta kommunikationsfärdigheter i tal och skrift på svenska, samt goda kommunikationsfärdigheter i tal och skrift på engelska. • Gedigna kunskaper i MS Office, inklusive Powerpoint, Excel och Word. Personliga egenskaper Vi söker en person som är uthållig, analytisk, har hög integritet samt har förmågan att samarbeta och bygga starka relationer. Som person är du flexibel och har tydligt fokus på att leverera resultat. Du är energisk och driven med förmåga att strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Meriterande Övriga meriterande kunskaper inkluderar: • Kategoristyrt inköp • Avtalsrätt eller förvaltningsrätt • Arbete i stora organisationer • Arbete i organisationer i förändring Instruktioner för ansökan För att skapa en så rättvis urvalsprocess som möjligt arbetar vi med urvalsfrågor som ersätter det personliga brevet. Vi vill därför att du besvarar de totalt 10 urvalsfrågorna, där det är blandat mellan Ja/Nej frågor, graderande frågor samt fritextfrågor. Utöver det bifogar du endast ditt cv. Övrigt: Tillträde snarast enligt överenskommelse. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Befattningen är placerad i Boden. Arbetsprov kan förekomma vid rekryteringen. Upplysningar om tjänsten och rekryteringsprocessen Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Jonas Berglund, Avdelningschef, eller Carl Wadhagen, HR-generalist. Fackliga representanter nås via växeln: 0505 - 45 10 00 SACO Madeleine Bagge OFR/S Helena Strid SEKO Eva Britt Steen OFR/O Stefan Joon Välkommen med din ansökan senast 2025-07-28 Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
We are seeking a highly motivated and detail-oriented Quality Coordinator to join our team for a large-scale construction project. The successful candidate will be responsible for ensuring that all aspects of quality related to the project’s scope—including design, construction, equipment delivery and installation, as well as operational phases—are effectively managed. This role will play a key part in supporting project management and construction teams in quality control and assurance while fostering a strong culture of quality awareness throughout the building process. Becoming part of the SSAB family means joining a journey. A journey that we believe is essential for the sustainability of this planet. Steel has been one of the most important materials for developing our society and it will continue to be so. In the roofs over our heads, in the bridges connecting our cities and in the cars of tomorrow. At SSAB we are proud of our history and leadership in high-strength steel. But we are also aware that the production of steel is one of the largest emitters of greenhouse gases in the world. That has to change. That is why we have developed the world’s first fossil free steel production and has committed to becoming largely fossil-free. As part of SSAB you will be instrumental in realizing this goal and push for the green transformation of the whole steel industry. About the position This role will collaborate closely with the PMO team, construction teams, contract management, HSE departments, procurement, contractors, and OEMs to ensure quality standards are met throughout the project lifecycle. Please note that we are taking a summer break in our recruitment process during the Swedish industrial vacation period, which runs from July 1st to early August. This means that we will not be reviewing applications or conducting interviews during the month of July. The recruitment process will resume in early August. Thank you for your patience and understanding regarding any delays. Main responsibilities Develop and maintain a Quality Management Plan (QMP) to ensure adherence to quality standards throughout the project lifecycle, including design, construction, and equipment installation. Collaborate with design and construction teams to verify compliance with quality standards, review documentation, conduct inspections, and resolve issues. Oversee installation, integration, and testing of equipment, ensuring adherence to protocols and resolving any issues during commissioning and start-up. Identify and address deviations and non-conformities, implementing corrective actions and maintaining detailed records. Evaluate and monitor suppliers and contractors, conducting audits and overseeing material inspections to ensure compliance with quality standards. Prepare and present quality reports and documentation for internal and external stakeholders, including OEMs and contractors. Conduct post-project reviews to document lessons learned and identify areas for improvement. About You Bachelor's degree in Engineering, Industrial Management, Construction Management, or a related field. Proven experience in quality assurance and control within design, construction, and equipment installation, particularly in complex, large-scale projects. Expertise in quality control methodologies, inspection techniques, and testing procedures. Strong knowledge of quality and sustainability management systems (e.g., ISO 9001, Six Sigma, Lean Manufacturing). Excellent analytical, communication, and decision-making skills with the ability to build strong partnerships internally and externally. Our offer At SSAB we strive for a diverse and inclusive environment. We use our values – driven, true and ahead – in making everyday decisions, keeping the customer at the heart of what we do. This makes us all team players, each with the drive to improve. When joining SSAB you will become part of an organization of passionate problem solvers working together on important challenges. We will support your growth by providing a safe and friendly workplace that contributes to work-life balance. If you set out to achieve it, at SSAB you will have the possibility of broadening your skills and grow within your field or beyond. We offer a wide range of appreciated benefits to our employees. Some examples of these are listed here: Profit sharing Life balance through reduction of working hours Wellness grants Recruitment process 1. Apply 2. Interview 3. Come and meet us 4. Health Examination 5. Reference check 6. Sign Background check may be a part of the recruitment process. Got questions about this position? Contact Rodrigo Ramalho, Director PMO, Transformation Office via mail - [email protected] Contact Petra Fekete, Talent Acquisition Partner, Transformation Office, Group Functions via mail - [email protected] We decline contacts from recruitment agencies and ad sellers regarding this advertisement. Trade union information is provided by Akademikerföreningen, Unionen and Ledarna, which can be reached via our switchboard on phone +46 920 920 00. Words from your future manager “At SSAB, we’re on an incredible transformation journey toward fossil-free steel. For me personally, being part of this project through the Transformation Office is one of the most exciting and meaningful opportunities I’ve ever experienced. It’s not just about revolutionizing SSAB’s production to green steel. It’s about creating a lasting positive impact on society and Sweden as a whole. As the Project Management Office (PMO) leader, my goal is to build a high-functioning PMO that truly drives this transformation. To make this vision a reality, I’m looking for passionate and motivated individuals to join our incredible multi-cultural team. Together, we’ll steer, lead, and control the project with a shared sense of purpose and determination. Our PMO oversees six distinct functional areas, and your team will be around 7-10 people from start, plus consultants. It plays a vital role in ensuring that we stay on track with cost, time, and quality while delivering on this transformative journey. If this sounds like a journey you’d like to be part of, I can’t wait to hear from you!”
Arjeplogs kommun söker en person för arbete som personlig assistent till en man med funktionsnedsättning. Beskrivning Vill du ha ett meningsfullt arbete där du varje dag bidrar till att brukaren kan leva ett så bra liv som möjligt? Vi söker en personlig assistent till en man i trettioårsåldern med en funktionsnedsättning. Personlig assistans inom funktionshinderområdet arbetar med att ge stöd i vardagen åt personer som har en funktionsnedsättning. Här jobbar våra personliga assistenter självständigt med brukaren men alltid med stöd av chefer och kollegor. I ditt arbete som personlig assistent ingår att ge stöd i personlig omvårdnad och vardagliga sysslor i hemmet samt att följa med brukaren på aktiviteter. Som personlig assistent har du en möjlighet att lära känna en person och tillsammans göra varje dag meningsfull och unik. Samspelet med brukaren är centralt i ditt arbete och kommunikation är ditt främsta arbetsredskap. I ditt jobb kan du ha kontakt med anhöriga, regionen och andra aktörer. Du träffar andra i din arbetsgrupp regelbundet för att tillsammans diskutera och utveckla verksamheten. Vi söker personlig assistent till en tjänst på 67,97 % tjänstgöring dygnspass. Personliga egenskaper / Kvalifikationer Vi söker dig som har ett intresse för att arbeta med personlig assistans och tidigare erfarenhet är en stor fördel. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Det är viktigt att du har ett professionellt förhållningssätt som innebär att du ger ett gott bemötande samt har en vilja att tillgodogöra dig kunskap om och förståelse för brukarens behov, förutsättningar och önskemål. Ingen dag är den andra lik och därför behöver du vara följsam och flexibel. Då kommunikation och dokumentation är viktiga delar i ditt arbete ska du kunna svenska i tal och skrift obehindrat. I schemat ingår dygn med sovande jour. Övrigt Tillträde 2025-09-22 eller enligt överenskommelse Varaktighet tills vidare Sysselsättningsgrad 67,97% Provanställning kan komma att tillämpas Vi tillämpar löpande rekrytering vilket innebär att vikariatet kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan! Om du överväger att flytta till Arjeplog och har frågor eller behöver hjälp, är du varmt välkommen att kontakta vår inflyttningssamordnare Hilde Pape. Du når henne på telefon 0961-141 38 eller via e-post: [email protected]. Hilde ser fram emot att hjälpa dig med din flytt och att besvara dina frågor om livet i vår vackra kommun. Kommunen ser positivt på om du även vill arbeta inom kommunens räddningstjänst som deltidsbrandman. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser. I vänliga och vackra Arjeplogs kommun ligger Sveriges största och fjällnära skärgård. Här har vi kortast restid till arbetet och samtidigt en storslagen natur runt hörnet. Här möts tiotusen år gammal kultur med innovativt näringsliv och forskning i världsklass. Vår fordonstestindustri och vår besöksnäring ger kommunen en internationell prägel. Med invånarna i fokus ser vi till att det där självklara fungerar: en skola med god kvalitet, en omsorgsfull vård och en trygg livsmiljö. Som arbetsgivare erbjuder vi dig ett utvecklande och meningsfullt arbete i en god gemenskap. Arjeplog, Àrjepluovve, är en samisk förvaltningskommun. Vi välkomnar därför särskilt sökanden med kunskaper i samiska språken och kulturen.
Natursköna Arvidsjaur ligger mitt i landskapet Lappland ca 90 mil norr om Stockholm och 11 mil söder om polcirkeln. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen tack vare vår flygplats. Med ett brett utbud av fritidsaktiviteter, en välkomnande attityd och naturen inpå knuten är Arvidsjaur en plats där det är enkelt att trivas. Näringslivet kännetecknas av besöksnäring och handel, träförädling, fordonstestverksamheter, rennäring och offentlig sektor. I Arvidsjaur erbjuder vi både trygghet och enkelhet i vardagen – allt finns nära. Oavsett var i kommunen du väljer att bosätta dig kan Arvidsjaur erbjuda goda levnadsvillkor och bra möjligheter till ett attraktivt boende. Vill du veta mer om hur det är att leva och bo i Arvidsjaur? Besök flyttatillarvidsjaur.se! Arvidsjaurs kommun som arbetsgivare erbjuder en utvecklande arbetsmiljö. Att arbeta hos oss innebär att arbeta efter kommunens gemensamma värdegrund där ledorden är: Glädje, respekt och professionalitet. Eftersom Árviesjávrrie tillhör det samiska förvaltningsområdet välkomnar vi sökanden med kunskaper i samiskt språk och kultur. Vi har behov av samisktalande personal inom vissa sektorer och samiska kan därför vara meriterande vid vissa tjänstetillsättningar. Som medarbetare hos Arvidsjaurs kommun kan du komma att behöva använda din privata telefon för exempelvis inloggning i verksamhetssystem. Välkommen med din ansökan! Vi har aktivt valt placering av våra annonser och kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag undanbedes. Ringelskolan är en 4-6 skola i centrala Arvidsjaur som har nära till simhall, idrottshall och ishall och ligger på gångavstånd till samhället. Skolan ligger naturskönt och inbjuder därmed till uteaktiviteter. Arbetsbeskrivning I arbetet som elevassistent arbetar du riktat mot enskild elev men finns också som stöd i elevgrupp. Du följer eleven under skoldagen, i såväl undervisningssituation som under raster och stöttar så att skoldagen genomförs på ett betryggande sätt. Du finns till hands men föregriper inte utan ge eleven möjlighet att lösa situationer på egen hand när så är möjligt. Du skapar en nära relation till eleven i syfte att ge trygghet i skolgången men behåller professionell distans. Du har ett lågaffektivt bemötande och är tydlig i din kommunikation. Du samarbetar med lärare, elevhälsa och annan berörd personal med elevens bästa i fokus. Som person är du flexibel och har stor ansvarskänsla. Kvalifikationer Du har gått barn- och fritidsprogrammet eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Du är flexibel och har god samarbetsförmåga samt förmåga att tolka signaler och ligga steget före. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vid anställning är du skyldig att uppvisa registerutdrag från belastningsregistret enligt Skollagen (2010:800 2 kap 31
Job Posting End Date / last application date: 2025-08-17 Vill du ha en roll där du får kombinera teknik, människor och utveckling? Hos oss får du en varierad vardag med stort ansvar och möjlighet att påverka. Välkommen med din ansökan som produktionstekniker till Förädlingen! Framtidens viktigaste jobb Vi vill leda omställningen av vår industri mot en hållbar framtid. Och på samma sätt som vi vill förändra världen, vill vi utveckla alla som är med oss på resan, personligt och professionellt. Vill du vara med och forma framtiden för världens gruv- och mineralindustri? LKAB Förädlingen Kiruna Kiruna Malmförädlingens uppdrag är att förädla malmen från gruva till färdig produkt. Huvuddelarna i processen är sovra, anrika och pelletisera. Avdelningen består totalt av åtta sektioner, varav fyra av dom ingår i huvudprocessen och övriga fyra är stödsektioner inom kvalitet, teknik- och processutveckling, materialprocesser samt Vatten och Dammar. Läs mer om oss på förädlingen här: https://www.lkab.com/sv/om-lkab/fran-gruva-till-hamn/foradla/. Din roll Som produktionstekniker på Anrikningsverk 3 och Pelletsverk 4 (KA3/KK4) erbjuds du ett varierat arbete där du är en viktig länk mellan vår underhålls-och driftorganisation. Du kommer att arbeta i kontorsmiljö och ute i våra anläggningar med både människor och teknik. Du kommer att rapportera till Gruppchef Drift. Du kommer bland annat att ansvara för att: Delta i projekt och förbättringsarbeten, i vissa fall leda projekt Agera representant för driftsorganisationen i olika typer av forum Samordna och leda säkra avställningar samt hålla låssystemen uppdaterade Samordna och leda nedkörning samt driftsättning vid planerade produktionsstopp Agera komptensbärande mellan skiftlagen inom givet område Värdera och prioriterar underhållsarbeten samt hålla driftsorganisationens arbetsorderstockar aktuella Driftrutiner och tillståndskontroller är uppdaterade och kontinuerligt förbättras Utföra skyddsronder enligt uppsatt skyddsrondsplan Utföra delegerade åtgärder för tillbud och olyckor Kemikalie- och brandskyddsansvar som delas mellan rollerna som produktionstekniker Det här har du med dig Vi söker dig som trivs i en självgående och ansvarstagande roll. Med en stark målmedvetenhet bidrar du till vår verksamhet där produktionen är i fokus. Dina arbetsuppgifter kräver att du arbetar strukturerat - att du kan planera, följa upp och slutföra uppgifter på ett effektivt sätt. Hos oss är samarbete en självklar del av vardagen. Du är kommunikativ och vet hur man bygger goda relationer med både kollegor och övriga funktioner. Utöver detta har du: Gymnasieutbildning är ett krav, gärna med teknisk inriktning B-körkort är ett krav för alla tjänster på LKAB Goda kunskaper i svenska, tal och skrift, är ett krav Erfarenhet av arbete i systemet IFS (meriterande) Anläggningskännedom och kunskap i processen (meriterande) Det här får du Belöningsprogram Fri träning på LKAB:s egna gym samt hos våra samarbetspartners på verksamhetsorterna i Norrbotten Friskvårdsbidrag och studiestöd samt tillgång till konstförening, fritidsförening, fjällstugor och familjeaktiviteter Förstärkt föräldrapenning med upp till 90 procent av din ordinarie lön i upp till sex månader (efter anställning i ett år) Hjälp och stöd vid sjukdom eller i frågor om arbetsmiljö, hälsa, friskvård och rehabilitering Ersättning för tandvård samt skydds- och terminalglasögon Möjlighet att ansöka om stipendier vid studier både för dig och dina barn Möjlighet att ansluta sig till vårt pensions- och försäkringsprogram med förmånliga priser Övrig information Välkommen med din ansökan senast 17 augusti. Semesterperioden närmar sig och vi kommer att påbörja ett urval när vi är åter efter semestern, vilket sker i samband med sista ansökningsdag. Detta innebär att återkoppling kan dröja något. Vi tackar för ditt tålamod och önskar dig en riktigt härlig sommar! Start: Enligt överenskommelse Plats: LKAB Kiruna Anrikningsverk 3 & Pelletsverk 4 (KA3/KK4) Omfattning: Heltid, dagtid måndag-fredag För mer information om tjänsten kontakta: Sektionschef Jonas Wasara 0725168232 alternativt [email protected]. Fackliga kontaktpersoner Kiruna/Svappavaara: Unionen Norra: Sakari Alanko 0980-725 08 Akademikerföreningen: Peter Johansson 0980-71879 Ledarna Norra: Ingegerd Kyrö 0980-71050 About LKAB LKAB is an international mining and minerals group with northern Sweden as its base and the whole world as its workplace. We lead the way towards carbon-free production and we do it together - in an open, warm and safe work environment with technology and development in focus. We welcome challenges, innovative ideas and initiative, always with equality and diversity in focus. Do you work at LKAB today but are interested in a new role? Then we would like you to submit your application via our internal career page. Log in to your Workday account and go to "Jobs Hub", where you can search for all available jobs and send your application. Prior to recruitment, LKAB has considered recruitment channels and marketing. We kindly but firmly decline all contact from media marketers, recruitment sites and the like.
Sameskolstyrelsen är en statlig myndighet och har sitt kansli med skolchef, controllers, HR och handläggare i Jåhkåmåhkke. Sameskolan är en skolform likvärdig grundskolan med undervisning från förskoleklass till årskurs 6. Utgångspunkt för undervisningen är den samiska kulturen och det samiska språket enligt läroplan för sameskolan. Sameskolstyrelsen bedriver efter överenskommelse med respektive kommun även förskola. Sameskolstyrelsen har verksamhet i Giron, Gárasavvon, Váhtjer, Jåhkåmåhkke och Dearna. Sameskolstyrelsen anordnar fjärrundervisning i de samiska språken och stödjer utveckling och produktion av läromedel för samisk undervisning. ARBETSUPPGIFTER Planera, genomföra och utvärdera undervisning i enlighet med styrdokument och utifrån det samiska perspektivet individuellt och i arbetslag. Du deltar aktivt i att utveckla framgångsrika lärmiljöer tillsammans med övriga på skolan. KVALIFIKATIONER Du behärskar nordsamiska, både muntligt och skriftligt. Du har en positiv människosyn och har förmåga att skapa goda relationer samt förmåga att förebygga och lösa konflikter. Du är noggrann, flexibel och lyhörd för elevernas behov och tycker det är roligt att arbeta med barn och unga. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Du har dokumenterad samarbetsförmåga. ÖVRIGT Sameskolstyrelsen tillämpar individuell lönesättning. Sökande måste uppvisa utdrag från polisens belastningsregistret innan anställning. Du som har skyddade personuppgifter har möjlighet att skicka din ansökan med posten eller genom att kontakta myndighetens personalhandläggare på tel: 0971/442 08.
Vill du bli en del av ett ledande logistikföretag med närmare 400 000 anställda? Trivs du med att köra längre sträckor inom linjetrafik och är flexibel med arbetstider? Då kan det vara dig vi söker! Till ett av världens ledande logistikföretag, söker vi nu en driftig och positiv CE chaufför. Med verksamhet i 220 länder, erbjuder vår samarbetspartner integrerade tjänster och anpassade lösningar för hantering av transport av brev, varor och information. Som CE chaufför på detta uppdrag kommer du att arbeta med b.la. lastning, lossning och transport av gods på längre sträckor. Du kommer att utgå från Luleå och köra nedåt i vårat vackra land. Du kommer att vara anställd som konsult hos oss på SC transport - vilka är en del av StudentConsulting Group - och vara uthyrd till vår samarbetspartner under sommarhalvåret. Arbetstiderna är förlagda under dygnets alla timmar och veckans alla dagar. Beräknad start är omgående och det finns goda chanser till förlängning efter utfört uppdrag. Du är garanterad heltid och vi matchar dina önskemål kring arbetstider med lämpligt schema! Du är varmt välkommen att söka tjänsten även om du är bosatt en bit bort. Vi är vana vid att fixa det mesta och lever efter mottot: Ingenting är omöjligt! DETTA SÖKER VI Krav: - CE körkort och vana av att köra med släp - Giltigt YKB - ADR - God kommunikationsförmåga Som person är du driven, ambitiös och tar ansvar för ditt arbete. Du förstår vikten av god service och räds inte utmaningar. Har du tidigare erfarenhet av transportyrket är det starkt meriterande. Är du den vi söker? Tveka inte utan ansök om tjänsten via länken nedan. Rekrytering sker löpande och tjänsterna kommer att kunna tillsättas innan ansökningstidens slutdatum. Utdrag ur belastningsregistret kan komma att bli aktuellt. Har du frågor om tjänsten? Tveka inte att ta en kontakt med oss, på: [email protected] OM FÖRETAGET SC transport Sverige är en del av mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting Group - ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt 24 241 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid. För dig som är nyfiken på ett äventyr på annan ort – så erbjuder vi även chaufförstjänster i Norge. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se/lastbilschaufför
Är du intresserad av att arbeta med automation på ett globalt ledande företag inom sin sektor? Här får du engagerade chefer och kollegor som verkligen bryr sig om varandra samt brinner för innovation. Dessutom får du möjlighet att arbeta med olika kunder och uppdrag. Låter det spännande? Läs vidare och ansök! OM TJÄNSTEN Som automationsingenjör hos vår samarbetspartner blir du en nyckelperson i företaget som erbjuder lösningar och tjänster inom digitalisering, elektrifiering och automation. Företaget tillhandahåller allt från skräddarsydda automationslösningar till avancerad analys och service. För att lyckas i denna roll är du ansvarsfull och initiativtagande samt driver ditt arbete framåt med kunden i fokus. Du har en förmåga att bygga goda relationer såväl internt som externt. Här finns utmärkta möjligheter för utveckling och karriär, så om du vill utmana dig själv och skapa en spännande framtid kan detta vara rätt roll för dig. Du erbjuds: - En varierande roll där du för möjlighet att arbeta med den senaste tekniken, i nära samarbete med kollegor och kunder - En tillsvidareanställning med möjligheten att så småningom bli direktanställd hos företaget - En dedikerad konsultchef som följer upp din utveckling och vardag ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter I tjänsten som automationsingenjör är arbetsuppgifter varierande. Du växlar mellan att sitta på kontoret och besöka kunder vid exempelvis installationer och idrifttagning. Som ny i rollen kommer du ta rygg på en av de seniora automationsingenjörerna i teamet. De finns där för stöttning och till en början får du följa med ut för att lära dig hur arbetet fungerar onsite. På sikt utvecklas rollen och du får ta dig an mer och mer egna uppdrag. Du blir en ledande person i leverans mot kund där du levererar projekt och systemlösningar inom el och automation baserade på industriella styrsystem 800xA. Du är med i alla faser av projektleveranser från idé till idrifttagning och uppföljning samt eftermarknadsupport till kunderna. Du kommer arbeta med flera projekt och uppdrag parallellt. Kunder finns bland annat inom gruvindustrin samt process- och tillverkningsindustrin. VI SÖKER DIG SOM - Innehar en gymnasieutbildning, högskole- eller civilingenjörsexamen med fokus på el, automation eller data - Har yrkeserfarenhet inom el, automation eller annan erfarenhet som bedöms relevant för tjänsten - Talar och skriver flytande svenska och engelska, eftersom arbetet sker i en internationell miljö - Innehar B-körkort, då det förekommer resor i tjänsten Det är meriterande om du har: - Tidigare erfarenhet från industrin eller inom en liknande roll som bedöms relevant för tjänsten - Bor/har anknytning till Kiruna alternativt Gällivare För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Målmedveten - Ansvarstagande - Social Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Välj ett jobb för att visa detaljer