Kort om tjänsten Som arbetande arbetsledare ingår du i ett team som har en otrolig bredd på de arbeten vi utför men där huvuddelen handlar om att sanera och utföra övriga underhållsarbeten främst mot industrin. Rollen ställer krav på ansvarstagande och fysiskt arbete tillsammans med dina kollegor. Tillsammans skapar vi en arbetsplats där jobb och glädje går hand i hand, vilket ger både fantastiska resultat och glada medarbetare. Stöttande ledarskap skapar möjligheter till personlig utveckling för alla våra medarbetare. Med det formar vi en atmosfär som ger energi till våra team och bidrar till att alltid höja nivån i det vi levererar. Kvalifikationer och personliga kompetenserKörkort behörighet B är ett krav. Som person vill vi att du är ansvarstagande, lösningsorienterad, målinriktad, flexibel, noggrann och har en god samarbetsförmåga. Då merparten av arbetet bedrivs på plats hos våra industrikunder runt om i hela Norrbotten kommer du att vara vårt ansikte utåt. Vi lägger därför stor vikt vid att du tar ansvar samt har ett trevligt bemötande. Du är lyhörd, en problemlösare och har en positiv inställning till både jobb och människor. Placeringsorter: Luleå, Boden och Piteå VärderingarDu delar Enercos grundvärderingar som är centrerade kring säkerhet, respekt, kvalitet och innovation. Vi strävar efter att göra dessa värderingar till kärnan i vår verksamhet samt att integrera dem i vår vardag. I din roll kommer du att vara en viktig del av detta arbete. Vi värdesätter mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla kan känna sig inkluderade och uppskattade.
Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Vi arbetar ofta i team med stora industriella omställningar och tekniklösningar som hjälper kunden att producera och ta de bästa besluten för att nå sina mål. Genom AFRY´s verksamhetskunnande inom framförallt processindustri är vi i en ledande position i att erbjuda de bästa lösningarna. Läs mer om oss och exempel på uppdrag. Jobbeskrivning Vi söker systemutvecklare som vill vara med och utveckla Industrin! Vi är en bred leverantör med fokus inom Industriell IT och söker fler duktiga och drivna kollegor till vårt team i Luleå för att stötta våra kunder i Norra sverige. Våra applikationer är ofta produktionskritiska och avgörande för våra kunders framgång. Det kan handla om ex. Produktionssystem (MES), Cybersecurity, visaulisering eller kommunikation med utrustning/integration i molnet. Du blir del av ett större team av erfarna kollegor som gärna jobbar tillsammans i en inbjudande atmosfär där vi värdesätter samarbete, lärande och att ha roligt på jobbet. Som utvecklare har du möjlighet att utvecklas i olika miljöer genom befintliga system kombinerat med den senaste tekniken. Arbetet kan omfatta både uppdateringar av befintliga system och nyutveckling från kravanalys till och idrifttagning. Det finns stora möjligheter att utvecklas och ta karriären dit du vill. Exempel på arbetsuppgifter: Teknisk lösningsdesign och förstudie. Bred systemutveckling; Back/Front-end ramverk, databaser, integrationer och API:er. Utveckla AFRY´s egna systemplattform samt kundernas specifika lösningar. Förstå och översätta användarens behov till en lämplig teknisk lösning. Jobba med andra kollegor inom AFRY för att leverera större lösningar. Kvalifikationer Vi tror att Du är dataingenjör eller civilingenjör inom datateknik eller har skaffat dig motsvarande kunskap. Du har erfarenhet som Systemutvecklare och att arbeta i projekt med en mix av teknik. Det är meriterande om du har erfarenhet från produktions- och/eller processindustri och ett intresse för att utveckla bra lösningar för användare i den miljön. Du som söker har ett brett tekniskt kunnande och intresse av exempelvis; .NET Fullstack, SQL, Oracle och front-end tekniker m.m. Även meriterande om du har kunskaper i Aveva Pi. Som person söker vi dig som tycker om problemlösning i kombination med en god känsla för kundservice och variationen som följer i rollen som konsult. Ytterligare information Vi söker dig som vill vara med och bidra till AFRYs utveckling inom Industriell IT och utvecklas i en kunskapsdriven miljö. Brinner du för teknisk utveckling och arbeta tillsammans för att hitta den bästa lösningen? Vi erbjuder dig ett arbete på en modern arbetsplats där vi gillar att ha roligt på jobbet och ta nya utmaningar . På AFRY har du även möjlighet att skapa ett hållbart byggande och arbeta i en organisation som skapar verklighet av visioner. Arbetet är omväxlande med stora möjligheter till personlig utveckling. AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, energi och industri. Just nu söker vi marknadens vassaste kompetens som tillsammans med oss vill skapa framtidens samhälle. Vi hoppas också att du kommer lära dig lika mycket av oss som vi kommer göra av dig. Du är välkommen med din intresseanmälan eller kontakta oss gärna för mer information! Välkommen med din ansökan, sista ansökningsdag är 2025-08-31, tjänsten tillsätts löpande. Kontaktperson för frågor: Fredrik Rönnbäck, Gruppchef Industrial IT, [email protected] Alexander Lundqvist, Rekryteringspartner PIDSE, [email protected] Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen
Kort om tjänsten Som arbetande arbetsledare ingår du i ett team som har en otrolig bredd på de arbeten vi utför men där huvuddelen handlar om att sanera och utföra övriga underhållsarbeten främst mot industrin. Rollen ställer krav på ansvarstagande och fysiskt arbete tillsammans med dina kollegor. Tillsammans skapar vi en arbetsplats där jobb och glädje går hand i hand, vilket ger både fantastiska resultat och glada medarbetare. Stöttande ledarskap skapar möjligheter till personlig utveckling för alla våra medarbetare. Med det formar vi en atmosfär som ger energi till våra team och bidrar till att alltid höja nivån i det vi levererar. Kvalifikationer och personliga kompetenserKörkort behörighet B är ett krav. Som person vill vi att du är ansvarstagande, lösningsorienterad, målinriktad, flexibel, noggrann och har en god samarbetsförmåga. Då merparten av arbetet bedrivs på plats hos våra industrikunder runt om i hela Norrbotten kommer du att vara vårt ansikte utåt. Vi lägger därför stor vikt vid att du tar ansvar samt har ett trevligt bemötande. Du är lyhörd, en problemlösare och har en positiv inställning till både jobb och människor. Placeringsorter: Luleå, Boden och Piteå VärderingarDu delar Enercos grundvärderingar som är centrerade kring säkerhet, respekt, kvalitet och innovation. Vi strävar efter att göra dessa värderingar till kärnan i vår verksamhet samt att integrera dem i vår vardag. I din roll kommer du att vara en viktig del av detta arbete. Vi värdesätter mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla kan känna sig inkluderade och uppskattade.
Hej! Vi är glada över ditt intresse för att bli en del av Luleå kommun. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en stimulerande och utvecklande miljö, där vi strävar efter att ge dig en bra medarbetarupplevelse. Du blir en del av en engagerad, kompetent och ansvarstagande organisation som värdesätter dig och din kompetens. Hos oss får du möjlighet att utvecklas och växa i din yrkesroll. Läs mer om våra anställningsförmåner och vad vi kan erbjuda dig - www.lulea.se/anstallning Tunaskolan F-9, belägen på området Tuna mitt emellan Mjölkudden och Notviken har ett av Luleås större upptagningsområden. Skolan har från ht 25 ca 580 grundskoleelever, ca 170 av dessa går även på vår fritidshemsverksamhet. Inne i Tunaskolan bedriver också anpassade grundskolan, med ca 110 elever, sin verksamhet vilket innebär att vi inom vår skola får möjligheter att samverka med varandra. Skolan är självförsörjande vad gäller lokaler vilket gör att vi slipper resor till andra skolor då eleverna ska ha de praktiskt-estetiska ämnena. Skolan har totalrenoverats under några år vilket innebär att klassrum och inventarier håller hög standard. På området har vi vidare goda kontakter med andra aktörer så som Notvikens IK, Kyrkan samt Hyresgästföreningen. Skolan kan även nyttja Notvikens IKs hela idrottsanläggning som är anknuten till skolområdet genom en tunnel under Mjölkuddsvägen. Likaså finns närhet till Coop Norrbotten arena under vinterhalvåret. Tunaskolans centrala läge gör att skolans elever har lätt att nå evenemang som anordnas i centrum eller på universitetsområdet, något som också förvaltas väl av våra skickliga pedagoger. Trots sitt centrala läge har Tunaskolan även närheten till naturen och vattnet vilket i sin tur ger stora möjligheter till variation i undervisningen. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som är lärare i svenska/SO. Tjänsten formas i samråd med dig och byggs utifrån dina kompetenser. Som lärare på Tunaskolan kommer du att undervisa elever i årskurs 4-9. Du kommer att ingå i ett arbetslag om ca 15 personer. I tjänsten ingår mentorskap. KVALIFIKATIONER Nu har du med lärarlegitimation chansen att komma till en nyrenoverad skola och göra skillnad med dina kunskaper och erfarenheter. Det viktigaste tillsammans med behörigheten är att du är en intresserad, engagerad och kompetent lärare som vill vara med och utveckla Tunaskolan in i nästa fas. Goda språkliga färdigheter inom det svenska språket är ett krav, det är vidare meriterande om du har erfarenheter eller utbildning inom exempelvis specialpedagogik eller liknande. Vi ser så klart att du har ett djupt liggande intresse att arbeta med elever och elevers lärande. Vidare förutsätter vi att du är duktig på att samarbeta med andra och att du delar med dig av de kunskaper och erfarenheter som du själv besitter. Vi vill att du är väl insatt i de styrdokument som reglerar skolan och att du agerar utifrån dessa i mötet med elever, vårdnadshavare och personal. Tjänsten är ett vik på 100% med möjlighet till förlängning. Om du blir aktuell för tjänsten kommer du behöva visa ett godkänt utdrag ur belastningsregistret. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Luleå kommun är en av Norrbottens största arbetsgivare med en stark framtidstro. Vi arbetar för att skapa en växande och livskraftig kommun med plats för 100 000 invånare. Vårt mål är ett hållbart samhälle med livskvalitet för både dagens och framtidens Luleåbor. Här spelar vi alla en viktig roll - varje dag, året om, för Luleå. Vi strävar efter jämställdhet och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrunder och arbetar för en tillgänglig arbetsmiljö för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet och deltid som en möjlighet. Att bo i Luleå innebär en balans mellan arbete och fritid. Här kan du njuta av norrländska vintrar, ljusa somrar och en trygg, familjevänlig miljö. I Luleå finns ett rikt kulturliv, friluftsliv och en stark gemenskap med fokus på innovation och hållbarhet. Tips! Vill du flytta till Luleå? www.flyttatilllulea.se Nyfiken på andra spännande jobb? www.lulea.se/ledigajobb Följ oss på Luleå kommuns LinkedIn
Arbetsledare till Isolamin i Överkalix – Bli en nyckelperson i vår teknikdrivna produktion Vill du vara med och leda ett engagerat team i en modern produktionsmiljö där teknik, kvalitet och framtidstro går hand i hand? Då kan det vara just dig vi söker! Isolamin AB, etablerat 1973 och en del av Part Group, är ett stabilt industriföretag med bas i Överkalix. Med en toppmodern produktionsanläggning på 12 000 kvm levererar vi prefabricerade bostads- och hotellmoduler samt kundanpassade lösningar inom sandwichelement – alltid med fokus på kvalitet, innovation och teknisk utveckling. Som arbetsledare hos oss blir du en viktig länk mellan produktion och planering. Du får chansen att påverka, utveckla och bidra till en välfungerande och framtidsorienterad produktion. Om rollen Som arbetsledare får du en nyckelroll i att leda och strukturera det dagliga arbetet i produktionen. Du ansvarar för att arbetsuppgifter fördelas effektivt, att material finns på plats i rätt tid och att produktionen håller både tempo och kvalitet. Du samarbetar tätt med platschef, produktionschef och övriga funktioner inom företaget. Vi söker dig med teknisk bakgrund och ett genuint intresse för teknik och produktion. Du kan vara nyutbildad, självlärd eller ha tidigare erfarenhet – det viktiga är att du har rätt grundförutsättningar, driv och personliga egenskaper. Med rätt inställning får du möjlighet att växa in i rollen, och på sikt även utvecklas vidare inom företaget, koncernen. Vi erbjuder: • En utvecklande roll i en stabil och teknikintensiv industrimiljö • Möjlighet att växa in i rollen med stöd från erfarna kollegor • En arbetsplats som satsar på digitalisering och ständiga förbättringar • Långsiktiga utvecklingsmöjligheter inom företaget och koncernen Anställningsform: Heltid, tillsvidare Ansökan: Rekryteringen sker i samarbete med Nordisk Kompetens. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Åsa Ludvigsson: 📧 [email protected] Vänta inte med att skicka in din ansökan – urval sker löpande och vi ser fram emot att anställa rätt person så snart som möjligt!
Division psykiatri har påbörjat en omställning till Nära Vård, där vi förflyttar vården ut i hemmet nära patienten. Just nu söker vi en ny kollega! Välkommen med din ansökan! Vi sökerVi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift. Du har även goda kunskaper i det vanligaste förekommande Microsoft Office programmen. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av psykiatriskt arbete samt vidareutbildning inom psykiatri. Även tidigare erfarenhet av att ha arbetat med journalsystemet Cosmic och VAS är meriterande. Det här får du arbeta medKliniken har identifierat ett behov av att utveckla en trygg och sammanhållen vårdövergång för patienter som överförs från barn och ungdomspsykiatrin till vuxenpsykiatrin i öppenvården. Vi ser även behov av en förstärkt vårdövergång mellan vuxenpsykiatrin och primärvården. Vuxenpsykiatrin kommer tillsammans med barn och ungdomspsykiatrin under 24 månader att bedriva ett gemensamt projekt där ansvariga sjuksköterskor från respektive enhet får ansvar att utveckla en projektplan för ändamålet, ta fram struktur för samverkan, rutiner och arbetssätt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser att du är en flexibel person som har lätt för att anpassa sig efter förändrade situationer samt att du har en problemlösande förmåga. Du är strukturerad och lägger upp arbetet på ett effektivt sätt. Vidare ser vi att du har en hög grad av personlig mognad där du är trygg, stabil och har god självinsikt. Det här erbjuder vi dig- Kontinuerlig kompetensutveckling - Tillgång till erfarna och kompetenta kollegor - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenVi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid, arbetstiden är förlag till dagtid. Tillträde sker enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Utifrån verksamhetens karaktär och krav på säkerhet, måste man som sökande till vår verksamhet, vara beredd att lämna utdrag ur belastningsregistret. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!
Ett jobb som räknas! Hos oss bidrar du till ett välfungerande samhälle för allmänhet och företag. Om jobbet Som kronoinspektör arbetar du i huvudsak med att utreda tillgångar och fattar beslut om lämpliga tvångsåtgärder. Du har en opartisk roll och hjälper den som vill få betalt och ger stöd och råd till den som ska betala. Du börjar din anställning som aspirant och genomgår en internutbildning där praktik varvas med teori under ca ett år. Utbildningen innehåller bland annat juridik, bemötande och samtalsteknik. Arbetsuppgifterna är av varierande omfattning och komplexitet. De ärenden som du hanterar ställer krav på snabbhet och effektivitet med bibehållen kvalitet. Med stöd av lagar och regler gör du en bedömning av underlaget och fattar beslut. Du arbetar både på och utanför kontoret, där du bland annat utreder gäldenärens tillgångar och verkställer avhysningar. Alla som arbetar på Kronofogden bidrar till arbetet mot brott. I dina arbetsuppgifter ingår att identifiera och förhindra försök till brottslighet samt underrätta andra myndigheter om misstänkta brott. Som kronoinspektör kan du till exempel upptäcka olika typer av brottslighet när du är ute på förrättning och deltar i samverkansinsatser tillsammans med andra myndigheter. Det kan resultera i att du bidrar till att stoppa penningtvätt och hindrar organiserad brottslighet. Placeringen är på vårt kontor i Luleå. Om dig Som medarbetare på Kronofogden förväntas du leva upp till vår https://www.kronofogden.se/jobba-hos-oss/medarbetarpolicy. Du tar initiativ, är engagerad och tar ansvar för att målen nås. Du bidrar till verksamhetens utveckling och hjälper dina kollegor att lyckas. Du bemöter andra med respekt, vänlighet och lyssnar aktivt på andra och visar positiv attityd. Du kan hantera utmanande situationer och fatta rätt beslut även under pressade förhållanden. Det kräver att du är trygg i dig själv, är stabil och förtroendeingivande i mötet med människor i utsatta situationer. Du arbetar resultatinriktat, visar handlingskraft och arbetar fokuserat mot det som ska uppnås. Du har lätt för att kommunicera och är pedagogisk i mötet med kunder. Du har en analytisk förmåga som innebär att du ser samband och hittar den mest effektiva lösningen. Du anpassar dig efter förutsättningarna och de förändringar som sker. Dina kvalifikationer: - 2 års aktuell anställning som handläggare vid verkställighetssektion på Kronofogden och som visat mycket god förmåga att självständigt analysera och hantera komplexa arbetsuppgifter - körkort för bil med manuell växellåda - god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Om oss Kronofogden är en statlig myndighet med ett viktigt uppdrag. Vi jobbar nära människor i utsatta situationer. Vi hjälper den som inte har fått betalt och vägleder den som ska betala. Vi ger medborgare och företag information och god service, så att de kan fatta långsiktiga och hållbara beslut. Det kräver kunskap, handlingskraft, omtanke och mod. Vi bidrar till ett väl fungerande samhälle för allmänhet och företag – ett samhälle där skulder och andra krav blir fastställda och indrivna på ett rättssäkert sätt. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. När du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas – både för andra och för dig. Bra att veta Anställningen är tillsvidare och inleds med provanställning i sex månader. Du blir anställd som kronoinspektörsaspirant. Kronofogden erbjuder möjlighet till distansarbete efter överenskommelse med arbetsgivaren. Att arbeta i staten innebär att du följer den statliga värdegrunden. Det ställs också särskilda krav på omdöme, säkerhetstänkande och att du följer gällande lagar. Vi ställer frågor vid intervju om tidigare eventuell brottslighet och brister i tidigare anställning. För slutkandidater ställs även dessa frågor till referenspersoner. Vi tar även in uppgifter om skulder registrerade hos Kronofogden, konkurs och näringsförbud. Framkomna uppgifter vägs in vid helhetsbedömningen av din lämplighet för den aktuella anställningen. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbets-uppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka vår https://kronofogden.se/jobba-hos-oss. Välkommen med din ansökan senast den 2025-07-21! Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets hr-avdelning kommer att hantera din ansökan. Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.
Är du en ansvarsfull och driven person med känsla för kundservice och ett strukturerat arbetssätt? Har du erfarenhet av lagerhantering och trivs i en social arbetsroll? Då kan detta vara den perfekta möjlighet för just dig! Vi söker nu – för vår kunds räkning i Luleå – en positiv, flexibel och engagerad Butikssäljare med lageransvar som trivs med stor variation av arbetsuppgifter och som alltid sätter kunden i fokus. Om tjänsten: Som Butikssäljare med lageransvar kommer du att spela en central roll i företagets verksamhet. Du ansvarar för att vägleda kunder till rätt köpbeslut samt säkerställa en effektiv hantering av lager och leveranser. Tjänsten innebär en kombination av fysiskt arbete och kundservice, vilket kräver att du har god fysik och är social, har en hög känsla för service samt är lösningsorienterad och noggrann. Hos vår kund i Luleå blir du en del av ett kunnigt och sammansvetsat team där samarbete, hög service och en positiv arbetsmiljö står i centrum. Du erbjuds ett omväxlande arbete med goda utvecklingsmöjligheter i ett familjärt och engagerat företag. Arbetsuppgifter: Ansvara för lagret, ta emot och hantera gods, samt planera och genomföra leveranser. Hjälpa kunder att hitta rätt baserat på deras behov och ge professionell rådgivning. Arbeta efter uppsatta mål och budgetar. Utföra leveranser och montering hos kund (2-3 dagar i veckan). Ansvara för ordning och struktur på lagret, samt koordinera körscheman. Vi söker dig som: Är social, energisk och har lätt för att bygga kundrelationer. Har en god fysik och är bekväm med fysiskt krävande arbetsuppgifter, inklusive lyft och montering. Är noggrann, strukturerad och självgående med ett gott sinne för rutiner. Har B-körkort (krav). Är flexibel och kan arbeta både vardagar och helger. Butikens öppettider och arbetstider: Måndag till fredag: 10:00–19:00 (fredag till 18:00) Lördag: 10:00–16:00 Söndag: 12:00–16:00 Dina arbetstider kommer att vara varierande under butikens öppettider utifrån schemaläggning, motsvarande en heltidstjänst (mellan 90-100%) eller enligt överenskommelse. Du förväntas arbeta cirka två av fyra helger per månad. Ansökningsförfarande Urvalet sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag! Kundföretaget samarbetar med Norra Resurs i denna rekryteringsprocess, tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att du anställs direkt hos vår kund i Luleå. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders inledande provanställning. Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Maria Berggren på [email protected] Låter detta som en tjänst för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Om oss Norra Resurs är en aktör inom rekrytering och bemanning i Norrland. Vi specialiserar oss på att matcha rätt kandidater med rätt roller och hjälper företag att bygga starka team. Med djup förståelse för den lokala arbetsmarknaden är Norra Resurs din pålitliga partner för rekryterings- och bemanningslösningar i Norrland.
Vi söker en enhetschef som har intresse av att bygga framtidens primärvård! Inom primärvården ska vi främja hälsa och möta människans behov av en god och tillgänglig vård i livets alla skeenden. För att möjliggöra en stark och konkurrenskraftig verksamhet söker vi en enhetschef till Övertorneå hälsocentral. Övertorneå HC har sex allmänmedicinska slutenvårdsplatser integrerade i verksamheten. I uppdraget kommer stor tyngdpunkt att läggas vid att stimulera utveckling och spridning av goda arbetssätt med rätt användande av den kompetens som finns i verksamheten, att utveckla samarbetet mellan hälsocentralerna och att skapa en god och rekryterande arbetsmiljö för alla våra medarbetare. Vi sökerSom enhetschef är det betydelsefullt att du har förmåga att skapa ett positivt arbetsklimat med god laganda genom att informera, engagera och motivera dina medarbetare. Vi söker dig som har erfarenhet och/eller intresse av ledarskap. Det är meriterande om du har erfarenhet av primärvården. Du får gärna ha sysslat med ett brett perspektiv av frågor såväl strategiska som operativa. Du har förmåga att planera och organisera arbetet på ett effektivt sätt samt är tydlig i din kommunikation. Du har ett genuint intresse av att leda människor och förmåga att skapa engagemang och delaktighet. Att kunna samverka med andra är viktigt i denna roll och därför ser vi att du har en god samarbetsförmåga. Som person tror vi att du är strukturerad, självständig, kommunikativ och prestigelös. Du har relevant utbildning inom hälso- och sjukvård. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Det här får du arbeta med Du är ansvarig för hälsocentralens allmänmedicinska slutenvårdsplatser, leder och organiserar det dagliga arbetet och ansvarar för personal, arbetsmiljö, patientsäkerhet och ekonomi. Du och dina medarbetare ansvarar gemensamt för att utveckla en god arbetsmiljö som gynnar hälsa och trivsel. Du är underställd verksamhetsområdeschef och ingår i ledningsgruppen för primärvården Östra Norrbotten, där du förväntas bidra till utveckling och uppfyllelse av verksamhetens mål. Det här erbjuder vi dig - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenAnställningen är en tillsvidareanställning i din grundprofession med ett tidsbegränsat chefsförordnande på tre år. Arbetet är på 50 % som enhetschef och du arbetar resterande del i verksamheten i din grundprofession. Tjänsten är förlagt till dagtid. Tillträde sker enligt överenskommelse. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!
Job Posting End Date / last application date: 2025-08-17 Är du redo för en spännande roll med fokus på kvalitet? Sök till oss som laboratorietekniker och bli en del av ett hjälpsamt och härligt gäng! Framtidens viktigaste jobb Vi vill leda omställningen av vår industri mot en hållbar framtid. Och på samma sätt som vi vill förändra världen, vill vi utveckla alla som är med oss på resan, personligt och professionellt. Vill du vara med och forma framtiden för världens gruv- och mineralindustri? Din roll Nu söker vi en laboratorietekniker till Kvalitetskontroll i Kiruna. Som laboratorietekniker utför du kontroll och underhåll på laboratorieutrustning samt hanterar uppdrags-och jämförelseprov. Din huvudsakliga arbetsplats är inne på laboratoriet men du är även ute i våra verk och är ett stöd till driftprovtagningen. Du samarbetar med planerare och övriga på arbetsplatsen. Utöver kan även andra arbetsuppgifter förekomma. Ni kommer vara 3 laboratorietekniker som jobbar skiftgång. Då du jobbar självständigt på ditt skift söker vi dig som är ansvarstagande och har god förmåga att driva ditt arbete framåt på egen hand. Du har ett flexibelt arbetssätt och kan enkelt prioritera om vid förändrade förutsättningar. Du har ett intresse för att utveckla och förbättra verksamheten, och trivs med att ta egna initiativ. Vi arbetar med hög fokus på kvalitet, vilket ställer krav på noggrannhet i alla delar av arbetet. Det här har du med dig Gymnasieutbildning är ett krav, inriktning naturvetenskap eller teknik är meriterande B-körkort (manuell växellåda) är ett krav Goda kunskaper i svenska, tal och skrift, är ett krav Erfarenhet från laborativt arbete är meriterande Erfarenhet från arbete i våra Förädlingsverk är meriterande Det här får du Belöningsprogram Fri träning på LKAB:s egna gym samt hos våra samarbetspartners på verksamhetsorterna i Norrbotten Friskvårdsbidrag och studiestöd samt tillgång till konstförening, fritidsförening, fjällstugor och familjeaktiviteter Förstärkt föräldrapenning med upp till 90 procent av din ordinarie lön i upp till sex månader (efter anställning i ett år) Hjälp och stöd vid sjukdom eller i frågor om arbetsmiljö, hälsa, friskvård och rehabilitering Ersättning för tandvård samt skydds- och terminalglasögon Möjlighet att ansöka om stipendier vid studier både för dig och dina barn Möjlighet att ansluta sig till vårt pensions- och försäkringsprogram med förmånliga priser Övrig information Välkommen med din ansökan senast 17 augusti. Semesterperioden närmar sig och vi kommer att påbörja ett urval när vi är åter efter semestern, vilket sker i samband med sista ansökningsdag. Detta innebär att återkoppling kan dröja något. Vi tackar för ditt tålamod och önskar dig en riktigt härlig sommar! Start: Enligt överenskommelse Plats: Kiruna Omfattning: Heltid, skiftgång enligt förmiddag, eftermiddag, ledigvecka (K3) För mer information om tjänsten: Produktionschef Magdalena Pejok, telefonnummer: 0703242153 alt. [email protected] Facklig kontakt: Anders Elenius, mail: [email protected] (IF Metall) About LKAB LKAB is an international mining and minerals group with northern Sweden as its base and the whole world as its workplace. We lead the way towards carbon-free production and we do it together - in an open, warm and safe work environment with technology and development in focus. We welcome challenges, innovative ideas and initiative, always with equality and diversity in focus. Do you work at LKAB today but are interested in a new role? Then we would like you to submit your application via our internal career page. Log in to your Workday account and go to "Jobs Hub", where you can search for all available jobs and send your application. Prior to recruitment, LKAB has considered recruitment channels and marketing. We kindly but firmly decline all contact from media marketers, recruitment sites and the like.
Välj ett jobb för att visa detaljer