KMA- och produktansvarig kemist
Ls Jobbet AB
Kemister

Nu söker vi dig som vill arbeta brett inom kemiproduktområdet- från utveckling till uppföljning med en attraktiv produktportfölj i fokus. Rollen är både operativ och strategisk och passar dig som har en bakgrund inom kemiindustrin och som vill ha en nyckelroll i ett växande och innovativt familjeföretag. Om tjänsten Som produkt- och KMA ansvarig hos oss kommer du att spela en central roll i utvecklingen av innovativa kemiska lösningar. Du ansvarar för att vidareutveckla vår produktportfölj, du säkerställer hög kvalitet i teknisk dokumentation samt är företagets kontaktperson gentemot myndigheter och certifieringsorgan. Du har ett nära samarbete med VD och ägare. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Utveckla nya och optimera befintliga kemiska produkter med fokus på miljö, prestanda och kostnadseffektivitet. Driva labb- och fälttester i nära samarbete med produktion och försäljning. Säkerställa att bolaget har uppdaterade registreringar hos Byggvarubedömningen, SundaHus, Bra Miljöval, Svanen och Trafikverket. Upprätta och uppdatera säkerhetsdatablad enligt CLP- och REACH-regelverk. Fungera som kontaktperson gentemot myndigheter som KEMI, Arbetsmiljöverket och lokala miljöenheter. Förvalta och utveckla företagets ledningssystem (ISO 9001 och ISO 14001) Vem söker vi? Vi söker dig som har relevant utbildning inom kemiteknik, ytkemi, materialteknik eller motsvarande. Du har arbetslivserfarenhet från kemisk industri eller närliggande branscher och är väl bevandrad inom lagstiftning och relevanta certifierings- och bedömningssystem gällande kemiska produkter. Vidare är du van att jobba i projektform. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift, övriga europeiska språk är meriterande då många kunder och leverantörer finns inom Europa. B-körkort är ett krav för tjänsten. För att lyckas i rollen tror vi att du är en driven person som tar initiativ och äger hela processen från idé till lansering. Du är strukturerad, noggrann och har en god problemlösningsförmåga. Dessutom är du kommunikativ, relationsskapande och har ett affärsmässigt och kundorienterat förhållningssätt. Vårt erbjudande Vi erbjuder dig en strategiskt viktig roll i ett innovativt och växande företag där du har möjlighet att påverka framtidens produktlösningar. Du blir en del av ett engagerat team med stark sammanhållning och får arbeta i en miljö där din insats verkligen gör skillnad. Annat viktigt att veta Tjänsten är på heltid med tillträde enligt överenskommelse. 📍 Tjänsten är placerad i Uppsala men resor inom Europa kan förekomma. I denna rekrytering samarbetar vi med Jobbet.se och vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Anna Nord på 073-9816414 eller rekryteringskonsult Wilma Barthelsson på 070-4661669. På grund av sommar- och semestertider har vi lång ansökningstid men vi hanterar inkomna ansökningar löpande så vi ser gärna att du skickar in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 17 augusti. Välkommen med din ansökan! Krav Utbildning inom kemiteknik, ytkemi, materialteknik eller motsvarande Erfarenhet från kemisk industri eller närliggande branscher Väl bevandrad inom lagstiftning och relevanta certifierings- och bedömningssystem gällande kemiska produkter Vana av att jobba i projektform God svenska och engelska i tal och skrift B-körkort Meriterande Kunskap i övriga europeiska språk Om arbetsgivaren - Trion Tensid AB Trion Tensid är en marknadsledande producent av prestationskemikalier inom områdena graffiti- & färgborttagning, graffitisskydd, rengöringsmedel för fasader och industri samt impregnering för infrastruktur. Med produktion och labb i Uppsala fokuserar vi på utveckling och produktion av högkvalitativa produkter med fokus på hållbarhet, miljö och hälsa.

1 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Leg. Sjuksköterska till kommunal hälso- och sjukvård i Uppsala
AdatoCare AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Är du intresserad av uppdrag? I skrivande stund söker vi dig som är sjuksköterska för uppdrag i Uppsala kommun Behovet finns 250811-260201 90-100 % dagtid samt var 6:e helg Kvalifikationer: Vi söker dig som är sjuksköterska och har erfarenhet inom kommunal verksamhet . Arbetsuppgifter: Sedvanliga arbetsuppgifter för leg sjuksköterska inom kommunal verksamhet Personliga egenskaper: Du är en engagerad och positiv kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och ha god förmåga att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. För att lyckas i rollen ser vi också att du som person är ödmjuk, prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du är också en social person som har goda kunskaper i det svenska språket, tilltalas av utmaningar och nya utvecklingsmöjligheter. Vi erbjuder dig: Din egen personliga och engagerade konsultchef Karriär- och utvecklingsmöjligheter När du jobbar i AdatoCare har du förmåner som friskvård, utbildning, och högtids middagar. Bra betalt och fördelaktiga förmåns paket Trygga och korrekta försäkringar Tjänstepension Stort utrymme och frihet att styra över din tillvaro, bland annat flexibel schemaläggning Om AdatoCare - Levererar vårdpersonal till olika vårdinrättningar över hela landet. Bolaget ägs och drivs av sjuksköterskor som själva arbetar för olika uppdragsgivare i Mellansverige. Våra tjänster riktar sig främst till slutenvården, primärvården, hemsjukvården, särskilda boenden inom äldreomsorgen samt mot avancerad sjukvård i hemmet. AdatoCare levererar från 2022 tjänster till de flesta av landets kommuner, regioner samt statliga verksamheter. Bolaget använder sig av en lärande arbetsplatskultur som ska uppmuntra till nya utmaningar och kunskaper och vi försöker alltid utvecklas för att anpassa oss till morgondagens vårdbehov. Sista svarsdag: Urval görs löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista svarsdag.

1 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Säljare till Åhléns Outlet Uppsala
Åhléns AB
Butikssäljare, fackhandel

Om din roll  Som säljare på Åhléns Outlet är kundmöte, varuhantering och varuvård en stor del av ditt uppdrag. Hos oss ska kunden alltid mötas av engagerade, kunniga och serviceinriktade säljare som får energi av att skapa ett inspirerande och välfyllt varuhus som överträffar kundens förväntningar. Åhléns Outlet är ett växande varuhuskoncept med allt inom mode, hem och skönhet samlat under ett tak, där kunden kan fynda snyggt av kända varumärken i en modern miljö till låga priser. Exempel på arbetsuppgifter: Aktivt arbeta med kundkontakt och försäljning  Arbeta med varupåfyllnad Säkerställa en inspirerande och säljande varuhusmiljö som skapar den bästa kundupplevelsen  Till oss tar du med dig: Arbetslivserfarenhet från försäljning/service, gärna inom detaljhandel som hanterar stora volymer Ett stort intresse för mode, skönhet och heminredning Ett plus om du har erfarenhet av att exponera och gillar sociala medier För att lyckas i rollen ser vi att du är driven, positiv och tar eget ansvar. Du får energi av och brinner för försäljning samtidigt som du är kostnadsmedveten. Du är en lagspelare som tillsammans med dina kollegor vill uppnå goda försäljningsresultat. Du är van vid att jobba i ett högt tempo. Du delar med dig av dina erfarenheter och visar respekt för alla – alltid. Om rekryteringen Tjänsten är en tillsvidareanställning på 5 h/v. Med inledande provanställning på sex månader. Du arbetar enligt schema som sträcker sig över vardagar, kvällar och helger. Arbetstiderna kan variera mellan kl 08-19:10. Vi ser gärna att du kan börja hos oss Augusti/September 2025. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! För att jobba hos oss behöver du ha fyllt 16 år. Vi hälsar dig varmt välkommen till Åhléns Outlet!

1 juli 2025
Sista ansökan:
18 december 2025
Ventilationstekniker till Akono AB i Uppsala!
Akono AB
VVS-montörer m.fl.

Om oss Akono är ett företag med stora ambitioner att växa med kvalité som fokus. Vi har hjälpt tiotusentals svenska fastighetsägare med allt från ventilation, OVK, värmepumpar, brandskydd, fuktinspektioner och andra fastighetstjänster. Akono har fokus på att ha 100% nöjda kunder och vår vision är att vara bäst när det gäller servicegrad till kund både innan, under och efter vårt besök. Om tjänsten Akono är i en tillväxtfas och vi behöver därför utöka vårt team med fler kompetenta ventilationstekniker. I rollen som ventilationstekniker kommer du att besöka fastighetsägare och utföra arbeten inom främst Uppsala men även planerade arbetsresor inom Sverige kan förekomma. Vårt huvudkontor finns i Stockholm, däremot kommer du att utgå från Uppsala. Eftersom vi ständigt expanderar finns det stora chanser för utveckling inom företaget. Arbetsuppgifterna du kommer att utföra är: Utföra installation, underhåll och reparation av ventilation Felsöka och åtgärda tekniska problem med ventilationsutrustning Arbeta självständigt hos våra kunder Följa våra höga krav på säkerhet och kvalitét Vem är du? För att lyckas i rollen hos oss har du med dig erfarenhet av att ha arbetat som ventilationstekniker. Du är dessutom serviceinriktad, social och en självgående person med god samarbetsförmåga. Krav för tjänsten: Körkort B (manuell) Väldigt goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift Erfarenhet av att arbeta som ventilationstekniker/servicetekniker Erfarenhet av kundkontakt med goda meriter Arbetstiderna är förlagda till vardagar 8-17 i första hand, anställningen inleds med 6 månaders provanställning. Känner du att du passar in på beskrivningen ovan? Skicka in din ansökan redan idag!

1 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Fastighetstekniker
AB SANDVIK Coromant
Fastighetsskötare

Vill du arbeta med teknik i framkant och vara en del av ett sammansvetsat team där din insats verkligen gör skillnad? Nu söker vi en fastighetstekniker till vårt underhållsteam i Gimo – en spännande roll för dig som vill bidra till att vår verksamhet fungerar smidigt varje dag. Hos oss får du arbeta i en miljö där engagemang, samarbete och teknisk kompetens står i centrum. Kort om ditt nya team Du blir en del av ett erfaret och engagerat underhållsteam bestående av sex fastighetstekniker som tillsammans ansvarar för driften av hela Gimo-siten. Teamet präglas av hjälpsamhet, teknisk nyfikenhet och ett starkt servicefokus – här får du kollegor som både stöttar och inspirerar. Arbetsuppgifter I den här rollen arbetar du med drift och underhåll av fastighetsteknik – med allt från ventilation, inkommande vatten, värme och kylmaskiner till att byta motorer, filter och sköta aggregat. Du hanterar arbetsordrar och dokumentation i våra driftsystem och deltar i regelbundet beredskapsarbete. Arbetet sker på plats under dagtid. Din profil Vi söker dig som har kunskap inom tekniskt arbete, gärna från industriellt eller tekniskt gymnasium – men det viktigaste är ett genuint intresse för teknik och mekanik. Du har arbetat med underhåll och reparationer av teknisk utrustning och är van att hantera administrativa uppgifter kopplade till drift och underhåll. Svenska i tal och skrift är ett krav, och du är bekväm med att arbeta i en koboltmiljö. Du är självgående, lösningsorienterad och har ett starkt driv. Du trivs med att ta ansvar, samarbeta med kollegor och bidra till en positiv arbetsmiljö - du delar gärna med dig av din kunskap och hjälper andra i teamet. Vår kultur På Sandvik Coromant är vi övertygade om att mångfald leder till en bättre omgivning för våra anställda, vårt företag och våra kunder. Hos oss ska du alltid känna att du kan var dig själv på jobbet. Vi vet att du då har störst möjlighet att nå din fulla potential och bidra till vår framgång. Var unik och behåll din nyfikenhet, det gillar vi! Kontaktinformation För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Susanne Jansson, rekryterande chef, på [email protected] Vi har tagit ställning till vilka rekryteringskanaler och vilken typ av marknadsföring vi vill använda och undanber vänligen men bestämt ytterligare kontakter. Fackliga kontaktpersoner: Peter Svedin, IF Metall, 073-028 54 38 Ansvarig rekryterare: Hanna Thomas På Sandvik värdesätter vi en hälsosam balans mellan arbete och fritid. Det kan därför vara svårare att nå oss under sommaren och du kan förvänta dig en något längre process än vanligt. Vi lovar att återkomma till dig så snart vi kan. Trevlig sommar! Hur du ansöker Skicka in din ansökan senast 1 augusti, 2025. Klicka på ansök och bifoga där CV och personligt brev. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Jobb-id: R0080604. Vi eftersträvar en öppen och rättvis rekrytering och använder olika verktyg för att möjliggöra en objektiv process. När du söker denna tjänst kommer du därför få en inbjudan till att genomföra ett personlighets- och logiktest. Inbjudan kommer via email direkt efter att du ansökt och återkoppling på testet får du direkt efter sista ansökningsdatum. Intervjuer planeras att hållas i slutet av vecka 32 och 33. För frågor angående rekryteringsprocessen, kontakta HR Services på [email protected]. Sandvik Coromant är en del av Sandvik-koncernen och världsledande leverantör av verktyg, verktygssystem, service och know-how till metallbearbetningsindustrin. Genom nära samarbete med universitet och högskolor, omfattande investeringar i forskning och utveckling och starka partnerskap med våra kunder skapar vi unika innovationer och sätter nya produktivitetsstandarder. Sandvik Coromant äger över 1700 patent världen över, sysselsätter omkring 8000 anställda och finns representerat i 150 länder.

1 juli 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Socialpedagog
Knivsta kommun
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

I Knivsta går framtidsandan att ta på. Läget mellan Stockholm och Uppsala, bara ett stenkast från Arlanda, är attraktivt och Knivsta växer så det knakar. Varje dag bygger vi aktivt det hållbara samhället med närhet till både storstad och vilsam natur. Vill du arbeta i en innovativ framtidskommun där du utvecklas och kan göra skillnad? Och sympatiserar du med våra gemensamma värderingar delaktighet, engagemang och tydlighet? Välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER Som socialpedagog på Ängbyskolan med inriktning mot mellanstadiet har du en central roll i att skapa en trygg, inkluderande och stödjande skolmiljö. Ditt arbete fokuserar på att stärka elevernas sociala och emotionella utveckling samt att främja trivsel och goda relationer. Du ger stöd till elever som behöver hjälp med sociala eller emotionella utmaningar, fungerar som en vuxen förebild och stöttar eleverna både under lektioner och på raster. En viktig del av arbetet är att hantera konflikter och hjälpa elever att lösa problem på ett konstruktivt sätt. Du samarbetar nära med lärare, elevhälsoteam och vårdnadshavare för att skapa en helhetsbild av elevens situation och identifiera behov. Detta kan innebära att delta i utvecklingssamtal och andra möten samt att bidra till skolans övergripande arbete med elevernas välmående. Förebyggande insatser är en central del av tjänsten. Du planerar och genomför aktiviteter som stärker skolans värdegrund och bidrar till en positiv skolmiljö. Det kan innebära att leda temadagar, värdegrundsaktiviteter och antimobbningsprojekt. Arbetet innebär också att dokumentera och följa upp insatser som görs för eleverna. Du är en viktig del av skolans systematiska kvalitetsarbete kopplat till sociala insatser, där du bidrar med din kompetens och erfarenhet. KVALIFIKATIONER Formell kompetens Examen som socialpedagog eller annan likvärdig utbildning. ÖVRIGT Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras, om man inte redan är krigsplacerad av annan aktör. Läs mer om krigsplacering på www.knivsta.se Knivsta kommun vill ta tillvara de kvaliteter som jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Använd länken i annonsen för att söka tjänsten. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till kontaktpersonen i annonsen. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

1 juli 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Modersmålslärare och studiehandledare i ryska
Enköpings kommun
Grundskollärare

Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga? Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbwebbplats: https://enkoping.se/jobb Inom utbildningsförvaltningen i Enköpings kommun erbjuder vi invånarna pedagogisk omsorg, förskola, grundskola, gymnasium och vuxenutbildning av hög kvalitet. Som anställd inom verksamheten får du möjlighet att arbeta och utvecklas i en stimulerande miljö med livslångt lärande som målsättning. Om det är en inställning som passar dig är du välkommen att söka! ARBETSUPPGIFTER Enheten modersmål söker inför läsåret 25/26 modersmålslärare i ryska. Det tidsbegränsade uppdraget innebär att undervisa grundskolans elever i ämnet modersmål utifrån gällande Läroplan Lgr 22 och skollagen. Vid behov även studiehandleda elever i andra ämnen. KVALIFIKATIONER Kvalifikationer Sökande behöver styrka ansökan med lärarlegitimation, examen och dokumenterad erfarenhet av tidigare pedagogisk anställning. Som medarbetare i modersmåls enheten efterfrågas god samarbetsförmåga, stort engagemang för elever och undervisning. Sökande har god datorvana ett flexibelt synsätt är ansvarsfull och har tillgång till egen bil och körkort. ÖVRIGT Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan. Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida. För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten via länken nedan och under rubriken "hantering av personuppgifter" https://enkoping.se/underwebbar/jobb-och-karriar-i-enkoping/jobba-hos-oss/var-rekryteringsprocess.html Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

1 juli 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
Ingenjör inom kärnavfall och friklassning - Forsmarks Kraftgrupp
Vattenfall AB
Tekniker, bilddiagnostik och medicinteknisk utrustning

Företagsbeskrivning Forsmarks kärnkraftverk är en av de största elproducenterna i Sverige och vi producerar en sjättedel av den el som förbrukas i Sverige. Kärnkraftselen har mycket låga fossila avtryck och är en stabil och väderoberoende kraftkälla. Sedan 1980 har våra tre produktionsanläggningar levererat klimatsmart el varje dag, året runt. På Forsmark arbetar i dag cirka 1 200 anställda och vi ingår i Vattenfallkoncernen som verkar på en europeisk arbetsmarknad med möjligheter till en fantastisk utveckling för dig som anställd. Vår arbetsplats är vackert belägen längs sköna Roslagskusten. Läs gärna mer om Forsmark på vår hemsida https://karnkraft.vattenfall.se/forsmark Om rollen Är du vår nya ingenjör inom hantering av kärntekniskt avfall? Vill du vara med och bidra till Sveriges fossilfria elförsörjning? Nu söker vi en systemingenjör inom kärnavfall och friklassning till gruppen Fast avfall på Forsmarks Kraftgrupp. Om jobbet Gruppen ansvarar för hantering av kärntekniskt avfall och friklassning av ej systembundet kärnavfall från samtliga reaktorer. Vi ger tekniskt stöd i projekt, utför analyser och utredningar inom ansvarsområdet. Gruppen ansvar också för kontakter mot SKB, hantering av lager, tunga transporter samt verksamheten i dekontverkstäderna. Som systemingenjör inom avfall kommer du att arbeta tillsammans med ett hjälpsamt team som spänner över en bred kompetens, allt ifrån ingenjörer till operativ personal. Dina arbetsuppgifter innefattar att utföra gammaspektrometriska mätningar av material för friklassning eller fast avfall till slutförvar, utvärdera mätningar samt ansvara för registrering av mätdata i databas och uppföljning i avfallsregister. Du kommer också att utveckla metoder, rutiner och instruktioner samt skriva rapporter och ge tekniskt stöd i projekt kopplade till avfallsverksamheten. Du ser till att verksamheten följer uppställda mål och uppfyller myndighetskraven samt håller dig uppdaterad på utvecklingen inom verksamhetsområden. Som representant för ditt ansvarsområde ingår det att delta i interna och externa möten och forum, hålla föredrag och utbildningar inom ansvarsområdet. Det finns goda möjligheter till vidareutveckling för dig genom erfarenhetsutbyte, rotation och fler ansvarsområden. Det finns även möjlighet att vara med och utveckla verksamheten och arbetssätt. Kravspecifikation Som person är du självgående och driver ditt arbete framåt. Du är lugn och stabil i stressade situationer och har lätt att hantera förändringar under arbetsdagen likväl som i arbetssätt. Eftersom arbetet till stor del är myndighetstyrt och ditt arbete granskas är det viktigt att din motivation hålls uppe tills arbetsuppgiften är klar. Rollen innebär mycket kontakter både med andra avdelningar på Forsmark men också med andra externa parter där du får representera Forsmark. Det är därför viktigt att du har en god förmåga att kommunicera och samarbeta tillsammans med andra. Vi ser gärna att du har Högskole- eller civilingenjörsutbildning inom radiokemi, kemiteknik, radiofysik alternativt erfarenhet inom gammamätningar Goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift Det är meriterande om du har erfarenhet inom kärnkraftsbranschen, avfallshantering och det svenska kärnavfallssystemet samt erfarenhet gärna kopplad till friklassning av material. Har du erfarenhet av rapportskrivning till myndigheter, dokumentation samt registrering och uppföljning i databaser ses även det som meriterande. Ytterligare information Vi erbjuder Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle erbjuder vi dig ett utvecklande och omväxlande arbete med många kontaktytor. För oss på Vattenfall är det viktigt att arbete och privatliv har en god balans, därför erbjuder vi flexibilitet i arbetet samt möjlighet till att arbeta hemifrån vid behov. Vi har även en hel del andra personalförmåner som exempelvis arbetstidsförkortning, förmånliga tjänstepensionsavtal, föräldraledighetstillägg med mera. Läs mer om våra förmåner här. Vid frågor om tjänsten hör av dig till: Rekryterande chef tfn Lars Johansson tfn 070-668 16 62 eller Anette Grundin tfn 070-366 12 65. Vid frågor om rekryteringsprocessen hör av dig till: Rekryterare Summer Lovlinger tfn 070-194 56 64. Våra fackliga representanter är: Akademikerna – Rolf Olsson, Ledarna – Juha Rintala, SEKO – Ingemar Eriksson, Unionen – Benny Björn. Samtliga nås på telefon 0173-81 000. Placeringsort: Forsmark Du söker jobbet snabbt och enkelt genom att svara på några urvalsfrågor och bifoga ditt CV. Vi kan inte ta emot din ansökan via mejl, på LinkedIn eller annan kanal utanför vårt rekryteringssystem och vi önskar inte ett personligt brev. Välkommen med din ansökan senast den 10 augusti 2025. Bussar till och från Forsmark är anpassade efter dagtidspersonalens arbetstider. Vi erbjuder även arbetsbussar med trådlöst nätverk på sträckorna Gävle-Forsmark och Uppsala-Forsmark, som ger dig möjligheten att använda restiden som arbetstid om/när arbete tillåter. Du har också möjlighet att använda våra distansarbetsplatser i Gävle och Uppsala alternativt arbeta hemifrån om/när arbetet tillåter. Vi är övertygade om att mångfald berikar, och arbetar därför kontinuerligt för jämställdhet och inkludering på vår arbetsplats. Läs gärna mer om vårt arbete inom mångfald och inkludering på vår hemsida https://careers.vattenfall.com/se/jobba-med-oss/ Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och vår verksamhet omfattas bland annat av regler om säkerhetsskydd, nukleär icke-spridning och exportkontroll. På grund av dessa regler genomförs en kontroll av kandidaten för många av tjänsterna i vår verksamhet innan anställning sker. För de tjänster som leder till deltagande i säkerhetskänslig verksamhet eller placering i säkerhetsklass innebär denna kontroll att säkerhetsprövning genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

1 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Anställning av postdoktor i hjärt- och kärlsjukdomar
Uppsala Universitet
Forskarassistenter m.fl.

Anställningen finansieras med medel från Sonja Engströms stiftelse för medicinsk forskning (91048), Rolf och Irma Lindmans stiftelse för medicinsk forskning (91130) och Ländells stiftelse för medicinsk forskning (91143). Anställningen kommer att placeras vid en institution inom medicinska fakulteten. Arbetsuppgifter Egen forskning. Behörighetskrav Behörig att anställas som postdoktor är den som avlagt doktorsexamen eller har en utländsk examen som bedöms motsvara doktorsexamen. Examen bör ha avlagts högst tre år före ansökningstidens utgång. Om det finns särskilda skäl kan doktorsexamen ha avlagts tidigare. Med särskilda skäl avses föräldraledighet, ledighet på grund av sjukdom, förtroendeuppdrag inom fackliga organisationer, tjänstgöring inom totalförsvaret eller andra liknande omständigheter, eller klinisk tjänstgöring eller för ämnesområdet relevant tjänstgöring eller uppdrag. Den som anställs som postdoktor får inte tidigare ha varit anställd som postdoktor vid Uppsala universitet inom samma eller närliggande ämnesområde under mer än ett år. Bedömningsgrunder Vid urval bland behöriga sökande kommer särskild vikt att fästas vid forskningsmeriter inom hjärt- och kärlsjukdomar. Personlig lämplighet kommer att tillmätas betydelse. Efter en kvalitativ helhetsbedömning av kompetens och skicklighet kommer de sökande att väljas som bedöms ha de bästa förutsättningarna att genomföra och utveckla de aktuella arbetsuppgifterna samt bidra till att utveckla verksamheten. Ansökan Ansökan bör innehålla följande: - - Ett personligt brev - - Aktuellt CV - - Förteckning över den sökandes publikationer - - Lista över erhållna forskningsanslag - - Bevis på erhållen doktorsexamen - - Beskrivning av den sökandes forskningsprojekt - - Genomförandeplan - - Intyg från prefekt att berörd institution vid medicinska fakulteten är beredd att ta emot den sökande Lön: Individuell lönesättning tillämpas. Tillträde: Normalt inom sex månader. Anställningsform: Tidsbegränsad anställning. Anställningens omfattning: 100 % Upplysningar om anställningen lämnas av dekanus professor Karin Forsberg Nilsson, 018-471 4158, eller biträdande kanslichef Martin Wahlén, 018-471 18 81. Välkommen med din skriftliga ansökan senast den 1 september 2025. UFV-PA 2025/1958.                                                                                                                                                      Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/ Anställningen kan komma att säkerhetsprövas. Vid säkerhetsprövning är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd. Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

30 juni 2025
Sista ansökan:
1 september 2025
Anställning av postdoktor i medicinsk forskning
Uppsala Universitet
Forskarassistenter m.fl.

Anställningen finansieras med medel från S och B Engströms stiftelse för medicinsk forskning (91052), Gunvor och Majvor Lundbergs stiftelse för medicinsk forskning (91141), Monica Sjöströms stiftelse för medicinsk forskning (91141) och E Wesslers stiftelse för medicinsk forskning (91264). Anställningen kommer att placeras vid en institution inom medicinska fakulteten. Arbetsuppgifter Egen forskning. Behörighetskrav Behörig att anställas som postdoktor är den som avlagt doktorsexamen eller har en utländsk examen som bedöms motsvara doktorsexamen. Examen bör ha avlagts högst tre år före ansökningstidens utgång. Om det finns särskilda skäl kan doktorsexamen ha avlagts tidigare. Med särskilda skäl avses föräldraledighet, ledighet på grund av sjukdom, förtroendeuppdrag inom fackliga organisationer, tjänstgöring inom totalförsvaret eller andra liknande omständigheter, eller klinisk tjänstgöring eller för ämnesområdet relevant tjänstgöring eller uppdrag. Den som anställs som postdoktor får inte tidigare ha varit anställd som postdoktor vid Uppsala universitet inom samma eller närliggande ämnesområde under mer än ett år. Bedömningsgrunder Vid urval bland behöriga sökande kommer särskild vikt att fästas vid forskningsmeriter inom biokemisk forskning. Personlig lämplighet kommer att tillmätas betydelse. Efter en kvalitativ helhetsbedömning av kompetens och skicklighet kommer de sökande att väljas som bedöms ha de bästa förutsättningarna att genomföra och utveckla de aktuella arbetsuppgifterna samt bidra till att utveckla verksamheten. Ansökan Ansökan bör innehålla följande: - - Ett personligt brev - - Aktuellt CV - - Förteckning över den sökandes publikationer - - Lista över erhållna forskningsanslag - - Bevis på erhållen doktorsexamen - - Beskrivning av den sökandes forskningsprojekt - - Genomförandeplan - - Intyg från prefekt att berörd institution vid medicinska fakulteten är beredd att ta emot den sökande Lön: Individuell lönesättning tillämpas. Tillträde: Normalt inom sex månader. Anställningsform: Tidsbegränsad anställning. Anställningens omfattning: 100 % Upplysningar om anställningen lämnas av dekanus professor Karin Forsberg Nilsson, 018-471 4158, eller biträdande kanslichef Martin Wahlén, 018-471 18 81. Välkommen med din skriftliga ansökan senast den 1 september 2025. UFV-PA 2025/1952.                                                                                                                                                      Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/ Anställningen kan komma att säkerhetsprövas. Vid säkerhetsprövning är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd. Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

30 juni 2025
Sista ansökan:
1 september 2025