Beskrivning Ferlinskolan i Filipstad söker nu en elevassistent till Anpassad grundskola åk 7-9. Vår skola ligger i centrala delen av Filipstad och här finns grundskolan 7–9 och Anpassad grundskola 7–9. På skolan går det ca 300 elever och vi är runt 45 anställda. Vår skola är mångkulturell med elever som bryr sig om varandra. Vi lägger stor vikt vid att det är goda relationer mellan elever och vuxna på skolan. På skolan har vi under några år arbetat aktivt med lärares ledarskap i klassrummet samt att rektor arbetar med det pedagogiska ledarskapet genom återkommande klassrumsbesök. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta som elevassistent i Anpassad grundskola. Gruppen kommer att bestå av en lärare och en lärarassistent förutom dig. I dagsläget räknar vi med att det är 7-8 elever nästa läsår. Eleverna i gruppen är delvis integrerade i sina kompisklasser. Kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet av att jobba inom Anpassad grundskola. Som person är du positiv, nyfiken, lärande och reflekterande. Du ska ha en god förmåga att kommunicera och samarbeta med föräldrar och kollegor och en vilja att skapa goda relationer med eleverna. Vi värdesätter erfarenhet, kreativitet och engagemang. Av oss får du en god och utvecklande arbetsmiljö och kollegor att jobba i nära samarbete med. Du ska kunna arbeta självständigt och kunna organisera en strukturerad och utvecklande arbetsmiljö för eleverna. Andra personliga egenskaper är god samarbetsförmåga och ett positivt förhållningssätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Villkor Tjänsten är ett vikariat på 100 % under höstterminen 2025. Det kan eventuellt bli en möjlighet till förlängning. Välkommen med din ansökan! I Filipstad möter du en lugn miljö och en vacker natur. Vi erbjuder ett aktivt föreningsliv och möjlighet till många fritidsaktiviteter såväl kulturella som sportaktiviteter. Filipstads kommun är en stor arbetsgivare med ca 1 100 tillsvidareanställda. Här satsar vi på våra medarbetare, till exempel genom att erbjuda ett brett utbud av kostnadsfri träning och friskvårdsaktiviteter, läs mer om detta på www.filipstad.se/friskvard Leva i Filipstad är lätt! Läs mer om hur du kan få ut mer av livet genom att arbeta och bo i Filipstad på https://movetofilipstad.se/Vi har även goda pendlingsmöjligheter med buss (Exempelvis Filipstad - Karlstad). För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Beskrivning Då vår nuvarande assistent går i pension under hösten söker vi nu en ersättare. Skolassistentens huvudsakliga arbetsuppgifter är att bistå rektor med kvalificerade och enkla administrativa arbetsuppgifter inom elev-, personal- och ekonomiadministration. Även vikarieanskaffning och viss schemaläggning kan komma att ingå. I arbetet har du daglig kontakt med elever, vårdnadshavare och personal. Arbetsuppgifter I uppdraget ingår bland annat att bistå rektor med: - Vikarieanskaffning - Personaladministration, såsom frånvarorapportering, anställningsavtal - Ekonomiadministration; kontering av fakturor - Hantering av skoldokumentation, arkivering - Uppdatering av lärplattform, intranät, hemsida Kvalifikationer Vi söker dig som har en relevant eftergymnasial utbildning med inriktning mot administration och god erfarenhet av administrativt arbete. Arbetet kräver IT-kunskaper och erfarenhet av arbete med olika program och datasystem. Din datavana är mycket god och du har kunskap och erfarenhet inom Microsoft Office och av program inom ekonomi och personal. Vi arbetar i Raindance, Visma (PersonecP), Procapita, Edlevo, Skola24 och InfoMentor. Vi ser gärna att du har erfarenhet från dessa program. Erfarenhet av arbete inom skoladministration och kunskap om lagstiftning och regelverk som påverkar skolverksamheten är meriterande. Den person vi söker är flexibel, serviceinriktad och trivs med ett högt arbetstempo med varierande arbetsuppgifter. Förmåga att kunna organisera, planera, prioritera och självständigt hitta lösningar på problem som uppstår samt ta initiativ till förbättringar inom det egna arbetsområdet. Du ska ha lätt för att kommunicera och lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på ett tydligt och korrekt sätt. Du är strukturerad, noggrann och ordningsam med ett serviceinriktat sätt. Du har förmåga att arbeta självständigt med en helhetssyn och kan sätta ditt eget och skolans arbete i ett större sammanhang. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan! I Filipstad möter du en lugn miljö och en vacker natur. Vi erbjuder ett aktivt föreningsliv och möjlighet till många fritidsaktiviteter såväl kulturella som sportaktiviteter. Filipstads kommun är en stor arbetsgivare med ca 1 100 tillsvidareanställda. Här satsar vi på våra medarbetare, till exempel genom att erbjuda ett brett utbud av kostnadsfri träning och friskvårdsaktiviteter, läs mer om detta på www.filipstad.se/friskvard Leva i Filipstad är lätt! Läs mer om hur du kan få ut mer av livet genom att arbeta och bo i Filipstad på https://movetofilipstad.se/Vi har även goda pendlingsmöjligheter med buss (Exempelvis Filipstad - Karlstad). För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Beskrivning Filipstads kommun har beviljats medel inom ramen för Värmlands skolsamverkan 2. 0. Insatserna riktar sig till barn mellan 13 - 16 år främst mot de som riskerar att inte klara övergång till gymnasieutbildning, till exempel de som har hög grad av frånvaro, motivationssvårigheter och/eller psykosociala svårigheter. Även breda insatser för hela klasser kommer att vara en del av projektet. Tjänsten är förlagd till Ferlinskolan och Stålvallaskolan. Arbetsuppgifter I denna tjänst ingår, förutom projektledningsansvar, följande: - Stödsamtal och motiverande samtal med elever eller elevgrupper utifrån sociala behov. - Arbete direkt med enskilda elever eller elevgrupper utifrån behov. - Förebyggande värdegrundsarbete och trygghetsarbete. Kvalifikationer Du är utbildad socialpedagog. Du har erfarenhet av att driva projekt och av arbete med elever i grundskolan. B-körkort är ett krav. Som person har du lätt för att samarbeta med andra och du är positiv, nyfiken, lärande och reflekterande. Du är flexibel, engagerad i arbetet med eleverna och bidrar till att främja deras närvaro och på så sätt ge goda förutsättningar för deras utveckling mot att uppfylla målen. Du ansvarar för att skapa ett samarbete mellan olika verksamheter. Du ska också ha lätt för att skapa goda relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Villkor Projektanställning, projektet pågår under perioden 2025-09-15 -- 2027-06-18. Varmt välkommen med din ansökan! I Filipstad möter du en lugn miljö och en vacker natur. Vi erbjuder ett aktivt föreningsliv och möjlighet till många fritidsaktiviteter såväl kulturella som sportaktiviteter. Filipstads kommun är en stor arbetsgivare med ca 1 100 tillsvidareanställda. Här satsar vi på våra medarbetare, till exempel genom att erbjuda ett brett utbud av kostnadsfri träning och friskvårdsaktiviteter, läs mer om detta på www.filipstad.se/friskvard Leva i Filipstad är lätt! Läs mer om hur du kan få ut mer av livet genom att arbeta och bo i Filipstad på https://movetofilipstad.se/Vi har även goda pendlingsmöjligheter med buss (Exempelvis Filipstad - Karlstad). För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Autofric utvecklar och tillverkar produkter för högeffektiv avvattning av slam och restprodukter från t.ex reningsverk och industriella processer. Sortimentet omfattar även spiral- och skruvtransportörer för effektiv bulkhantering för kunder över hela världen. Vi är också en välrenommerad legotillverkare av bland annat maskiner och utrustning för vatten- och avloppsrening. Din Roll: Som svetsare på Autofric arbetar man med tekniskt utmanande konstruktioner i olika material. Hög kvalitet på arbetet är avgörande för att vi ska lyckas i vår leverans till våra kunder. Huvuduppgift Svetsning MIG/TIG enligt ritningar och specifikationer Förbearbetning Efterbearbetning, avlägsna slagg/ svetssprut, slipa, grada Egenkontroll på utfört arbete För att lyckas i rollen bedömer vi att du behöver: Relevant utbildning inom svets Ett antal års erfarenhet av att arbeta som svetsare Erfarenhet av att läsa och förstå ritningar och svetsprocedurer. Svenskspråkighet. Du behöver kunna kan ta till dig instruktioner och föra resonemang om tillvägagångssätt på svenska. Truck- och traverskort är meriterande Ha god samarbetsförmåga och en positiv inställning Ansökan / mer info: Skicka CV + personligt brev till [email protected] Urval sker löpande. Vänta inte med att skicka in din ansökan. Personuppgifter Genom att skicka in din ansökan via e-post godkänner du att Autofric AB behandlar dina personuppgifter för rekryteringsändamål. Dina uppgifter kommer att lagras under pågående rekryteringsprocess och upp till 6 månader efter att processen är avslutad. Om du samtycker, kan vi behålla dina uppgifter i upp till 12 månader för framtida rekryteringsmöjligheter. Om du vill att vi sparar dina uppgifter i 12 månader, vänligen ange detta i din ansökan. Du har rätt att när som helst begära att vi raderar dina uppgifter. Välkommen med din ansökan!
Vi söker dig som har möjlighet att arbeta v.30 och v.32 hos vår kund i Charlottenberg. Är det du? På grund av oförutsedda händelser har vi behov av en person som kan arbeta ett par veckor i sommar. Arbetet i denna assistans innebär att hjälpa en 13-årig kille att njuta av sommarlovet. Han har autism och behöver hjälp i vardagen för att få allt att fungera som det ska. Ni kommer spendera mycket tid utomhus och göra massa roliga aktiviteter. En regnig dag tror vi att ni bakar, kollar en film eller hittar på något annat. Oavsett är detta en mysig assistans där du verkligen blir behövd och är en förutsättning för ett härligt sommarlov. Att vara assistent: Att vara personlig assistent är ansvarsfullt, tro inget annat. Man kan säga att du är en annan människas "armar och ben", du hjälper till med de saker som personen inte längre klarar av själv. Det kan innebära att du hjälper till med allt från att ta en promenad till att klä på sig. Ibland lagar du mat eller hjälper kunden med dusch och toalettbesök, allt beror på kundens förutsättningar. Yrkesrollen passar dig som är ansvarstagande och har en genuin vilja att hjälpa andra. Du beskrivs förmodligen som en person med ett stort hjärta och som tycker om att fixa så att andra mår bra. På God Assistans värnar vi om våra assistenter och vi vet att mår våra assistenter bra så gör de ett bra arbete. Det är därför som vi har ett generöst friskvårdsbidrag upp till 4000kr/år, kollektivavtal och en branschmässigt god lön. Om kunden: Vår kund är en pojke i 13-års åldern som bor i Charlottenberg och har autism. Han är en glad och positivt inställd person som älskar olika aktiviteter såsom att vara i naturen, cykla, hoppa studsmatta och baka. Han behöver hjälp med sin dagliga livsföring vilket betyder att du kommer hjälpa till med personlig omvårdnad och se till att dagarna blir så bra som möjigt. Förutsättningar och tjänsteinformation: För att lyckas i rollen som assistent hos denna kund behöver du framförallt vara ansvarstagande, alert och gilla att göra aktiviteter. Vi tror att du har en god fysik så att du orkar hänga på alla upptåg som ni kommer göra. Vi söker antingen en kille som är aktiv med god fysik eller en lite äldre kvinna som ta en "mormors"-roll under dessa veckor. Arbetstider: Vi behöver framförallt hjälp v.30 (mån-fre 09:00-17:00) och v.32 (mån-fre 10:00-18:00). Finner vi dig där allt klaffar riktigt bra, så finns möjlighet till mer arbete framöver. Krav: Du behöver kunna arbeta aktuella veckor. Bil och körkort är meriterande. Påvisa utdrag ur belastningsregistret. Vi rekryterar löpande. God Assistans bedriver personlig assistans för kunder över hela Sverige. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.se .
Vi söker dig som har möjlighet att arbeta v.30 och v.32 hos vår kund i Charlottenberg. Är det du? På grund av oförutsedda händelser har vi behov av en person som kan arbeta ett par veckor i sommar. Arbetet i denna assistans innebär att hjälpa en 13-årig kille att njuta av sommarlovet. Han har autism och behöver hjälp i vardagen för att få allt att fungera som det ska. Ni kommer spendera mycket tid utomhus och göra massa roliga aktiviteter. En regnig dag tror vi att ni bakar, kollar en film eller hittar på något annat. Oavsett är detta en mysig assistans där du verkligen blir behövd och är en förutsättning för ett härligt sommarlov. Att vara assistent: Att vara personlig assistent är ansvarsfullt, tro inget annat. Man kan säga att du är en annan människas "armar och ben", du hjälper till med de saker som personen inte längre klarar av själv. Det kan innebära att du hjälper till med allt från att ta en promenad till att klä på sig. Ibland lagar du mat eller hjälper kunden med dusch och toalettbesök, allt beror på kundens förutsättningar. Yrkesrollen passar dig som är ansvarstagande och har en genuin vilja att hjälpa andra. Du beskrivs förmodligen som en person med ett stort hjärta och som tycker om att fixa så att andra mår bra. På God Assistans värnar vi om våra assistenter och vi vet att mår våra assistenter bra så gör de ett bra arbete. Det är därför som vi har ett generöst friskvårdsbidrag upp till 4000kr/år, kollektivavtal och en branschmässigt god lön. Om kunden: Vår kund är en pojke i 13-års åldern som bor i Charlottenberg och har autism. Han är en glad och positivt inställd person som älskar olika aktiviteter såsom att vara i naturen, cykla, hoppa studsmatta och baka. Han behöver hjälp med sin dagliga livsföring vilket betyder att du kommer hjälpa till med personlig omvårdnad och se till att dagarna blir så bra som möjigt. Förutsättningar och tjänsteinformation: För att lyckas i rollen som assistent hos denna kund behöver du framförallt vara ansvarstagande, alert och gilla att göra aktiviteter. Vi tror att du har en god fysik så att du orkar hänga på alla upptåg som ni kommer göra. Vi söker antingen en kille som är aktiv med god fysik eller en lite äldre kvinna som ta en "mormors"-roll under dessa veckor. Arbetstider: Vi behöver framförallt hjälp v.30 (mån-fre 09:00-17:00) och v.32 (mån-fre 10:00-18:00). Finner vi dig där allt klaffar riktigt bra, så finns möjlighet till mer arbete framöver. Krav: Du behöver kunna arbeta aktuella veckor. Bil och körkort är meriterande. Påvisa utdrag ur belastningsregistret. Vi rekryterar löpande. God Assistans bedriver personlig assistans för kunder över hela Sverige. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.se .
Arbetsuppgifter och kvalifikationer Vi söker dig som har ett stort driv och som vill bidra till att andra har det bra. Vi söker timvikarier till Hagfors tätort samt områden i ytterkant som till exempel Sunnemo, Ekshärad. Ditt uppdrag är att ge omvårdnad till enskilda utifrån deras egna behov och förutsättningar. I dina arbetsuppgifter ingår till exempel: - Hjälp vid förflyttningar och personlig hygien - Olika serviceinsatser - Medicinska arbetsuppgifter - Dokumentation Fokus på den enskildes bästa Arbetet ställer krav på kreativitet och att du är flexibel och lösningsinriktad för att alltid hitta personcentrerade lösningar för dem vi är till för. Arbetstider Eftersom våra verksamheter i vård och omsorg är igång dygnet runt, alla dagar i veckan, så är våra scheman varierande och du arbetar dag, kväll, helg och ibland även natt. Ett perfekt jobb för dig som vill kombinera med studier. Kvalifikationer För att trivas hos oss vill vi gärna att du: - Är kreativ och vågar tänka själv - Är ansvarstagande - Är en teamspelare - Lockas av ett varierat arbete - Tycker om att möta människor i olika situationer Krav Vi har även några krav: - Du har fyllt 18 år - Du behärskar svenska väl i tal och skrift Det är meriterande om du har: - Ett B-körkort - Dokumentationskunskaper - Datorvana Lön Lön enligt avtal Fackliga företrädare Nås genom Hagfors kommuns växel, 0563-185 00 Hagfors kommun erbjuder dig stora möjligheter till balans i livet. Du kan göra karriär och samtidigt njuta av ett gôtt liv med livskvalitet. Här finns ett modigt fôlk med framåtanda som uppskattar kombinationen av den lilla stadens potential och närheten till en storslagen natur. Vårt handlingskraftiga näringsliv stärker kommunen och sätter Hagfors på kartan internationellt. Den lokala flygplatsen gör att det är nära till Stockholm och resten av världen, vilket skapar möjligheter i både jobbet och privatlivet. Här hjälps vi åt att skapa ett rikt liv och tillsammans möjliggör vi en attraktiv kommun. Läs mer om arbetet i http://www.hagforsstrategin.se. Vid anställning kan utdrag ur polisens belastningsregister komma att begäras. VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!
Projekt Rebus finansieras av Klarälvdalens Samordningsförbund som är en egen juridisk enhet bildad av Hagfors, Munkfors och Forshaga kommuner, Region Värmland, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Uppgiften för förbundet är att effektivisera samverkan mellan parterna, både strukturellt och individinriktat. Samordningsförbundet ger en möjlighet att skapa flexibla, effektiva och lokalt anpassade samverkanslösningar som ett komplement till parternas ordinarie verksamhet. ARBETSUPPGIFTER Utgångspunkten för arbetet i projekt REBUS är att det finns människor som har svårigheter att etablera sig på arbetsmarknaden och att försörja sig själva. Syftet är att genom samverkan och samarbete med hjälp av individinriktade insatser öka välbefinnande och livskvalitet för målgruppen som ger dem möjlighet att närma sig eller nå egen försörjning. Centralt i allt arbete är tydliga resultat och stegförflyttning. Arbetet med deltagare genomförs utifrån individuella handlingsplaner för att stödja individen mot uppsatta mål. Tillsammans med deltagaren identifierar du individens förmågor och arbetsmarknadens möjligheter. En viktig uppgift i arbetet är att samordna och koordinera insatser för den enskilde. Rapportering till styrgrupp och styrelse ingår. Arbetet förändras fortlöpande och du bör vara intresserad av att utveckla ditt arbetssätt och att arbeta utifrån de uppsatta mål och ramar som finns för projektet. ARBETSPLATS Vi söker en projektledare för projekt Rebus, med placering på arbetsmarknadsenheten som tillhör Enheten arbete och sysselsättning, Hagfors kommun. Vid arbetsmarknadsenheten arbetar ett kompetent team med arbetshandledare, arbetskonsulenter, verksamhetsvaktmästare och samordnare. Dina uppdrag kommer från socialtjänsten, arbetsförmedlingen, regionen eller Försäkringskassan. KVALIFIKATIONER Dina personliga egenskaper bedöms vara av stor vikt och du som söker tjänsten är utåtriktat, lyhörd och självständig. Du är pedagogisk i din kommunikation för att kunna visa på fördelar med att göra förändringar i en persons livssituation. Som person är du drivande med goda kunskaper i det individuella samtalet som trivs med att arbeta självständigt men också i samarbete med andra. Du är utbildad socionom eller beteendevetare. ÖVRIGT Tjänsten är en projektanställning mellan 250901-251231. Den kan förlängas till 2026 om erforderliga beslut fattas. Hagfors kommun erbjuder dig stora möjligheter till balans i livet. Du kan göra karriär och samtidigt njuta av ett gôtt liv med livskvalitet. Här finns ett modigt fôlk med framåtanda som uppskattar kombinationen av den lilla stadens potential och närheten till en storslagen natur. Vårt handlingskraftiga näringsliv stärker kommunen och sätter Hagfors på kartan internationellt. Den lokala flygplatsen gör att det är nära till Stockholm och resten av världen, vilket skapar möjligheter i både jobbet och privatlivet. Här hjälps vi åt att skapa ett rikt liv och tillsammans möjliggör vi en attraktiv kommun. Läs mer om arbetet i http://www.hagforsstrategin.se. Vid anställning kan utdrag ur polisens belastningsregister komma att begäras. VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!
Grums kommun är en del av Karlstadsregionen och ligger vid Vänerns strand, 20 minuters bilfärd från Karlstad. Hos oss får du alla de fördelar som finns av att arbeta i en liten kommun. Här har vi jobb som märks. Tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Genom att följa vår värdegrund skapar vi en välkomnande kommun där det råder engagemang, delaktighet, professionalism och arbetsglädje. Vi söker nu en legitimerad sjuksköterska till vår kommunala hälso- och sjukvård – med placering inom distrikt eller på något av våra vårdboenden. Här arbetar cirka 20 sjuksköterskor i nära samarbete. Vi arbetar i team, vilket innebär att vi stöttar och hjälper varandra i det dagliga arbetet – både inom distrikt och äldreomsorg. Tjänsten ät ett vikariat med goda möjligheter till förlängning. Hos oss gör du skillnad! ARBETSUPPGIFTER Som sjuksköterska ansvarar du för att planera, genomföra och följa upp omvårdnadsinsatser för våra patienter. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: • Läkemedelshantering och medicintekniska insatser • Dokumentation enligt gällande riktlinjer • Samverkan med vårdcentralens läkare, rehabteam, regionens laboratorium och närvårdsteam • Handledning och stöd till undersköterskor • Kontakt med patienter och anhöriga Du får en genomarbetad introduktion och en personlig handledare som stöd i starten. Arbetstiderna är förlagda till dag, kväll och helg enligt schema. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och gärna har vidareutbildning inom distriktssjukvård eller annan relevant specialistkompetens. Du har ett professionellt och empatiskt bemötande i mötet med patienter, anhöriga, kollegor och samarbetspartners. Du trivs med att arbeta i team, är flexibel och bidrar till ett gott arbetsklimat. Då arbetet innebär resor inom kommunen behöver du ha B-körkort. Inför anställning krävs även ett godkänt utdrag ur polisens belastningsregister, vilket du beställer kostnadsfritt via www.polisen.se. Självklart delar du vår värdegrund om att vara professionell, välkomnande, engagerad och delaktig! ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via post eller mejl. I Grums kommun vill vi ha en mångfald i arbetslivet och ta tillvara på de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår verksamhet. Varmt välkommen med din ansökan! Genom att skicka in din ansökan godkänner du att dina personuppgifter används i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning för att Grums kommun ska kunna tillhandahålla det stöd och den service kommunen ansvarar för. Läs mer på grums.se/personuppgifter. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.
Ditt uppdrag Som lärare hos oss blir du en del av ett engagerat team bestående av dedikerade kollegor. Varje dag gör vi vårt bästa för att eleverna ska nå sin fulla potential. Du leder arbetet i klassrummet med en varm och tydlig hand och ditt ledarskap präglas av närvaro och inkludering. Ditt huvudsakliga ansvar består av att undervisa i samhällskunskap och/eller pedagogik, där du planerar, genomför och utvärderar din egen undervisning. Självklart är du öppen för att både ge och ta emot feedback på din undervisning och du strävar ständigt efter att utvecklas som lärare. Tjänsten består av undervisning av följande kurser: - Samhällskunskap 1 och 2 - Ledarskap och organisation - Människorsmiljöer - Kommunikation Mentorskap ingår i tjänsten. För att ansöka vill vi att du har Erfarenhet från arbete som lärare. Svensk lärarlegitimation. Behörighet i aktuella ämnen. För att lyckas i rollen vet vi att du är En naturlig ledare med förmåga att skapa struktur och tydlighet i klassrummet. Vänlig och empatisk och har lätt för att bygga goda relationer med elever och kollegor. Villkor Anställningsform: Tillsvidare, ferietjänst. Provanställning tillämpas. Tjänstgöringsgrad: 100% Tillträde: 7 augusti 2025. Vi strävar efter att erbjuda en fördomsfri och inkluderande rekryteringsprocess. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan, där vi efterfrågar ditt CV men du behöver inte skicka med något personligt brev. För att få veta lite mer om dig vill vi istället att du besvarar ett antal frågor som du hittar om du klickar vidare till ansökan. Om du går vidare efter ansökan kan du komma att få en länk till ett arbetspsykologiskt test. Testerna vi använder tar utgångspunkt i aktuell forskning och fungerar som ett stöd i bedömningen. Våra rekryteringsprocesser består av flera steg, och ofta mer än en intervju. Vi tycker att det är ytterst viktigt att vi ger oss själva den tid som krävs för att få en god bild av varandra - du ska ju välja oss och vi ska välja dig! Emellanåt är det många som söker till en tjänst och då kan processen dra ut något på tiden av den anledningen. Du kan dock vara säker på att vi gör allt vi kan för att hålla dig uppdaterad och återkoppla längs vägen.
Välj ett jobb för att visa detaljer