På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker nu personlig assistent till vår kund i Karlstad. Du kommer att arbeta som timvikarie och själv ansöka om arbetspass samt hoppa in vid behov. Vi letar därför efter dig som är flexibel och villig att stödja arbetsgruppen när det behövs. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Kl. 15:00-09:00 på vardagar. Kl. 09:00-15:00 samt kl. 15:00-09:00 på helger. Delar av nattpasset består av väntetid. Tillträde sker enligt överenskommelse. OM KUNDEN Kunden är en aktiv och lekfull tonårsflicka som bor med sin familj i centrala Karlstad. Hon älskar att vara ute i naturen, titta på film och hitta på utflykter. Flickan har en stark vilja och som assistent behöver du kunna fatta genomtänkta beslut. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera personlig hygien och att vara ett stöd i hennes vardag. ÄR DU DEN VI SÖKER? Som person bör du vara lyhörd, empatisk och tålmodig. Eftersom du kommer att spendera mycket tid med kunden på egen hand ser vi gärna att du är trygg i dig själv och känner dig bekväm med att arbeta självständigt. Vi söker någon som har förmågan att balansera mellan lekfullhet och ansvarstagande, samt lättsamhet och gränssättning. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet! MERITERANDE Körkort och tillgång till egen bil. God fysik. Erfarenhet av tecken som stöd eller intresserad av att lära dig. Erfarenhet av att arbeta med diabetes. Om du saknar denna erfarenhet kommer du att få en introduktion för att lära dig att hantera detta. Sysselsättning: Timvikarie vid behov. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter-... ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Länsstyrelsen är en viktig samordnande länk i gränssnittet mellan stat, region, kommun, näringsliv och enskilda. Länsstyrelsen verkar för att nationella mål får genomslag i länet, samtidigt som hänsyn tas till regionala förhållanden och förutsättningar. I det ingår att balansera angelägna samhällsintressen och reda ut målkonflikter. Länsstyrelsen har ett brett och mångfacetterat uppdrag både när det gäller uppgifter och sakområden. Myndighetens huvudsakliga uppgifter inkluderar tillståndsprövning, tillsyn, kunskapsförmedling samt samordning inom många samhällsområden. Hos oss arbetar cirka 230 personer och vår chef är landshövdingen. Om du är intresserad av samhällsfrågor och vill medverka till utvecklingen av Värmlands län kan du vara rätt person för oss. Beskrivning På enheten för naturvård arbetar vi med att uppfylla miljömålen genom att exempelvis skydda värdefulla naturområden genom bildande av naturreservat. Vi sköter och förvaltar även länets mer än 200 skyddade områden genom olika typer av naturvårdande åtgärder och tillgängliggör områden för friluftsliv. Arbetsuppgifter Du kommer huvudsakligen att arbeta med bildande och revidering av områdesskydd. Arbetet ställer krav på en bred kompetens inom olika områden. Skog, våtmarker och vattendrag är de vanligaste naturtyperna. Med god biologisk kunskap som bas handlar arbetet mycket om dialog och samverkan med markägare, andra intressenter och myndigheter. Du kommer i hög grad att ha självständiga, egna arbetsuppgifter, men deltar även i arbetsgruppens gemensamma uppgifter. Arbete i fält förekommer. Du kan också komma att arbeta med andra delar inom miljöavdelningens ansvarsområde. Kvalifikationer Vi söker dig som har: • Flerårig högskoleutbildning inom exempelvis biologi, naturvård, skogsvetenskap eller annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer som relevant och likvärdig • Grundläggande kunskaper i GIS • B-körkort Erfarenhet av liknande arbete är meriterande, liksom erfarenhet av att arbeta med GIS, naturvärdesbedömningar, artkunskap och kännedom om den värmländska naturen och dess naturvärden. Eftersom arbetet vilar på rättslig grund ser vi gärna att du har kunskap om eller erfarenhet av myndighetsarbete baserat på relevanta delar i miljöbalken. Du som söker har en god förmåga att arbeta både självständigt och i samarbete med andra. Du är strukturerad, tar egna initiativ, har god förmåga att prioritera och kan hantera flera processer samtidigt. Du har lätt för att skapa förtroendefulla kontakter, har god samarbetsförmåga och bidrar till lösningar på ett konstruktivt sätt. Du är lösningsfokuserad och har ett stort fokus på att slutföra arbetsuppgifter samt förmår göra avvägning mellan tid och resultat. Du har god förmåga att kommunicera på svenska i både tal och skrift. Du har erfarenhet av fältarbete, god administrativ förmåga och datorvana. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Villkor För att arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund. Dess sex principer anger inriktningen för hur myndigheter och statsanställda ska ta sig an sina uppdrag. o Demokrati o Legalitet o Objektivitet, saklighet och likabehandling o Fri åsiktsbildning o Respekt för alla människors lika värde o Effektivitet och service Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Så här behandlar vi dina personuppgifter: https://www.lansstyrelsen.se/varmland/personuppgifter Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan kontakta någon av kontaktpersonerna för tjänsten.
Vill du göra skillnad i någon annans vardag? Personlig assistent sökes för ett meningsfullt uppdrag på deltid. Jag söker en engagerad och ansvarstagande person som vill arbeta tillsammans med mig i min vardag. Du kommer att spela en avgörande roll genom att stötta mig i de flesta vardagliga sysslor. Som personlig assistent får du inte bara göra skillnad i mitt liv, utan också möjlighet att utveckla dina egna färdigheter och erfarenheter inom ett meningsfullt och varierat arbete Vem är jag: Jag är en energisk 50-årig kvinna med stort hjärta, humor och en passion för trädgårdsarbete. Jag har valt att lämna de traditionella assistansbolagen och blivit min egen arbetsgivare för att få mer kontroll över min assistans och samtidigt kunna erbjuda dig bättre lön. På grund av en progressiv neurologisk sjukdom använder jag rullstol, vilket påverkar min motorik, tal och ork. Jag tillbringar mycket tid hemma, vilket gör att det är viktigt för mig att ha det både fint och trivsamt omkring mig. Ordning och reda är något jag värdesätter högt. Det är viktigt för mig att hålla igång min träning, såsom styrketräning på gymmet, simning i badhus och cykling. Det är inte bara bra för min hälsa, utan hjälper mig också att må bra både fysiskt och mentalt. Jag bor i Karlstad tillsammans med min 14-årige son varannan vecka och samt en katt. Arbetsuppgifter: - Stötta mig i dagliga sysslor och aktiviteter, såsom matlagning, städning, personlig hygien, handling, tvätt och aktiviteter utanför hemmet. - Arbeta självständigt under dina arbetspass. - Deltid mellan 50%-75% på rullande schema (hela arbetsdagar dvs morgon till läggdags). Vem är du? - Du har en positiv livssyn, ett sinne för humor och en förmåga att vara anpassningsbar när omständigheterna förändras. Du har den mognad och livserfarenhet som krävs för att förstå och stötta mig, särskilt på de dagar som kan vara tuffare än andra. - Du är lyhörd och har förmågan att anpassa dig till olika situationer. Förstå när du ska stötta mig, när du ska ta ett steg tillbaka och när du behöver driva på utan att jag behöver vägleda dig. - Du talar, läser och förstår svenska mycket bra. Min sjukdom påverkar mitt tal och uppfattningsförmåga, så det är viktigt att du kan förstå mig och själv kunna göra dig förstådd. - Du har god fysisk hälsa, då arbetet innebär förflyttningar och vissa tunga lyft. - Du ser vad som behöver göras och tar gärna egna initiativ för att hålla igång flödet i mina dagliga rutiner. - Du tycker om att resa, både inom Sverige och utomlands, och ser detta som ett extra plus i arbetet. - Körkort är meriterande. Jag har egen bil, vilket gör att vi ibland åker i väg på ärenden eller utflykter. - Du ser långsiktighet i uppdraget och vill vara en stabil och pålitlig del i mitt liv. Vi erbjuder dig: - Ett meningsfullt och varierande arbete där du gör skillnad varje dag. - Konkurrenskraftig lön, Ob-tillägg och semesterersättning utöver grundlön. - Försäkring via FORA. Om du känner att detta låter som en roll där du kan bidra med både hjärta och kompetens, ser vi fram emot att höra från dig!
Grums kommun är en del av Karlstadsregionen och ligger vid Vänerns strand, 20 minuters bilfärd från Karlstad. Hos oss får du alla de fördelar som finns av att arbeta i en liten kommun. Här har vi jobb som märks. Tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Genom att följa vår värdegrund skapar vi en välkomnande kommun där det råder engagemang, delaktighet, professionalism och arbetsglädje. Vill du bli en del av ett litet men drivande team i en samhällsviktig och komplex IT-miljö? Nu söker vi en engagerad IT-supporttekniker till ett vikariat på heltid – med möjlighet till förlängning. Hos oss gör du skillnad! ARBETSUPPGIFTER Som IT-supporttekniker kommer du att: • Bemanna supporten för Grums kommuns användare via helpdesk, telefon, e-post och fysiska besök. • Övervaka och kontrollera centrala IT-system. • Ta emot, dokumentera och följa upp inkommande IT-ärenden. • Felsöka tekniska problem, både på plats och via fjärruppkoppling. • Utföra enklare systemkontroller och driftåtgärder. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en grundläggande IT-utbildning på minst gymnasienivå eller motsvarande erfarenhet. Du har ett genuint intresse för IT, är nyfiken och vill utvecklas inom ny teknik. Du är serviceinriktad, lösningsfokuserad och van att hantera problem på ett strukturerat sätt. För att trivas i rollen behöver du kunna arbeta självständigt och ta ansvar för dina arbetsuppgifter, samtidigt som du har en god samarbetsförmåga och kan kommunicera på ett tydligt och pedagogiskt sätt. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift och har B-körkort. Självklart delar du vår värdegrund professionalism, ett välkomnande bemötande, engagemang och delaktighet. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via post eller mejl. I Grums kommun vill vi ha en mångfald i arbetslivet och ta tillvara på de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår verksamhet. Varmt välkommen med din ansökan! Genom att skicka in din ansökan godkänner du att dina personuppgifter används i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning för att Grums kommun ska kunna tillhandahålla det stöd och den service kommunen ansvarar för. Läs mer på grums.se/personuppgifter. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.
Sunne i Värmland är platsen där modet växer, livet är enkelt och allting är möjligt. Här finns ett rikt föreningsliv där du kan utöva dina intressen. På fem minuter tar du dig mellan spabesöket, shoppingen, skogspromenaden, teatern, badet, golfrundan, skidåkningen eller vad du nu väljer. Kommunen är känd för sina många arrangemang, sin berättartradition och ett varierat näringsliv med små och medelstora företag. Välkommen! Läs mer om Sunne på sunne.se Beskrivning Miljö- och byggenheten arbetar med myndighetsutövning inom områdena bygglov, miljö- och hälsoskydd, livsmedel, alkohol och tobak. Vi söker nu en ny alkohol- och tobakshandläggare till vår enhet. Vi erbjuder dig ett intressant och varierande arbete med härliga arbetskamrater. Vi ser fram emot att träffa dig! Arbetsuppgifter Som alkohol- och tobakshandläggare i Sunne kommun kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå av att ge tillstånd och göra tillsyn enligt alkohollagen och lag om tobak och liknande produkter samt lagen om handel med läkemedel. Du kommer att handlägga tillstånd, ge råd och stöd till företagare och vägleda dem inom lagstiftningens område. I tjänsten ingår också handläggning av övriga hälsoskyddsärenden. En stor del av ditt arbete innebär kontakter med företag, medborgare, politiker och andra myndigheter. Du kommer att förbereda ärenden och föredra dem inför miljö- och bygglovsnämnden. Vi sätter ett stort värde i att du bidrar till god service och vi söker någon med ett lösningsfokuserat arbetssätt. Arbetstiden är företrädesvis dagtid, men helg-, kvälls-och nattjänstgöring kan förekomma i samband med tillsyn. Kvalifikationer Vi söker dig som har högskoleutbildning inom miljö- och hälsoskyddsområdet, socionom, juridik eller annan relevant utbildning på högskolenivå eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Tidigare erfarenhet av alkohol- och tobakslagstiftningen och arbete hos en myndighet eller arbete med hälsoskydd värderas högt. Arbetet innebär en hel del självständigt arbete och du har stor frihet att planera ditt arbete själv. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga i relation till kommunens värdegrund: respekt, utveckling och professionalism. Det är viktigt att ge våra kommuninnevånare och företagare en bra service och eftersom tjänsten medför mycket kontakter är det viktigt att du är serviceinriktad och trivs i mötet med nya människor. Villkor Giltigt B-Körkort krävs. Tillsvidare anställning, provanställning på 6 månader kan komma att tillämpas. Om du har frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta: Enhetschef, Helena Andersson (vecka 26 och 30), 0565-16299 Samhällsbyggnadschef, Per Branzén (vecka 27-28), 0565-16380 Sunne kommun tar emot ansökningar via länken i annonsen och meddelande om tjänsten ges via din inloggning i systemet. Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Arbetsbeskrivning: I rollen som kassa- och informationsmedarbetare på BAUHAUS har du en viktig roll då du är BAUHAUS ansikte utåt mot våra kunder. Du arbetar i vår kassalinje med sedvanliga kassauppgifter samt i vår informationsdisk med kundservice genom att besvara frågor via disk, mail och telefon. Du är också vår första instans för hantering av reklamationer och återköp och därför är det viktigt att du har en ödmjuk inställning, är serviceminded och professionell gentemot kundens behov och önskemål. Vem söker vi? Vi söker efter dig som tycker om och är duktig på att arbeta med människor samt är service- och kundfokuserad. Vi gillar att du är lösningsorienterad och har en positiv inställning till din omgivning. Du behöver vara utåtriktad, självständig och flexibel för att trivas i rollen. Vi eftersträvar en blandad ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Det är ett extra plus om du är praktiskt lagd med branscherfarenhet och/eller har varit hantverkare, men det är inte ett krav. Du behöver vara minst 18 år och behärska svenska i tal och skrift och engelska i tal. I denna rekrytering kommer vi att begära utdrag ur belastningsregistret. Du ingår i ett team av duktiga medarbetare som alla arbetar för att göra arbetsdagen så bra som möjligt både för kunder och kollegor. BAUHAUS har ett stort, varierat och spännande sortiment vilket skapar stor variation i arbetet. Hos oss trivs man! Här möts alla åldersgrupper som alla bidrar med sin unika erfarenhet vilket skapar en härlig dynamik. Vill du komma in i vår gemenskap, då kanske detta är jobbet för dig? BAUHAUS erbjuder: en kreativ arbetsplats där du får många kontaktytor inom företaget och ges möjlighet till egen utveckling och en spännande karriär, såväl i Sverige som utomlands då vi idag finns i 19 länder. BAUHAUS är en inspirerande arbetsplats med högt i tak och med mycket glädje och vi sätter stort värde i att vara en bra arbetsgivare. För att uppnå det och skapa en sund och hälsosam arbetsmiljö där alla kan känna delaktighet och få möjlighet att utvecklas, arbetar vi efter några riktlinjer, vi gillar därför om du tänker som oss kring en god arbetsmiljö. Vi bidrar till en bra företagskultur och rolig arbetsplats Vi uppmärksammar framgång och innovativa idéer Vi arbetar för en trygg och säker arbetsmiljö Vi har nolltolerans mot trakasserier och diskriminering Vi accepterar ingen form av korruption Vi arbetar för en hållbar utveckling Vi följer policyer, riktlinjer och lagkrav BAUHAUS strävar efter att låta medarbetarna växa med företaget och rekryterar ofta internt. Vi tycker det är viktigt att erbjuda våra medarbetare utveckling och därför har vi egna utbildningsprogram inom t ex försäljning och ledarskap, vi har också ett Talent-program där man ges möjlighet till personligutveckling och att ingå i mentorsprogram med en egen mentor, allt för att stärka den egna karriären. BAUHAUS är en av Europas största varuhuskedjor för verkstad, hem & trädgård med nästan 300 varuhus i 19 länder varav 24 varuhus och en webshop i Sverige. Vi är drygt 20.000 medarbetare i världen och ca 3000 i Sverige. Vi finns från Umeå i norr till Malmö i söder.
Studiecoach – Flexibelt och meriterande extrajobb Undervisa i dina ämnen och utveckla eftertraktade färdigheter som ledarskap och pedagogik. Bli en förebild för dina elever, samtidigt som du har tid till egna studier och fritid! Flexibelt och enkelt att kombinera med studier och fritid Mycket utvecklande och en merit som imponerar Gör skillnad och bli en förebild för dina elever Ansök till jobbet här: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Så fungerar jobbet som studiecoach Du väljer enkelt de uppdrag som passar dig och dina ämnen på vår lärarportal Ni träffas hemma hos din elev, på en plats centralt eller online Lektionerna är på 90-120 minuter, en eller två gånger i veckan Extrajobbet passar perfekt för dig som: Går på exempelvis gymnasiet eller universitet Vill göra skillnad för andra människor Är positiv och engagerande Har goda ämneskunskaper i dina ämnen Kan extrajobba minst 4 timmar i veckan Kommunicerar effektivt på svenska i tal och skrift Flexibelt extrajobb utan krav på förkunskaper: Undervisa i hemmet, på ett bibliotek eller online Välj själv ämnen och på vilken nivå du vill undervisa Jobba på de dagar och tider som passar dig Inga förkunskaper krävs, vi utbildar dig! Bonus! Du som jobbar hos oss en längre period får även kostnadsfri tillgång till exklusivt studiematerial som hjälper dig säkra försprånget inför exempelvis högskoleprovet! https://www.allakando.se/hogskoleprovet/ Ansök till jobbet på 3-4 minuter Du ansöker enkelt och smidigt på vår karriärsida: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Ansökan tar endast några minuter – sedan blir du kallad till intervju för jobbet som studiecoach på Allakando! Läs mer om oss här: https://www.allakando.se En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Studiecoach online: https://www.allakando.se/laxhjalp-online/ Studiecoach i matematik: https://www.allakando.se/mattehjalp/ Privatlärare i matematik: https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Personlig nanny: https://nannypoppins.se/ Privat barnvakt: https://barnvakt.se/ Au pair i USA: https://my-nanny.se/au-pair/ Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Personlig studiecoach i Stockholm: https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm/ Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg/ Barnvakt i Stockholm: https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm/
Vill du vara med och utveckla framtidens psykiatri? Vi söker en psykolog till ett engagerat team med fokus på kvalitet, samarbete och utveckling. Din arbetsplats Psykiatrisk öppenvård Karlstad kommer från och med den 1 september bestå av fyra mottagningar med inriktning mot samtliga typer av psykiatriska diagnoser. Mottagning 3 arbetar med individuella såväl som gruppbaserade insatser. Här arbetar vi tillsammans i team runt patienten med psykologer, sjuksköterskor, kuratorer, arbetsterapeuter, psykoterapeuter, vårdadministratörer, skötare och läkare. Vi arbetar kontinuerligt med att utveckla arbetssätt i linje med nationella vård och insatsprogram. Vi arbetar intensivt med arbetsmiljön som går hand i hand med patientsäkerheten och vi har en utvecklande och spännande resa framför oss där du kommer att få vara med och påverka utvecklingen av mottagningen utifrån din profession och kunskap. Vi värderar kvalitet och fördjupad kunskap och är måna om att kunna erbjuda vidareutbildning inom relevanta områden. Du kommer tillsammans med oss inom verksamheten få vara delaktig i utformningen av psykologens roll och uppdrag på vår mottagning. Arbetet är flexibelt och självständigt men innebär också en hel del teamarbete. Vi erbjuder friskvård på arbetstid, flextid och ett konkurrenskraftigt friskvårdsbidrag samt andra förmåner för våra anställda inom Region Värmland. Dina arbetsuppgifter Som psykolog på mottagning 3 och psykiatrisk öppenvård Karlstad kommer du bland annat att arbeta med neuropsykiatriska utredningar, diagnostiska bedömningar, fördjupad psykologisk bedömning, psykoedukation och psykologisk behandling i grupp eller individuellt. En del av ditt uppdrag som psykolog hos oss är att bidra med din psykolog kompetens på behandlings- och remiss konferenser. I ditt uppdrag ingår metodutveckling och kvalitetssäkring som en del i teamet och i samverkan med andra mottagningar. Om du har behörighet kan det ingå i arbetet att handleda psykologkandidater, psykologassistenter och PTP-psykologer. Dina kunskaper och kompetenser Du är legitimerad psykolog med minst två års klinisk erfarenhet inom psykiatrin. Det är meriterande om du har arbetat inom psykiatrisk öppenvård och/eller har specialistutbildning. Du har goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. Då det kan förekomma resor i tjänsten krävs B-körkort. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet då vi är måna om att hitta rätt person för tjänsten och för vårt team. Arbetet är föränderligt och du behöver ha lätt för att anpassa dig till nya omständigheter och ha ett lösningsfokuserat och positivt förhållningssätt. Du har en god helhetssyn som hjälper dig att se både patientens och verksamhetens behov i det dagliga arbetet. Urval och rekrytering påbörjas under vecka 31, då är ansvarig chef också tillbaka från semester och tillgänglig för eventuella frågor. Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier. Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
ARBETSUPPGIFTER OCH KVALIFIKATIONER Tjänsten innebär undervisning i ämnena företagsekonomi och entreprenörskap på gymnasiet. I dina arbetsuppgifter ingår huvudsakligen planering, genomförande och uppföljning av lektionerna som du genomför. I tjänsten ingår ett mentorskap vilket innebär att följa elevernas kunskapsutveckling och studiesituation samt ett stöd i elevernas utveckling mot att bli vuxen. Vi söker dig som är legitimerad gymnasielärare med behörighet att bedriva undervisning i ämnena företagsekonomi och entreprenörskap. I andra hand söker vi dig som har erfarenhet av att undervisa och har motsvarande akademisk utbildning. Har du erfarenhet från att arbeta som lärare inom gymnasiet anses detta meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. LÖN Vi tillämpar individuell lönesättning, ange löneanspråk FACKLIGA FÖRETRÄDARE Fackliga företrädare når du genom Hagfors kommuns växel, 0563-185 00. ÖVRIGT Enligt skollagen (2010:800) krävs ett registerutdrag från Rikspolisstyrelsen belastningsregister för att arbeta inom förskoleverksamhet, skola eller barnomsorg. Blankett finns på Rikspolisstyrelsens webbplats. Intervjuer och rekrytering kommer att ske löpande. Vi har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Vi tillämpar provanställning under 6 månader. ARBETSPLATS ÄLVSTRANDSGYMNASIET Älvstrandsgymnasiet är en del av Älvstranden bildningscentrum. På gymnasiet går det drygt 400 elever på något av våra tio nationella program. Inom gymnasiet har vi även introduktionsprogram, gymnasiesärskola, vuxenutbildning och flera idrottsinriktningar. Som medarbetare i Hagfors kommun är du en del av Hagforsstrategin 2017 – 2027 som attraktivt beskriver ett önskat framtida tillstånd. Tanken är att den ska förena alla som bor, lever och verkar i kommunen samt leda oss i arbetet med att tillsammans skapa ett gôtt liv, framåtanda och handlingskraft. Visionen är hela kommunens tydliga målsnöre och vår drömbild att längta till. Det är en bild som enar oss, som gör oss till stolta invånare och som gör att vi tillsammans kan möta en framtid med mod och positiva attityder. Den ska engagera och inspirera både i vardagen, på fritiden och i arbetslivet. Läs gärna mer om oss i Hagforsstrategin som du finner på vår hemsida.
Vi tror på en öppen och fri arbetskultur där ditt engagemang och din kompetens värdesätts högt. Vi tror på att alla ska få bidra inom det de är intresserade av och duktiga på. Nu söker vi en ledande lönekonsult som vill vara med från start och forma denna satsning. Vad erbjuder vi dig? Möjligheten att leda och utveckla en helt ny konsultavdelning inom lön. En central roll i en organisation med korta beslutsvägar och stor möjlighet att påverka. En spännande framtidsresa med kunder från hela landet, med bas i vårt centrala kontor i Karlstad. Vem är du? Vi söker dig som är en driven och erfaren ekonom med gedigen kunskap inom lönehantering och personalfrågor. Du har ledande erfarenhet, vilket innebär att du är van att ta initiativ, driva processer och även leda andra. Du trivs med att arbeta strategiskt samtidigt som du har en god förståelse för de operativa delarna av lönehanteringen. Du är en person som: Har en positiv inställning och gillar att arbeta i en miljö där man bygger från grunden. Är kommunikativ och kan samarbeta med kunder och kollegor på olika nivåer. Är noggrann, strukturerad och har förmåga att hantera flera processer samtidigt. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta: Leda och utveckla den nya konsultavdelningen för lön. Ansvara för lönehantering för våra kunder från olika branscher. Utveckla och effektivisera processer och rutiner inom löneområdet. Agera rådgivare i löne- och personalfrågor. Bygga och underhålla kundrelationer. Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bli en nyckelspelare i vår tillväxt? Skicka in din ansökan redan idag!
Välj ett jobb för att visa detaljer