Att utveckla ett hållbart samhälle kräver engagemang, helhetssyn och förmåga att knyta ihop enskilda expertkunskaper till en komplett lösning. Detta är en del av vardagen för oss på Norconsult. Vi är en av Nordens största rådgivare inom samhällsplanering och projektering. Med helhetsperspektiv och tydlig miljöprofil hjälper vi våra uppdragsgivare att lyckas på resan från vision till verklighet. Vi behöver förstärka teknikområde VA i Karlstad och söker därför teknikansvarig/handläggande VA-projektör. Vi är ett bolag som drivs av samarbete med våra kunder och mellan oss kollegor. Samverkan sker över hela landet och med flera teknikdiscipliner. Vår infrastrukturavdelning består idag av 16 fantastiska medarbetare som främst arbetar med projektering av gata, väg och VA i samtliga skeden. Vi arbetar med Trafikverket, kommuner och privata beställare inom samhällsbyggnad, stadsutveckling och infrastruktur med fokus på väg, gata, VA. Vi har ett nära samarbete med våra beställare och kollegor inom övriga teknikområden, både lokalt och nationellt. På Norconsult arbetar drygt 100 medarbetare VA och lika många inom väg- och gatuprojektering. Som del av teknikområde VA kommer du att arbeta med projektering och utredning av VA-ledningsnät med tillhörande teknikbyggnader såsom pumpstationer, tryckstegringar m.m. Inte sällan ingår dessutom teknikområde VA som en del i gatuprojekt med varierande storlek. På vår avdelning kan rollerna mellan projektör, handläggare och teknikansvarig variera mellan olika projekt beroende på projektgruppens sammansättning. Från och med augusti flyttar vi in i nyrenoverade lokaler på Norra Strandgatan, centralt i Karlstad. Du kommer arbeta nära dina medarbetare och lokala kollegor inom trafik, miljö, landskap, stadsbyggnad, geoteknik, ledningssamordning samt energi och industri. Vi tycker att det är viktigt att alla är en del av gemenskapen och ser en hög närvaro på kontoret som avgörande för att skapa trivsel. Din profil Du har en relevant civil- eller högskoleingenjörsutbildning och har arbetat som handläggande projektör inom teknikområde VA och har minst åtta års erfarenhet av branschen. Det är meriterande om du även haft rollen som uppdragsansvarig för VA-projekt. Det är viktigt att du värdesätter hög kvalitet och samarbete, att du inspireras av att lyckas tillsammans. På Norconsult gillar vi snälla människor! Vi är Norconsult Norconsult är ett av Nordens ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad som kombinerar ingenjörskonst, arkitektur och digital expertis i projekt av alla storlekar, för privata och offentliga kunder. Genom innovation och samarbete, och med vårt syfte ”Varje dag förbättrar vi vardagen”, söker vi ständigt efter hållbara, effektiva och samhällsnyttiga lösningar. Vi är 6500 medarbetare i koncernen och 1400 medarbetare i Sverige utspridda på 40 kontor. Med över 140 kontor i Norge, Sverige, Danmark, Island, Polen och Finland kombinerar vi tvärfacklig expertis med lokal närvaro. För Norconsult är allas lika värde en grundförutsättning. Målsättningen är att våra medarbetare ska ha samma möjligheter att nå sin fulla potential oavsett vem de är eller hur de identifierar sig. En större bredd av perspektiv hjälper oss att förstå samhällets alla delar, utmanar oss i våra uppdrag och leder till en högre grad av innovation. Vi välkomnar därför medarbetare med olika bakgrund och erfarenheter. Du behöver behärska svenska obehindrat i tal och skrift för att kunna verka i rollen, men det är inget krav att det är ditt modersmål. Bekanta dig med din blivande affärschef: Affärschef Väg, Gata & Mark: Lisa Söderbaum | LinkedIn Välkommen med din ansökan! Till oss söker du med CV och en motivationstext. Observera att vi endast tar emot elektroniska ansökningar. NA
Vill du arbeta i ett tryggt och engagerat team där du får möjlighet att utvecklas? Vårdcentralen Rud i Karlstad söker en distriktssköterska som vill vara med och bidra till en god och nära vård. Välkommen till en arbetsplats med gemenskap, kompetens och arbetsglädje! Din arbetsplats På vårdcentralen Rud Karlstad arbetar sju sjuksköterskor, nio läkare, två undersköterskor, en fotvårdsterapeut, en psykolog, en kurator och sex vårdadministratörer. Tillsammans tar vi hand om våra ungefär 8800 listade patienter. Vi är välbemannade med fast personal och tar emot både sjuksköterske- och läkarstudenter på VFU, samt utbildar AT- och ST-läkare. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där både självständigt arbete och teamarbete är centrala delar. Nu vill vi välkomna dig som är distriktssköterska till vårt härliga gäng för att fortsätta vår utvecklingsresa mot att kunna ge bästa tänkbara vård till våra patienter. Vi kan erbjuda ett omväxlande mottagningsarbete med eget ansvar samt gott och nära samarbete med olika yrkeskategorier. Du kommer att ha möjlighet att både utveckla vår verksamhet och utvecklas i din yrkesroll. Vi har en positiv inställning till nya idéer och arbetssätt. Samverkan med övriga vårdaktörer som kommun, anhöriga och slutenvården är viktig för oss och tillhör det dagliga arbetet. Dina arbetsuppgifter Som distriktssköterska hos oss kommer du att få göra egna bedömningar både via telefon, på våra planerade mottagningar och vid akuta besök. Vi arbetar med specialmottagningar inom bland annat diabetes, hjärtsvikt, demens och astma/KOL. Har du kompetens inom något av dessa områden ser vi gärna att du blir en del av mottagningen och bidrar till dess utveckling. Vi lägger stor vikt vid hälsofrämjande arbete i våra patientmöten, liksom vid behandlande, stödjande och rådgivande vård – både för patienter och deras anhöriga. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som har svensk sjuksköterskelegitimation och specialistsjuksköterskeexamen med inriktning mot distriktssköterska, alternativt erfaren sjuksköterska som är beredd att vidareutbilda sig till distriktssköterska. Erfarenhet av arbete på vårdcentral och mottagningsarbete är meriterande. Utbildning i, eller erfarenhet av arbete med diabetes, astma/ KOL, hypertoni eller demens är meriterande. För att trivas och passa in i vårt team är du ansvars- och initiativtagande, har god förmåga att fatta egna beslut och samarbetar väl med både dina kollegor, andra yrkesgrupper på vårdcentralen och övriga vårdgivare. Vi ser även att du är strukturerad och nytänkande i ditt arbete. Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier. Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Välkommen till oss på Hammarö! Hammarö är en kommun med framåtanda och stark tillväxt som ligger vid Vänern omgiven av klippor och vatten. Många väljer att flytta till oss vilket gör att vi ständigt växer och utvecklas. Något som speglar allt som sker i vår kommun är närheten till staden, invånarna, vattnet och till varandra. Hos oss får du en arbetsplats mitt i vår vackra skärgård! Inom socialförvaltningen arbetar du dagligen med att ge trygghet, kvalité eller stöd till våra invånare. Vi som arbetar här värdesätter det personliga mötet mer än något annat. I takt med att vi växer utvecklar vi naturligt våra verksamheter, förnyar våra lokaler och har en utvecklingsvilja. Vi finns till för att ge Hammaröborna en bättre vardag och att få varje människa att med egen kraft skapa ett bra liv. ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med och göra verklig skillnad i vardagen för både medarbetare och brukare? Vi söker en engagerad kvalitetssamordnare som vill vara med och stärka kvaliteten i vår hemtjänstverksamhet. I denna roll får du möjlighet att arbeta både strategiskt och operativt med utveckling, uppföljning och kvalitetssäkring. Kvalitetssamordnaren har ett dubbelt uppdrag: att driva och samordna kvalitetsarbetet inom hemtjänsten och samtidigt vara första linjens chef för en mindre grupp medarbetare. Syftet är att säkerställa hög kvalitet i omsorgen samtidigt som rollen avlastar enhetscheferna i deras ledningsuppdrag. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Utveckla, implementera och följa upp kvalitetsrutiner och arbetssätt inom hemtjänsten • Stödja medarbetare i kvalitets- och utvecklingsfrågor • Utföra interna kontroller, egenkontroller, kvalitetsgranskningar samt analysera nyckeltal • Säkerställa efterlevnad av gällande lagstiftning såsom SoL, HSL • Leda en mindre arbetsgrupp och driva utvecklingsinsatser KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Högskoleutbildning inom exempelvis vård och omsorg, samhällsvetenskap eller socionomprogrammet • Flerårig erfarenhet från äldreomsorg och/eller hemtjänst • Erfarenhet av systematiskt kvalitetsarbete • Goda kunskaper om lagar och riktlinjer inom området (SoL, HSL, dokumentation) • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska • God datorvana samt erfarenhet av dokumentationssystem Det är meriterande om du också har: • Vidareutbildning inom kvalitetsutveckling, förbättringsmetodik eller ledningssystem. • Erfarenhet av IBIC, social dokumentation och olika verksamhetssystem. • Arbetat med projektledning, processkartläggning • Chefserfarenhet från äldreomsorg Vi tror att du är analytisk och strukturerad, med förmåga att se både helhet och detaljer. Du arbetar självständigt, tar initiativ och har lätt för att samarbeta. Din pedagogiska förmåga gör att du kan förklara komplexa frågor på ett enkelt sätt och inspirera andra till utveckling. Du trivs i en roll där du får växla mellan strategi och praktik, och där du får driva processer framåt med fokus på förbättring och resultat. Projektanställning: september 2025 - december 2026. Vill du vara med och bidra till en trygg, säker och utvecklande hemtjänst? Då ser vi fram emot din ansökan! Urvalsarbetet påbörjas under vecka 29. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hammarö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Hammarö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vill du leda i en verksamhet där samverkan, utveckling och människan står i centrum? Hos oss på Vårdcentralen Hagfors/Ekshärad får du som enhetschef en nyckelroll i ett engagerat team med bred kompetens och starkt lokalt samarbete. Här kombineras närhet till patienten med möjligheten att påverka och utveckla vården i en organisation som satsar på ledarskap, arbetsmiljö och kvalitet. Din arbetsplats Vårdcentralen Hagfors/Ekshärad består av två mottagningar, belägna i Hagfors och Ekshärad, med cirka två mils avstånd mellan dem. Tillsammans utgör de en enhet med omkring 40 medarbetare som arbetar nära varandra i ett gott samarbetsklimat. Vi har ett välfungerande samarbete med Hagfors kommun och i samma byggnad som vårdcentralen i Hagfors finns även psykiatrisk öppenvård, laboratorieverksamhet, hälso- och rehabiliteringsenhet samt verksamheter för barn och unga. Verksamheten har tillgång till en rehabiliteringskoordinator, vilket ger ett värdefullt stöd i det dagliga arbetet och bidrar till en sammanhållen och effektiv vårdkedja. Dina arbetsuppgifter Som enhetschef har du det övergripande ansvaret för att leda och samordna det dagliga arbetet inom enheten, där flera professioner samverkar. Du arbetar tillsammans med distriktssköterskor, sjuksköterskor, undersköterskor, läkare, kurator, psykolog, vårdadministratörer och fotvårdsterapeut. Ditt uppdrag omfattar ansvar för hälso- och sjukvårdens kvalitet, personalfrågor, arbetsmiljö, budget samt aktiv medverkan i verksamhetsutveckling. Du säkerställer att vården är tillgänglig, jämlik och anpassad efter invånarnas behov. Du rapporterar direkt till verksamhetschefen och ingår i verksamhetsområdets ledningsgrupp, där ni tillsammans arbetar för att skapa en attraktiv arbetsplats med god arbetsmiljö och hög kvalitet i vården. Vårt gemensamma mål är att erbjuda en evidensbaserad, behovsstyrd och kostnadseffektiv vård med patienten i centrum. Som enhetschef i Region Värmland är du en nyckelperson i att omsätta vår vision och värdegrund i praktiken. Du leder utifrån tydliga mål och uppdrag, följer upp resultat kontinuerligt och bidrar till en kultur präglad av tillit, utveckling och engagemang. Vi erbjuder Vi är till för att alla i Värmland ska må bra och för att Region Värmland ska vara en attraktiv arbetsplats som levererar goda, hållbara och långsiktiga resultat. För att lyckas med det ser vi att alla chefer och ledare har en viktig roll. I Region Värmland använder vi ledarskapskoncepten Utvecklande ledarskap och Indirekt ledarskap. Som ny chef i regionen får du under ditt första år gå ett utbildningsprogram. Vi erbjuder även individuell handledning för att stötta dig i ditt uppdrag. Vi vill ge våra chefer rätt förutsättningar att lyckas. Genom dig som chef kan våra medarbetare växa och bidra till ännu bättre service för alla som bor här. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som har en akademisk examen inom ett relevant område, gärna med inriktning mot hälso- och sjukvård. Har du tidigare chefserfarenhet från större enheter är det meriterande, likaså om du har arbetat inom allmänmedicin, det ger dig värdefull insikt i verksamhetens vardag, långsiktiga utmaningar och möjligheter. Som ledare är du kommunikativ, inkluderande och närvarande. Du skapar engagemang genom att lyssna, uppmuntra och ta tillvara på medarbetarnas kompetens och idéer. Du har en naturlig förmåga att bygga förtroendefulla relationer och ser samverkan, både internt och externt, som en självklar del av ett framgångsrikt ledarskap. Du trivs med att arbeta både strategiskt och operativt. Med struktur, handlingskraft och ett lösningsfokuserat förhållningssätt driver du verksamheten framåt. Du är trygg i att fatta beslut men också öppen för dialog och nya perspektiv. Vi söker dig som vill vara en del av ett team där ledarskapet bygger på tillit, delaktighet och gemensamt ansvar. Du har ett genuint intresse för kvalitets- och förbättringsarbete och ser värdet i att skapa en arbetsmiljö där medarbetare trivs, utvecklas och känner stolthet i sitt arbete. Vi är måna om att fina rätt person för uppdraget och lägger därför stor vikt på personlig lämplighet. Urval sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag! Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier. Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Har du dokumenterad erfarenhet av flyttstädning? Då är du välkommen till oss på Clean & Sweep! Arbetet innebär i första hand flyttstädning hos företag och privatpersoner, men även andra typer av städning förekommer. Arbetet är fysiskt krävande och du måste veta med dig att du klarar av hålla motivation och nogrannhet uppe även om du är trött. Arbetstider kan variera beroende på schema, arbete kan ske dagtid, kväll och helger. Vi följer kollektivavtalet Serviceentreprenad. Vi ser fram mot din ansökan i form av CV med personligt brev!
Vi har nu en ledig tjänst till dig som är intresserad av att jobba som personlig assistent till en kvinna med dövblindhet! Hon bor i hus tillsammans med sin man, tonårsbarn och hund. Det innebär att arbetsplatsen är i den enskildes hem och var den enskilde befinner sig. Arbetet innefattar allt från omvårdnad, hushållssysslor, syntolkning, ledsagning, långpromenader mm. Brukaren har ett stort hästintresse och har egen häst. Vilket innebär att du som assistent får vara med och hjälpa till i stallet samt med ridningen. Att jobba som personlig assistent hos denna kvinna innebär att du ger en individuell anpassad assistans som präglas av lyhördhet för kvinnans behov och önskemål. Som personlig assistent är du hennes ögon, öron, stöd och ledsagare. Du behöver endast behärska handalfabetet. Men det är meriterande om du bemästra taktilt/vanligt teckenspråk. Vi ser gärna att du som söker tjänsten har ett flexibelt och självständigt arbetssätt och lätt kan anpassa dig till nya situationer. Du ska tala flytande svenska och vara rökfri kvinna! Arbetstiden är förlagda på dag, kväll, helg på löpande schema. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och personkemin. Vi ser gärna att du är tillgänglig över sommaren. Vi intervjuar löpande och tjänsten tillsätts snarast, enligt överenskommelse. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Vi på Bra Assistans värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Bra Assistans i Örebro AB arbetar med personlig assistans till människor med funktionsnedsättningar enligt Lagen om Stöd och Service för vissa funktionshindrade (LSS) och Socialförsäkringsbalken och Socialtjänstlagen (SoL). Alla människor har rätt till ett bra liv och det eftersträvar vi på Bra Assistans i Örebro AB - vi styrs av kundens behov! Bra Assistans i Örebro AB har huvudkontor i Örebro men andra kontor i Göteborg, Västerås och Stockholm. Kunder och anställda runt om i hela landet.
Vi på Vaccinova söker nu engagerade och utåtriktade sjuksköterskor för arbete med vaccination på timmar till vår mottagning i Filipstad. Tjänsten omfattar från 4 timmars arbete en dag i veckan på ett kontinuerligt schema. Vaccinova är en vaccinatör med stort fokus på trygghet och hälsa. Vi är specialister på apoteksvaccination och finns idag på över 170 platser i Sverige – både på våra egna vaccinationsmottagningar samt hos våra samarbetspartners; Kronans Apotek, Apoteksgruppen och DOZ Apotek. Vi samarbetar även med bland annat ICA och Coop. Vi söker nu efter nästa medlem i vårt team! Arbetet hos oss är självständigt och innefattar bland annat: -Vaccination -Omsorgsrådgivning -Journalföring -Hantering av betalning -Enklare inventering För att trivas hos oss bör du vara självgående och utåtriktad samt bekväm med datorer. Arbete med vaccination sedan innan är meriterande men inget krav. Vi erbjuder alla nyanställda en utbildning inom vaccination samt i de system som används på arbetsplatsen. Tjänsten ämnas tillsättas så fort som möjligt.
Välkommen till vårt stora lag som skapar bättre dagar för karlstadsborna! Varje sommar rekryterar vi ca 500 medarbetare och vikarier för arbete inom våra olika verksamheter inom vård och omsorg. Ett jobb hos oss kan kännas betydelsefullt, viktigt, kärleksfullt, utvecklande och givande enligt dina kollegor. Du får ovärderlig erfarenhet och tränar dina sociala färdigheter som är nyttiga i alla typer av jobb framöver! Vi kan erbjuda dig en marknadsmässig lön, kollektivavtal och möjlighet till arbete på schema på ca 75% hela sommaren. Förutom att du lär känna våra fantastiska omsorgstagare får du även massor av nya trevliga och hjälpsamma kollegor. Utöver detta erbjuds du som anställd i Karlstads kommun även en rad förmåner som du kan läsa mer om https://karlstad.se/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare. Arbetsuppgifter Inom personlig assistans stöttar du en person med omfattande funktionsnedsättningar för att hen ska kunna vara delaktig i samhället och leva ett självständigt liv. Som medarbetare är du därför en viktig del av din omsorgstagares vardag. Stödet kan bestå av förflyttningar, personlig omvårdnad och hjälp med kommunikation. Även arbete med medicintekniska hjälpmedel såsom trach och respirator kan förekomma. Du följer även med på de olika fritidsaktiviteter som din omsorgstagare har. Våra ärenden finns i de centrala delarna och ytterområdena i kommunen och pågår under hela dygnet. Som medarbetare inom personlig assistans arbetar du varierade arbetstider under dag, kväll, jour, vakennatt och helger. Ensamarbete förekommer. Vårt behov av sommarvikarier är mellan vecka 26-29 för period 1 och vecka 30-33 för period 2 (23/6-17/8) och vi har även behov av timvikarier. Vi använder oss av Heroma som schemastyrning och vi tillämpar delvis personligt lagd tillgänglighet. Det finns administratörer som matchar tillgängligheten med verksamheters behov. Kvalifikationer Vi ser gärna att du har lämplig utbildningsbakgrund så som exempelvis omvårdnadsprogrammet, barn och fritidsprogrammet eller pedagogisk utbildning av något slag. Har du tidigare erfarenhet av liknande arbete är det meriterande. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet och det är önskvärt att du har kunskap om, och erfarenhet av att arbeta utifrån ett kognitivt förhållningssätt. För att lyckas i rollen behöver du vara lugn och trygg i dig själv samt ha en god initiativförmåga. Du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer, ett professionellt förhållningssätt och förmåga att samverka med den enskilde, anhöriga, kollegor och andra viktiga professioner. I ditt utförande är du ansvarsfull och noggrann. Då situationer snabbt kan förändras är du lösningsfokuserad och flexibel. Du ska ha fyllt 18 år. Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift. B-körkort är ett krav inom vissa arbetsområden. Intervjuer: Mellan december och maj pågår vår sommarrekrytering. Vi håller intervjuer löpande både fysiskt på plats och digitalt via Teams. Innan erbjudande om anställning begär vi att få se utdrag ur Polisens belastningsregister. Vi önskar två olika register som heter ”Utdrag för att kontrollera egna uppgifter i belastningsregistret” samt ”Utdrag för arbete med barn med funktionsnedsättning”. Vi rekommenderar att du beställer registren inför en eventuell intervju. Anmärkningar i registren kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.
Välkommen till vårt stora lag som skapar bättre dagar för karlstadsborna! Varje sommar rekryterar vi ca 500 medarbetare och vikarier för arbete inom våra olika verksamheter inom vård och omsorg. Ett jobb hos oss kan kännas betydelsefullt, viktigt, kärleksfullt, utvecklande och givande enligt dina kollegor. Du får ovärderlig erfarenhet och tränar dina sociala färdigheter som är nyttiga i alla typer av jobb framöver! Vi kan erbjuda dig en marknadsmässig lön, kollektivavtal och möjlighet till arbete på schema på ca 75% hela sommaren. Förutom att du lär känna våra fantastiska omsorgstagare får du även massor av nya trevliga och hjälpsamma kollegor. Utöver detta erbjuds du som anställd i Karlstads kommun även en rad förmåner som du kan läsa mer om https://karlstad.se/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare. Arbetsuppgifter På jobbet får du träffa personer med olika funktionsnedsättningar eller träffa äldre inom äldreomsorgen och är med i deras vardag. Våra verksamheter finns i de centrala delarna och ytterområdena i kommunen och pågår under hela dygnet. Som medarbetare hos oss arbetar du varierade arbetstider såväl dag, kväll som helg. Inom äldreomsorgen finns särskild nattpersonal och inom funktionsstöd är journatt vanligt förekommande. Vårt behov av sommarvikarier är mellan vecka 26-29 och 30-33 (23/6-17/8) och vi har även behov av timvikarier. Arbetet inom våra verksamhetsområden skiljer sig något åt. Nedan kan du läsa mer om vad arbetet inom de olika verksamheterna innebär. Vårdboenden/ Trygghetsboenden Vårdboenden är riktade till omsorgstagare med demenssjukdom. Trygghetsboenden erbjuds äldre som fått fysiska funktionsnedsättningar på grund av ålder eller sjukdom. Här bor omsorgstagare som exempelvis kan ha svårt att gå och förflytta sig själv, men även med viss demenssjukdom. Som medarbetare är du med och bidrar till en meningsfull vardag för våra omsorgstagare. Stödet av dig kan innebära exempelvis hantera medicin, städning, tvätt, dusch, hjälp vid toalettbesök och stöttning vid matsituationer. Ditt stöd kan även bestå av att dela trevliga aktiviteter med våra äldre. Hemtjänst Inom hemtjänsten stöttar du omsorgstagaren att leva ett så självständigt liv som möjligt. Arbetet sker i omsorgstagarens egna hem. Stödet av dig kan bestå av t.ex dusch, toalettbesök, hantera medicin, städning och stöd vid matsituationer. Ditt stöd kan också bestå av trivseltid för att gå ut och gå, läsa tidningen eller fika. Vi har en särskild grupp inom hemtjänst som kallas Larm- och service med flera olika spännande arbetsuppgifter. I denna roll besvarar du larm och gör hembesök inom hela Karlstads kommun. Detta är en bra möjlighet för dig som studerar till sjuksköterska, är undersköterska eller är vårdbiträde med erfarenhet att få ett intressant sommarjobb. Det finns även en nattpatrull som utför olika serviceinsatser i omsorgstagarens hem nattetid. Man arbetar antingen enskilt eller tillsammans med en kollega och besvarar inkommande larm samt gör hembesök inom hela Karlstads kommun. Städ- och serviceenheten Inom vår serviceenhet hjälper du omsorgstagaren att få ett rent och trivsamt hem. Arbetet sker i omsorgstagarens egna hem och du hjälper till att dammsuga, fukttorka golv och damma. Du kommer även att utföra fixarservice som bland annat kan innebära byte av gardiner, glödlampor, hämta och bära upp saker till vind eller källare. Funktionsstöd Inom funktionsstöd stöttar du omsorgstagare med funktionsnedsättning att få en meningsfull vardag utifrån den enskildes behov och förutsättningar. Våra omsorgstagare är såväl vuxna som barn. Stödet av dig kan bestå av personlig omvårdnad och/eller tillhandahålla pedagogiska verktyg så att omsorgstagaren kan förstå och klara av sin vardag. Kvalifikationer Vi ser gärna att du har en lämplig utbildningsbakgrund, till exempel omvårdnadsprogrammet, barn och fritidsprogrammet eller pedagogisk utbildning av något slag. Har du tidigare erfarenhet av liknande arbete är det meriterande. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet. Du ska ha fyllt 18 år. Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift. B-körkort är ett krav inom vissa arbetsområden. Inom hemtjänsten är det ett krav att du kan cykla. Intervjuer: Mellan december och maj pågår vår sommarrekrytering. Vi håller intervjuer löpande både fysiskt på plats och digitalt via Teams. Innan erbjudande om anställning begär vi att få se utdrag ur Polisens belastningsregister. Vi önskar det register som heter ”Utdrag för att kontrollera egna uppgifter i belastningsregistret”. Vi rekommenderar att du beställer registret inför en eventuell intervju. Anmärkningar i registret kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.
Om Combi Wear Parts With focus and dedication Combi Wear Parts delivers innovative and sustainable business solutions that makes a difference for our customers and for the world. Everything we do proceeds from a close and valuable relationship with both customers and partners. By applying our knowledge and experience to your daily needs and future challenges, we can create the solution that makes your job easier and your business more profitable. By only using high quality steel grades, optimized for wear parts, in our custom-built foundry in Sweden we want to challenge today’s standards and provide a better, stronger and more long-lasting choice for an ever-changing industry. Combi Wear Parts söker en Ekonomiassistent Combi Wear Parts har fått en vakans i verksamheten, och behöver därför få in en ny kollega på ekonomiavdelningen. Rollen är på 75-80 %. Vår målsättning är att ha en ny kollega på plats i mitten på augusti. Rollen Som ekonomiassistent arbetar du från huvudkontoret kontoret i Kristinehamn och rapporterar till CFO. Du kommer även att ha kollegor på andra delar i landet och runt om världen. I dina arbetsuppgifter ingår generellt administrationsarbete som tillhör en ekonomiavdelning, men dina främsta arbetsuppgifter är att jobba med: • Reskontra, där du främst arbetar med leverantörssidan. • Löpande redovisning. På kontoret i Kristinehamn är det ett litet team som arbetar, så man får också vara beredd på att hugga i med arbetsuppgifter från högt till lågt. Någon gång per år kan det också bli aktuellt med resor till kollegorna som finns vid företagets produktionsanläggning i Ljungby. Vem är du? Som person är du social och trivs med att jobba på det mindre kontoret där alla hjälps åt. Du är trygg med att ha kontakt med kollegor och kunder från andra delar världen och kan ha en dialog på engelska i tal och skrift. Du är noggrann och behärskar att jobba självständigt med reskontra och vardaglig löpande redovisning. Du är van vid att arbeta i affärssystem och trivs med Excel. Combi Wear Parts jobbar i Monitor G5. Övrigt I den här rollen blir du under de 6 första månaderna anställd av Qtym, för att sen gå över till anställning hos Combi Wear Parts. Har du frågor om rollen är du välkommen att kontakta Julia Låbbman på 054-14 18 00, eller [email protected]. Din ansökan vill vi senast ha den 2025-07-18. Du kan lästa mer om Combi Wear Parts verksamhet på www.combiwearparts.com
Välj ett jobb för att visa detaljer