Vi söker CNC-operatörer
Qtym AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

I över 30 år har vi fått insikter, överraskningar och erfarenheter. Skapat lag, företag och framgångssagor. Hittat spetskompetens, upptäckt problemområden och sett nya möjligheter. Vi vet vart Värmland är på väg. Vad behöver du just nu? Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Personlinhyrning och HR-stöd, samt studentkonsulter via vårt dotterbolag Apecs Studenkonsulter. Läs mer om oss på www.qtym.se. Har du ett intresse för skärande bearbetning, teknik och maskiner? Oavsett om du är ny i yrket eller har lång erfarenhet som CNC-operatör vill vi gärna komma i kontakt med dig! Vi på Qtym söker ständigt duktiga och engagerade CNC-operatörer till kommande uppdrag inom olika branscher och industrier. Hos oss finns möjligheter för dig som vill utvecklas vidare – oavsett var du befinner dig i din karriär. Om rollen Som CNC-operatör arbetar du med programmering, inställning och körning av CNC-styrda maskiner, främst inom svarvning eller fräsning. Du ansvarar för att säkerställa kvalitet, effektivitet och noggrannhet i produktionen. Exempel på arbetsuppgifter: • Programmering, riggning och övervakning av CNC-maskiner • Kontrollmätning och kvalitetskontroll av detaljer • Justering och felsökning vid behov • Underhåll av maskiner och verktyg Vi söker dig som: • Har teknisk utbildning inom industri/produktion eller motsvarande erfarenhet • Är noggrann, kvalitetsmedveten och har ett genuint teknikintresse • Trivs i ett produktionsnära arbete och tar ansvar för ditt maskinområde • Är självgående men också en god lagspelare Har du erfarenhet av styrsystem som Fanuc, Siemens, Heidenhain eller liknande? Det är meriterande, men inget krav. Nyutexaminerade eller personer med praktisk erfarenhet är också välkomna att söka! Vi erbjuder: • Möjlighet att arbeta med varierande uppdrag hos flera spännande företag • Trygga anställningsformer och bra villkor • En arbetsmiljö där du får utvecklas i din egen takt – med stöd från erfarna kollegor • Kompetensutveckling inom maskinteknik, ritningsläsning, mätteknik och mer Intresserad? Skicka gärna in ditt CV och en kort presentation av dig själv. Vi intervjuar löpande och vill gärna höra mer om vad du söker i din nästa utmaning. Har du frågor om rollen är du välkommen att kontakta Julia Låbbman på [email protected] alt +46 72 085 32 92. Vi går igenom ansökningar löpande. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande, ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen.

18 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Vi söker Automationstekniker/Automationsingenjörer
Qtym AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

I över 30 år har vi fått insikter, överraskningar och erfarenheter. Skapat lag, företag och framgångssagor. Hittat spetskompetens, upptäckt problemområden och sett nya möjligheter. Vi vet vart Värmland är på väg. Vad behöver du just nu? Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Personlinhyrning och HR-stöd, samt studentkonsulter via vårt dotterbolag Apecs Studenkonsulter. Läs mer om oss på www.qtym.se. Vi söker automationstekniker/automationsingenjörer – juniora som seniora! Har du ett intresse för industriell automation och vill ta nästa steg i din karriär? Oavsett om du är ny i branschen eller har lång erfarenhet söker vi dig som vill vara med och utvecklas tillsammans med oss. Vi på Qtym är alltid intresserade av att komma i kontakt med duktiga automationstekniker/automationsingenjörer. Vi samarbetar med flera spännande företag inom olika branscher och har ett ständigt behov av nya talanger – både juniora och seniora profiler. Vi söker dig som har: • Ett tekniskt intresse och utbildning inom automation, el eller motsvarande • Erfarenhet av industriell automation - eller en stark vilja att lära sig • Förmåga att arbeta både självständigt och i team • Ett problemlösande och noggrant arbetssätt Har du erfarenhet av exempelvis Siemens, Mitsubishi, ABB eller liknande system? Då är det meriterande, men inget krav. Vi erbjuder: • Möjlighet till spännande uppdrag hos välkända företag • En arbetsmiljö där du får växa i din yrkesroll – oavsett nivå • Kompetensutveckling och stöd från erfarna kollegor • Tillsvidareanställning, projektanställning eller konsultuppdrag. Låter det intressant? Skicka in ditt CV och berätta lite om dig själv! Vi intervjuar löpande och är alltid nyfikna på att lära känna nya automationstekniker/automationsingenjörer. Har du frågor om rollen är du välkommen att kontakta Julia Låbbman på [email protected] alt +46 72 085 32 92. Vi går igenom ansökningar löpande, vilket gör att rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansöker gör du via formuläret nedan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande, ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen.

18 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Personlig assistent Östra Värmland

Vill du börja varje arbetsdag med en kram?Jag är en tjej på 28 år som bor i Östra Värmland och behöver utöka min assistentgrupp med nya stjärnor! Du som söker ska vara kvinna och rökfri. Gillar du hästar och har god fysik så är det här ett jobb för dig! Du behöver inte vara lika stark som Pippi Långstrump men gärna utan problem i rygg och nacke då en del manuella lyft förekommer. Eftersom jag rider på ridskola och badar i klorerat vatten funkar det inte att du är allergisk mot hästar, rädd för hästar eller känslig för klor. Gillar du dessutom ishockey, musik, teater, musikaler, bowling, shopping, spel och resor så är det här ett jobb för dig! Eftersom jag värdesätter mitt självbestämmande så är det viktigt att du är beredd att jobba i de situationer som krävs, oavsett om vi är hemma eller befinner oss på resande fot, jag vill inte att mina assistenter begränsar mitt liv utan berikar det! Jag behöver hjälp med min kommunikation så du behöver vara lyhörd för mina behov. Mina assistenter jobbar ofta två och två så det betyder att du ska ha god samarbetsförmåga. Om du dessutom är flexibel, har god arbetsmoral, pliktkänsla och en positiv inställning till jobbet så kommer vi ha jätteroligt tillsammans, jag älskar bus! Eftersom det är begränsade möjligheter att åka kollektivtrafik till mig så är det ett krav att du har körkort och dessutom även tillgång till bil för att kunna ta dig till och från arbetet. Är du rätt person för mig? I så fall, sök jobbet! Tjänst 1: Fast anställning, genomsnitt 32 tim/vecka. Arbetstiden är förlagd till dag, kväll, natt (sovande jour) samt helg. Tillträde omgående. Tjänst 2: Fast anställning, genomsnitt 20 tim/vecka med möjlighet till mertid vid ordinarie personals sjukfrånvaro och semester. Arbetstiden är förlagd till dag, kväll, natt (sovande jour) och vid behov även helg. Tillträde omgående. Tjänst 3: Timanställning vid behov. Du kan komma att jobba vissa schemalagda pass samt vid ordinarie personals sjukfrånvaro och semester. Arbetstiden är förlagd till dag, kväll, natt (sovande jour) och ibland helg. Tillträde omgående. Du kommer att kunna ange i din ansökan vilken av tjänsterna du är intresserad av! Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!

18 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
CNC-operatör med programmeringskunskaper!
Ikett Personalpartner AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Om tjänsten Har du erfarenhet av fräsning, arborrverk och CAD-programmering? Trivs du med en varierad tjänst där du jobbar både i verkstad och på kontor? Då kan du vara den vi letar efter! Vi söker dig som har erfarenhet av fräsning och är van vid att arbeta med arborrverk. Du har goda kunskaper i CAD-programmering och trivs i en teknisk miljö där precision och kvalitet står i fokus. Detta är en varierande tjänst där du arbetar både i verkstad och på kontor, vilket ställer krav på att du är självgående, flexibel och trivs med att växla mellan praktiska och tekniska arbetsuppgifter. I rollen kommer du att arbeta med: - Programmering och inställning av CNC-maskiner - Fräsning av detaljer enligt ritning - Arbete med arborrverk - CAD-programmering - Kvalitetskontroller och dokumentation Din profil Krav för tjänsten: - Dokumenterad erfarenhet av fräsning och CNC-styrda maskiner - Vana att arbeta med arborrverk - Goda kunskaper i CAD/CAM-programvara - Förmåga att läsa och tolka tekniska ritningar - Är självgående, flexibel och tycker om en varierad arbetsdag Noggrannhet, ansvarskänsla och tekniskt intresse Som person vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, flexibel, positiv, ordningsam och har en god samarbetsförmåga eftersom arbetet sker ute hos våra kunder. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Välkommen med din ansökan idag! Om Ikett Personalpartner AB Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration. Som konsult hos Ikett har du möjligheten att söka lokala arbeten och researbeten i Sverige samt Norge. Vi arbetar kontinuerligt för att du och kunden ska trivas så bra som möjligt med varandra och för att era önskemål ska tillgodoses. Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as Notera att vi med anledning av GDPR inte tar emot ansökningar via mail.

18 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Säljare till Preem Karlstad, tim-anställning
Drivmedelsstation Preem AB
Bensinstationspersonal

Vill du följa med på en bättre resa tillsammans med dina kollegor? Om så är fallet så kan vi erbjuda dig en plats på väg mot en bättre resa. På våra cirka 100 bemannade stationer så är ingen dag den andra lik och du kommer att ha ett otroligt varierande arbete, likväl som lika stor variation i människor som besöker nån av våra stationer. Lite kort om Preem Preem är Sveriges största drivmedelssbolag. Vår vision är att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. Preems två raffinaderier som är belägna i Göteborg och Lysekil räknas till de mest moderna och miljöanpassade i Europa med en raffineringskapacitet på över 18 miljoner kubikmeter råolja per år. Läs allt om detta på preem.se Vi har också ett rikstäckande servicenät med flera hundra drivmedelsstationer för privat- och yrkestrafik. Det är till en av dessa drivmedelsstationer som vi nu söker Säljare! Om rollen som Säljare Rollen som Säljare är en viktig roll hos oss då man är vårat varumärke mot kund. Försäljning ligger oss varmt om hjärtat men också förstaklassigt kundbemötande och därför blir det mycket bakande av fikabröd, många korvar som serveras med omsorg, kontinuerligt städande. Vi tror på att alla ska kunna det mesta om allt på stationen. Din viktigaste roll blir dock att ge varje kund ett bemötande i världsklass, vi söker därför dig som är utstrålar glädje, är utåtriktad och tycker om att ge bra service. Förutom att du kan ta hjälp av medarbetare på Preem finns det även ett etablerat nätverk av medarbetare utöver de som finns på din station. Du blir en viktig del av Preems varumärke För oss är det viktigt att du delar våra värderingar, ansvarstagande, nyskapande och inkluderande eftersom de ligger till grund för allt vi gör. Som Säljare har du en av Preems viktigaste roller är Preems ansikte utåt och du kommer att vara en viktig ambassadör för Preems varumärke. Vad ser vi att du behöver för att lyckas? Vi tror mycket på engagemang och viljan att lyckas. Det viktigaste är att du brinner för och tycker det är roligt att ge våra kunder en upplevelse i världsklass. Vi ser även att du gillar att arbeta i team och ser vikten i att knyta goda relationer.  Det är dock meriterande om du tidigare arbetat med service. Kanske på bensinstation, restaurang eller inom liknande verksamheter.  En drivmedelsstation för alla På Preem är mångfald och inkludering en av våra viktigaste frågor. Varje person bidrar genom sin unika bakgrund, kompetens, personlighet och erfarenhet till att vi ständigt ska kunna bli bättre. Vi på Preem ser mångfalden som en förutsättning för att vi hela tiden ska utveckla det vi gör och vara en ledande aktör i omställningen till ett hållbart samhälle. Vi lägger ett stort värde i våra olikheter där vi som bolag kan spegla samhället och våra besökare på station. Anställningsvillkor Lön: Enligt kollektivavtal Startdatum: omgående Anställningsform: Behovsanställning Stationens öppettider: 06:00-22:00 (Helg 08:00-20:00) Arbetstider: Vardagar, kvällar och helger. Morgon och kvällspass Ta reda på mer! Om du är nyfiken på Preem som bolag så kan läsa mer på Preem.se. Om du har ytterligare funderingar om rollen så kan du nå ut till Stationschef Anna-Karin här nedan; Mail: [email protected] Urval och Intervjuer kommer att ske löpande så dröj inte med din ansökan. Vi ser fram emot din ansökan!

18 juni 2025
Sista ansökan:
5 december 2025
Frisör

Vi söker en frisör som tycker om att färga o skapa fram frisyrer, vi har både dam o herr kunder. Salongen ligger mitt i Arvika och vi har funnits i 35 år. Salongen har både drop in och tidsbeställning,

18 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Mikés i Sunne söker butiksbiträde
Mikes i Sunne AB
Butikssäljare, dagligvaror

Vi söker ett engagerat och serviceinriktat butiksbiträde! Mikés i Sunne är en nyöppnad butik med inriktning bil och fordonsteknik. Brinner du för kundservice, har öga för detaljer och gillar att arbeta i en social miljö? Då kan du vara den vi letar efter! Om tjänsten: Som butiksbiträde hos oss kommer du att vara ansiktet utåt för butiken och bidra till att varje kund får en positiv upplevelse. Du kommer att arbeta nära kund, därför är det viktigt att du är serviceinriktad och kan förstå kundens behov. Tjänsten innebär både självständigt arbete samt arbete i team för att se till att våra kunder får snabb och kvalitativ service. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera: Hjälpa och ge professionell service till kunder Kassaarbete och hantering av betalningar Påfyllning av varor och inventering Städning och hålla ordning i butiken Marknadsföring Övriga förekommande butikssysslor Vi söker dig som: Har viss kompetens inom bil och fordonsteknik Datakunskap Har ett genuint intresse för service och människor Är noggrann, ansvarstagande och flexibel Trivs med att arbeta i team men också självständigt Har tidigare erfarenhet från butik (meriterande men inget krav) Vi erbjuder: En trygg och trivsam arbetsplats med trevliga kollegor Möjlighet till utveckling och mer ansvar över tid En härlig arbetsplats med högt i tak där du får arbeta med varierande uppgifter inom service och reparation. Tjänsten är på 75-100% Vi tillämpar 6 månaders provanställning Arbetstider är förlagda måndag-fredag men kan komma att justeras över tid. Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan med CV och kort personligt brev. Anställning snarast eller enligt överenskommelse

17 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Specialist med inriktning rymdinformation och systemutveckling
Myndigheten För Samhällsskydd och Beredskap (Msb
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld med fokus på utveckling av det civila försvaret. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till beredskap och motståndskraft. Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Den 1 januari byter vi namn till Myndigheten för civilt försvar. Rymden är inte bara en plats för forskning och utforskning utan även en arena för hybrida hot och attacker. Att skydda svenska samhällsfunktioner handlar inte bara om vad som sker på marken utan också om vad som händer långt ovanför våra huvuden. MSB är idag en av de aktörer som med hjälp av avancerad teknik upptäcker, analyserar och avvärjer både naturliga, mänskligt orsakade och antagonistiska hot mot vårt samhälle. Vill du vara med? Då kan vi erbjuda dig en utvecklande roll med meningsfulla arbetsuppgifter som nu är högt prioriterade och bidrar till att bygga motståndskraft i vårt samhälle. Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter Vi söker nu en strategiskt orienterad specialist som kan ta ett helhetsgrepp om utvecklingen av förmågor för lägesförståelse både från och om rymden, i såväl nationellt som internationellt sammanhang. Tjänsten innebär att du arbetar med att driva utvecklingen av metoder och system som använder satellit- och sensorbaserad information för att stärka den rymdrelaterade lägesförståelsen och tillgängliggöra rymddata till beslutsstöd i totalförsvaret. I dina arbetsuppgifter ingår: - att driva utvecklingen av metoder och tekniska lösningar som krävs för att tillgänglig gör rymdinformation i operativ verksamhet. - samarbete med Försvarsmakten i syfte att utveckla gemensamma förmågor och utbyta information. - att skapa rutiner och processer som stärker Sveriges rymdberedskap. - att använda de egna systemen för övervakning och bedömning av störningar i satellitsignaler, såsom GNSS-störningar. - att tillgängliggöra rymddata för nationellt beslutstöd och aktörer i det civila försvaret - att representera Sverige i EU-arbets- och expertgrupper inom rymdområdet. Du arbetar självständigt inom ditt expertområde men i nära samverkan med andra specialister inom både MSB och hos andra aktörer. MSB är en beredskapsmyndighet därför förekommer ibland uppgifter som behöver lösas med kort framförhållning. Du bör därför vara bekväm med att arbeta under förhållanden där du får vara beredd på det oförutsedda och ha lätt för att prioritera ditt arbete. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som har en relevant akademisk utbildning, till exempel inom rymdteknik, GIS, fjärranalys, systemteknik, datavetenskap eller annan teknisk/naturvetenskaplig inriktning. Vidare har du en dokumenterad erfarenhet av att arbeta med satellitdata och fjärranalys, eller god förståelse för rymdmiljön och dess dynamiska processer. Det är meriterande om du har: -  förståelse för rymdsystem och tillhörande tekniska störningar. - kunskaper om hur AI kan användas i rymdapplikationer. - praktisk erfarenhet av GIS- och analysmiljöer, t.ex. ArcGIS. - kunskap om offentlig upphandling och/eller dynamiska inköpssystem. - erfarenhet från arbete inom Försvarsmakten.  Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/ Du har en problemlösande inställning och trivs med att bygga strukturer där det saknas färdiga lösningar. Du är analytisk, strukturerad och van att hantera komplex information. Din förmåga att kommunicera tekniska insikter på ett tydligt och användbart sätt kommer väl till pass här. Rollen kräver också samarbetsförmåga, integritet och förmåga att agera och prioritera under tidspress i föränderliga situationer. Om anställningen Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning. Din placeringsort kommer att vara Karlstad och resor i anställningen förekommer. Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Om oss Enheten för rymdsäkerhet har i uppgift att öka den rymdrelaterade förmågan och motståndskraften i det civila försvaret och beredskapssystemet och att skydda samhällets användning av rymdtjänster. Kortfattat innebär det att öka säkerheten i och genom användningen av rymdtjänster och samordna rymdsäkerhetsfrågor. På enheten är vi idag 6 medarbetare och vi finns i både Karlstad och Stockholm.  Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/ Vill du veta mer? Har du frågor är du välkommen att kontakta tf enhetschef Kristoffer Hultgren. . Fackliga företrädare är Carl Önne Saco, Jan Herremo ST, Josefin Berglund och Ann-Britt Paradis SEKO. Samtliga nås via växelnumret 0771-240 240.  Välkommen med din ansökan senast den 10 augusti 2025. Det är du som sökande som ska dokumentera och påvisa din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Du ska också vara medveten om att de ansökningshandlingar som lämnas till MSB är offentliga allmänna handlingar vilket innebär att var och en har rätt att ta del av dem.

17 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Arbetsledare till badpersonal på Sundstabadet
Karlstads kommun
Friskvårdskonsulenter och hälsopedagoger m.fl.

Beskrivning Är du utåtriktad och gillar att skapa kontakter och relationer? Trivs du i en roll där du får arbeta med ett tydligt resultattänk i linje med uppsatta mål? Då kanske du passar in i rollen som vår nästa arbetsledare på Sundstabadet! Som arbetsledare för enheten bad har du ansvar för arbetsledning av badpersonal. Du kommer att arbeta med schemaläggning, dagsplanering, vikarietillsättning och introduktion av nya medarbetare för arbetsgruppen. Du kommer även att arbeta med bokningar, kursutbud, pass och lektioner samt övrig verksamhet som arbetsgruppen för badpersonal arbetar med. I denna roll kommer du vara delaktig i att samordna den långsiktiga planeringen samt koordinera verksamheten med andra arbetsgrupper inom enheten bad, skolor, föreningar och hyresgäster. Förutom besök av allmänheten och föreningsliv bedriver Sundstabadet simundervisning för skolelever, har egna kurser i simundervisning, vattenträningspass samt bastusittningar som du är med och samordnar. Du kommer också att arbeta med arrangemang och hur vi kan optimera vår verksamhet på bästa sätt och nå nya målgrupper. Hos oss värdesätter vi ditt engagemang och din delaktighet. Vi vill utveckla och vågar tänka nytt.   Kvalifikationer Vi söker dig som har relevant utbildning inom bad, alternativt har du förvärvat motsvarande kompetens på annat sätt som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Som arbetsledare behöver du vara trygg och stabil samt ha ett positivt och lösningsorienterat förhållningssätt. Du behöver ha erfarenhet från roller där relationsbyggande med medarbetare, kunder eller liknande har varit en central del av arbetet. Du kommer att arbeta med flera system såsom Heroma, Rbok och BRP och Senovic så för att lyckas i rollen är det en förutsättning att du har mycket god digital förmåga. Du behöver även ha mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. För att trivas i rollen är de viktigt att du motiveras av att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt och sätter upp och håller givna tidsramar. Du styrs av uppsatta mål och har fokus på resultat i prioriteringar, planering och agerande. Du behöver också ha förmåga att skilja på det personliga och det professionella. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av en arbetsledande roll. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet. Intervjuer kommer hållas under v 31.    Om Karlstads kommun Kultur- och fritidsförvaltningen ansvarar för kommunens bad- och idrottsanläggningar, fritidsgårdar, parklekar, bibliotek, och konst i offentlig miljö. Vi driver Alsters herrgård – Gustaf Frödings minnesgård, teaterbiografen Arenan, Skaparverkstan, Ungdomens hus och Seniorernas hus. Våra cirka 240 medarbetare skapar goda förutsättningar för idrotten, kulturen och föreningslivet. Sundstabadet erbjuder något för alla. Här finns en badupplevelse oavsett om man vill BADA eller NJUTA. Sundstabadet är en av landets största badanläggningar med närmre 400 000 inpasseringar årligen. Verksamheten är öppen 360 dagar per år. Våra målgrupper är alla Karlstadsbor såväl allmänhet som skolelever och föreningsliv samt besökare till Karlstad. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

17 juni 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Upphandlare
Sunne kommun
Inköpare och upphandlare

Sunne i Värmland är platsen där modet växer, livet är enkelt och allting är möjligt. Här finns ett rikt föreningsliv där du kan utöva dina intressen. På fem minuter tar du dig mellan spabesöket, shoppingen, skogspromenaden, teatern, badet, golfrundan, skidåkningen eller vad du nu väljer. Kommunen är känd för sina många arrangemang, sin berättartradition och ett varierat näringsliv med små och medelstora företag. Välkommen! Läs mer om Sunne på sunne.se Beskrivning Ekonomistaben driver det operativa arbetet och det strategiska utvecklingsarbetet inom ekonomi-och upphandlingsområdet. Ekonomistaben svarar för service och konsultativt stöd inom budget-, redovisnings- och upphandlingsområdet till våra ledare/medarbetare och förtroendevalda. I vårt team finns åtta engagerade och duktiga medarbetare. Arbetsuppgifter Som upphandlare är ditt uppdrag att tillsammans med verksamheten genomdriva affärsmässiga upphandlingar för kommunens olika verksamheter och säkerställa att de sker på ett korrekt sätt. Du ansvarar för hela upphandlingsprocessen, från marknadsanalys och upprättande av förfrågningsunderlag till genomförande av den formella upphandlingen och tecknande av avtal. Du ger råd, informerar och samarbetar med våra verksamheter gällande inköps- och upphandlingsfrågor.  Du arbetar med uppföljning av avtal samt ansvarar för policy samt organisation och rutiner inom upphandlingsområdet. Du arbetar självständigt och är den som driver processerna. Du har ett nära samarbete och stöd inom ekonomistaben, och ett nära samarbetar med upphandlarnas nätverk i Värmland. Kvalifikationer Vi söker dig som har en akademisk examen inom upphandling, ekonomi, juridik eller annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du bör ha några års erfarenhet av kvalificerat upphandlingsarbete i offentlig sektor samt goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling (LOU). Du ska ha en god kommunikativ förmåga och du är bra på att uttrycka dig både i tal och skrift. Vi förutsätter att du har en god samarbetsförmåga samtidigt som du kan jobba självständigt. Du bör vara en driven, serviceinriktad person med god analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet för tjänsten. Giltigt B-körkort är ett krav. Övrigt Intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske innan ansökningstidens utgång. Tjänsten är en tillsvidareanställning under förutsättning att erforderliga beslut fattas.  Sunne kommun tar emot ansökningar via länken i annonsen och meddelande om tjänsten ges via din inloggning i systemet. Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

17 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025