LBC Frakt i Värmland är företaget med hållbarhet i fokus. Vi vill erbjuda en hållbar karriär och omställningen till miljövänliga transporter är en hjärtefråga för oss. Företaget ägs av ett femtiotal åkerier och tillsammans med dem, samt våra dotterbolag är vi drygt 400 medarbetare. Om Sunnemo Åkeri ABSunnemo Åkeri AB är LBC Frakts största medlemsåker. Vi är ett väletablerat företag med 35 fjärrbilar som verkar främst i områdena Värmland, Småland, Östergötland och Mälardalen. Våra fordon utgår från Karlstad och Skoghall. Teamet består av cirka 80 glada och dedikerade medarbetare. Välkommen till Sunnemo Åkeri - där vi tillsammans driver framgångsrika transporter! Om tjänstenFör oss är det viktigt att medarbetarna trivs och vill stanna länge. Därför anpassar vi tjänsten så att den fungerar i vardagen och efter dina önskemål. Vi söker en fjärrchaufför till körningar i Sverige där övernattning i lastbil kan förekomma. KvalifikationerVi söker dig som är engagerad, ordningsam och ansvarstagande. Tidigare erfarenhet är meriterande – men viktigast är vem du är som person. Följande kvalifikationer är ett krav: Körkort C/CE Yrkeskompetensbevis, YKB Digitalt förarkort God förmåga att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift Grundläggande datakunskaper, då användning av handdatorer ingår i arbetet Följande kvalifikationer är meriterande: Truckkort Farligt gods, ADR Mer om tjänsten Anställningsform: Tillsvidareanställning. Vi tillämpar provanställning. Lön: Enligt avtal. Placeringsort: Karlstad. Arbetstider: Fast schema. AnsökanSista ansökningsdatum: 2025-07-15 Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan! Ansökan sker via vårt rekryteringsverktyg och tas ej emot via e-post. KontaktHar du frågor om tjänsten? Kontakta driftledare Jimmie Westlund på 070–5413080 eller [email protected]. Vi undanber oss vänligen men bestämt all hjälp med rekrytering och annonsering av tjänsten.
LBC Frakt i Värmland är företaget med hållbarhet i fokus. Vi vill erbjuda en hållbar karriär och omställningen till miljövänliga transporter är en hjärtefråga för oss. Företaget ägs av ett femtiotal åkerier och tillsammans med dem, samt våra dotterbolag är vi drygt 400 medarbetare. Om Sunnemo Åkeri ABSunnemo Åkeri AB är LBC Frakts största medlemsåker. Vi är ett väletablerat företag med 35 fjärrbilar som verkar främst i områdena Värmland, Småland, Östergötland och Mälardalen. Våra fordon utgår från Karlstad och Skoghall. Teamet består av cirka 80 glada och dedikerade medarbetare. Välkommen till Sunnemo Åkeri - där vi tillsammans driver framgångsrika transporter! Om tjänstenFör oss är det viktigt att medarbetarna trivs och vill stanna länge. Därför anpassar vi tjänsten så att den fungerar i vardagen och efter dina önskemål. Arbetstiderna är förlagda till dagtid, med körningar i Värmland. KvalifikationerVi söker dig som är engagerad, ordningsam och ansvarstagande. Tidigare erfarenhet är meriterande – men viktigast är vem du är som person. Följande kvalifikationer är ett krav: Körkort C/CE Yrkeskompetensbevis, YKB Digitalt förarkort God förmåga att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift Grundläggande datakunskaper, då användning av handdatorer ingår i arbetet Följande kvalifikationer är meriterande: Truckkort Farligt gods, ADR Mer om tjänsten Anställningsform: Tillsvidareanställning. Vi tillämpar provanställning. Lön: Enligt avtal. Placeringsort: Karlstad. Arbetstider: Fast schema. AnsökanSista ansökningsdatum: 2025-07-15 Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan! Ansökan sker via vårt rekryteringsverktyg och tas ej emot via e-post. KontaktHar du frågor om tjänsten? Kontakta driftledare Jimmie Westlund på 070–5413080 eller [email protected]. Vi undanber oss vänligen men bestämt all hjälp med rekrytering och annonsering av tjänsten.
OK Värmland- Ett hållbart ägande OK Värmland är ett unikt företag med en stark känsla för Värmland. Vi är medlemsägt och drivs på demokratisk grund. En medlem en röst. Vi är idag ca 64 000 medlemmar runt om i hela Värmland och idag har vi 13 bemannade stationer och 12 automatstationer. Samtliga stationer samarbetar under varumärket OKQ8. OK Värmland har ett hjärta för både glesbygd och stad och vill fortsätta att göra det möjligt att leva i hela länet. Det är viktigt för oss att gemensamt ta ansvar och åstadkomma förändringar och förbättringar för alla. Tillsammans med våra dotterbolag OK Värmland Fastighets AB och Reload i Värmland AB är vi ett lokalt, nytänkande och hållbart alternativ. Som medarbetare och medlem gör vi tillsammans gott för Värmland. Är du en serviceinriktad lagspelare? I så fall kan vi erbjuda dig ett roligt arbete i en spännande miljö där ingen dag är den andra lik, med stor variation på arbetsuppgifterna. Ena sekunden hyr du ut en bil för att snabbt skifta till att förbereda och servera mat. På våra stationer är det ofta ett högt tempo där du och dina kollegor tar hand om våra kunder och deras önskemål. Nu söker vi en ny kollega till OKQ8 ARVIKA. Vi söker Vi värdesätter dina personliga egenskaper framför tidigare erfarenhet och utbildning. Du är en positiv person som gillar att träffa nya människor. Du tycker om att arbeta i högt tempo och ser fram emot att vara en del av ett sammansvetsat team som tillsammans löser det arbetsdagen har att bjuda på. Det är meriterande om du tidigare jobbat med service eller försäljning. B-Körkort är det enda formella kravet. Vi erbjuder OKQ8 erbjuder en spännande arbetsplats, med rolig atmosfär och härliga kollegor. Här arbetar människor i alla åldrar med olika bakgrund. Vi tror på utveckling av oss själva. Det du inte kan innan du börjar – det lär vi dig! Att arbeta på en av våra stationer ger dig en fin språngbräda in i arbetslivet och karriären. Som Butikssäljare arbetar du skifttjänstgöring. Denna tjänst är ett vikariat på 25 timmar per vecka i 6 månader från augusti 2025 med möjlighet till förlängning ytterligare 6 månader. Stationen har öppet vardagar mellan klockan 06:00 - 22:00 och helger mellan klockan 08:00 - 21:00. Kan du göra oss ännu bättre? Sök då tjänsten redan idag! Rekrytering sker löpande OKQ8 Scandinavia arbetar för att vara en jämställd arbetsplats med medarbetare som trivs och utvecklas och där olikheter uppmuntras. Vi vill vara ett företag som speglar samhället, med en inkluderande kultur som hjälper till att minska utanförskap och bidrar till mångfald. Vår bransch är en av de främsta orsakerna till klimatförändringarna och om vi ska finnas kvar i framtiden behöver vår affär förändras i grunden. Vi arbetar aktivt för omställningen till ett fossilfritt samhälle genom att minska vårt eget klimatavtryck, såväl som att hjälpa våra kunder att göra bättre och mer hållbara val utifrån sina förutsättningar. Vill du vara med och bidra till hållbar utveckling på riktigt? Följ med på vår resa mot en fossilfri framtid! Ditt livs kanske viktigaste jobb. På riktigt. Vi vet att det är en vågad sak att säga, men vi menar verkligen varje ord. Oavsett om det handlar om ditt första jobb, ditt sista jobb, eller om du har modet att anta en ny utmaning, tror vi att du kan få ditt livs kanske viktigaste jobb här hos oss. På riktigt.
Sapere Aude – våga vara vis – är vårt motto. Våra studenter och medarbetare utvecklar samhällsviktig kunskap som berikar individen och världen. Vår akademiska miljö präglas av nyfikenhet, mod och öppenhet och det är nära mellan människor, roller, ämnen och forskning. Grunden för vår verksamhet är jämställdhet, mångfald och ett demokratiskt synsätt. Vi finns i Värmland, en naturnära och kulturrik region där vi är en motor för hållbar utveckling i tät samverkan med samhället. Karlstads universitet har ca 1 400 medarbetare och 17 700 studenter fördelade på två inspirerande campusmiljöer i Karlstad och Arvika. Läs mer om oss på: https://www.kau.se/jobba-hos-oss Beskrivning Eftersom anställning som postdoktor utgör en meriteringsanställning för juniora forskare, riktar vi oss till dig som har en doktorsexamen som inte är äldre än tre år räknat från sista ansökningsdag. Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap har en ledig heltidsanställning som postdoktor inom datavetenskap, med inriktning mot konsekvens- och riskbedömningar, artificiell intelligens och digitala hälso- och sjukvårdssystem. Anställningen är tillgänglig inom forskargruppen Privacy & Security (PriSec) vid institutionen för matematik och datavetenskap. Forskningen inom PriSec är inriktad på integritetsfrämjande tekniker, cybersäkerhet och pålitlig och ansvarsfull AI. Institutionen består av två ämnen, matematik och datavetenskap, och har cirka 100 medarbetare. Inom datavetenskap är forskning och utbildning inriktad på datornätverk och distribuerade system, datasäkerhet och integritet samt programvaruutveckling. Både forskning och utbildning bedrivs i nära samarbete med internationella, nationella och regionala partners från både akademi och industri. Vi erbjuder en livlig arbetsplats med studenter, medarbetare och besökare från världens alla länder samt generös semester, friskvårdsbidrag och en förmånlig tjänstepension. Arbetsuppgifter Som postdoktor kommer du att bedriva forskning tillsammans med affärspartners inom området AI-baserade system för digital hälsa, med fokus på effekt- och riskbedömningar, genomföra kvalitativ fallstudieforskning och utveckla AI-kunskapsmaterial (t.ex. täckning av ämnen som AI-risker, partiskhet, rättvisa och etiska aspekter, samt lämpliga metoder och verktyg för riskanalys). Dessutom förväntas du bidra till undervisningsaktiviteter vid institutionen och undervisning kan därför ingå till högst 20% av arbetstiden. Du kommer att arbeta med ett externt finansierat projekt, OPEHRA, som är ett samarbetsprojekt mellan akademi och näringsliv som finansieras av KK-stiftelsen. OPEHRA behandlar forskningsproblemet kring att operationalisera mänskliga rättigheter i utformningen av AI-baserade system för hälso- och sjukvård och socialvård. För att göra detta undersöker projektet befintliga metoder för att bedöma risker för grundläggande rättigheter, kartlägga kontroller för riskreducering och hantera spänningar över flera dimensioner (t.ex. mänskliga rättigheter, integritet, säkerhet, rättvisa och robusthet). Projektet syftar också till att tillsammans med affärspartners skapa AI-kunskapsmaterial som kan användas vidare av aktörer inom digital hälsa, samt att omsätta forskningsresultat för bred spridning. Projektaktiviteterna involverar ett tvärvetenskapligt team av forskare inom datavetenskap och genusvetenskap, tillsammans med yrkesverksamma inom industri och offentlig sektor, som samproducerar forskning och kunskap till förmån för svensk industri. Du samverkar med det omgivande samhället för ömsesidigt utbyte och verkar för att den kunskap och kompetens som finns vid universitetet kommer samhället till nytta. För att bidra till en god arbetsmiljö och utveckling av verksamheten är du närvarande och deltar i det dagliga arbetet och gemenskapen. För fullständig annons inkl. behörighet, bedömningsgrunder och villkor, se annonsen i sin helhet här: https://kau.varbi.com/what:job/jobID:822208/ HR Excellence in Research Karlstads universitet mottog i september 2020 utmärkelsen HR Excellence in Research. Utmärkelsen ges till arbetsgivare som har en stimulerande arbetsmiljö och goda villkor för forskare och kontinuerligt arbetar för att utveckla dessa. Utmärkelsen visar lärosätets engagemang för rättvis och transparent rekrytering samt gynnsam professionell utveckling för forskare. Läs mer på https://www.kau.se/jobba-hos-oss/karlstads-universitet-som-arbetsgivare/human-resources-strategi-forskare-hrs4r
Sapere Aude – våga vara vis – är vårt motto. Våra studenter och medarbetare utvecklar samhällsviktig kunskap som berikar individen och världen. Vår akademiska miljö präglas av nyfikenhet, mod och öppenhet och det är nära mellan människor, roller, ämnen och forskning. Grunden för vår verksamhet är jämställdhet, mångfald och ett demokratiskt synsätt. Vi finns i Värmland, en naturnära och kulturrik region där vi är en motor för hållbar utveckling i tät samverkan med samhället. Karlstads universitet har ca 1 400 medarbetare och 17 700 studenter fördelade på två inspirerande campusmiljöer i Karlstad och Arvika. Läs mer om oss på: https://www.kau.se/jobba-hos-oss Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation Institutionen för geografi, medier och kommunikation, som är en del av fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap, söker en universitetslektor i kulturgeografi. Institutionen kombinerar ämnena kulturgeografi, geografi och turismvetenskap med medie- och kommunikationsvetenskap, vilket skapar en unik institutionsmiljö som bedriver forskning av hög kvalitet. Tvärdisciplinära möjligheter i kombination med kulturgeografisk kärnverksamhet gör oss till intressanta nätverkspartners och en attraktiv arbetsplats. Beskrivning Kulturgeografi utgör en av de äldsta utbildnings- och forskningsmiljöer vid Karlstads universitet. Gränsöverskridande kontakter och globala perspektiv är självklara i vårt arbete. Ämnet ansvarar för utbildning inom ett flertal grundutbildningsprogram samt program på avancerad nivå. Grundutbildning genomförs i huvudsak inom tre utbildningsinriktningar: Samhällsplanering, Turism och platsdesign samt lärarutbildningar. I samarbete med Medie- och Kommunikationsvetenskap drivs den forskningsförberedande mastersutbildningen i GeoMedia, som syftar till att stärka intersektionen som institutionen utgör. På avancerad nivå genomförs utbildning inom CRS (Centrum for Regional Studies) och Geomedia, som är en unik utbildnings- och forskningsmiljö även med internationellt mått mätt. Forskning i kulturgeografi bedrivs inom tre profilerade forskningsmiljöer relaterat till institutionen: Geomedia http://www.kau.se/geomedia/, Centrum för de samhällsvetenskapliga ämnenas didaktik https://www.kau.se/centrum-de-samhallsvetenskapliga-amnenas-didaktik-csd och forskningscentret CRS https://www.kau.se/crs. Mer information om universitetet finns på www.kau.se och mer information om ämnet finns på https://www.kau.se/kulturgeografi Arbetsuppgifter Som medarbetare på institutionen kommer du främst att undervisa ovan nämnda utbildningsprogram, samt i fristående kurser och i förekommande fall uppdragsutbildningar. Undervisning, handledning, examinationer, kursansvar och kursutveckling ingår i befattningen, liksom att aktivt delta i ämnets och institutionens utvecklingsarbete rörande undervisning och samverkan med det omgivande samhället. Enligt arbetstidsavtalet har en universitetslektor 20 procent kompetensutvecklingstid som kan användas till forskning och annan kompetensutveckling. Med externa medel kan denna tid utökas. Varför ska Du välja Karlstads universitet? Universitetet siktar framåt, vilket märks i allt vi gör och det finns här alltid utrymme för dina idéer samt ditt engagemang. Vår välrenommerade utbildning och forskning kännetecknas av nära relationer med det omgivande samhället. Vi har en internationaliserad verksamhet och hos oss möter du medarbetare, studenter och besökare från hela världen. Universitetet verkar systematiskt för en social, ekonomisk och miljömässigt hållbar samhällsutveckling. En anställning hos oss innebär flera fördelaktiga förmåner, som exempelvis lunchpass på ett gym beläget på universitetsområdet. Läs mer om våra förmåner här: https://www.kau.se/jobba-hos-oss/jobb/förmåner. Vill du arbeta i en spännande och ung akademisk miljö som vill framåt är Karlstads universitet rätt plats! Behörighetskrav Behörig att anställas som universitetslektor i kulturgeografi är den som har avlagt doktorsexamen i kulturgeografi, genomgått högskolepedagogisk utbildning eller på annat sätt förvärvat motsvarande kunskaper samt visat pedagogisk skicklighet. Om högskolepedagogisk utbildning saknas kan en anställning ändå ske under förutsättning att den anställde förbinder sig att genomföra utbildningen och att den inplaneras inom ramen för kompetensutvecklingstiden under de två första åren av anställningen. Då merparten av undervisningen sker på svenska (undervisning på engelska kan förekomma), krävs god förmåga både i tal och skrift i dessa språk. Enligt Karlstads universitets anställningsordning ska lärare ha de personliga egenskaper som krävs för att fullgöra anställningen. För samtliga behörighetskrav hänvisas till Karlstads universitets anställningsordning. Anställningsordning vid Karlstads universitet Bedömningsgrunder Vid bedömningen av sökande för tjänsten är det av särskilt stor vikt att… du har både bred och djup kunskap inom kulturgeografi, samt dokumenterad erfarenhet av undervisning i ämnet. du har god samarbetsförmåga eftersom mycket av arbetet sker i olika arbetslag. du har erfarenhet av att söka samt erhålla egna forskningsmedel samt ingår i vetenskapliga nationella och internationella nätverk. Vi lägger stor vikt vid att… du har pedagogisk skicklighet och har erfarenhet av, och har deltagit i, pedagogiskt utvecklingsarbete. du har dokumenterad undervisningserfarenhet inom följande inriktningar: turismvetenskap, samhällsplanering, geografiska informationssystem och kvantitativa metoder. Av vikt är också att… du har god förmåga till självständigt arbete och förmåga att ta egna initiativ. du har en vetenskaplig profil som relaterar till någon av institutionens forskningsmiljöer, Geomedia, CSD och CRS. Det ses också som meriterande om du har… erfarenhet av att utveckla och leda verksamhet. internationell erfarenhet. erfarenhet av samverkan med det omgivande samhället. HR Excellence in Research Karlstads universitet mottog i september 2020 utmärkelsen HR Excellence in Research. Utmärkelsen ges till arbetsgivare som har en stimulerande arbetsmiljö och goda villkor för forskare och kontinuerligt arbetar för att utveckla dessa. Utmärkelsen visar lärosätets engagemang för rättvis och transparent rekrytering samt gynnsam professionell utveckling för forskare. Läs mer på https://www.kau.se/jobba-hos-oss/karlstads-universitet-som-arbetsgivare/human-resources-strategi-forskare-hrs4r
Är du en trygg och självgående IT-specialist som gillar att arbeta både med detaljer i det dagliga och med större strategiska frågor? Hos oss går IT och hållbarhet hand i hand – vi förenar teknik med skoglig kompetens för att förvalta och utveckla digitala lösningar som bidrar till ett mer hållbart skogsbruk. Nu söker vi flera Service Leads som vill vara med och driva den utvecklingen tillsammans med oss. Om det här låter som en spännande möjlighet för dig, ser vi gärna din ansökan! Med oss växer skogen, människorna och affärerna. Som Service Lead ansvarar du för systemförvaltning och drift av våra IT-lösningar för skoglig verksamhet – exempelvis system för virkesredovisning, planering och fältstöd. Du är en viktig länk mellan teknik, verksamhet och leverantörer och ser till att våra applikationer fungerar effektivt, är användarvänliga och utvecklas i takt med våra affärsmål. Rollen är både operativ och strategisk: du hanterar akuta frågor och problem samtidigt som du driver förbättringar och utveckling på lång sikt. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Ansvara för en grupp applikationers funktion, utveckling och livscykel Planera, prioritera och genomföra förvaltningsinsatser och aktivitetsplaner, samt driva utveckling av förbättringar, tekniska uppdateringar och långsiktig driftsäkerhet Utveckla processer, arbetssätt och dokumentation Övervaka systemens drift, tillgänglighet och prestanda Säkerställa efterlevnad av säkerhetskrav och regelverk Fånga upp och analysera verksamhetens behov och omsätta dem till hållbara tekniska lösningar Fungera som expert och rådgivare inom dina specifika ansvarsområden Du blir en del av vårt IT-team med placering på något av våra kontor i Falun, alternativt Skoghall/Udden, och du rapporterar till Service Manager IT. Vem söker vi Vi söker dig som har erfarenhet av systemförvaltning och som har förmågan att se teknikens möjligheter och verksamhetens behov. Du är strukturerad, serviceinriktad och har en naturlig förmåga att skapa goda samarbeten. Du känner dig trygg i att hantera olika delar av applikationers livscykel och har ett starkt engagemang för att säkerställa att dessa fungerar optimalt och stödjer verksamheten på bästa sätt. Färdigheter och kvalifikationer som vi tror att du har: Relevant utbildning inom IT, och/eller flerårig erfarenhet av systemförvaltning eller IT- tjänsteleverans God förståelse för systemarkitektur, integrationer och applikationers livscykel Vana vid verktyg som Azure DevOps, testhantering och dokumentation Skoglig kompetens eller intresse för branschen ser vi som en fördel Du är analytisk och lösningsorienterad med förmåga att snabbt identifiera och hantera problem Utmärkt kommunikativ förmåga i både svenska och engelska i tal och i skrift Vad vi erbjuder Hos oss blir du en del i vår mångfaldsfrämjande arbetskultur som hjälper dig att utforska nya perspektiv och att utvecklas professionellt. Du kommer att tillsammans med dina kollegor bidra till en mer hållbar värld, eftersom vi tror att allt som görs av fossilbaserade material idag kan göras av ett träd imorgon. För att hålla dig säker på arbetet stöttar vi ditt fysiska och psykiska välbefinnande. Hur kan du ansöka till denna tjänst? Du kan endast skicka in din ansökan till oss via vårt rekryteringssystem. På grund av sommar och semester har vi en längre ansökningstid som sträcker sig till och med den 17 augusti. Vi kan komma att gå igenom ansökningar löpande men det är inte garanterat – så vänta inte med att skicka in din ansökan! Beroende av tjänst kan det hända att vi bjuder in dig till vårt videointervjuverktyg och/eller ber dig göra tester. Vår rekryteringsprocess kan också innefatta andra aktiviteter inför anställning, såsom bakgrundkontroll, referenstagning och hälsotest såväl som drogtest. Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen, tveka inte att höra av dig till vår Talent Acquisition Partner Linda Andersson på tel. 073 – 845 41 49 eller mejl: [email protected]. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta IT Director Robin Collins på tel. 070 – 697 99 30 eller mejl: [email protected] Kom och jobba i The renewable materials company! Skogen är hjärtat i Stora Enso och vår övertygelse är att allt som tillverkas av fossilbaserade material i dag, kan tillverkas av ett träd i morgon. Vi är den ledande leverantören av förnybara produkter inom förpackningar, biomaterial och träkonstruktion, och en av de största privata skogsägarna i världen. Stora Enso har cirka 19 000 medarbetare och 2024 uppgick omsättningen till 9 miljarder euro. Vi tror att mångfald stärker vår konkurrenskraft och bidrar till bättre beslutsfattande. Olika arbetsgrupper med olika bakgrund hjälper oss att utforska olika perspektiv och utmanar vårt sätt att tänka. Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden på arbetsplatsen och välkomnar sökande med olika bakgrund. Stora Enso är en arbetsgivare för lika möjligheter som följer icke-diskriminerande metoder. #LI-SEFOREST
Vi söker en Teknisk risk- och säkerhetsingenjör till Cyients kontor i Karlstad – en nyckelroll där du får kombinera teknisk expertis med kundnära arbete i internationella projekt. Låter det intressant? Varmt välkommen in med din ansökan. OM TJÄNSTEN Som Teknisk Risk- och Säkerhetsingenjör kommer du att leda och utföra teknisk risk- och säkerhetsplanering i multidisciplinära projekt, med fokus på olja och gas, vätgasproduktion, carbon capture samt papper- och massaindustin. Du kommer även att ge teknisk support till säljarbetet och aktivt kommunicera med andra discipliner och kunder. Rollen innebär både ledarskap och utförande av teknisk säkerhetsplanering och relaterad processplanering. Du erbjuds * En självständig och bred roll som teknisk expert och delprojektledare i internationella projekt * Samarbete med duktiga kollegor och möjligheten att utveckla kundrelationer genom din tekniska kompetens * Karriärsmöjligheter i ett internationellt bolag med stora tillväxtmål! ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med teknisk risk- och säkerhetsplanering samt processplanering i multidisciplinära projekt, med fokus på att utveckla effektiva ingenjörslösningar och ge tekniskt säljstöd. * Utveckla tekniskt effektiva ingenjörslösningar och erbjuda tekniskt säljstöd * Leda den tekniska risk- och säkerhetsplaneringen i våra multidisciplina projekt * Fungera som projektens huvudkontakt gentemot våra kunder gällande teknisk säkerhetsplanering * Teknisk risk- och säkerhetsplanering samt koordinering därav (t.ex. HAZOP, LOPA, HAZID, C&E) * Processplanering samt koordinering därav (t.ex. P&IDs, flödesdiagram, processberäkningar, utrustningsspecifikationer, processbeskrivningar) VI SÖKER DIG SOM - Civil- eller högskoleingenjör inom process-, kemi-, energiteknik eller liknande - Relevant arbetserfarenhet inom process- eller teknisk risk- och säkerhetsplanering i minst 5 år - Obehindrad i det svenska och engelska språket, då det används i det dagliga arbetet - Grundläggande kompetens i planeringsverktyg (t.ex. Unisim Design Suite/Aspen/HYSYS) - B-körkort - Grundläggande erfarenhet av teknisk säkerhet Det är meriterande om du har - Erfarenhet av instrumentering och LOPA/SIL är fördelaktigt För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: * Målmedveten * Ordningsam * Ansvarstagande * Stabil Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om Cyient och hur de presenterar sig som arbetsgivare här!
Do you want to take the next step in your career and become part of a global company driving technical innovation? Cyient is now looking for experienced engineers for senior roles in electrical engineering. Here, you will have the opportunity to work with exciting and challenging projects, both locally and internationally, where you will play a key role in delivering advanced solutions! OM TJÄNSTEN Cyient is a global engineering consulting company that works with innovative and technologically advanced solutions for clients in the power plant industry, process industry, pharmaceutical industry, and several other sectors. They offer both challenging work assignments and a work environment where you can grow together with competent colleagues – both locally and globally. Cyient is expanding its operations in Karlstad and is currently seeking experienced engineers for senior positions as Electrical Project Leader and Lead Engineers. Want to learn more about the Project Leader role? Check out the job posting here. As a Lead Engineer, you will lead Electrical & Automation engineering activities in customer projects. You are responsible for managing the scope, schedule, quality & costs of your own discipline. The role involves overseeing technical project management and engineering activities within the discipline. You are offered - A part of a global expert organization with international career opportunities - A chance to engage in challenging projects with a variety of clients across multiple industries and work with both domestic and international projects - Possibilities to further develop your competence and design solutions together with a team in large scale industrial engineering projects ARBETSUPPGIFTER Work tasks * Lead, plan, and coordinate Electrical & Automation engineering activities in multidisciplinary projects * Manage and report on quality, schedule, and cost * Lead and mentor engineering team members * Engage in technical discussions with customers * Review, oversee and creating construction drawings and other technical documentation * Support site and workshop activities as required * Support project delivery and sales teams VI SÖKER DIG SOM - B.Sc. or M.Sc. in Electrical Engineering - At least 3 years of experience in electrical engineering - Proficiency with engineering tools in the Electrical discipline - Are fluent in English, both spoken and written. Swedish language skills are an advantage It is meritorious if you have - Knowledge of power generation, power grids and Control Systems - Technical Project Management skills - Previous job experience in a similar field To succeed in the role, your personal skills are: - Goal oriented - Orderly - Responsible - Respectful - Stress tolerant Our recruitment process This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work. Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.
Vill du ta nästa steg i din karriär och bli en del av ett globalt företag som driver teknisk innovation? Cyient söker nu erfarna ingenjörer till seniora roller inom elteknik. Här får du möjlighet att arbeta i spännande och utmanande projekt, både lokalt och internationellt, där du spelar en central roll i att leverera avancerade lösningar! OM TJÄNSTEN Cyient är ett globalt teknikkonsultföretag som arbetar med innovativa och tekniskt avancerade lösningar för kunder inom kraftverksindustrin, processindustrin, läkemedelsindustrin och flera andra sektorer. De erbjuder både utmanande arbetsuppgifter och en arbetsmiljö där du kan utvecklas tillsammans med kompetenta kollegor – både lokalt och globalt. Cyient expanderar sin verksamhet i Karlstad och söker nu erfarna ingenjörer till seniora roller som projektledare och lead engineers inom elteknik. Vill du veta mer om rollen som projektledare? Ta en titt på jobbannonsen här. Som lead engineer kommer du att ha en nyckelroll i kundprojekt med fokus på elteknik och automation. Du ansvarar för att leda och fördela arbetet inom ditt teknikområde, samt för att följa upp och prioritera tekniska frågor under projektets gång. I rollen samarbetar du med kollegor från olika discipliner och har en nära dialog med kunder för att säkerställa att de tekniska lösningarna möter kraven. Du erbjuds - En möjlighet att bli en del av en global expertorganisation med internationella karriärmöjligheter - Engagerande och utmanande arbetsuppgifter med både lokala och internationella projekt - Möjligheter att vidareutveckla din kompetens och utforma lösningar tillsammans med ett team i stora industriella leveransprojekt ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Leda, planera och samordna el- och automationsarbetet i multidisciplinära projekt * Hantera och rapportera kvalitet, tidplan och kostnader * Leda och stötta teknikteamet (både lokalt och globalt) * Bidra med teknisk expertis inom disciplinen och samarbeta med kunder i tekniska frågor * Granska och godkänna konstruktionsritningar och annan teknisk dokumentation * Genomföra konstruktionsarbete och annan teknisk dokumentation * Ge stöd vid installation och testning i projektet * Ge stöd till både projektleveranser och teknisk försäljning VI SÖKER DIG SOM - Har en ingenjörsexamen inom elkraft eller motsvarande - Har minst 3 års erfarenhet inom elteknik, exempelvis som konstruktör - Har kunskaper inom tekniska verktyg inom disciplinen för Elteknik - Är flytande i engelska, både i tal och skrift. Kunskaper i svenska är meriterande Det är meriterande om du har - kunskap inom elkraftsproduktion, kraftnät eller styrsystem - Erfarenhet av teknisk projektledning - Tidigare arbetslivserfarenhet från en liknande roll För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Självständig - Målmedveten - Ordningsam - Ansvarstagande - Respektfull - Stresstolerant Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Arbetsplats LSS Då en av våra medarbetare går i pension, söker vi en engagerad vårdare till servicebostaden Smältaren i Hagfors kommun. Målgruppen är personer inom LSS. Vi söker dig som är lösningsfokuserad och har ett genuint intresse av att arbeta med människor. Som person är du engagerad, ansvarsfull, strukturerad och pålitlig. Arbetet kräver stor flexibilitet och du är beredd att ändra arbetssätt utifrån olika situationer. Vi arbetar efter rutiner och tillsammans utvecklar vi nya och hållbara arbetssätt. Vårt arbete vilar på en gemensam värdegrund, som bygger på tillit, respekt och trygghet. Arbetsuppgifter och kvalifikationer Som vårdare på boendet arbetar du utifrån ett reflekterande arbetssätt där du stöttar den enskilde så att dennes vardag blir hanterbar och meningsfull. Du är lyhörd inför den enskildes behov och önskemål. Arbetsuppgifterna består av att stärka den enskilde att på egen hand, så långt det är möjligt, hantera sin vardag. I det som den enskilde inte klarar av att utföra själv, är du med och hjälper och stöttar. I arbetsuppgifterna ingår att laga mat, städa samt tvätta och tillsammans med övriga kollegor håller man god ordning på boendet. Önskvärt är att du har adekvat utbildning såsom omvårdnadsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Meriterande är förarbehörighet B. Arbetstiden är schemalagd vilket innefattar dag, kväll, helg och natt enligt Jour bilaga J. Tillträde till tjänsten sker den 1 september eller enligt överenskommelse. Anställningen föregås av intervjuer. Intervjuer kan ske löpande under ansökningstiden, skicka därför in din ansökan redan idag. Lön Lön enligt avtal Fackliga företrädare Nås via kommunens växel, 0563-185 00 Övrigt Vi har gjort ett medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Hagfors kommun erbjuder dig stora möjligheter till balans i livet. Du kan göra karriär och samtidigt njuta av ett gôtt liv med livskvalitet. Här finns ett modigt fôlk med framåtanda som uppskattar kombinationen av den lilla stadens potential och närheten till en storslagen natur. Vårt handlingskraftiga näringsliv stärker kommunen och sätter Hagfors på kartan internationellt. Den lokala flygplatsen gör att det är nära till Stockholm och resten av världen, vilket skapar möjligheter i både jobbet och privatlivet. Här hjälps vi åt att skapa ett rikt liv och tillsammans möjliggör vi en attraktiv kommun. Läs mer om arbetet i http://www.hagforsstrategin.se. Vid anställning kan utdrag ur polisens belastningsregister komma att begäras. VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!
Välj ett jobb för att visa detaljer