Sapere Aude – våga vara vis – är vårt motto. Våra studenter och medarbetare utvecklar samhällsviktig kunskap som berikar individen och världen. Vår akademiska miljö präglas av nyfikenhet, mod och öppenhet och det är nära mellan människor, roller, ämnen och forskning. Grunden för vår verksamhet är jämställdhet, mångfald och ett demokratiskt synsätt. Vi finns i Värmland, en naturnära och kulturrik region där vi är en motor för hållbar utveckling i tät samverkan med samhället. Karlstads universitet har ca 1 400 medarbetare och 17 700 studenter fördelade på två inspirerande campusmiljöer i Karlstad och Arvika. Läs mer om oss på: https://www.kau.se/jobba-hos-oss Beskrivning Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap utlyser en anställning som biträdande universitetslektor i kemi med expertis inom biokemi vid Institutionen för ingenjörs- och kemivetenskaper. Institutionen bedriver omfattande forskning och erbjuder utbildning inom kemi, kemiteknik, bygg- och anläggningsteknik samt energi- och miljöteknik. Institutionen har för närvarande cirka 60 anställda och ansvarar för två civilingenjörsprogram, två högskoleingenjörsprogram samt ett kandidatprogram. Vidare har vi kurser inom lärarutbildningen och flera andra civilingenjörsprogram. Läkemedelsanalys – kandidatprogram i kemi vid Karlstads universitet förbereder studenter för arbete inom alla områden av kemi, men har också en unik profil mot läkemedelsanalys, utvecklad i nära samarbete med läkemedelsindustrin. Programmet har en dokumenterat god koppling mellan utbildning och forskning, och de flesta kemikurser vid Karlstads universitet erbjuds både som campus- och distansutbildning. Civilingenjörsprogrammet i kemiteknik fokuserar på att utveckla nya material och hållbara tillverkningsprocesser. På institutionen drivs även en företagsforskarskola, EXACT. Den syftar till att bidra till en hållbar tillverkningsindustri samt framtidssäkra den svenska processindustrin genom behovsdriven forskning. Utbildningsprogrammen har en stark koppling till den forskning som bedrivs vid Karlstads universitet och forskare i kemiämnet är engagerade i: Pro2BE (https://www.kau.se/pro2be) SOLA-projektet (https://www.kau.se/sola) Företagsforskarskolan EXACT (https://www.kau.se/exact) Mission 0 House (https://www.lindholmen.se/mission-0-house) Anställningen som biträdande lektor syftar huvudsakligen till att locka ambitiösa och kvalificerade forskare inom området som är i början av sin karriär, med ett huvudsakligt syfte att meritera sig inom området. Arbetsuppgifter Tjänsten innefattar forskning (minst 75 % av arbetstiden) samt undervisning inom biokemi med inriktning mot fermentering. Inom området förväntas du: bedriva forskning och bidra till att utveckla forskningskapaciteten inom Pro2BE (en forskningsmiljö vid Karlstads universitet med uppdrag utveckla processer och produkter för en hållbar bioekonomi); delta i undervisning och utbildning inom relevanta utbildningsprogram samt utveckla din egen pedagogiska kompetens; bidra till den pågående utvecklingen av ett nytt masterprogram i kemi; handleda studenter på avancerad nivå samt doktorander; delta i ansökningar om forskningsmedel och på sikt ta initiativ till att etablera egna forskningsprojekt; samarbeta med nationella och internationella aktörer inom akademin och industri. Du förväntas samverka med det omgivande samhället för ömsesidigt utbyte och verka för att den kunskap och kompetens som finns vid universitetet kommer samhället till nytta. För att bidra till en god arbetsmiljö och utveckling av verksamheten är du närvarande och deltar i det dagliga arbetet och gemenskapen. Syftet med anställningen är att ge dig möjlighet att utveckla din självständighet som forskare och meritera dig vetenskapligt och pedagogiskt för att sedan uppfylla kraven på behörighet för en tillsvidareanställning som universitetslektor. För fullständig annons med behörighet, bedömningsgrunder samt vad din ansökan ska innehålla. Se här: https://kau.varbi.com/what:job/jobID:793506/ Välkommen med din ansökan! HR Excellence in Research Karlstads universitet mottog i september 2020 utmärkelsen HR Excellence in Research. Utmärkelsen ges till arbetsgivare som har en stimulerande arbetsmiljö och goda villkor för forskare och kontinuerligt arbetar för att utveckla dessa. Utmärkelsen visar lärosätets engagemang för rättvis och transparent rekrytering samt gynnsam professionell utveckling för forskare. Läs mer på https://www.kau.se/jobba-hos-oss/karlstads-universitet-som-arbetsgivare/human-resources-strategi-forskare-hrs4r
Sapere Aude – våga vara vis – är vårt motto. Våra studenter och medarbetare utvecklar samhällsviktig kunskap som berikar individen och världen. Vår akademiska miljö präglas av nyfikenhet, mod och öppenhet och det är nära mellan människor, roller, ämnen och forskning. Grunden för vår verksamhet är jämställdhet, mångfald och ett demokratiskt synsätt. Vi finns i Värmland, en naturnära och kulturrik region där vi är en motor för hållbar utveckling i tät samverkan med samhället. Karlstads universitet har ca 1 400 medarbetare och 17 700 studenter fördelade på två inspirerande campusmiljöer i Karlstad och Arvika. Läs mer om oss på: https://www.kau.se/jobba-hos-oss Beskrivning Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap utlyser en anställning som biträdande universitetslektor i analytisk kemi vid Institutionen för ingenjörs- och kemivetenskaper. Institutionen bedriver omfattande forskning och erbjuder utbildning inom kemi, kemiteknik, bygg- och anläggningsteknik samt miljöteknik. Institutionen har för närvarande cirka 60 anställda och ansvarar för två civilingenjörsprogram, två högskoleingenjörsprogram samt ett kandidatprogram. Vidare har vi kurser inom lärarutbildningen och flera andra civilingenjörsprogram. Läkemedelsanalys – kandidatprogram i kemi vid Karlstads universitet förbereder studenter för arbete inom alla områden av kemi, men har också en unik profil mot läkemedelsanalys, utvecklad i nära samarbete med läkemedelsindustrin. Programmet har en dokumenterat god koppling mellan utbildning och forskning, och de flesta kemikurser vid Karlstads universitet erbjuds både som campus- och distansutbildning. Civilingenjörsprogrammet i kemiteknik fokuserar på att utveckla nya material och hållbara tillverkningsprocesser. På institutionen drivs även en företagsforskarskola, EXACT. Den syftar till att bidra till en hållbar tillverkningsindustri samt framtidssäkra den svenska processindustrin genom behovsdriven forskning. Utbildningsprogrammen har en stark koppling till den forskning som bedrivs vid Karlstads universitet och forskare i kemiämnet är engagerade i: Pro2BE (https://www.kau.se/pro2be) SOLA-projektet (https://www.kau.se/sola) Företagsforskarskolan EXACT (https://www.kau.se/exact) Mission 0 House (https://www.lindholmen.se/mission-0-house) Anställningen som biträdande lektor syftar huvudsakligen till att locka ambitiösa och kvalificerade forskare inom området som är i början av sin karriär, med ett huvudsakligt syfte att meritera sig inom området. Huvudsakliga arbetsuppgifter består av forskning inom analytisk kemi med fokus på gaskromatografi (GC), särskilt metodutveckling och provupparbetning för komplexa matriser såsom biokol, fermenteringsprover och läkemedel. Arbetet syftar till att etablera och utveckla GC-laboratoriet samt att integrera denna expertis i befintliga forskningsmiljöer inom analytisk kemi, inklusive forskningscentret Pro2Be. Ditt arbete ska bidra till pågående forskningsprojekt, initiera nya samverkansprojekt med industriella aktörer inom exempelvis läkemedel, stålindustrin samt massa- och pappersindustrin, samt stärka institutionens nationella och internationella forskningsnätverk. Det ingår även att utveckla samarbeten med akademiska miljöer vid andra lärosäten och forskningsinstitut, både nationellt och internationellt. Ditt arbete ska kännetecknas av hög kvalitet, kunskapssökande, självständighet och en vilja att utveckla ämnet. Under din anställning förväntas du söka externa medel. Forskning ingår i anställningen till en omfattning på minst 75 %. I arbetsuppgifterna ingår även att undervisa inom kandidatprogrammet inom kemi samt att bidra till utvecklingen av kurser på avancerad nivå inom ämnet analytisk kemi. Undervisningen sker i första hand inom analytisk kemi och kan omfatta både föreläsningar och undervisning i laborativ miljö. I arbetsuppgifterna kan även administrativa uppgifter samt uppdrag inom universitetets verksamhet ingå. Vid ämnet pågår arbete med att utveckla ett masterprogram i kemi och du förväntas medverka i detta utvecklingsarbete. Arbetsuppgifter inom undervisning kan, för en biträdande universitetslektor, uppgå till maximalt 25 % av heltid. Du samverkar med det omgivande samhället för ömsesidigt utbyte och verkar för att den kunskap och kompetens som finns vid universitetet kommer samhället till nytta. För att bidra till en god arbetsmiljö och utveckling av verksamheten är du närvarande och deltar i det dagliga arbetet och gemenskapen. Under anställningstiden ges en biträdande lektor möjligheten att utveckla sin självständighet som forskare, samt skaffa sig ytterligare meriter vad gäller både vetenskaplig och pedagogisk skicklighet. För fullständig annons med behörighet, bedömningsgrunder samt vad din ansökan ska innehålla. Se här: https://kau.varbi.com/what:job/jobID:793503/ Välkommen med din ansökan! HR Excellence in Research Karlstads universitet mottog i september 2020 utmärkelsen HR Excellence in Research. Utmärkelsen ges till arbetsgivare som har en stimulerande arbetsmiljö och goda villkor för forskare och kontinuerligt arbetar för att utveckla dessa. Utmärkelsen visar lärosätets engagemang för rättvis och transparent rekrytering samt gynnsam professionell utveckling för forskare. Läs mer på https://www.kau.se/jobba-hos-oss/karlstads-universitet-som-arbetsgivare/human-resources-strategi-forskare-hrs4r
Är du redo för en utmaning där du verkligen kan göra skillnad? Välkommen till Rättspsykiatrin i Kristinehamn, en specialistklinik med fokus på psykiatrisk omvårdnad och rehabilitering. Här får du chansen att arbeta med ett dedikerat team och bidra till att skapa en trygg och säker vårdmiljö för våra patienter. Vi söker nu engagerade sjuksköterskor som vill vara en del av vårt viktiga arbete. Din arbetsplats Rättspsykiatrin arbetar för den som är dömd till rättspsykiatrisk vård. Här vårdas personer som begått brott under inverkan av en allvarlig psykisk störning och som, enligt svensk lag, inte kan dömas till fängelse. En del i vårt uppdrag är också att vårdar kriminalvårdspatienter som är i behov av psykiatrisk slutenvård. Vi är en specialistklinik och vårt fokus är psykiatrisk omvårdnad och rehabilitering. Målet med vår verksamhet är att behandla patienterna för att förhindra återfall i brott och rusta patienterna för ett liv i samhället. Rättspsykiatrin i Kristinehamn har som mål att vara bland de främsta klinikerna i Sverige gällande rättspsykiatrisk vård. Hos oss arbetar läkare, sjuksköterskor, psykologer, skötare, kuratorer, arbetsterapeuter och vårdadministratörer. Varje profession har sin roll och funktion med ett starkt teamarbete där vi skapar god, trygg och säker vård för våra patienter. Vi söker nu sjuksköterskor till avdelning 80 och 82. Avdelning 80 är en intagningsavdelning för patienter dömda till vård enligt lagen om rättspsykiatrisk vård (LRV) och kriminalvårdspatienter. Patienter med särskilda restriktioner vårdas på häktesdelen. Vårdavdelning 82 är en avdelning för långtidsvård för patienter med speciella omvårdnadsbehov. Fokus på stöd i vardagen och social träning i samverkan med andra samhällsorgan. Dina arbetsuppgifter Som sjuksköterska har du en viktig roll i teamet runt den enskilde patienten. Rollen växlar mellan observation, bedömning till behandlingsinriktade arbetsuppgifter. Du förväntas leda och fördela det dagliga omvårdnadsarbetet. Arbetet ställer krav på initiativrikedom, flexibilitet och förmåga att arbeta självständigt inom ramen för lagrummet. Du uppmärksammar och formulerar patientens behov inom psykiatrisk omvårdnad. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med god samarbetsförmåga och initiativrikedom. Du är professionell i ditt bemötande och vill göra skillnad för våra patienter. Vi värdesätter din förmåga att göra korrekta avvägningar och prioriteringar. Noggrannhet och en stark medvetenhet om mål och kvalitetsstandard är viktiga egenskaper. Vi är måna om att hitta rätt person till tjänsten och kommer därför lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Du hanterar svenska väl i både tal och skrift. Det är meriterande om du är utbildad psykiatrisjuksköterska och/eller har erfarenhet från tidigare arbete inom psykiatrin/rättspsykiatri samt god dokumentationsvana. Urval till intervjuer sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag! Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier. Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld med fokus på utveckling av det civila försvaret. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till beredskap och motståndskraft. Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Den 1 januari byter vi namn till Myndigheten för civilt försvar. Vill du se till att erfarenheter från inträffade händelser leder till konkret effekt i samhället? Då kanske du är vår nästa kollega! Ledarskapet hos oss utgår från tillit, medmänsklighet och viljan att arbeta tillsammans. Vi utgår från att vi gör vårt bästa och vill varandra väl. Att agera i linje med det innebär att medverka till ökad trygghet och ett hållbart arbetsliv. Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter Som chef för enheten ansvarar du för enhetens verksamhet, personal och ekonomi. Du har ansvar för att driva enhetens frågor på en strategisk nivå och att arbeta med kontinuerlig utveckling av verksamheten. Enhetens verksamhet förutsätter samverkan inom MSB samt att du företräder MSB i kontakter med andra organisationer. Du kommer tillsammans med dina medarbetare på enheten och enhetschefskollegor inom verksamhetsområdet att stärka och utveckla stödet till kommunal räddningstjänst med tydligt fokus på ökad effekt i samhället. Området är i en stark utvecklingsfas och för att skapa förutsättningar för inriktning och styrning av kommunal räddningstjänst kan uppdraget förändras inom ramen för myndighetens pågående förändringsresa. Du ska leda och styra med verksamhetens, avdelningens och myndighetens mål och medarbetar- och ledarkriterier som utgångspunkt. Dina kunskaper och kompetenser Som person är du strukturerad, mål- och resultatinriktad. Din problemlösande analysförmåga kommer väl till pass här, liksom din strategiska förmåga som innebär att du kan sätta verksamhetens uppdrag i ett större sammanhang och ta ett helhetsperspektiv på frågor. Vidare har du: - Relevant akademisk utbildning eller annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer likvärdig. - Ledarerfarenhet. - Grundläggande kunskap om och erfarenhet av kommunal räddningstjänst. - Erfarenhet av att följa upp händelser eller verksamhet, gärna inom räddningstjänstområdet. - God förmåga att uttrycka dig väl i tal och i skrift både på svenska och på engelska. Det är meriterande om du har: - Chefserfarenhet inom offentlig förvaltning. - Goda kunskaper om statsförvaltningen och dess beslutsprocesser samt en god förståelse för den politiska struktur myndigheten verkar inom. - Erfarenhet av förändringsledning. - Kunskap om och erfarenhet av krisberedskap och totalförsvar. Som chef och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterad, utvecklingsinriktad, coachande och dialoginriktad, har god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/ Om anställningen Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning med ett tidsbegränsat chefsförordnande på fyra år Din placeringsort kommer att vara Karlstad. Resor i anställningen ingår. Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Om oss Du kommer som enhetschef att vara placerad vid verksamheten för räddningstjänst och farliga ämnen på Avdelningen för räddningstjänst och skydd av befolkningen. Enhetens uppgift är att sammanställa statistik, genomföra analyser och att omhänderta erfarenheter från inträffade olyckor. I uppgiften ingår myndighetens kontakter med Statens haverikommission och att samordna arbetet med barns och ungas säkerhet när det gäller att motverka olycksfall som leder till personskador. Verksamheten finns stationerad i Karlstad. Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/ Vill du veta mer? Har du frågor är du välkommen att kontakta biträdande avdelningschef Patrik Perbeck. Fackliga företrädare är Lena Bergman Bokvist (Saco-S), Lena Bäcklund Gillstedt (ST) och Josefin Berglund (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240. Välkommen med din ansökan senast den 15 augusti 2025.
MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld med fokus på utveckling av det civila försvaret. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till beredskap och motståndskraft. Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Den 1 januari byter vi namn till Myndigheten för civilt försvar. Vill du göra skillnad och tillsammans med oss arbeta för ett säkrare samhälle? Då kanske du är vår nästa kollega! Har du ett brinnande intresse för inköp? Tänka nytt och utvecklas tillsammans med andra? Då har vi ett spännande jobb att erbjuda! MSB har nu behov av inköpare. Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter I rollen som inköpare genomför du anskaffning på operativ nivå utifrån upphandlingslagstiftning. Du hanterar administration kring inköp och i samarbete med verksamhetens beställare genomför anskaffning genom direktupphandling, förnyad konkurrensutsättning och avrop från ramavtal. Andra uppgifter som ingår i rollen är exempelvis, utlämnande av handlingar, avtalsuppföljning. Du kommer att ingå i ett team, men i rollen ingår även att vara beredd på att genomföra anskaffning inom hela MSB:s verksamhet. Arbetet innebär att kunna arbeta självständigt i ett nära samarbete med chefer och medarbetare inom hela myndigheten. Du kommer även ha kontakt med andra myndigheter, organisationer samt olika leverantörer. Tillsammans med kollegorna kommer du att arbeta med att utveckla, effektivisera och kvalitetssäkra myndighetens inköpsprocess samt sätta formerna för inköparrollen. Du kommer även att arbeta med stöd och rådgivning till verksamheten. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som har minst något av nedanstående krav: - eftergymnasial utbildning inom teknik/IT, inköp, ekonomi eller annat relevant område och har arbetat minst två år inom offentlig upphandling/inköp eller, - minst tre års praktisk erfarenhet inom offentlig upphandling/inköp eller annan erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Som inköpare hos oss krävs att du har generellt goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Det är meriterande om du har erfarenhet: - av att arbeta i något av de upphandlings-/e-handelsverktyg som finns på marknaden - av avtalsuppföljning - av att bygga/forma rollen som inköpare - av utvecklingsarbete av inköpsprocesser/rutiner Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/ Det är viktigt att du har god analytisk förmåga och har lätt för att skapa dig överblick och se samband. Du är drivande och stabil och angelägen om att leverera förväntade resultat med hög kvalitet. Om anställningen Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning. Din placeringsort kommer att vara Karlstad eller Stockholm och resor i anställningen förekommer. Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Om oss Upphandlingsenheten är en central funktion på MSB som både stödjer och styr hela myndigheten inom inköpsprocessen. Enhetens uppgift är att styra, utveckla, förvalta och följa upp MSB:s arbete med upphandling och avtalsförvaltning. Vidare ingår att inrikta och driva myndighetens upphandlingsarbete och utveckla och förvalta tillhörande systemstöd, processer och rutiner samt metoder för uppföljning av avtal och leverantörer. Upphandlingsenheten är uppdelad i team. Enheten leds av myndighetens upphandlingschef. Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/ Vill du veta mer? Har du frågor är du välkommen att kontakta upphandlingschef Hans Björk. Fackliga företrädare är Niklas Bergqvist (Saco-S), Anna Anelius (ST) och Ann-Britt Paradis (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240. Välkommen med din ansökan senast den 15 augusti 2025.
Vill du arbeta i en verksamhet där kvalitet, variation och patientnära vård står i fokus? Hos oss i primärvårdens laboratorieverksamhet i Karlstadsområdet får du en meningsfull roll i ett engagerat team, där du bidrar till trygg och professionell vård varje dag. Nu söker vi dig som vill utvecklas i en flexibel tjänst med stor variation och bredd – välkommen till oss! Vår arbetsplats Inom primärvårdens laboratorieverksamhet i Karlstadsområdet arbetar omkring 45 medarbetare. Vi ansvarar för provtagning, analysarbete och funktionsundersökningar på 13 olika laboratorier, strategiskt placerade i Kil, Forshaga, Molkom, Grums, Skåre, Västerstrand, Skoghall, Rud, Kronoparken, Herrhagen, Åttkanten, Kasernhöjden och Gripen. Hos oss möter du ett team bestående av biomedicinska analytiker, biomedicinska assistenter och undersköterskor – alla med ett gemensamt fokus: att ge patienterna trygg och professionell vård. Arbetet är varierat och innebär både nära patientkontakt och självständigt analysarbete. Just nu söker vi en flexibel och driven biomedicinsk analytiker eller undersköterska till vår pooltjänst. I denna roll får du möjlighet att arbeta på flera av våra enheter, vilket ger både omväxling och bred erfarenhet inom primärvårdens laboratorieverksamhet. Dina arbetsuppgifter Arbetet på våra laboratorier är både avancerat och varierat. En stor del av det dagliga arbetet består av analys på patientnära instrument, vilket kräver noggrannhet, teknisk skicklighet och god administrativ förmåga. Vår verksamhet är ackrediterad, vilket innebär att vi följer kvalitetskrav enligt gällande föreskrifter. Swedac är den myndighet som granskar och säkerställer att vi uppfyller dessa krav – med fokus på kompetens, opartiskhet och tillförlitlighet i hela processen. Vill du fördjupa din förståelse för hur vi arbetar med kvalitet och säkerhet kan du ta del av utbildningen "Vägen till ett provsvar du kan lita på" via Region Värmlands intranät. Mer information finns även på Swedacs webbplats. Som undersköterska arbetar du nära patienten och ansvarar främst för venös och kapillär provtagning på både vuxna och barn. Du hanterar även remisser och provrör, samt utför analyser på patientnära instrument. Vissa funktionsundersökningar kan också ingå i dina arbetsuppgifter. Som biomedicinsk analytiker har du ett bredare ansvar som omfattar kvalitetsarbete, hantering och kalibrering av analysinstrument samt bedömning av provsvar. Du deltar även i funktionsundersökningar och ansvarar för långtidsuppföljning av analysmetoder för att säkerställa hög kvalitet och tillförlitlighet i resultaten. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som är legitimerad biomedicinsk analytiker eller undersköterska. För undersköterskor krävs intyg på skyddad yrkestitel innan anställning. Tidigare erfarenhet av laboratoriearbete och provtagning är meriterande. Du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Arbetet ställer höga krav på noggrannhet, struktur och god kommunikationsförmåga, då du dagligen möter patienter och samarbetar med kollegor från olika yrkesgrupper. Eftersom kvalitet är en central del av laboratoriemedicin, behöver du ha förmåga att förstå och följa våra styrande dokument och rutiner. Du är självgående och tar ansvar för dina arbetsuppgifter, som ofta kräver särskild behörighet. Rollen innebär arbete både självständigt och i team, samt på samtliga laboratorier inom vår verksamhet. Daglig samverkan med vårdcentralerna är en naturlig del av arbetet. Vi värdesätter ett gott bemötande – både mot patienter och kollegor – och ser att du är initiativtagande, engagerad i din egen utveckling och har en helhetssyn som gynnar hela verksamheten. Vi är måna om att finna rätt person för uppdraget och lägger stor vikt på personlig lämplighet. Innan anställning krävs deltagande i en informationsdag, där du får en tydlig inblick i verksamheten och våra arbetsmetoder. Eftersom resor mellan olika enheter förekommer, är B-körkort ett krav. Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier. Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Din arbetsplats Habilitering och hjälpmedel är en länsövergripande verksamhet som erbjuder tvärprofessionella och specialiserade insatser och hjälpmedel för barn, ungdomar och vuxna med långvariga funktionsnedsättningar. På vuxenhabiliteringen arbetar vi med individer som är över 18 år med intellektuell funktionsnedsättning, autism, betydande rörelsenedsättning och förvärvad hjärnskada med långvarigt rehabiliteringsbehov. Vuxenhabiliteringen erbjuder insatser till vuxna, till deras närstående och övrigt nätverk. Utifrån behov samverkar vi med andra verksamheter inom hälso- och sjukvård, kommunen och andra samhällsaktörer. Tillsammans bidrar vi till en positiv utveckling för patienten i form av: - Bästa möjliga funktion och aktivitet. - Fysiskt och psykiskt välbefinnande. - Delaktighet i samhällslivet och jämlika levnadsvillkor. Hos oss får du drivna och engagerade kollegor. Vi har ett systematiskt arbetsmiljöarbete och lägger mycket fokus på introduktion och mentorskap av nya medarbetare. Vi bedriver också ett strukturerat utvecklingsarbete med fokus på evidensbaserade insatser individuellt och i grupp och ett utökat utbud av E-tjänster. Som en hälsofrämjande arbetsplats har vi både gemensamma friskvårdsaktiviteter och friskvårdstimme. Tillsammans utvecklar vi framtidens habilitering! Dina arbetsuppgifter Som arbetsterapeut är du en viktig kompetens i teamet runt patienten och du arbetar med bedömning och behandling av vuxna med funktionsnedsättning. Vi samverkar både inom och utanför verksamheten så din samarbetsförmåga är viktig. Det är viktigt att du kan arbeta både självständigt och tillsammans med andra då arbetet som utförs hos oss är väldigt varierande beroende på våra patienters behov. Lika viktigt är ditt intresse för utvecklingsarbete eftersom vi är inne i en intensiv utveckling, både av vår egen verksamhet och inom kunskapsområdet habilitering. Du kommer att arbeta i team som framförallt möter personer med intellektuell funktionsnedsättning och autism. Dina kunskaper/kompetenser Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut. Erfarenhet och kompetens inom habiliteringens målgrupper är meriterande liksom erfarenhet av arbete inom habilitering eller närliggande verksamheter. Körkort är önskvärt. Du sätter alltid patienten i fokus och är ansvarstagande och motiverad i ditt arbete. Som kollega är du engagerad och positiv och bidrar till ett gott samarbete och en bra arbetsmiljö. Då vi är måna om att hitta rätt person för tjänsten kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier. Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Vi på Vaccinova söker nu engagerade och utåtriktade sjuksköterskor för arbete med vaccination på timmar till vår mottagning i Filipstad. Tjänsten omfattar från 4 timmars arbete en dag i veckan på ett kontinuerligt schema. Vaccinova är en vaccinatör med stort fokus på trygghet och hälsa. Vi är specialister på apoteksvaccination och finns idag på över 170 platser i Sverige – både på våra egna vaccinationsmottagningar samt hos våra samarbetspartners; Kronans Apotek, Apoteksgruppen och DOZ Apotek. Vi samarbetar även med bland annat ICA och Coop. Vi söker nu efter nästa medlem i vårt team! Arbetet hos oss är självständigt och innefattar bland annat: -Vaccination -Omsorgsrådgivning -Journalföring -Hantering av betalning -Enklare inventering För att trivas hos oss bör du vara självgående och utåtriktad samt bekväm med datorer. Arbete med vaccination sedan innan är meriterande men inget krav. Vi erbjuder alla nyanställda en utbildning inom vaccination samt i de system som används på arbetsplatsen. Tjänsten ämnas tillsättas så fort som möjligt.
En ordningsvakt arbetar på offentliga platser där många människor är i rörelse. Därför är det viktigt att vara stresstålig och ha hög social kompetens. Ordningsvaktens arbete skiljer sig från väktarens eftersom ordningsvakten har större rätt att ingripa vid ordningsstörande. Han/hon har rätt att avlägsna, omhändertaga och gripa. För att få arbeta som ordningsvakt krävs en speciell ordningsvaktsutbildning och ett ordningsvaktsförordnande. Tjänsteställe: Karlstad, Värmland. Arbetstider: Varierande arbetstider. Varaktighet: Behovsanställning, tillsvidare. Tillträde: Omgående/enligt överenskommelse. Kvalifikationer Vi söker utbildade ordningsvakter som är säkerhetsmedvetna, serviceinriktade, empatiska och har en inre trygghet och en naturlig drivkraft att vilja hjälpa till. Du ska vara utbildad ordningsvakt med ett giltigt ordningsvaktsförordnande. Utöver de personliga egenskaper som vi eftersöker och beskriver i de olika uppdragen, behöver du uppfylla grundläggande krav för att bli kvalificerad för tjänsten: • gymnasiekompetens • god svenska i tal och skrift • genomfört ordningsvaktsutbildning inom de tre senaste åren med godkänt resultat Du behöver även vara ostraffad*, drogfri, ha en ordnad ekonomi samt en god hälsa och fysik för att kunna bli anställd på Avarn Security. Varmt välkommen in med din ansökan! Urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan snarast möjligt - dock senast 2025-08-31 - sök tjänsten via vår hemsida- ej via mejl. Tester kommer att tillämpas i rekryteringsprocessen. Vårt erbjudande Vi är den kompletta säkerhetsaktören på marknaden vilket möjliggör att vi är ledande i branschen för våra kunder samt att det finns goda utvecklingsmöjligheter för dig som medarbetare. Du kommer att vara en viktig representant för allmänheten och våra kunder. Därför är det A och O för oss att skapa en inkluderande arbetsmiljö där alla våra 8000 medarbetare ska känna att ansvar, omtanke och samarbete främjas. Vi tar arbetsmiljöarbete på allvar och arbetar med ständiga förbättringar. Vi tillämpar lönesättning enligt kollektivavtal. Avarn Security värnar om att du som medarbetare ska ha en trygg livssituation och hållbarhet i arbetslivet. Därför erbjuds alla nyanställda kostnadsfritt ett års försäkringslösning innehållande bland annat sjuk- och olycksfallsförsäkring, livförsäkring och barn- och ungdomsförsäkring. * All personal hos ett auktoriserat bevakningsföretag ska vara godkänd vid prövning med avseende på laglydnad, medborgerlig pålitlighet samt lämplighet i övrigt. För godkännandemyndighetens prövning av en persons laglydnad och medborgerliga pålitlighet ska uppgifter som finns i belastningsregistret eller misstankeregister eller som behandlas hos Säkerhetspolisen med stöd av lagen om polisens behandling av personuppgifter inom brottsdatalagens område inhämtas.
Vi söker en ekonomiassistent till vår skola och förskola. Arbetsuppgifter: Löpande bokföring och ekonomiadministration Fakturahantering, kontering och matchning mot områdesbudgetar Avstämningar Löneadministration Ekonomiska uppföljningar Vi söker dig som: Har erfarenhet av Fortnox Bokföring, Fortnox Lön och Skolboxen. Du ska även ha bred kunskap inom lönesystem och lönehantering. Är trygg och självständig och trivs med att ta ansvar för ditt arbete. Här erbjuds du gott om trevliga kollegor men du är den enda på ekonomifunktionen så du måste känna dig trygg i att arbeta självständigt. Kvalifikationer: Relevant utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet Minst 5 års aktuell erfarenhet av ekonomihantering (fördel om det är inom skolvärlden) Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Mer om tjänsten: 40 % tjänst fördelad på 2 dagar i veckan. Vikariat 1 år. Möjlighet till förlängning finns.
Välj ett jobb för att visa detaljer