Arbetsterapeut
Eda kommun
Arbetsterapeuter

Välkommen till en kommun med positiv laganda och gränslösa framtidsutsikter! Eda är en kommun med c.a 1000 medarbetare som alla på något sätt arbetar med att ge service till våra medborgare, medarbetare och besökare. ARBETSUPPGIFTER Vill du bli en i vårt team? Vi söker nu en arbetsterapeut med placering i Åmotfors. I kommunen arbetar arbetsterapeuterna med rehabilitering och habilitering både inom särskilt boende och ordinärt boende. Vi arbetar i team runt den enskilde vårdtagaren och har ett nära samarbete med andra vårdgivare. I ditt arbete som arbetsterapeut ingår att utreda, bedöma, planera och utföra/delegera åtgärder i ett förebyggande och rehabiliterande syfte samt utvärdera resultat. Det ingår även att förskriva medicintekniska produkter inom ansvarsområdet samt att skriva intyg för exempelvis bostadsanpassning och ADL-intyg. Du arbetar självständigt i en grupp med kunniga och erfarna arbetsterapeuter. Arbetet innebär samarbete både inom gruppen och med andra yrkesroller och samverkansparter. En styrka hos oss är att vi har ett bra och väl fungerande teamsamarbete med ovanstående nämnda yrkesgrupper. Vi arbetar utifrån vård och stöds värdegrund. Vi ska ge bästa möjliga service, omsorg och vård till kommunens invånare. För att lyckas med detta behöver vi just dig som är en engagerad medarbetare och trivs med att arbeta med människor. KVALIFIKATIONER • Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut eller i slutfasen av din utbildning till arbetsterapeut. • Du är positiv, initiativrik, flexibel och ansvarsfull. • Du har lätt för att samarbeta, men också en god förmåga att arbeta självständigt. • Du gillar att vara del av ett framgångsrikt lag, att ha många bollar i luften. • Vi förutsätter att du har god förmåga att uttrycka dig i tal i och skrift samt att du kan arbeta självständigt. • Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. • Ett gott bemötande och en god kommunikation är en viktig del i arbetet. • B-körkort krävs. ÖVRIGT Vår verksamhet bygger på visionen om att vara en positiv gränskommun där människor möts präglad av samverkan, starkt näringsliv och med ambitionen att utvecklas. Vi arbetar aktivt med jämställdhet och värdesätter mångfald både som kommun och som arbetsplats. Vi erbjuder glada arbetslag, positiva arbetsplatser och goda personalförmåner för dig som anställd! Vård och Stöd är ett verksamhetsområde med fokus på att ge trygg och säker vård till våra medborgare. Vi arbetar med äldrevård, korttidsvård, funktionsvariationer, socialpsykiatri och rehabilitering. Vår huvudsakliga uppgift är att erbjuda vård för våra medborgare i olika skeden av livet. Behoven kan se olika ut beroende på vilken typ av stöd en medborgare behöver, men vårt förhållningssätt är att alla ska ha samma förutsättningar för en trygg och säker vård. Det är viktigt för oss att den som får vård skall känna sig trygg, samt ha möjlighet att påverka och ha inflytande i sin dagliga livsföring. Vill du bli vår nya kollega och vara med och skapa trygg, säker och jämlik vård för alla? Välkommen med din ansökan till en spännande och utvecklande tjänst. Ansökan görs digitalt via Offentliga Jobb. Eftersom vi ser fram emot din ansökan så vänta inte utan sök tjänsten redan idag. Urval och intervjuer sker löpande. Innan anställning kan ske begärs utdrag ur Rikspolisstyrelsens misstanke- och belastningsregister. Grundannonsering sker enligt kommunens policy, vi undanber oss därför bestämt försäljare av annonsplats, rekryteringssajter och liknande.

16 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Grundmall PTJ AB
Praktikertjänst AB
Tandsköterskor

Information om arbetsplatsen I Hagfors ligger KLARAN TANDVÅRD , en toppmodern praktik med 2 team och totalt 16 medarbetare. Praktiken har 5 behandlingsrum. Vi jobbar digitalt sedan många år. Vi arbetar med hela vårdpanoramat från barntandvård till Kirurgi och implantatbehandlingar. Vi använder oss utan panormaröntgen och är anslutna till Frendas journalsystem. Vi har ett munhälsoprofilerat arbetssätt. Team Ytterberg består av 2,25 tandläkare 2 tandhygienister och 4 tandsköterskor. vi söker nu en tandsköterska på heltid. Som tandsköterska hos oss kommer du att arbeta med assistans, deligerade arbetsuppgifter såsom scanning, provisoriska kronor m.m. Vidare ingår Hälsokontroller samt profylax barn och ungdom och vuxenprofylax. Du kommer även att vara schemalagd i vår kombinerade reception och steril. Vi arbetar sologroup med förmiddags eller eftermiddagsskift samt är lediga varannan fredag.  Vi kan erbjuda goda anställningsvillkor både löne och förmånsmässigt Vi söker en person som är utbildad tandsköterska, en lagspelare som gillar att ta ansvar och komma med egna initiativ.  Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen     Om Praktikertjänst Praktikertjänst startade för över 65 år sedan och är en av Sveriges största vårdgivare. Vi har 750 mottagningar, från Vittangi i norr till Ystad i söder, som drivs av praktiker som tillsammans äger hela Praktikertjänst. Vi är övertygade om att det skapar engagemang, delaktighet, fokus på kvalitet, kontinuitet samt kompetensutveckling - och är en viktig anledning till att vi varje år hamnar i topp vad gäller både nöjda patienter och medarbetare. Hos oss får du en trygg anställning med fina förmåner och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi vet att våra medarbetares välbefinnande är grunden till nöjda patienter och i det långa loppet, ett mer välmående samhälle.

16 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Personlig assistent sökes till ung kvinna utanför Arvika
Kura Omsorg i Sverige AB
Personliga assistenter

På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker en personlig assistent till en av våra kunder som bor utanför Arvika. Vi erbjuder en timvikarietjänst med möjlighet till schemalagda pass i förväg om så önskas. Det här är ett perfekt extrajobb för dig som studerar eller redan har ett arbete, och som vill kombinera det med en meningsfull insats i vardagen. Arbetstiderna kommer vara förlagda enligt följande: Kl. 14.30-20.30 vardagar Kl. 10.00-20.30 varannan lördag OM KUNDEN Kunden är en ung kvinna i 25-årsåldern som behöver hjälp och stöttning med all sin omvårdnad i vardagen. Kunden har många intressen, bland annat musik, att läsa tidningar, lägga pussel och gå på promenader. Hästar och ridning är också stora intressen för kunden. Arbetsuppgifterna kan exempelvis innebära att:  Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider ÄR DU DEN VI SÖKER? Vår kund söker dig som är lyhörd, ansvarsfull, trygg och glad. Vi ser positivt på om du har tidigare erfarenhet av yrket men det är inget krav för att ansöka till tjänsten. Det viktigaste för oss är att du och vår kund trivs i varandras sällskap. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av autism och utvecklingsstörning. KRAV B-körkort och tillgång till egen bil Kunna arbeta i ett hem med pälsdjur Tillträde: Sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. Sysselsättningsgrad: Timvikarie vid behov med fast deltid under sommaren. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

16 juni 2025
Sista ansökan:
3 december 2025
Sjuksköterska till Beroendecentrum avdelning 47, mixtjänst
REGION VÄRMLAND
Grundutbildade sjuksköterskor

På Beroendecentrum i Karlstad möter du en unik arbetsmiljö där psykiatrisk specialistvård och medicinsk abstinensbehandling samverkar under samma tak. Här arbetar vi i ett engagerat, tvärprofessionellt team med fokus på trygghet, respekt och högkvalitativ vård. Vi söker nu en sjuksköterska som vill vara med och utveckla framtidens beroendevård – tillsammans med oss. Låter det som en spännande utmaning? Sök jobbet redan idag! Din arbetsplats Beroendecentrum är ett integrerat HVB-hem med hälso- och sjukvårdsinsatser från psykiatrisk slutenvård. Verksamheten är placerad i särskilt anpassade lokaler för målgruppen i psykiatrihuset på Centralsjukhuset i Karlstad. Verksamhetens inriktning är medicinsk abstinensbehandling samt psykiatriska och psykosociala bedömningar. Vi har 12 vårdplatser. Personalgruppen består av läkare, sjuksköterskor, behandlingskonsulenter, behandlingsassistenter samt avdelningschef. På Beroendecentrum är vårt huvuduppdrag att ge en god omvårdnad under en abstinensbehandling och då med ett stort fokus på ett professionellt bemötande. Alla medarbetare är viktiga lagspelare i detta utvecklingsarbete och arbete i tvärprofessionella team är en naturlig del i det dagliga arbetet.  Dina arbetsuppgifter Som sjuksköterska hos oss är du en del av ett behandlingsteam som utgörs av behandlingsassistenter, behandlingskonsulenter och sjuksköterskor samt läkare. Våra patienter genomgår en medicinsk abstinensbehandling så medicintilldelning är stående moment i behandlingen. Du arbetsleder i allmänna omvårdnadsmoment på avdelningen och stödjer andra i teamet i omvårdnadsprocessen kring patienten. Utöver det så gäller sedvanliga arbetsuppgifter för verksamhetsområdet. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Det är meriterande om du är utbildad specialistsjuksköterska inom psykiatri samt erfarenhet av missbruksvård och att arbeta med psykiatrisk vård. Du ska ha stort patientfokus med en lösningsfokuserad inställning till arbetet. Du bör även vara flexibel, gilla att ta ansvar tillsammans med övriga teamet och ha ett fokus på hög patientsäkerhet och god kvalitet i vården. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och din förmåga att samarbeta samt att arbeta självständigt.  Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier.  Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan.  Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

16 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Ung kvinna i Grums söker personlig assistent
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en 24-årig kvinna bosatt i Grums har goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift är rökfri under arbetstid tål pälsdjur har B-körkort och tillgång till bil, om du är bosatt utanför Grums Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete har erfarenhet av sond har erfarenhet av epilepsi Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänstgöringsgraden är ca. 50 %. Arbetstiderna är förlagda under dagtid, kvällstid och nattetid. I tjänsten ingår arbete varannan helg.  Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Mathilda Zakrisson [email protected]

16 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
CNC-operatör till Årjäng
Industri Support Värmland AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Om företaget För kunds räkning söker vi en erfaren CNC-operatör. Här finns en uppsjö maskiner att välja mellan och tanken är att du ska få hitta just den maskin, där du har störst möjligheter att trivas och prestera. Dina arbetsuppgifter Du kommer till största delen att köra maskin, men successivt vartefter du lär dig kommer du även få vara med och rigga och programmera. I dina arbetsuppgifter ingår gradning och kontrollmätning. Du kommer att börja på dagtid och får sen gå över till 3-skift. Din profil Vi söker dig som har gått verkstadsprogrammet alternativt har grönt eller blått kort eller motsvarande erfarenhet. Du skall ha flerårig erfarenhet som CNC-operatör och bör helst bo i Årjäng med omnejd. Svenska i tal och skrift är ett krav, likaså att du kan läsa ritningar, hantera skjutmått och mikrometer samt form- och lägestoleranser. Det är ett krav att du kan arbeta skift. Stor vikt läggs vid rätt personlighet! Om Industrisupport Industrisupport är sedan 1999 ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag med kunder och kontor på flera orter. Vi rekryterar och bemannar inom olika yrkesområden och jobbar med långa kontrakt på både kollektiv- och tjänstemannasidan. Det här uppdraget är en hyrrekrytering och om allt fungerar som det ska är uppdraget tänkt att leda till en tillsvidareanställning hos kundföretaget. Vi har kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård och friskvårdsbidrag och vi ser till att människor får sin personliga utveckling i arbetslivet. Vi jobbar med löpande urval i rekryteringsprocessen så passa på att söka tjänsten redan idag. När du nu söker jobb hos oss är det viktigt att du i din CV bara tar med de referenser som du pratat med och som vet om att de finns med i din ansökan. Om du har frågor får du gärna ställa dem till ansvarig rekryterare på Industrisupport (se kontaktuppgifter nedan). Urvals- och drogtester kan förekomma i rekryteringens slutskede. Alla är välkomna att söka, men undvik information om etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuella läggning i din ansökan. Varmt välkommen till oss på Industrisupport!

16 juni 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Rekryterare till Procruitment
Procruitment AB
Personal- och HR-specialister

Om oss Procruitmentär Sveriges endaKarriärbyrå inom IT, Tech och Engineering som utmanarrekryteringsbranschen genom proaktiv rekrytering. Med fokus på att bygga långsiktiga relationer skapar vi tillväxtmöjligheter för våra kunder och karriärmöjligheter förpersonerverksamma inomtechbranschen. Vi finns i Karlstad, Stockholm, Jönköping, Linköping och Örebro. Koncernens huvudkontor ligger i centrala Karlstad, i Ahlmarkshuset, där tolv engagerade kollegor arbetar i trivsamma lokaler. Kanske blir du vår trettonde? Om tjänsten Som rekryterare, eller som vi kallar rollen: Career Manager, ansvarar du för rekryteringsprocessens alla delar; kravprofil, annonsering, intervju, kandidatpresentation och uppföljning gentemot våra samarbetspartners. För att hitta rätt medarbetare jobbar vi nästan uteslutande med search vilket vi tycker är en spännande utmaning, det måste du också tycka. Vi brinner för att hjälpa kandidater ta nästa steg i karriären och att matcha dom med rätt arbetsgivare, samtidigt som vi får följa utvecklingen i deras nya roll. Det innebär att du som Career manager har nära dialog med kandidater under rekryteringsprocessen och ett konsultansvar under deras inledande anställningstid. I den här rollen blir du en viktig del av vårt leveransteam och får rekrytera medarbetare till några av regionens attraktivaste företag. Att arbeta på Procuitment Att vara en kollega påProcruitmentär både roligt och fartfyllt! För oss är personligt engagemang, driv och viljan att lyckasmed varje rekryteringdetvi alltidsträvar efter - vilket du snabbt kommer att märka. Vi arbetareffektivt och smart, men inte mer än att du efter jobbet skall ha energi kvar till familj, vänner eller andra fritidsintressen. Detta är viktigt för oss! Därför erbjuder vi: 1,5 timmes lunch varje dag för att möjliggöradaglig träning Friskvårdbidrag på 5000 kr/år Flexibel arbetssituation med fokus på work-life balance En miljö som får dig att må bra och växa både som människa och kollega Vem söker vi? Vi söker dig som stämmer in på nedanstående: Har intresse för rekrytering samt erfarenhet av försäljning. Vi tror att du har jobbat inom ex. restaurangbranschen eller varför inte som fastighetsmäklare Har en akademisk examen Behärskar engelska och svenska i tal och skrift Brinner för att träffa människor och är bra på att bygga relationer Trivs med att jobba med resultat och att driva saker i mål Innehar av B-körkort samt tillgång till egen bil Har du erfarenhet av rollen som rekryterare? Superbra! Då vill vi gärna ta ett snack med dig! Övrigt Lön: Fast lön + rörlig lön Omfattning:Heltid, tillsvidare Start: September eller hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid Placeringsort:Karlstad Låter detta intressant? Tveka inte att höra av dig till rekryterande chef Jennie Forsell på [email protected] alternativt skicka in en ansökan. Vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om oss Vi är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Vår verksamhet bygger pådjup kunskap, stort hjärta, stark glöd och massor av mod.Läs gärna mer om oss här:https://www.procruitment.se/ Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag och Årets Raket samt Gasellvinnare 2024 av Dagens Industri.

16 juni 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Nämndsekreterare/vik arkivsamordnare
Eda kommun
Övriga handläggare

Välkommen till en kommun med positiv laganda och gränslösa framtidsutsikter! Eda är en kommun med c.a 1000 medarbetare som alla på något sätt arbetar med att ge service till våra medborgare, medarbetare och besökare. Kommunledningsstaben är ett verksamhetsområde med fokus på stöd och service till våra medarbetare. Inom staben arbetar vi med IT, Ekonomi, HR, Lön, Information och Kommunikation. Vårt huvudsakliga uppdrag är att se till att våra medarbetare har en trygg och trivsam arbetsplats där alla får vara med. Tillsammans med övriga verksamheter i kommunen arbetar vi aktivt med utveckling av vår organisation med målet att vara en arbetsplats där alla har samma förutsättningar och möjligheter. Vill du blir vår nya kollega och vara med och skapa goda förutsättningar för våra medarbetare? Vill du ha ett varierande och meningsfullt arbete där du får vara med och utveckla kommunens administrativa arbete? Vi söker dig som är strukturerad och serviceinriktad! Vi erbjuder en kombinerad tjänst: Nämdsekreterare 50% tillsvidare Arkivsamordnare 25% vikariat 1 år med möjlighet till förlängning Du kommer att arbeta i en engagerad och dynamisk avdelning som ansvarar för bland annat nämndkansli, kommunarkiv, medborgarkontor, växel, hållbarhet, information och besöksnäring. Placeringsort är Charlottenberg, med möjlighet till distansavtal. Vill du vara med och göra skillnad i vår kommun? Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER I rollen som nämndsekreterare ansvarar du för att samordna och administrera ärenden inom bildningsnämnden. Du skriver kallelser och protokoll samt hanterar arkivering av dokument. Arbetet innefattar även ärendehantering, registrering och utlämnande av allmänna handlingar. Tjänsten innebär nära samarbete med kollegor, chefer och politiker. Du deltar aktivt i utvecklingen av administrativa rutiner och processer. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: Högskoleutbildning inom statsvetenskap, juridik, offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig Erfarenhet av offentlig förvaltning, med förståelse för kommunalrätt och ärendehantering Mycket god svenska i tal och skrift God IT-vana och erfarenhet av Office-paketet B-körkort Det är meriterande om du har: Erfarenhet av nämndarbete, gärna i kommunal verksamhet Kunskap om arkivering Erfarenhet av ärendehanteringssystemet Lex Intresse för AI och digitala lösningar Vi söker dig som är: Självständig och ansvarstagande Strukturerad och serviceinriktad Lösningsfokuserad och positiv Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. ÖVRIGT Tjänsten som nämndsekreterare är en tillsvidareanställning på 50%. Utöver detta erbjuds tjänst som vik arkivsamordnare 25% 1 år från tillträdesdagen med möjlighet till förlängning.  Vår verksamhet bygger på visionen om att vara en positiv gränskommun där människor möts präglad av samverkan, starkt näringsliv och med ambitionen att utvecklas. Vi arbetar aktivt med jämställdhet och värdesätter mångfald både som kommun och som arbetsplats. Vi erbjuder glada arbetslag, positiva arbetsplatser och goda personalförmåner för dig som anställd!

16 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Arbetsledande kock
Kristinehamns kommun
Kockar och kallskänkor

Är du en erfaren kock som brinner för matlagning och vill vara med och bidra till en god måltidsupplevelse? Vi söker dig som älskar matlagning och tycker om att ge bra service till våra elever. Södermalmsskolans kök är ett produktionskök för en F-9 skola med ett team om 6 medarbetare som varje skoldag lagar lunch till ca 800 elever och serverar frukost och mellanmål till eleverna på skolans fritidshem. Vi är i en spännande utvecklingsfas med ett stort fokus på digitalisering och utveckling av våra måltider.   Vår avdelning ansvarar för att alla barn, ungdomar och äldre får god och näringsriktig mat i kommunens förskolor, skolor och särskilda boenden. Vi strävar efter klimatsmart matlagning, ekologiska råvaror och god mat tillagad från grunden!   Serviceavdelningen är en del av Tekniska förvaltningen. Förvaltningen består av cirka 200 medarbetare inom avdelningarna fastighet, gata/park- och fritid, kost, lokalvård, fordon, renhållning, stab och vatten & avlopp.  Anställningsintervjuer planeras att hållas vecka 33. ARBETSUPPGIFTER I dina arbetsuppgifter ingår att du leder och fördelar det dagliga arbetet, deltar i tillagning av dagens måltider inklusive specialkost. Du ska planera och utveckla måltiderna tillsammans med ditt team.    I din roll ingår bland annat att ansvara för att köket når avdelningens uppsatta mål, kökets egenkontroll, planera och göra inköp, granska fakturor och delta i menyplaneringar.  Arbetsschemat är roterande där även arbetsuppgifter som disk, servering och städ ingår.     Du ingår i ett team av andra arbetsledare som har möten regelbundet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som:   • är utbildad kock med flerårig erfarenhet av att leda verksamhet och medarbetare i storkök- eller restaurangkök.   • är van att utveckla drift i köket samt arbeta kundorienterat.    • är van att använda IT- verktyg som stöd i köksarbetet. • har förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. • har kunskaper om riktlinjer och rekommendationer vad gäller mat för barn samt specialkost.  Utbildning till Arbetsledare inom måltidsservice är meriterande. ÖVRIGT Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra. Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare. Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Kristinehamns kommun ser mångfald som en styrka och vi välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

16 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Kvalitetssystemsamordnare Laboratoriemedicin
REGION VÄRMLAND
Lednings- och organisationsutvecklare

Din arbetsplats Laboratoriemedicin Värmland bedriver verksamhet i hela länet och består av fyra medicinska specialiteter; klinisk kemi, klinisk mikrobiologi, klinisk patologi och transfusionsmedicin. Inom verksamheten jobbar omkring 325 medarbetare. Vi har uppdraget att med hög servicekvalitet erbjuda provtagning, hantera och analysera prover samt producera blodkomponenter, kvalitetssäkrade analysresultat, diagnoser och diagnosunderlag. Vår verksamhet är ackrediterad enligt SS-EN ISO 15189:2022 Medicinska laboratorier – Krav på kvalitet och kompetens. Dina arbetsuppgifter Som kvalitetssystemsamordnare är du sakkunnig i lagar, förordningar och föreskrifter inom hälso- och sjukvård för kvalitetsområdet. Du har ett övergripande ansvar för att implementera myndighetskrav och bevaka förändringar som är väsentliga för verksamheten. Din roll är betydande i den översyn och utveckling av ledningssystemet som krävs för att säkerställa att det är aktuellt, effektivt och i linje med organisationens mål och krav. Du har ansvar för ett sammanhållet ledningssystem för hela Laboratoriemedicin Värmland utifrån de unika laboratoriespecialiteter som finns inom verksamhetsområdet. Här hanteras kvalitetsledningssystemets huvudprocesser genom att hålla ihop ledningsprocesser, stödprocesser och yttre krav. Du är också kontaktperson för tillsynsmyndigheten Swedac vilket bland annat innebär att du: - Anmäler väsentliga förändringar och håller myndigheten uppdaterad. - Förbereder, planerar och genomför tillsyn och förnyad bedömning tillsammans med  myndigheten. - Bevakar myndighetens krav rörande ackreditering och implementerar dessa. Därtill deltar du i inspektioner av transfusionsmedicin som görs av Läkemedelsverket och IVO utifrån ledningssystemets perspektiv. Du är med i Sjukvårdsregion Mellansveriges kvalitetsnätverk och du leder interna kvalitetssamordnare framåt i deras uppdrag. Nuvarande kvalitetssystemsamordnare går under sommaren i deltidspension. Därför består tjänsten de första 1,5-2 åren av ett delat uppdrag där rollen som kvalitetssystemsamordnare är på 50%. Resterande 50% förläggs inom verksamheten utifrån den utbildning/erfarenhet du har i botten. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som är legitimerad biomedicinsk analytiker, sjukhuskemist eller har annan universitetsutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har flerårig erfarenhet av att jobba i ackrediterad verksamhet och har haft kvalitet som ansvarsområde. Du är van att upprätta styrande dokument och har hög förmåga att tolka lagar, regler och föreskrifter. Detta förutsätter goda språkkunskaper i svenska. Både i tal och skrift. Sedan tidigare har du deltagit och utfört revisioner. Du har erfarenhet av att förmedla din kunskap till olika yrkeskategorier både inom och utom egen verksamhet. Resor förekommer i tjänsten därför krävs även B-körkort. Meriterande är genomförd extern utbildning till revisor som utgått från ISO 15189, ISO 17025 eller ISO 9001 där kärnpunkten är att uppfylla kundernas krav och förväntningar. Likaså är det meriterande att din utbildning har en koppling till hälso- och sjukvård. Det ingår att fungera både stöttande och ledande så erfarenhet av att leda andra är meriterande tillsammans med ett gott och pedagogiskt bemötande. Som person ska du ha lätt för att samarbeta med andra men också ha en hög förmåga att driva ett arbete framåt självständigt. Vi ser att du är en person som är noggrann och väl medveten om både mål och kvalitetsstandard samt arbetar mot de mål som finns. Du har även förmågan att se helheten och tar hänsyn till det större perspektivet och ser till verksamhetens bäst i agerande och beslut. Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier.  Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan.  Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

15 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025