Verksamhetschef Gylleby HVB
Nytida AB
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Nu söker vi en driven verksamhetschef/enhetschef till vårt team. Vi erbjuder ledarskapsprogram, ett meningsfullt arbete och möjligheten att göra skillnad! Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap.  Det här får du hos oss:  Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Ledarskapsprogram för samtliga blivande chefer via Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Coachande och stöttande chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter  Vi har även kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag.  Om rollen  För oss är det viktigt att du som verksamhetschef/enhetschef vill vara aktiv och nära verksamheten. Det är en förutsättning för att du ska kunna vårda och utveckla relationerna med medarbetare, boende, närstående och myndigheter. Genom att finnas nära verksamheten, kan du också säkerställa att företagets värderingar, det pedagogiska ramverket och gällande lagstiftning efterlevs på din verksamhet/verksamheter.    Du både vill och har förmågan att styra och följa upp verksamheten utifrån företagets mål och ekonomiska ramar. Du har budget- och resultatansvar samt rapporterar till regionchefen och ingår i hens ledningsgrupp. Om Gylleby  Gylleby behandlingshem erbjuder behandling och omsorg för personer med psykisk ohälsa, missbruk och samsjuklighet från 21 år och uppåt. På behandlingshemmet finns två enheter, där behovet av stöd och hjälp avgör var du erbjuds plats. Den mindre enheten har högre personaltäthet och är därmed bättre lämpad för dig med ett större psykiatriskt vårdbehov. Personal finns tillgänglig dygnet runt på hela behandlingshemmet, även vaken nattpersonal. Aktivt ledarskap För att lyckas som chef och ledare hos oss krävs ett aktivt ledarskap som grundar sig i våra värderingar. Vi utbildar därför samtliga chefer via Läras ledarprogram. Ett ledarskap som skapar motivation och engagemang hos våra medarbetare. Du är initiativrik och lyhörd för kundens behov och känner en självklar respekt för andra människor. Din erfarenhet och kunskap Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom vård och omsorg (ex. socionom, social omsorg) och erfarenhet från omsorgsverksamhet. Du har minst två års dokumenterad erfarenhet av chefsuppdrag och goda vitsord kring ledarskap. Du har ett coachande förhållningssätt och vill se dina medarbetare växa och utvecklas i sin yrkesroll. Du gillar att ge och ta emot feedback och bryta ned och arbeta mot uppsatta mål. Du är lösningsorienterad och ser möjligheter framför hinder. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Övrigt Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 15/7 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas inför en eventuell anställning För mer information kontakta: [email protected] Facklig kontakt: Vision, [email protected] Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande.  Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. I den här processen genomför vi även bakgrundskontroller på slutkandidaten. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se

13 juni 2025
Sista ansökan:
30 november 2025
Junior nätplanerare till Karlstad Kraftteknik!
Academic Work Sweden AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Detta är en ypperlig möjlighet för dig med stort intresse av elkraft som vill arbeta med nätplanering inom regionnät. Här blir du en del av ett familjärt företag med seniora kollegor inom området som gärna delar med sig av sin kompetens. Skicka in din ansökan redan idag, vi tillämpar löpande urval! OM TJÄNSTEN Karlstad Kraftteknik är ett mindre konsultbolag som arbetar brett inom elkraftsektorn mot regionnätsstationer och vattenkraft! I rollen som nätplanerare kommer du arbeta brett i hela processen från start till inlämnat förslag. Du kommer arbeta med förprojektering, skapa visualiseringar och ritningsförslag samt utföra kalkyler och ta fram beslutsunderlag. Uppdragen utförs i projektform, där många projekt är långsiktiga och sträcker sig över flera år. Det är viktigt att du som söker är en driven och självgående person som motiveras av att lära dig genom "learning by doing". Du bör vara öppen för att våga ta för dig och självständigt driva arbetet framåt. Dina arbetsdagar kommer spenderas på kontoret på Lamberget tillsammans med sex andra kollegor, det är således även fördelaktigt om du trivs med att arbeta i små och familjära team. Du erbjuds - En konsultanställning genom Academic Work, som sedan efterföljs av en direktanställning hos Karlstad Kraftteknik, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet - En möjlighet för dig att utveckla dina kunskaper inom elnät - En arbetsplats lokaliserad i fräscha lokaler där en biljard- eller pingismatch aldrig är långt borta på rasten - Goda utvecklingsmöjligheter på sikt för dig som exempelvis är nyfiken på att rikta in dig mot konstruktion, provning eller projektledning ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Förprojektering * Ta fram underlag, kalkyler och enklare layouter * 3D-ritning * Ansvara för design av ställverk och planering av genomförandet VI SÖKER DIG SOM - Har en högskoleutbildning inom elkraft, alternativt några års arbetslivserfarenhet inom området - Har en god systemvana - Kan kommunicera obehindrat på svenska, i såväl tal som skrift - Har B-körkort - Är ok med att visa upp belastningsregister och genomgå säkerhetsprövning För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Stresstolerant - Social - Ordningsam - Ansvarstagande Övrig information Plats: Karlstad Startdatum: Så snart som möjligt Tjänsten är säkerhetsklassad vilket gör att det krävs en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Karlstad Kraftteknik grundades 2018 av Magnus och Tind som båda arbetat som konsulter inom elkraft sedan 2013. Idag arbetar totalt åtta personer inom företaget som tillsammans kan leverera helhetslösningar inom elkraftsektionen. Karlstad Kraftteknik erbjuder bland annat tjänster inom projektledning, elkonstruktion, besiktning, provning och idrifttagning. Företaget är baserat i Karlstad men verksamma i hela landet.

13 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
2nd line / driftstekniker med passion för teknik
beebyte AB
Drifttekniker, IT

Beebyte är en Svensk ledande “as a Service” leverantör som levererar tjänster till mestadels nordiska företag. I portföljen finns närmare 10 000 kunder där många hittas inom IoT (Internet of Things) -verksamhet, e-handel eller industri. Gemensamt för alla är behovet av verksamhets och affärskritisk -drift. Tjänsterna spänner från allt till enklare webbhotells -lösningar till komplexa container och server kluster. Såväl i Linux som Windowsbaserade miljöer. Beebyte startades 2016 och ägarna är verksamma i bolaget vilket borgar för korta beslutsvägar och hög “vi får det gjort” -faktor. Arbetsplatsen präglas av stor teknikentusiasm och en ständig vilja till att förändra och förbättra. Om tjänsten Som 2nd line och driftstekniker på beebyte så får du en central roll i vår tjänsteleveran. Du bistår vår 1st line support med att lösa mera komplexa ärenden men är också en del i den dagliga driften, där du tillsammans med våra utvecklare ser till att förbättra och förvalta existerande system. Då beebyte har egna datacenter i Karlstad så ingår också viss hantering av hårdvara på plats i våra datacenter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består i att: Underhålla och uppdatera befintliga system Förbättra och implementera system Implementera och underhålla processer för verksamheten Din kompetens Då en stor del av beebytes mjukvaror är egenutvecklade så förstår vi att vi behöver ge en grundlig introduktion till tjänsten. Dock arbetar vi mycket med olika Linuxbaserade system (främst Linux Ubuntu Server) vilket gör att du sedan tidigare behöver ha vana i liknande terminalbaserade miljöer. Utöver detta behöver du ha kunskaper i: Grundläggande nätverkskunskap (som t.ex. Konfiguration av VLAN) Brandväggshantering Grundläggande kunskap i Windows Server Gärna kunskap i virtualiseringstekniker som OpenStack eller KVM Stor förmåga att kommunicera med kund Vilja att lära sig och förstå Kubernetes Vi ser att du har ett starkt teknikintresse och vilja att utvecklas. Då vi bedriver en verksamhet som behöver fungera 24/7 så kan beredskapstjänstgöring behövas. Övrigt Start: Enligt överenskommelse Intervjuer och urval sker löpande. Skicka ansökan innehållande CV, löneanspråk och personligt brev till [email protected]

13 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
IT Security Engineer
SAAB AB
IT-säkerhetsspecialister

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Har du kompetens och erfarenhet av att arbeta med IT-säkerhetsfrågor inom produktutveckling? Då kan det här vara jobbet för dig! Tjänsten bjuder på stora utvecklingsmöjligheter både för dig som person och för teknikområdet hos oss på Saab Dynamics. Som Systems Security Engineer på Saab Dynamics kommer du att jobba med IT-säkerhet i utveckling av avancerade försvarsprodukter, allt från större ledningssystem till mindre kontrollenheter. Du kommer arbeta med design och utveckling av IT-säkerhetsfunktioner i Saab Dynamics produkter, men också vara med och vidareutveckla metodiken och arbetssättet inom organisationen. Du kommer att ha gränssnitt mot många teknikområden och dina kontaktytor inom företaget kommer att vara breda. Arbetsuppgifterna och ansvarsområdena kommer i möjligaste mån att utformas utifrån dina förutsättningar, din kompetens och dina tidigare erfarenheter, och du kommer att arbeta i ett team bestående av både juniora och seniora kollegor. Då du kommer ingå i ett team under uppbyggnad kommer du att vara aktivt delaktig i att bygga upp och utveckla förmågan inom affärsområdet Missile Systems. Detta innefattar även att utveckla processer och metodik, arbetssätt och verktyg, roller och ansvar. I detta kommer du få stöd av övriga teamet samt redan etablerad erfarenhet inom Saab Dynamics. Teamet arbetar agilt och tvärfunktionellt där flera funktioner samarbetar för att en högre nivå av flexibilitet och anpassning. Fokus är på fungerande och kvalitativa leveranser inom de områden teamet verkar. Andra förekommande arbetsuppgifter inkluderar: * Säkra att våra produkter möter kundernas krav på ITsäkerhet * Ta fram generiska plattformar som stöttar våra produkter * Driva de IT-säkerhetsrelaterade aspekterna genom hela utvecklingsprocessen, från kravanalys via design till testning och verifiering av den slutliga produkter Hos oss på Saab Dynamics får du möjligheten att jobba i en del av Saab som präglas av omfattande tillväxt, utveckling och förändring, vilket innebär en bredd i teknik och kontaktytor som kanske är lite utöver det vanliga. Det ger dig också möjligheter att påverka tekniken såväl som metoder och arbetssätt. Eftersom arbetet kommer inkludera ett flertal olika projekt och produkter, erbjuds det stora möjligheter att skapa ett brett kontaktnät med olika delar inom företaget och hos kunderna! Din profil Vi söker dig som har en dataingenjörsutbildning eller motsvarande, samt gärna flera års relevant arbetslivserfarenhet. Detta tillsammans med ett intresse för att arbeta med problemlösning i komplexa produkter och de helhetssystem som de ingår i. Vi ser det även som meriterande om du har tidigare erfarenhet av kravarbete, systems engineering samt ISO-15288. Som person är du kommunikativ och har lätt för att anpassa ditt budskap och göra dig förstådd mot olika målgrupper. Du kommunicerar väl på svenska och engelska i både tal och skrift. Du är bra på att samarbeta och trivs att jobba i team, och du drivs av att ta egna initiativ för att nå framgång i dina uppgifter. Vi tror att du har ett intresse för hela utvecklingskedjan, allt ifrån kundens krav, verksamhets- och säkerhetsanalys, design, implementation, verifiering och driftsättning. Du ser det större sammanhanget där tekniken är en del i en komplex systemlösning för att säkerställa informationssäkerheten. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25 500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. På grund av semestertider under sommaren kan återkoppling på din ansökan komma att dröja längre än vanligt. Vi behandlar ansökningarna löpande, men slutgiltig återkoppling kan ske först i slutet av augusti. Vi tackar för ditt tålamod och önskar dig en trevlig sommar!

13 juni 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Verksamhetschef till Redovisningsföreningen
Linck i Karlstad AB
Redovisningsekonomer

Om dig Vi söker dig som har några års erfarenhet av att arbeta med ekonomi och som trivs i en vardag med varierade uppgifter och högt tempo. Du är van att ha flera saker i gång samtidigt och arbetar strukturerat och lösningsfokuserat. Som person är du lyhörd, ödmjuk och trygg i mötet med både kollegor och kunder. Du har ett professionellt förhållningssätt och ser värdet i god kommunikation och samarbete. Du tycker om att ta ansvar – något som är centralt i den här rollen, där du kommer att ha en nyckelposition med helhetsansvar för verksamheten. Har du tidigare haft en ledande befattning är det meriterande, men det är inget krav. Erfarenhet av att arbeta med ekonomiska frågor i ideella föreningar är ett extra plus, men inte ett måste. Det här är en roll för dig som vill vara en stabil och samordnande kraft i organisationen, med god överblick och förmåga att driva arbetet framåt. Om tjänsten  I rollen kommer du att växla mellan att stötta och utveckla Redovisningsföreningens arbetssätt och personal samt arbeta externt mot föreningens kunder. Du förväntas ta ansvar, fatta beslut och bidra till att skapa struktur, stabilitet och effektivitet – både internt och i kundrelationer. För att lyckas i rollen behöver du ha god förståelse för helheten i en ekonomifunktion och vara trygg i dina ekonomiska kunskaper. Du är en viktig resurs och ett stöd för både medarbetarna och kunderna, och din kompetens skapar förtroende och arbetsro. Redovisningsföreningen arbetar i ekonomisystemet Hogia, och du rapporterar direkt till föreningens styrelse. Rollen innebär även att du ansvarar för och genomför medarbetarsamtal, leder lönerevisioner och har en aktiv roll i styrelsearbetet. Vi lägger stor vikt vid att du är en lagspelare som kan smälta in i teamet, bidra till en god arbetsmiljö och leda med både tydlighet och omtanke.  Om Företaget    Redovisningsföreningen är en ideell samorganisation med kontor i Karlstad. Med ett team på sex medarbetare erbjuder de professionella redovisnings- och lönetjänster till sina medlemsföretag. Föreningen arbetar med en bredd av verksamheter, däribland aktiebolag, enskilda firmor, ekonomiska och ideella föreningar samt bostadsrättsföreningar. Fokus ligger på kvalitet, effektivitet och moderna arbetssätt för att leverera kostnadseffektiv ekonomiadministration. Vill du veta mer om verksamheten och deras arbetssätt? Besök gärna redovisningsföreningen.se för mer information. Om processen För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johan Cederholm på 072-216 04 51 eller via e-post: [email protected]. Sista ansökningsdag är den 16 augusti. Urval sker i samband med sista ansökningsdag. Vi ser fram mot din ansökan.

13 juni 2025
Sista ansökan:
30 november 2025
Sälja Ost
Nya Nilssons Ost AB
Torg- och marknadsförsäljare m.fl.

Hjälpa till att sälja ost och korv på marknader och mässor OBS Körkort B96 eller BE behövs,Ring 070-5261206,om man ansöker via Epost lämna telefonnr.

13 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Technical Account Manager IT till Nexer
Qtym AB
Systemförvaltare m.fl.

Nexer är ett globalt IT-konsultbolag inom Tech-branschen med svenska rötter. Vi är passionerat engagerade i att forma framtiden genom innovation och tekniska lösningar och med över 2 500 medarbetare i 16 länder, varav cirka 1 500 i Sverige, är vi en ledande partner för företag som vill lyckas i den digitala eran. Våra värdeord, Passion and Execution, genomsyrar allt vi gör – vi arbetar med hjärta och driv för att leverera resultat som gör skillnad. Nexer erbjuder expertis inom digital transformation, systemutveckling, IT-säkerhet och dataanalys med mera och samarbetar med teknikjättar som Microsoft och IBM för att skapa hållbara lösningar som både inspirerar och imponerar. Läs mer här Om rollen I dagens samhälle är information lättillgänglig och enkel att dela (vilket i sig är positivt), men det ställer också höga krav på hantering och struktur. Vi på Nexer Information Management hjälper våra kunder att hitta arbetssätt och verktyg, främst inom dokumentation och ärendehanteringssystem, som säkerställer att de uppfyller de krav som ställs på deras organisation och som skapar förutsättningar för medarbetarvänliga och smidiga arbetssätt. Som Technical Account Manager hos oss arbetar du nära kunden och samverkar för att identifiera lösningar för deras specifika krav och strävar efter att hitta mer effektiva alternativ för deras verksamhet. Du fungerar som en brygga mellan kundens verksamhet och tekniska lösningar. Vi på Information Management är experter på området och erbjuder våra kunder säkra och förstklassiga tjänster som ger våra kunder förutsättningar till ordning och reda, effektiv kontroll och trygghet. Vi söker dig som har gedigen erfarenhet inom IT, dina erfarenheter kan se lite olika ut men du är van att arbeta i gränslandet mellan teknik och verksamhet med ett starkt intresse för just tekniken. Du har förmågan att se världen genom kundens ögon och sen med din kompetens addera värde till kunden. Kvalifikationer: • Erfarenhet som ex. projekt/förvaltningsledare, produktägare eller liknande roll inom IT • God teknisk förståelse och erfarenhet av att arbeta med systemintegration och olika förvaltningsmodeller • Stark kommunikativ förmåga och vana att samarbeta med olika intressenter • Erfarenhet av att hantera kund- och leverantörskontakter samt avtal • Erfarenhet av att arbeta med informationshanteringsprodukter ex. M-Files, Platina, Opentext, Artvise eller liknande är meriterande • En “teamplayer” och god arbetskamrat Personliga egenskaper Att du är lyhörd och har ett starkt driv med en förmåga att skapa struktur är viktigt för oss. Samtidigt ser vi att du är lösningsorienterad och flexibel i ditt sätt att hantera olika utmaningar tillsammans med våra kunder och andra teammedlemmar. Som person är du självständig och tar initiativ att driva arbetet framåt när behov finns. Din nyfikenhet och vilja att förstå kundernas verksamhet och omsätta behov till lösningar gör dig till en värdefull del av vårt team. Vad erbjuder vi? Hos Nexer får du möjlighet att arbeta i en öppen och inkluderande arbetsmiljö där vi värdesätter mångfald och självledarskap. Du blir en del av en trygg och stabil arbetsgivare med stark närvaro i olika delar av Sverige och får möjligheten att arbeta med spännande kunder och projekt inom både offentlig och privat sektor. Vi erbjuder flexibilitet med möjlighet till distansarbete vid behov och en anställning med goda framtidsutsikter. Tillsammans med oss ges du möjlighet att utvecklas både professionellt och personligt, samtidigt som du bidrar till att bygga en bättre framtid för våra kunder genom effektiva och säkra digitala lösningar För denna tjänst kan du utgå från Karlstad, Stockholm, Västerås eller Växjö. Ansökan Väcker vår beskrivning ditt intresse – till och med får dig att känna ”passion”? Skicka in din ansökan redan idag – vi är redo för ”execution”! Har du frågor om rollen är du välkommen att kontakta Stijn Bos på [email protected] alt +46704574771. Vi går igenom ansökningar löpande, vilket gör att rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdatum är den 12e juni. Ansöker gör du via formuläret nedan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande, ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen.

13 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Mekanikkonstruktör
Procruitment AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Om tjänsten Företaget är ett världsledande internationellt och högteknologiskt företag som utvecklar framtidens försvarssystem. Som mekanikkonstruktör kan rollen anpassas efter din kompetens, oavsett om du är en junior eller senior konstruktör. Du kommer att spela en viktig roll i arbetet med att vidareutveckla och förbättra befintliga system, men även nyutveckling förekommer. Du får här möjlighet att bli en nyckelperson i vår kunds ingenjörsteam och kommer aktivt att bidra till att säkerställa att deras produkter håller hög kvalitet och funktionalitet. Arbetet innebär främst mekanisk konstruktion. Dina uppgifter kommer att omfatta såväl design och uppdatering av befintliga system som val av lämpliga komponenter, material och tillverkningsmetoder. Du arbetar även med teknisk analys, beräkningar och provning, samtidigt som du är delaktig i att effektivisera deras utvecklingsprocesser i nära samarbete med andra ingenjörer och avdelningar inom företaget.  Företaget stöttar och uppmuntrar personlig utveckling och det finns stora möjligheter att utvecklas vidare inom ledarskap, projektledning eller specialistroller. Din kompetens Som person tror vi att du motiveras av problemlösning samt är prestigelös. Då du planerar och genomför arbetet i nära samarbete med kollegor, är det viktigt att du har god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du söker nästa steg i din karriär och vill vidareutvecklas i och med företaget. Vi ser även att du har:  Ingenjörsutbildning inom relevant område såsom maskinteknik eller mekatronik Arbetslivserfarenhet inom mekanisk konstruktion Kunskaper i Solid Edge och/eller erfarenhet från tillverkningsindustrin är meriterande. Övrigt Lön: Fast månadslön Omfattning: Heltid, tillsvidare Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid Placeringsort: Karlstad, Örebro eller Karlskoga  Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag! Om oss Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag och Årets Raket samt Gasellföretag 2024 av Dagens Industri.

13 juni 2025
Sista ansökan:
30 november 2025
Projektledare till Arbetsmarknadsenheten i Grums
Grums kommun
Socialsekreterare

Grums kommun är en del av Karlstadsregionen och ligger vid Vänerns strand, 20 minuters bilfärd från Karlstad. Hos oss får du alla de fördelar som finns av att arbeta i en liten kommun. Här har vi jobb som märks. Tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Genom att följa vår värdegrund skapar vi en välkomnande kommun där det råder engagemang, delaktighet, professionalism och arbetsglädje. Arbetsmarknadsenheten är organiserad under området Arbete och stöd som även omfattar Hotellgatans öppenvårdsmottagning. På arbetsmarknadsenheten jobbar åtta personer med olika befattningar -  arbetsmarknadskonsulenter, projektledare och handledare. I verksamheten möter vi personer som saknar egen försörjning och behöver stöd ut i arbete eller studier. Hos oss gör du skillnad! ARBETSUPPGIFTER Grums kommun har beviljats projektmedel från Samordningsförbundet Samspelet och söker nu en engagerad projektledare till en spännande och samhällsviktig satsning. Projektet pågår från september 2025 till årsskiftet 2026/2027 och syftar till att utforska och implementera metoden Individual Placement and Support (IPS) för att stärka stödet till medborgare med aktivitetsersättning. Som projektledare kommer du att ha en central roll i att driva arbetet framåt. En stor del av tjänsten innebär ett aktivt och uppsökande arbetssätt där du samverkar nära arbetsgivare, myndigheter och andra aktörer. Du kommer att ha en viktig funktion i att främja samarbete och koordinera insatser mellan olika parter. Projektet har även en explorativ inriktning du kommer att undersöka hur nya former av samverkan kan utvecklas och på sikt integreras i kommunens ordinarie verksamhet. Eftersom projektet är i ett tidigt skede och ännu inte fullt utformat finns stora möjligheter för dig att påverka både innehåll och arbetssätt, i nära dialog med projektägare och områdeschef. KVALIFIKATIONER Du är en driven och strukturerad person med minst några års erfarenhet av att arbeta med psykosocialt arbete. Du trivs i en föränderlig arbetsmiljö där du har möjlighet att påverka. Det är en självklarhet för dig att ta stort ansvar för ditt arbete, och du har vana av att arbeta både självständigt och i team. Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning, exempelvis inom socialt arbete, beteendevetenskap, arbetsterapi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet av att arbeta med individer som står långt från arbetsmarknaden och har god kännedom om arbetsmarknadsfrågor samt insatser för personer med aktivitetsersättning. Du har även erfarenhet av samverkan med olika aktörer, såsom arbetsgivare, myndigheter och kommunala verksamheter. För tjänsten krävs B-körkort för manuell växellåda. Det är meriterande om du har erfarenhet av projektledning, gärna inom offentlig sektor. Det är också en fördel om du har kunskap om eller erfarenhet av att arbeta enligt IPS-metoden. Erfarenhet av dokumentation, uppföljning och rapportering i projektform, samt erfarenhet av myndighetsutövning, ses också som meriterande.  Självklart delar du vår värdegrund om att vara professionell, välkomnande, engagerad och delaktig! Observera att urval påbörjas under vecka 32. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via post eller mejl. I Grums kommun vill vi ha en mångfald i arbetslivet och ta tillvara på de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår verksamhet. Varmt välkommen med din ansökan! Genom att skicka in din ansökan godkänner du att dina personuppgifter används i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning för att Grums kommun ska kunna tillhandahålla det stöd och den service kommunen ansvarar för. Läs mer på grums.se/personuppgifter. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Tjänsten kommer att tillsättas under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

13 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Vägledare till Bostad Först
Karlstads kommun
Vårdare, boendestödjare

Beskrivning Utvecklingsarbetet i Karlstad kring metoden Bostad Först är i full gång och vi söker dig som vill vara med oss i detta arbete. Idag arbetar två vägledare inom Bostad Först i Karlstad, nu söker vi ytterligare två vägledare under en projektanställning på 1 år. Om erforderliga beslut fattas kan de komma övergå i tillsvidaretjänster. För att få ett beslut och tillgång till bostad genom Bostad Först ska du ha ett långvarigt behov av stöd och redan fått flertalet insatser från bla socialtjänsten. Du ska vara motiverad och acceptera att följa hyreslagen. Viktigt är det relationsskapande arbetet och förmåga att följa individens växlande behov. Du kommer vara en del av Boendstödsenheten och kommer att arbeta med ärenden inom denna enhet med fokus på målgruppen skadligt bruk och beroende. Bostad först bygger på 8 grundprinciper som är - - Bostad är en mänsklig rättighet - - Rätten till val och självbestämmande - - Bostad och behandling separeras från varandra - - Stöd riktas till återhämtning - - Stöd baseras på Skade minskning - - Aktivt engagemang utan tvång och fostran - - Deltagarstyrt stöd utifrån individens styrkor, behov och egna mål, Flexibelt stöd under lång tid Arbetsuppgifter Du blir en del av teamet tillsammans med olika professioner. Du kommer arbeta med att utforma samt utföra stöd nära och tillsammans med deltagare/klienter. Du kommer även få arbeta med insatsen boendestöd till personer inom målgruppen skadligt bruk och beroende. Du kommer arbeta schemalagd arbetstid där tjänstgöring på kvällar och helger ingår. Arbetet är omväxlande och såväl utvecklande som roligt. Det bygger på stor förmåga till egen planering, självständighet och flexibilitet. Kvalifikationer Vi ser gärna att du har en utbildning och erfarenhet av arbete med målgruppen samsjukliga, skadligt bruk beroende. Du är troligen socionom, socialpedagog, eller har alternativ utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Meriterande är erfarenhet av arbete med målgruppen skadligt bruk/beroende/samsjuklighet . Körkort är ett krav. Önskvärt att du kan börja i september, eller efter överenskommelse. Intervjuer är planerade att ske va 30 men kan ske löpande under ansökningstiden. Så vänta inte, känn dig varmt välkommen med din ansökan till oss !   Om Karlstads kommun Arbetsmarknads- och socialförvaltningen ger stöd till utsatta barn, familjer och personer med psykisk funktionsnedsättning. Våra cirka 700 medarbetare arbetar med missbruksvård, ekonomiskt bistånd, budget- och skuldrådgivning och familjerättsliga frågor. Vår uppgift är även att motverka arbetslöshet samt sköta tillstånd och tillsyn för alkohol och tobak. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

13 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025