Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Vi söker nu personliga assistenter till en man som bor i Karlstad Om jobbet som personlig assistent Som personlig assistent arbetar du nära en person med funktionsnedsättning i dennes dagliga liv. Du assisterar och stöttar personen både i vardagen och på fritiden. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och dina arbetsuppgifter innebär övergripande att du assisterar kunden så att kunden får förutsättningar att leva det liv som hen önskar. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter beror på kundens behov och livsstil. De kan innebära allt ifrån personlig hygien, assistans vid förflyttningar, hushållarbete, matlagning till att assistera kunden på jobbet eller vid aktiviteter utanför hemmet. Vi söker dig som: Har erfarenhet av ventilator och Trakeostomi och ventilator Du behöver vara flexibel och van att arbeta i grupp. Ej rökare och du skall behärska svenska språket mycket väl i tal och skrift. B-körkort är ett plus. Vi söker dig som är ansvarsfull, lyhörd och har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning om rollen som personlig assistent. Om anställningen Dubbelassistans dygnet runt med vaken natt. Du skall kunna arbeta både dag, kväll och natt. Inskolning påbörjas per omgående. Anställningsformen är vid behov eller För viss tid så länge assistansuppdraget varar och löneformen är timlön. Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Så här ansöker du Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du ska även bifoga ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev. Pga av högt tryck så har vi enbart möjlighet att endast kontakta de som är aktuella för intervju Varmt välkommen med din ansökan! I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Är du ute efter ett omväxlande och utvecklande arbete med breda kontaktytor? Vill du bidra till att forma både dagens och framtidens lokaler i Region Värmland? Då kan du vara den vi söker! Din arbetsplats Regionfastigheter bidrar med tjänster och lokaler som ska stödja Regionens verksamheter. Genom bygg-, installations- och anpassningsprojekt – både små och stora – förvaltar och stärker vi fastigheternas värde. Arbetet med avancerad teknik, konstnärlig gestaltning och fokus på hållbarhetsfrågor genomsyrar processerna och gör att de inre och yttre vistelsemiljöerna bidrar till trygghet, välbefinnande och förtroende. Vi äger 433 000 kvm egna lokaler och hyr in ytterligare 117 000 kvm för våra verksamheter. Vi är en utvecklingsorienterad fastighetsorganisation och ligger i framkant med vårt miljöarbete. Dina arbetsuppgifter I rollen som utrustningsplanerare kommer du, tillsammans med berörd verksamhet och teknisk specialistkompetens, tillse att lokalerna anpassas för den utrustning vården använder. Rollen innebär att du medverkar i hela kedjan från behov till färdig lösning. Arbetet är utåtriktat och innebär samverkan med många olika yrkeskategorier inom regionen. Du deltar i hela byggprocessen – från planering till utvärdering – för att säkerställa att projekten uppfyller uppsatta mål. I rollen driver du utrustningsprocessen tillsammans med verksamhet och byggprojekt, samordnar byggnadspåverkande krav, bedömer kostnadseffektivitet vid återanvändning av utrustning, koordinerar kapitalinvesteringar samt installationer, och följer upp tidplan, budget och måluppfyllelse. Du håller dig uppdaterad genom omvärldsbevakning och bidrar även till utvecklingen av vårdbyggnadsfrågor. Dina kunskaper och kompetenser Du har teknisk eller vårdrelaterad utbildning, exempelvis inom medicinsk teknik, logistik eller projektledning alternativt en akademisk utbildning eller likvärdig erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant. Det är meriterande om du har erfarenhet av: - Driftstartsprocesser i större fastighetsprojekt, gärna inom sjukvården samt erfarenhet av utrustningsplanering inom sjukhusbyggen, vårdmiljöer eller liknande tekniskt komplexa projekt. - Projektledning, särskilt inom planering och samordning av utrustningsinstallationer. - Att arbeta med upphandlingar, leverantörskontakter och ekonomisk administration kopplat till utrustningsbehov. - Att arbeta med digitala system för projekt- och utrustningshantering. För oss är det viktigt att du är strukturerad, noggrann, lösningsorienterad och flexibel med förmåga att hantera flera parallella processer samtidigt. Du har en god samarbetsförmåga och är vass på att kommunicera. Du presenterar och dokumenterar information på ett tydligt och pedagogiskt sätt. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper! Varmt välkommen med din ansökan! Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier. Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Tycker du om ett varierat och utvecklande arbete med kontakt med många olika människor? Vill du bidra med ditt engagemang och din kunskap om möbler för att främja en hållbar, effektiv och kvalitetsfokuserad möbelhantering som stödjer både verksamhetens och miljöns långsiktiga mål? Då kommer du att trivas hos oss på Regionfastigheter! Du blir en del av enheten för lokal- och utrustningsplanering, där du arbetar tillsammans med åtta engagerade kollegor – både lokalplanerare och utrustningsplanerare. Din arbetsplats Regionfastigheter bidrar med tjänster och lokaler som ska stödja Regionens verksamheter. Genom bygg-, installations- och anpassningsprojekt – både små och stora – förvaltar och stärker vi fastigheternas värde. Arbetet med avancerad teknik, konstnärlig gestaltning och fokus på hållbarhetsfrågor genomsyrar processerna och gör att de inre och yttre vistelsemiljöerna bidrar till trygghet, välbefinnande och förtroende. Regionfastigheter är Region Värmlands fastighetsorganisation, som ansvarar för drift, förvaltning och utveckling av lokaler och installationer för regionens verksamheter. Vi äger 433 000 kvm egna lokaler och hyr in ytterligare 117 000 kvm för våra verksamheter. Vi är en utvecklingsorienterad fastighetsorganisation och ligger i framkant med vårt miljöarbete. Lokal- och utrustningsplanerarenheten arbetar med projekt av varierande storlek, däribland Nya CSK, som är det största utvecklingsprojekt som Region Värmland hittills har genomfört. Regionfastigheter har fått ett nytt uppdrag avseende möbelhantering där vi nu tar ytterligare kliv för ökad hållbarhet, effektiv- och kvalitetsfokuserad hantering av möbler. Dina arbetsuppgifter Som möbeltekniker arbetar du med en rad varierande uppgifter för att säkerställa en smidig och hållbar hantering av möbler. Du organiserar och märker möbler i lagret, genomför inventeringar och hanterar in- och utleveranser. Arbetet innefattar också att främja återbruk genom att identifiera möbler som kan renoveras samt samarbeta med verksamheter kring hållbara lösningar. Du utför enklare reparationer och ansvarar för att planera och genomföra transporter, både självständigt och i samarbete med externa aktörer. Digital dokumentation är en central del, liksom att skapa beställningsunderlag, följa upp inköp och hantera fakturor. I nära samarbete med kollegor och verksamheter säkerställer du att möbler anpassas efter behov och ger rådgivning kring hållbar möbelanvändning. Du har även ett starkt miljöfokus, där du föreslår miljövänliga material, optimerar transporter och bidrar till hållbarhetsrapportering. Målet är att hela kedjan – från lager och renovering till logistik och budgetuppföljning – ska fungera effektivt och ansvarsfullt. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig med avslutad gymnasieutbildning som har erfarenhet av flytthantering, möbeltransport eller liknande arbetsuppgifter. Du är praktiskt lagd och har en god problemlösningsförmåga. Dessutom har du god IT-vana och ett intresse för att arbeta med digitala verktyg. Du är strukturerad och har ett gott ordningssinne, samtidigt som du har en god social kompetens och förmåga att arbeta både självständigt och i team. Du kommunicerar väl i tal och skrift på svenska och har en god fysisk arbetsförmåga. B-körkort är ett krav. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, och tidigare erfarenhet av en roll som kombinerar praktiskt hantverk med administrativa arbetsuppgifter är meriterande. Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier. Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Beskrivning Vi söker två vårdare till servicebostaden Abborrtorp, inom LSS och socialpsykiatri. Vi erbjuder ett omväxlande jobb för dig som är flexibel, gillar att arbeta med människor och vill ha ett jobb där du kan göra skillnad. - Vi jobbar utifrån önskeschema, där du har möjlighet att vara med och påverka ditt schema. - Arbetsdagen är varierande och givande. - Flera förmåner för dig som personal. - Erbjudande av kompetensutveckling. Arbetsuppgifter Abborrtorp är en servicebostad där du jobbar med personer inom LSS och socialpsykiatri. Hos oss är din huvuduppgift att få våra omsorgstagares vardag att känns meningsfull och hanterbar. Du genomför olika sociala aktiviteter, ger stöd i vardagssysslor samt sprider glädje. Jobbet görs utifrån tydlig planering och rutiner och självklart är du med och utvecklar nya arbetssätt. Du jobbar tillsammans med engagerande och ansvarstagande kollegor. Vårt arbete vilar på en gemensam värdegrund, som bygger på ansvarskänsla, tillit, trygghet och respekt. Kvalifikationer Önskvärt är att du har adekvat utbildning såsom omvårdnadsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Gärna utbildning med inriktning inom psykiatri, goda kunskaper om individens funktionsförmåga samt psykiska tillstånd och dess konsekvenser i vardagen. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Därför söker vi dig som; - är lösningsfokuserad - har ett genuint intresse av att arbeta med människor - är engagerad, ansvarsfull, strukturerad och pålitlig - är flexibel och kan anpassa dig efter olika situationer. Krav: - B-Körkort. Hagfors kommun erbjuder dig stora möjligheter till balans i livet. Du kan göra karriär och samtidigt njuta av ett gôtt liv med livskvalitet. Här finns ett modigt fôlk med framåtanda som uppskattar kombinationen av den lilla stadens potential och närheten till en storslagen natur. Vårt handlingskraftiga näringsliv stärker kommunen och sätter Hagfors på kartan internationellt. Den lokala flygplatsen gör att det är nära till Stockholm och resten av världen, vilket skapar möjligheter i både jobbet och privatlivet. Här hjälps vi åt att skapa ett rikt liv och tillsammans möjliggör vi en attraktiv kommun. Läs mer om arbetet i http://www.hagforsstrategin.se. Vid anställning kan utdrag ur polisens belastningsregister komma att begäras. VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!
Ser du fram emot att vara en viktig person i en annan människas liv och samtidigt bli en del av vårt stödjande team? Jag är en 58-årig man som söker en personlig assistent som stöd i min vardag. Hos mig kommer du att hjälpa till med förflyttningar, matlagning, personlig hygien samt bistå med grundläggande behov och säkerställa att jag känner mig trygg och i centrum. Jag söker nu dig som vill vara en viktig och långsiktig del av min vardag och hjälpa mig att leva ett rikt liv. Som assistent hos mig kommer du att stötta mig i mina dagliga aktiviteter. Vem är du? Jag söker en kvinnlig assistent som är över 35 år och har ett stort hjärta, hög arbetsmoral och som verkligen brinner för att arbeta med människor. Det är meriterande om du tidigare har arbetat som personlig assistent, men inget krav. Som personlig assistent hos mig är det viktigt att du: Har en god fysik då arbetet ibland är fysiskt krävande. Är ansvarstagande, punktlig och har en god empatisk förmåga. Är glad och har en bra samarbetsförmåga samt god social förmåga för att skapa en positiv arbetsmiljö tillsammans med kollegor. Goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift. Om mig Jag har ett stort motorintresse och tycker om att meka med mina mopeder samt att tillverka egna lampor. Jag har en hund, så det är viktigt att du inte är allergisk eller hundrädd. Vad du kan förvänta dig av jobbet Hos vår kund får du en meningsfull arbetsplats där ni tillsammans skapar en trivsam och trygg miljö. Här får du möjligheten att göra stor skillnad i en annan människas vardag. Ser du fram emot att spela en viktig roll i en medmänniskas liv och samtidigt växa professionellt? Då ser vi fram emot att höra från dig! Tjänstgöringsgrad: deltid/vid behov Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse, löper så länge assistansuppdraget varar. Vilka är vi? Omsorg Assistans är ett assistansbolag med huvudkontor i Eskilstuna men våra kunderna finns över hela Sverige. Målsättningen är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans. Vår värdegrund är engagemang, lyhördhet och tillgänglighet. Att vara anställd hos oss innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd och friskvårdsbidrag. Vi begär alltid ett utdrag ur polisens belastningsregister. Vänligen kontakta oss för mer information.
Motiveras du av att leverera det perfekta kundmötet? Skulle du dessutom beskriva dig själv som en någorlunda händig person som gillar försäljning och att tävla? Då har du rätt bakgrund för rollen som Larminstallatör hos oss. Hur ser din nya roll som Säljande Larminstallatör ut? Du påbörjar din arbetsdag från ditt hem. Med din fullt utrustade servicebil tar du dig ut till redan inbokade kunder. Du kommer att utgå från Grums, Karlstad eller Kil. Som larminstallatör: Erbjuder du våra kunder en skräddarsydd larmlösning utefter deras behov. Gör du en grundlig behovsanalys, arbetar med rådgivning och merförsäljning. Skriver du kontrakt med kunden, installerar/läser in larmet och lär kunderna hur enkla våra larm är att använda. Ger du service och uppdaterar befintliga larm. Gillar du ordning och reda; Du har ansvar för underhåll av servicebilen och har koll på lagersaldot i bilen genom inventering. Vi erbjuder frihet under ansvar där du själv har möjlighet att påverka din lön – riktigt bra betalt för den som bemästrar jobbet och är redo att tackla nya utmaningar dagligen. Du börjar med introduktion och utbildning för att du ska känna dig väl förberedd inför kommande arbetsuppgifter. Introduktionsutbildningen sträcker sig över tid, men redan de tre första veckorna får du både teoretisk utbildning samt medåkning tillsammans med någon av våra mest erfarna Larminstallatörer. Vem söker vi efter? Du är en nyfiken person som gillar att tävla och att finna lösningar! Du motiveras av att arbeta mot uppsatta mål, du vågar utmana dig själv och du är förbättringsvillig. Du sätter kunden i fokus och månar om det perfekta kundmötet varje gång. I rollen som Larminstallatör får du också möjlighet att använda din praktiska ådra. Med det sagt, det är bra om du inte har tummen mitt i handen men viktigast är att du har rätt inställning och villig att lära dig. För att vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla dessa grundkrav: B-körkort (manuell växellåda), behärska svenska språket flytande i både tal och skrift samt vara tillgänglig för tjänsteresor, cirka en gång i månaden, i en vecka i sträck. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. För att jobba på Sector Alarm krävs därför även ett tillfredsställande utdrag ur polisens belastningsregister. Du behöver också bo i Grums, Karlstad eller Kil, med omnejd, för att vara aktuell för tjänsten. Det gör skillnad att arbeta på Sector Alarm – både för våra kunder och din utveckling Sector Alarm är en trygg och säker arbetsplats där vi sätter en ära i att jobba nära våra medarbetare. När du arbetar för oss lovar vi att arbeta för dig. Vi kommer att skapa förutsättningar för att du ska lära dig nya saker och utveckla det som du redan är bra på. Du kommer att få utmaningar som testar dina gränser och som får dig att växa. Vi har blivit utsedda till Årets Karriärföretag för tionde (!) året i rad och därmed har du goda möjligheter till att ta vidare steg i karriären. Vi arbetar för en inkluderande arbetskultur och tar hand om samt stöttar varandra. Vi är öppna, ärliga och firar framgångar gemensamt – stora som små. Vi lyckas tillsammans. Det vi gör, det är på riktigt – vi skapar säkrare hem och tryggare liv över hela Europa. Vill du ta chansen att utvecklas och skapa tryggare liv? Skicka in din ansökan redan idag! Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan idag (om du hinner!). I din ansökan vill vi att du bifogar ditt CV, svarar på urvalsfrågorna samt skriver en motivering till varför du är intresserad av tjänsten och att arbeta hos oss. Vi tar inte emot ansökningar via mail (ursäkta om det låter tråkigt men det har med GDPR och andra praktiska saker att göra). Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse och placering i Grums, Karlstad eller Kil. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Karin Hällås på 0733 703256 alternativt [email protected] Vi ser fram emot att lära känna dig! Vi undanbeder oss vänligen direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Om tjänsten Har du erfarenhet av fräsning, arborrverk och CAD-programmering? Trivs du med en varierad tjänst där du jobbar både i verkstad och på kontor? Då kan du vara den vi letar efter! Vi söker dig som har erfarenhet av fräsning och är van vid att arbeta med arborrverk. Du har goda kunskaper i CAD-programmering och trivs i en teknisk miljö där precision och kvalitet står i fokus. Detta är en varierande tjänst där du arbetar både i verkstad och på kontor, vilket ställer krav på att du är självgående, flexibel och trivs med att växla mellan praktiska och tekniska arbetsuppgifter. I rollen kommer du att arbeta med: - Programmering och inställning av CNC-maskiner - Fräsning av detaljer enligt ritning - Arbete med arborrverk - CAD-programmering - Kvalitetskontroller och dokumentation Din profil Krav för tjänsten: - Dokumenterad erfarenhet av fräsning och CNC-styrda maskiner - Vana att arbeta med arborrverk - Goda kunskaper i CAD/CAM-programvara - Förmåga att läsa och tolka tekniska ritningar - Är självgående, flexibel och tycker om en varierad arbetsdag Noggrannhet, ansvarskänsla och tekniskt intresse Som person vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, flexibel, positiv, ordningsam och har en god samarbetsförmåga eftersom arbetet sker ute hos våra kunder. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Välkommen med din ansökan idag! Om Ikett Personalpartner AB Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration. Som konsult hos Ikett har du möjligheten att söka lokala arbeten och researbeten i Sverige samt Norge. Vi arbetar kontinuerligt för att du och kunden ska trivas så bra som möjligt med varandra och för att era önskemål ska tillgodoses. Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as Notera att vi med anledning av GDPR inte tar emot ansökningar via mail.
Beskrivning Komvux Karlstad är en del av avdelningen för vuxenutbildning och bedriver verksamhet inom svenska för invandrare (SFI), Komvux som anpassad utbildning, teoretiska kurser på grundläggande och gymnasial nivå samt yrkes-, lärlings- och kombinationsutbildningar. Inom vuxenutbildningen arbetar vi med att utveckla våra elevers kunskaper och kompetens i syfte att stärka deras ställning i arbets- och samhällslivet samt att främja deras personliga utveckling. Vill du göra verklig skillnad i människors liv genom vägledning? Vi söker nu en studie- och yrkesvägledare som vill vara med och stödja våra elevers nästa steg – mot vidare studier, arbete eller nya möjligheter. Arbetsuppgifter Som studie- och yrkesvägledare hos oss arbetar du nära både elever och lärare för att skapa tydliga vägar framåt. Du kommer framför allt att: - Hålla vägledning i grupp kopplad till studieval, arbetsliv och utbildningsvägar - Ge enskild vägledning vid behov - Samverka med undervisande lärare för att skapa helhet kring elevernas progression - Bidra till att utveckla våra arbetssätt kring vägledning i vuxenutbildningen Du kommer främst att arbeta med elever som redan studerar hos oss på Komvux Karlstad med syftet att stödja dem i att se sina möjligheter, planera sin väg och våga ta nästa steg. Ett viktigt uppdrag är också att handleda kollegor utifrån ett studie- och yrkesvägsperspektiv. Du kommer också vara delaktig i arbetslagsarbete samt enhetens utvecklingsarbete. Kvalifikationer Vi söker dig som: - Är utbildad studie- och yrkesvägledare - Trivs med att leda och vägleda i grupp - Är strukturerad, kommunikativ och lyhörd - Har förståelse för vuxenutbildningens uppdrag och målgruppens behov Din grundsyn präglas av att du ser möjligheter och du har ett positivt förhållningssätt till människor samt att du också har ett genuint intresse av att arbeta med människor med olika kulturell bakgrund. För att lyckas i rollen är du kommunikativ och bra på att skapa och upprätthålla goda relationer. I din yrkesroll är du trygg, tydlig, ansvarstagande, strukturerad, flexibel samt har en god samarbetsförmåga. Du bemöter elever samt kollegor med god etik och sunda värderingar. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Intervjuer kommer att kallas till efter v.32 Om Karlstads kommun Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen ansvarar för cirka 7 000 elevers utbildning inom gymnasieskola, anpassad gymnasieskola, vuxenutbildning på grundskole- och gymnasienivå, yrkeshögskola och svenska för invandrare. Våra skolor står för kunskap, erfarenhet, trygghet, kvalitet och glädje! Våra cirka 650 medarbetare skapar utbildning för alla. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.
Vill du jobba i ett team med engagerade kollegor, fyllt med energi? Ser du dig själv som driven, serviceinriktad och flexibel? Toppen, då kanske du är vår nästa stjärnspelare! Vi söker en butikssäljare till vårt lag. Stadium Outlet vill göra sport och sportmode tillgängligt för alla. För att lyckas med vårt uppdrag måste alla våra medarbetare har roligt på jobbet och drivas av samma sak som oss: att aktivera världen – vad är din drivkraft? Vad innebär det att vara butikssäljare? Våra kunder ska känna sig välkomna hos oss, de ska bli inbjudna till en kundupplevelse i hela butiken. En upplevelse som kännetecknas av service i världsklass. Som butikssäljare skapar du förutsättningar för våra kunder att hitta de produkter de söker. Detta innebära att du fyller på varor och ser till att butiken är inspirerande och attraktiv, välfylld med våra produkter. Du ser till att ge våra kunder bästa möjliga personliga service genom att hjälpa dem vid behov och ta emot dem i kassan. Vem är du? Vi tror att du delar vår inställning och övertygelse när det gäller att se varje utmaning som en möjlighet. Du trivs med att ha mycket ansvar och vill växa och utvecklas i rollen som butikssäljare. För att jobba på Stadium måste du ha fyllt 18 år. Butikserfarenhet är ett plus. Vad erbjuder vi dig? Läs mer om vårt lag på vår Karriärsida, på Instagram WorkatStadium eller på Linkedin. Klicka på länken här för att komma till våra poddavsnitt och på 15 min få en inblick i hur det är att jobba på Stadium. Varaktighet/arbetstid Tjänsten är på 10% och avser perioden från 1 september 2025 till 31 augusti 2026. Ansökan Som en del i rekryteringsprocessen kommer du att få en inbjudan till din e-mail till att besvara ett personlighetstest. Det tar ca 15 minuter att besvara testet. Vi kommunicerar mestadels genom mail så se till att hålla koll på din inkorg, håll även koll på skräpposten för säkerhets skull. Eftersom vi alltid vill göra saker så enkelt som möjligt är det inte säkert att vi väntar till sista ansökningsdag innan vi går vidare i rekryteringsprocessen. Så vänta inte, sök redan nu. Välkommen med din ansökan. Come join the movement! Tycker du också att livet är roligare när det rör på sig? Hos oss på Stadium jobbar lagspelare som brinner för försäljning, sport och sportmode. Energi, mod och laganda är några av de grundstenar som gjort att det lilla familjeföretaget från Norrköping blivit en av Nordens största sportkedjor. Men vi stannar inte där. Genom innovation och enkelhet fortsätter vi att utvecklas med nya koncept, fler produkter och varumärken på marknaden. Tävlingsandan och passionen genomsyrar allt vi gör och vår mission är att inspirera och ge fler människor möjlighet till ett aktivt liv. Join the movement.
Röjare och avverkningsplanerare är de vi söker nu. Röjare B-körkort är ett krav. Måste kunna tala svenska eller engelska. Lön enligt kollektivavtal. Arbetstid: 40/h/vecka Vi utför manuellt arbete i skogen, underväxtröjning, ungskogsröjning, plantering, manuellfällning, brandvakt/eftersläckning av skogsbränder samt avverkningsplanering mm. Just nu har vi störst behov av erfarna röjare, andra arbetsuppgifter kan förekomma enligt ovannämnda. Avverkningsplanerare söker vi också, där krävs erfarenhet, B-körkort samt att du pratar och skriver på svenska. Anställningen börjar med provanställning, Max 6 månader för att senare eventuellt övergå till säsongsanställning. Geografiska uppdragsområdet är huvudsakligen västra Värmland. Västra sidan om Fryken från Torsby till Säffle och västerut mot norska gränsen. Ansökan samt frågor besvaras per Mail. [email protected] Anställning kan påbörjas omgående Annonsen riktar sig till er seriöst intresserade och som har medborgarskap i ett EU land. Respektera detta! Ansökningar som görs av er som enbart söker för att ni måste för att fortsätta få bidrag såsom A-kassa mm., men inte vill ha jobbet, är vi ombedda att rapportera. Vänliga hälsningar J Finstads Skogsvård AB
Välj ett jobb för att visa detaljer