LBC Frakt i Värmland är företaget med hållbarhet i fokus. Vi vill erbjuda en hållbar karriär och omställningen till miljövänliga transporter är en hjärtefråga för oss. Företaget ägs av ett fyrtiotal åkerier och tillsammans med dem samt våra dotterbolag är vi drygt 400 medarbetare. Om tjänstenVi söker dig som har erfarenhet av att köra större truck (5 ton och uppåt) och som kan börja arbeta omgående. Tjänsten gäller för arbete under större delen av sommar och höst, med möjlighet till extrajobb under vinter och vår. KvalifikationerPersonliga egenskaper som vi söker är ordningsam, noggrann och strukturerad. Du behöver ha stor ansvarskänsla och kunna stanna tills jobbet är klart. Krav: Erfarenhet av att köra större truck (5 ton och uppåt) Truckkort God förmåga att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift Grundläggande datakunskaper Mer om tjänsten Anställning: Visstidsanställning Omfattning: Vid behov Placeringsort: Karlstad Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse Lön: Enligt avtal Ansökan Sista ansökningsdag är 2025-05-18 Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, då vi gör urval och intervjuer löpande. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Ansökan sker via vårt rekryteringsverktyg och tas ej emot via e-post. KontaktEventuella frågor om tjänsterna besvaras av Kristoffer Björklund på 054 - 688 518 eller [email protected]. Vi undanber oss vänligt men bestämt all extern hjälp med rekrytering och annonsering.
Vill du vara med och utveckla framtidens äldreomsorg tillsammans med oss? Är du undersköterska och har ett stort engagemang och en vilja att bidra till att våra boende får en kvalitativ vård och omsorg? Då är du vår nya kollega! Vad innebär jobbet som undersköterska på Norlandia Äldreomsorg? En undersköterska inom Norlandia är en värdefull nyckelperson och vi söker dig som är skicklig i din yrkesroll och som tycker om att möte människor i olika situationer. Tillsammans i teamet med sjuksköterska, rehab och chef samverkar vi kring den boende för att ge ett gott liv varje dag. Vi söker dig med ett genuint intresse för den äldre människan där dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att utforma en trygg och säker personlig vård och omsorg. Du stödjer den boende i sin tillvaro och skapar förutsättningar för en trygg och meningsfull vardag. Som undersköterska ansvarar du för att ge de boende en god vård och omsorg av hög kvalitet i enlighet med vad som har överenskommits med boende i genomförandeplanen. Detta omfattar bland annat: Arbete som kontaktman utifrån Norlandias koncept Din dag. Personlig omvårdnad och omsorg och tillvarata boendes egna resurser. Arbete utifrån Norlandias koncept Smaklig måltid för att våra boende ska uppskatta maten och att måltidsupplevelsen ger guldkant i vardagen Dokumentera enligt Socialtjänstlagen; föra social journal och upprätta samt följa upp genomförandeplan. Planera, erbjuda och genomföra dagliga aktiviteter, utevistelse, underhållning, pyssel, kulturaktiviteter, m.m. såväl individuella som gruppaktiviteter Utföra serviceuppgifter såsom städning av lägenhet, tvätt av kläder, ledsagning och inköp med mera. Ta emot och utföra delegerade arbetsuppgifter såsom till exempel läkemedelsdelegering Ta ansvar i ombudsroller. Aktivt medverka i verksamhetens kvalitets- och förbättringsarbete Om Kvarnåsens äldreboende: Kvarnåsen är beläget i Årjängs kommun Värmlands län som ligger nära norska gränsen. Kvarnåsen ligger centralt i samhället i nära anslutning till busstationen och vi har endast 12 mil till Oslo med goda bussförbindelser. Årjäng erbjuder ett rikt naturliv då det är flera sjöar med fint fiske och fina naturreservat med många vandringsleder. Kvarnåsen har 92 lägenheter fördelade på nio enheter. Vi erbjuder demensboende, psykogeriatrisk boende samt somatiskt boende. Varje enhet har kök, matsal/vardagsrum och möjlighet till utevistelse. I Pelarsalen finns en mötesplats där vår aktivitetsansvariga anordnar aktiviteter utifrån önskemål. Här firar vi födelsedagar, traditioner och anordnar olika festligheter – allt för att de äldre ska uppleva Gott liv – varje dag. Måltiderna tillagas av kockarna i kommunens restaurangkök som ligger i huset. Våra focus område är en god omsorg, Hälsa Mat Gemenskap. För mer information om vårt äldreboende besök www.norlandia.se/Årjäng Vi erbjuder dig: Kompetensutveckling Friskvårdsbidrag Rabatter och erbjudande på våra hotell och stuganläggningar samt rabatt på Norwegianflyg Systematiskt arbete för att nå den bästa arbetsmiljön där vi tillsammans skapar en trivsam arbetsplats med stor arbetsglädje Kollektivavtal via arbetsgivarorganisationen Almega Bransch F vilket även omfattar pensionsavsättning och försäkring Vem söker vi? För att lyckas i rollen tror vi att du är en person som vill göra skillnad och vill bidra till att skapa ett Gott Liv – Varje dag för våra boende. Vi ser gärna att du är flexibel, ansvarstagande, ödmjuk och lyhörd. Du ska trivas med att samarbeta med andra samt ha en förmåga att anpassa din kommunikation utifrån mottagaren och skapa förtroende. Du bidrar till ett positivt arbetsklimat och delar vår värdegrund. Du behöver ha bevis om rätt att använda yrkestiteln undersköterska från Socialstyrelsen Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet inom vård och omsorg Du behöver ha goda kunskaper inom dokumentation Du behärskar svenska språket väl i både tal och skrift Vi ser gärna att du har god datorkunskap/datorvana Vi vill att du har god kännedom om de nationella kvalitetsregister som är aktuella för verksamheterna Om Norlandia Äldreomsorg Vi är ett familjeägt företag med mer än 15 års erfarenhet av äldreomsorg. Vi erbjuder spännande arbetsplatser från Boden i norr till Malmö i söder. I dagsläget driver vi ett 50-tal äldreboenden med huvudkontor i Stockholm och ett ekonomi- och lönekontor i Skene. Våra ledord Gott liv - varje dag innebär att våra medarbetare arbetar nyfiket, engagerat och uppmuntrande där den boendes individuella behov och önskemål ständigt är i fokus. Övrig information Anställningsform: Vikariat Omfattning: 75% enligt överenskommelse Tillträde: Enligt överenskommelse Provanställning: vi tillämpar 6 månaders provanställning Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Inför en eventuell anställning ska du kunna uppvisa ett utdrag från belastningsregistret. Du behöver även kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES alternativt ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag: 2025-05-30 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Verksamhetschef: Karin Fredriksson Telefonnummer 0107613220 E-postadress [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Just nu söker Kunskapscompaniet vuxenutbildning sommarvikarier inom restaurangutbildning. Vi letar efter två stycken pedagogiska resurser till KC Karlstad. Ditt uppdrag Som pedagogisk resurs på Kunskapscompaniet fungerar du som ett stöd i deltagarnas utbildning. Du arbetar nära övriga lärare och stödjer deltagarna både individuellt och i grupp. Du hjälper deltagarna med praktiskt stöd i deras studier, utvecklar deras studieteknik och coachar dem mot att nå sina uppsatta mål. Du känner dig bekväm med att undervisa och tala inför grupper, och erfarenhet som handledare under APL (praktikhandledare) är en fördel. Tillsammans med kollegorna stöttar du undervisningen i både teoretiska och praktiska moment, i enlighet med Skolverkets kursplaner och våra interna riktlinjer. I tjänsten ingår även att planera och följa upp APL-platser, där ditt nätverk inom branschen är en värdefull resurs. Vi värdesätter din förmåga att inspirera och motivera våra elever, och ditt engagemang för deras personliga utveckling i denna viktiga fas av livet är avgörande. För att ansöka vill vi att du minst ett (1) års yrkeserfarenhet av elevstödjande verksamhet på heltid. har en god pedagogisk förmåga. För att lyckas i rollen vet vi att du är En naturlig ledare som är utåtriktad och värderar allas olikheter. Vid sidan av din pedagogiska sida ser vi att du är självgående, lösningsfokuserad och tar eget ansvar. Vänlig och empatisk och har lätt för att bygga goda relationer med deltagare och kollegor. Villkor Anställningsform: Vikariat. Anställningsperiod: Vecka 27, 28, 31 och 32. Vi strävar efter att erbjuda en fördomsfri och inkluderande rekryteringsprocess. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan, där vi efterfrågar ditt CV men du behöver inte skicka med något personligt brev. För att få veta lite mer om dig vill vi istället att du besvarar ett antal frågor som du hittar om du klickar vidare till ansökan. Om du går vidare efter ansökan kan du komma att få en länk till ett arbetspsykologiskt test. Testerna vi använder tar utgångspunkt i aktuell forskning och fungerar som ett stöd i bedömningen. Våra rekryteringsprocesser består av flera steg, och ofta mer än en intervju. Vi tycker att det är ytterst viktigt att vi ger oss själva den tid som krävs för att få en god bild av varandra - du ska ju välja oss och vi ska välja dig! Emellanåt är det många som söker till en tjänst och då kan processen dra ut något på tiden av den anledningen. Du kan dock vara säker på att vi gör allt vi kan för att hålla dig uppdaterad och återkoppla längs vägen.
We are looking for new home cleaners to join our team in Karlstad. Are you our next star? Your profile We love making our customers’ everyday lives easier – and so should you. We are looking for someone who likes to work independently and is driven by quality and customer service. You are punctual and responsible, with an eye for details and a positive attitude. You should: Have previous experience from a service profession. Speak and understand basic Swedish or English. Be able to work flexible hours, Monday – Friday, between 05.30 – 14.30 and sometimes weekends. Have a valid B driving license. It is a strong merit if you have worked as a home cleaner, housekeeper, or equivalent before. We offer Our goal is clear – we want to be the best employer in the industry. We believe our employees are the heart of the company, and we are dedicated to providing good working conditions. Among others, we offer: A permanent position with a 75 % employment rate. Collective agreement and favorable terms of employment. Liability insurance, health insurance, and pension insurance. Wellness allowance. Training in home cleaning, with a focus on your development. Great career opportunities and growth within Hemfrid. Free mobile subscription. One of Sweden’s greatest teams of colleagues from all over the world. About the role As a home cleaner at Hemfrid, you are responsible for cleaning our customers’ homes to the highest quality. Your mission is always to provide the best service possible. You work independently and are responsible for your clients’ satisfaction. Your work tasks include, among others: Vacuuming and dusting. Mopping floors and cleaning surfaces. Strengthening, folding, and washing clothes. Give the customer’s place that little extra touch. About Hemfrid Hemfrid is Sweden's leading provider of home services. We help our customers with cleaning, laundry, ironing, moving, gardening, and more. By working as a team and providing easy access to first-class home services, we unlock people's quality of life. Our process After completing the application, you will be contacted by the HR department regarding the recruitment process for your application. As part of our recruitment process, we always do a background check. You need to have a Swedish personal number or a coordination number to be eligible for this position. Are you ready to unlock people's quality of life? Great! So are we. We look forward to your application. Welcome to Hemfrid! Vi letar efter nya hemstädare till vårt team i Karlstad. Är du vår nästa stjärna? Din profil Vi älskar att göra våra kunders vardag enklare – det borde du också göra. Vi söker efter någon som tycker om att arbeta självständigt och som drivs av kvalitet och kundservice. Du är punktlig och ansvarstagande, med ett öga för detaljer och en positiv inställning. Du bör: Ha tidigare erfarenhet från ett serviceyrke. Tala och förstå grundläggande svenska eller engelska. Kunna arbeta flexibla timmar, måndag – fredag, mellan 05.30 – 14.30. Ibland helger. Ha ett giltigt B-körkort. Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat som hemstädare, hushållerska eller motsvarande. Vi erbjuder Vårt mål är tydligt – vi vill vara branschens bästa arbetsgivare. Vi tror att våra anställda är företagets hjärta, och vi är dedikerade till att erbjuda bra arbetsförhållanden. Bland annat erbjuder vi: En tillsvidareanställning med 75 % sysselsättningsgrad. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring. Friskvårdsbidrag. Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling. Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid. Gratis mobilabonnemang. Ett av Sveriges härligaste team med kollegor från hela världen. Om rollen Som hemstädare på Hemfrid ansvarar du för att städa våra kunders hem med högsta kvalitet. Ditt uppdrag är att alltid erbjuda bästa möjliga service. Du arbetar självständigt och är ansvarig för att säkerställa att dina kunder är nöjda. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: Dammsugning och dammtorkning. Moppning och rengöring av ytor. Ge det där lilla extra till kunden. Om Hemfrid Hemfrid är Sveriges ledande aktör för tjänster i hemmet. Vi hjälper våra kunder med städning, tvätt, strykning, flytt, trädgårdsarbete och mycket mer. Genom att arbeta som ett team och ge våra kunder enkel tillgång till våra toppklassiga tjänster förbättrar vi deras livskvalitet. Vår process Efter genomförd ansökan kommer du att bli kontaktad av HR- avdelningen angående rekryteringsprocessen för din ansökan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller. För att vara kvalificerad för den här tjänsten behöver du ha ett svenskt personnummer eller ett samordningsnummer. Är du redo att förbättra människors livskvalitet? Bra! Det är vi också. Vi ser fram emot din ansökan. Välkommen till Hemfrid!
Forma framtidens energisystem – Dela din expertis som utbildare inom elkraft! Är du yrkesverksam inom elkraft eller elteknik och vill inspirera nästa generation elkraftsingenjörer? Vi söker dig som vill använda din kompetens på ett nytt, kreativt och meningsfullt sätt – som kursledare på en yrkesutbildning för Elkraftsingenjörer med start hösten 2025! Detta är ett konsultuppdrag via oss, vilket innebär att du kan kombinera uppdraget med ditt nuvarande arbete. Du väljer själv om du vill hålla enstaka kurser eller ta ett större engagemang. Pedagogisk erfarenhet är inget krav, vi stöttar hela vägen – vi värdesätter din praktiska yrkeserfarenhet och din passion för branschen. Vad handlar detta om?Utbildningen förbereder studenterna för framtidens energiutmaningar. De får bred kompetens inom elkraftsystem, eldistribution, elinstallationer och elmaskiner – från teori till praktik. Med fokus på säkerhet, hållbarhet och branschstandarder, rustas de för roller som elkraftsingenjörer, tekniker och projektledare. Studenterna lär sig bland annat om projektering, installation och felsökning av elanläggningar, elkonstruktion, CAD och ritningslära. Studenterna lär sig om arbetsmiljö, elsäkerhet och EBR. De får kunskap kring elmaskiner och underhåll samt hållbar energiproduktion och framtidens kraftsystem! Med praktiska LIA-perioder och ett tydligt branschfokus får studenterna både helhetsförståelse och specialiserade färdigheter – redo att kliva in i energibranschen direkt efter examen. Vad får du som utbildare?- Ett givande uppdrag där din yrkeskunskap gör skillnad - Möjlighet att forma framtidens elkraftsexperter och möjligtvis dina framtida kollegor - Flexibla förutsättningar som passar din vardag - Inget krav på lärarerfarenhet – din yrkeskompetens räcker långt vi hjälper till med resten - Ett sammanhang där du är med och driver branschen framåt Vill du bidra till en hållbar framtid genom att utbilda nästa generations elkraftsingenjörer? Hör av dig så berättar vi mer! Vi söker just nu dig som vill ta ansvar för en eller flera kurser – från elkraft och elmaskiner till elsäkerhet, CAD och projektledning. Känner du att detta kan vara ett uppdrag för dig? Ansök idag för att se till att du är med på resan för att forma dina framtida kollegor!
Jag är 41 år och bor tillsammans med min man och hund (en blandras på 7 kg), i Nacka i Stockholm. Jag är journalist och driver eget företag. Jag har en hög ryggmärgsskada sedan 1999, vilket innebär att jag är förlamad ovanför bröstet och ned samt nedsatt rörlighet i armar och händer. Att jobba som personlig assistent med mig är ibland fysiskt krävande och jag ser därför att du är vid god fysik. Jag använder manuell rullstol och behöver hjälp med påklädning, förflyttningar och allt annat som får kroppen att fungera i vardagen samt matlagning och städning. Då min hund är en del av min vardag, i form av promenader med mera, ser jag gärna att du är bekväm med hundar. Du kommer att jobba varannan vardag - måndag till fredag kl: 07.00-22.00, eller kl: 07.00-19.00 om du föredrar detta. Jag värdesätter dig som önskar en långsiktig anställning. Jag föredrar dig som inte har småbarn hemma då jag är känslig för sjukdomar pga nedsatt lungkapacitet. Jag uppskattar dig som är lyhörd, anpassningsbar, ödmjuk och har förmågan att respektera min personliga integritet. För mig är rak och tydlig kommunikation viktigt, så jag är noga med att instruera hur du ska förhålla dig i din yrkesroll. Ömsesidig respekt är självklart och jag är mån om ditt välbefinnande. Tjänsten startar från och med juli 2025 och du går introduktion innan. Din arbetsgivare blir Rullarnas Personliga Assistans - www.rullarnas.se Om du är intresserad av att bli min nya kollega är du välkommen att ansöka. Varma hälsningar, Yasmin Rullarnas är lokalt förankrade med kontor i Torsby sedan 2004 och i Karlstad sedan 2014 men verkar över hela Sverige. Ca 65 assistansberättigade har valt Rullarnas som utförare och verksamheten har totalt ca 350 anställda. Rullarnas har sedan 2011 tillstånd av IVO, Inspektionen för Vård och Omsorg, att utföra personlig assistans. Rullarnas mål är att ge både uppdragsgivaren och personal bästa möjliga förutsättningar för att känna sig trygga i sina roller. Rullarnas vision är att erbjuda fler uppdragsgivare personlig assistans av hög kvalitet där de personliga assistenternas kompetens och utveckling är högt prioriterad. Rullarnas ska anordna personlig assistans enligt LSS intentioner och vara måna om att utföra en assistans med högsta kvalitet och alltid respektera uppdragsgivarens önskemål och assistenternas anställningsförhållanden.
Är du en erfaren och ansvarstagande truck- eller hjullastarförare? Trivs du med att arbeta i en dynamisk miljö där noggrannhet och ordningssinne är viktigt? Då har vi jobbet för dig! Om tjänsten Vi söker nu duktiga truck- och hjullastarförare för vår kunds räkning. Arbetsuppgifterna omfattar: Lastning och lossning av gods. Lagerhantering och materialhantering. Förflyttning av material in och ut från lager och arbetsområden. Säkerställa ordning och struktur i lagermiljön. Kvalifikationer och krav För att lyckas i denna roll tror vi att du: Har erfarenhet av truckkörning och/eller hjullastarkörning. Innehar giltigt truckkort (A och B) och/eller hjullastarkompetens. Är en noggrann och strukturerad person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Har en positiv attityd och trivs med att samarbeta med andra. Tidigare erfarenhet inom lager och logistik är meriterande. Personliga egenskaper Vi söker dig som är: Ordningsam och punktlig. Flexibel och lösningsorienterad. Självgående, men som samtidigt trivs i ett team. Vi erbjuder Ett spännande och utvecklande uppdrag hos en välkänd kund. Möjlighet att arbeta i en stimulerande arbetsmiljö. Konkurrenskraftiga villkor och chans till långsiktighet för rätt kandidat. Ansökan Låter detta som jobbet för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi intervjuar och tillsätter tjänsten löpande, så vänta inte med att söka.
Är du en noggrann och händig snickare som vill arbeta i en strukturerad och trygg fabriksmiljö? Vi på Levra bemanning söker nu engagerade och skickliga snickare till vår kund, som arbetar med högkvalitativa träprodukter. Om rollen: Som snickare hos vår kund kommer du att arbeta i en modern fabriksmiljö där du får möjlighet att använda och utveckla dina hantverkskunskaper. Arbetsuppgifterna kan innefatta allt från montering och bearbetning av trä till att arbeta med specialanpassade beställningar, beroende på kundens aktuella projekt. Du kommer att arbeta i team men också ta eget ansvar för delar av produktionen. Vi söker dig som: - Har erfarenhet av snickeri, helst i en industri- eller fabriksmiljö - Är praktiskt lagd och händig - Trivs med att arbeta både självständigt och i team - Har ett öga för detaljer och arbetar noggrant - Är ansvarsfull och flexibel Vad vi erbjuder: - Möjligheten att arbeta i en trygg arbetsmiljö med en seriös arbetsgivare - Tydliga rutiner och säkerhetsföreskrifter - Möjligheter till långsiktig anställning och utveckling inom företaget - Stöttning från oss på Levra under hela anställningen Ansökan: Låter detta som ett jobb för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan! Vi går igenom ansökningar löpande och ser fram emot att höra från dig. Välkommen med din ansökan!
Hjärtligt välkommen att arbeta som sjuksköterska med oss på PersonalExpressen! Vi är Sveriges bästa, mest personliga och mest ambitiösa konsultföretag inom vård och omsorg - nu söker vi dig som är sjuksköterska och som vill arbeta på välbetalda uppdrag tillsammans med oss som konsult i sommar! Vi erbjuder Sveriges högsta löner för sjuksköterskor genom våra konsultuppdrag inom den privata samt den kommunala äldreomsorgen och hemsjukvården. Vi hittar alltid ett uppdrag som vi tror kommer att passa just dig baserat på dina önskemål om din framtida karriär. Behöver du flytta tillfälligt för att kunna tacka ja till ett uppdrag tillsammans med oss bekostar vi såväl din bostad som dina resor! Arbeta på dina egna villkor med hög lön! Vill du jobba vardagar, kvällar, nätter eller helger? Oavsett vad du föredrar så har vi konsultjobb med hög lön att erbjuda dig där vi tar vårt utgångsläge i dina egna tankar om hur du önskar att arbeta! Vi tror på att vara Sveriges bästa arbetsgivare för sjuksköterskor! Vi tror på att ha Sveriges bästa sjuksköterskor anställda hos oss och samtidigt vara den bästa möjliga arbetsgivaren för dig. Tycker du också att det är viktigt med en arbetsgivare som lyssnar och förstår dig så har du kommit helt rätt till oss. Vi anstränger oss alltid det lilla extra och är stolta över att inte vara som alla andra! PersonalExpressen förmedlar professionell, ambitiös och jordnära vård- och omsorgspersonal efter våra kunders behov och önskemål. Vi är noga med att de konsulter vi presenterar för våra kunder matchar våra förväntningar gällande humanistiska grundvärderingar, god arbetsmoral samt en hög grad av individuellt ansvarstagande. PersonalExpressens ledning har över 15 års erfarenhet av att driva olika former av verksamheter med offentlig sektor som kund. Vård- och omsorgssektorn ligger oss således mycket varmt om hjärtat. Vi tror att du kommer att trivas utmärkt tillsammans med oss då vi är mycket lojala med våra sjuksköterskor och alltid ser till att dina individuella behov och önskemål får stå i centrum hos oss! Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss redan idag! Skicka in din ansökan till oss redan idag så återkommer vi inom kort med vad vi har att erbjuda just dig för välbetalt konsultuppdrag! Vi ser fram emot ett långt och lyckosamt samarbete tillsammans med dig och kommer göra allt vi kan för att vi ska bli den arbetsgivare för dig som du alltid hoppats på att du skulle hitta hem till! Dela
Vill du vara med och utveckla framtidens äldreomsorg tillsammans med oss? Är du undersköterska och har ett stort engagemang och en vilja att bidra till att våra boende får en kvalitativ vård och omsorg? Då är du vår nya kollega! Vad innebär jobbet som undersköterska på Norlandia Äldreomsorg? En undersköterska inom Norlandia är en värdefull nyckelperson och vi söker dig som är skicklig i din yrkesroll och som tycker om mötet med människor i olika situationer. Tillsammans i teamet med arbetskamrater, sjuksköterska, rehab och chef samverkar vi kring den boende för att ge ett gott liv varje dag. Vi söker dig med ett genuint intresse för den äldre människan där dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att utforma en trygg och säker personlig vård och omsorg. Du stödjer den boende i sin tillvaro och skapar förutsättningar för en trygg och meningsfull vardag. Som undersköterska ansvarar du för att ge de boende en god vård och omsorg av hög kvalitet i enlighet med vad som har överenskommits med boende i genomförandeplanen. Detta omfattar bland annat: Arbete som kontaktman utifrån Norlandias koncept Din dag. Personlig omvårdnad och omsorg och tillvarata boendes egna resurser. Arbete utifrån Norlandias koncept . Gott Liv i vardagen. Smaklig måltid för att våra boende ska uppskatta maten och att måltidsupplevelsen ger guldkant i vardagen Dokumentera enligt Socialtjänstlagen; föra social journal och upprätta samt följa upp genomförandeplan. Planera, erbjuda och genomföra dagliga aktiviteter, utevistelse, underhållning, pyssel, kulturaktiviteter, m.m. såväl individuella som gruppaktiviteter Utföra serviceuppgifter såsom städning av lägenhet, tvätt av kläder, ledsagning och inköp med mera. Ta emot och utföra delegerade arbetsuppgifter såsom till exempel läkemedelsdelegering Ta ansvar i ombudsroller. Aktivt medverka i verksamhetens kvalitets- och förbättringsarbete Om KVARNÅSEN äldreboende Är beläget i Årjängs kommun Värmlands län som ligger nära norska gränsen. Kvarnåsen ligger centralt i samhället i nära anslutning till busshållsplatsen och vi har endast 12 mil till Oslo. Årjäng erbjuder ett rikt naturliv då det är flera sjöar och fina naturreservat med vandringsleder. Kvarnåsen har 92 lägenheter fördelade på nio enheter. Vi erbjuder demensboende, psykogeriatrisk boende samt somatiskt boende. Varje enhet har kök, matsal/vardagsrum och möjlighet till utevistelse. I Pelarsalen finns en mötesplats där våra aktivitetsansvariga anordnar aktiviteter utifrån önskemål. Här firar vi födelsedagar, traditioner och anordnar olika festligheter – allt för att de äldre ska uppleva Gott liv – varje dag. Måltiderna tillagas av kockarna i kommunens restaurangkök som ligger i huset. Våra focus område är Hälsa Mat Gemenskap. För mer information om vårt äldreboende besök www.norlandia.se/Årjäng Vi erbjuder dig: Kompetensutveckling Friskvårdsbidrag, Epassi Rabatter och erbjudande på våra hotell och stuganläggningar samt rabatt på Norwegianflyg Systematiskt arbete för att nå den bästa arbetsmiljön där vi tillsammans skapar en trivsam arbetsplats med stor arbetsglädje Kollektivavtal via arbetsgivarorganisationen Almega Bransch F vilket även omfattar pensionsavsättning och försäkring Vem söker vi? För att lyckas i rollen tror vi att du är en person som vill göra skillnad och vill bidra till att skapa ett Gott Liv – Varje dag för våra boende. Vi ser gärna att du är flexibel, ansvarstagande, ödmjuk och lyhörd. Du ska trivas med att samarbeta med andra samt ha en förmåga att anpassa din kommunikation utifrån mottagaren och skapa förtroende. Du bidrar till ett positivt arbetsklimat och delar vår värdegrund. Du behöver ha bevis om rätt att använda yrkestiteln undersköterska från Socialstyrelsen Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet inom vård och omsorg Du behöver ha goda kunskaper inom dokumentation Du behärskar svenska språket väl i både tal och skrift Vi ser gärna att du har god datorkunskap/datorvana Vi vill att du har god kännedom om de nationella kvalitetsregister som är aktuella för verksamheterna Om Norlandia Äldreomsorg Vi är ett familjeägt företag med mer än 15 års erfarenhet av äldreomsorg. Vi erbjuder spännande arbetsplatser från Boden i norr till Malmö i söder. I dagsläget driver vi ett 50-tal äldreboenden med huvudkontor i Stockholm och ett ekonomi- och lönekontor i Skene. Våra ledord Gott liv - varje dag innebär att våra medarbetare arbetar nyfiket, engagerat och uppmuntrande där den boendes individuella behov och önskemål ständigt är i fokus. Övrig information Anställningsform: Tillsvidare Omfattning:75% enligt överenskommelse Tillträde: Enligt överenskommelse Provanställning: vi tillämpar 6 månaders provanställning Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 2025-03-23 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Verksamhetschef: Helen Låbbman Telefonnummer: 010-7613230 E-postadress: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer