Cloudgruppen Göteborg söker nya Account Managers

Göteborg titta hit! Vi söker just nu ambitiösa stjärnor till vårt härliga team! Cloudgruppen är idag en av Sveriges ledande återförsäljare inom IT & kommunikationslösningar till företag. Tillsammans med marknadsledande leverantörer så kan vi erbjuda och förvalta en av de bästa helhetslösningarna för svenska företagare. Vi söker nu nya kollegor till vårt Göteborgskontor som vill vara med på en spännande resa och sätta avtryck i branschen. Cloudgruppen består av ett hårt arbetande team med lång erfarenhet av telefoni och IT branschen. Vi bygger värde kring de smarta lösningar där ni som företag kan helt och hållet fokusera på er kärnverksamhet. Liten som stor – vi värdesätter alla! Cloudgruppen finns idag i följande städer: Stockholm, Malmö, Halmstad, Göteborg, Västerås, Umeå, Gävle, Sundsvall, Skellefteå, samtidigt växer vi ständigt. Som en Account manager hos oss ansvarar du för att kontakta nya och befintliga kunder samt bygga långvariga relationer. På Cloudgruppen kan vi garantera dig en arbetsplats där du har möjligheten att bli en framgångsrik Account Manager och vidareutvecklas, i ett team som alltid lyfter, stöttar, har kul tillsammans och med en teamkänsla utöver det vanliga. Att jobba som Account Manager hos oss gör dig till en viktig del i Cloudgruppens fortsatta expansion, med dig ser vi till att Cloudgruppen alltid möter kundernas och leverantörernas krav och behov. Hos oss är det ett nyfiket och kreativt sinne samt stort engagemang och starkt driv som gäller. Arbetet innefattas av några huvudsakliga områden: * Bygga långsiktiga kundrelationer och ständigt säkerställa att Cloudgruppen möter kundernas behov. * Vilja vara med och stärka Cloudgruppens position ytterligare på marknaden * Bygga upp en egen kundportfölj med återkommande kunder och intäkter. * Via utgående samtal bokas digitala och fysiska möten, där du på egen hand eller tillsammans med kollega genomför kundmöten. Tjänsten som Account Manager är en utmanande och varierande roll där du får möjlighet att utveckla din kompetens inom många olika områden och där din arbetsinsats står i direkt relation till Cloudgruppens framgång. Ingen dag är den andra lik. Som person gillar du utmaningar och kavlar gärna upp ärmarna där det behövs. Du drivs av försäljning och att bygga långsiktiga relationer med andra. Du vågar också tänka och vara självständig, trivs med att ta egna initiativ och är lösningsorienterad. Våra kunder är viktigast för oss, och det ska de även vara för dig. * Du har en förmåga att ta för dig och har en stark vilja av att anta utmaningar * Du har förmåga att tänka i stora drag, men är samtidigt noggrann med detaljer * Du är orädd, driven och tävlingsinriktad * En karismatisk och säljande personlighet * Drivkraften att skapa resultat och lönsamhet för oss samt våra kunder * Flytande svenska i såväl tal som skrift. Krav: * Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av försäljning inomB2B. * Gymnasial utbildning Meriterande: * Erfarenhet av CRM-system. * Telefonvana * Arbetat med digitala och fysiska kundmöten Vi erbjuder: * Fast grundlön plus provisionslön * Sälj och resetävlingar * Utbildning inom försäljningstekniker, ledarskap och personlig utveckling * En rolig arbetsplats med glädje och energi * Heltidstjänst. Rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan. Jobbtyp: Heltid Du ansöker enkelt genom att skicka in CV tillsammans med en motivering till varför vi är rätt matchning för varandra.

2 april 2024
Sista ansökan:
19 september 2024
Sales & Growth Lead

Är du en erfaren B2B-säljare med stort driv för att sälja själv, leda ett ambitiöst säljteam och öka tillväxten genom digital marknadsföring?Då kan du vara den vi söker! Vi söker någon som ser sig själv som en motor till nya spännande affärsmöjligheter.Som Sales & Growth Lead är du inte bara drivande inom försäljning och marknadsföring – du är en nyckelspelare när teamet skapar meningsfull förändring för företag i alla storlekar. Vilka är vi? Swedish for Professionals (SpeakCharlie AB)grundades 2014 och erbjuder språkutbildning och interkulturell affärsträning för såväl stora som små företag. I dagsläget hjälper vi ett hundratal företag med skräddarsydda kurser inom svenska, engelska, mandarin, franska och interkulturell kommunikation. Men resan har bara börjat. Vi står inför en spännandeexpansion där varumärket SpeakCharlie tar större plats och vi breddar vårt produktutbud på fler marknader. Utöver detgår vi från att vara en språkleverantörtill englobaliseringspartnertill företag. Bolaget utvecklas snabbt och nu ärdet en riktigt bra tid att ansluta till teamet. Vad erbjuder vi? Vårt kontor ligger ett stenkast från Nytorget på Södermalm i Stockholm. Vitror på att ett starkt team är nyckeln till framgång. Våra gemensamma utbildningar och teamutvecklingsaktiviteter, inklusive utbildningskonferenser utomlands, skapar en sammanhållen och samarbetsvillig grupp. Förutom de förmåner som nämndes tidigareerbjuder vi fast lön, teambonus och tjänstepension. Som Sales & Growth Lead har du även möjlighet till riktigt bra provisionsvillkor. Slutligen, om du, precis som vi, anser att hunden är människans bästa vän, är du mer än välkommen att träffa våra två fyrbenta kompisar på kontoret! Din roll som Sales & Growth Lead: Som Sales & Growth Lead på SpeakCharlie kommer du vara en nyckelspelare i vår fortsatta tillväxt och utveckling. Huvudsaklig målsättning är försäljningstillväxt vilket innefattar att leverera resultat från både befintliga och nya affärer.Dina primära ansvarsområden kommer att inkludera: Drivande av säljprocesser inom B2B-sektorn med fokus på att identifiera och prospektera nya affärsmöjligheter. Skapa och upprätthålla starka relationer med befintliga och potentiella kunder. Coacha säljteamet för att säkerställa effektiv försäljning och att nå uppsatta mål. Aktivt delta i affärsutveckling och hantering av kundidéer. Ansvar för marknadsföring (LinkedIn, Google Ads, mfl.)som en integrerad del av rollen. Vi tror att du: • är en erfaren B2B-säljare med bevisad framgång. • har ett tydligt säljdriv och stort fokus på att nå uppsatta mål. • är handlingskraftig ochtrivs med att coacha och ledaandra. •har erfarenhet och en förståelse för marknadsföring. • kan kommunicera utmärkt på svenska och engelska, både i tal och skrift. • har relevant akademisk bakgrund. • har ett intresse för globalisering, språk och interkulturell kommunikation. Om du tror att rollen som Sales & GrowthLead skulle passa dig som handen i handsken ser vi fram emot att få in din ansökan så snart som möjligt. Vid eventuella frågor eller funderingar, höra gärna av dig till vår Talent & Growth SpecialistRebecca via [email protected] Vi ser fram emot att få välkomna dig in i teamet!

2 april 2024
Sista ansökan:
19 september 2024
Säljare / Account Manager

Account Manager / Säljare till Örebro Tycker du om att träffa kunder? Har du erfarenhet från försäljning? Just nu söker vi en Account Manager / säljare som vill vara med på vår resa, och du är förmodligen den viktigaste personen i vår resa framåt. Arbetsuppgifter I rollen som Account Manager / säljare arbetar du med att sälja Canons lösningar som består av produkt, mjukvara och tjänst. Du bokar dina besök själv och skapar nya sant utvecklar befintliga, kundrelationer. Dina kunder befinner sig i Örebro med omnejd. Din profil Till rollen som Account Manager / säljare letar vi efter dig som tycker om att ha en hög aktivitetsnivå. Som trivs i en miljö där du själv styr din vardag och din egen framgång. Vi värderar dina personliga egenskaper högt och ser en fördel i att du har erfarenhet av uppsökande försäljning. Vi hjälper dig med hur du skall nå målen, men det är du som genomför insatsen. Du är orädd och vågar ta dig an nya utmaningar. Vi ser även att du: Är förtroendeingivande och duktig på att skapa relationer Har en positiv attityd och ett genuint intresse av att bli framgångsrik inom försäljning Är en god lyssnare och strävar efter att utveckla dina kunders verksamhet Är tävlingsinriktad och resultatorienterad Trivs med många kundbesök för att bygga upp din egen kundbas som du sedan kan arbeta vidare med Har B-körkort Såhär säger Magnus, Försäljningschef, om tjänsten och företaget "Canon Business Center är en digitaliseringspartner, vi hjälper verksamheter att nå sina visioner och mål genom att vara expert/guide/rådgivare inom arbetsprocesser kopplade till digitalisering och dokumenthantering. För att lyckas i rollen som Account Manager / säljare behöver du ha en hög aktivitetsnivå och disciplinen att genomföra nödvändiga aktiviteter för att nå målen. Du behöver även vara en god lyssnare vara bra på att bygga relationer och skapa förtroende hos andra personer. Du är bekväm i att regelbundet kontakta nya företag och är genuint intresserad av våra kunders verksamheter." Vi erbjuder Dig en fantastisk möjlighet till personlig utveckling och möjligheten att få arbeta med andra framgångsrika säljare / affärskvinnor / affärsmän i ett marknadsledande bolag. Medarbetarna är grunden för vår framgång och utveckling - därför är vårt viktigaste mål entusiastiska medarbetare. Canon erbjuder en av branschens bästa affärsskolor där du finner: säljutbildning, produktutbildning och finansieringsutbildning. Allt planeras utefter dina önskemål, arbetsuppgifter och utveckling. Kontakt och ansökan För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Magnus Persson,Försäljningschef på 0704732012 Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! I samband med att du registrerar din ansökan och fyller i dina uppgifter samtycker du till att vi får ta del av dina personuppgifter samt att du läst och accepterat Canon Europas integritetsmeddelande vid rekrytering, https://www.canon.se/terms_and_conditions/recruitment-privacy-notice/. Kyosei är Canons företagsfilosofi och innebär kort "att leva och arbeta tillsammans för allas bästa". Med filosofin som ledord arbetar vi för att skapa en arbetsplats som återspeglar mångfald och öppenhet. Du kommer att forma framtiden för ett företag som är starkt, ambitiöst och omtyckt, där människor gör bra saker tillsammans.

2 april 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Account Manager till Telexia, Örebro

Nu söker vi en Account manager till vår kund Telexia i Örebro! Här får du chansen att bygga långsiktiga relationer, utveckla dina säljkunskaper och få möjlighet att vara ansvarig över hela säljprocessen! Om företagetTelexia erbjuder lösningar inom telefoni, IT-support, skrivare samt andra tillbehör såsom kaffemaskiner, körjournaler och arbetsordersystem. På Telexia hittar du alla tjänster ett företag kan tänkas behöva på ett och samma ställe vilket gör de till den ultimata samarbetspartnern för företag som vill förenkla sin vardag. Om Teamet och RollenPå Telexia får du vara en del av ett härligt team och en arbetsplats med roliga tävlingar, aktiviteter och konferenser. Telexia är just nu i en utvecklingsfas och har sedan sin start 2020 öppnat upp flertalet kontor på olika orter i Sverige och ser nu fram emot att utöka dessa ytterligare. Som Account manager hos Telexia får du vara en del av en arbetsplats med stor möjlighet till utveckling och att få påverka din arbetsdag. Du får själv ansvara för hela säljprocessen och bygga upp din egen kundbas. I säljprocessen ingår bland annat: Prospektering och mötesbokning via telefon Genomförande av möten hos kund Bygga och upprätthålla relationer med dina kunder. På Telexia kommer du få en introduktion till tjänsten av erfarna säljare och en utbildning av produktkatalogen. Din roll kommer sedan främst att innebära en hel del prospektering, kalla samtal med stort fokus på att boka möten samt att etablera dig på marknaden. Om digVi söker dig som har ett starkt driv och stort intresse för försäljning. Vi ser att du är en resultatinriktad och social person som trivs i en självständig och ansvarstagande roll där du får utvecklas som säljare. För rollen krävs även att du har god kommunikationsförmåga och förmåga att bygga och underhålla relationer med kunder. Viktigt är även att du har god struktur och planeringsförmåga. Utöver dina personliga egenskaper ser vi att du även har: B-körkort Behärskar svenska och engelska i tal och skrift Tidigare erfarenhet av försäljning inom telecom samt med uppsökande försäljning Starkt driv och intresse för försäljning Välkommen med din ansökanRekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected]

2 april 2024
Sista ansökan:
19 september 2024
Senior Account Manager till MedHelp

Om företaget MedHelp Care är ett SaaS-bolag som erbjuder en Hälsoplattform med AI till företagskunder och deras medarbetare. Vi är en del av en större hälsokoncern och bedriver för närvarande verksamhet i Sverige och Danmark med cirka 45 anställda. MedHelp är inne i en spännande fas av tillväxt och är ledande inom utvecklingen av AI inom företagshälsa. Hälsoplattformen möjliggör för företag att proaktivt arbeta med medarbetarnas hälsa, upptäcka tidiga signaler på ohälsa och skapa en friskare och mer välmående arbetsplats. Om tjänstenI rollen som Senior Account Manager kommer du att vara en nyckelspelare i MedHelps fortsatta utveckling för att öka antalet nya affärsmöjligheter. I denna satsning kommer du ansvara för försäljningen gentemot nya kunder samt befintliga partners i södra Sverige och Danmark. Vi söker en hungrig säljare som trivs med att driva säljprocesser från start till slut. Tjänsten går ut på att ständigt skapa nyaaffärer genomatt boka och genomföra möten med hög kvalité samt aktivt etablera nya affärsrelationergenom ett välutvecklat nätverk. För att lyckas i rollen behöver man ha ett högt tempo kombinerat med ett strategiskt tänk. Du kommer att arbeta i ett nationellt team om fem personer samt samarbeta nära med affärsområdeschefer, customer success managers, produktspecialister och kundtjänst. MedHelp erbjuder goda möjligheter till personlig och professionell utveckling.Du utgår från hemmakontor i Öresundsregionen och vi tillhandahållertjänstebil. Kvalifikationer och egenskaper I rollen som Senior Account Manager ser vi att personliga egenskaper är av största vikt. Vi söker dig som brinner för att skapa affärer och bygga långsiktiga relationer. Du är en självgående person som tar initiativ och trivs med att arbeta med varierande kontaktytor. Att ha erfarenhet av att hantera krävande kunder på ledningsnivå, såsom HR-chefer, IT-chefer, Ekonomichefer, m.m.är ett måste. Vi söker dig som är strukturerad, resultatinriktad och van vid att arbeta mot uppsatta mål. Vi ser också att du har/är: Runt 10 års arbetslivserfarenhet inom B2B-försäljning Goda kunskaper i Office-paketet, framförallt Excel och PowerPoint Flytande i svenska och engelska, i såväl tal som skrift. B-Körkort Erfarenhet av försäljning av SaaS-produkter/tjänster och kunskap om moderna CRM-system, såsom Hubspot eller Salesforce, är meriterande. Övrig information Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt! Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till [email protected]. Om Asta Agency Asta Agency är ett bemannings- och rekryteringsföretag där du som jobbsökare står i fokus. Vi jobbar med attraktiva arbetsgivare i hela tjänstemannasektorn i storstäderna. Hos Asta Agency har du möjlighet att antingen jobba som konsult eller att bli rekryterad direkt till våra kunder. Vi är din partner på vägen mot en framgångsrik karriär. Om detta inte skulle vara rollen för dig just nu uppmanar vi dig att connecta med oss eller söka efter fler jobbmöjligheter på vår hemsida.

2 april 2024
Sista ansökan:
19 september 2024
Sales Manager till Xperta

Om Xperta Xperta, etablerad som en innovatör inom IT-branschen sedan 2006, söker en målmedveten och dynamisk Sales Manager. Xperta är inte bara en Microsoft Partner och samarbetspartner till Amazon, utan också en kreativ kraft som erbjuder skräddarsydda IT-lösningar. Vår expertis sträcker sig över Messaging 365, Endpoint, Azure/Core, och managementkonsultation. Med vårt team av omkring 50 dedikerade konsulter, strävar vi efter att bryta ny mark och driva framsteg. Vi erbjuder En stimulerande miljö där nyskapande och strategiskt tänkande är nyckeln tillframgång. Möjlighet att arbeta med några av teknikbranschens mest spännande och utmanande projekt. Flexibilitet i arbetet med generösa förmåner och en företagskultur som främjar tillväxt och personlig utveckling. Din roll som Sales Manager Du har fullt ansvar för hela säljprocessen: från att identifiera potentiella kunder till att utforma och genomföra affärsstrategier i syfte att bygga en egen kundportfölj. Vår framgång bygger på att ha ettaktivt engagemang i att skapa och underhålla långsiktiga kundrelationer så du ansvarar för att skapa och bibehålla dina relationer.Vi vill att du har förmåganatt djupgående förstå och diskutera tekniska lösningar med kunder, utveckla skräddarsydda affärsmodeller och avtal. Vem är du? Erfaren IT-säljare: Du har gedigen erfarenhet inom IT-försäljning och förstår hur man navigerar i en komplex försäljningsprocess. Du är en strategisk tänkare som är skicklig i att förhandla och stänga avtal. Du besitter en djupgående förståelse för tekniska produkter och tjänster. Nätverksbyggare: Din sociala förmåga och ditt nätverk inom branschen är avgörande för din framgång. Driven och Förändringsbenägen: Du är självgående, anpassningsbar och har en ständig strävan efter förbättring och framgång. Du drivsav att uppnå resultat.Är detta din nästa karriärmöjlighet? Vi söker dig som är redo att ta dela ansvaret förvår säljprocess och via ditt säljföra Xperta mot nya framgångar. Välkommen att ansöka med CV och ett personligt brev där du hjälper oss genom att förklara varför just du passar för uppgiften. Vi ser fram emot att höra från dig! Tillträde: augusti el.september

2 april 2024
Sista ansökan:
19 september 2024
Account Manager till Saas-bolag

SNABBFAKTA Omfattning: HeltidArbetstider: måndag till fredag kl.08.00-17.00.Ort: Stockholm, SlussenStartdatum: OmgåendeAnställningsform:Tillsvidareanställning med sex månaders inledande provanställning(direktrekrytering där du blir anställd direkt av vår kund). DIN FRAMTIDA ARBETSPLATS Vår kund Muntra erbjuder en unik möjlighet att få en bred och djup förståelse för det inre arbetet i en digital vårdstartup. Du får chansen att vara en del av ett öppet och familjärt bolag med högt i tak. Muntra värdesätter en kan-göra-attityd, där de bryr sig om varandra och världen omkring. Räkna med att ha kul och lära dig nya saker varje dag! Muntra är en ledande webbaserad plattform för tandvård. Med deras smarta lösningar vill de förbättra tandvården och har därför skapat ett digitalt ekosystem som förenar dentalbranschens alla aktörer. Deras syfte är att göra det lättare att driva vårdföretag genom att samla exempelvis journaler, e-recept och ekonomisystem. Hundratals kliniker använder Muntras kraftfulla och användarvänliga verktyg för att anskaffa, behandla och få nöjdare patienter. Läs mer om Muntra här. DIN ROLL Som Account Manager hos Muntra ansvarar du för hela säljprocessen.Du arbetar relationsbyggande och med expertisöverföring av Muntras produkt.Du kommer bearbeta främst varma leads både mot svenska och norska marknaden.Du kommer också vara involverad i att förbättra och definiera den övergripande försäljningsstrategin tillsammans med Muntras medgrundare.Du kommer delta på årliga mässor för att marknadsföra Muntra, dess produkt och möta potentiella kunder. Du arbetar självständigt i rollen och ingår i ett säljteam bestående av en ytterligare kollega. Tjänsten utgår från kontoret och resor kan tillkomma i tjänsten. VEM ÄR DU? Vi söker dig som är målinriktad och drivs av att arbeta med försäljning. Du är social samt utåtriktad och trivs att interagera med olika typer av människor. Du har en ödmjuk och positiv attityd och är självcochande i ditt arbetssätt. För att trivas i rollen tror vi att du tilltalas av att arbeta i en familjär ochentreprenöriell miljö med högt i tak. Du ser dig själv lånsiktigt i rollen och vill utvecklas med bolaget.Du som söker uppfyller nedan krav: Tidigare arbetslivserfarenhet av försäljning av hela säljprocessen. Du har erfarenhet av B2B försäljning. Det är meriterande om du har erfarenhet av att tidigare arbetat med försäljning av komplex produkt eller CRM-system. Du behärskar svenska och engelska, obehindrat i tal och skrift. Det är mycket meriterande om du behärskar norska språket. ÖVRIG INFORMATION Den här rekryteringsprocessen hanteras av Inte Bara Post Bemanning och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till oss. Detta är en direktrekrytering och du kommer bli anställd direkt hos vår kund. Sök tjänsten genom att klicka på Skicka ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [email protected] vilken tjänst det gäller i ditt mail och länka gärna till annonsen.

28 mars 2024
Sista ansökan:
14 september 2024
Sales & Growth Lead

Är du en erfaren B2B-säljare med stort driv för att sälja själv, leda ett ambitiöst säljteam och öka tillväxten genom digital marknadsföring?Då kan du vara den vi söker! Vi söker någon som ser sig själv som en motor till nya spännande affärsmöjligheter.Som Sales & Growth Lead är du inte bara drivande inom försäljning och marknadsföring – du är en nyckelspelare när teamet skapar meningsfull förändring för företag i alla storlekar. Vilka är vi? Swedish for Professionals (SpeakCharlie AB)grundades 2014 och erbjuder språkutbildning och interkulturell affärsträning för såväl stora som små företag. I dagsläget hjälper vi ett hundratal företag med skräddarsydda kurser inom svenska, engelska, mandarin, franska och interkulturell kommunikation. Men resan har bara börjat. Vi står inför en spännandeexpansion där varumärket SpeakCharlie tar större plats och vi breddar vårt produktutbud på fler marknader. Utöver detgår vi från att vara en språkleverantörtill englobaliseringspartnertill företag. Bolaget utvecklas snabbt och nu ärdet en riktigt bra tid att ansluta till teamet. Vad erbjuder vi? Vårt kontor ligger ett stenkast från Nytorget på Södermalm i Stockholm. Vitror på att ett starkt team är nyckeln till framgång. Våra gemensamma utbildningar och teamutvecklingsaktiviteter, inklusive utbildningskonferenser utomlands, skapar en sammanhållen och samarbetsvillig grupp. Förutom de förmåner som nämndes tidigareerbjuder vi fast lön, teambonus och tjänstepension. Som Sales & Growth Lead har du även möjlighet till riktigt bra provisionsvillkor. Slutligen, om du, precis som vi, anser att hunden är människans bästa vän, är du mer än välkommen att träffa våra två fyrbenta kompisar på kontoret! Din roll som Sales & Growth Lead: Som Sales & Growth Lead på SpeakCharlie kommer du vara en nyckelspelare i vår fortsatta tillväxt och utveckling. Huvudsaklig målsättning är försäljningstillväxt vilket innefattar att leverera resultat från både befintliga och nya affärer.Dina primära ansvarsområden kommer att inkludera: Drivande av säljprocesser inom B2B-sektorn med fokus på att identifiera och prospektera nya affärsmöjligheter. Skapa och upprätthålla starka relationer med befintliga och potentiella kunder. Coacha säljteamet för att säkerställa effektiv försäljning och att nå uppsatta mål. Aktivt delta i affärsutveckling och hantering av kundidéer. Ansvar för marknadsföring (LinkedIn, Google Ads, mfl.)som en integrerad del av rollen. Vi tror att du: • är en erfaren B2B-säljare med bevisad framgång. • har ett tydligt säljdriv och stort fokus på att nå uppsatta mål. • är handlingskraftig ochtrivs med att coacha och ledaandra. •har erfarenhet och en förståelse för marknadsföring. • kan kommunicera utmärkt på svenska och engelska, både i tal och skrift. • har relevant akademisk bakgrund. • har ett intresse för globalisering, språk och interkulturell kommunikation. Om du tror att rollen som Sales & GrowthLead skulle passa dig som handen i handsken ser vi fram emot att få in din ansökan så snart som möjligt. Vid eventuella frågor eller funderingar, höra gärna av dig till vår Talent & Growth SpecialistRebecca via [email protected] Vi ser fram emot att få välkomna dig in i teamet!

28 mars 2024
Sista ansökan:
13 september 2024
Partner Account Manager

Partner Account Manager till Visma Software Sweden Är du kommersiellt driven med tidigare erfarenhet från produktbolag och partnerförsäljning? Gillar du att driva affärsutveckling och utveckla långsiktiga affärsrelationer med strategiska partners för att maximera försäljning och öka lönsamheten? Vi söker nu en Partner Account Manager till oss på Visma Software Sweden med placering i Stockholm, Göteborg eller Malmö. Varför du ska söka rollen som Partner Account Manager“Vill du jobba med marknadsledande produkter och tjänster i en dynamisk organisation med stora möjligheter att påverka - sök rollen nu!“- Måns Larsson, Commercial Director på Visma Software Om rollenSom Partner Account Manager spelar du en central roll i att driva försäljning genom att säkerställa framgångsrika och hållbara partnerskap. Genom att kombinera expertkunskap inom försäljning och relationshantering kommer du att bidra till företagets tillväxt och stärka vår position på marknaden. I rollen ansvarar du för att skapa och vårda långsiktiga och strategiska partnerskap med viktiga affärspartners. Ditt främsta mål är att öka företagets intäkter genom att maximera försäljningen från dessa partners. Du kommer samarbeta med ett antal av våra befintliga partners där försäljningen är ditt huvudfokus och där du ansvarar för resultat och budget. Du kommer att agera som den primära kontaktpersonen och ansiktet utåt gentemot dina partners, och samtidigt fungera som en intern talesperson för deras intressen och behov. Genom ett långsiktigt arbete med våra partnerföretag säkerställer du att de har rätt förutsättningar för att sälja Visma Softwares produkter samt rätt kompetens och resurser för att lyckas. Du arbetar i ett team med dina närmaste kollegor för att nå Visma Softwares mål, tillsammans med våra partners. Som Partner Account Manager bidrar du naturligt till att stärka vår image och är en självklar kulturbärare i enlighet med våra värderingar. Såväl medarbetare som partners är distribuerade geografiskt, så tjänsteresor inom Sverige och internationellt förekommer i rollen. Exempel på arbetsuppgifterSom Partner Account Manager hos oss kommer du bland annat att ansvara för: Relationsbyggande: Utveckla och upprätthålla starka, ömsesidigt gynnsamma relationer med partners. Förstå deras kunders affärsbehov och utmaningar för att kunna erbjuda skräddarsydda lösningar. Försäljningsstrategi: Utforma och genomföra effektiva försäljningsstrategier för att öka försäljningen från partners. Identifiera nya affärsmöjligheter och arbeta tätt med företagets marknadsteam för att säkerställa framgångsrika kampanjer och initiativ. Problemlösning: Hantera eventuella utmaningar som kan uppstå under samarbetet med partners. Snabbt identifiera lösningar och arbeta proaktivt för att säkerställa partners nöjdhet och lojalitet. Måluppfyllelse: Säkerställa att försäljningsmål och nyckelresultat uppfylls inom ramen för partnerskapen. Analysera resultat, identifiera områden för förbättring och implementera åtgärdsplaner. Marknadsinsikt: Hålla dig informerad om marknadstrender och branschutveckling och använda denna insikt för att identifiera nya möjligheter och säkerställa att våra partnerskap förblir konkurrenskraftiga och relevanta. Vad erbjuder vi dig?Vi befinner oss i en spännande fas avseende vår produktportfölj på den svenska marknaden där vi bygger på vår strategi med ökat fokus på standardiserade APIer och utforskar möjligheterna kring AI och machine learning. Vi är en medarbetarfokuserad organisation och satsar stort på att utveckla våra medarbetare för att ge dem bästa möjliga förutsättningar att lyckas. Som en del av Vismakoncernen ingår du dessutom i ett internationellt, kompetent nätverk av kollegor i Sverige och internationellt. För oss är det en självklarhet att dela med oss och hjälpa varandra. Visma Software är ett bolag med hög förändringstakt och stort fokus på innovation. Vi arbetar aktivt med bolagsförvärv och satsar på nyutveckling av produkter och erbjudanden. Gillar du att arbeta i en föränderlig, snabbfotad och kreativ miljö kommer du trivas väldigt bra hos oss. Givetvis erbjuder vi konkurrenskraftiga villkor, kollektivavtal och fina förmåner. Vem söker vi?Vi söker dig som vill bidra till att stärka Visma Softwares tillväxt. Du är van att navigera mellan såväl interna som externa stakeholders, och samarbetar effektivt med olika funktioner i bolaget. Du älskar att driva och stänga affärer och trivs med att göra detta via vår partnerkanal. Vidare önskar vi också att du har följande kvaliteter: Erfarenhet: Betydande erfarenhet av account management och försäljning via partner/återförsäljare, särskilt inom B2B-sektorn. Relationsbyggande: Starka kommunikations- och relationsbyggande färdigheter. Affärsförståelse: Djup förståelse för partners affärsmodeller och behov. Analytisk förmåga: Förmåga att analysera data och dra slutsatser för att förbättra resultat och processer. Kan kommunicerar obehindrat på svenska & engelska i både tal och skrift Om du tidigare har erfarenhet från Saas-/tech-bolag är det meriterande, men inget krav. Ansökan och kontaktDu söker tjänsten genom att bifoga CV, alternativt en länk till din LinkedIn-profil. I denna process tillämpar vi löpande urval och intervjuer, så vänta därför inte med din ansökan. Vid frågor om rollen är du varmt välkommen att kontakta: Måns Larsson, Commercial Director, +46768860011, [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan! Läs mer om vårt Privacy Statement här: https://www.visma.com/privacy-statement/

28 mars 2024
Sista ansökan:
14 september 2024
SALES MANAGER TO GAIA BIOMATERIALS

Take the opportunity to be part of a company at the forefront of sustainable development. Gaia BioMaterials are looking for a new colleague in the role as Sales Manager, focusing on the sales of our material Biodolomer in the European Market. Come and join our committed and dynamic team working to make a difference. Welcome with your application! WE OFFERJoining GAIA Biomaterials offers a unique opportunity to engage with the development of Biodolomer—a groundbreaking material that combines the advantages of traditional plastics without their environmental impact. Our efforts, rooted in the visionary ideas of our founder, Åke Rosén, and supported by notable investors like Investment AB Latour, emphasize our commitment to a sustainable future. As part of our team in Helsingborg, Sweden, you'll receive a comprehensive introduction to not only our technology and operations but also our collaborative culture. This role spans across laboratory research, production, sales, and marketing, ensuring a deep understanding of our end consumers’ needs. By becoming part of our close-knit company, you contribute to our collective performance and product enhancement, fueling continuous growth and sustainable development. Latour's involvement guarantees a stable foundation and opens avenues for expansion and professional growth in line with our company's trajectory. We prioritize a thorough understanding of our industry, technology, and products, aiming to empower our team for personal and professional advancement while making a significant impact on sustainability. YOU WILLAs Sales Manager, you will be responsible for developing and expanding our sales in the European market. Your key contribution will be as a stakeholder for business development and your ambition is to add value to the organization and drive development both strategically and operatively. Part of your responsibilities is to managing business models and pricing, building, and maintaining a network of agents, distributors, and direct customer contacts. Furthermore, you will: Drive sales and looking for new leads Ensure agreed sales targets are achieved Visiting existing and new customers on a regular basis Represent Gaia BioMaterials at international fairs and events. Collaborate with partners to reach global markets. Contribute to product development projects and new applications for Biodolomer Coordinate all administrative activities between customers and the internal organization Offer technical advice according to ability and experience and liaise with R&D and back office as appropriate YOU ARE Your professional experience is characterized in sales toward Industrial & Consumer packaging accounts. You are driven and self-motivated, with a proven track record of achieving sales targets and fostering strong relationships with customers. Your technical proficiency enables you to communicate complex product information in a clear and accessible manner, making you a trusted advisor to your customers. You are eager to delve into the lifecycle of biomaterials and polymers, from their design and production to their end use and recyclability, and you have a strong interest in how these materials can be innovated to reduce environmental impact. Your passion for sustainable development is at the core of your professional ethos, guiding your efforts to promote products and solutions that contribute to a greener, more sustainable world. Since the role requires engaging with a global audience and driving international sales initiatives, you are proficiency in English. You are also ready to travel within your area of responsibility. WANT TO KNOW MORE?We are collaborating with Nexer Recruit regarding this recruitment. Please contact recruitment consultant Johanna Värmfors at [email protected], or +46 730 821 230 if you want to learn more about the position. We are looking forward to hearing from you! ABOUT GAIA BIOMATERIALSGaia BioMaterials takes pride in being the pioneering inventors and manufacturers of Biodolomer – a revolutionary material that provides the versatile applications of traditional plastics yet is fully compostable and does not produce any microplastics. Our products are designed to reduce CO2 emissions up to 80%, reflecting our commitment to environmental stewardship. Situated in Helsingborg, Sweden, our state-of-the-art facility is the epicenter of innovation, where we produce Biodolomer granules and a range of finished products, catering to both the Swedish market and a growing international clientele.

28 mars 2024
Sista ansökan:
14 september 2024