Administrativ chef

Sök bland 57 lediga jobb som Administrativ chef och börja ditt nya yrkesliv idag!

Verkstadschef till STS Sydhamnens Trailer Service AB
Adecco Sweden AB
Övriga administrations- och servicechefer

Är du en utåtriktad person som gillar försäljning och månar om ett högt servicetänk? Är du intresserad av ledarskap och utveckling? Har du dessutom kunskap att hantera det administrativa och har erfarenhet av fordonsbranschen så kanske du är den vi söker till vår verkstad i Eskilstuna! Om tjänsten På vår verkstad i Eskilstuna jobbar vi både med lastbilar och efterfordon samt alla tänkbara påbyggnader. Verkstaden är auktoriserad märkesverkstad för DAF. Som vår nya Verkstadschef kommer du hjälpa organisationen att ta verksamheten till nästa nivå. En del i detta är att efterleva företagets verksamhetsledningssystem som ger hela STS ett enhetligt sätt att agera genom uppställda mål för kvalitet och miljö. Rollen medför stor frihet under eget ansvar. Du kommer att ha helhetsansvar för driften vilket innebär personalansvar för vårt mekanikerteam och för att administrationen flyter. Med tjänsten följer fullt resultatansvar och styrande mot fastställd budget. Verkstadschefen följer löpande upp verksamheten med stöd av företagets ledning och dess stödfunktioner. Huvudsakliga arbetsuppgifter: ·Leda och fördela arbetet ·Tillse att utförda arbeten faktureras ·Arbetsmiljöansvar ·Personalansvar ·Utveckla kundrelationer ·Ekonomi och budget ·Ansvar för lagerhantering ·Operationell drift STS är en stor familj som ger extra värde för såväl kunder som personal, därför uppmuntras all form av nätverkande mellan företagets olika verkstäder. Våra kärnvärderingar; ”kunden först, respekt för varandra och kvalitet” är grunden i allt vi gör. Läs gärna mer på: http://www.ststrailerservice.se/ Om dig Vi söker dig som har tidigare erfarenhet ifrån en ledande position och som har ett tydligt kundfokus och ett utvecklat affärstänk. Erfarenhet från liknande roll är meriterande men viljan att utveckla och leda mot tydliga mål är viktigast. Att ha en aktiv dialog med våra kunder är centralt, du ska trivas med att aktivt bearbeta kunder och sälja in företaget. Du är även en vass administratör, med stenkoll på siffror och ekonomisk uppföljning. God datorvana och att snabbt lära sig nya affärssystem är en förutsättning för att lyckas i rollen. Som person är du samarbetsvillig, serviceinriktad och ansvarstagande. Du är en social och trygg ledare. Du trivs med att ha flera parallella arbetsuppgifter i gång samtidigt och är bra på att strukturera och prioritera. Körkort och bil, samt flytande svenska i tal och skrift är ett krav för tjänsten. Kontaktuppgifter STS har i denna rekryteringsprocess valt att samarbeta med Adecco. Vi vill ha din ansökan snarast möjligt, urval och intervjuer sker löpande så tveka inte för länge. Tjänsten ska tillsättas omgående eller enligt överenskommelse. Vänligen bifoga CV och personligt brev. Har du frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Amila Dresevic på telefon 073 684 78 61 eller e-mail [email protected]. Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan! STS är Skandinaviens största oberoende verkstadskedja för service och reparationer av tung transportutrustning (lastbilar, efterfordon och påbyggnationer). Vi är verksamma över hela landet och har idag 16 verkstäder och drygt 220 medarbetare från Malmö i söder till Luleå i norr. Vi skall finnas där kunderna behöver oss. Vi jobbar även via våra service- & jourbilar som finns på samtliga orter i syfte att komma närmare våra kunders verksamhet och kunna hjälpa till när det oförutsedda händer. Våra kunder är allt från de små lokala åkarna till de riktigt stora nationella åkerierna. Alla kunder är lika viktiga för oss. Det som gör oss unika är vårt rikstäckande verkstadsnät, tydliga kundfokus och mål att alltid leverera snabb och effektiv service.?

30 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Klubbchef - Bosjökloster Golfklubb
Bosjökloster Golfklubb
Övriga administrations- och servicechefer

Bosjökloster Golfklubb söker en driven och nytänkande Klubbchef Vill du kombinera ledarskap, förändringsarbete och livsstil i hjärtat av Skåne? Nu söker Bosjökloster GK en klubbchef som vill vara med och forma framtiden för en av Skånes vackrast belägna golfklubbar – med fokus på modernisering, digitalisering och ökad medlems- och gästnytta. Om oss - Bosjökloster Golfklubb ligger naturskönt vid Ringsjön, mellan Höör och Eslöv. Här möts historia, natur och golf i perfekt harmoni. Med cirka 800 medlemmar, en omtyckt 18-hålsbana och genuin klubbkänsla är vi en golfklubb med både tradition och framtidstro. Vi står inför en spännande utvecklings resa där vi vill modernisera våra rutiner, effektivisera driften, utveckla banan och öka graden av digitalisering – utan att tappa det personliga bemötandet och den avslappnade stämningen. En viktig del i detta är att hitta nya vägar för att attrahera fler greenfeegäster, utveckla företagsgolfen, öka medlemsantalet samt bygga långsiktiga relationer med våra sponsorer och partners. Rollen – är det dig vi söker? Som klubbchef hos oss har du ett helhetsansvar för verksamheten – både administrativt och operativt. Du är även banchef med det yttersta ansvaret för banans drift och kvalitet, där vår head greenkeeper rapporterar till dig. Du leder ett mindre team, samarbetar nära styrelsen och driver utvecklings- och förändringsarbete med fokus på kvalitet, tillväxt och hållbara samarbeten. Huvuduppgifter: • Leda och samordna den dagliga verksamheten • Vara ytterst ansvarig för banans skötsel, utveckling och personal • Personalansvar, inklusive för head greenkeeper • Ansvara för ekonomi, administration och budget • Arbeta nära styrelsen med strategi- och utvecklingsfrågor • Initiera och genomföra förbättrings- och digitaliseringsprojekt • Driva marknadsföring och kommunikation internt och externt • Arbeta aktivt med att: – Öka medlemsantalet och stärka medlemslojalitet – Locka fler greenfeegäster – Utveckla erbjudandet inom företagsgolf – Utveckla och vårda klubbens sponsorer och partnerskap med långsiktigt fokus • Vara ett närvarande och engagerat stöd för personal och samarbetspartners Du får ett stort handlingsutrymme att påverka klubbens framtid, där nytänkande, ansvar och dialog står i centrum. Vem är du? Du är en drivande, kommunikativ och lösningsorienterad kvinnlig eller manlig ledare som trivs med att förbättra och utveckla. Du har några års erfarenhet av verksamhetsansvar, gärna från idrott, besöksnäring eller anläggningsdrift, och du har god förståelse för såväl ekonomi som organisation. Du är inte rädd för att kavla upp ärmarna, och du ser digitalisering och relationsbyggande som en självklar del i en modern golfklubb. Vi söker dig som har: • Erfarenhet av ledarskap och verksamhetsstyrning • Förmåga att driva förändring och skapa engagemang • God ekonomisk förståelse • Erfarenhet eller intresse av drift och banutveckling • Förmåga att bygga och utveckla partnerskap och sponsor relationer • Intresse för digitalisering och effektivisering • Förmåga att arbeta både strategiskt och operativt • En utåtriktad, inkluderande och lösnings orienterad inställning • Gärna golf intresse – men det är inget krav Vi erbjuder: • En fri och omväxlande roll i en unik miljö • Möjlighet att påverka och modernisera en klubb med stor potential • Ett helhetsansvar i en verksamhet med engagerade medlemmar och personal • En arbetsmiljö där livsstil, utveckling och passion möts Ansökan Låter det här som något för dig? Skicka din ansökan med personligt brev och CV, senast 20 juli till [email protected] . Märk mejlet med Klubbchef Bosjökloster GK. Frågor? Kontakta Henrik Ågren, Bosjökloster Golfklubb, Samordnare/ Interims klubbchef tel. 070-5266653.

27 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Stabschef till sektor lärande och bildning
Sundbybergs kommun
Övriga administrations- och servicechefer

I Sundbybergs stad vet vi att utbildning förändrar liv. Vi tror på undervisningens kraft och vi menar allvar med vårt uppdrag: att varje barn och elev ska få rätt förutsättningar att lyckas – oavsett bakgrund.  I våra verksamheter strävar vi ytterst efter höjd måluppfyllelse och stärkt likvärdighet inom och mellan våra verksamheter. I Sundbybergs förskolor och skolor utvecklar vi kvalitet tillsammans. Genom en samlad bildningsorganisation arbetar vi för att alla verksamheter ska samverka och ge bästa möjliga förutsättningar för barn och elevers lärande och utveckling.  Vi på sektor lärande och bildning är i uppstarten av ett större förändringsarbete där målet är att vässa vår organisation och skapa förutsättningar för att mer framgångsrikt möta våra kärnverksamheters behov.  Som stabschef har du en nyckelposition. Du leder stabens arbete, med ansvar för samordning och utveckling av det verksamhetsnära stödet – från administration och myndighetsutövning till analys, planering och utveckling. Du ingår i sektorns ledningsgrupp och arbetar tillsammans med verksamhetscheferna för att omsätta strategiska mål till konkreta planer, strukturer och arbetssätt. En viktig del av uppdraget är att samordna politiska processer och säkerställa att stödfunktionerna stödjer både verksamhetens behov och de politiska uppdragen.    Vi söker dig som vill vara med där det viktiga händer och som har en stark förmåga och vilja att tillsammans med alla medarbetare göra skillnad för våra barn och elever.    Välkommen att arbeta tillsammans med oss i Sektorn för lärande och bildning, mot vår vision: ”Vad vill du bli när du blir stor? Vi gör det möjligt!”  Varför ska du arbeta med oss?  • Du får vara med och bygga framtidens bildningsorganisation • Du får ett stort mandat och möjlighet att påverka på riktigt • Du blir en del av en ledningsgrupp som kännetecknas av samarbete, nytänkande och hög ambitionsnivå • Du arbetar i en stad med korta beslutsvägar, engagerade kollegor och ett starkt utvecklingsfokus • Våra medarbetare utför Sveriges viktigaste jobb varje dag. Oavsett var i staden vi jobbar har vi det gemensamt att vi är till för Sundbybergs stads medborgare. Vi vill ge dig som medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. Arbetsprestation och hälsa går hand i hand.  Arbetsuppgifter  Som stabschef har du ett övergripande ansvar för att leda, samordna och utveckla det verksamhetsnära stödet inom sektorn. Du leder medarbetare inom områden som administration, myndighetsutövning och utveckling, och säkerställer att stödfunktionerna arbetar samlat, effektivt och i linje med sektorns mål och uppdrag. Du ansvarar också för att utredning och styrning följer stadens styrmodell och vision. Tillsammans med dina medarbetare skapar du förutsättningar för bland annat väl underbyggda politiska beslut, samt utvecklar och förbättrar förutsättningarna för sektorns alla verksamheter.   Du är ett nära strategiskt och operativt stöd till bildningsdirektör och ledningsgrupp. Vidare behöver du bidra till att bryta stuprör, skapa helhetssyn och främja samverkan – inom och mellan stadens sektorer och med externa aktörer.       Det här söker vi hos dig  För att lyckas i rollen som stabschef tror vi att du har:   • Relevant akademisk examen   • Flerårig erfarenhet av att leda andra chefer inom offentlig bildningsverksamhet med representation i förvaltningsledning  • Erfarenhet av ett verksamhetsnära arbete i en politiskt styrd organisation  • Erfarenhet av strategiskt ledningsarbete och vana att omsätta övergripande mål till konkreta planer som leder till konkreta åtgärder som genomförs och leder till resultat • Erfarenhet av att samordna och utveckla stödfunktioner • Förmåga att leda i förändring och skapa struktur i nya organisatoriska sammanhang • God digital kompetens  Det är meriterande om du också har:  • Erfarenhet från att leda chefer inom förskola eller skola såsom skolchef eller motsvarande • Erfarenhet av att leda chefer i det systematiska kvalitetsarbetet • Erfarenhet av strategisk och operativ lokalförsörjning  Personliga egenskaper vi letar efter  Du är en trygg ledare som skapar goda relationer till medarbetare. Med en positiv människosyn tror du på att alla kan lyckas med rätt förutsättningar. Du är lyhörd, flexibel och tycker om att samarbeta. Som person är du strukturerad och har förmågan att planera, prioritera och arbeta mot uppsatta mål. Du är analytisk och är van att arbeta självständigt och tar ansvar för att driva processer framåt, samtidigt som du engagerar och får med kollegor i utvecklingsarbete. Ditt sätt att kommunicera skapar engagemang och säkerställer att budskap och förväntningar når fram tydligt.  Vår rekryteringsprocess  Vi tillämpar löpande urval och använder en kompetensbaserad rekryteringsmetod. Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Sista ansökningsdag är 14 juli 2025. Tillträde snarast eller efter överenskommelse. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.   Jobba hos Sundbybergs stad  Sundbyberg – Sveriges minsta kommun till ytan – är samtidigt den näst snabbast växande med över 50 000 invånare. Med närhet till Stockholm city, flygplatser och en stadskärna där alla allmänna kommunikationer finns, har ”Sumpan” mycket att erbjuda.  Vi växer så det knakar. Behovet av vår service ökar och vi behöver anställa många nya medarbetare och chefer. Du som jobbar här befinner dig mitt i händelsernas centrum.  Övrig information En stor del av vår verksamhet klassas som samhällsviktig verksamhet. Tjänsten kan komma att krigsplaceras inom ramen för Sundbybergs stads roll i totalförsvaret. Välkommen med din ansökan! Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

27 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Underhållsplanerare / gruppchef Krlskoga
Nobina Sverige AB
Övriga administrations- och servicechefer

Underhållsplanerare/Gruppchef  Om tjänsten   Nu söker vi en kombinerad roll som Underhållsplanerare och Gruppchef på vår depå i Karlskoga, där du ansvarar för att leda och fördela arbetet för både våra mekaniker och förare.   Underhållsplanerare på Nobina: Utför du kort- och långsiktig planering av service, reparationer och skadereparationer i nära samverkan med verkstadens två mekaniker. Med stöd av Nobinas verksamhetssystem OMS skapar, tilldelar och följer du arbetsorder från start till slut. Du planerar, prioriterar, följer upp utförda arbeten och kontrollerar att arbetsorder är korrekta innan de avslutas.  Gruppchef på Nobina:  Ansvarar du för att leda och utveckla en grupp bussförare mot målet att förenkla kundernas vardagsresor och se till att våra resenärer alltid känner sig välkomna, trygga och att de har den information som behövs samt att man kan lita på att vi som bolag alltid kör hållbart. Som gruppchef är du bussförarnas närmaste chef, du arbetar med närvarande coachning, återkoppling genom bl.a. gruppmöten, utvecklingssamtal och genomför medåkning. Vidare följer du upp kundsynpunkter, arbetar med nyckeltal, rehabilitering samt administration. Hos oss på Nobina är det närvarande ledarskapet en självklarhet.  Om dig   Du har lägst gymnasieutbildning med inriktning fordon/teknik eller motsvarande kunskaper. Du har tidigare erfarenhet från fordonsbranschen och har du arbetsledarutbildning är det meriterande. Du besitter även god teknisk kompetens med kunskaper om fordonsreparationer. med verksamhetens intresse i fokus. Vidare ser vi att du är både strukturerad och organiserad i ditt arbete.  Vi ser att du gärna har erfarenhet av att leda stora grupper i en personalintensiv bransch.  För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du är en person som är flexibel, tycker om att jobba med människor och är strukturerad och noggrann, men även att du har goda IT-kunskaper och gärna specifikt i reservdels- och verkstadssystem då arbetet i många moment kräver god systemförståelse.   Du trivs med många kontakter och att hantera en mängd ärenden samt bidrar med gott humör och hög arbetsmoral. Du är driven, kommunikativ och har god förmåga att skapa och upprätthålla relationer. Du är duktig på att planera och organisera. Som person är du serviceinriktad och ordningsam.  Tjänsten förutsätter att du har B-körkort samt behärskar svenska och engelska i tal och skrift. D-kort är meriterande.  Vi vill ha din ansökan senast 30/9. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, då vi hanterar ansökningarna löpande. Vi rekommenderar dig därför att söka så snart som möjligt. Bifoga ditt CV och personliga brev med din ansökan.  Tjänsten är en visstidsanställning på 12 månader med möjlighet till förlängning.  Frågor angående tjänsten:   Underhållschef: Stefan Mattsson, [email protected]  Personalledningschef: Erik Nolfelt, [email protected]  Fackliga kontaktpersoner:   Lars Alm, Unionen, [email protected]    Thomas Edmark, Sveriges Ingenjörer, [email protected]

27 juni 2025
Sista ansökan:
30 september 2025
Administrativ chef till SiS Bergsmansgården
Statens Institutionsstyrelse
Övriga administrations- och servicechefer

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Bergsmansgården tar emot icke skolpliktiga flickor. Vi har verksamhet i Fjugesta, tre mil väster om Örebro och planerar nu att öppna en satelitenhet i Granhult, 3 mil norr om Lindesberg. Flickorna kommer till oss för att de har psykosocial problematik samt problem med kriminalitet eller drogmissbruk. Arbetsbeskrivning Som administrativ chef hos oss kommer du få vara en del i utvecklandet av Bergsmansgården och en viktig del i öppnandet av nya avdelningar på Granhult! Som administrativ chef har du övergripande ansvar för institutionens stödfunktioner så som institutionsövergripande HR-frågor, inklusive rekrytering och kompetensförsörjning, ekonomiadministration och redovisning, säkerhetsfrågor, kök, fastighetsfrågor, systemadministration samt övriga administrativa uppgifter. Du ingår i institutionens ledningsgrupp, där ni tillsammans arbetar med frågor som rör hela institutionen och där du ansvarar för frågor som rör institutionens alla stödfunktioner. Du stöttar institutionschefen i den institutionsövergripande planeringen av stödfunktionernas aktiviteter. Till din hjälp har du en grupp medarbetare bland annat HR- generalist,  administratörer, kockar och fastighetstekniker. Chefsberedskap kan komma att ingå i tjänsten.  Kvalifikationer Vi söker dig som har:  • Akademisk examen om minst 180 hp med inriktning mot samhälls- och beteendevetenskap eller annan relevant utbildning. • Dokumenterad aktuell chefserfarenhet med verksamhets-, budget- och personalansvar. • Flerårig bred erfarenhet av arbete med administrativa frågor, HR-frågor och/eller ekonomi/budget-frågor.  • Erfarenhet av systematiskt arbetsmiljöarbete på organisationsnivå.   • Erfarenhet att arbeta i stödfunktion • B-körkort Det är meriterande om du också har erfarenhet av: • Erfarenhet av arbete på statlig myndighet För att lyckas i rollen som administrativ chef har du en helhetssyn och en god förmåga att ta hänsyn till verksamhetens bästa i ditt agerande och i dina beslut. Du är bra på att arbeta mot mål och fokuserar på resultat. Du samarbetar bra med andra och är lyhörd i din kommunikation. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.  På SiS månar vi om ett gott ledarskap. Det innebär att du som chef och ledare tar ansvar för helheten, agerar som en god förebild, driver utveckling, främjar ett gott samarbete och är tydlig i din kommunikation. Läs mer om vårt ledarskap Anställning:  Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Resor förekommer i tjänsten.  Ansökan:  Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 18/7-25. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta projektledare Leif Nilsson på 010-453 28 55.  Digitala intervjuer kommer att hållas under vecka 30 och 31. Intervjuer med slutkandidater kommer att genomföras på plats vid Bergsmansgården under vecka 32. Tester och arbetsprover kan komma att ingå i rekryteringsprocessen.  SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.

27 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Gruppchef - till sekretariatet för EU och internationella frågor
Regeringskansliet
Övriga administrations- och servicechefer

Sekretariatet för EU och internationella frågor, Klimat- och näringslivsdepartementet Har du erfarenhet av EU- och internationella frågor, arbete i Regeringskansliet samt av arbetsledning? Som vår nya gruppchef får du ett varierat arbete i händelsernas centrum.  Din arbetsdag. Sveriges morgondag EUI ansvarar i huvudsak för samordning av departementets EU- och internationella arbete, planering av departementsledningens internationella resor och besök, samt stöd till departementets enheter i EU- och internationella frågor. Medarbetarna är fördelade på cirka femton i Stockholm, fem utsända råd i Bryssel och fem innovations- och forskningsråd i olika länder och som gruppchef kommer du att ha personalansvar för cirka hälften av dem (sekretariatschefen har personalansvar för den andra hälften). Den exakta uppdelningen mellan gruppchef och sekretariatschef bestäms senare. I rollen ingår att arbetsleda medarbetarna i gruppen samt planera, genomföra, följa upp och utveckla arbetet. Gruppchefen rapporterar direkt till sekretariatschefen och ingår i sekretariatsledningen. Gruppchefsansvaret innebär personalansvar inkl. arbetsmiljöansvar. Arbetet bedrivs inom gruppen och sekretariatet samt tillsammans med andra enheter, departement och utlandsmyndigheter. Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se. Din bakgrund Vi söker dig som har en relevant akademisk examen. Du ska ha flerårig erfarenhet av att arbeta inom Regeringskansliet samt av arbetsledning i projekt och processer. Därtill har du erfarenhet av att arbeta med EU- och/eller internationella frågor. För tjänsten krävs det att du har god kunskap om EU-processer och/eller om FN-processer och organ samt förståelse för att arbeta i en politiskt styrd organisation. Vidare krävs att du har goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift, det är meriterande om du också har kunskaper i franska eller andra språk. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med samordning inom Regeringskansliet och kunskap om Klimat- och näringslivsdepartementets frågor. Det är också meriterande om du har kunskap om nordiskt och regionalt samarbete.  Har du erfarenhet av personalansvar och av verksamhetsplanering och styrning anses det meriterande. Dina egenskaper Som chef har du helhetssyn och kommunicerar övergripande mål, involverar andra tidigt och främjar samarbete för en enhetlig ledning. Du driver utveckling av verksamhet och arbetsmiljö, leder förändring med mod och uppmuntrar lärande och initiativ till utveckling, samtidigt som du utvecklar din egen kompetens och ditt ledarskap. Du har fokus på resultatet genom att prioritera, fatta beslut och visar tillit till medarbetares kompetens genom att stötta och coacha samt hantera problem i tid. Du är även strukturerad och van att leverera ett gott resultat i ett högt arbetstempo. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Övrigt Tillsvidareanställning och ett tidsbegränsat chefsförordnande på fem år med möjlighet till förlängning. Anställningen inleds med sex månaders provanställning.  En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Är du intresserad? Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta sekretariatschef, Åsa Johansson eller HR handläggare, Lisa Karlström. Fackliga kontaktpersoner är Sara Kivesvaara för Saco och Ivian Paulino Lorenzo för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 4 augusti 2025. Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Klimat- och näringslivsdepartementet har ansvar för frågor som rör klimat, miljö, energi, näringsliv och innovation.

26 juni 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Driftchef till PreZero Recycling
Bravura Sverige AB
Övriga administrations- och servicechefer

Vill du ha en nyckelroll i en framtidsbransch och samtidigt göra konkret skillnad för miljön? PreZero söker nu en driftchef till sin anläggning i Växjö. Här får du leda ett operativt team, driva engagemang och förändring och vara med och forma framtidens återvinning. Låter det som något för dig? Då kan det här vara nästa steg i din karriär. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos PreZero Recycling. Om företaget PreZero Recycling är en ledande aktör inom återvinning och avfallshantering. De arbetar för att skapa hållbara lösningar genom innovativa och effektiva återvinningsprocesser. Med verksamhet i flera länder och en stark position på marknaden, är deras mål att minska avfall och maximera resurser genom den cirkulära ekonomin; Zero Waste. Bli en del av PreZero och gör skillnad – varje dag! De erbjuder dig: En ledarroll där du får möjlighet att sätta prägel och påverka verksamheten Gedigen introduktion och möjligheter till utveckling En arbetsplats där säkerhet, gemenskap och trivsel är i fokus En meningsfull roll där du bidrar till en mer hållbar framtid Arbetsuppgifter I rollen som driftchef arbetar du med att utveckla, planera och följa upp avdelningens dagliga driftverksamhet. Du arbetar med att förbättra och utveckla arbetsprocesser kopplade till det material och avfall som förs in och ut på anläggningen. Du supporterar anläggningspersonal i deras arbete med att uppnå en effektiv och korrekt insamling från kunder samt stöttar dem och en administratör i arbetet att nå uppsatta mål. Du säkerställer att ni på anläggningen håller er inom ramen för lagar och regler samt hanterar avvikelserapporteringar. Därtill är du delaktig i arbetet med kostnadskalkyler och agerar som stöd för säljavdelningen. Kvalitets- och säkerhetstänk är A och O för dig och du agerar ett föredöme för övrig personal. Leder och planerar det dagliga arbetet med ansvar för personal, utrustning och resultat Säkerställer att verksamheten följer lagar, tillstånd och arbetsmiljökrav Samarbetar med interna funktioner som sälj och råvaruansvariga Driver utvecklingsprojekt och utforskar nya sätt att återvinna material Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Något års erfarenhet av operativt ledarskap, gärna med personal- och resultatansvar, från drift- och produktionsmiljö (såsom logistik, industri, bygg, anläggning) Det är meriterande med erfarenhet från återvinnings- och avfallsbranschen God förståelse för arbetsmiljö- och säkerhetsfrågor Flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift För att trivas och lyckas i rollen som driftchef behöver du vara en trygg och stabil ledare som skapar förtroende genom tydlig kommunikation och närvaro i vardagen. Du har en god förmåga att motivera och engagera dina medarbetare och du leder med både struktur och lyhördhet. Vi tror att du är självgående och ansvarstagande, och att du trivs med att ta egna initiativ och driva saker framåt – även när allt inte är färdigpaketerat. Rollen kräver att du kan fatta beslut i vardagen och göra kloka prioriteringar när tempot är högt eller förutsättningarna förändras. Ett genuint intresse för miljöfrågor och för att bidra till en säker och hållbar arbetsmiljö ser vi som en självklarhet. Övrig information Start: Enligt överenskommelse  Plats: Växjö  Lön: Enligt överenskommelse På PreZero Recycling ser de på mångfald som en av deras största styrkor och de strävar efter att skapa en arbetsplats där alla medarbetare känner sig inkluderade och uppmuntrade att bidra. De välkomnar alla sökande oavsett bakgrund och livssituation. Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor? Hör gärna av dig till vår support: [email protected] 010-171 47 10 Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Specialist

26 juni 2025
Sista ansökan:
13 december 2025
Gruppchef Norge – bygg affären, teamet och framtiden med oss
Careerguide Media Group AB
Övriga administrations- och servicechefer

Vi söker för kunds räkning. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/gruppchef-norge-bygg-affaren-teamet-och-framtiden-med-oss. Vi ser fram emot din ansökan! Nu bygger vi något stort,vill du leda vår norska expansion? RentalCare står inför en av våra största satsningar hittills – och du kan bli den som tar täten. Vi söker en affärsdriven ledare med säljfokus och entreprenöriellt driv som vill vara först på plats i vår storsatsning på Norge. Här får du chansen att inte bara ansvara för försäljning och kundutveckling – utan att också bygga ett team från grunden och forma en ny marknad med enorm potential. Det här är inte en vanlig chefsroll. Det är en möjlighet att ta ägarskap över en affär som redan omsätter 25 Mkr – och skala den till något mycket större. Med ett bolag som vill investera, en marknad värd över 4 miljarder NOK och ett tydligt mål att bli ledande inom vårt segment, får du alla förutsättningar att skapa något riktigt stort. Vad du kommer att göra Som Gruppchef för Norge blir du navet i vår norska tillväxt – med fullt ansvar för försäljning, kundrelationer och teamuppbyggnad. Du bygger, leder och utvecklar både affären och människorna i den. Det innebär att du kommer att: • Sälja aktivt mot både befintliga och nya kunde och konsulter – offentliga och privata • Leda och växa ett eget team av konsultchefer som fokuserar på den norska marknaden • Sätta strukturer och processer för långsiktig affärsutveckling • Arbeta tätt med vår operativa chef och vara en nyckelperson i vår norska expansion Du får stort mandat, höga förväntningar – och fullt förtroende. Vem vi tror att du är Det här är inte ditt första försäljningsjobb. Kanske har du jobbat som KAM, AM eller teamledare, och nu är du redo att ta ett större steg – med fullt ansvar, ägarskap och möjlighet att påverka. Du har en stark affärsmässig kompass, gillar tempo och drivs av resultat. Du får energi av att bygga – både affärer och team. Vi tror att du har: • Erfarenhet av B2B-försäljning, gärna inom bemanning, rekrytering eller tjänsteförsäljning • Leder andra eller har coachat tidigare • Ett strukturerat arbetssätt och förmåga att arbeta mot tydliga mål • God vana att skapa och utveckla kundrelationer • Behärskar och/eller är trygg med norska i tal och skrift Du behöver inte kunna allt från dag ett – men du måste vilja, våga och kunna få saker att hända. Vår kultur – och varför du kommer trivas här På RentalCare kombinerar vi tillväxttänk med omtanke. Vi är ett snabbfotat säljbolag som jobbar mot ambitiösa mål, men vi har också hjärtat kvar i vårdsektorn. Här finns en kultur som är: • Prestigelös och rak • Energi- och målfokuserad • Entreprenöriell – du får stort mandat och mycket frihet Vi har kul på jobbet, men vi är också kräsna med vilka vi släpper in – vi vill jobba med människor som gör jobbet, tar ansvar och har kul på vägen. Vad du behöver veta Start: Enligt överenskommelse Placering: Vårt kontor i centrala Stockholm Ansökan: Vi intervjuar löpande – skicka in din ansökan så snart som möjligt Frågor? Hör av dig till Michaela Winblad, Head of People och Culture, på [email protected] (vi tar inte emot ansökningar via e-post). Som en del av processen genomför vi bakgrundskontroll på slutkandidater.

26 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Senior Konsultchef till RentalCare
Careerguide Media Group AB
Övriga administrations- och servicechefer

Vi söker för kunds räkning. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/senior-konsultchef-till-rentalcare. Vi ser fram emot din ansökan! Är du en erfaren konsultchef som vill ta nästa kliv i karriären? Har du arbetat i en 360-roll och brinner för affärer, relationer och vårdbemanning? Då kan du vara den vi söker! 🚀 RentalCare fortsätter att växa och söker nu en Senior Konsultchef till vårt team i Stockholm. Vi letar efter dig som vill bidra med kompetens, ledarskap och försäljning i en senior roll. 💙 Om RentalCare💙 RentalCare är ett dynamiskt säljbolag med hjärta för vården. Vi specialiserar oss på att matcha rätt kompetens med rätt arbetsplats inom vårdsektorn. Vår styrka ligger i våra långvariga relationer med både kunder och konsulter och vi fortsätter att växa snabbt på marknaden. 🎯 Din Roll Som Senior Konsultchef har du en nyckelroll i vårt säljteam med ansvar för att driva hela försäljnings- och bemanningsprocessen, från första affärskontakt till långsiktig relationsförvaltning. Du bygger, utvecklar och vårdar ett starkt nätverk av kvalificerade vårdkonsulter och matchar dessa med uppdrag från regioner och kommuner i både Sverige och Norge. Du förväntas agera med hög grad av självständighet, affärsmässighet och strategiskt tänkande. I din seniora roll fungerar du även som ett stöd till gruppchef och bidrar aktivt till teamets utveckling. Du avsätter cirka 2,5 timme per vecka för att coacha, vägleda och stötta mer juniora kollegor i deras operativa arbete. Du har en viktig funktion i att säkra teamets engagemang och tempo, och coachar kollegor i hur de kan driva effektiva och värdeskapande försäljningsprocesser. Som Senior Konsultchef har du även ett utökat ansvar i form av högre förväntningar på snabb onboarding och tidig resultatleverans. Du förväntas snabbt sätta dig in i arbetet, förstå hur en säljorganisation fungerar och bidra till dess framgång – inte bara genom egna prestationer, utan också genom att vara en positiv kraft för din omgivning. Genom signalvärde, aktivt samarbete och stöttning till teamet stärker du både kulturen och resultaten. Ditt ansvar omfattar: • 🔍Identifiera och rekrytera toppkandidater: Aktivt attrahera, selektera och headhunta vårdpersonal med rätt kompetens. • 🤝Bygga långsiktiga relationer: Skapa förtroende och starka band med både nya och befintliga konsulter. • 📞Driva strategisk försäljning: Ansvara för hela kundresan – från prospektering till förvaltning – mot både offentlig och privat sektor. • 💡 Utveckla innovativa lösningar: Skapa nya samarbetsmöjligheter som gynnar alla parter. • 📋Förhandla och säkra avtal: Ansvara för hela avtalshanteringen med fokus på långsiktigt värdeskapande. • 👥Stötta och coacha kollegor: Ge stöd i vardagliga arbetsmoment, agera bollplank och bidra till kollegors utveckling. • ⚡Driva teamdynamik: Stimulera arbetsglädje, tempo och gemensamt engagemang i teamet. Vi söker dig som: • Har minst 3 års erfarenhet som konsultchef i en 360-roll • Har erfarenhet av vårdbemanning (meriterande men starkt önskat) • Är van att driva hela försäljnings- och bemanningsprocessen självständigt • Har ett dokumenterat driv, starkt affärssinne och ett genuint engagemang för människor • Är flytande i svenska och engelska (norska är meriterande) • Är strukturerad, resultatorienterad och älskar att se andra lyckas Vad vi erbjuder: • En senior roll i ett bolag med stark tillväxt och visioner • Möjligheten att göra verklig skillnad genom att matcha rätt kompetens med rätt arbetsplats inom vården • Ett energifyllt team som firar framgångar tillsammans och lär av varandra ✔️Krav för rollen: • Minst 3 års erfarenhet som konsultchef i en 360-roll (helhetsansvar för både försäljning och bemanning) • Erfarenhet av arbete med bemanning och/eller rekrytering • Stark kommunikativ förmåga på svenska och engelska • Hög grad av struktur, affärsmässighet och självledarskap • Tillgänglig för 100 % sysselsättning och möjlighet att arbeta på plats minst 3 dagar i veckan 🤩 Meriterande: • Eftergymnasial utbildning inom försäljning • Erfarenhet av vårdbemanning • Tävlings-/sportintresse • Dokumenterat starka säljresultat med fokus på långsiktiga relationer • Tidigare erfarenhet av att coacha team 📅 Vad händer nu? Vi rekryterar löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan! Första steget i processen är en digital intervju via Teams med HR, där vi lär känna dig lite bättre och berättar mer om rollen och RentalCare. Startdatum:1 september Placering:Tjänsten är placerad på vårt kontor i centrala Stockholm och du förväntas kunna arbeta på plats. Vid frågor är du välkommen att kontakta Head of People and Culture, Michaela Winblad,[email protected]. Vi tar ej emot ansökningar via mail. Som en del i vår rekryteringsprocess gör vi bakgrundskontroll på de kandidater som går vidare.

26 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Konsultchef till RentalCare
Careerguide Media Group AB
Övriga administrations- och servicechefer

Vi söker för kunds räkning. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/konsultchef-till-rentalcare-1. Vi ser fram emot din ansökan! Är du en driven säljare med passion för relationer och affärer? Vill du ta din karriär till nästa nivå i ett växande företag?🚀 RentalCare är en ledande aktör inom vårdbemanning i Sverige och Norge och nu söker vi efter fler engagerade Konsultchefer som vill vara med på vår resa. 💙 Om RentalCare 💙 RentalCare är ett dynamiskt säljbolag med hjärta för vården. Vi specialiserar oss på att matcha rätt kompetens med rätt arbetsplats inom vårdsektorn. Vår styrka ligger i våra långvariga relationer med både kunder och konsulter och vi fortsätter att växa snabbt på marknaden. 🎯 Din Roll Som Konsultchef hos oss är din huvudsakliga uppgift att driva relationsbaserad försäljning. Du kommer att bygga och vårda ett starkt nätverk av högkvalificerade kandidater inom vården och matcha dessa med de uppdrag vi får in från regioner och kommuner. Du ansvarar för hela försäljningsprocessen, från första kontakt till förvaltning av relationen, för att säkerställa att både kunder och konsulter är nöjda. Vad du kommer att göra: • 🔎 Identifiera och rekrytera toppkandidater: Aktivt headhunta och attrahera rätt talanger till företaget. • 🤝 Bygga långsiktiga relationer: Skapa och upprätthålla starka band med både nya och befintliga konsulter. • 📞 Driva försäljning: Kontakta och sälja in företaget till kunder inom både privat och offentlig sektor. • 💡 Utveckla innovativa lösningar: Skapa nya samarbetsmöjligheter som gynnar alla parter. • 📝 Förhandla och säkra avtal: Ansvara för att förhandla avtal som maximerar värde för alla inblandade. • 🗓️ Administrera och följa upp: Säkerställa att all dokumentation och uppföljning sker enligt våra höga standarder. Vi söker dig som: • Har tidigare erfarenhet av försäljning och är redo för mer komplexa affärsutmaningar. • Har en stark passion för försäljning och personlig utveckling. • Trivs i ett högt tempo och älskar att sätta och nå höga mål. • Är flytande i svenska och engelska (norska meriterande). • Arbetar proaktivt och har en kreativ och innovativ inställning. Vad vi erbjuder: • En chans att arbeta i ett framstående och expansivt företag med starka värderingar. • Möjligheten att göra verklig skillnad genom att matcha rätt kompetens med rätt arbetsplats inom vården. • Ett dynamiskt arbetsklimat där du uppmuntras att tänka utanför boxen och utvecklas i din roll. ✔️Krav Erfarenhet av försäljning Sysselsättning på 100% Minst 4 års arbetserfarenhet 🤩 Meriterande Eftergymnasial utbildning Tävlings-/sportintresse Erfarenhet av arbete med telefon Uppvisande av goda säljresultat i tidigare arbete 📅 Vad händer nu? Vi rekryterar löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan! Första steget i processen är en digital intervju via Teams med HR,där vi lär känna dig lite bättre och berättar mer om rollen och RentalCare. Startdatum:1 september Placering:Tjänsten är placerad på vårt kontor i centrala Stockholm och du förväntas kunna arbeta på plats. Vid frågor är du välkommen att kontakta Head of People and Culture, Michaela Winblad,[email protected]. Vi tar ej emot ansökningar via mail. Som en del i vår rekryteringsprocess gör vi bakgrundskontroll på de kandidater som går vidare.

26 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025