Äldreomsorgschef
Sök bland 17 lediga jobb som Äldreomsorgschef och börja ditt nya yrkesliv idag!
En av våra chefer har valt att gå vidare till annat uppdrag, därav söker vi nu en efterträdare. Du är definitivt den vi söker om du vill du vara med och fortsätta utveckla ett av landets bästa vård-och omsorgsboende? På Vätterngården i Vadstena bor nämligen landets mest nöjda seniorer i Socialstyrelsens mätning 2024. I den här rollen får du möjlighet att göra verklig skillnad i människors liv. Du kommer att leda del av en enhet. Den andra delen leds av en chefskollega. Du ansvarar för tre arbetsgrupper, varav en är en nattgrupp. Totalt ca 30 medarbetare. Du ansvarar också för 22 vård- och omsorgsplatser med inriktning på demensvård. Då ni är två enhetschefer som leder enheten tillsammans men med en tydlig ansvarsfördelning behöver du se samverkan och lagarbete som en självklarhet, här jobbar vi tillsammans. Om Vätterngården Vätterngården är ett vård- och omsorgsboende med totalt 54 platser, fördelat på fem avdelningar. Vi bedriver en modern och personcentrerad vård och omsorg med fokus på den enskilda individens behov och önskemål. Vår vision är att skapa en vardag där alla känner sig trygga, respekterade och delaktiga. ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef kommer du att få: • Ansvara för budget, personal/arbetsmiljö och verksamhetsutveckling • Driva digitaliseringsprojekt och engagera medarbetare i utvecklingen • Samarbeta med andra enhetschefer och delta i förvaltningens utvecklingsarbete • Skapa en positiv och motiverande arbetsmiljö • Kommunicera tydligt med boende, anhöriga och medarbetare • Stödja och coacha dina medarbetare KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • Har relevant högskoleutbildning. • Har erfarenhet av chefsuppdrag • Har arbetat i en politiskt styrd organisation (meriterande) • Gärna har erfarenhet av demensvård och BPSD (meriterande) • Är förändringsbenägen och har god planerings- och organisationsförmåga • Har ett brinnande engagemang för att skapa en positiv vardag för både boende och medarbetare? • Kan ta obekväma beslut och vågar stå upp för sina åsikter • Är en god kommunikatör som har lätt för att samverka med andra Vad kan vi erbjuda? • En meningsfull och utmanande roll där du kan göra verklig skillnad • Möjligheten att vara med och utveckla verksamheten • En positiv och motiverande arbetsmiljö med engagerade kollegor • Stöd och coachning från en erfaren ledningsgrupp Bakgrundskontroll kommer att genomföras innan anställning. ÖVRIGT Vi arbetar löpande med urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem som du når via länken under "ansökan". Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare och rekryterare. Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera relevant information för tjänsten i ditt CV.
I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss? Socialförvaltningen erbjuder ett självständigt och omväxlande arbete inom vård och omsorg där du kan arbeta på varierande tider. Arbetar du med vård och omsorg i Varbergs kommun så är du i en organisation där vi sätter människors behov i centrum. Det handlar också om att bemöta alla med respekt. Kvalitet inom socialt arbete betyder att vi levererar omsorg och service som motsvarar den enskildes behov. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som är intresserad av att arbeta som utförarchef och som med nyfikenhet, mod och tillit vill vara med och skapa förutsättningar för en äldreomsorg där vi stöttar den enskilde att få sina behov tillgodosedda. Socialförvaltningen arbetar via och för att skapa trygghet, självständighet och delaktighet för den enskilda. Du kommer att få leda verksamheten i ett spännande skede då vi just nu är inne i en utvecklingsfas där det händer mycket inom vårt område. Som utförarchef hos oss har du flera arenor du verkar inom. Tillsammans med chefskollegor kommer du vara delaktig i att formulera och driva avdelningen mot uppsatta mål. Vi arbetar med en tillitsbaserad styrning, där samverkan är en stark komponent, så väl tillsammans med dina medarbetare som andra avdelningar, förvaltningar, brukargrupper, fackliga förbund och övriga intressenter som alla är naturliga partners för att nå de mål vi sätter upp. Uppdraget som enhetschef i Varbergs kommun innebär att leda, planera, utveckla och ansvara för din enhet när det gäller verksamhet, ekonomi, personal och arbetsmiljö. Medarbetarnas arbetsmiljö är ett grundläggande fokus i ditt arbete. Du leder verksamheten genom att visa tillit för dina medarbetare, vilket vi ser som en förutsättning för en fungerande verksamhet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har kandidatexamen från socionomprogrammet eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig, samt ha erfarenhet av yrket. Personliga egenskaper: För att passa i rollen ser vi att du är en person som motiveras av tydligt definierade mål och har förmåga att omvandla dessa till en konkret handling. Du kan omprioritera arbetet vid ändrade förutsättningar eller behov. Du är tydlig, får gehör för tankar och idéer och kan påverka beslut i en viss riktning. Genom övertygande argument tillför du entusiasm och energi som uppmuntrar goda prestationer, teamkänsla och ökad motivation. Du kan se ditt arbete som en del i ett större sammanhang och förstår hur det påverkar och påverkas av andra delar av organisationen. I din roll samverkar du med andra i övergripande frågor för att skapa värde. Du arbetar bra med andra genom att du visar nyfikenhet, lyssnar, visar intresse och respekt. Du förstår det gemensamma uppdraget och arbetar för att det ska bli så bra som möjligt. Du är strukturerad och initiativtagande och trygg i rollen att leda både dig själv och andra. Som person söker vi dig som är strategisk och tycker om att ha ett helhetsfokus. ÖVRIGT Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.
St Knut och Aspens vård- och omsorgsboende övergick i kommunal regi 16 januari 2023 efter många år i extern regi. St Knut och Aspen ligger i vackra Falsterbo och verksamheten har 99 vårdtagare fördelade på 9 avdelningar inom demens, somatik och växelvård. Verksamheten har också en dagverksamhet. I samband med att Vellinge kommun tog över driften av verksamheten satsade vi på det nära ledarskapet vilket innebär att vi är tre enhetschefer på plats. Nu söker vi enhetschef för HSL (fyra SSK), två demensavdelningar och en vxl vårds avdelning. Är du en närvarande ledare med stort fokus på både vårdtagare och personal? Vill du göra skillnad för våra boende? Vill du komma in i ett spännande skede för äldreomsorgen i Vellinge kommun, och dessutom vara med i en tid av utveckling med stor möjlighet att kunna påverka kommunal äldreomsorg? Då är det dig vi söker! ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef har du möjlighet att göra skillnad för våra vårdtagare på St Knut och Aspens vård- och omsorgsboende. I uppdraget ingår att leda, utveckla och följa upp verksamheten inom ramen för kvalitet, personalförsörjning, arbetsmiljö och budget. Hos oss är det viktigt att du arbetar verksamhetsnära och att ditt ledarskap präglas av en vilja att tillsammans med dina medarbetare, vårdtagare och kollegor arbeta för att driva verksamheten framåt. Vi arbetar efter visionen "bästa möjliga livskvalité för dig " och eftersträvar hög nöjdhet hos vårdtagare och närstående. Verksamheten ska drivas med en budget i balans och vi hoppas att du tillsammans med oss vill utveckla den kommunala äldreomsorgen och tillföra nya perspektiv och tankemönster. Som enhetschef hos oss ansvarar du för 27 boendeplatser fördelat på tre avdelningar. Du kommer att ha HSL ansvaret och chef för våra fyra sjuksköterskor. På boendet finns ytterligare fyra demensavdelningar som en av dina enhetschefs kollegor ansvarar för. I arbetsuppgifterna ingår även chef i beredskap var sjunde vecka. KVALIFIKATIONER Vi har som krav att du är legitimerad sjuksköterska med minst 3 års erfarenhet av liknande uppdrag inom äldreomsorgen eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer lämpligt. Stor vikt kommer läggas på de personliga egenskaperna i förhållande till ledarskap. Att se helheter i verksamheter är en självklarhet för dig och vårdtagaren kommer alltid i fokus i alla dina beslut och hantering av din enhet. Du ska självständigt kunna ta ansvar för egna arbetsuppgifter och du tar även ansvar för det gemensamma resultatet och gör det som krävs för att organisationen ska uppnå sina mål. Vi ser gärna att du är lösningsfokuserad samtidigt som det är viktigt för oss att du är transparent i ditt arbete. Ett av de stora uppdragen kommer vara att skapa en god kultur och en känsla av tillhörighet till Vellinge kommun. Att kunna identifiera hur organisationens delar påverkar varandra och händelser utanför organisationen kan komma att påverka verksamheten. Att du agerar utifrån en helhetssyn för organisationens bästa ser vi som en självklarhet. Att arbeta målbaserat, genomföra aktiviteter och arbeta fokuserat för att uppnå ledningens och politikens krav och förväntningar på verksamheten är av stor vikt. Att planera, organisera och prioritera i ditt arbete på ett effektivt sätt är viktigt i detta uppdrag. ÖVRIGT Vi vill att det ska kännas bra både att bo och jobba i Vellinge kommun. För oss är mod, trovärdighet, glädje och omtanke viktigt för att trivas på arbetet och i vardagen. Våra medarbetare är vana vid korta beslutsvägar, goda utvecklingsmöjligheter och bra ledare (alla chefer får ledarskapsutbildning). Läs allt om försäkringar, tjänstepension och andra förmåner på Vellinge.se/jobba-hos-oss.
Vill du ha en tjänst som enhetschef som innebär möjlighet till både ett nära och delat ledarskap? Sök då tjänsten som enhetschef till Brobackens särskilda boende för äldre i Upplands Väsby kommun. Vi erbjuder dig Hos oss blir du som enhetschef en del i en välkomnande ledningsgrupp. Du blir även en del av en verksamhet vars arbetssätt utgår från att brukare alltid är i fokus. Vi strävar efter att kunna erbjuda en hög kvalité och god omvårdnad utifrån individens behov. Som chef i Upplands Väsby kommun erbjuder vi dig regelbundet interna utbildningar inom bland annat arbetsmiljö och kompetensutveckling vid behov. Fyra gånger per år hålls Ledarforum för kommunens alla chefer. Om oss Hos oss blir du en del av Väsby Stöd och Omsorg som ingår i social- och omsorgskontoret. Väsby Stöd och Omsorg är den kommunala utföraren av särskilda boenden för äldre, socialpsykiatri och LSS i Upplands Väsby kommun. Vårt arbetssätt präglas av tydligare chefsroller, bättre beslutsvägar och ett utgångsläge där brukaren alltid är i fokus. Ett viktigt område hos oss är digitalisering och dess möjligheter att kunna erbjuda en ännu högre kvalitet och omvårdnad utifrån individens behov. Brobacken är ett särskilt boende för äldre precis vid pendeltåget i Upplands Väsby. Brobacken har 76 lägenheter fördelade på somatiska- och demens avdelningar. Sammanlagt arbetar cirka 75 tillsvidareanställda medarbetare på Brobacken. Om tjänsten Som enhetschef kommer du att ha ett delat ledarskap med en kollega tillika enhetschef. Du har verksamhet, budget, personal och arbetsmiljöansvar för cirka 35-40 medarbetare. Det innebär att du: - Leder och fördelar det dagliga arbetet utifrån riktlinjer och rutiner samt stödja medarbetare. - Säkerställer arbetsmetoder och dokumentation i relation till brukare samt följer upp avvikelser och klagomål. - Arbetar aktivt utifrån kvalitetsledningssystemet och uppdaterar enhets rutiner SOL/HSL. - Arbetar med värdegrunden och verksamhetsutveckling. Upprättar och följer upp budget och verksamhetsplan - Genomför rekrytering, anställning och introduktion av medarbetare - Genomför medarbetar- & lönesamtal samt teamsmöten och APT (arbetsplatsträff) - Deltar på ledningsgrupparbete inom SÄBO (särskilt boende)Hälso- och sjukvårdsansvar för sjuksköterskor, arbetsterapeuter och fysioterapeuter Till stöd finns områdeschef för den kommunala utförarverksamheten inom SÄBO, områdeschef tillika din närmaste chef, enhetschefskollegor, central bemanningsfunktion, utvecklingsledare, kvalité- och miljöutvecklare, ekonomicontroller och HR. Du blir en del av ledningsgruppen inom särskilda boenden för äldre som består av områdeschef och totalt nio enhetschefer Är du den vi söker? - Har en relevant akademisk hälso- och sjukvårdsutbildning, så som sjuksköterskeexamen, socionom eller annan likvärdig högskoleutbildning - Flerårig erfarenhet som chef inom kommunal vård- och omsorg - Ingående kunskaper gällande Hälso- och sjukvårdslagen och Socialtjänstlagen som styr verksamheten så som lagar, förordningar, föreskrifter. - Goda kunskaper i svenska och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Som person är du strukturerad genom att du arbetar enligt en tydlig process och organiserar och planerar ditt arbete väl. Du behöver vara samarbetsorienterad, där du har ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Vidare ser vi att du är lösningsorienterad där du snabbt hittar lösningar på uppkomna problem. Vi tror dessutom på att du behöver vara trygg, vilket för oss innebär att du är säker i osäkra sammanhang och har förmåga att skilja på sak och person. Vi på social- och omsorgskontoret arbetar med allt från adoptionsfrågor till vård i livets slutskede. Vår verksamhet och organisationskultur präglas av vår värdegrund gällande delaktighet, kompetens, tillit och respekt. Det är grunden i vårt arbete och ett förhållningsätt mot varandra och de vi är till för. Ansökan Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Bakgrundskontroller kan förekomma under rekryteringsprocessen. Upplands Väsby kommun är ett finskt förvaltningsområde, informera därför gärna om du är finskspråkig. Hos oss får du såväl trygga anställningsvillkor som flera olika personalförmåner, som bland annat friskvårdsbidrag och förmånliga erbjudanden via vår förmånsportal. Mer information finner du på https://www.upplandsvasby.se/jobb-och-foretagande/jobb-och-praktik/kommunen-som-arbetsgivare.html Varmt välkommen med din ansökan!
Nu har du chansen att bli en av oss! Vi arbetar tillsammans med hjärta och kvalitet för att kunna ge bästa möjliga service till Ronneby kommuns invånare. Ronneby ligger vackert mellan hav och skog i mitten av Blekinge. Dessutom har vi bra kommunikationer med bil, tåg och flyg. Dina 2500 blivande kollegor är duktiga på att möta framtidens utmaningar och våra invånares ökade förväntningar genom digitalisering, samarbete och ett engagerat ledarskap. Tillsammans med dig gör vi Ronneby ännu bättre! Läs om Ronneby kommun via https://bit.ly/ArbetapåRonnebykommun ARBETSUPPGIFTER Som verksamhetschef inom Vård- och omsorgsförvaltningen är du direkt underställd förvaltningschefen och ingår i förvaltningens ledningsgrupp. Du ansvarar för verksamhetsområdet vård- och omsorgsboende, där du har tio enhetschefer direkt underställda dig. I uppdraget ingår fullt ansvar för verksamhet, ekonomi, personal och arbetsmiljö. En del av ditt uppdrag kommer vara att skapa inspiration, engagemang och delaktighet hos medarbetarna, något förvaltningen lägger stor vikt vid. I rollen ingår även att vara ambassadör för kommunens förhållningssätt samt förvaltningens värdegrund och tjänstegaranti. Tillsammans med dina kollegor i ledningsgruppen och medarbetarna kommer du att arbeta mot kommunens och nämndens uppsatta mål och i enlighet med förvaltningens vision och gemensamma framtidssyn, som lyder: "Individer är delaktiga för att skapa en vårdmiljö där teamarbete samt resurshantering möts för att leverera högkvalitativ, kostnadseffektiv och hållbar vård och omsorg. Genom innovativa processer och en kultur präglad av samarbete och patientsäkerhet säkerställer vi att vården och omsorgen är tillgänglig och förebyggande." KVALIFIKATIONER För att lyckas i ditt uppdrag som verksamhetschef har du förmåga att kunna skapa sammanhållning och bidra till ett arbetsklimat som präglas av tillit, prestigelöshet och samarbete. Förmåga att skapa en positiv arbetsmiljö som främjar engagemang, delaktighet och utveckling är en framgångsfaktor. Som person ser vi att du är modig, kan fatta självständiga beslut, är strukturerad, analytisk och trygg i dig själv. Du har god förmåga att formulera dig i tal och skrift och har ett tillitsbaserat ledarskap. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig med: • Relevant högskoleexamen • Lämplig arbetslivserfarenhet (såsom arbetat i en politiskt styrd organisation) • Minst tre års erfarenhet av arbete som chef • Körkort Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetslett andra chefer samt om du har dokumenterad erfarenhet av att leda och driva utvecklingsarbete inom verksamhet eller projektform. Intervjuer är planerade att genomföras vecka 33. För att komma ifråga för en anställning inom vård- och omsorgsförvaltningen i Ronneby kommun ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Blankett som ska användas heter "Utdrag för arbete på HVB-hem" Se mer: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/ Tänk på att beställa utdraget i god tid. ÖVRIGT Tillsättning sker om erforderliga beslut fattas. Ronneby kommun krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med dig som sökande ber vi dig ansöka via ansökningslänken i annonsen. En ansökan till Ronneby kommun är en allmän handling och dina personuppgifter hanteras enligt GDPR.
A-Omsorg AB söker en engagerad ledare med hjärta för omsorg Har du erfarenhet av ledarskap inom vård och omsorg och ett genuint engagemang för kvalitet och medarbetare? Då är det här din nästa utmaning! Om A-Omsorg AB A-Omsorg AB är ett växande omsorgsföretag med fokus på kvalitet, trygghet och individanpassad omsorg. Vi bedriver hemtjänst på uppdrag av kommunen och arbetar varje dag för att skapa en värdig och meningsfull vardag för våra kunder. Vår enhet i Göteborg är under utveckling – därför söker vi nu en Biträdande Verksamhetsansvarig som vill vara med och stärka ledningen och ta ansvar för den dagliga driften tillsammans med verksamhetsansvarig. Om rollen Som Biträdande Verksamhetsansvarig är du en viktig del av vårt operativa ledningsteam. Du arbetar nära den verksamhetsansvariga och är med och leder det dagliga arbetet, driver förbättringar och säkerställer att vår verksamhet håller hög kvalitet – både för kunder och medarbetare. Exempel på arbetsuppgifter: Stödja den verksamhetsansvariga i det dagliga ledarskapet Ansvara för bemanningsplanering, schemaläggning och driftfrågor Vara ett närvarande och stöttande stöd till omsorgspersonalen Säkerställa god kvalitet och följsamhet till gällande lagar och riktlinjer Följa upp dokumentation, kundärenden, avvikelser och kvalitetsmål Ha kontakt med anhöriga, biståndshandläggare och andra aktörer Vara ersättare för verksamhetsansvarig vid behov Vi söker dig som: Har tidigare erfarenhet från arbetsledning inom hemtjänst eller annan vård-/omsorgsverksamhet Är trygg i rollen som ledare och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt Har mycket god kännedom om SoL, HSL och gärna erfarenhet av LOV-verksamhet Är organiserad, flexibel och duktig på att skapa god struktur i det dagliga arbetet Har god administrativ förmåga och är van att arbeta i verksamhetssystem (meriterande: Treserva, Phoniro, Tes) Har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift Relevant utbildning inom vård och omsorg, socialt arbete eller motsvarande Vi erbjuder dig: En nyckelroll i en växande och ambitiös organisation Ett meningsfullt arbete där du gör skillnad varje dag Möjlighet att växa och utvecklas tillsammans med enheten Ett nära samarbete med engagerade kollegor och korta beslutsvägar
Vill du göra skillnad? ? Avdelning äldreomsorg egen regi och Johannas trädgård söker nu två biträdande enhetschefer som vill vara med och göra skillnad för Täbys äldre. God kvalitet är ett av de viktigaste ledorden för äldreomsorgen i Täby. Vi sätter alltid kunden/brukaren först och söker dig som har ett genuint intresse och engagemang för målgruppen. Urval och intervjuer kommer att genomföras löpande under sommaren, och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan! Om tjänsten Johannas trädgård i Täby kyrkby är ett nybyggt äldreboende för personer med behov av omfattande omsorg och/eller demenssjukdom. Vi söker nu två biträdande enhetschefer med stort intresse för att vara med och driva äldreomsorg i kommunens egen regi. Johannas Trädgård ligger nära Täby kyrkbys centrum med butiker och kommunikationer. Boendet har 86 ljusa och moderna lägenheter fördelat på tre plan med tre enheter på varje plan. Personalgruppen består av omsorgspersonal, sjuksköterskor, sjukgymnast, arbetsterapeut, samordnare, omsorgshandledare och aktivitetssamordnare. Som biträdande enhetschef har du personalansvar för drygt 30 medarbetare, omfattning fördelas i dialog med enhetschef. Du arbetar tätt ihop med enhetschef och den andra biträdande enhetschefen på Johannas trädgård. Du rapporterar direkt till enhetschef och tillsammans skapar ni innehåll och struktur i verksamheten. Du arbetar operativt genom att leda personalen i förändringsarbete vad gäller, rutiner, metoder och processer och du är ofta ute i verksamhetens dagliga arbete. Du ingår i egen regis ledningsgrupp, där du tillsammans med avdelningschef och kollegor bidrar till en samsyn kring uppdraget. Vem är du? Vi söker dig som har: Högskoleutbildning inom vård och omsorg, exempelvis socionom, sjuksköterska, arbetsterapeut, alternativt annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Tidigare erfarenhet från ledande roller med budget- och personalansvar inom äldreområdet. Goda kunskaper om aktuell lagstiftning inom äldreområdet. Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Goda kunskaper i MS Office och gärna även i verksamhetssystem som Pulsen Combine och Medvind. Tidigare erfarenhet av att arbeta som chef i politiskt styrd verksamhet Som chef är du en förebild och har förmåga att coacha och motivera dina medarbetare. Du är trygg i din roll som chef och har förmåga att skapa delaktighet och engagemang. Du är strukturerad och trivs med ordning och reda, men har också förmåga att omprioritera om/när det behövs. För att lyckas i rollen ser vi att du är en kommunikativ person med förmåga att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du har en personlig mognad och är prestigelös. Välfärdsteknik är och kommer att vara en viktig del inom äldreomsorgen, och vi ser därför att du har ett intresse för att medverka i denna utveckling. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om rekryteringsprocessen I Täby kommun genomförs rekrytering utifrån metodiken kompetensbaserad rekrytering. Rekryteringen omfattar även olika typer av bakgrundskontroller för en kvalitetssäkrad process. Innan en eventuell anställning i Täby kommun ombeds du som kandidat verifiera relevanta utbildningar och arbetslivserfarenhet samt uppvisa ett utdrag ur Polisens belastningsregister ”Utdrag från belastningsregistret för enskild person enligt 9 § 1 stycket lagen (1998:620) om belastningsregister”. Utdraget ska uppvisas i obrutet kuvert och går att beställa på Polisens hemsida Kontrollera egna uppgifter, e-tjänst | Polismyndigheten (polisen.se). I det fall tjänsten är säkerhetsklassad kommer även en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras före beslut om anställning. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Vi vill upplysa om att din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen, vilket innebär att dina ansökningshandlingar kan begäras ut. Om verksamheten Täby är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, attraktivt näringslivsklimat och stabil ekonomi. Skolorna i kommunen uppvisar toppresultat, förskolorna erbjuder en trygg och stimulerande miljö och vid kommunens äldreboenden är nöjdheten stor. Läget är attraktivt med närhet till både Stockholm och Arlanda, samtidigt som tillgången till skog, hav och strövområden ger möjlighet till naturupplevelser och rekreation. Täby utvecklas med nya attraktiva och trygga miljöer och genom att befintliga områden vidareutvecklas – hållbart, med omsorg om kulturarv och där större sammanhängande grönområden värnas. Halva Täby ska vara grönt och hela Täby hållbart. Trafik och infrastruktur ska fungera i vardagen och utvecklas för framtiden. På kommunledningskontoret finns de centrala ledningsresurserna och det administrativa stödet till kommunens verksamhetsområden som till exempel ekonomi, utredning, HR och kommunikation. Vi samordnar och driver övergripande utveckling och ansvarar för strategier, riktlinjer och verktyg.
Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10 000 kollegor vill vara med och göra det möjligt – i både handling och bemötande. Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss. Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord! ARBETSUPPGIFTER Bli en del av oss. Våga leda där livet händer. Här, i hjärtat av vår stad, formas varje dag berättelser om värdighet, omsorg och livsglädje. Berättelser hämtade av de insatserna som vi alla tillsammans gör för de vi är till för. Nu söker vi två verksamhetschefer som vill stå mitt i detta och samtidigt bana väg för morgondagens äldreomsorg. Vår resa fortsätter: vi växer, vi förnyar och vi säger farväl till några fantastiska kollegor som tar nya kliv i sina karriärer. Därför kliver du in just nu, när förändring blir möjlighet och när vi bygger vidare på något större än oss själva. Som verksamhetschef är du inte bara en ledare, du är en kulturbärare. Du leder din egen grupp av enhetschefer och bidrar till hela avdelningens utveckling, sida vid sida med 3700 kollegor som varje dag sätter människor främst. Hos oss är du nära verksamheterna och de människor du leder, från vårt kontor på Zirkongatan, Vågmästaregatan eller Gårdavägen och hela vägen ut till boendena där livet levs, av både hyresgäster och medarbetare. Du finns där när det behövs som mest: i samtal, i svåra beslut och i stunder av skratt. Tillsammans med oss tar du nästa steg i en förändringsresa vi kallar ÄVO 2.0. Det stärker både dig, dina chefskollegor och alla medarbetare, och ger bättre förutsättningar att göra verklig skillnad varje dag. Du får ett förtroende. Du får ett ansvar. Och du får vara en del av visionen som bär oss alla: att varje hyresgäst ska leva gott, med självbestämmande, varje dag hela livet. Är du redo att lämna avtryck som märks långt bortom arbetsdagen? KVALIFIKATIONER För att lyckas i rollen behöver du ha en relevant högskoleexamen och gedigen erfarenhet som chef. Det är en fördel om du har arbetat på strategisk nivå, gärna i en politiskt styrd organisation, och har erfarenhet av att leda andra chefer, gärna i rollen som chef över chef. Vi söker dig som med trygg hand skapar riktning, väcker engagemang och bygger förtroende, både i din närmaste grupp och i hela organisationen. Du kommunicerar klart och tydligt, går gehör för idéer och kan motivera andra. Du står stadigt när det blåser och fattar beslut, som både gör skillnad och är kloka på både kort och lång sikt. Din styrka ligger i att se helheter, sammanhang och hur allt hänger ihop. Du skapar värde genom samarbete och delar gärna din kunskap för att lyfta andra. Med nyfikenhet och drivkraft vill du, precis som vi, fortsätta utveckla framtidens äldreomsorg. Tillsammans kan vi nå nya höjder och forma morgondagens vård och omsorgsboende och korttidsenheter. Hos oss får du möjlighet att använda hela din erfarenhet, utmana invanda arbetssätt och bidra till en kultur där delaktighet och engagemang är en självklarhet. Tillsammans gör vi skillnad varje dag. Är du redo att anta utmaningen? Sök idag! ÖVRIGT För denna rekrytering är de preliminär planerade intervjutiderna den 7 och 8 augusti. Intervjuerna kommer att vara digitala. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta rekryterande chef, Lisbeth Olsson fram till vecka 27. Därefter kan du kontakta verksamhetscheferna angivna ovan utifrån veckorna du ser där. Vi är Sveriges största kommunala vård- och omsorgsaktör. Hos oss får du: • En arbetsgivare som främjar lika rättigheter och möjligheter oavsett bakgrund eller yrkeskompetens • Trygg anställning • Meningsfulla arbetsuppgifter • Karriärmöjligheter och kompetensutveckling • Heltidsanställning med möjlighet till deltid • Goda semestervillkor • Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Läs mer om våra förmåner här: https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/formaner-och-lon Du ansöker via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter? Ring rekryterande chef för att få reda på fler ansökningsalternativ istället för att skicka in en ansökan. I denna rekrytering ansöker du utan personligt brev. När du söker kommer du få svara på frågor relevanta för tjänsten. Dina svar blir en viktig del av vårt urvalsarbete. Vi undanber oss erbjudanden om kompetensförmedling, annonsering och rekryteringshjälp. I denna rekryteringsprocess är valet av rekryteringskanaler redan bestämt.
Nu växer vi! Socialförvaltningen utvecklas och stärker vår organisation med en ny chefstjänst. Kom, var med och utveckla framtidens vård och omsorg i Karlsborgs kommun! Vi erbjuder Nu har du chansen att bli en del av vår spännande resa! Socialförvaltningen i Karlsborgs kommun växer och söker nu en drivande och inspirerande Vård- och omsorgschef. Tillsammans kommer vi att forma framtidens vård och omsorg och säkerställa att vi erbjuder våra medborgare den bästa kvalitén vi kan. Som anställd i Karlsborgs kommun tar du självklart del av förmåner såsom betald semester från första anställningsåret och individuell lönesättning. Du är vår viktigaste resurs och vi vill ge förutsättningar till ett välmående liv. Det gör vi genom att satsa på ett brett friskvårdsutbud med gratis motionssim och vattengympa, kostnadsfri massage samt friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme utifrån dina förutsättningar. Det finns också möjlighet till extra semesterdagar genom semesterväxling liksom en rad andra förmåner som du kan ha rätt till. Läs gärna mer om dem https://karlsborg.se/naringsliv--arbete/jobba-hos-oss/formaner/. Arbetsplatsen Välkommen till en meningsfull arbetsplats där du har möjlighet att göra en verklig skillnad i människors liv! Här får du chansen att driva förändring och förbättringsarbete inom vården, och vara en nyckelperson i utvecklingen av verksamheten. Med den utökade chefsfunktionen stärker vi ledarskapet och förutsättningarna för verksamheterna. Socialförvaltningen i Karlsborg ansvarar för äldreomsorg, omsorg om personer med funktionsnedsättning, kommunal hälso- och sjukvård samt individ- och familjeomsorg. Förvaltningen har totalt ca 250 medarbetare och vi är i en spännande fas av utveckling. Som vård- och omsorgschef kommer du att leda och stödja sex enhetschefer med olika ansvarsområden inom vård och omsorg samt administrativ personal. Samtliga av dina medarbetare har sin arbetsplats på Haganäsets äldreboende, där också du kommer att ha din arbetsplats. Du kommer att ingå i socialförvaltningens ledningsgrupp tillsammans med individ- och familjeomsorgens enhetschef, enhetschefer funktionsstöd samt centraliserad administrativ personal, som leds av Socialchefen. Som chef har du självklart tillgång till stödfunktioner inom ekonomi, HR och digitalisering. Arbetsuppgifter Som vård- och omsorgschef kommer du att spela en avgörande roll i att leda och utveckla vår organisation. Du kommer att ansvara för att säkerställa högkvalitativ omsorg och vård, vilket innebär att du arbetar aktivt med personalledning och utveckling inom området. Ditt initiativtagande och ledarskap kommer att vara centralt i att skapa en positiv och strukturerad arbetsmiljö där medarbetarna trivs och presterar på bästa sätt. Du har i din tjänst det övergripande ansvaret för verksamhetens ekonomi, personal och arbetsmiljö samt den administration som kommer med dessa ansvarsområden. Inom uppdraget ligger ansvaret att utvärdera kvaliteten i de tjänster som erbjuds och säkerställa att vi uppfyller alla lagkrav och riktlinjer. Kvalifikationer Vi söker en Vård- och omsorgschef med en stark vilja att skapa en trygg och utvecklande miljö för både medarbetare och vårdtagare. Du är en driven initiativtagare med förmåga att samarbeta och bygga meningsfulla relationer. Ditt ledarskap är tydligt och strukturerat och du uppmuntrar dialog, delaktighet och gemensamt ansvar. Du som söker har universitets- eller högskoleexamen inom vård och omsorg, socialt arbete eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant. Du ska ha chefserfarenhet inom vård och omsorg och det är meriterande om det ingått att leda chefer. Du är trygg i din roll som ledare och har modet att tänka nytt och utmana invanda arbetssätt. Du har förmågan att organisera, prioritera och anpassa dig till förändrade förutsättningar. Ditt ledarskap bygger på kommunikation, öppenhet och förtroende. Vi värdesätter självständighet, samarbetsförmåga och ett närvarande ledarskap. Om du vill vara med och utveckla vård och omsorg med kvalitet och omtanke, så ser vi fram emot din ansökan! Övrigt För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Karlsborgs kommun använder vi oss av rekryteringsverktyget Varbi. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Varbi genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Intervjuer kommer att ske under vecka 34. Karlsborgs kommun som arbetsgivare Karlsborgs kommun med sina ca 7 000 invånare hälsar dig välkommen till en fantastisk boendemiljö och rika rekreationsmöjligheter! Karlsborg är den lilla kommunen med det storslagna läget vid Vätterns strand. Det fantastiska landskapet, närheten till Tivedens skogar tillsammans med sjöarna och vattendragen ger Karlsborg dess alldeles unika prägel - En guldplats helt enkelt, vilket du kan ta del av via film https://youtu.be/aiKLf7PYHiQ Hos arbetsgivaren Karlsborgs kommun är det viktigt att varje medarbetare kan känna stolthet över sin insats och sin verksamhet. Det tror vi bland annat skapas genom att ge alla möjlighet att utvecklas, lära nytt och medverka i förbättrings- och utvecklingsarbetet. Det finns bra pendlingsmöjligheter till och från bl a Skövde, för dig som inte är redo att flytta hit än. Kommunen har ungefär 500 anställda. Kika gärna in och ta del av vår vardag på vårt https://www.instagram.com/karlsborgs_kommun/
Nu söker vi till Region Väst en vice Regionchef ! Nu får du chansen att växa i en roll som spänner över så väl ledarskap som verksamhetskunskap samtidigt som du deltar aktivt i vårt utvecklingsarbete. Inom Vardaga är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: Ledarprogram via vår egen utbildningsorganisation Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Coachande och stöttande chefer nära dig Tydliga arbetssätt för att ge den bästa omsorgen till våra boende Karriär- och utvecklingsmöjligheter Vi har även kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag. Om rollen Vill du vara med på Vardagas utveckling i Region Väst? Vi söker dig som vågar tänka och arbeta utifrån nya metoder samt är systematisk och noggrann. Du blir verksamhetschefernas närmaste stöd och samarbetar med Regionchefen samt ingår i hens ledningsgrupp. Tillsammans ser ni till att skapa ett gott arbetsklimat i regionen. Utifrån dina ansvarsområden ska du löpande följa upp och rapportera resultat till regionchefen och säkerställer att vi följer avtal och kvalitet inom verksamheterna. En viktig del av arbetet är att bibehålla goda relationer med kunder, närstående, uppdragsgivare, myndigheter och andra intresseorganisationer. Som vice regionchef driver du även utvecklingsarbete i syfte att förbättra kvalitet och ekonomi. Som vice regionchef är du ansvarig inom nedanstående områden: Driva och företräda företaget i regionen utifrån våra mål och våra värderingar. Leda, utveckla och stödja verksamhetschefer i regionen. Stimulera kreativitet och utmana etablerade arbetssätt tillsammans med verksamhetscheferna. Ansvara för det operativa arbetet (koordinerande roll) vilket bland annat innebär att vara uppstartsansvarig av nya verksamheter eller ansvarig vid avslut av verksamheter. Bistå regionchef i upphandlingar och i anbudsarbetet samt identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter. Vid behov agera tillförordnad verksamhetschef eller tillförordnad regionchef. Aktivt ledarskap För att lyckas som chef och ledare hos oss krävs ett aktivt ledarskap som grundar sig i våra värderingar. Ett ledarskap som skapar motivation och engagemang hos våra medarbetare. Du är initiativrik och lyhörd för kundens behov och känner en självklar respekt för andra människor. Det är självklart att du som Verksamhetschef lever våra värderingar: Respekt – Alla har rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande. Ansvar – Vi har medarbetare som vågar och vill och har chefer som lyssnar och leder. Enkelhet – Det är enkelt att påverka och att vara medarbetare eller att bo och vistas hos oss. Kunskap – Vi reflekterar, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens. Din erfarenhet och kunskap Vi önskar att du är: Coachande och vill att dina medarbetare växer, utvecklas och tar ansvar. Tycker om att ge och ta emot feedback samt bryta ned och arbeta mot uppsatta mål. Lösningsorienterad och ser möjligheter framför hinder. Prestigelös, självständig och samarbetsvillig Affärsmässig genom att vilja och ha förmåga att styra och följa upp verksamheten utifrån kvalitetsmål och ekonomiska ramar. Systematisk och noggrann. Du har relevant högskoleutbildning och erfarenhet av äldreomsorg. Du har även några års dokumenterad erfarenhet av chefsuppdrag och goda vitsord gällande ledarskap. God datorvana med goda i kunskaper i våra olika system som t.ex. Medvind, Power BI Inplace samt Q-maxit, samt erfarenhet av dokumentation är viktigt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. I tjänsten ingår resor i hela region Väst vilket är i, Värmland, Västra Götaland och Hallands län, varför körkort är ett krav. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Enligt Överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-07-17 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: [email protected] Observera att det inte går att ansöka via E-post. Facklig kontakt: Vision,[email protected] Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 17 jobb