Applikationsutvecklare

Sök bland 69 lediga jobb som Applikationsutvecklare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Android Developer to Digital Channels | SEB, Solna

Private and Corporate Digital Channels mission is to provide a world-class customer experience for SEB customers. The channels we are covering are different segments within our Business, such as Internet bank, Business arena, Mobile applications and Nexus. Now we are seeking for our new star in Android development who is driven to influence our application development for the present and for the future! What you will be doing As an Android developer you will work with development of SEB's mobile applications for private, corporate and youth customers. You will be a part of a cross functional team consisting of colleagues working with development, test and integration. In the role you will develop, maintain, design and implement new user-facing applications. The applications displays most of SEB's services, therefore you will collaborate with a large variety of colleagues both from the IT and Business area. The applications are used by a large number of consumers, therefore we are actively ensuring that it is robust, scalable and accessible 24/7/365. Another important part of your role is to pay attention to the practices and methodologies used in mobile development and share the knowledge with other team members. Who we are looking for To thrive and succeed in this role, you take your own initiative in a technically competent team. As a person you can be constructive in a group and be inspired by taking responsibility and driving change through new technology. Thus, you will have the ability to collaborate with multiple colleagues, strong communication skills, driven and have an analytical mindset. You have a great interest in tools, architecture and design. We believe that you have: ·Experience in working with Native Android development in Java / Kotlin ·Experience in working with WebViews and developing hybrid apps ·Experience of working with REST Api is desirable, experience in web development (HTML, CSS, Javascript) is meritorious ·Fluency in English is required as it is our corporate language What we offer We offer many experiences and benefits to our employees, and there is nuance to every individual’s career experience, but the elements that define the core of our offering are: ·Deliver world-class service to customers ·Opportunities to help transform an industry ·Extensive training and learning opportunities ·Attractive compensation and benefits

23 februari 2024
Sista ansökan:
8 mars 2024
Applikationsexpert till växande bolag

Applikationsexpert med intresse för kod till mindre bolag med stora kunder. På SystemWeaver blir du en del av ett expanderande och engagerat team där du kommer att befinna dig i den optimala knutpunkten mellan kundprojekt och intern produktstrategi. SystemWeaver är ett företag som skapar innovativa lösningar för att utveckla framtidens mjukvarudefinierade fordon. Med vår ledande mjukvara servar vi både svenska och internationella kunder i utvecklingen av nästa generations fordon, oavsett om det handlar om personbilar, lastbilar, bussar eller byggmaskiner. Nu letar vi på SystemWeaver (även kända som Systemite) efter dig – en nyfiken applikationsspecialist med koll på kod som vill vara med och leda designen av framtidens fordonssystem och mjukvara. Kompetenser För att passa i rollen ser vi att du har åtminstone fem års erfarenhet som applikationsutvecklare. Du har ett gediget intresse för kod och en bakgrund inom kodande, och kan formulera lösningar på ett problem som en algoritm eller ett skript. Tidigare erfarenhet av arbete med SystemWeaver är mycket uppskattat men inte ett krav. Du har goda kunskaper i engelska. Erfarenhet från programmeringsspråk som Python, XML och .NET/C# är mycket positivt. --- Gå in direkt och gör en anonym lönematchning: https://jobnet.se/applikationsexpert-systemweaver?utm_source=arbetsformedlingen&utm_medium=annons&utm_content=systemweaver&utm_term=applikationsexpert --- Rekryteringen sker via Jobnet.se där du även hittar bilder, videos och mer information om tjänsten och företaget.

22 februari 2024
Sista ansökan:
26 februari 2024
Internal Application Developer

Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations - and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate - by being a strong and personal financial partner. Job ID: 22609 At Nordea, we're not just financial powerhouse - we're also at the forefront of technological advancements, and we're inviting you to join our prestigious CI/CD Automation team. Are you tech-savvy problem solver with a passion for automation and cutting-edge technologies? We're looking for someone like you! We are now looking for an Internal Application Developer to be a part of our team in Stockholm. About this opportunity Welcome to CI/CD Automation. Your role as an Internal Application Developer will revolve around designing and developing internal applications empowering our internal customers to work more efficiently. We are managing Internal Development Platform tools and building Internal Applications Landscape that supports Software Development, DevOps and Operations teams in their interaction with standard Nordea Software Delivery Process. We leverage tools like Kubernetes, Tekton, ArgoCD and Ansible. We build our internal software in diverse stack using ReactJS, NodeJS, Java, Python and Ansible to cover Frontend, Backend, APIs and automation software. Collaborating with cross-functional teams you'll troubleshoot and resolve technical challenges as well as deliver new software in quest to find ever more optimal solutions. You will work closely with both operations and development teams as well as our architects, business people and many others in your daily work. You will be taking part in the development of Internal Developer Portal, Platform APIs, Automations as well as other tools. We have an international team that consists of highly skilled colleagues with diverse backgrounds and we work within hybrid model. What you’ll be doing: * Participating in development of cutting-edge Internal Developer Portal built with Spotify Backstage / ReactJS / NodeJS stack * Participating in development and maintenance of Platform APIs landscape (Java, Python) * Supporting and developing the CI/CD pipelines towards software developers and business projects (Tekton, Ansible) in our journey to build Platform for standard Technology Stacks in Nordea * Automating tasks, configuration management to enable consistency, effiency and reduce incidents with minimum time to recover ratio * Implementing and supporting “Everything as Code” principles in CI/CD Automation (e.g. infrastructure as code, policy as code) You’ll join a team with a strong mindset towards enabling high quality customer and user-oriented IT services. The role is based in Stockholm, Sweden. Who you are Collaboration. Ownership. Passion. Courage. These are the values that guide us in being at our best – and that we imagine you share with us. To succeed in this role, we believe that you: * Have experience in Software Developmemt * Have interest in creating modern Internal Development and Hosting Platform  * Have knowledge and experience in CI/CD processes and tools (e.g. Kubernetes, Tekton, ArgoCD, Jenkins) * You can follow strict controlled Change process in the Bank (work with Incidents, Change Management, etc) and Guidelines in software development * Can deploy and configure service running in Kubernetes * Are used to proactively seek knowledge, promote collaboration and sparring within a team and across teams * Are a highly innovative problem solver with strong analytical and customer service abilities * Show a good reasoning attitude and ability to quickly understand complex application landscapes * Have good communication skills in English (written and spoken) Your experience and background: * Software Development experience with at least one of the following: Java, Python, NodeJS, ReactJS or Ansible * Have experience in Automation, CI/CD, DevOps, SRE or similar area * Preferable education level of BSc or MSc degree within IT/Engineering * Experience in Linux system administration/scripting is a plus (bash/other scripting languages, coreutils, nginx etc.) * Networking and Containers knowledge will be a plus * Previous experience with Spotify Backstage is a plus If this sounds like you, get in touch! Next steps Please note that we will start screening applications already before job opening closes. Submit your application as soon as possible, no later than 17/03/2024. At Nordea, we know that an inclusive workplace is a sustainable workplace. We deeply believe that our diverse backgrounds, experiences, characteristics and traits make us better at serving customers and communities. So please come as you are. For union information, please contact [email protected] or [email protected].

22 februari 2024
Sista ansökan:
17 mars 2024
Mjukvaruutvecklare till Goodtech

Om tjänsten Vi står inför en stark tillväxt och söker därför fler mjukvaruutvecklare till vårt drivna och kompetenta team. I rollen som programmerare kommer du att arbeta med både utveckling samt projektleveranser mot tillverkande industri. Du kommer främst jobba med utveckling av MES-system. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med bland annat: - Utveckla och bygga nya moduler - Sätta upp integrationer - Vara delaktig i kravställning Vad erbjuder vi dig? På Goodtech har vi roligt på jobbet och vi hjälper varandra att lyckas tillsammans. Letar du efter en flexibel arbetsplats med möjlighet till hemarbete kommer du trivas hos oss. Hos oss är din utveckling anpassad efter dina personliga intressen. För oss är det självklart att alla anställda har olika bakgrund, intressen och talanger. Om dig Vi ser även att du är en kreativ och nytänkande person som tycker om att arbeta teambaserat. Är du dessutom ansvarstagande och engagerad så kommer du att trivas bra hos oss. Vi söker dig som har: - Relevant IT-utbildning - Erfarenhet av Microsoft-stacken (C#/.NET) - God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift Det är meriterande om du har erfarenhet och kunskap inom: - Unix / Linux - Relationsdatabaser - MES-system (TrakSys) - Jobbat mot tillverkande industri Om oss Vi på Goodtech arbetar med de allra mest spännande och intressanta digitaliserings- och industriprojekten med framgångsrika kunder som ligger i framkant när det kommer till utveckling. För oss är det viktigt att vi har kul och trivs på jobbet och det är en av anledningarna till att vi är Great Place to Work certifierade. Vi är en välkomnande arbetsplats där vi bryr oss om varandra och hjälps åt för att tillsammans bli lite bättre hela tiden. Goodtech ASA är noterat på Oslo Bör, och har en omsättning på ca NOK 600 miljoner och har omkring 300 medarbetare i Norge och Sverige Goodtech är Nordens ledande systemintegratör med mer än 300 duktiga medarbetare som med sin erfarenhet och kompetens bidrar till att effektivisera industrin - varje dag! Vårt samlade kompetensutbud lever upp till ambitionen att digitalisera industrin och förbättra våra kunders konkurrenskraft genom att kombinera vår process- och lösningsexpertis med ny software, teknik och optimeringsexpertis. Om rekryteringsprocessen I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset. Testhuset arbetar enligt ISO 10667 i alla sina rekryteringsprocesser för att uppnå en kvalitetssäkrad fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Linus Westling på telefon 076 326 23 47 eller på [email protected] eller Elin Skau på 073 529 69 67 eller på [email protected] Du är varmt välkommen in med din ansökan senast den 10 mars.

21 februari 2024
Sista ansökan:
7 juli 2024
Apputvecklare IT-avdelningen, Norrköping

Arbetsplatsbeskrivning För att polisen ska kunna möta brottsutvecklingen i samhället arbetar vi ständigt med att utveckla den senaste tekniken. Det du utvecklar bidrar till att skapa trygghet i människors liv, varje dag. För att komma till rätta med dagens brottslighet måste man inte bära uniform. Vi söker nu apputvecklare som är redo att bidra till att säkra Sveriges gränser, både den inre och den yttre. Polisens IT-avdelning har cirka 1100 anställda och ansvarar för all IT som används av myndighetens cirka 37 000 medarbetare. Vi växer och söker nu två utvecklare till Norrköping. Det finns möjlighet att arbeta hemifrån upp till två dagar i veckan. Arbetsbeskrivning Är du en apputvecklare och söker nya spännande utmaningar där din kompetens kan bidra till ett bättre och säkrare samhälle? Vi söker nu två apputvecklare till grupperna som jobbar för gränspolisen. Våra produkter används både av gränspolisen vid de yttre gränserna men även av våra vanliga poliser inom landet, för att säkra att bara individer med giltiga tillstånd vistas i Sverige. Våra utvecklingsteam ansvarar för hela produktens livscykel, teamen prioriterar och styr val av tekniker samt utvecklingsarbetet. Vi arbetar enligt moderna agila principer och anser att de bästa systemen och smartaste lösningarna skapas genom en förståelse för de som använder systemen. Möjligheten att få besöka verksamheten är stor, vi strävar efter att ofta besöka och förstå våra användares behov och situation. Kvalifikationer Vi söker dig som har: Relevant eftergymnasial utbildning inom IT, gärna med examen, alternativt att du har motsvarande förvärvad erfarenhet som Polismyndigheten kan bedöma som likvärdig. Minst 4 års aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av apputveckling inom iOS med SwiftUI Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Anställningen kräver svenskt medborgarskap. Meriterande kompetenser Det är meriterande om du har erfarenhet och/eller kunskap av ett eller flera områden nedan: UI/UX-design för iOS Erfarenhet av att arbeta agilt i tvärfunktionella team JavaScript/TypeScript, Angular eller React Personliga egenskaper Hos oss arbetar du i ett agilt självorganiserande team med stora möjligheter att påverka din vardag. Därför ser vi att du har förmågan att arbeta självständigt samtidigt är du en lagspelare som har lätt för att samarbeta. För oss är det viktigt att du är rätt person och att du vill utvecklas tillsammans med oss. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrig information Vi går löpande igenom de ansökningar vi får in. Om vi bedömer att din profil matchar IT-avdelningens kompetensbehov kommer vi att kontakta dig. Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Omfattning: Heltid Arbetstid: Dagtid Tillträde: Enligt överenskommelse Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Anställningen kräver svenskt medborgarskap. Som statligt anställd på Polismyndigheten erbjuder vi även särskilda förmåner kring pension, föräldralön, friskvård m.m. Läs mer om våra förmåner och villkor här: polisen.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-polisen/det-har-erbjuder-vi/ I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar. Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till [email protected] senast den 13 mars. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A100.898/2024 i mailets ärendemening. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Polismyndigheten Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på https://polisen.se/erbjudande Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! #LI-Hybrid Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

21 februari 2024
Sista ansökan:
13 mars 2024
Data Engineer

Global migration is a 21st-century reality. Whether people are fleeing from something or racing towards better opportunity, following love or seeking new experiences, more and more are living in different environments and in new ways. We celebrate the power of people coming together. That’s why we connect ambitious people abroad with their families and friends back home so they can support each other, and lead more enriched lives. With international calling, mobile top-up service and more, we design products with the needs of modern migrants in mind. Our ambitious team reflects our international audience. We are a diverse group of people from all over the world that come together every day—and we’re looking for others driven by the same desire to create meaningful products that bridge cultural and geographic distances. Location Stockholm, Sweden Key Responsibilities: Architect, Develop and Monitor Data Pipelines: Design, develop and maintain efficient and scalable data pipelines for seamless data flow into our Snowflake DWH. Activate data in other systems from DWH data (e.g., CRM, Customer support tool). Implement best practices for data architecture, ensuring reliability and performance. Monitor data ingestion, transformation and loading jobs, addressing failures and resolving incidents in the pipeline. Tech Stack Expertise: Utilize Snowflake, dbt and Looker to enable robust BI reporting and analytics. Leverage AWS technologies (Lambdas, S3, Kinesis) to enhance data processing capabilities for near real-time analytics. ELT Techniques: Dimensionally model data into Facts and Dimensions for direct use in BI and analytics. Ensure data accuracy and consistency through tests at relevant stages of the data pipeline. Cross-Functional Collaboration: Collaborate with cross-functional teams to understand data requirements and contribute to the development of analytics solutions. Work closely with data scientists, analysts and stakeholders to ensure alignment with business objectives. Innovation and Adaptability: Stay updated on industry trends and actively explore and integrate new tools and technologies. Conduct POCs and evaluations of new tools and technologies to contribute to Rebtel's future tech architecture. Implement strategic and forward-thinking solutions to realize the target state of Rebtel's technical landscape. What we seek  Experience in building data pipelines that integrate with varied data sources Experience in ELT techniques and data warehouse modeling Excellent SQL skills Some or all technologies: dbt, Python, AWS (or other cloud data platforms) Excellent collaboration and communication skills Ability to thrive in a dynamic and innovative environment Bonus points Experience from a fast-paced company with digital products, marketing, and/or machine learning A degree in computer science or equivalent Experience with data visualization and reporting using tools like Looker or similar Ideal candidate 3+ Years within Data Engineering  Experience working with ELT methodologies and data warehousing A great team player Happy trying out new techniques and technologies We are Rebtel - People from all around the world, as of now 23, countries and more to come. We believe in equal opportunity and value diversity at our company. We do not discriminate on the basis of race, religion, colour, national origin, gender, sexual orientation, age, marital status, veteran status, or disability status

20 februari 2024
Sista ansökan:
20 april 2024
IT Specialist Opentext

Vill du vara med och bygga upp vår kunds nya tjänst för dokumenthantering? Vi letar efter dig som har erfarenhet av utveckling och förvaltning av applikationer. Du kommer att bli en del av det team som ansvarar för utrullning och förvaltning av Opentext som dokumenthanteringssystem hos kund. Din roll Du kommer att primärt arbeta med drift och förvaltning, men också vara delaktig i implementationen av Opentext i olika affärsområden både i Sverige och globalt. Exempel på arbetsuppgifter: På daglig basis säkerställa att systemet är uppe och snurrar Ärendehantering: Skapa och lösa incidenter samt arbeta med ärenden (ändringar och önskemål). Installation och uppdatering av Opentext. Test av ny funktionalitet, migrering, installation av ny instans etc. Delta i implementations- och migreringsprojekt. Dokumentation (teknisk dokumentation, beskrivning av processer och metoder mm) Utveckling och införande av förbättringar och automatisering. Din profil För att passa i rollen tror vi att du är analytisk och strukturerad och har ett intresse för förvaltning och vidareutveckling av applikationer. Du tycker om problemlösning, är bra på att kommunicera och tar egna initiativ. Då du kommer vara en del av ett team där man delar med sig av kunskap och tar hjälp av varandra bör du gilla att samarbeta. Vidare bör du vara prestigelös och ha en förmåga att kunna arbeta i både detalj och helhetsperspektiv Du bör ha erfarenhet inom följande områden: Kunskap om OpenTexts produkter eller liknande Information Management system Windows Server Databas, gärna PostgreSQL Kunskap om XML-relaterade tekniker och ramverk, t ex SAX, DOM, XTAX Förvaltning av webapplikationer Övergripande kunskap om nätverksprotokoll TCP/IP Erfarenhet av konto- och behörighetshantering via LDAP, Azure AD och Active Directory Scriptspråk Det är meriterande om du har någon av följande erfarenheter: Cloud, Kubernetes, Azure Containerlösningar Agilt arbetssätt Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där vår kund har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Visst låter detta som ett spännande uppdrag? Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan inkluderat CV som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort. NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.

19 februari 2024
Sista ansökan:
20 mars 2024
Concept Engineer

Concept Engineer Are you a skillful Concept Engineer who can understand customers’ needs and transform them into solutions? Then this challenge is for you! You will be a part of a growing company in an international environment. Main activities and responsibilities Maintain and develop customer relations at an early stage of the process working close together making proposals and quotations in competition with other global players Develop factory layouts based on our unique and proven solutions creating and describing the values for the end-user to be convinced Do the conceptual design of new solutions required. Make calculations, visualizations, and simulations to verify the functionality and performance needed Make accurate cost estimations and time schedules and identify risks Involve and commit colleagues and lead internal reviews Make the most attractive descriptions and presentations, build credibility and trust Support the realization of the proposal in the project phase This is you You can work in a structured way and have a passion for machines, mechanical solutions, and robotics with the automation needed to make it run. You also have 3-4 years of experience. Required skills Experience working closely with customers and end-users Project results; cost-control, negotiations, scheduling, and risk management Fluent English in both writing and speech Fluent in design / layout engineering with CAD tools Experience of doing visualizations and simulations Working at FlexLink This role will be based at the global headquarters in Gothenburg. You´ll be a part of an expanding team and will work in a dynamic and inspiring work environment at FlexLink FlexLink is an industry leader for automated production flow solutions. Working closely with global customers, we provide innovative, optimizing solutions to produce goods smarter, safer and at lower operating costs. Headquartered in Gothenburg, Sweden, FlexLink has operating units in 26 countries and is represented in more than 60. FlexLink has about 1,200 employees and a turnover of 3 Billion SEK. FlexLink is part of Coesia, a group of 21 companies specialised in highly innovative industrial and packaging solutions based in Bologna, Italy. The Group, whose sole Shareholder and President is Isabella Seràgnoli, is present in 35 countries with 84 production plants in 136 operating units and has over 8,000 employees. Among other benefits, we offer: Collective agreement (incl. pension contribution) Medical insurance Wellness allowance (Friskvårdsbidrag) Parental pay ATK (Arbetstidsförkortning) Parking onsite and great connection by train/tram/bus, etc Hybrid work Join the team! We are looking forward to receiving your application through our job portal. This is a permanent position, full time. If you have any questions, feel free to reach out to Matilda Nilsson at [email protected] Kindly note that due to GDPR we will not accept applications via mail. Please use the link to apply via our career site. External agencies are kindly requested not to contact the company regarding this position.

19 februari 2024
Sista ansökan:
20 juni 2024
Apputvecklare

Är du en erfaren apputvecklare och letar efter nya utmaningar!? Här är du med och skapar nya affärsmöjligheter för våra ventilationslösningar. Tillsammans med R&D och övriga i teamet är du med och tar fram lösningar för att möta framtidens behov av smarta och energieffektiva ventilationssystem! Om tjänsten Vår avdelning ITSolutions fortsätter att växa, som en del i vår utveckling söker vi nu två apputvecklare till vårt utvecklarteam. Vi är idag ett gäng på 15 medarbetare som arbetar med allt från kravanalys, mjukvaru- och systemutveckling, projekt- och produktledning till utbildning. Tillsammans på avdelningen hjälper vi våra kunder till en enklare vardag samtidigt som vi ser till att våra ventilationssystem och produkter når sin fulla potential. Vårt team bygger på att man hjälps åt och hugger i där det behövs, vårt mål är alltid att göra kunden nöjd och leverera rätt produkt utefter angiven budget och överenskommelse! I rollen som apputvecklare är du med utvecklar ”smarta” appar för både iOS och Android som hjälper våra kunder i vardagen och som stödjer Lindabs produkter inom energieffektivisering och hälsosamma inneklimat. Du kommer du få möjlighet att arbeta självständigt med ett helhetsgrepp med utveckling av rutiner och strukturer till appens hela livscykelhantering – utveckling, testning, distribution och publikation. Spana gärna in vår hemsida för att se vad vi utvecklar:  Lindab Vent Tools - your shortcut to easy and accurate ventilation calculations - YouTube Din bakgrund/erfarenhet Du har ett antal års erfarenhet från branschen och rollen som utvecklare, där du programmerat på avancerad nivå. Du är trygg med samtliga delar från att utveckla, publicera och underhålla driften av appar inom både iOS och Android.  Vi hoppas och tror att du är en stjärna på några av följande: Must have: • Swift eller Kotlin och Java • SQL • XML • Json • Git • Azure DevOps • Publicering och distribution av appar via Google Play/AppStore Nice to have: • Xcode eller Android Studio • Native React • MAUI • TDD • Knowledge in secure App development Du som person Vi hoppas och tror att du tycker att teknik och problemlösning är lika kul som oss! Du är lösningsorienterad, kreativ och ambitiös som person. Med ett gediget teknikintresse drivs du av att hitta nya lösningar för ett ökat kundvärde. Du kommer arbeta i nära samarbete med dina övriga kollegor på avdelningen, vi ser därför att du är en lagspelare som vill bidra till helheten. Samtidigt är du en person som trivs med att ta eget ansvar och arbeta mot uppsatta mål och deadlines. Du kommer ha många interna kontaktytor, vi värdesätter därför din samarbetsförmåga samt din kommunikativa förmåga. Du är lyhörd och kommunicerar på ett tydligt och ödmjukt sätt. Då vi har engelska som koncernspråk så är det viktigt att du skriver och talar engelska obehindrat. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Placering: Alternativ placeringsort, Malmö eller Grevie Lön: Enligt överenskommelse Omfattning: heltid, tillsvidare Vill du veta mer om tjänsten   kontakta Patrik Johnsson: [email protected] Urvalet sker löpande, skicka därför in din ansökan snarast möjligt. Vi undanbeder oss kontakt från annonserings- och rekryteringsbolag

18 februari 2024
Sista ansökan:
3 mars 2024
Android Automotive Software Developer

Founded in the early 20th century in Sweden, this renowned automaker is synonymous with safety, reliability, and Scandinavian design. Globally recognized for its emphasis on producing vehicles with advanced safety features, the brand has continually been at the forefront of innovations, pioneering many of the standards that have become commonplace in the automotive industry. Their commitment goes beyond just cars, as they also have a significant presence in the truck, bus, and construction equipment sectors. The company's iconic emblem, representing both the male symbol and the ancient chemical sign for iron, aptly illustrates its foundational values of strength and durability. Their sustainability mission also sets them apart, with a clear focus on reducing emissions and introducing a more environmentally friendly range of vehicles. With a reputation built over many decades, this company remains a leader in automotive excellence and is a go-to choice for those valuing top-tier safety, innovative technology, and sleek, minimalistic design. As an Android Automotive Software Developer, your role will encompass software development across both application and native layers of the Android stack, focusing on the infotainment system. You'll engage in collaborative efforts with UX specialists, designers, and other key stakeholders to craft coherent, end-to-end solutions. Your responsibilities will span the entire project lifecycle, including design, architecture, documentation, development, verification, and validation, ensuring a comprehensive approach to product development. This position is based in our state-of-the-art office located at Lindholmen in Gothenburg, offering a dynamic and innovative working environment. What We Offer: - Competitive salary. - Opportunity to work with the latest technologies in the automotive industry. - Permanent contract (Fastanställning) - Comfortable workplace and modern tools.

17 februari 2024
Sista ansökan:
4 augusti 2024