Arbetsledare Industri - Etablera ditt nya team
Hirely AB
Arbetsledare inom bygg, anläggning och gruva

Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Om tjänsten Vår kund är ett väletablerat industriföretag med egen verkstad, certifierade processer och drygt 100 engagerade medarbetare. De fortsätter växa och söker nu en Arbetsledare som vill driva projekt inom ytskydd för betong och metall – från planering till färdig leverans – och samtidigt utveckla ett starkt team. Ditt uppdrag Planera och bereda projekt ute hos kund och i verkstad (material, utrustning, resurser och arbetsmiljö). Leda och coacha cirka tio medarbetare så att projekten levereras säkert, effektivt och med hög kvalitet. Delta operativt vid behov, exempelvis vid beläggningsarbeten. Upprätta kalkyler, offerter och projektdokumentation samt ta fram faktureringsunderlag. Säkerställa rätt kompetens i teamet och ett nära samarbete med kunder under hela projektcykeln. Resor med övernattning kan förekomma. Vi tror att du har Erfarenhet av arbetsledning och kundrelationer. Bakgrund inom bygg eller betong, gärna i ledande roll. Vana vid kalkyl, offert- och fakturahantering och god datorvana. Flytande svenska i tal och skrift samt B-körkort. För att trivas tror vi att du Inspirerar, engagerar och får människor att växa. Tar ansvar och fattar egna beslut. Har starkt kundfokus och hög servicenivå. Håller huvudet kallt när tempot går upp och flera projekt pågår samtidigt. Lockas av entreprenörsanda och vill vara med och utveckla verksamheten. Vi erbjuder Stort eget ansvar i en varierad roll där du ser resultatet av ditt ledarskap. Möjlighet till personlig utveckling och vidareutbildning; kompetenslyft prioriteras högt. Säker arbetsmiljö, god sammanhållning och ett företag som satsar på att medarbetare ska må bra och ha roligt på jobbet. Arbets­tid måndag–torsdag 07.00–16.00, fredag 07.00–14.30 (ATF). Placering i Norrköping. Ansökan Låter det som nästa steg i din karriär? Skicka in CV och ett kort personligt brev så snart som möjligt – urval sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan!

30 maj 2025
Sista ansökan:
29 juni 2025
Arbetsledare
PEAB AB
Arbetsledare inom bygg, anläggning och gruva

Vi söker nu en Arbetsledare till Peab Asfalt, Infra Västsverige    Peab Asfalt AB är ett dotterbolag inom Peabkoncernen och är ett av Sveriges största företag inom tillverkning och utläggning av varm, halvvarm och kall asfalt. Vi har starkt innovationsfokus för mer miljövänlig asfalt och tog täten i branschen för att minska koldioxidutsläppet vid lanseringen av ECO-Asfalt.   Vill du vara med och utvecklas och växa med oss? Drivs du av att tillsammans med kollegor och organisationen i stort, och med stort eget ansvar, leverera goda resultat i rätt tid? Då ska du söka jobbet som Arbetsledare hos oss på Peab Asfalt, Infra Västsverige med inriktning Trafikverket och större projekt som fokus.   Om tjänsten                                  Som arbetsledare kommer du att bistå platschefen med dennes arbetsuppgifter. Arbetsuppgifter är bland annat att:   Planera, leda och fördela det dagliga arbetet för våra beläggningsarbetare Säkerställa kompetens och resurser inför ett beläggningsarbete Ansvara för tillsyn av trafikanordningar samt den dagliga driften Skapa ett gott arbetsklimat för de som ingår i ditt team Se till att effektivitet, lönsamhet och kvalitet uppnås i alla led Uppföljning av utförda arbeten   Rollen som arbetsledare erbjuder många sociala kontaktytor, utmaningar och stor möjlighet till personlig utveckling. Västsverige blir ditt geografiska område och med utgångspunkt från Exportgatan i Göteborg där resten av teamet håller hus. Tjänsten är på heltid med tillträde enligt överenskommelse.   Vem är du? Vi söker en erfaren arbetsledare inom asfaltarbeten eller arbeten som vi bedömer likvärdigt. Har du erfarenhet av att leda projekt inom asfalt eller likvärdiga områden? Då kan du vara rätt person för oss! Vi söker dig med goda ledaregenskaper som trivs med ansvar och kan arbeta självständigt. Du är strukturerad, även under press, och har lätt för att prioritera. Du bygger förtroendefulla relationer med både medarbetare och kunder, och skapar sammanhållning i teamet. Hos oss får du en viktig roll i att driva arbetet framåt.   Krav B-körkort Erfarenhet av liknande tjänst inom anläggning / asfalt.   I denna rekryteringsprocess tillämpar vi löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan bli tillsatt innan ansökningstiden har gått ut.   Kontakt Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Arbetschef Jonathan Gillén på telefon 072-533 55 60   Denna rekrytering sker helt genom Peab Asfalts försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.     Vi kan komma att genomföra bakgrundskontroller på våra slutkandidater som en del av vår rekryteringsprocess.   Vi erbjuder I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Välkommen med din ansökan! Peab är Nordens samhällsbyggare med 13 000 medarbetare och en omsättning på 58 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

29 maj 2025
Sista ansökan:
27 juni 2025
Projektansvarig till Sesol i Jönköping
Sesol AB
Arbetsledare inom bygg, anläggning och gruva

Vill du arbeta på det antagligen finaste kontoret i Jönköping? Är det viktigt för dig att ha roligt på jobbet? Är du en person med stort kundfokus och med kunskap inom bygg eller el? Då tror vi att vi har ett arbete för dig! Detta gör livet trevligt hos oss Vi på Sesol är mycket stolta över att tillhöra ett bolag där vi tar hand om varandra och vill varandras bästa. Hos oss blir du en del av ett prestigelöst företag där alla hjälps åt för att vi gemensamt ska ta oss hela vägen och förbi våra mål.  Vårt huvudkontor ligger på Stigamo lite söder om Jönköping och det är också här tjänsten är placerad. Som anställd hos oss har du tillgång till The Park där vi har ett stort gym, padelbana, golfsimulator, idrottshall, pingisbord och biljard. Här finns också en restaurang som serverar fantastisk mat till fördelaktiga priser. Vi erbjuder också dagar med mycket skratt och en härlig gemenskap. På Sesol hälsar vi på varandra, ser varandra och hjälper varandra på riktigt, varje dag. Din framtida utmaning Rollen som projektansvarig innebär att du ansvarar för att designa, driva och koordinera projekt från start till mål. Du har hand om hela projekteringen och projektkoordineringen, vilket innebär planering, uppföljning och genomförande av projekt i nära samarbete med både interna och externa intressenter. Du är den primära kontaktpersonen för kunden genom hela processen och säkerställer att projektet löper smidigt enligt tidsplan, budget och uppsatta mål.  De flesta av våra kunder är privatpersoner vilket ger dig möjlighet att komma nära kunden och vara ett stort stöd för dem. Vi har ett stort kundfokus och denna roll har en väldigt stor påverkan för hur kund uppfattar oss. Ditt bemötande kommer bli avgörande för hur kunden upplever oss som bolag.  Vem är vår perfekta matchning? Vi söker dig som har erfarenhet och kompetens inom el och/eller bygg, gärna med erfarenhet inom solcellsbranschen. Du är strukturerad, lösningsorienterad och har förmågan att organisera och planera arbete effektivt. Du har också goda ledaregenskaper och kan skapa en positiv arbetsmiljö där teamet trivs och presterar på topp. Med din administrativa förmåga och höga servicekänsla säkerställer du att arbetsflödet flyter smidigt. Dessutom har du en stark förmåga att koordinera resurser och skapa effektiv kommunikation mellan projektdeltagare för att driva projekten framåt. Vi önskar att du har Relevant arbetslivserfarenhet av liknande roll inom bygg-/elinstallationsbranschen Utbildning och erfarenhet som BAS-P och BAS-U Grundläggande kunskap om elsäkerhet B-körkort Goda kunskaper i svenska i tal och skrift Grundläggande kunskaper i engelska i tal och skrift Det är extra bra om du även har Erfarenhet inom solcellsbranschen  Erfarenhet inom ledarskap/projektledning BAM-utbildning Utbildning inom el och elsäkerhet Eftergymnasial utbildning inom el/teknik/projektledning eller motsvarande arbetslivserfarenhet Erfarenhet och utbildning som uppfyller kraven i nivån ”Allmän utbildning om ställningar” Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Anna Henebäck 0735 236398 [email protected] Om Sesol  Vi älskar solen lite mer än andra - att jobba hos oss på Sesol innebär därför ett soligt äventyr som vi vill att du ska få uppleva. Tillsammans bidrar vi alla till att göra världen till en lite grönare plats. Med vårt huvudkontor i Jönköping och kontor flertalet andra städer i Sverige och Norge, är vi en arbetsgivare för alla som vill ta sig ut ur skuggorna och in i solen. Med Nordic Capital som majoritetsägare och vårt dotterbolag Sesol Cyprus, så fortsätter vi vår resa inom förnybar energi. Välkommen till Sveriges bästa arbetsgivare!

28 maj 2025
Sista ansökan:
14 november 2025
Arbetsledare Ban till Malmö
Infranord AB
Arbetsledare inom bygg, anläggning och gruva

Vill du vara med och bidra till en mer attraktiv, hållbar och effektiv infrastruktur? Infranord erbjuder dig ett varierat arbete med omväxlande miljö där du själv kan vara med och påverka din arbetsdag. Med lång erfarenhet, hög kompetens och nya idéer driver Infranord utvecklingen av dagens och morgondagens järnvägar. Vår kultur präglas av samarbete, engagemang och lösningsorientering, alltid med säkerhet och kvalitet i fokus. ARBETSUPPGIFTER Som Arbetsledare har du personalansvar för Banteknikerna i din arbetsgrupp och du leder, planerar och fördelar deras arbete. Du har även fullt arbetsmiljöansvar. I rollen får du en möjlighet att påverka din verksamhet genom att du planerar och genomför projekt utifrån Infranords visioner och mål. Rollen innebär även att du ständigt bidrar med förbättringar för att effektivisera arbetet. Ytterligare drivs du av att engagera och motivera dina medarbetare dagligen i deras arbete. Du jobbar på uppdrag av Platschefen som också är din närmsta chef. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som lägst har gymnasieutbildning eller motsvarande kompetens/erfarenhet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbetsledning sedan tidigare samt har kännedom om, alternativt har erfarenhet från järnvägsbranschen eller närliggande bransch. Du är van vid att planera, genomföra, följa upp och leverera enligt uppsatta mål och tidsramar. Du har en god förmåga att kommunicera och samarbeta med andra då arbetet utförs i tätt samarbete med såväl den egna arbetsgruppen som övriga teknikgrenar. Flexibilitet och serviceförmåga är en förutsättning för att kunna leverera till våra kunder. Arbetsuppgifter vid järnvägen kräver att du är uppmärksam och noggrann och att du har ett stort säkerhetsfokus. B-körkort är ett krav för tjänsten. Vi arbetar på olika orter vilket innebär att det kan förekomma resor i tjänsten. Vi arbetar även utanför kontorstid på kvällar och helger när det behövs. Vi kommer tillämpa provanställning i denna rekrytering och beredskap ingår i tjänsten. ÖVRIGT Vi hoppas du tar chansen och söker tjänsten för här kommer du möta ett trevligt gäng med lång erfarenhet och gedigen kompetens som ser fram emot ytterligare en kollega. Urvalsarbetet sker löpande, skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt! Vi strävar efter att vara en inkluderande arbetsgivare och välkomnar därför alla med sin ansökan. Våra medarbetare förväntas vara goda förebilder och bidra till en hållbar arbetsmiljö där alla respekteras för den de är. Vid urvalet lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. I vår rekryteringsprocess genomför alla nyanställningar alkohol- och drogtester. En del tjänster hos oss innebär placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning kan därför komma att genomföras i enligt med Säkerhetsskyddslagen (2018:585) före beslut om anställning. Mer information om oss finns på https://www.infranord.se/

28 maj 2025
Sista ansökan:
29 juni 2025
Arbetsledare till Arnito Bygg & Måleri, Nyköping
Thread AB
Arbetsledare inom bygg, anläggning och gruva

Arbetsledare till Arnito Bygg & Måleri  Om Arnito Arnito grundades 2011 och har sedan dess etablerat sig snabbt inom byggbranschen i Södermanland, Östergötland och Stockholm. Med ett positivt och ansvarstagande team levererar vi byggtjänster med hög kvalitet till både privatpersoner och företag. Vi är stolta över vår snabba tillväxt och den starka relationen vi har till våra kunder. Om tjänsten Vi söker en engagerad och erfaren arbetsledare som vill vara med och driva våra projekt framåt. Som arbetsledare hos Arnito kommer du att ha en nyckelroll i vår verksamhet där du leder byggprojekt från start till mål. Du ansvarar för planering, arbetsledning, kundkontakt och ekonomisk uppföljning av projekten. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Leda och driva byggprojekt, inklusive planering och uppföljning Ha nära kontakt med kunder och säkerställa hög kundnöjdhet Beställa material och resurser Säkerställa god drift och kvalitet i projekten Ha ansvar för projektens lönsamhet Göra kalkyler och offerter Leda och stötta personalen i det dagliga arbetet Vi söker dig som: Har några års erfarenhet inom byggbranschen, gärna med privatkunder Är självgående, noggrann och har ett starkt driv Har erfarenhet av att räkna på jobb och skriva offerter Trivs i en roll med mycket ansvar och variation Är serviceinriktad, snabb i tanken och lösningsfokuserad Har god planeringsförmåga och kan leda andra på ett tydligt och inspirerande sätt Krav: B-körkort Yrkeserfarenhet inom bygg Meriterande: Tidigare erfarenhet som arbetsledare BE-körkort Vi erbjuder dig: Ett härligt och kompetent team En trivsam arbetsmiljö med högt i tak Möjlighet att växa i en växande organisation Fast heltidsanställning (6 månaders provanställning) Arbetstid: 07:00–16:00 Placering: Nyköping Vill du vara med och utveckla framtidens byggprojekt tillsammans med oss? Skicka in din ansökan redan idag! Rekryteringen görs i samarbete med Tillväxt Nyköping. Urvalet sker löpande och dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. Den tjänst du söker är hos en av de arbetsgivare som Tillväxt Nyköping samarbetar med. Om du blir erbjuden jobbet blir det alltså denna arbetsgivare – inte Tillväxt Nyköping – som anställer dig.

27 maj 2025
Sista ansökan:
13 november 2025
Arbetsledare, Mark & Anläggning
Mark och Miljö i Ljungby AB
Arbetsledare inom bygg, anläggning och gruva

Vill du vara en del av ett engagerat och kunnigt team med över 30 års erfarenhet i branschen och som brinner för att utföra hållbara och kvalitativa mark- och anläggningsprojekt? Då ska du fortsätta att läsa vidare här nedan.⬇ Vi erbjuder På Mark & Miljö i Ljungby erbjuder vi en dynamisk arbetsplats där gemenskap, utveckling och ansvar står i fokus. Vi är ett företag som präglas av våra värdegrunder - vår RESA, vilket står för Respekt, Engagemang, Stolthet och Ansvar. Det innebär att vi tar hand om varandra, arbetar med driv och professionalism, känner stolthet över det vi skapar och tar ansvar gentemot varandra, våra kunder samt vår arbetsmiljö och den yttre miljö som vi verkar i. Som anställd på Mark & Miljö kan du förvänta dig: ✅ En stabil och växande organisation – Vi är certifierade enligt ISO 9001 och ISO 14001 och arbetar systematiskt med arbetsmiljö enligt AFS 2023:1. ✅ Utvecklingsmöjligheter – Vi tror på kompetensutveckling och vill att våra medarbetare växer tillsammans med oss. ✅ En härlig arbetsgemenskap – Vi värdesätter trivsel och samarbete, där vi stöttar varandra och har kul på jobbet. ✅ Ett meningsfullt arbete – Hos oss gör du skillnad genom att skapa hållbara och funktionella utemiljöer. Du kommer också till ett företag som ser medarbetarna som sin främsta resurs och man inkluderas i ett skickligt team med bred kompetens inom mark- och anläggningsbranschen. För att säkerställa att vi levererar högkvalitativa och effektiva lösningar har vi också en fräsch och omfattande maskinpark som är anpassad för alla typer av arbeten. Rollen som arbetsledare I rollen som Arbetsledare på Mark & Miljö i Ljungby får du ansvara för stora delar av dina projekt. I denna roll kommer du främst att leda projekt för kommuner och kommunala bolag där du tillsammans med Avdelningsansvarig planerar och fördela arbetsuppgifterna på projekten. Du ska vara införstådd med samtliga arbetsuppgifter som förkommer inom dina projekt och du bör ha god kunskap om de regelverk som gäller och de krav som ställs vid utförande av både ramavtalsprojekt och entreprenader. Du rapporterar direkt till avdelningsansvarig och kommer att placeras i Alvesta/Växjö med omnejd. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Leder och fördelar arbetet på tilldelade projekt. Aktivt delta i produktions- och planeringsmöten samt uppföljningar. Leda och administrera produktionen för angivet ansvarsområde samt verka för goda kundrelationer. Bistå avdelningsansvarig vid detaljplanering samt veckoplanering av produktionen. Planera utrustning och bemanning för egna arbeten. Samordna sido- och underentreprenörers arbeten. Hyra in maskiner och övrig utrustning för egna arbeten. Planera och följa upp inköp samt sido- och underentreprenörer för egna arbeten. Planera och följa upp material leveranser inkl. mottagningskontroll. Föra dagbok på resp. projekt och dagligen kontrollera och godkänna tider och kostnader i systemet. Fakturakontroll och fakturabehandling enligt gällande rutiner. Göra arbets- och kontrollberedningar för egna arbeten. Verka i rollen sam Bas-U och utföra riskanalyser och arbetsmiljöplaner och föreslå åtgärder för att säkerställa säkra och trivsamma arbetsplatser. Informera och tillse att skyddsåtgärder på arbetsplatsen efterlevs. Kvalifikationer och erfarenhet Vi söker dig som har en gedigen bakgrund inom mark & anläggning och trivs i en ledarroll där du får ta ansvar för att driva projekt framåt. För att vara aktuell för tjänsten bör du ha några års erfarenhet i en ledande roll inom anläggning och innehar alla kurser och utbildningar som krävs inom ditt ansvarsområde. Då du i rollen som arbetsledare på Mark & Miljö ansvarar för att all administration kopplat till dina respektive projekt och ansvarsområde skall genomföras i tid och enligt rutin så är det också viktigt att du har god datorvana och inte är främmande för ny tekniska lösningar. Som person är du flexibel och har förmågan att snabbt anpassa dig till nya arbetsuppgifter. Du är en naturlig ledare och din förmåga att inspirera och motivera andra gör att du lyckas leda ditt team på ett effektivt sätt. Du värdesätter samarbete och kommunikation och förstår vikten av att stötta och se till så att våra medarbetare har rätt förutsättningar för att utföra sitt arbete. Vidare har du ett strukturerat arbetssätt som gör att du håller koll på detaljer och levererar i tid, samtidigt som du kan se helheten och fatta strategiska beslut. Du ser också till att skapa en god arbetsmiljö för dina kollegor och samarbetspartners och du har en förmåga att bygga långsiktiga relationer med beställare, samarbetspartners och våra medarbetare. Arbetsområde Huvudkontoret ligger i Ljungby och vi har lokalkontor i Alvesta. I denna arbetsledande roll kommer du vara mycket ute på plats i dina projekt och du kommer ha din ”fasta” kontorsplats i Alvesta. Våra arbetsområden sträcker sig runt våra kontor och främst inom Kronoberg och Jönköpings län. För mer information är du välkommen att kontakta Arbetschef, Marlen Lundgren alt. HR Sanna Andersson. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan!

23 maj 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Arbetsledare, Mark & Anläggning
Mark och Miljö i Ljungby AB
Arbetsledare inom bygg, anläggning och gruva

Vill du vara en del av ett engagerat och kunnigt team med över 30 års erfarenhet i branschen och som brinner för att utföra hållbara och kvalitativa mark- och anläggningsprojekt? Då ska du fortsätta att läsa vidare här nedan.⬇ Vi erbjuder På Mark & Miljö i Ljungby erbjuder vi en dynamisk arbetsplats där gemenskap, utveckling och ansvar står i fokus. Vi är ett företag som präglas av våra värdegrunder - vår RESA, vilket står för Respekt, Engagemang, Stolthet och Ansvar. Det innebär att vi tar hand om varandra, arbetar med driv och professionalism, känner stolthet över det vi skapar och tar ansvar gentemot varandra, våra kunder samt vår arbetsmiljö och den yttre miljö som vi verkar i. Som anställd på Mark & Miljö kan du förvänta dig: ✅ En stabil och växande organisation – Vi är certifierade enligt ISO 9001 och ISO 14001 och arbetar systematiskt med arbetsmiljö enligt AFS 2023:1. ✅ Utvecklingsmöjligheter – Vi tror på kompetensutveckling och vill att våra medarbetare växer tillsammans med oss. ✅ En härlig arbetsgemenskap – Vi värdesätter trivsel och samarbete, där vi stöttar varandra och har kul på jobbet. ✅ Ett meningsfullt arbete – Hos oss gör du skillnad genom att skapa hållbara och funktionella utemiljöer. Du kommer också till ett företag som ser medarbetarna som sin främsta resurs och man inkluderas i ett skickligt team med bred kompetens inom mark- och anläggningsbranschen. För att säkerställa att vi levererar högkvalitativa och effektiva lösningar har vi också en fräsch och omfattande maskinpark som är anpassad för alla typer av arbeten. Rollen som arbetsledare I rollen som Arbetsledare på Mark & Miljö i Ljungby får du ansvara för stora delar av dina projekt. I denna roll kommer du främst att leda projekt för kommuner och kommunala bolag där du tillsammans med Avdelningsansvarig planerar och fördela arbetsuppgifterna på projekten. Du ska vara införstådd med samtliga arbetsuppgifter som förkommer inom dina projekt och du bör ha god kunskap om de regelverk som gäller och de krav som ställs vid utförande av både ramavtalsprojekt och entreprenader. Du rapporterar direkt till avdelningsansvarig och kommer att placeras i Alvesta/Växjö med omnejd. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Leder och fördelar arbetet på tilldelade projekt. Aktivt delta i produktions- och planeringsmöten samt uppföljningar. Leda och administrera produktionen för angivet ansvarsområde samt verka för goda kundrelationer. Bistå avdelningsansvarig vid detaljplanering samt veckoplanering av produktionen. Planera utrustning och bemanning för egna arbeten. Samordna sido- och underentreprenörers arbeten. Hyra in maskiner och övrig utrustning för egna arbeten. Planera och följa upp inköp samt sido- och underentreprenörer för egna arbeten. Planera och följa upp material leveranser inkl. mottagningskontroll. Föra dagbok på resp. projekt och dagligen kontrollera och godkänna tider och kostnader i systemet. Fakturakontroll och fakturabehandling enligt gällande rutiner. Göra arbets- och kontrollberedningar för egna arbeten. Verka i rollen sam Bas-U och utföra riskanalyser och arbetsmiljöplaner och föreslå åtgärder för att säkerställa säkra och trivsamma arbetsplatser. Informera och tillse att skyddsåtgärder på arbetsplatsen efterlevs. Kvalifikationer och erfarenhet Vi söker dig som har en gedigen bakgrund inom mark & anläggning och trivs i en ledarroll där du får ta ansvar för att driva projekt framåt. För att vara aktuell för tjänsten bör du ha några års erfarenhet i en ledande roll inom anläggning och innehar alla kurser och utbildningar som krävs inom ditt ansvarsområde. Då du i rollen som arbetsledare på Mark & Miljö ansvarar för att all administration kopplat till dina respektive projekt och ansvarsområde skall genomföras i tid och enligt rutin så är det också viktigt att du har god datorvana och inte är främmande för ny tekniska lösningar. Som person är du flexibel och har förmågan att snabbt anpassa dig till nya arbetsuppgifter. Du är en naturlig ledare och din förmåga att inspirera och motivera andra gör att du lyckas leda ditt team på ett effektivt sätt. Du värdesätter samarbete och kommunikation och förstår vikten av att stötta och se till så att våra medarbetare har rätt förutsättningar för att utföra sitt arbete. Vidare har du ett strukturerat arbetssätt som gör att du håller koll på detaljer och levererar i tid, samtidigt som du kan se helheten och fatta strategiska beslut. Du ser också till att skapa en god arbetsmiljö för dina kollegor och samarbetspartners och du har en förmåga att bygga långsiktiga relationer med beställare, samarbetspartners och våra medarbetare. Arbetsområde Huvudkontoret ligger i Ljungby och vi har lokalkontor i Alvesta. I denna arbetsledande roll kommer du vara mycket ute på plats i dina projekt och du kommer ha din ”fasta” kontorsplats i Alvesta. Våra arbetsområden sträcker sig runt våra kontor och främst inom Kronoberg och Jönköpings län. För mer information är du välkommen att kontakta Arbetschef, Marlen Lundgren alt. HR Sanna Andersson. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan!

23 maj 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Gruppchef entreprenad
Skövde kommun
Arbetsledare inom bygg, anläggning och gruva

I sektor service spelar du en viktig roll i att hålla vårt samhälle igång. Vi arbetar med allt från fastighetsskötsel, offentliga måltider och lokalvård till underhåll av gator, parker och ledningsnät – här bidrar du direkt till att skapa en bättre vardag för våra invånare. Vi erbjuder en arbetsmiljö som främjar utveckling, samarbete och nytänkande. Välkommen till oss, här finns det alltid plats för fler som vill göra skillnad! Vill du vara med och bygga ett samhälle på en ny nivå, där livsstil och miljöaspekter beaktas? Skövde växer snabbt! Massor pågår och ännu mer är på gång. Bland annat har vi startat arbetet med att omvandla ett helt industriområde till en ny stadsdel, som blandar bostäder, kontor och service med utbildning, forskning och teknikpark. Vår uppgift är att bygga infrastrukturen. Vi har även en lång rad andra projekttyper, såsom tex att ordna belysning på motionsslingor, bygga vattenmagasin, dra fiber och förlägga högspänningskablar etc. Parallellt med engagemanget i de nya projekten, så fortsätter vi att underhålla - och vid behov reparera eller byta ut den befintliga infra-strukturen.  Om du tycker detta låter intressant är du välkommen med din ansökan. ARBETSUPPGIFTER En av våra trogna och duktiga gruppchefer ska gå i pension. Vi söker nu därför hans ersättare.  I din roll som gruppchef kommer du att ta emot uppdragsunderlag från våra kunder, och tillsammans med ditt team bereder du, och tillser att det praktiska arbetet blir utfört. Det dagliga arbetet består av: • genomgång underlag • teknisk detalj-planering • upprätta kalkyl och tidsplan   • söka allehanda tillstånd • boka interna och externa resurser • i vissa fall genomföra material-inköp • synka uppdraget med övriga pågående projekt  • samverka med näringsidkare och andra entreprenörer i syfte att minimera konsekvenserna för tredje part • arbetsleda de som utför det praktiska arbetet • tillsammans med övriga ledare upprätta verksamhetsövergripande planering och prioriteringar • löpande uppföljning och avrapportering gentemot tidsplan och ekonomi • debitera • löpande arbete med säkerheten och med ständiga förbättringar • etc Under hela processen får du stöd via våra verksamhetssystem och dina medarbetare. Tjänstens inriktning är att omhänderta uppdrag relaterade till förläggning av kablar (hsp/lsp), gatljus och fiber. Utifrån önskemål och behov, kan det i framtiden mycket väl ske rokader till uppdrag inom VA eller nyanläggning (gator etc). KVALIFIKATIONER Vi ser gärna att du har en genuin erfarenhet från att ha jobbat med arbetsledning inom entreprenad eller bygg-verksamhet eller motsvarande. För att lyckas i ditt uppdrag behöver du därutöver ha kunskaper om flera av nedanstående områden, men nödvändigtvis inte om alla. De delar som du saknar, kommer vi utbilda dig inom allteftersom: Tekniska kunskaper och yrkeserfarenhet: • kunskap om markarbeten, schaktning, rörläggning, etc • ritningsläsning • grundläggande förståelse för kabeltyper, förläggningsdjup, skydd, märkning och dokumentation • vana att arbeta med, eller leda arbete med grävmaskiner, vältar, lastbilar m.m. Ledarskaps- och planeringsförmåga: • bidra till ett trivsamt arbetsklimat så hela teamet mår bra och trivs • kunna leda, fördela och följa upp arbete på plats, hålla i arbetsmöten, och säkerställa att rätt kompetens och resurser finns • förmåga att skapa och följa upp tidplaner, hantera avvikelser, samordna med andra entreprenörer och beställare • förståelse för kalkyler, budgetar, materialbeställningar och logistik.   3. Regler, föreskrifter och säkerhet • kännedom om arbetsmiljöplaner, riskbedömningar, skyddsanordningar och rutiner för skyddsronder • trafikanordningsplaner (TA-planer) • miljö och kvalitet    4. Kommunikation och dokumentation • god svenska i tal och skrift behövs för kontakt med beställare, underentreprenörer, medborgare och dokumentation • god kunskap i att hantera/använda digitala verktyg för arbetsorder, ritningar i digital form, tidrapporter och avvikelser etc   5. Formella meriter (önskvärda) • yrkesutbildning inom bygg, anläggning, elektriker eller VA • erfarenhet som maskinförare, anläggningsarbetare, elektriker eller liknande.   6. Meriterande kunskaper (önskvärda) • elektriker-certifikat, och kunskaper i upprätta RISK-P (el-fara) • kunskaper om AMA-koder • bransch-utbildningar såsom;  Arbete på väg, EBR gräva nära kabel, Schakta säkert, BAS-U, etc ÖVRIGT Att jobba i Skövde kommun I Skövde kommun jobbar vi med allt från omsorg, stöd och utbildning till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Hos oss finns hundratals yrken och 5500 medarbetare. Arbetet ser olika ut beroende på vilken verksamhet vi arbetar i men alla representerar samma arbetsgivare, Skövde kommun, och vårt gemensamma uppdrag är att vara välfärdsleverantör, samhällsutvecklare och arbetsgivare. Jämställda, jämlika och inkluderande verksamheter är en självklarhet för oss. Som medarbetare i Skövde kommun är du en viktig spelare i ett lag som varje dag, året om levererar tjänster och service till våra kunder. Det är i mötet med våra kunder som värdet av vårt arbete uppstår. Vi satsar på dig som medarbetare och erbjuder kompetensutveckling, förmånliga pensionsvillkor, friskvårdsbidrag samt flera friskvårdsaktiviteter och erbjudanden.  Läs mer om oss som arbetsgivare: https://skovde.se/naringsliv-arbete/Jobba-hos-oss/ Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.

22 maj 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Arbetsledare
PEAB Sverige AB
Arbetsledare inom bygg, anläggning och gruva

Vi söker en erfaren arbetsledare till vår anläggningsverksamhet som vill vara med och driva våra projekt framåt. Vi erbjuder en omväxlande roll med intressanta projekt och utvecklingsmöjligheter. Hos oss på Peab uppmuntras du som anställd att såväl utvecklas i din befintliga roll som att våga satsa på och avancera till nya roller. Här får du den stöttning som behövs för att kunna utvecklas. Om tjänsten Som arbetsledare arbetar du i produktionen nära platschef och yrkesarbetarare. Ditt ansvar är att leda, planera, och följa upp det dagliga arbetet och säkerställa optimal framdrift. Det är du som tillsammans med platschefen driver och koordinerar projektet och medverkar till en god arbetsmiljö. Du för dagbok, rapporterar hinder, ändringar, avvikelser och sammanställer fakturaunderlag. Du ansvarar för arbetsberedningar och avrop av material och tjänster. Du kommunicerar och samverkar med våra beställare och underentreprenörer. Arbetschefsgruppen utför anläggningsprojekt av varierande karaktär i Stockholmsområdet, inklusive större infrastrukturprojekt med bland annat ledningsnät, dagvattenmagasin, platsgjutna stödmurar samt broar, vägar och grundläggning av byggnader. Din profil Du tycker om att vara spindeln i nätet och är engagerad, pålitlig och ordningsam. Du är en bra kommunikatör i både tal och skrift. Det är också viktigt att du agerar professionellt i kontakter med våra leverantörer och beställare. Som ledare hos oss på Peab förväntas du vara en förebild och arbeta i enlighet med vår värdegrund JUPP:en – jordnära, utvecklande, personlig och pålitlig.   Vi söker dig som har: Bygg/anläggningsteknisk utbildning eller motsvarande erfarenhet Fem års erfarenhet från en arbetsledande befattning i anläggningsprojek B-körkort Ansökan Urval sker löpande, så skicka in din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten kontakta: Kim Sand, HR Partner - [email protected] Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail.    Vi kan komma att genomföra bakgrundskontroller på våra slutkandidater som en del av vår rekryteringsprocess.   Vi erbjuder I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Välkommen med din ansökan! Peab är Nordens samhällsbyggare med 13 000 medarbetare och en omsättning på 58 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

21 maj 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Verksamhetsansvarig Maskinuthyrning ByggSjögren
Adecco Sweden AB
Arbetsledare inom bygg, anläggning och gruva

Är du en serviceinriktad person som gillar att jobba med både människor och maskiner? Läs mer om tjänsten! Om tjänsten Vi söker nu en Verksamhetsansvarig för ByggSjögrens maskinuthyrning; Kepada Maskin. Vi söker dig som vill vara med och bidra till fortsatt utveckling av rollen och verksamheten. Du blir ansvarig för det dagliga arbetet kring maskinuthyrning med allt vad det innebär. Rollen innebär mycket frihet under ansvar, du jobbar en hel del självständigt men också i en servicefunktion till övriga anställda på företaget. Att växla praktiskt arbete med att sitta vid datorn eller ha kontakt med kollegor är en kombination du trivs med. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter • Hantera och organisera maskiner och utrustning. • Säkerställa ordning och reda på depån, invändigt såväl som på gården. • Vid behov köra ut material till byggena. • Hantera bokningar; utlämning samt återlämning och avräkning av maskiner och material. • Administrativt arbete i affärssystemet Hyrma gällande saldo, priser, artikelnummer och fakturering. • Sköta besiktningar, service och enklare reparation och underhåll på maskiner. • Kontakt med samarbetspartners gällande service och reparationer. Din arbetsplats finns på Kristinehedsvägen 29 där större delar av bolaget utgår ifrån. Arbetstiderna är 7-16, måndag till fredag. Du rapporterar direkt till VD. Om dig Vi söker dig som trivs med ett varierat arbete som präglas av hög servicenivå och mycket frihet under ansvar. Du är affärsmässig, noggrann och lösningsorienterad. Ett starkt sinne för ordning och reda samt ett driv att vilja utveckla verksamheten till nästa nivå är viktigt för rollen. Du är tekniskt intresserad, händig och kan genomföra enklare reparationer eller snickerijobb. Viktigt för rollen: • Relevant erfarenhet av att arbeta med maskiner/tekniskt arbete. • Att du är ordningsam, serviceminded och plikttrogen. • Att du har körkort B. Truckkort A och B samt lite körvana är meriterande. Även hjullastarkort är starkt meriterande, men kommer annars att ges utbildning under introduktionen. • Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Om företaget Du anställs i ByggSjögren men arbetar i deras dotterbolag, Kepada Maskin. ByggSjögren är ett privatägt bygg- och fastighetsförvaltande företag i Halmstad med uppdrag åt kunder främst i Halland. ByggSjögren grundades 1975 med tiotalet anställda från start. Idag sysselsätter företaget ett 70-tal personer och har en årsomsättning på cirka 300 miljoner kronor. Självklart ingår kollektivavtal, 30 semesterdagar och trevliga kollegor i en anställning. Om anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning med start efter sommarsemestern eller enligt överenskommelse. Urvalsarbetet sker löpande. För frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Hanna Bonli via 0736 84 77 73. Välkommen med din ansökan!

20 maj 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025