Avdelningschef, butik
Sök bland 31 lediga jobb som Avdelningschef, butik och börja ditt nya yrkesliv idag!
Vi är alla olika. Och det är härligt! Vi anställer inte människor efter en viss mall utan efter vem du är. För oss är driv och personlighet viktigare än erfarenhet och bakgrund. Det går bra för oss, och vi växer så det knakar. Nu söker vi fler glada medarbetare med rätt inställning och vilja att utvecklas! Tjänsten avser: Tillsvidareanställning, heltid. Provanställning tillämpas Tillträde: 2024-11-01 eller enligt överenskommelse Arbetstider: Du kommer att variera mellan att arbeta tidig morgon, dagtid, kvällar och helger Krav: Gymnasial utbildning, goda kunskaper i svenska (tal och skrift). Vi välkomnar sökande i alla åldrar. Du behöver ha tidigare erfarenhet från ledarroller, gärna inom detaljhandeln. Färskvaruavdelningen är en mycket viktig del av vår butik och som teamchef Färsk har du en nyckelroll i butiken. Våra teamchefer är en mycket viktig del i butikens och butiklagets utveckling, och i arbetet för att erbjuda våra kunder bra och hållbar mat till riktigt bra priser! Här kommer lite mer om tjänsten: Du är en del i butikens ledningsgrupp, med butikschefen som närmaste chef, och du leder och planerar verksamheten i färskvaruteamet. Självklart tar du aktivt del i det dagliga operativa butiksarbetet – du kan räkna med att få många steg på stegräknaren! Du arbetar målinriktat för att utveckla butikens försäljning, lönsamhet och övriga viktiga nyckeltal. Du deltar också i arbetet med att ta fram och följa upp butikens affärsplan. Du har personalansvar för medarbetarna i färskvaruteamet och ansvarar därmed bland annat för rekrytering, schemaläggning och introduktion. Du leder, motiverar och utvecklar ditt team och bidrar till att medarbetarna utvecklas och presterar utifrån sin fulla potential. Du är en förebild i arbetet för att välkomna alla våra kunder och möta dem med kunskap, fingertoppskänsla och ett stort leende. Om oss Det är inte alla som passar att jobba hos oss. Men många tycker att det är kul! För oss är rätt inställning och vilja att utvecklas viktigare än erfarenhet och utbildning. Hos oss får du jobba ihop med ett helt team av sköna personligheter med olika bakgrunder, kunskaper och perspektiv. Lite mer om oss kommer här: Det finns tydliga rutiner och strukturer på plats, vilket frigör tid för dig att fokusera på att utveckla ditt team och din avdelning. Du kommer att erbjudas många sätt att växa och utvecklas i din ledarroll. Majoriteten av våra butikschefer har en gång arbetat som teamchef. Willys är ett av branschens mest framgångsrika företag och vi fortsätter att växa. Och eftersom vi växer, kan du också göra det – inom ditt egna ansvarsområde eller andra, i butik, på lager eller på kontor. Willys är dessutom en del av Axfoodfamiljen, en koncern med en mängd olika företag och verksamheter, med många olika karriärvägar och möjligheter till utveckling. Genom Axfoodakademien kan vi erbjuda våra anställda en rad olika utbildningar. Läs mer om hur det är att jobba hos oss här. Om dig Du gillar mat, människor och försäljning lika mycket som vi! För oss spelar det ingen roll om du är vegan eller köttfantast, äter tacos en fredag eller en tisdag. Det fina med dig är att du är du. Och det är just det vi letar efter. Du drivs av att inspirera och engagera dina medarbetare, du är bra på att skapa ett positivt arbetsklimat och på att kontinuerligt utveckla ditt team. Du trivs i resultatorienterade miljöer där tempot är högt, du har ett starkt eget driv, en god problemlösningsförmåga och ryggar inte för att fatta beslut när det krävs. Du har goda kunskaper kring butiksdrift och är van att leda och arbeta tillsammans i ett team. Då färskvaruavdelningen är en så viktig del av vår butik är det viktigt att du, liksom vi, har höga ambitioner, är noggrann och har en mycket hög nivå på struktur och planering. Du gillar utmaningar och ser möjligheter istället för svårigheter i en vardag som ofta bjuder på varierande förutsättningar och oförutsedda händelser. Du gillar människor, sätter kundens behov först och är bra på att få med dig folk – såväl kunder som medarbetare. Du är bra på att kommunicera och kan genom feedback och coachning utveckla ditt team och din butik. Du behöver ha tidigare erfarenhet från ledarroller i ett serviceyrke och det är en klar fördel om du har erfarenhet från dagligvaruhandeln. Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Martin Ahlberg, [email protected]. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2024-10-27. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor. För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar. Läs mer: Så går det till när du söker jobb inom Axfood Observera att vi inte under denna process kommer be dig logga in med ditt Bank-id, uppge något lösenord eller scanna någon QR-kod. Vid frågor kontakta Medarbetarsupporten på [email protected].
Job Description Lead the development and execution of our community marketing strategies, initiatives, and content creation to drive brand loyalty, amplify our reach and engagement, and by doing so reach our long-term vision. Main tasks & responsibilities: Lead the development of our community marketing strategies that align with the company's long-term vision and goals. Develop and create relevant and engaging storytelling content that resonates with the company, ensures continuous interaction, and enhances brand loyalty. Identify, establish, and maintain partnerships with key creators and influencers to amplify reach and engagement. organize and oversee community events, both online and offline, to strengthen brand presence and community ties. Track, analyze, and report on community marketing metrics to measure success and identify areas for improvement. Oversee the community marketing, budget, ensuring effective allocation of resources to maximize engagement and reach. Work closely with the designer, assortment, cx, and other brands- and marketing teams to ensure community marketing efforts align with overall business goals and strategies. Stay updated on community and social media trends to ensure the company's strategies remain current and effective. Qualifications A minimum of 7 years in working experience within marketing community Fashion intelligence Salesmanship Leadership Creative Structured and organized Strategic Additional Information This is a permanent role starting as soon as possible and is based at Weekday’s Head Office in Stockholm, Sweden. If you feel your experience, skills and ambitions are right for this role, please send in your resume (no need for cover letter) and relevant updated portfolio work in English, latest by 13th of October We look forward to receiving your application! Global Benefits We offer all our employees at H&M Group attractive benefits with extensive development opportunities around the globe. All our employees receive a staff discount card, usable on all our H&M Group brands in stores and online. Brands covered by the discount are H&M (Beauty and Move included), COS, Weekday, Monki, H&M HOME, & Other Stories, ARKET, Afound. In addition to our staff discount, all our employees are included in our H&M Incentive Program – HIP. You can read more about our H&M Incentive Program here. In addition to our global benefits, all our local markets offer different competitive perks and benefits. Please note that they may differ between employment type and countries. Inclusion & Diversity At H&M Group, we’re determined to create and maintain inclusive, diverse and equitable workplaces throughout our organization. Our teams should consist of a variety of people that share and combine their knowledge, experience and ideas. Having a diverse workforce leads to a positive impact on how we address challenges, on what we perceive possible and on how we choose to relate to our colleagues and customers all over the world. Hence all diversity dimensions are taken into consideration in our recruitment process. We strive to have a fair and equal process and therefore kindly ask you not to attach a cover letter in your application as they often contain information that easily can trigger unintentional biases. Company Description We rest on the foundation of responsible and progressive values that have guided us since the very beginning. Driven by creativity, fueled by a remix of different communities, niches and sub-cultures, powered by design and technology. We are dedicated to encouraging self-confidence and self-expression through unique, inspiring, and creative initiatives. Learn more about Weekday here.
Åhléns varuhus är den plats där vi möter kunden och guidar till noga utvalda, prisvärda och hållbara produkter och lösningar för livets alla dagar. Vi vill att våra kunder alltid ska känna sig välkomna hos oss, känna att det är enkelt att handla, känna sig inspirerade och kunna lita på oss. Åhléns är ett värderingsstyrt företag och genom ett starkt affärsmannaskap blir vi lite bättre varje dag. Vi erbjuder dig Som Avdelningschef på Åhléns är du ansvarig för att driva försäljning och skapa lönsamhet på din avdelning, samt säkerställa att kampanjer och aktiviteter genomförs med hög kvalitet. Du samarbetar framför allt inom ditt varuhus med Försäljningschef, andra Avdelningschefer, Säljare, och Visual Merchandisers och till din hjälp har du förutom medarbetarna i varuhuset även HR Partner och Varuhuschef. Våra kunder ska mötas av engagerade och serviceorienterade Säljare med god produktkunskap. I rollen som Avdelningschef ingår att: - Skapa den bästa kundupplevelsen på din avdelning och i hela varuhuset - Genom ett coachande och närvarande ledarskap utveckla ett väl fungerande team som brinner för Åhléns och försäljning - Utifrån ett affärsmannaskap leverera resultat i enlighet med varuhusets mål och nyckeltal - Aktivt ta del av, värdera, tolka och förmedla relevant information och kommunicera den inom avdelningen gentemot medarbetarna - Bidra till säkerhet och i arbetsmiljöarbete för varuhuset - Arbeta i enlighet med Åhléns hållbarhetsmål Du arbetar mot års-, månads- och dagsmål för försäljning och kundnöjdhet och assisterar varuhuschef vid arbetsplatsmöten, säljplanering och facklig samverkan. Du rapporterar till Försäljningschef. Vem är du? Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre. Tillsammans kan vi åstadkomma så mycket mer! Till oss tar du med dig: - Minst några års erfarenhet från ledande befattning i försäljning, gärna inom detaljhandeln - Dokumenterad erfarenhet av att leda och utveckla team - Erfarenhet av att med goda resultat driva arbete mot uppsatta mål Rollen som Avdelningschef innebär mycket självständigt arbete och vi lägger stor vikt vid ditt ledarskap och din personliga mognad. Vi vågar säga att du är initiativrik och ha mod att utmana dig själv och andra. Du drivs av att bidra till att vi som företag blir framgångsrika och vill vara i ett sammanhang där vi genom att ha kul tillsammans skapar förutsättningar för ett gott samarbete. För att lyckas i rollen krävs att du har starkt kundfokus och ett genuint intresse för människor. Du förstår värdet av olikheter och skapar resultat genom att få andra att utvecklas. Du är affärsmässig, har ett stort sälj- och resultatfokus samt ett personligt driv som yttrar sig i engagemang och handlingskraft med ett coachande förhållningssätt. Du är van att arbeta i ett högt tempo och är tydlig, kommunikativ och inspirerande i din ledarroll. Utmaningar är något som triggar och motiverar dig. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på sex månader. Tjänsten är på heltid och vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt. Urval kan komma att ske löpande, skicka in din ansökan redan idag! Som Avdelningschef på Åhléns blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Vi ger dig förtroende och möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Med det hälsar vi dig varmt välkommen till Åhléns! Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 47 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. www.ahlens.se
Vi är alla olika. Och det är härligt! Vi anställer inte människor efter en viss mall utan efter vem du är. För oss är driv och personlighet viktigare än erfarenhet och bakgrund. Det går bra för oss, och vi växer så det knakar. Nu söker vi fler glada medarbetare med rätt inställning och vilja att utvecklas! Om jobbet Tjänsten avser: Tillsvidareanställning på 32 timmar i veckan. Provanställning tillämpas Tillträde: 2024-11-01 eller enligt överenskommelse Arbetstider: Du kommer att variera mellan att arbeta tidig morgon, dagtid, kvällar och helger Krav: Gymnasial utbildning, goda kunskaper i svenska (tal och skrift). Vi välkomnar sökande i alla åldrar. Det är meriterande med tidigare erfarenhet från ledarroller. Som arbetsledare på Willys Hemma har du en mycket viktig del i butikens och butiklagets utveckling, och i arbetet för att erbjuda våra kunder bra och hållbar mat till riktigt bra priser! Här kommer lite mer om tjänsten: Du är en del i butikens ledningsgrupp och har, tillsammans med butikschefen, ett övergripande ansvar för butiken. Självklart deltar du också i det dagliga operativa butiksarbetet – du kan räkna med att få många steg på stegräknaren! Du arbetar målinriktat för att utveckla butikens försäljning, lönsamhet och övriga viktiga nyckeltal. Du bidrar också i arbetet med att ta fram och följa upp butikens affärsplan. Du arbetsleder medarbetare i butiksteamet och bidrar till att dina kollegor utvecklas och presterar utifrån sin fulla potential. Du är en förebild i arbetet för att välkomna alla våra kunder och möta dem med kunskap, fingertoppskänsla och ett stort leende. Du har totalansvaret för butiken när butikschefen inte är närvarande. Om oss Det är inte alla som passar att jobba hos oss. Men många tycker att det är kul! För oss är rätt inställning och vilja att utvecklas viktigare än erfarenhet och utbildning. Hos oss får du jobba ihop med ett helt team av sköna personligheter med olika bakgrunder, kunskaper och perspektiv. Lite mer om oss kommer här: Du kommer att erbjudas många sätt att växa och utvecklas i din yrkesroll. Att vara arbetsledare på Willys Hemma är ett väldigt bra sätt att skaffa dig erfarenheter som gör att du kan axla ledarroller inom Willys Hemma och Willys. Majoriteten av våra team- och butikschefer rekryteras internt. Willys är ett av branschens mest framgångsrika företag och vi fortsätter att växa. Och eftersom vi växer, kan du också göra det – inom ditt egna ansvarsområde eller andra, i butik, på lager eller på kontor. Willys är dessutom en del av Axfood-familjen, en koncern med en mängd olika företag och verksamheter, med många olika karriärvägar och möjligheter till utveckling. Genom Axfoodakademien kan vi erbjuda våra anställda en rad olika utbildningar. Om dig Du gillar mat, människor och försäljning lika mycket som vi! För oss spelar det ingen roll om du är vegan eller köttfantast, äter tacos en fredag eller en tisdag. Det fina med dig är att du är du. Och det är just det vi letar efter. Du drivs av att inspirera och engagera dina kollegor, och du är bra på att skapa ett positivt arbetsklimat. Du trivs i resultatorienterade miljöer där tempot är högt, du har ett starkt eget driv och en god problemlösningsförmåga. Du har goda kunskaper kring butiksdrift och är bra på att samarbeta. Hos oss jobbar vi tillsammans som ett lag! Du gillar utmaningar och ser möjligheter istället för svårigheter i en vardag som ofta bjuder på varierande förutsättningar och oförutsedda händelser. Du gillar människor, sätter kundens behov först och är bra på att få med dig folk – såväl kunder som medarbetare. Du är bra på att kommunicera och ge feedback. Det är en fördel om du har tidigare erfarenheter från ledarroller i ett serviceyrke. Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Emmeli Löfdahl, [email protected]. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2024-10-23. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor. För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar. Läs mer: Så går det till när du söker jobb inom Axfood Observera att vi inte under denna rekryteringsprocess kommer be dig logga in med ditt Bank-id, uppge något lösenord eller scanna någon QR-kod. Vid frågor kontakta Medarbetarsupporten på [email protected].
Vi är alla olika. Och det är härligt! Vi anställer inte människor efter en viss mall utan efter vem du är. För oss är driv och personlighet viktigare än erfarenhet och bakgrund. Det går bra för oss, och vi växer så det knakar. Nu söker vi fler glada medarbetare med rätt inställning och vilja att utvecklas! Om jobbet Tjänsten avser: Tillsvidareanställning, heltid. Provanställning tillämpas. Tillträde: 2024-11-04 eller enligt överenskommelse. Arbetstider: Du kommer att variera mellan att arbeta tidig morgon, dagtid, kvällar och helger. Krav: Gymnasial utbildning, goda kunskaper i svenska (tal och skrift). Vi välkomnar sökande i alla åldrar. Du behöver ha tidigare erfarenhet från ledarroller, gärna inom detaljhandeln. Som teamchef på Willys har du en mycket viktig del i butikens och butiklagets utveckling, och i arbetet för att erbjuda våra kunder bra och hållbar mat till riktigt bra priser! Här kommer lite mer om tjänsten: Du är en del i butikens ledningsgrupp, med butikschefen som närmaste chef, och du leder och planerar verksamheten i Team Kolonial. Självklart tar du aktivt del i det dagliga operativa butiksarbetet – du kan räkna med att få många steg på stegräknaren! Du arbetar målinriktat för att utveckla butikens försäljning, lönsamhet och övriga viktiga nyckeltal. Du deltar också i arbetet med att ta fram och följa upp butikens affärsplan. Som teamchef Kolonial ansvarar du för en mycket viktig del av butikens varuflöde. Ditt team ansvarar för att säljplanera, lägga beställningar och se till att butiken är säljande och säsongsaktuell. Inom ditt ansvarsområde ligger även e-handel, och med butikens e-handelskoordinator till hjälp ansvarar du för att driva och utveckla butikens e-handelserbjudande. Du har personalansvar för medarbetarna i kolonialteamet och ansvarar därmed bland annat för rekrytering, schemaläggning och introduktion. Du leder, motiverar och utvecklar ditt team och bidrar till att medarbetarna utvecklas och presterar utifrån sin fulla potential. Du är en förebild i arbetet för att välkomna alla våra kunder och möta dem med kunskap, fingertoppskänsla och ett stort leende. Om oss Det är inte alla som passar att jobba hos oss. Men många tycker att det är kul! För oss är rätt inställning och vilja att utvecklas viktigare än erfarenhet och utbildning. Hos oss får du jobba ihop med ett helt team av sköna personligheter med olika bakgrunder, kunskaper och perspektiv. Lite mer om oss kommer här: Det finns tydliga rutiner och strukturer på plats, vilket frigör tid för dig att fokusera på att utveckla ditt team och din avdelning. Du kommer att erbjudas många sätt att växa och utvecklas i din ledarroll. Majoriteten av våra butikschefer har en gång arbetat som teamchef. Willys är ett av branschens mest framgångsrika företag och vi fortsätter att växa. Och eftersom vi växer, kan du också göra det – inom ditt egna ansvarsområde eller andra, i butik, på lager eller på kontor. Willys är dessutom en del av Axfoodfamiljen, en koncern med en mängd olika företag och verksamheter, med många olika karriärvägar och möjligheter till utveckling. Genom Axfoodakademien kan vi erbjuda våra anställda en rad olika utbildningar. Läs mer om hur det är att jobba hos oss här. Om dig Du gillar mat, människor och försäljning lika mycket som vi! För oss spelar det ingen roll om du är vegan eller köttfantast, äter tacos en fredag eller en tisdag. Det fina med dig är att du är du. Och det är just det vi letar efter. Du drivs av att inspirera och engagera dina medarbetare, du är bra på att skapa ett positivt arbetsklimat och på att kontinuerligt utveckla ditt team. Du trivs i resultatorienterade miljöer där tempot är högt, du har ett starkt eget driv, en god problemlösningsförmåga och ryggar inte för att fatta beslut när det krävs. Du har goda kunskaper kring butiksdrift och är van att leda och arbeta tillsammans i ett team. Du har höga ambitioner, är noggrann och har en mycket hög nivå på struktur och planering. Du gillar utmaningar och ser möjligheter istället för svårigheter i en vardag som ofta bjuder på varierande förutsättningar och oförutsedda händelser. Du gillar människor, sätter kundens behov först och är bra på att få med dig folk – såväl kunder som medarbetare. Du är bra på att kommunicera och kan genom feedback och coachning utveckla ditt team och din butik. Du behöver ha tidigare erfarenhet från ledarroller i ett serviceyrke och det är en klar fördel om du har erfarenhet från dagligvaruhandeln. Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Niclas Andersson, 041179661. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2024-10-21. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor. För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar. Läs mer: Så går det till när du söker jobb inom Axfood Observera att vi inte under denna rekryteringsprocess kommer be dig logga in med ditt Bank-id, uppge något lösenord eller scanna någon QR-kod. Vid frågor kontakta Medarbetarsupporten på [email protected].
Älskar du att arbeta med utvecklande ledarskap i en miljö med ett högt tempo? Är du serviceinriktad, vill vara del av något stort och arbeta för att skapa en bättre vardag för de många människorna? Då är detta chansen för dig! Du ska vara nyfiken på omvärlden och inte vara rädd att möta nya kunder ute på vår marknad. VEM ÄR DU '- Du har erfarenhet av ledarskap och känner dig trygg och tydlig i din ledarroll. - Du bör ha förmågan att utveckla och anpassa företagsaffären då marknaden hela tiden förändras. - Du leder genom det goda exemplet med ödmjukhet och målmedvetenhet. - Du har en stark vilja att ge och ta ansvar, och en passion för andra människors utveckling. - Du har en analytisk förmåga och förståelse för budgetplanering, kostnader och nyckeltal och vet hur du ska använda dem för att kunna planera, följa upp och styra affären. - Du har en förmåga att se vad som kan förbättras och strävar hela tiden efter att hitta enkla och kostnadsmedvetna lösningar. - Du har en god förmåga att kommunicera både med medarbetare, kunder och företag. - Då det stundtals är mycket att göra är det viktigt att du i stressade situationer kan behålla lugnet och ditt positiva synsätt – och förmedla det till medarbetarna. - Du bör kunna jobba på annan ort och resa då vi har ett stort geografiskt område där våra företag verkar - Du ska ha förmågan att tillsammans med andra varuhus i Norrland ta fram gemensamma arbetssätt och en organisation som sträcker sig i hela Norrland OM DETTA ARBETSOMRÅDE Shoppingbeteendet förändras snabbt - våra kunder och företag vill ha ökad tillgänglighet, bekvämlighet och ett mervärde. Du ansvara för en helhetslösning för kunden och företaget. Du kommer ansvara för att leda, organisera och inspirera ditt team för att säkerställa effektiviteten, uppnå avdelningens budgetmål och hitta marknadsandelar. Du kommer att ingå i varuhusets säljteam och vara en del av det. TILLSAMMANS utvecklar du och ditt team företagsaffären i Norrland Du rapporterar till Funktionschef, är en del av varuhusets ledningslinje och har personalansvar för ca 10 medarbetare. Ambitionen är att växa över hela Norrland, det kan innebära att du ska leda personal som sitter på annan ort. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att: - Bidra till effektivitet och lägsta möjliga kostnader genom att ha förmågan att se vad som behöver förbättras. Du vidtar därefter åtgärder för att hitta bättre sätt att arbeta på och implementerar de lösningarna. - Identifiera kort- och långsiktiga behov och optimera användandet av arbetsmetoder och rutiner utefter de behov som finns. - Identifiera, rekrytera och utveckla dina medarbetare för att säkerställa din återväxtplanering. - Du utvecklar företagsaffären i hela vårt PMA tillsammans med ditt team. Tjänsten är på 38,25 med tillträde enligt överenskommelse. Kvälls- och helgarbete ingår i tjänsten och du kommer även att ingå i varuhusets jourgrupp. (Arbetstiderna varierar från 06.00 till 21.00.) Ansök nu! Urvalet och intervjuer kommer sker löpande alltefter ansökningarna kommer in. Därför uppmanar vi dig att skicka in din ansökan redan idag! Annonsen kan komma att stänga tidigare om vi hittar rätt kandidat. Du ansöker genom att skicka ett personligt brev med en motivering till varför du söker tjänsten till men gärna redan idag! För frågor kring tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef, Frida Dolk: [email protected] Har du frågor kring rekryteringsprocessen kontakta Úlrika Pétursdóttir, [email protected]. Vi ser framemot din ansökan!
Vi är alla olika. Och det är härligt! Vi anställer inte människor efter en viss mall utan efter vem du är. För oss är driv och personlighet viktigare än erfarenhet och bakgrund. Det går bra för oss, och vi växer så det knakar. Nu söker vi fler glada medarbetare med rätt inställning och vilja att utvecklas! Om jobbet Tjänsten avser: Tillsvidareanställning, heltid. Provanställning tillämpas Tillträde: 2024-10-28 eller enligt överenskommelse Arbetstider: Du kommer att variera mellan att arbeta tidig morgon, dagtid, kvällar och helger Krav: Gymnasial utbildning, goda kunskaper i svenska (tal och skrift). Vi välkomnar sökande i alla åldrar. Det är meriterande med tidigare erfarenhet från ledarroller. Som arbetsledare på Willys Hemma har du en mycket viktig del i butikens och butiklagets utveckling, och i arbetet för att erbjuda våra kunder bra och hållbar mat till riktigt bra priser! Här kommer lite mer om tjänsten: Du är en del i butikens ledningsgrupp och har, tillsammans med butikschefen, ett övergripande ansvar för butiken. Självklart deltar du också i det dagliga operativa butiksarbetet – du kan räkna med att få många steg på stegräknaren! Du arbetar målinriktat för att utveckla butikens försäljning, lönsamhet och övriga viktiga nyckeltal. Du bidrar också i arbetet med att ta fram och följa upp butikens affärsplan. Du arbetsleder medarbetare i butiksteamet och bidrar till att dina kollegor utvecklas och presterar utifrån sin fulla potential. Du är en förebild i arbetet för att välkomna alla våra kunder och möta dem med kunskap, fingertoppskänsla och ett stort leende. Du har totalansvaret för butiken när butikschefen inte är närvarande. Om oss Det är inte alla som passar att jobba hos oss. Men många tycker att det är kul! För oss är rätt inställning och vilja att utvecklas viktigare än erfarenhet och utbildning. Hos oss får du jobba ihop med ett helt team av sköna personligheter med olika bakgrunder, kunskaper och perspektiv. Lite mer om oss kommer här: Du kommer att erbjudas många sätt att växa och utvecklas i din yrkesroll. Att vara arbetsledare på Willys Hemma är ett väldigt bra sätt att skaffa dig erfarenheter som gör att du kan axla ledarroller inom Willys Hemma och Willys. Majoriteten av våra team- och butikschefer rekryteras internt. Willys är ett av branschens mest framgångsrika företag och vi fortsätter att växa. Och eftersom vi växer, kan du också göra det – inom ditt egna ansvarsområde eller andra, i butik, på lager eller på kontor. Willys är dessutom en del av Axfood-familjen, en koncern med en mängd olika företag och verksamheter, med många olika karriärvägar och möjligheter till utveckling. Genom Axfoodakademien kan vi erbjuda våra anställda en rad olika utbildningar. Om dig Du gillar mat, människor och försäljning lika mycket som vi! För oss spelar det ingen roll om du är vegan eller köttfantast, äter tacos en fredag eller en tisdag. Det fina med dig är att du är du. Och det är just det vi letar efter. Du drivs av att inspirera och engagera dina kollegor, och du är bra på att skapa ett positivt arbetsklimat. Du trivs i resultatorienterade miljöer där tempot är högt, du har ett starkt eget driv och en god problemlösningsförmåga. Du har goda kunskaper kring butiksdrift och är bra på att samarbeta. Hos oss jobbar vi tillsammans som ett lag! Du gillar utmaningar och ser möjligheter istället för svårigheter i en vardag som ofta bjuder på varierande förutsättningar och oförutsedda händelser. Du gillar människor, sätter kundens behov först och är bra på att få med dig folk – såväl kunder som medarbetare. Du är bra på att kommunicera och ge feedback. Det är en fördel om du har tidigare erfarenheter från ledarroller i ett serviceyrke. Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Victor Eriksson Ek, [email protected]. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2024-10-21. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor. För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar. Läs mer: Så går det till när du söker jobb inom Axfood Observera att vi inte under denna rekryteringsprocess kommer be dig logga in med ditt Bank-id, uppge något lösenord eller scanna någon QR-kod. Vid frågor kontakta Medarbetarsupporten på [email protected].
Vi är alla olika. Och det är härligt! Vi anställer inte människor efter en viss mall utan efter vem du är. För oss är driv och personlighet viktigare än erfarenhet och bakgrund. Det går bra för oss, och vi växer så det knakar. Nu söker vi fler glada medarbetare med rätt inställning och vilja att utvecklas! Om jobbet Tjänsterna avser: Tillsvidareanställning, heltid. Provanställning tillämpas Tillträde: 2025-01-06 eller enligt överenskommelse Arbetstider: Du kommer att variera mellan att arbeta tidig morgon, dagtid, kvällar och helger Krav: Gymnasial utbildning, goda kunskaper i svenska (tal och skrift). Vi välkomnar sökande i alla åldrar. Du behöver ha tidigare erfarenhet från ledarroller, gärna inom detaljhandeln. I februari 2025 öppnar vi dörrarna till vår helt nya Willysbutik i Vimmerby! Det blir en rolig och spännande resa, vill du följa med? Som teamchef på Willys har du en mycket viktig del i butikens och butiklagets utveckling, och i arbetet för att erbjuda våra kunder bra och hållbar mat till riktigt bra priser! Här kommer lite mer om tjänsterna: Du är en del i butikens ledningsgrupp, med butikschefen som närmaste chef, och du leder och planerar verksamheten i ditt team. Självklart tar du aktivt del i det dagliga operativa butiksarbetet – du kan räkna med att få många steg på stegräknaren! Du arbetar målinriktat för att utveckla butikens försäljning, lönsamhet och övriga viktiga nyckeltal. Du deltar också i arbetet med att ta fram och följa upp butikens affärsplan. Du har personalansvar för medarbetarna i ditt team och ansvarar därmed bland annat för rekrytering, schemaläggning och introduktion. Du är en förebild i arbetet för att välkomna alla våra kunder och möta dem med kunskap, fingertoppskänsla och ett stort leende. Du leder, motiverar och utvecklar ditt team och bidrar till att medarbetarna utvecklas och presterar utifrån sin fulla potential. Om oss Det är inte alla som passar att jobba hos oss. Men många tycker att det är kul! För oss är rätt inställning och vilja att utvecklas viktigare än erfarenhet och utbildning. Hos oss får du jobba ihop med ett helt team av sköna personligheter med olika bakgrunder, kunskaper och perspektiv. Lite mer om oss kommer här: Det finns tydliga ramar, rutiner och strukturer på plats, vilket frigör tid för dig att fokusera på att utveckla ditt team och din avdelning. Du kommer att erbjudas många sätt att växa och utvecklas i din ledarroll. Majoriteten av våra butikschefer har en gång arbetat som teamchef. Willys är ett av branschens mest framgångsrika företag och vi fortsätter att växa. Och eftersom vi växer, kan du också göra det – inom ditt egna ansvarsområde eller andra, i butik, på lager eller på kontor. Willys är dessutom en del av Axfoodfamiljen, en koncern med en mängd olika företag och verksamheter, med många olika karriärvägar och möjligheter till utveckling. Genom Axfoodakademien kan vi erbjuda våra anställda en rad olika utbildningar. Läs mer om hur det är att jobba hos oss här. Om dig Du gillar mat, människor och försäljning lika mycket som vi! För oss spelar det ingen roll om du är vegan eller köttfantast, äter tacos en fredag eller en tisdag. Det fina med dig är att du är du. Och det är just det vi letar efter. Du drivs av att inspirera och engagera dina medarbetare, och du är bra på att skapa ett positivt arbetsklimat och på att kontinuerligt utveckla ditt team. Du trivs i resultatorienterade miljöer där tempot är högt, du har ett starkt eget driv och en god problemlösningsförmåga. Du har goda kunskaper kring butiksdrift och är van att leda och arbeta tillsammans i ett team. Du har höga ambitioner, är noggrann och har en mycket hög nivå på struktur och planering. Du gillar utmaningar och ser möjligheter istället för svårigheter i en vardag som ofta bjuder på varierande förutsättningar och oförutsedda händelser. Du gillar människor, sätter kundens behov först och är bra på att få med dig folk – såväl kunder som medarbetare. Du är bra på att kommunicera och kan genom feedback och coachning utveckla ditt team och din butik. Du behöver ha tidigare erfarenhet från ledarroller i ett serviceyrke och det är en klar fördel om du har erfarenhet från dagligvaruhandeln. Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Bo Särud, [email protected] / +46317333637. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2024-10-22. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor. För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar. Läs mer: Så går det till när du söker jobb inom Axfood Observera att vi inte under denna process kommer be dig logga in med ditt Bank-id, uppge något lösenord eller scanna någon QR-kod. Vid frågor kontakta Medarbetarsupporten på [email protected].
Välkommen till Hemköp, vi erbjuder en arbetsplats med familjär stämning och tydliga gemensamma värderingar - kärleken till mat genomsyrar allt vi gör. Hemköp erbjuder en jämställd arbetsmiljö och hos oss får du en bra balans mellan jobb, fritid och familj. För Hemköp är mångfald en styrka. Medarbetarnas kunskaper, kompetenser och perspektiv skapar nya möjligheter och bättre beslut. Vi uppmuntrar därför en mångfald av sökande till alla tjänster. Huvudsakliga arbetsuppgifter För dig som vill ha ett övergripande ansvar för en eller flera avdelningar och arbetsleda medarbetare är rollen som Teamchef på färskvaruavdelningen helt rätt. Nedan ser du vad det innebär att vara Teamchef på Hemköp: Du ansvarar för inköp och försäljning samt för att avdelningen uppnår våra gemensamt ställda mål. Du ansvarar för att kunden ska ha en bra upplevelse hos oss. Kunden är kärnan i vår verksamhet och därför är den dagliga kundkontakten viktig för att skapa en positiv butiksupplevelse. Tillsammans med dina medarbetare ska du säkra lönsamheten och se till att rutiner följs liksom att vi följer upp bruttovinst och försäljning. Som Teamchef får du personalansvar. I det ingår att medarbetarna får rätt information, utvecklas och trivs samt att arbetet i butiken fungerar smidigt och bra. Du kommer även att ingå i butikens ledningsgrupp. Tjänsten avser: Tillsvidareanställning på heltid, provanställning tillämpas. Tillträde: Enligt överenskommelse. Arbetstider: Du kommer att variera mellan att arbeta tidig morgon, dagtid, kvällar och helger. Det här förväntar vi oss Att du är matintresserad, bra på att driva försäljning och tycker om att arbeta med människor, är en förutsättning för rollen. Nedan ser du vad som mer förväntas av dig som Teamchef på Hemköp: Du ska ha kunskap om produkterna som ingår i ditt ansvarsområde. Du behöver känna till grundläggande ekonomiska nyckeltal och ha vana av att arbeta i butik. Som Teamchef är ditt ledarskap viktigt. Du behöver vara bra på att förklara rutiner, beskriva vilka mål butiken ska nå och vilka utmaningar som finns. Att du trivs med ett högt tempo är viktigt. Lika viktigt är att du kan delegera arbete, både kan ge och ta feedback och att du inte ryggar för att driva igenom förändringar. Tjänsten kräver tidigare erfarenhet i arbetsledande position, med fördel inom dagligvaruhandel. Det här erbjuder vi Hos oss är kollektivavtal lika självklart som Fairtrade-märkt kaffe och ekologisk frukt på jobbet. Nedan ser du vad vi mer erbjuder dig: Kollektivavtalad lön, OB-ersättning, samt pensionsavsättningar enligt kollektivavtal Försäkringar genom kollektivavtal Förstärkt föräldrapenning Friskvårdsbidrag Personalrabatt och personalerbjudanden efter en tids anställning. Du får erfarenheter – om t ex försäljning, service och om att driva butik. Vi ger dig bra möjligheter att växa genom olika ansvarsområden och utbildningar. Läs mer om hur det är att jobba hos oss här. Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Jennifer Jern Fält, [email protected]. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2024-10-21. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor. För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar. Läs mer: Så går det till när du söker jobb inom Axfood Observera att vi inte under denna rekryteringsprocess kommer be dig logga in med ditt Bank-id, uppge något lösenord eller scanna någon QR-kod. Vid frågor kontakta Medarbetarsupporten på [email protected]. Om Hemköp Vi inom Hemköp och Tempo är stolta över att för tredje året i rad ha utsetts till "Årets Karriärföretag" när Sveriges främsta arbetsgivare listas av Karriärföretagen. Utmärkelsen delas ut till de arbetsgivare i Sverige som anses vara mest attraktiva för studenter och yrkesverksamma att göra karriär på. Vi är även stolta över att vi 2023 blev utsedda till “Årets Employer Branding-företag” av Universum. På Hemköp arbetar vi mot ett gemensamt mål att vara ledande inom hållbarhet genom att erbjuda alla matälskare ett godare sortiment, verka för en godare miljö, inspirera till godare vanor och vara en godare aktör.
Kamux söker nu en engagerad Områdeschef till våra anläggningar i Kalmar och Karlskrona som vill ta ansvar och leda dem till nya framgångar. I denna spännande roll kommer du att få möjlighet att optimera verksamheten, maximera försäljningsresultat och utveckla personalen genom ett aktivt och coachande ledarskap. Vår företagskultur präglas av ambition, tillväxt och innovation, och vi strävar alltid efter att vara bäst i det vi gör. Vårt mål är enkelt: att göra det så smidigt som möjligt för våra kunder att hitta rätt bil till rätt pris. Vill du ta ledningen och chansen att bli en del av ett framgångsrikt företag som siktar mot att bli den största begagnat-handlaren i Europa? Då kan det vara dig vi söker! Vill du ta ledningen och driva framgång för flera av Kamux anläggningar? Som Områdeschef hos Kamux kommer du att ha en central roll där du ansvarar för att säkerställa att våra anläggningar i Kalmar och Karlskrona överträffar sina försäljningsmål genom att noggrant analysera resultat och följa upp prestationer. Du arbetar kontinuerligt med att identifiera förbättringsmöjligheter och optimera verksamheten för att säkerställa att den följer Kamux processer och rutiner. En viktig del av ditt uppdrag är att se till att våra lager är effektivt hanterade och att rätt antal bilar finns tillgängliga för försäljning. Dina ansvarsområden inkluderar även: - Budget- och resultatansvar för samtliga anläggningar, inklusive uppföljning av ekonomiska rutiner. - Personalansvar där du leder, coachar och utvecklar teamet samt ansvarar för rekrytering och introduktion av ny personal. - Säkerställande av en trygg och säker arbetsmiljö enligt lagar, regler och Kamux riktlinjer. - Upprätthållande och utveckling av relationer med externa samarbetspartners för att främja affärsmöjligheter. - Samarbeten med interna funktioner och andra anläggningar för att optimera verksamheten och skapa ett starkt resultat. Om Kamux Kamux är en snabbväxande affärskedja specialiserad på handel med begagnade bilar och relaterade tjänster. För att kunna erbjuda kunderna förstklassig service när och var som helst kombinerar Kamux online-försäljning med ett utbrett nätverk av butiker. Förutom försäljning via digitala kanaler är företaget verksamt med 78 butiker i Sverige, Finland och Tyskland, varav 19 butiker i Sverige. Sedan företaget grundades har Kamux sålt över 500 000 begagnade bilar, varav 62 922 såldes 2022. Kamux omsättning uppgick 2022 till 968,7 miljoner euro och bolaget hade i genomsnitt 883 anställda omräknat till heltid. Kamux Oy är listat på Nasdaq Helsingfors-börsen. Mer information finns på [www.kamux.se](http://www.kamux.se). Vi söker dig! För att bli framgångsrik i rollen som områdeschef ser vi att du har gedigen erfarenhet från bilbranschen med fokus på begagnataffären från en ledande roll med personalansvar. Du har ett coachande förhållningssätt till ditt team och dokumenterad erfarenhet inom försäljning och av att leda en eller flera anläggningar med goda resultat och lönsamhet. Vidare är du driven och resultatinriktad med förmågan att inspirera och leda andra samt har god förståelse för affärsutveckling och lagerhantering. Flytande i engelska och svenska i både tal och skrift samt B-körkort är ett krav då resor ingår i tjänsten. Låter detta som en utmaning för dig? Sök tjänsten idag! Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in ditt CV och personliga brev så fort som möjligt, dock senast 31 oktober. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar på andra sätt än via vårt rekryteringssystem. För frågor om tjänsten kontakta regionchef Marcus Ekfeldt på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!
Visar 1 till 10 av 31 jobb