Avdelningschef, butik

Sök bland 20 lediga jobb som Avdelningschef, butik och börja ditt nya yrkesliv idag!

Köttansvarig – Hemköp, Lidköping C

Välkommen till Hemköp, vi erbjuder en arbetsplats med familjär stämning och tydliga gemensamma värderingar - kärleken till mat genomsyrar allt vi gör.   Tillsammans med Hemköp Lidköping C söker vi nu en Köttansvarig. För att trivas i rollen uppskattar du att få ta ett stort ansvar, och att få driva din avdelning framåt.  Som Köttansvarig hos Hemköp Lidköping C har du huvudansvaret över butikens manuella köttavdelning med butikstyckning och beställningar. Du ska utöver detta se till att våra hyllor är välfyllda och att det är rent och snyggt i vår butik med extra fokus på vår färskavdelning. Tillsammans med dina kollegor ska du ha fokus på positivt kundbemötande, försäljning och se till att vi håller högsta kvalitet. Du blir en viktig del i kedjan mot en inspirerande butiksupplevelse. I utbyte kan vi lova goda utvecklingsmöjligheter i en organisation där vi vågar tänka i nya banor.  Att du är matintresserad är en förutsättning för rollen. För att trivas hos oss ska du även ha lätt för att jobba i team och vara noggrann. Dessutom ska du gilla när tempot är högt. Vi vill att du som söker har tidigare erfarenhet av butiksstyckning.   Du är kommunikativ, glad, positiv och stresstålig. Butiken har goda framtidsutsikter och är under fortsatt positiv utveckling. För rätt kandidat innebär detta att det finns utrymme för att utvecklas inom butiken och inom företaget.   För att du ska få en inspirerande start hos oss erbjuder vi ett introduktionsprogram där du får lära dig allt från kundbemötande till hur du kan bidra till ett hållbart samhälle. Vi arbetar medvetet och långsiktigt tillsammans med dig för att du ska utveckla din kompetens.    För Hemköp är mångfald en affärsmöjlighet. Medarbetarnas breda kunskaper, kompetenser och perspektiv skapar nya möjligheter och genererar bättre beslut. Hemköp uppmuntrar därför en mångfald av sökande till alla sina tjänster. Via Axfoodakademien, koncernens utbildningsenhet, erbjuds ett antal utbildningar som ger medarbetaren förutsättningar att utvecklas i sin roll och inom koncernen. Hemköp erbjuder en arbetsplats med tydliga gemensamma värderingar där alla strävar åt samma mål.   Hemköp är ett framgångsrikt företag inom dagligvarubranschen med missionen att skapa matglädje för våra kunder. Företaget är en del av Axfood-koncernen som är börsnoterat med Axel Johnson AB som huvudägare. Grundläggande för Axfood är tron på växtkraft för både människor och företag. Vi på Hemköp har stort förtroende för våra medarbetare och chefer samtidigt som vi förväntar oss ett stort ansvarstagande. Våra medarbetare har kunskapen, kompetensen och idéerna som utvecklar och förbättrar våra verksamheter.   Hemköp erbjuder en jämställd arbetsmiljö och hos oss får du en bra balans mellan jobb, fritid och familj. Vi inom Hemköp och Tempo är stolta över att för andra året i rad ha utsetts till "Årets Karriärföretag" när Sveriges främsta arbetsgivare listas av Karriärföretagen. Utmärkelsen delas ut till de arbetsgivare i Sverige som anses vara mest attraktiva för studenter och yrkesverksamma att göra karriär på.   Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid, provanställning tillämpas. Arbetstiderna är schemalagda under dagtid, kvällar och helger. Tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse.   För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer.   Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar. Läs mer: Så går det till när du söker jobb inom Axfood.   Observera att vi inte under denna process kommer be dig logga in med ditt Bank-id, uppge något lösenord eller scanna någon QR-kod. Vid frågor kontakta Medarbetarsupporten på [email protected].   Har du några frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Future Management; Rolf Lindgren, 070-513 66 94.    Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt.   För att söka tjänsten går du in på Future Managements hemsida www.futuremanagement.se. Vi hanterar inga ansökningar via post eller e-post.    Varmt välkommen med din ansökan! Hemköp är butikskedjan för matälskare där god och hållbar mat står i fokus. Vi har närmare 200 butiker i Sverige, i Hemköps organisation ingår även Tempo med cirka 150 butiker. Med fokus på färskvaror och kundmöten som guidar och inspirerar ska kundens förväntningar överträffas, både i butik och digitalt. Hemköp ingår i Axfoodkoncernen.

23 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Stf. Butikschef – Hemköp, Matbörsen

Till Hemköp Matbörsen söker vi nu en driftig och ambitiös, försäljnings- och kundfokuserad person som med ett stort engagemang och driv som kan axla rollen som Ställföreträdande Butikschef.Butiken står inför en spännande utbyggnad och du som Stf. Butikschef får en viktig roll i butikens fortsatta utveckling.   Huvudsakliga arbetsuppgifter  För dig som vill ha ett övergripande ansvar för en eller flera avdelningar och arbetsleda medarbetare är rollen som Ställföreträdande Butikschef en passande roll. Du kommer att ansvara för både inköp och försäljning samt för att avdelningen uppnår våra gemensamt ställda mål. Kunden är kärnan i vår verksamhet. Därför är den dagliga kundkontakten viktig för att skapa en positiv butiksupplevelse. Tillsammans med dina medarbetare ska du säkra lönsamheten och se till att rutiner följs liksom att vi följer upp bruttovinst och försäljning.    Som avdelningschef får du personalansvar. I det ingår att medarbetarna får rätt information, utvecklas och trivs samt att arbetet i butiken fungerar smidigt och bra. Du kommer även att ingå i butikens ledningsgrupp.  Provanställning tillämpas. Arbetstiderna är schemalagda främst under dagtid men även kvällar och helger förekommer.   Hemköp Matbörsen är en handlarägd butik som ingår i Food Market-butikerna. Butikerna drivs av ambitiösa ägare som gärna vill fortsätta utveckla butiken och dess avdelningar, det är därför viktigt att du ser det som utmanande och spännande att få arbeta i en fartfylld och entreprenörsdriven miljö.Food Market är måna om sin personals utveckling, och det finns goda möjligheter att växa internt.    Det här förväntar vi oss Att du är matintresserad, bra på att driva försäljning och tycker om att arbeta med människor, är en förutsättning för rollen. Lika självklart ska du ha kunskap om produkterna som ingår i ditt ansvarsområde. Dessutom behöver du känna till grundläggande ekonomiska nyckeltal och ha vana av att arbeta i butik.    Eftersom du ska leda och utveckla dina medarbetare behöver du vara bra på att förklara rutiner, beskriva vilka mål butiken ska nå och vilka utmaningar som finns. Att du trivs med ett högt tempo är viktigt. Lika viktigt är att du kan delegera arbete, både kan ge och ta feedback och att du inte ryggar för att driva igenom förändringar. Vi ser med fördel att du som söker har tidigare erfarenhet av liknande arbete.   För att söka tjänsten går du in på Future Managements hemsida www.futuremanagement.se. Vi hanterar inga ansökningar via post eller e-post.   Har du några frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Alexander Lindgren på Future Management, 0727-407 998.   Välkommen med din ansökan! Hemköp är butikskedjan för matintresserade människor och kännetecknas av personlig service, tonvikt på färskvaror samt ett brett sortiment. Food Market AB är ett familjeföretag etablerat 1968 och består av Hemköp Huddinge, Hemköp Huvudsta, Hemköp Sköndal, Hemköp Matbörsen, Hemköp Älvsjö samt T-Snabben

23 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Säljledare - Friluftsliv och jakt

Nu har du chansen att bli en del av vårt kompetenta team på XXL Sisjön, Göteborg! Vi arbetar för att ge våra kunder den bästa shoppingupplevelsen inom sport och friluftsliv och arbetar tillsammans som ett team för att nå våra gemensamma mål! Vi delar upp våra varuhus i följande avdelningar: Sport, löpning och träning - Barn och fritid - Friluftsliv och jakt - Skidor och cyklar – Verkstad - Lager och logistik - Kassa. Vildmark- och vapenavdelningen är för dig som älskar livet utomhus. Här säljer vi allt från utrustning och kläder till jakt och friluftsliv. Som säljledare är du ansvarig för avdelningens drift och resultat. Du ska som ledare motivera, stödja och inspirera teamet så att de har bästa möjliga förutsättningar att prestera sitt bästa. Tjänsten ingår i varuhusets ledningsgrupp och rapporterar till varuhuschefen. Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter kommer att vara: Leda enligt XXL:s ledarskapsprinciper, vara ett föredöme för de anställda och följa XXL:s kultur och värderingar Uppföljning och utveckling av teamet Utbildning av nya anställda Sörja för att kampanjer genomförs enligt plan Delegera arbetsuppgifter och ansvar till avdelningens anställda Följa upp och bidra aktivt till avdelningens arbetsmiljöarbete För att lyckas i tjänsten tror vi att du: Har ett intresse för sport och/eller friluftsliv, och för produkterna vi säljer Motiveras av att skapa goda kundupplevelser i samarbete med ditt team Trivs med personalansvar Är beslutsam, du kan ta och genomföra beslut Har god samarbetsförmåga Har en engagerande och tydlig ledarstil Är effektiv och lösningsorienterad, och kan snabbt anpassa dig till förändringar Är strukturerad och ordningsam Kvalifikationer: Relevant erfarenhet från liknande tjänst inom detaljhandel Goda resultat från försäljning och kundservice Behärskar svenska eller ett skandinaviskt språk, skriftligt och muntligt Har du jägarexamen är detta en stor fördel Vad kan du förvänta dig som anställd hos oss? Hos XXL har vi fokus på våra medarbetare, deras utveckling och ett bra arbetsklimat. Vi arbetar strukturerat med utbildning och vidareutveckling av våra medarbetare. Hos oss finns goda möjligheter till intern utveckling och karriärmöjligheter. Vi har ett inkluderande klimat, där vi som team arbetar tillsammans för att nå våra mål. Vi kan erbjuda goda personalrabatter, friskvårdsbidrag, konkurrenskraftiga löne- och bonusupplägg och möjlighet att bli en del av Nordens största sportkedja! Du kan läsa mer om hur det är att arbeta hos oss på vår karriärsida: Karriärsida - XXL Sverige (teamtailor.com) Är du den vi söker?Då ser vi fram emot att ta emot din ansökan! Observera att vi endast behandlar ansökningar som kommer via vårt elektroniska ansökningsformulär. Ansök på tjänsten via knappen "Ansök här". Vi har valt att ersätta det personligabrevet med frågor. När du ska söka tjänsten kommer du att bli ombedd att ladda upp ditt CV och svara på våra frågor.

22 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Vass Butikschef till Life Norrtälje & Åkersberga

Nordens största hälsokedja söker nu en ny engagerad och säljfokuserad Butikschef till våra två Lifebutiker i Norrtälje & Åkersberga.Tycker du om – och är bra på – att sälja och leda andra i försäljningsarbetet? Trivs du med personal- och resultatansvar? Vill du samtidigt hjälpa människor att hitta balansen när de påverkas av livets alla utmaningar så som stress, eller otillräcklig kost och motion? Då kan du vara den vi söker. Du är en hälsointresserad stjärnsäljare med vana att arbeta i chefsposition! Vi söker dig som är hälsointresserad med ett driv att kontinuerligt utveckla dina kunskaper samt förmedla energin till övriga kollegor. Du är en duktig ledare som tycker om att möta människor och har erfarenhet av både försäljning och service i ledande befattning. Som person är du resultatorienterad och har med fördel en bakgrund där personal- och resultatansvar har ingått. Du är van vid att coacha andra inom försäljning samt att arbeta mot uppsatta försäljningsmål, där du får med dig hela gruppen. Du arbetar noggrant och strukturerat och tar egna initiativ för att få både kunder och kollegor att trivas. Vana av administrativa uppgifter som till exempel fakturahantering, bemanningsplanering, schemaläggning och rekrytering är fördelaktigt i rollen. Du behärskar det svenska och engelska språket och kan lätt uttrycka dig i både tal och skrift. Erfarenhet av chefsposition i butik samt intresse av kost, motion och hälsa är starkt meriterande. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Leda och planera arbetat i butiken. Leda och motivera teamet att nå försäljnings- och övriga mål, genom att coacha både individuellt såväl som i grupp. Planera och optimera bemanningen i butiken. Följa upp och stämma av tider i Lifes tidssystem, skapa och lägga in årsarbetstidsscheman, administrera anställningskontrakt samt dra ut relevanta rapporter från tidssystemet. Vid behov av ny personal sköta hela rekryteringsprocessen. Ansvara för trivseln och arbetsmiljön i butik. Följa upp budget, resultat samt uppsatta mål. Arbeta med försäljning och alla förekommande arbetsuppgifter i butiken t.ex. städning, inleverans, beställning av varor samt skapa välfungerande rutiner för dessa. Nästa steg: Intervjuer sker löpande, ju snabbare du skickar in din ansökan desto bättre. Din ansökan vill vi dock allra senast ha in 2024-05-12. Tjänsten är en tillsvidareanställning, med 6 månaders provanställning, om ca 40 timmar per vecka fördelat på våra två Lifebutiker i Norrtälje & Åkersberga. Våra Butikschefer omfattas av kollektivavtal mellan Svensk handel och Unionen. Tillsättning 1 augusti eller enligt överenskommelse. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering för att säkerställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess. Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. Observera att vi endast tar emot ansökningar via rekryteringsverktyget på vår hemsida (ansökning via mail undanbedes). Vid frågor kontakta Lifes rekryteringsteam: [email protected] Vi är Nordens största hälsokedja! Vi brinner för varje människas hälsa. Vi spelar en viktig roll i människors strävan att må bra och hitta balansen. Det gör vi med ca 270 butiker i Sverige, Norge och Finland, ett brett utbud av hälsoprodukter, samt personlig hälsorådgivning i alla våra butiker. Life innefattar Lifekoncernen inklusive Lifes medlems- och franchisebutiker. Precis som Life brinner för våra kunders hälsa, brinner vi också för våra medarbetares välmående. Därför är vi riktigt stolta över att Life Sverige 2022 blivit certifierade som ett Great Place to Work för andra året i rad. Vi har många eldsjälar på Life som är riktigt stolta över att bidra med sin kunskap och hjälpa människor att hitta hälsobalansen i livet. Kulturen präglas av en stark gemenskap och en familjär omgivning där omtanke för både kunden och kollegan står i fokus. Som Life-medarbetare får du utveckla din kompetens genom hälsoutbildningar och försäljningskurser och du får självklart rabatt på vårt breda hälsosortiment. Vill du bli en del av Life-familjen? Välkommen med din ansökan!

19 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Teamchef kolonial, Willys Visby Skarphälls City

Vi är alla olika. Och det är härligt! Vi anställer inte människor efter en viss mall utan efter vem du är. För oss är driv och personlighet viktigare än erfarenhet och bakgrund. Det går bra för oss, och vi växer så det knakar. Nu söker vi fler glada medarbetare med rätt inställning och vilja att utvecklas! Om jobbet Tjänsten avser: Tillsvidareanställning, heltid. Provanställning tillämpas Tillträde: 2024-09-02 eller enligt överenskommelse Arbetstider: Du kommer att variera mellan att arbeta tidig morgon, dagtid, kvällar och helger Krav: Gymnasial utbildning, goda kunskaper i svenska (tal och skrift). Vi välkomnar sökande i alla åldrar. Du behöver ha tidigare erfarenhet från ledarroller, gärna inom detaljhandeln. Som teamchef på Willys har du en mycket viktig del i butikens och butiklagets utveckling, och i arbetet för att erbjuda våra kunder bra och hållbar mat till riktigt bra priser! Här kommer lite mer om tjänsten: Du är en del i butikens ledningsgrupp och leder och planerar verksamheten i Team Kolonial. Självklart tar du aktivt del i det dagliga operativa butiksarbetet – du kan räkna med att få många steg på stegräknaren! Du arbetar målinriktat för att utveckla butikens försäljning, lönsamhet och övriga viktiga nyckeltal. Du deltar också i arbetet med att ta fram och följa upp butikens affärsplan. Som teamchef Kolonial ansvarar du för en mycket viktig del av butikens varuflöde. Ditt team ansvarar för att säljplanera, lägga beställningar och se till att butiken är säljande och säsongsaktuell. Inom ditt ansvarsområde ligger även e-handel, och med butikens e-handelskoordinator till hjälp ansvarar du för att driva och utveckla butikens e-handelserbjudande. Du har personalansvar för medarbetarna i kolonialteamet och ansvarar därmed bland annat för rekrytering, schemaläggning och introduktion. Du leder, motiverar och utvecklar ditt team och bidrar till att medarbetarna utvecklas och presterar utifrån sin fulla potential. Du är en förebild i arbetet för att välkomna alla våra kunder och möta dem med kunskap, fingertoppskänsla och ett stort leende. Om oss Det är inte alla som passar att jobba hos oss. Men många tycker att det är kul! För oss är rätt inställning och vilja att utvecklas viktigare än erfarenhet och utbildning. Hos oss får du jobba ihop med ett helt team av sköna personligheter med olika bakgrunder, kunskaper och perspektiv. Lite mer om oss kommer här: Det finns tydliga rutiner och strukturer på plats, vilket frigör tid för dig att fokusera på att utveckla ditt team och din avdelning. Du kommer att erbjudas många sätt att växa och utvecklas i din ledarroll. Majoriteten av våra butikschefer har en gång arbetat som teamchef. Willys är ett av branschens mest framgångsrika företag och vi fortsätter att växa. Och eftersom vi växer, kan du också göra det – inom ditt egna ansvarsområde eller andra, i butik, på lager eller på kontor. Willys är dessutom en del av Axfoodfamiljen, en koncern med en mängd olika företag och verksamheter, med många olika karriärvägar och möjligheter till utveckling. Genom Axfoodakademien kan vi erbjuda våra anställda en rad olika utbildningar. Läs mer om hur det är att jobba hos oss här. Om dig Du gillar mat, människor och försäljning lika mycket som vi! För oss spelar det ingen roll om du är vegan eller köttfantast, äter tacos en fredag eller en tisdag. Det fina med dig är att du är du. Och det är just det vi letar efter. Du drivs av att inspirera och engagera dina medarbetare, du är bra på att skapa ett positivt arbetsklimat och på att kontinuerligt utveckla ditt team. Du trivs i resultatorienterade miljöer där tempot är högt, du har ett starkt eget driv, en god problemlösningsförmåga och ryggar inte för att fatta beslut när det krävs. Du har goda kunskaper kring butiksdrift och är van att leda och arbeta tillsammans i ett team. Du har höga ambitioner, är noggrann och har en mycket hög nivå på struktur och planering. Du gillar utmaningar och ser möjligheter istället för svårigheter i en vardag som ofta bjuder på varierande förutsättningar och oförutsedda händelser. Du gillar människor, sätter kundens behov först och är bra på att få med dig folk – såväl kunder som medarbetare. Du är bra på att kommunicera och kan genom feedback och coachning utveckla ditt team och din butik. Du behöver ha tidigare erfarenhet från ledarroller i ett serviceyrke och det är en klar fördel om du har erfarenhet från dagligvaruhandeln. Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Annica Stenström, [email protected]. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2024-05-05. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor. För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar. Läs mer: Så går det till när du söker jobb inom Axfood Observera att vi inte under denna process kommer be dig logga in med ditt Bank-id, uppge något lösenord eller scanna någon QR-kod. Vid frågor kontakta Medarbetarsupporten på [email protected].

19 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Säljledare Färskvaror

Som säljledare Färskvaror ansvarar du för den dagliga driften inom färskvaruavdelningar. Ditt arbete som säljledare innebär att du är ansvarig för avdelningens drift och måluppfyllelse samt att du har en nyckelroll för att driva företaget framåt. Vi söker Dig som brinner för mat, färskvaror och mänskliga kontakter. Den vi söker har social kompetens, stor samarbetsförmåga, intresse och engagemang i avdelningens utveckling avseende sortiment, prisupplevelse, fräschör och lönsamhet. Du gillar utveckling och vill vara med och forma framtidens färskvaror, utifrån mattrender och kundernas behov tillsammans med oss. Du har god förmåga att planera arbetet, engagera medarbetare och därigenom driva avdelningen framåt varje dag.

19 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Säljchef Färskvaror

Till vår City Gross i Hylliesöker vi en Säljchef Färskvaror City Gross har drivit familjeägda stormarknader sedan 1993 med ett enda mål, att verkligen göra skillnad. Därför gör vi inte som andra matbutikskedjor. Istället erbjuder vi färskt svenskt kött som är styckat och packat i butik av kunnig personal, manuella diskar för fisk och skaldjur från hållbara bestånd, nybakt surdegsbröd från egna bagerier och Sveriges bredast livsmedelssortiment. Vi har idag 42 butiker med 3 800 anställda, från Sundsvall i norr till Trelleborg i söder. Vi anser att våra medarbetare är vår främsta resurs, därför försöker vi ta tillvara på varje medarbetares kompetens på bästa sätt. Bli en av oss! Som Säljchef Färskvaror kommer du att: Ansvara för att planera, leda och utveckla avdelningarna inom ditt ansvarsområde - såväl strategiskt som operativt. Till din hjälp har du avdelningsansvariga och en grupp duktiga butiksmedarbetare som du också har personalansvar för. Ansvara för daglig drift, bemanning, att optimera sälj- och lönsamhet inom området färskvaror samt aktivt arbeta med säljstyrning/säljplanering, svinn och egenkontroll. Skapa och utveckla rutiner i det dagliga arbetet samt utveckla medarbetare och avdelningar inom ditt område. De färskvaruavdelningarna som du kommer ansvara för är Bageri, Kött & Fisk/Deli. Tillsammans med dina medarbetare driva avdelningarna och utveckla verksamheten och medarbetarna mot uppsatta mål. Säkerställa entrivsam, effektiv och säljande arbetsmiljö. Själv delta aktivt i arbetet i butiken. Du ingår i butikens ledningsgrupp och rapporterar till Butikschefen. Våra butiker är öppna årets alla dagar, så arbete på kvällar och helger ingår som en naturlig del i butiksarbetet. Vi söker dig som: Har gymnasial utbildning och flerårig detaljhandelserfarenhet, gärna i ledande befattningar, inom minst ett av dina ansvarsområden. Har gedigenerfarenhetinomnågot av färskvaruområdena du ansvarar för och gärna erfarenhet från flera färskvaruområden. Har erfarenhet från roller med personalansvar, butiksekonomi, försäljningsansvar, bemanning och schemaläggning. Vi ser dessutom gärna att du är väl insatt i HACCP och arbetet kring livsmedelshygien. Brinner för att leverera ett gott kundmöte. Är relationsskapande och handlingskraftig med stort intresse för kundservice, människor och dagligvaror. Är starkt resultatorienterad och jobbar effektivt med att optimera avdelningens resultat och nå uppsatta mål. Är duktig på att skapa och utveckla team, är kommunikativ och tydlig. Du har ett coachande förhållningssätt vilket innebär att du delegerar, ger feedback och följer upp arbetet. Har en förmåga att inspirera, motivera och engagera medarbetarna för att skapa ett positivt arbetsklimat och en kundupplevelse som överträffar förväntningarna. Tar dig an din roll i ledningsgruppen med stort ansvar och kan kombinera det operativa butiksarbetet med att aktivt bidra i de strategiska utvecklingsfrågorna. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, inte minst vad gällerdin förmåga att inspirera och engagera medarbetarna. samt att kunna skapa ett positivt arbetsklimat. Vi erbjuderPå City Gross erbjuder vidig en spännande utmaning och ett stimulerande arbete i ett expansivt familjeföretag med intressanta framtidsplaner och starka värderingar. Vårt arbete grundar sig i våra värderingsord - kundfokuserade, resultatdrivna, inkluderande och ansvarstagande. Tillsammans möter vi kundernas behov, driver försäljning och skapar en atmosfär av öppenhet och förtroende. För oss som arbetsgivare ärambitionen att alltid skapa bästa möjliga förutsättningar för dig som medarbetare så att du kan känna trygghet och arbetstillfredsställelse i din vardag samt att du kan utvecklas i din roll. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför organisationen. Vår ambition är att rekrytera medarbetare med en bra mix av olika bakgrunder för att återspegla vårt samhälle och våra kunder. Startdatum: Fr.o.m 2024-05-06 Tjänstens omfattning: Heltid Anställningsform: Provanställning/Tillsvidareanställning Sista ansökningsdag: 2024-04-30 Din ansökan Vi tillämpar löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt. Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsidawww.citygross.se

18 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Teamchef Färskvaror förpackat, Willys Haninge Port 73

Vi är alla olika. Och det är härligt! Vi anställer inte människor efter en viss mall utan efter vem du är. För oss är driv och personlighet viktigare än erfarenhet och bakgrund. Det går bra för oss, och vi växer så det knakar. Nu söker vi fler glada medarbetare med rätt inställning och vilja att utvecklas! Om jobbet Tjänsten avser: Tillsvidareanställning, heltid. Provanställning tillämpas Tillträde: Enligt överenskommelse Arbetstider: Du kommer att variera mellan att arbeta tidig morgon, dagtid, kvällar och helger Krav: Gymnasial utbildning, goda kunskaper i svenska (tal och skrift). Vi välkomnar sökande i alla åldrar. Du behöver ha tidigare erfarenhet från ledarroller, gärna inom detaljhandeln. Färskvaruavdelningen är en mycket viktig del av vår butik och som teamchef Färsk har du en nyckelroll i butiken. Våra teamchefer är en mycket viktig del i butikens och butiklagets utveckling, och i arbetet för att erbjuda våra kunder bra och hållbar mat till riktigt bra priser! Här kommer lite mer om tjänsten: Du är en del i butikens ledningsgrupp och leder och planerar verksamheten i färskvaruteamet. Självklart tar du aktivt del i det dagliga operativa butiksarbetet – du kan räkna med att få många steg på stegräknaren! Du arbetar målinriktat för att utveckla butikens försäljning, lönsamhet och övriga viktiga nyckeltal. Du deltar också i arbetet med att ta fram och följa upp butikens affärsplan. Du har personalansvar för medarbetarna i färskvaruteamet och ansvarar därmed bland annat för rekrytering, schemaläggning och introduktion. Du leder, motiverar och utvecklar ditt team och bidrar till att medarbetarna utvecklas och presterar utifrån sin fulla potential. Du är en förebild i arbetet för att välkomna alla våra kunder och möta dem med kunskap, fingertoppskänsla och ett stort leende. Om oss Det är inte alla som passar att jobba hos oss. Men många tycker att det är kul! För oss är rätt inställning och vilja att utvecklas viktigare än erfarenhet och utbildning. Hos oss får du jobba ihop med ett helt team av sköna personligheter med olika bakgrunder, kunskaper och perspektiv. Lite mer om oss kommer här: Det finns tydliga rutiner och strukturer på plats, vilket frigör tid för dig att fokusera på att utveckla ditt team och din avdelning. Du kommer att erbjudas många sätt att växa och utvecklas i din ledarroll. Majoriteten av våra butikschefer har en gång arbetat som teamchef. Willys är ett av branschens mest framgångsrika företag och vi fortsätter att växa. Och eftersom vi växer, kan du också göra det – inom ditt egna ansvarsområde eller andra, i butik, på lager eller på kontor. Willys är dessutom en del av Axfoodfamiljen, en koncern med en mängd olika företag och verksamheter, med många olika karriärvägar och möjligheter till utveckling. Genom Axfoodakademien kan vi erbjuda våra anställda en rad olika utbildningar. Läs mer om hur det är att jobba hos oss här. Om dig Du gillar mat, människor och försäljning lika mycket som vi! För oss spelar det ingen roll om du är vegan eller köttfantast, äter tacos en fredag eller en tisdag. Det fina med dig är att du är du. Och det är just det vi letar efter. Du drivs av att inspirera och engagera dina medarbetare, du är bra på att skapa ett positivt arbetsklimat och på att kontinuerligt utveckla ditt team. Du trivs i resultatorienterade miljöer där tempot är högt, du har ett starkt eget driv, en god problemlösningsförmåga och ryggar inte för att fatta beslut när det krävs. Du har goda kunskaper kring butiksdrift och är van att leda och arbeta tillsammans i ett team. Då färskvaruavdelningen är en så viktig del av vår butik är det viktigt att du, liksom vi, har höga ambitioner, är noggrann och har en mycket hög nivå på struktur och planering. Du gillar utmaningar och ser möjligheter istället för svårigheter i en vardag som ofta bjuder på varierande förutsättningar och oförutsedda händelser. Du gillar människor, sätter kundens behov först och är bra på att få med dig folk – såväl kunder som medarbetare. Du är bra på att kommunicera och kan genom feedback och coachning utveckla ditt team och din butik. Du behöver ha tidigare erfarenhet från ledarroller i ett serviceyrke och det är en klar fördel om du har erfarenhet från dagligvaruhandeln. Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Ulrika Englund, 0761474837. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2024-05-01. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor. För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar. Läs mer: Så går det till när du söker jobb inom Axfood Observera att vi inte under denna process kommer be dig logga in med ditt Bank-id, uppge något lösenord eller scanna någon QR-kod. Vid frågor kontakta Medarbetarsupporten på [email protected].

17 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Säljchef Färskvaror – Coop Ängelholm

Som Säljchef Färskvaror på Ängelholm ingår du i butikens ledningsgrupp. Du har, utöver ditt ansvar för kundmötet och färskvarorna i butiken, tillsammans med övriga i ledningsgruppen ett gemensamt ansvar för affärsplan, försäljning och resultat. Vi vill att du har ett brinnande intresse för färskvaror, det vill säga, delikatess, matlagning samt följer mattrender. Vi ser att du tänker utanför boxen och vågar inspirera till matglädje. Som Säljchef har du en betydande roll där vi ser att du är den naturliga ledaren och kulturbäraren som visar vägen framåt. Genom att vara en förebild för dina säljare inspirerar du dem till att varje dag prestera sitt yttersta. Rollen som Säljchef på coop innebär bland annat personalplanering, affärsmannaskap samt att följa upp koncept och rutiner, allt för att skapa en effektiv drift. Det mest centrala i jobbet innebär att leda och coacha dina medarbetare för att skapa en god arbetsmiljö. Kunden i våra butiker ska inte bara mötas av bra varor till bra priser, vi vill även att de varje dag upplever matinspiration, intressanta händelser, överraskningar och inte minst får ett bra personligt bemötande från all vår personal. Verklig framgång bygger på att vi älskar våra jobb och visar äkta omtanke och glädje för våra kunder! Utöver detta ingår även bl a följande arbetsuppgifter i din roll: - Ansvarar för kundmötet och kundupplevelsen - Implementera aktuella kategorinitiativ - Ansvarar för rutinscheman på alla avdelningar - Ansvarar för kassa och dagredovisning - Ansvara för framtagna beställningsrutiner samt uppföljning - Ansvara för goda rutiner och uppföljning för prisvård - Ansvarar för rutiner och uppföljning gällande inköp, reklamationer och fakturering - Ansvarig för daglig uppföljning samt ständig förbättring av fysisk förstörelse och svinn - Ansvar för grundläggande HR rutiner som ex. schemaläggning, rekrytering, rehab, osv. - Ansvarar för att kommunicera aktuell information till sin avdelning samt uppföljning Tjänsten är en tillsvidareanställning på 40h/vecka. Provanställning kan komma att tillämpas. Antal annonserade arbetstillfällen: 1 Utbildning - Gymnasieutbildning är ett krav - Eftergymnasial utbildning eller högskola inom relevant område är meriterande Erfarenhet/kompetens - Erfarenhet och kompetens inom detaljhandelsförsäljning är ett krav - Dokumenterat goda resultat av försäljning i detaljhandeln - Dokumenterad erfarenhet av att leda personal Personliga egenskaper - Brinnande matintresse - Kommunikativ i både tal och skrift - Coachande och engagerande - Affärsmässig - Resultat- och kundinriktad - Metodisk och strukturerad - Uthållig - Självständig med eget driv Kontaktpersoner Charlotte Montéus Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot din ansökan! Coop är unikt! Det är lätt att tro att alla matbutiker är lika. Samma varor på hyllorna, samma kundvagnar och så kassan vid utgången. Men Coop är annorlunda eftersom vi ägs av våra 3,5 miljoner medlemmar. Det är vad som gör oss unika. Det ger oss också ett extra stort ansvar, men också extra stora möjligheter. Coop är en av Sveriges största arbetsgivare och vi drivs av uppgiften att ge alla tillgång till den goda maten. Vi är inne i en spännande förändringsresa mot att vara den goda kraften i mat-Sverige. Vi ska förenkla vardagen och ge alla tillgång till goda råvaror – något som är bra för både kropp, själ och vår miljö. Coop har länge levt i framkant och förverkligat vikten av ekologiskt tänkande. Vår fisk är certifierad, hönsen utsläppta och vårt egna varumärke Änglamark är utsett till Sveriges Grönaste Varumärke - men vår resa slutar inte där. Tillsammans med våra medarbetare arbetar vi varje dag tillsammans med våra kunder för att fortsätta vara bäst på hållbar utveckling och nu satsar vi ännu mer på att sprida matglädje och mer kärlek till bra råvaror. Tillsammans kan och ska vi bli den goda kraften i mat-Sverige! Coop värdesätter kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

16 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Ica Kvantum Liljeholmen söker en ansvarig till Köttavdelningen

Här jobbar vi med produkter från både ICAs centrala sortiment och egen finstyckning. Vi vill att avdelningen ska andas – här kan vi kött! Som ansvarig för köttavdelningen hos oss förväntar vi oss att du besitter en gedigen erfarenhet inom kött och att du brinner för mat i all dess form. Du kommer att ha budgetansvar för avdelningen där det ingår budget, svinn & aktiviteter.Vi strävar ständigt efter att utveckla vårt sortiment av kött och ser fram emot att inkludera ännu mer närproducerat kött av högsta kvalitet. Som person är du matintresserad, kundorienterad, har förmåga att prioritera och har god samarbetsförmåga. Det faller dig naturligt att ha ett öga för detaljer och att dela med dig av dina bästa tips och råd för att lyckas i köket. Arbetsuppgifter Övergripande ansvar på köttavdelningen Budget Svinnhantering Varupåfyllning Daglig inventering Egenkontroll Styck schema Beställning Tidigare erfarenhet Du har tidigare arbetat i dagligvaruhandeln inom ICA, meriterande om det ärinom färskvaror. Du har haft ansvar över en avdelning inom dagligvaruhandeln. Kunskap inom systemen StoreOffice, AOB samt MinButik Är detta rätt utmaning för dig? Urvalet sker löpande, skicka därför din ansökan redan idag.Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast eller enligt ök. Du bli anställd direkt av Ica Kvantum Liljeholmen som i denna rekrytering samarbetar med Storesupport. Välkommen till Ica Kvantum Liljeholmen och en rolig resa! Om Ica Kvantum Liljeholmen Vårt mål är att vara Stockholms ledande måltidsbutik där det är lätt, spännande och inspirerande att handla och dina förväntningar på kvalitet, sortiment och service infrias. Vi vill vara en attraktiv och utvecklande arbetsplats där vi värdesätter våra medarbetare högt och strävar efter att lyfta deras potential. Vi tror på kontinuerlig utveckling och därför erbjuder vi en rad utbildningsmöjligheter, både internt och externt. Ta gärna del av butikens hemsida & Instagram här

15 april 2024
Sista ansökan:
2 oktober 2024