Avdelningschef, statlig

Sök bland 27 lediga jobb som Avdelningschef, statlig och börja ditt nya yrkesliv idag!

Avdelningschef
Försvarsmakten
Förvaltnings- och planeringschefer

Välkommen att söka en tjänst med varierande och mångfasetterade arbetsuppgifter. Hos oss erbjuds stora möjligheter att utvecklas i ditt chefs- och ledarskap. Var med i driften och utveckling av expansiva Örebro garnison. Om enheten FMTIS har fyra genomförandeenheter (GE) i Sverige som utför underhåll av Försvarsmaktens ledningssystem inom IT- och teleområdet. Tjänsten är placerad vid GE Väst. Enheten arbetar med underhåll på telekom-, el-, radio-, sensor-, och larm/passagesystem. Enheten ansvarar även för installation, drift och underhåll av en mängd olika IT-system. Utöver detta utgör enheten bakre verkstadsnivå för övriga förbands ledningsstödssystem. Avdelningen i Örebro har idag ca tio anställda med planerad tillväxt. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som avdelningschef planerar, leder, samordnar och följer du upp avdelningens arbete samt upprätthåller arbetsmiljöansvaret. Du utövar personalansvar för avdelningens medarbetare och ansvarar för deras kompetensutveckling. Avdelningens huvuduppgift är primärt underhåll och drift av Försvarsmaktens IT- och kommunikationssystem inom Örebros garnison samt i närområdet. Resor i tjänsten är vanligt förekommande för utbildning, samverkan och övning. Vi erbjuder dig följande I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Vi vill att våra medarbetare ska må bra, både på och utanför jobbet, därför har vi medarbetarnas framtid, hälsa och privatliv i omtanke och arbetar aktivt för att främja välmående och trygghet. Våra anställda har ett flertal olika förmåner, bland annat: • Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och dina karriärsmål • Tre timmar träning i veckan på arbetstid, på våra egna träningsanläggningar eller där vi har avtal • Bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid samt 28 - 35 semesterdagar beroende på din ålder • Lönetillägg vid föräldraledighet och VAB • Möjlighet att växla semesterdagar mot extra pensionsavsättning Kvalifikationer • 3- årig gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper som av arbetsgivaren kan bedömas likvärdig • Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. • B-körkort (manuell växellåda) Personliga egenskaper Vi söker dig som trivs med en varierad och växlande vardag. Tjänsten ställer stora krav på god samarbetsförmåga då du kommer ha många olika kontaktytor inom enheten och mot andra förband. Du har en god social förmåga och tillämpar det utvecklande ledarskapet i din vardag. Vidare ser vi att du tar egna initiativ och är kreativ i ditt uppgiftslösande. För att trivas i tjänsten behöver du självständigt kunna prioritera och växla mellan arbetsuppgifter. Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet. Meriterande • Aktuell och relevant erfarenhet från arbetsledande roll  • Erfarenhet av och kännedom om Försvarsmaktens ledningsstödssystem • Erfarenhet av teknisk tjänst inom Försvarsmakten Övrigt Civil tillsvidareanställning som kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Arbetsort: Örebro Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse. I Försvarsmakten benämns befattningen avdelningschef. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Upplysningar Vill du veta mer om befattningen är du välkommen att kontakta enhetschef Fredrik Persson. För information om anställningsvillkor kontakta HR-Generalist Lisa Heinemann Pettersson. Samtliga nås via växeln på 019-393 500 Fackliga företrädare OFRS - Martin Sparr SEKO - Matz Felix SACO - Agnetha Landquist OFRO - Heikki Videll Samtliga nås via växeln på 019-393 500 Välkommen med din ansökan senast 2025-04-22 Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

17 mars 2025
Sista ansökan:
22 april 2025
Tullverket söker avdelningschef till förvaltningsavdelningen
TULLVERKET
Förvaltnings- och planeringschefer

Vill du arbeta i en myndighet med ett viktigt samhällsuppdrag och som bidrar till att skapa ett tryggt och säkert samhälle? Har du sedan tidigare erfarenhet av att leda en mångfacetterad verksamhet och erfarenhet av statlig verksamhet? Då kan detta vara tjänsten för dig! Som avdelningschef för Tullverkets nya förvaltningsavdelning har du ett ansvarsfullt och betydelsefullt arbete och du ingår i myndighetens ledningsgrupp. I rollen ingår också att vara Tullverkets säkerhetsskyddschef. Förvaltningsavdelningen kommer bestå av totalt ca 85 medarbetare som arbetar inom olika verksamhetsområden; ekonomi, säkerhet och beredskap, lokalfrågor, upphandling samt verksamhetsservice. Dessa enheter kommer ledas av enhetschefer vilka kommer ingå i din avdelnings ledningsgrupp. Om tjänsten Som avdelningschef för förvaltningsavdelningen har du ett övergripande ansvar för att leda och styra verksamheten för att åstadkomma goda resultat samt bedriva ett gott ledarskap. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter omfattar: • Bygga upp och forma den nya avdelningen och dess enheter och skapa samhörighet inom avdelningen. • Ansvar för den egna verksamhetens mål och resultat och strategiskt ansvar för ledning och styrning av verksamheten samt övergripande budget- och personalansvar. • Utveckla verksamheten och leda förändringsarbete. • Anpassa verksamheten till föränderliga behov och prioritera vad som är viktigast att göra på kort och lång sikt. • Leda och utveckla din ledningsgrupp och leda verksamheten genom underställda chefer och skapa goda förutsättningar för dem att leda och styra verksamheten. • Ha god omvärldsorientering och förstå hur omvärlden påverkar Tullverkets verksamhet och agera utifrån det. • Företräda myndigheten i externa sammanhang. Vi söker dig som har: • Flerårig erfarenhet från chefsbefattning på hög nivå som inneburit att leda och utveckla en verksamhet i förändring och ha åstadkommit goda resultat. • Erfarenhet av ledningsgruppsarbete och att leda genom underställda chefer. • Aktuell erfarenhet från chefsbefattning i statlig myndighet och förståelse för hur en myndighet fungerar i ledning, styrning, organisation och uppföljning. • Erfarenhet av något av avdelningens verksamhetsområde. • Akademisk utbildning inom statsvetenskap, ekonomi eller juridik eller annan utbildning eller erfarenhet som vi bedömer som motsvarande. • Svenskt medborgarskap. Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av flera av avdelningens verksamhetsområden. • Erfarenhet av arbete med säkerhetsskyddsfrågor. • Ledarskapsutbildning. Personliga egenskaper Vi lägger stor vikt vid att du är en erfaren ledare som har god ledarskapsförmåga. Vi söker dig som är kommunikativ, har lätt för att samarbeta och skapa bra samarbetsklimat mellan både medarbetare, enheter och avdelningar. Det är naturligt för dig att skapa kontakt och goda relationer med andra både inom och utanför Tullverket. Du är van att utveckla både människor och verksamhet genom ett coachande och kommunikativt ledarskap och du förstår vikten av att skapa engagemang och ansvarstagande hos dina medarbetare. Som person har du mod att fatta beslut, visar på handlingskraft och styr mot uppsatta mål genom underställda chefer. Vi lägger också stor vikt vid din förmåga att kunna driva strategiska och övergripande utvecklingsfrågor. Du har erfarenhet av att leda och driva förändringsarbete och du kan utmana dig själv och andra i syfte att stimulera innovation och förändring. Du har ett strategiskt synsätt och en god helhetssyn. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet! Vi erbjuder dig Genom att jobba på Tullverket har du ett viktigt jobb där du bidrar till ett tryggt och säkert samhälle. Vi värderar trivsel och kompetensutveckling högt och vi strävar efter att du som anställd hos oss ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Hos oss får du trygga anställningsvillkor och våra förmåner omfattar bland annat friskvårdsbidrag, subventionerade läkemedel och goda semester- och pensionsvillkor. Som avdelningschef har du förtroendearbetstid och möjlighet till förmånsbil. Övrigt Referensnummer: TV-2025-08418. Placeringsort: Stockholm. Anställningen är en tillsvidareanställning och individuell lönesättning tillämpas. Inom Tullverket tillämpas tidsbegränsade chefsförordnanden på 5 år med möjlighet till förlängning. Tillträdesdag: Enligt överenskommelse. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan beslut om anställning kommer du att få genomgå drogtest. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning, då tjänsten är placerad i säkerhetsklass. Tullverket är en totalförsvarsmyndighet och vid anställning kan du komma att krigsplaceras i Tullverket. Genomförande av chefstester kan bli aktuella under rekryteringsprocessen. Tullverket värdesätter de kvaliteter som tillförs verksamheten genom att ha en jämn könsfördelning samt etnisk mångfald. För mer information och ansökan Upplysningar om tjänsten kan lämnas av Johan Norrman, tel. 08-405 00 22 eller Bodil Taylor, tel. 08-456 55 60. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support tel. 060-67 25 85. Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Ulf G Persson tel. 040-661 33 och för Saco-S, Katarina Hernhut tel. 08-456 52 65. Din ansökan med ett medföljande personligt brev samt CV/meritförteckning, ska ha inkommit till Tullverket senast den 7 april. Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan. Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.  Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor över Sveriges gränser. Med visionen att bara godkända varor ska passera gränsen hindrar vi olagliga varor från att komma in i landet och bidrar till ett tryggare samhälle. Vi förenklar handeln med andra länder och lägger grunden till ökad tillväxt och konkurrens på lika villkor. Tullverket, som grundades 1636, har i dag cirka 2 600 anställda och leds av generaltulldirektör Johan Norrman.

17 mars 2025
Sista ansökan:
7 april 2025
Interim enhetschef
Randstad AB
Förvaltnings- och planeringschefer

Arbetsbeskrivning Är du intresserad av att stötta en verksamhet som enhetschef under en begränsad period? Har du tidigare erfarenhet av budget- och personalansvar? Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med stadsutvecklingsfrågor och förändringsledning?  Sök då tjänsten som interim enhetschef till vår kund inom Göteborgs stad! Som enhetschef för enhet Stadsutveckling ansvarar du för sju medarbetare i roller som utvecklingsledare och projektledare. Teamet arbetar med stadsutvecklingsfrågor och projekt i tidiga skeden, med ett helhetsperspektiv på förvaltningens långsiktiga anläggningsförsörjning, planeringsprocesser och utveckling av idrottsområden. Enheten har även en viktig funktion inom omvärldsbevakning av stadsutveckling. Du som enhetschef kommer att ansvara för att leda, planera och utveckla enhetens verksamhet, samt hantera ekonomi- och personalfrågor. Du brinner för att skapa rätt förutsättningar för medarbetarna genom att främja kunskapsutbyte och nätverksbyggande. Du kommer även att agera stöd till avdelningschefen genom att tillhandahålla beslutsunderlag för förvaltningens strategiska ställningstagande.  Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.  Detta är ett konsultuppdrag med start 2025-04-01 (senast 2025-04-07) och kommer att pågå till. 2025-08-30. . Arbetstiden är förlagd dagtid, måndag till fredag. Intervjuer kommer att ske löpande,. Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida, men vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig talent manager Nathalie via mail: [email protected] Ifall denna tjänst passar dig som handen i handsken, sök redan idag! Ansvarsområden Leda, planera och utveckla enhetens verksamhet Hantera ekonomi- och personalfrågor Stödja avdelningschefen genom att ta fram beslutsunderlag för förvaltningens strategiska ställningstaganden. Skapa rätt förutsättningar för medarbetarna genom att främja kunskapsinhämtning och nätverksbyggande. Kvalifikationer Universitets- eller högskoleutbildning inom exempelvis stadsutveckling, samhällsplanering etc. eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Minst 3 års erfarenhet som chef med budget- och personalansvar.  Erfarenhet av att framgångsrikt utöva ett kommunikativt och tillitsbaserat ledarskap.  God svenska i tal och skrift Erfarenhet av att arbetat med stadsutvecklingsfrågor och har arbetat med förändringsledning. Erfarenhet av att arbetat i en politiskt styrd organisation Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

14 mars 2025
Sista ansökan:
25 mars 2025
Avdelningschef handläggning
Statens Skolverk
Förvaltnings- och planeringschefer

Är du en trygg och stabil ledare med kompetens inom ärendehantering och myndighetsutövning? Vi söker nu dig som vill leda avdelningen för handläggning under ett vikariat på ca 1 år. Var med och bidra till skolans framtid! Om jobbet Avdelningen för handläggning ansvarar för att dels handlägga, fördela och följa upp statsbidrag till förskola och skola, dels utfärda förskollärar- och lärarlegitimationer samt föra register över legitimerade lärare och förskollärare. På avdelningen arbetar drygt 130 medarbetare fördelat på sex enheter, varje enhet leds av en enhetschef. En av enheterna för statsbidrag är placerad i Härnösand, därav ingår resor till det kontoret i tjänsten. Som chef för Handläggningsavdelningen ansvarar du för att ansökningar om lärarlegitimationer hanteras på ett snabbt och rättssäkert sätt samt för att statsbidrag motsvarande 25 miljarder fördelas i enlighet med gällande lagar och förordningar. Tillsammans med de sex enhetscheferna leder du avdelningens arbete. Du formulerar mål och strategier samt driver ett ständigt förbättringsarbete med avdelningens arbetsformer, utveckling och kompetensförsörjning. Du har en viktig roll som bärare av myndighetens kultur och värderingar. Du rapporterar direkt till Skolverkets generaldirektör och ingår i myndighetens ledningsgrupp där du bidrar till utveckling av hela myndigheten och att vi når våra mål. Att vara ledare på Skolverket innebär att du leder med helhetsperspektiv, i partnerskap och i relation till omvärlden. Du skapar förutsättningar för utveckling och förändring och du sätter tydliga ramar och förväntningar på dina medarbetare. Du leder på ett sätt som tillvaratar gruppens engagemang och kompetens. Du är placerad på vårt moderna och rymliga kontor i Solna Business Park. Du kan också ha möjlighet att arbeta upp till 50% på distans. Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss behöver du stå för och leva upp till den statliga värdegrunden och till våra kärnvärden för medarbetarskap: förebild, tillit, ansvar, samarbete och utveckling. Läs mer på skolverket.se/jobb I det här jobbet ska du ha akademisk examen med inriktning som Skolverket bedömer relevant, flerårig erfarenhet som chef med personal- och budgetansvar, erfarenhet av att leda och arbeta med ärendehantering, produktionsstyrning och myndighetsutövning, erfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation, gärna statlig verksamhet, mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Det är meriterande att du har erfarenhet av att leda andra chefer och att du arbetat med hantering av ärenden i stora volymer. Det är även meriterande att du har erfarenhet av att ha kontakt med media i din yrkesroll. Som person behöver du vara pragmatisk och prestigelös, vara samarbetsorienterad och ha förmåga att skapa goda relationer, vara tydlig och lyhörd i ditt sätt att kommunicera med andra, ha förmåga att knyta ihop de strategiska målsättningarna med det operativa genomförandet i vardagen, vara mål- och resultatinriktad.  Viktigt att veta Sista ansökningsdag är den 27 mars. Anställningen är ett vikariat t.o.m. augusti 2026, med tillträde så snart som möjligt. När du registrerar din ansökan får du svara på några frågor i stället för att bifoga ett personligt brev. Läs gärna igenom ansökningsformuläret och förbered dina svar innan du gör ansökan. Skolverket arbetar för att alla barn och elever ska få en bra och likvärdig utbildning i en trygg miljö. Vi stödjer på olika sätt den svenska förskolan, skolan och komvux. Som medarbetare på Skolverket är du med och bidrar till att skapa goda förutsättningar för barns och elevers utveckling och lärande. Lär känna oss bättre genom att besöka vår webbplats https://www.skolverket.se/om-oss/jobba-hos-oss. Vårt uppdrag – skolans framtid.

14 mars 2025
Sista ansökan:
27 mars 2025
Gruppchef inom säkerhet och säkerhetsskyddsavtal
Säkerhetspolisen
Förvaltnings- och planeringschefer

Är du en trygg ledare med strategisk blick och god förmåga att se din del i helheten? Motiveras du av att arbeta förutsättningsskapande och få andra att utvecklas och växa? Då ska du söka tjänsten som gruppchef inom området för personalsäkerhet. Välkommen med din ansökan! Tillsammans skyddar vi Sverige. Ort: Stockholm Sista ansökningsdag: 2025-04-02 Referensnummer: 2025–4228 Det här är ditt uppdrag I rollen som gruppchef inom området för säkerhet och säkerhetsskyddsavtal har du verksamhets- och metodutvecklingsansvar samt personal- och arbetsmiljöansvar för medarbetare inom personalsäkerhet. Gruppen arbetar med kravställning, uppföljning och utbildning av de säkerhetsskyddsfrågor inom alla säkerhetsskyddsområden som uppstår vid exponering av säkerhetskänslig verksamhet. Du leder och koordinerar gruppens arbete på direkt nivå, och tillser att gruppens resurser används på bästa sätt i syfte att uppnå verksamhetens och myndighetens mål. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Fortlöpande arbeta med att utveckla gruppen för att optimera utveckling och lärande samt säkerställa en god arbetsmiljö Tillhöra enhetens ledningsgrupp och delta aktivt för att strategiskt och långsiktigt driva hela verksamheten framåt Upprätthålla och utveckla samverkan med såväl interna funktioner inom Säkerhetspolisen, som externa samarbetspartners Rollen kan medföra uppgifter som innebär att externt representera Säkerhetspolisen Leda och fördela arbete inom området exponering av säkerhetskänslig verksamhet/säkerhetsskyddsavtal Din placering är på huvudkontoret i Solna, arbete på distans är inte möjligt i dagsläget. Inrikes och utrikes resor förekommer. De här kvalifikationerna söker vi hos dig Krav: Polisexamen eller annan relevant akademisk utbildning, alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren anser likvärdig Längre sammanhållen erfarenhet av personalansvar och arbetsmiljöansvar på direkt nivå B-körkort Mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift God förmåga att kommunicera på engelska i tal och skrift Goda kunskaper om och erfarenhet av säkerhetsskyddsarbete Anställningen kräver svenskt medborgarskap. Du som söker kan också ha kompetens som tillför bredd och kompletterande perspektiv. Kan du bidra med något eller flera av följande är det meriterande: God kunskap om Säkerhetspolisens interna regelverk Erfarenhet av metod- och utvecklingsarbete Erfarenhet av och kunskap om säkerhetsskyddsavtal/exponering av säkerhetskänslig verksamhet Erfarenhet av att hålla utbildningar inom fysisksäkerhet, informationssäkerhet och personalsäkerhet Förståelse för och erfarenhet av att tolka regelverk och aktuell lagstiftning inom säkerhetsskyddsområden Det här är kollegan vi söker Som chef på säkerhetspolisen utövar du ett ledarskap i enlighet med vår ledarskapspolicy. Chefer och ledare förväntas verka för helhetssyn, handlingskraft, goda relationer och lärande i ansvarstagandet för myndighetens uppdrag och resultat. Det innebär bland annat att du har förmågan att se den egna verksamheten i ett större sammanhang och tar ansvar för din del av helheten. Du prioriterar och tar de beslut som behövs samt justerar dessa utifrån föränderliga förutsättningar. I din roll som chef agerar du som föredöme. Du är engagerad och prestigelös i ditt ledarskap och skapar goda förutsättningar för dina medarbetare att prestera och utvecklas i sina roller, samtidigt som du stödjer andra ledare. Du coachar, stödjer, utmanar och ger återkoppling med personlig omtanke. Du har en god förmåga att kommunicera, samarbeta och skapa kontakter och du bygger nätverk. Vidare är du lyhörd och reflekterar över det egna ledarskapet, delar kunskap och erfarenheter samt motiverar andra att göra detsamma. Du är mål och resultatdriven och har förmågan att växla tempo mellan planerad och händelsestyrd verksamhet, och du har en förmåga att självständigt ta initiativ, prioritera och driva frågor. Du agerar på problem som uppstår och undanröjer hinder. Säkerhetspolisen ställer höga krav på säkerhet och sekretess, därför förutsätter vi att du har ett högt säkerhetsmedvetande. Anställningsvillkor Svenskt medborgarskap är ett krav, då anställning vid Säkerhetspolisen innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs också godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Det här är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. På vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se, kan du läsa mer om hur det är att arbeta hos oss samt om våra förmåner. Så tar du kontakt med oss Du är välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 76 20. För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06. Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02. Så ansöker du Ansökan sker via vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se Ansökan ska ha kommit in senast 2025-04-02. Ansök genom att bifoga ditt CV (i den här rekryteringsprocessen önskar vi inget personligt brev) och besvara urvalsfrågorna nedan. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Det är därför viktigt att du svarar tydligt och utförligt på frågorna och inte hänvisar till andra handlingar t.ex. CV. Urval och intervjuer kan ske löpande. Övrig information Du bör inte berätta att du sökt tjänst hos Säkerhetspolisen för andra personer än dina närmast berörda. Det beror på att vi har tjänster som omfattas av sekretess. I våra rekryteringar använder vi arbetspsykologiska tester. Vi har redan gjort våra val av annonskanaler. Vi undanber oss därför samtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

14 mars 2025
Sista ansökan:
2 april 2025
Gruppchef inom Personalsäkerhet
Säkerhetspolisen
Förvaltnings- och planeringschefer

Är du en trygg ledare med strategisk blick och god förmåga att se din del i helheten? Motiveras du av att arbeta förutsättningsskapande och få andra att utvecklas och växa? Då ska du söka tjänsten som gruppchef inom området för personalsäkerhet. Välkommen med din ansökan! Tillsammans skyddar vi Sverige. Ort: Stockholm Sista ansökningsdag: 2025-04-02 Referensnummer: 2025–3906 Det här är ditt uppdrag I rollen som gruppchef inom området för personalsäkerhet har du verksamhets- och metodutvecklingsansvar samt personal- och arbetsmiljöansvar för medarbetare inom personalsäkerhet. Du ansvarar för kompetensförsörjningsfrågor och arbetar fortlöpande med att utveckla dina medarbetare. Du leder och koordinerar gruppens arbete på direkt nivå, och tillser att gruppens resurser används på bästa sätt i syfte att uppnå verksamhetens och myndighetens mål. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Fortlöpande arbeta med att utveckla dina medarbetare för att maximera utveckling och lärande samt säkerställa en god arbetsmiljö Ingå i enhetens ledningsgrupp och delta aktivt för att strategiskt och långsiktigt driva hela verksamheten framåt Upprätthålla och utveckla samverkan med såväl interna funktioner inom Säkerhetspolisen, som externa samarbetspartners Rollen kan medföra uppgifter som innebär att externt representera Säkerhetspolisen Din placering är på huvudkontoret i Solna, arbete på distans är inte möjligt i dagsläget. Inrikes och utrikes resor förekommer. De här kvalifikationerna söker vi hos dig Det är endast du som uppfyller nedanstående krav som kan bli aktuell för tjänsten. Krav: Polisexamen eller annan relevant akademisk utbildning, alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren anser likvärdig Längre sammanhållen erfarenhet av personalansvar och arbetsmiljöansvar på direkt nivå B-körkort Mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift God förmåga att kommunicera på engelska i tal och skrift Aktuell kunskap om och erfarenhet av säkerhetsskyddsarbete Anställningen kräver svenskt medborgarskap. Du som söker kan också ha kompetens som tillför bredd och kompletterande perspektiv. Kan du bidra med något eller flera av följande är det meriterande: Erfarenhet av säkerhetsprövningsarbete Erfarenhet av att leda underrättelse – eller förundersökningsarbete God kunskap om Säkerhetspolisens interna regelverk God kunskap om eller erfarenhet av underrättelsearbete Erfarenhet av metod- och utvecklingsarbete Erfarenhet av att hålla utbildningar inom personalsäkerhet Det här är kollegan vi söker Som chef på säkerhetspolisen utövar du ett ledarskap i enlighet med vår ledarskapspolicy. Chefer och ledare förväntas verka för helhetssyn, handlingskraft, goda relationer och lärande i ansvarstagandet för myndighetens uppdrag och resultat. Det innebär bland annat att du har förmågan att se den egna verksamheten i ett större sammanhang och tar ansvar för din del av helheten. Du prioriterar och tar de beslut som behövs samt justerar dessa utifrån föränderliga förutsättningar. I din roll som chef agerar du som föredöme. Du är engagerad och prestigelös i ditt ledarskap och skapar goda förutsättningar för dina medarbetare att prestera och utvecklas i sina roller, samtidigt som du stödjer andra ledare. Du coachar, stödjer, utmanar och ger återkoppling med personlig omtanke. Du har en god förmåga att kommunicera, samarbeta och skapa kontakter och du bygger nätverk. Vidare är du lyhörd och reflekterar över det egna ledarskapet, delar kunskap och erfarenheter samt motiverar andra att göra detsamma. Du är mål och resultatdriven och har förmågan att växla tempo mellan planerad och händelsestyrd verksamhet, och du har en förmåga att självständigt ta initiativ, prioritera och driva frågor. Du agerar på problem som uppstår och undanröjer hinder. Säkerhetspolisen ställer höga krav på säkerhet och sekretess, därför förutsätter vi att du har ett högt säkerhetsmedvetande. Anställningsvillkor Svenskt medborgarskap är ett krav, då anställning vid Säkerhetspolisen innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs också godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Det här är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. På vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se, kan du läsa mer om hur det är att arbeta hos oss samt om våra förmåner Så tar du kontakt med oss Du är välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 76 20. För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06. Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02. Så ansöker du Ansökan sker via vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se Ansökan ska ha kommit in senast 2025-04-02 Ansök genom att bifoga ditt CV (i den här rekryteringsprocessen önskar vi inget personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Det är därför viktigt att du svarar tydligt och utförligt på frågorna och inte hänvisar till andra handlingar t.ex. CV. Urval och intervjuer kan ske löpande Övrig information Du bör inte berätta att du sökt tjänst hos Säkerhetspolisen för andra personer än dina närmast berörda. Det beror på att vi har tjänster som omfattas av sekretess. I våra rekryteringar använder vi arbetspsykologiska tester. Vi har redan gjort våra val av annonskanaler. Vi undanber oss därför samtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare

14 mars 2025
Sista ansökan:
2 april 2025
Avdelningschef till Specialurvalsavdelningen
Försvarsmakten
Förvaltnings- och planeringschefer

Vill du bidra till att göra Sverige och världen säkrare? Värdesätter du ömsesidigt förtroende och önskar både ett eget ansvar såväl som goda möjligheter till kompetensutveckling? Våra medarbetare är viktiga för oss och du ges god möjlighet att förena det professionella och det privata. Vi ger dig även möjlighet att träna på arbetstid, generösa arbetstidsavtal, föräldralön samt upp till sju veckor semester per år. Specialurvalsavdelningen söker en Avdelningschef Om avdelningen Specialurvalsavdelningen bedriver i huvudsak urval genom fördjupade psykologiska bedömningar för personalkategorier med extra höga psykologiska krav, till exempel piloter och flygstridsledare. Avdelningen utgör även Försvarsmaktens kompetenscentrum för militärpsykologiskt urval, vilket inkluderar forskning, utbildning och utveckling inom ansvarsområdet. På avdelningen arbetar idag ca 15 psykologer och två samordnare. Dessutom kommer avdelningen att utöka verksamheten med att innefatta psykometri, expertis inom psykologisk mätning. Huvudsakliga arbetsuppgifter I rollen som avdelningschef leder och utvecklar du arbetet på avdelningen. Du ansvarar för prioriteringar rörande avdelningens arbete, verksamhetens bedrivande och dess långsiktiga utveckling. Rollen innebär regelbunden samverkan med flera intressenter både internt och externt. Du ingår tillsammans med fyra andra avdelningschefer i Arbetsgivarenhetens ledningsgrupp och förväntas bidra aktivt till hela enhetens utveckling. KRAV Kvalifikationer • Officer • Flerårig aktuell arbetslivserfarenhet som chef med verksamhets-, personal- och budgetansvar • Erfarenhet av att leda specialister inom relevant område • Erfarenhet av arbete med utvecklingsarbete/projektledning • God förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift Personliga egenskaper För att lyckas i rollen är du en prestigelös och trygg ledare med en förmåga att skapa delaktighet och engagemang hos dina medarbetare och samarbetspartners. Du ser vikten av samt har förmågan att skapa en god arbetsmiljö som en grundplatta för produktiva arbetsgrupper. Utöver detta har du ett tydligt ledarskap som är tillitsbaserat och kännetecknas av samarbetsvilja. Rollen kräver att du är en god kommunikatör och att du kan anpassa din kommunikation utifrån motpart och budskap. Du har en mycket god förmåga att samverka samt både skapa och bibehålla externa och interna relationer. Vidare är du resultatinriktad och lösningsorienterad med stort uppdragsfokus samt drivs av att hitta nya vägar framåt för att vidareutveckla verksamheten. Då arbetet periodvis kan upplevas intensivt krävs en god prioriteringsförmåga. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).  MERITERANDE • Erfarenhet av att ha bedrivit urval • Utbildning/erfarenhet av förändringsledning • B-körkort Övrigt Anställningsform: Tillsvidare. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten. Sysselsättningsgrad: Heltid Militär befattning Arbetsort: Stockholm Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Upplysningar om befattningen Martina Wejdrup Fackliga företrädare SACO – Anders Kejnell SEKO – Åsa Karlsson Försvarsförbundet, OFRS – Kjell Tetzlaff OFRO – Arne Nilsson Samtliga nås via FM växel: 08-788 75 00 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-04-07. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens HR-centrum skapar förutsättningar för Försvarsmaktens operativa förmåga och ett starkare försvar genom att säkerställa resurs- och HR-tjänster som tillgodoser förbandens behov. Läs gärna mer på https://www.forsvarsmakten.se/fmhrc Varje dag och varje timme gör Försvarsmaktens medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

13 mars 2025
Sista ansökan:
7 april 2025
Sektionschef till Underrättelse- och säkerhetscentralen (USC) vid Must
Försvarsmakten
Förvaltnings- och planeringschefer

Vill du ha ett meningsfullt arbete och bidra till ett säkrare Sverige i en osäker värld? Det förändrade omvärldsläget medför att vårt försvar behöver förstärkas och den ökade underrättelseverksamheten mot Sverige och Försvarsmakten är omfattande. Den Militära underrättelse- och säkerhetstjänsten (Must) bedriver verksamhet inom försvarsunderrättelsetjänst, militär underrättelsetjänst och militär säkerhetstjänst. Underrättelse- och säkerhetscentralsektionen (USC) tillhör avdelningen för Kommunikation och Samband (KS). USC har ett viktigt uppdrag att hantera information via olika sambandssystem och utföra sambands-, diarieförings- och expeditionstjänst för underrättelse- och säkerhetshandlingar. Huvudsakliga arbetsuppgifter Vi söker dig som är chef, eller har erfarenhet av arbete i en arbetsledande eller processutvecklande roll. Du är en person som tycker om utmaningar och att hitta lösningar. Du har en stark drivkraft för att utveckla arbetsprocesser, och har förmåga att både tänka framåt samtidigt som dagliga uppgifter omhändertas. Rollen som chef kräver att du tycker om att arbeta med människor och är närvarande som chef, och att du har ett intresse av att arbeta med att leda arbete i en gruppbaserad arbetsmiljö och att utveckla din egen förmåga att inom området. För att passa för rollen krävs ett intresse för frågor rörande informationsförvaltning och sambandssystem. I rollen som sektionschef leder och samordnar du verksamheten vid USC vilket innefattar verksamhetsplanering, personal- och budgetansvar. I arbetet ingår också ett delegerat ansvar för det systematiska arbetsmiljöarbetet för sektionen samt rekrytering. Du ansvarar för uppföljning och kvalitetssäkring av sektionens arbete samt utveckling av de processer och rutiner som finns för arbetet med informationshantering. Du förväntas bidra till sektionens utveckling och ansvarar för de system som USC använder sig av samt deltar i framtagandet av eventuella nya system. Kvalifikationer • Flerårig chefserfarenhet, alternativt flerårig erfarenhet av arbete i en arbetsledande befattning såsom projektledning, processutveckling, gruppledning eller motsvarande • Akademisk examen inom informationsförvaltning, arkivvetenskap, offentlig förvaltning, statsvetenskap eller motsvarande områden • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i både svenska och engelska Meriterande • Utbildad inom ledarskap • Erfarenhet av arbete med informationsförvaltning, informationssäkerhet eller sambands- eller ledningscentral inom statlig myndighet • Kunskap om Försvarsmaktens och/eller Must verksamhet och arbetsmetoder • Erfarenhet av arbete med komplexa informationsflöden, informationshanteringssystem eller ärendehanteringssystem • Kunskap om EU- och Nato regelverk gällande informationshantering • Erfarenhet av utveckling av informationshanteringssystem Personliga egenskaper För att passa i tjänsten bör du ha en god kommunikativ förmåga, vara lyhörd och ha lätt för att skapa goda relationer och samarbeta med andra. Du är van att arbeta strukturerat och vara självgående samt att självständigt driva processer framåt. Du vill nå resultat och trivs med att ta ansvar och fatta beslut. Tjänsten ställer även krav på din problemlösning- och prioriteringsförmåga då du kommer att hantera flertalet parallella ärenden samtidigt. Vidare behöver du vara prestigelös med en god personlig mognad samt ha ett gott omdöme präglat av noggrannhet, hög integritet och stort säkerhetsmedvetande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Ovan ställda kvalifikationer ska kunna verifieras genom intyg, referenser samt arbets- eller urvalstester.  Övrigt Tillsvidareanställning som inleds med provanställning om sex månader Tillträde: Enligt överenskommelse Arbetsort: Stockholm För upplysningar om befattningen eller rekryteringsprocessen kontakta: [email protected], vänligen skriv ”Sektionschef USC” i ämnesraden. Fackliga företrädare nås via [email protected] Varmt välkommen med din ansökan senast 2025-04-02. Din ansökan ska innehålla cv samt ett personligt brev. Du ansöker via jobb.forsvarsmakten.se.  Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Militära underrättelse- och säkerhetstjänsten (Must) är en del av Försvarsmaktens högkvarter i Stockholm. Vi ger regeringen och Försvarsmakten kvalificerade beslutsunderlag om omvärldsutvecklingen och hot mot Sveriges och Försvarsmaktens säkerhet. Vår vision är ”Ett säkrare Sverige i en osäker värld”. Must är en kunskapsorganisation och erbjuder både spännande och för Sverige angelägna arbetsuppgifter. Här arbetar både officerare och civila experter inom olika områden, t ex statsvetenskap, IT, ekonomi, teknik, matematik och HR. En stor del av Must verksamhet omfattas av sekretess och vi ber dig därför att inte berätta att du sökt jobb hos Must för andra personer än dina närmaste. Läs gärna mer om Must och vår verksamhet här Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

12 mars 2025
Sista ansökan:
2 april 2025
Avdelningschef till Lägesavdelningen hos Must
Försvarsmakten
Förvaltnings- och planeringschefer

Vill du ha ett meningsfullt arbete och bidra till ett säkrare Sverige i en osäker värld? Det förändrade omvärldsläget medför att vårt försvar behöver förstärkas och den ökade underrättelseverksamheten mot Sverige och Försvarsmakten är omfattande. Den Militära underrättelse- och säkerhetstjänsten (Must) bedriver verksamhet inom försvarsunderrättelsetjänst, militär underrättelsetjänst och militär säkerhetstjänst. Vårt erbjudande Vi erbjuder dig en roll där du kommer att leda ett team som är förutsättningsskapande för Sveriges underrättelse- och säkerhetstjänst, i mötet med rådande och framtida omvärldsläge. Arbetet innebär att på daglig basis konkret bidra till Sveriges säkerhet. Tillsammans med kollegor på den egna avdelningen och övriga kollegor inom hela Must arbetar ni fram strukturer, arbetssätt och underlag som för Lägesavdelningens och Must arbete framåt. Vi satsar på strukturerad kompetensutveckling för att ge dig möjlighet att fortsätta utvecklas i din roll inom Must och Försvarsmakten i stort. Hos oss finns det goda friskvårdsmöjligheter som inkluderar träning tre timmar i veckan på arbetstid samt möjlighet att ha balans mellan fritid och arbete. Om avdelningen Must Underrättelsekontor ansvarar för inhämtning, bearbetning, analys och delgivning av underrättelser avseende externa hot mot Sverige och svenska intressen. Lägesavdelningen är en del av Must Underrättelsekontor med uppgift att dygnet runt, året om följa omvärldsläget, upprätthålla Musts lägesbild och vid behov förvarna berörda. Avdelningens arbete sker i nära samverkan med övriga funktioner inom Must, inom Försvarsmakten och med andra myndigheter. Huvudsakliga arbetsuppgifter Ditt uppdrag som avdelningschef är att leda, samordna och utveckla avdelningens verksamhet, ytterst i syfte att tillgodose aktuella interna och externa informationsbehov. Uppdraget innebär både verksamhetsledning och operativ ledning vid avdelningen. Lägesavdelningen bedriver verksamhet dygnet runt, året om och därför arbetar avdelningens personal i skift med ett rullande schema. Obekväma arbetstider samt inrikes och utrikes resor förekommer. Som avdelningschef ingår du i den operativa funktionens ledningsgrupp och förväntas ha ett helhetsperspektiv samt att bidra till hela verksamhetens utveckling.  Krav • Dokumenterad chefserfarenhet. • Akademisk examen inom område som arbetsgivaren bedömer vara relevant, alternativt officersutbildning med genomförd HOP/HSOU. • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska.   Meriterande • Kunskap och erfarenhet om EU- och Nato. • Erfarenhet av att sammanställa, utvärdera eller omsätta stora informationsmängder och/eller mediabevakning. • Erfarenhet av arbete inom Försvarsmakten eller annan statlig myndighet • Erfarenhet av arbete inom underrättelsetjänst    Personliga egenskaper Must lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är en trygg och positiv ledare. Du är kreativ och initiativrik, orädd och kan snabbt anpassa dig till nya förutsättningar. Du har lätt för att arbeta självständigt och fatta självständiga beslut, i en miljö präglad av osäkerheter och högt tempo. Du behöver även ha en god kommunikativ förmåga, vara lyhörd och ha lätt för att skapa goda relationer och ett gott samarbetsklimat. Tjänsten kräver att du har ett mycket högt säkerhetsmedvetande.  Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med provanställning om sex månader Tillträde: Enligt överenskommelse Arbetsort: Stockholm   Personlighets- och problemlösningstest kommer ske som en del av urvalsprocessen.     För upplysningar om befattningen eller rekryteringsprocessen kontakta: [email protected], vänligen skriv "Chef lägesavdelningen” i ämnesraden.   Fackliga företrädare Fackliga representanter nås via [email protected].    Varmt välkommen med din ansökan senast 2025-04-02. Urval sker löpande. Din ansökan ska innehålla cv samt ett personligt brev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Du ansöker via jobb.forsvarsmakten.se. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Militära underrättelse- och säkerhetstjänsten (Must) är en del av Försvarsmaktens högkvarter i Stockholm. Vi ger regeringen och Försvarsmakten kvalificerade beslutsunderlag om omvärldsutvecklingen och hot mot Sveriges och Försvarsmaktens säkerhet. Vår vision är ”Ett säkrare Sverige i en osäker värld”. Must är en kunskapsorganisation och erbjuder både spännande och för Sverige angelägna arbetsuppgifter. Här arbetar både officerare och civila experter inom olika områden, t ex statsvetenskap, IT, ekonomi, teknik, matematik och HR. En stor del av Must verksamhet omfattas av sekretess och vi ber dig därför att inte berätta att du sökt jobb hos Must för andra personer än dina närmaste. Läs gärna mer om Must och vår verksamhet här Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

12 mars 2025
Sista ansökan:
2 april 2025
Enhetschef öppen fritidsverksamhet
Randstad AB
Förvaltnings- och planeringschefer

Arbetsbeskrivning Är du en erfaren ledare med passion för att skapa meningsfulla fritidsaktiviteter för barn och unga? Vi söker en interim enhetschef för öppen fritidsverksamhet som vill ta ett viktigt uppdrag under tiden ordinarie chef är tillförordnad verksamhetschef. Uppdraget sträcker sig under 6 månader med start omgående. Om uppdraget: I rollen som enhetschef för Ung Fritid har du en central roll i att leda och utveckla fritidsverksamheten, bestående av fritidsklubbar, fritidsgårdar och andra initiativ för barn och unga. Ditt uppdrag är att säkerställa att verksamheten bidrar till ungas goda hälsa, positiva uppväxtvillkor och framtidstro. Som enhetschef har du: Ekonomi-, personal- och arbetsmiljöansvar för ca 15 medarbetare Ansvar för att planera, följa upp och utveckla verksamheten utifrån mål och resultat Ett nära samarbete med förvaltningen, verksamhetschefen och ledningsgruppen Ett starkt fokus på att skapa en trygg och inkluderande miljö där unga känner sig välkomna, sedda och trygga 📍 Placering: Huvudsakligen på plats, viss möjlighet till distansarbete i överenskommelse med verksamhetschef 📅 Start: Omgående 📄 Uppdragslängd: 6 månader Vill du vara med och göra skillnad för barn och unga? Ansök redan idag! Ansvarsområden Du har ekonomi-, arbetsmiljö- och personalansvar. I din roll ingår att stötta, planera, följa upp verksamhetsområde utifrån ett mål- och resultattänkande. Totalt har du personalansvar för ca 15 personer. Samverkan både internt och externt är en viktig del i arbetet och i din roll ingår mycket kontakt med övriga förvaltningen inklusive tillförordnad verksamhetschef samt ledningsgrupp. Som chef på enheten ung fritid arbetar du med den öppna fritidsverksamheten bestående av fritidsklubbar och fritidsgårdar och annan fritidsverksamhet för barn och unga. Du är ansvarig för att leda och utveckla verksamheten utifrån framtagna mål och riktlinjer som bland annat fastställer att verksamheterna ska bidra till ungas goda hälsa, positiva uppväxtvillkor och framtidstro. Inom våra verksamheter ska alla besökare känna sig välkomna, sedda och trygga. Vi arbetar aktivt med att främja barn och ungas personliga utveckling genom att locka fram, stödja och utveckla livsmål och intressen. Kvalifikationer Krav för tjänsten: Relevant högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper inhämtat på annat vis Tidigare chefs- eller ledarerfarenheter Dokumenterad erfarenhet av att arbeta systematiskt med resultatuppföljning, budgetarbete och verksamhetsplanering Tidigare erfarenhet av att arbeta med barn och unga Erfarenhet av att arbeta med ett interkulturellt förhållningsätt och miljöer som präglas av mångfald Mycket goda kunskaper och intresse för samhällsfrågor och det ungdomspolitiska området, normkritik, barnkonventionen etc. Meriterande: Erfarenhet av tidigare arbete inom politiskt styrda verksamheter Arbete med civilsamhällesfrågor Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

6 mars 2025
Sista ansökan:
4 juni 2025