Avdelningschef, statlig

Sök bland 12 lediga jobb som Avdelningschef, statlig och börja ditt nya yrkesliv idag!

Avdelningschef läroplaner
Statens Skolverk
Förvaltnings- och planeringschefer

Vill du leda arbetet med vad barn och elever ska lära sig i förskola, skola och vuxenutbildning och göra det praktiskt möjligt i undervisningen? Vi söker en modig och trygg ledare med stor kunskap om skolväsendet. Var med och bidra till skolans framtid! Om jobbet På avdelningen för läroplaner arbetar ca 150 medarbetare med att utveckla läro-, kurs- och ämnesplaner samt nationella prov och bedömningsstöd. Avdelningen arbetar också med insatser inom ämnesdidaktik, nationell kompetensförsörjning och samverkan mellan skola och arbetsliv. Som avdelningschef ansvarar du för att arbetet utförs rättssäkert, transparent och i samklang med omvärlden, samt att det vi gör vilar på vetenskaplig grund. Centralt i arbetet är att det genomförs med lärare och elever i fokus, att det arbete som görs på avdelningen blir förståeligt och praktiskt genomförbart i undervisningen. En annan viktig del i ditt uppdrag är att utveckla det arbete som gjorts på avdelningen och driva den förändringsresa vi står inför. Exempelvis att driva genomförandet av de digitala nationella proven, ämnesbetygsreformen Gy 25 och tioårig grundskola. Tillsammans med dina åtta enhetschefer leder du avdelningens arbete. Du formulerar mål och strategier samt driver ett ständigt förbättringsarbete med avdelningens arbetsformer, utveckling och kompetensförsörjning. Du har en viktig roll som bärare av myndighetens kultur och värderingar. Du rapporterar direkt till Skolverkets generaldirektör och ingår i myndighetens ledningsgrupp där du bidrar till utveckling av hela myndigheten och att vi når våra mål. * * * * * I den här rollen har du möjlighet att göra avtryck i skolan på riktigt och vara med och påverka vad barn och elever får lära sig. - Joakim Malmström, generaldirektör * * * * * Du arbetar på vårt moderna och rymliga kontor i Solna Business Park. Du kan också ha möjlighet att arbeta upp till 50 % på distans.  Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss behöver du stå för och leva upp till den statliga värdegrunden och till våra kärnvärden för medarbetarskap: förebild, tillit, ansvar, samarbete och utveckling. Läs mer på skolverket.se/jobb I det här jobbet ska du ha akademisk examen med inriktning som Skolverket bedömer relevant, flerårig erfarenhet som chef med personal- och budgetansvar, aktuell erfarenhet av och förmåga att leda och driva förändrings- och utvecklingsarbete, aktuell erfarenhet av arbete med strategisk utveckling både i ledningsgrupp och inom det egna ansvarsområdet, erfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation, gärna statlig verksamhet, mycket god kunskap om det svenska skolväsendet och dess styrning, mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Det är meriterande att du har erfarenhet av att leda genom andra chefer och att du har stor insikt i läro- och kursplanernas innehåll samt djup förståelse för hur de styr undervisningen i skolan. Det är även meriterande att du har erfarenhet av att bereda frågor och beslutsprocesser på nationell nivå. Som person behöver du vara en stark, modig och beslutsför ledare med gott omdöme, vara samarbetsorienterad och ha förmåga att skapa goda relationer, vara tydlig och lyhörd i ditt sätt att kommunicera med andra, ha förmåga att knyta ihop de strategiska målsättningarna med det operativa genomförandet i vardagen, vara mål- och resultatinriktad. Viktigt att veta Sista ansökningsdag är den 23 oktober 2024. Anställningen är tillsvidare och inleds med provanställning i sex månader. När du registrerar din ansökan får du svara på några frågor i stället för att bifoga ett personligt brev. Läs gärna igenom ansökningsformuläret och förbered dina svar innan du gör ansökan. Skolverket arbetar för att alla barn och elever ska få en bra och likvärdig utbildning i en trygg miljö. Vi stödjer på olika sätt den svenska förskolan, skolan och komvux. Som medarbetare på Skolverket är du med och bidrar till att skapa goda förutsättningar för barns och elevers utveckling och lärande. Vårt uppdrag – skolans framtid. Lär känna oss bättre genom att besöka vår webbplats www.skolverket.se/jobb

4 oktober 2024
Sista ansökan:
23 oktober 2024
Sektionschef / Exportkontrollombud till TVK Ledsyst
Försvarsmakten
Förvaltnings- och planeringschefer

Är du intresserad av att bygga upp en sektion inom området exportkontroll och leda fyra exportkontrollhandläggare? Vill du ha en utåtriktad roll hos en arbetsgivare i stark tillväxt? TVK Ledsyst har som ny uppgift att bygga upp kompetens för exportkontroll av stridskraftens materiel. Arbetet innebär att utreda och analysera enligt de regelverk som styr exportkontroll för att leda, övervaka och stödja inom stridskraften. Sektionen är ny på TVK Ledsyst och sektionschefen kommer därför initialt få arbeta med exportkontroll parallellt med att bygga upp sektionen med nya medarbetare. Sektionschefen ansvar även för att lokala arbetssätt utarbetas och implementeras samt stödjer i centralt arbete. Vi söker dig som vill arbeta inom ett komplext område och kliva på mitt i en unik verksamhetsmässig, materiell och organisatorisk tillväxt där du kommer vara en viktig spelare för att nå Försvarsmaktens mål. Om enheten Teknik- och vidmakthållandekontor Ledningssystem (TVK Ledsyst) ansvarar för den övergripande förvaltningen av Försvarsmaktens lednings- och informationssystem under fred, kris och krig samt utgör Försvarsmaktens beställare av systemförvaltning, drift och underhåll inom området. TVK Ledsyst genomför även utveckling av myndighetens interna IT-system. Enheten är under tillväxt mot en personalstyrka på cirka 270 medarbetare, där nya uppgifter tillförs succesivt. TVK Ledsyst funktionsleds av Försvarsmaktens Högkvarter och har sin huvudverksamhet förlagd på Ledningsregementet i Enköping. Huvudsakliga arbetsuppgifter Du kommer att samarbeta med central och strategisk nivå i styrning, ledning och uppföljning av exportkontrollverksamheten i Försvarsmakten. I rollen som sektionschef ingår att rekrytera, leda och stödja din personal. Sektionen kommer att planera och genomföra utbildningar på TVK Ledsyst inom exportkontrollverksamhet. Du och övriga medarbetare på sektionenkommer ansvara för interna rutiner och stödja stridskraften vid exportkontrollklassning, granskning, tillstånd och licenser. Rollen som sektionschef omfattar även att vara stridskraftens exportkontrollombud. Arbetsuppgifterna kan komma att utvecklas över tid. Krav • För tjänsten relevant chefserfarenhet • Erfarenhet av att koordinera planera, leda och följa uppverksamhet. • Akademisk examen inom teknik, juridik, ekonomi eller erfarenhet som bedöms som motsvarande av arbetsgivaren. Personliga egenskaper • Mycket god analytisk och strukturerande förmåga • Har ett utvecklat strategiskt tänkande och kan utifrån ett helhetsperspektiv sätta saker i sitt sammanhang och dra slutsatser med förmåga att se både helhet och detaljer • Är en god lagspelare • Tycker om att jobba i en miljö i ständig förändring • Social och empatisk förmåga • Tycker om att leda och driva förändrings- och utvecklingsarbetei samarbete med andra. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Meriterande • CECM, Certified Export Control Managager via Sveriges Exportkontrollförening  • Goda kunskaper i teknisk engelska • God förmåga att tolka lagar och regelverk • Dokumenterad erfarenhet av arbete med tekniska system • Erfarenhet från processutveckling • Erfarenhet från Försvarsmakten och/eller FMV • Erfarenhet av Försvarsmaktens ledningsstödsystem • Erfarenhet av tullregelverk • Erfarenhet från exportkontrollverksamhet inom myndighet eller företag • Erfarenhet från klassificering av krigsmateriel och/eller produkter med dubbla användningsområden • Militär grundutbildning. Övrigt Anställningsform: Tillsvidare. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten. Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Enköping. Resor kan förekomma till andra orter. Tillträdesdatum: Snarast eller enligt överenskommelse. Individuell lönesättning tillämpas inom ram för den lönemålbild som Försvarsmakten fastställt för befattningen. Upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen Ingemar Ericsson 070-508 17 25 Veronica Gustafsson 072-580 04 91 Fackliga företrädare • Saco-S – Ann-Marie Löfwenberg • SEKO – Benny Augustsson • OFR/S – Clarence Arnstedt • OFR/O, OF Enköping – Mikael Eriksson Samtliga nås via växeln 0171 -15 70 00 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2024-10-31. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Ledningsregementet är ett försvarsmaktsgemensamt förband. Här finns ett flertal krigsförband och enheter som utgör en nationell spetskompetens inom försvarsmakten. Genom ledning, samband, meteorologi och psykologiska operationer skapar Ledningsregementet förutsättningar för lyckad samverkan på mark-, sjö-, luft-, och informationsarenan. Ledningsregementet bedriver verksamhet inom hela skalan från utveckling, utbildning, träning till insats. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

3 oktober 2024
Sista ansökan:
31 oktober 2024
Sektionschef lokalplanering
Göteborgs Universitet
Förvaltnings- och planeringschefer

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Göteborgs universitet har en tydlig strategisk inriktning att utvecklas som en sammanhållen organisation, attraktiv arbetsplats och studiemiljö. Inom lokalförsörjningsområdet pågår många olika lokalprojekt, både stora och små lokalanpassningar. GU fastighet och hållbar utveckling är den enhet som ger ett samlat stöd till lokalförsörjningsprocessen. Enheten har idag 25 medarbetare fördelade på tre sektioner och en stab, enheten leds av fastighetschef. Nu söker vi en operativ sektionschef till sektionen för lokalplanering. Universitetet hyr 390 000 kvm av olika hyresvärdar. Vi äger i normalfallet inga egna fastigheter. Kostnaden för lokaler utgör ca 10% av universitetets totala kostnader. På kort tid håller detta på att förändras för universitetet. Nu investeras flera miljarder i nya byggnader. GU fastighet och hållbar utveckling har beställar- och projektledarroll för varje projekt för våra studenter, forskare, lärare och anställda. Sektionen för lokalplanering har en central roll i förverkligandet av dessa planer, visioner och behov. Arbetsuppgifter  Som sektionschef får du en viktig roll i att leda och utveckla verksamheten utifrån ett strategiskt och operativt perspektiv, vilket kräver överblick och förståelse för lokalförsörjningsområdets alla delar. Det innebär direkt ansvar för såväl medarbetare, ekonomi som verksamhetens innehåll, kvalitet och leverans. Du ingår i enhetens ledningsgrupp och rapporterar linjemässigt till fastighetschefen. I din roll ansvarar du för universitetets grupp av projektledare som arbetar med lokalprojekt. Du arbetar med resursplanering och balansering inom gruppen i relation till inkomna uppdrag. Som sektionschef bedöms du att till del arbeta operativt som projektledare. Projektledare vid universitetet arbetar nära den beställande verksamheten. Som sektionschef stöttar du i detta och tillser att projektledaren har rätt förutsättningar för att fullgöra sina uppdrag, oftast med ett stort drag av självständighet. Det här är en roll för dig som vill bidra till att skapa trygghet såväl som att utmana till nytänkande inom lokalplanering. Du kommer att ingå i en enhet som kännetecknas av engagerade kollegor och medarbetare med hög kompetens. Sektionens uppdrag handlar såväl om lokalplanering som processledning. I din roll ska du stötta gruppen i båda dessa roller gentemot beställande verksamhet och aktuell hyresvärd. Du bidrar med din erfarenhet till utveckling av rutiner, verktyg och arbetssätt för projektledning av lokalprojekt samt stöttar och utvecklar interaktionen med andra berörda aktörer inom universitetet, t ex service, IT och säkerhet. Här kan t ex nämnas budgetering, rapportering och kommunikation. I lokalprojekten ansvarar sektionen för anskaffning av allt som krävs för projektens förverkligande. Sektionschefen har därför en viktig roll i att säkra bra rutiner för detta, ofta i direkt samråd med universitetets upphandlingssektion t ex för framtagande av ramavtal. Lokalprojekten inom GU är av högst varierande slag. Som sektionschef ingår det att bidra till, trots alla olikheter, att skapa rutiner och arbetsmetoder som stöttar i alla de uppdrag som sektionen har att utföra. Kvalifikationer  Som sektionschef är du trygg med att ta ansvar för både små och stora frågor, du har god integritet och känsla för människors olikheter och drivkrafterna i en stor organisation. Du har en vana i att stötta medarbetare, som inom sina uppdrag arbetar mycket självständigt, samt kan bidra till att prioritera där så behövs. Du är drivande och utvecklingsinriktad, du har förmågan att ha ett verksamhetsövergripande perspektiv samtidigt som du har förståelsen för konkreta leveranser. Du samarbetar och kommunicerar konstruktivt med personer på olika nivåer inom den interna organisationen och även externt, såväl på svenska som på engelska. Du har en god förståelse för vad en projektledare för lokalprojekt behöver för att kunna utföra sitt uppdrag och kan bidra till att ge förutsättningar för detta. Du är lyhörd och har god samarbetsförmåga samtidigt som du har förmåga att driva mot mål och resultat på ett effektivt sätt. För tjänsten krävs att du har: • För uppgiften relevant akademisk examen och arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant • Mycket goda kunskaper och erfarenhet av projektledning av lokalprojekt som hyresgästrepresentant. • God kunskap och erfarenhet av att arbetsledning • För att lyckas i rollen krävs gedigen kunskap om byggprocessens olika delar från idé till färdigt hus Meriterande: • Erfarenhet från statlig eller annan offentlig och allmännyttig organisation • Goda kunskaper om Lagen om offentlig upphandling (LOU) • Erfarenhet från universitetsvärlden och god kännedom om den akademiska miljön Läs hela annonsen och ansök på gu.se  Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal.  Ansökan ska vara inkommen senast: 20 oktober 2024   Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

3 oktober 2024
Sista ansökan:
20 oktober 2024
Avdelningschef Teknisk drift till Värmdö kommun
Randstad AB
Förvaltnings- och planeringschefer

Arbetsbeskrivning Avdelningschef Teknisk drift till Värmdö kommun Värmdö är skärgårdens mötesplats med en unik kombination av naturens stilla skönhet och en mer stadslik livsstil. Vårt uppdrag är inte ett utan många: skola, fastigheter, socialtjänst, hamnar, vård, bibliotek, omsorg och många fler. Vi verkar för att alla Värmdöbor kan leva ett rikt och fritt liv. Vi vill vara de som möjliggör drömmen om en livskraftig trygg miljö för hem, familj och företag. Ska vi lyckas med det fullt ut måste vi ha många och omfattande kompetenser och arbeta tillsammans för en gemensam och tillitsfull arbetskultur, byggd på modiga, ansvarstagande medarbetare som förstår invånarnas behov och önskemål. Det är det vi kallar Ett Värmdö, En Förvaltning. Tekniska driftavdelningen är en av åtta avdelningar som ingår i samhällsbyggnadskontoret. Tekniska driftavdelningen består av fem grupper: Väg, Park, Idrott, Natur- och friluftsliv samt Utemiljö. Avdelningen består av fem gruppchefer och 40 tal driftarbetare. Verksamheten består idag till stor del av egen regi för drift och skötsel uppdragen.  Avdelningen ansvarar för framför allt drift och skötsel av kommunens allmänna anläggningar som exempelvis vägar, parker, lekplatser, naturområden, idrottsanläggningar och yttre miljöer på kommunens fastigheter som exempelvis skolor, förskolor och äldreboenden. Yttre miljöer sker på uppdrag av fastighetsavdelningen. Avdelningen har förvaltningsansvaret för dom allmänna anläggningarna som innebär exempelvis underhåll- och reinvesteringsplanering för anläggningarna och är övertagande part för nya och kommande projekt. Ansvarsområden I rollen som avdelningschef ansvarar du för personalfrågor, arbetsmiljö, verksamhetens ekonomi, budgetarbete, resultatuppföljning samt internkontroll och måluppfyllelse. Du är ansvarig för att avdelningen bereder och verkställer politiska beslut. Du ansvarar för att taxorna inom avdelningen är balanserade och långsiktiga. I rollen har du en viktig samordningsfunktion både mellan grupperna inom avdelningen och till övriga avdelningar och kontor.  Du är i rollen direkt underställd samhällsbyggnadschefen och ingår i kontorets ledningsgrupp där du förväntas ha ett helhetsperspektiv och verka för ett gränsöverskridande samarbete mellan kontorets verksamheter och övriga kontor. Du ska skapa bra förutsättningar för avdelningens gruppchefer och medarbetare genom att leda och fördela arbetet med hänsyn till dess komplexitet.  Du ansvarar för avdelningens verksamhetsutveckling och organisationsfrågor. Rollen kräver stor förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer såväl internt som externt. Du har ett utåtriktat, prestigelöst och utvecklingsorienterat förhållningssätt. Du står för ett tydligt ledarskap som gör det möjligt för dina medarbetare att utföra sitt arbete och själva ta ansvar för sin personliga utveckling och kompetens. Kvalifikationer Vi söker dig som har eftergymnasial/akademisk utbildning inom relevant område alternativt motsvarande erfarenhet som arbetsgivare anser likvärdig. Du har mångårig arbetslivserfarenhet inom aktuellt verksamhetsområde samt goda kunskaper inom gällande lagstiftning och regelverk.  Du är väl insatt i hur en kommunal driftverksamhet fungerar och har aktuell erfarenhet av att leda större grupper mot uppsatta mål och uppdrag. Du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd verksamhet, gärna i en kommunal verksamhet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att leda andra chefer. Du värdesätter ansvarstagande och resultat samt arbetar systematiskt med uppföljning mot såväl ekonomiska som verksamhetsmässiga mål. Genom ditt ledarskap så leder du stabilt, modigt och lättrörligt. Du har medborgarens och företagarens perspektiv, du tar ansvar och bygger tillit, motiverar samt skapar engagemang och delaktighet. Som person är du strukturerad, modig, målmedveten, drivande, kommunikativ, lyhörd och har förmågan att skapa goda relationer samt att du har förmågan att prioritera, fatta tydliga beslut, delegera och följa upp. Förmågan att vara strategisk och se långsiktiga konsekvenser är viktiga egenskaper. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper för tillsättning av tjänsten. För denna tjänst är uppvisande av giltigt utdrag ur polisens belastningsregister en förutsättning för anställning. B- körkort är krav för denna tjänst. Om företaget Värmdö kommun Övrigt Värmdö kommun erbjuder friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten. Läs gärna mer om oss och vår verksamhet på www.varmdo.se Anställningen avser heltid och är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. För mer information I den här processen samarbetar Värmdö kommun med Randstad. För mer information kontakta gärna rekryteringskonsult Lotta Carlsson på 073 075 23 25. Sista ansökningsdag: 6 oktober 2024 Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer eller via Servicecenter, 08-570 470 00. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

1 oktober 2024
Sista ansökan:
7 oktober 2024
Chef Anskaffningsavdelningen
Försvarsmakten
Förvaltnings- och planeringschefer

Vår avdelningschef för Anskaffningsavdelningen går i pension och nu söker vi dig som kan axla uppgiften. Lokalplaneringsenhet Norr (LplE Norr) tillhör Norrbottens Regemente och utgör Försvarsmaktens beställarkompetens mark och lokaler för alla förband inom Militärregion Nord gentemot Fortifikationsverket. LplE Norr funktionsleds av Högkvarterets försvarsstab och arbetar med vidmakthållande, anskaffning och avveckling av fastigheter. Försvarsmakten är en myndighet i stark tillväxt vilket märks även inom denna funktion, enheten är i kontinuerlig utveckling. Försvarsmakten som arbetsgivare uppmuntrar till balans i livet och god hälsa. Om avdelningen Anskaffningsavdelningen består idag av 16 kompetenta medarbetare. Tillsammans har de en bred kunskap inom fastigheter byggd på olika utbildningsbakgrund samt erfarenheter. Enheten värnar en god stämning med fokus på samarbete och resultat. Avdelningen är i ständig tillväxt och en kontinuerlig utveckling pågår. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som avdelningschef för anskaffningsavdelningen vid Lokalplaneringsenhet Norr utgör du en viktig del i ett framgångsrikt team. Tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor samt medarbetare får du ta ansvar och möta utmaningar. Du leder avdelningens arbete och har ansvar för avdelningens personal, arbetsmiljö, ekonomi och resultat. En stor del av arbetet omfattar arbetsfördelning och prioriteringar. En annan viktig uppgift är samordning, huvudsakligen internt men även mellan Försvarsmakten och dess samverkande myndigheter. Du leder möten och ansvarar för rapportering till enhetschef. Du är en del av ledningsgruppen för LplE Norr, vilken består av Enhetschef samt Stf Chef tillika Chef vidmakthållandeavdelningen. Du deltar även i samordningsmöten på central nivå samt regionalt. Personalen vid avdelningen är spridd över regionen och finns idag vid våra 4 kontor i Boden, Luleå, Umeå samt Sollefteå. Tjänsten omfattar resande. KRAV Kvalifikationer • Erfarenhet av chefsbefattning med personalansvar. • Vi ser att du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi, fastighetsförvaltning, projektledning eller liknande alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. • Du har B-körkort. • God förmåga att uttrycka dig i svenska och engelska i tal och skrift.   MERITERANDE • Erfarenhet av tjänst med personalansvar i statlig myndighet eller offentlig sektor. • Erfarenhet av fastighetsförvaltning i statlig myndighet eller offentlig sektor. PERSONLIGA EGENSKAPER Vi söker dig som är omdömesgill, strukturerad och systematisk. Du är också tydlig, resultatinriktad, uthållig och relationsskapande. Ditt ledarskap är delegerande, motiverande, coachande och du är duktig på att skapa förutsättningar för samarbete och utveckling samtidigt som du är trygg i att ta beslut och eget ansvar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).   Övrigt Anställningen är en civil tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Säkerhetsprövning med godkänd registerkontroll genomförs före anställning. Heltid Resor förekommer i tjänsten. Tillträde enligt överenskommelse.   Upplysningar om befattningen samt rekryteringsprocessen Charlotte Berglund-Lindgren, tel: 072-242 01 28 Annica Eliasson tel: 070-315 42 25   Fackliga företrädare Facklig representant nås via växeln: 0921-34 80 00 OF-Bothnia, Håkan Jansson Försvarsförbundet, Annelie Forshage Seko Försvar, Susanne Thunberg SACO S, Björn Astermo Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2024-10-31. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: I 19 är ett av Sveriges största regementen med verksamhet från Härnösand i söder till Kiruna i norr. Huvudort och ledning för regementet finns i Boden. Regementets huvuduppgift är att bygga krigsförband och under de närmaste åren ska I 19 successivt utveckla den nya Norrbottensbrigaden. År 2030 ska regementet kunna utbilda, förrådsställa och mobilisera hela brigaden inklusive de tillhörande funktionsförbanden; ledning, fältarbeten, luftvärn och logistik. Värnpliktsutbildningen genomförs på Norrbottens pansarbataljon som ansvarar för att utbilda och vidmakthålla förband till Norrbottensbrigaden. På regementet finns även en regementsstab, en brigadstab, Försvarsmaktens vinterenhet, Försvarshälsan, Garnisonsstödsenheten, Logistikenheten och Lokalplaneringsenheten. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

30 september 2024
Sista ansökan:
31 oktober 2024
Avdelningschef Säkerhet
Trafikverket
Förvaltnings- och planeringschefer

Vill du vara en del av något större, något som verkligen påverkar och formar samhället vi lever i? Trafikverkets IT- och telekomverksamhet, en av Sveriges mest komplexa och betydelsefulla verksamhet, söker nu en förtroendegivande och tydlig ledare som kan ta täten som chef för säkerhetsavdelningen på verksamhetsområde Information- och kommunikationsteknik (IKT) för att leda det fortsatta arbetet med att stärka och forma säkerhetskulturen inom avdelningen och Trafikverket. Som säkerhetschef på IKT skapar du förtroendeingivande relationer med andra myndigheter och aktörer som bedriver samhällsviktig verksamhet. Du bidrar till att forma framtidens infrastruktur och genom att utveckla transportsektorns roll inom totalförsvaret. Avdelningschef Säkerhet Arbetsuppgifter Avdelningen har ett samlat ansvar för säkerhet inom IKT och ingår i Trafikverkets övergripande säkerhetsarbete. Avdelningen ansvarar för styrning av IT-säkerhet för Trafikverket samt för att omhänderta uppgifterna som följer av Trafikverkets ansvar som beredskapsmyndighet inom beredskapssektorn Elektronisk kommunikation och post enligt förordning om statliga myndigheters beredskap. Avdelningen ansvarar även för styrning, anskaffning, utveckling, förvaltning samt drift och underhåll av säkra IT-lösningar samt IT-säkerhetsplattformar. Avdelningen tillhandahåller ett verksamhetsnära stöd samt expertstöd till IKT inom samtliga säkerhetsområden. Som avdelningschef säkerhet är du tillika säkerhetschef för IKT och ingår i Trafikverkets säkerhetsledningsgrupp. Trafikverkets signalskyddschef är placerad på avdelningen. Du är underställd chefen för verksamhetsområde IKT och är en aktiv del i verksamhetens ledningsgrupp. Du har leverans-, resultat-, budget- och personalansvar för din avdelning, som består av tre enhetschefer, fem sektionschefer och cirka 70 medarbetare/konsulter. Avdelningen är under utveckling för att möta framtida behov, vilket innebär att du kommer att ha stora möjligheter att påverka organisationens utveckling såväl struktur som kultur. Som avdelningschef bidrar du till ett bra samarbete där vi tillsammans arbetar för att säkerställa leveranser med god kvalité inom hela myndigheten. Arbetet innebär många kontaktytor inom Trafikverket och med övriga myndigheter som tex MSB, polis och FM. Internationellt arbete förekommer. Övrig information Anställningen inom Trafikverket är tillsvidare men chefsförordnandet är tidsbegränsat, inledningsvis på 4 år Vänligen bifoga ditt CV till ansökan. I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! För att undvika att information gällande din ansökan klassas som SPAM kan du med fördel lägga till vår e-postadress: [email protected] i dina e-postkontakter. Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid. #LI-Hybrid Intervjuer sker digitalt via Skype, preliminärt under vecka 46 och 47 Vid eventuella frågor om tjänsten, kontakta rekryterande chef Niclas Lamberg alternativt HR-chef Lena Wredelius, se kontaktuppgifter nedan. Kvalifikationer Vem är du? I ledarrollen är du en vägvisare, som genom delaktighet och engagemang tillsammans med dina medarbetare levererar resultat, driver och utvecklar både den egna organisationen och bidrar till utveckling av det samlade säkerhetsarbetet inom Trafikverket. Du utmanar, ifrågasätter och skapar en kultur som främjar ständiga förbättringar. Att inspirera, klargöra riktning och vara mottaglig för nya möjligheter och lösningar är en förutsättning för att lyckas. Du drivs av att få människor att växa genom ett närvarande ledarskap där du skapar tillit och bygger förtroende med din problemlösande och kommunikativa förmåga. Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning eller annan utbildning inklusive erfarenhet inom område som bedöms likvärdig har flerårig erfarenhet som ledare med budget-, verksamhets- och personalansvar har erfarenhet av att ta ett stort ansvar på strategisk nivå i en komplex verksamhet har mycket goda kunskaper om och erfarenhet i närtid från arbete med informationssäkerhet, säkerhetsskydd, civil beredskap, medarbetarskydd- och fysisk säkerhet kan uttrycka sig väl i tal och skrift på både svenska och engelska Det är meriterande om du har erfarenhet av utveckling och drift av it-säkerhetslösningar har erfarenhet av att leda medarbetare på distans har erfarenhet av ledningsgruppsarbete Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Inom vår IT-organisation är du med och utvecklar Sverige med hjälp av moderna och innovativa lösningar. Vi är mitt i en spännande förändring där vi försöker ta vara på digitaliseringens möjligheter till fullo. Digitaliseringen ställer allt större krav och vi vill därför anpassa oss vad gäller kompetens, arbetssätt och organisation i takt med utvecklingen. Vi har ett helhetsansvar för IT och telekom, en verksamhet som pågår dygnet runt, året om - precis som Sveriges transportsystem. På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

27 september 2024
Sista ansökan:
18 oktober 2024
Enhetschef
Randstad AB
Förvaltnings- och planeringschefer

Arbetsbeskrivning Vi söker just nu en interim/konsult för ett uppdrag som enhetschef på Överförmyndarkansliet med en sysselsättningsgrad på 50%. Som chef på Överförmyndarkansliet möter du ett ansvarsfullt och omväxlande arbete. På uppdrag av och i nära samarbete med överförmyndarnämnden är enhetens ansvar att utifrån huvudmans behov och den lagstiftning som reglerar detta skapa trygghet via en öppen och nära dialog samt rättssäker och trygg myndighetsutövning. Till ditt förfogande finns ett team med 16 medarbetare som via ett teambaserat arbetssätt är uppdelade inom ansvarsområden. Som chef stöttar och coachar du din medarbetare i att ge god service och ett gott bemötande i den vardagliga kontakten med så väl interna som externa kontakter. Som en ytterligare resurs finns också Förvaltarenheten som träder in när mer professionellt stöd behövs i arbetet med förvaltare/god man. I arbetsuppgifterna ingår att leda verksamheten utifrån politiskt fattade beslut samt svara för handledning och arbetsledning av verksamhetens medarbetare. Du företräder verksamheten, svarar för information till huvudmän och andra parter. Du ansvarar för kvaliteten i verksamheten gentemot huvudmän och ställföreträdare. Utöver det personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar som ligger inom chefsuppdraget förväntas du även genomlysa verksamhetens möjligheter till utveckling och effektivisering vad gäller organisering, arbetssätt och rutiner. Uppdraget har en sysselsättningsgrad på 50% och är start omgående till och med årsskiftet 2024/2025 med möjlighet till förlängning. Ansvarsområden Kvalifikationskrav:  akademisk examen inom juridik, socialt arbete, ekonomi eller annan inriktning alternativt arbetslivserfarenhet som av arbetsgivaren bedöms likvärdig dokumenterad chefserfarenhet med personal- ekonomi- och verksamhetsansvar Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Meriterande erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation Kvalifikationer Exempel på arbetsuppgifter: personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar se över rådande arbetsmetoder och processer skapa underlag och förutsättningar för effektivisering bidra till helheten samt driva, utveckla och följa upp verksamheten mot uppsatta mål skapa en bra arbetsmiljö och bidra till att vara en attraktiv arbetsplats ansvara för prioriteringar, resursfördelning och genomförandekapacitet känna till och följa gällande lagar, policys och rutiner för verksamheten arbete i personal- och ekonomisystem hålla i utvecklingssamtal, APT, kanslimöten och andra förekommande möten Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

25 september 2024
Sista ansökan:
24 december 2024
Interimschef
Randstad AB
Förvaltnings- och planeringschefer

Arbetsbeskrivning Inspektionen för vård och omsorg (IVO) i Stockholm söker nu en interim avdelningschef till avdelningen tillståndsprövning som ansvarar för prövning av tillstånd för att bedriva verksamhet inom hälso- och sjukvård och därmed jämförlig verksamhet, socialtjänst och verksamhet enligt LSS. Avdelningen består idag av cirka 70 medarbetare fördelade på fyra enheter samt stab. Detta konsultuppdrag är på heltid med preliminärt startdatum 2024-10-22 och pågår fram till 2025-03-31 med möjlighet till förlängning. Tveka inte att ansöka redan idag! Randstad Professional är karriärpartnern som hjälper dig att hitta rätt jobb, brinna för det du gör och utveckla din karriär. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Med tillgång till ett brett utbud av möjligheter, ett stort globalt nätverk och vår utpräglade specialisering är vi din vägledande partner som hjälper dig att bygga en givande karriär. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Ansvarsområden Som interim avdelningschef rapporterar du till generaldirektören och ingår i IVO:s myndighetsledning. Du är personalansvarig chef för avdelningens enhetschefer och en mindre stab med direktrapporterande personal. Du ansvar även för verksamhet, personal och ekonomi för avdelningen och leder avdelningens arbete och tillsammans med den övriga myndighetsledningen. Ett viktigt uppdrag är bland annat att driva den fortsatta utvecklingen och effektiviseringen av tillståndsprövningen. Du fortsätter även att utveckla arbetet i ledningsgrupp och bemanning/rekrytering av enhetschefer. Kvalifikationer För att uppnå kraven för rollen krävs det att du har: Akademisk examen som IVO bedömer vara relevant för uppdraget Flerårig chefs- och ledarerfarenhet Erfarenhet att leda genom andra chefer Erfarenhet av personalansvar för andra chefer Erfarenhet av att leda och arbeta med ledningsgrupp Erfarenhet av att leda förändringsarbete Mycket goda kunskaper i svenska språket, såväl muntligt som skriftlig Erfarenhet av framgångsrik genomförande av liknande interimchefsuppdrag Meriterande om du har: Erfarenhet från statlig verksamhet i ledande befattning Kunskap om de sektorer som IVO verkar inom Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

24 september 2024
Sista ansökan:
23 december 2024
Avdelningschef till Naturvårdsverkets Naturavdelning
Naturvårdsverket
Förvaltnings- och planeringschefer

Naturvårdsverket driver och samordnar arbetet för en god livsmiljö tillsammans med andra. Hos oss får du vara med och bidra i det viktiga arbetet för att nå vår vision – att skapa en bra livsmiljö för människan och allt annat levande, nu och för kommande generationer! Vi söker en erfaren ledare till vår Naturavdelning som vill vara med och utveckla verksamheten. Här finns möjlighet att bidra till ett effektivt genomförande av miljöpolitiken i Sverige i en organisation med stort engagemang.  Naturavdelningen genomför och bidrar till att utveckla miljöpolitiken för biologisk mångfald och har huvudansvar i rollen som nationell viltmyndighet. Viktiga ansvarsområden är områdesskydd, förvaltning och restaurering av natur, förvärv och förvaltning av fastigheter, arbete med arter, jakt och vilt, miljöövervakning, våtmarker, skog och odlingslandskap. I avdelningens uppdrag ingår kunskaps- och miljöinformationsförsörjning, att utveckla styrmedel och genomföra åtgärder. Avdelningen har en bred samverkan med andra nationella myndigheter och länsstyrelserna. Avdelningen deltar även i EU- och internationellt arbete. Dina arbetsuppgifter  Som avdelningschef arbetar du på uppdrag av generaldirektören med att leda, utveckla och följa upp arbetet på avdelningen. Du ingår i myndighetens ledningsgrupp, där du bidrar till helheten på Naturvårdsverket. I uppdraget ingår att skapa förutsättningar för och utveckla samverkan, omvärldsbevaka samt att kommunicera avdelningens och myndighetens verksamhet både internt och externt. Du säkerställer, tillsammans med avdelningens ledningsgrupp, att avdelningen har den kompetens som krävs för att lösa uppdraget och har förmåga att skapa tydlighet och ge stöd i arbetet. Du bidrar med att utveckla avdelningens och myndighetens verksamhet och arbetsprocesser och ser till att medarbetarna har rätt förutsättningar för att utföra sitt arbete. Du medverkar till gott arbetsklimat, delaktighet och samverkan med medarbetare och personalföreträdare. Avdelningen har drygt 100 medarbetare fördelade på åtta enheter. Som stöd i att leda  avdelningens arbete har du en ledningsgrupp bestående av avdelningens enhetschefer samt en biträdande avdelningschef. Enhetschefer och medarbetare finns både i Stockholm och i Östersund.  Din kompetens Krav för anställningen: • Relevant universitets-/högskoleutbildning om minst tre år. • Mångårig erfarenhet av myndighetsarbete inom miljöområdet. • Minst fem års chefserfarenhet med både personal- och strategiskt ledningsarbete. • Goda kunskaper om statsförvaltningen och dess beslutsprocesser. • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska. Meriterande: • Erfarenhet av att leda andra chefer. • Erfarenhet av att leda i förändring. • Erfarenhet av att leda verksamhet inom Naturavdelningens ansvarsområden. • Kunskaper om och erfarenheter av EU- och internationellt arbete inom miljöområdet. Personliga egenskaper Du är en stabil ledare som skapar engagemang och delaktighet, samordnar och förser andra med befogenheter så att de behåller fokus på målen. Du har förmågan att hantera pressade situationer och stöttar och uppmuntrar andra. Du kommunicerar tydligt och engagerat och samarbetar bra med andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du har en god strategisk förmåga och helhetstänk. Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna.  Om anställningen Anställningen är en tillsvidareanställning med placering i Stockholm eller Östersund. Förordnandet som chef är tidsbegränsat till fyra år med möjlighet till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse. Naturvårdsverket tillämpar individuell lönesättning och för chefer gäller förtroendearbetstid. Befattningen är placerad i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan anställning. Godkänd säkerhetsprövning är ett krav för anställning.  Ansökan Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 15 oktober. Kontakt Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta Björn Risinger, generaldirektör eller Maria Ohlman, ställföreträdande generaldirektör. Du kan även kontakta våra fackliga företrädare för Saco-S eller ST. Samtliga nås via kundtjänst, tel.nr. 010-698 10 00. Varför ska du arbeta hos oss? Naturvårdsverket värnar om ett hållbart arbetsliv och en god arbetsmiljö. Vi erbjuder våra medarbetare goda möjligheter till distansarbete, företagshälsovård och personalstöd, friskvårdstimme och friskvårdsbidrag, samt olika aktiviteter via vår sport- och friluftsförening och kulturförening. Välkommen till våra moderna kontor i en organisation med ett viktigt uppdrag. Vi är en arbetsplats med trevliga kollegor och ett närvarande ledarskap där vi samlas kring vårt övergripande uppdrag som syftar till att förbättra miljön för nuvarande och kommande generationer. Om Naturvårdsverket Naturvårdsverket driver och samordnar arbetet för en god livsmiljö tillsammans med andra. Vi bygger vårt arbete på kunskap och visar på möjligheter för en hållbar utveckling. Vi är en miljömyndighet som arbetar på uppdrag av regeringen. Naturvårdsverket ansvarar för frågor som handlar om klimat och luft, mark, biologisk mångfald, förorenade områden, kretslopp och avfall, miljöövervakning samt miljöforskning. Naturvårdsverket eftersträvar en arbetsplats präglad av jämställdhet och mångfald. Vi ser att medarbetare med olika bakgrund och erfarenheter är en viktig förutsättning för detta. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

24 september 2024
Sista ansökan:
15 oktober 2024
Interim avdelningschef till IVO| Jefferson Wells
Experis AB
Förvaltnings- och planeringschefer

Jefferson Wells söker en interim avdelningschef till en myndighet i centrala Stockholm. Som interim avdelningschef leder du avdelningens verksamhet som består av cirka 70 medarbetare fördelat på fyra enheter samt stab. Vi söker dig med erfarenhet från liknande interimsuppdrag. Uppdraget är på heltid med start under slutet av oktober. Varmt välkommen med din ansökan till oss på Jefferson Wells! Det här är ett konsultuppdrag som innebär att du blir anställd hos oss på Jefferson Wells alternativt som underkonsult genom ditt eget företag men arbetar hos Inspektionen för vård och omsorg (IVO). Arbetet är på heltid med planerad start den 22 oktober. Uppdraget pågår inledningsvis till slutet av mars 2025, med möjlighet till förlängning. Om uppdraget Till IVO söker vi en interim avdelningschef till avdelning för tillståndsprövning, avdelningen är placerad i Stockholm. Avdelningen ansvarar för prövning av tillstånd för att bedriva verksamhet inom hälso- och sjukvård och därmed jämförlig verksamhet, socialtjänst och verksamhet enligt LSS. Som interim avdelningschef leder du avdelningens verksamhet som består av cirka 70 medarbetare fördelat på fyra enheter samt stab. Ett viktigt uppdrag är att driva den fortsatta utvecklingen och effektiviseringen av tillståndsprövningen. Utöver detta ingår i uppdraget bland annat att utveckla arbetet i ledningsgrupp och bemanning/rekrytering av enhetschefer. Du rapporterar till generaldirektören och ingår i myndighetsledningen. Vidare är du personalansvarig chef för avdelningens enhetschefer och en mindre stab med direktrapporterande personal. Du har ansvar för verksamhet, personal och ekonomi för avdelningen och leder avdelningens arbete och tillsammans med den övriga myndighetsledningen. Är du rätt person för uppdraget? För uppdraget krävs följande: * akademisk examen som vi bedömer vara relevant för uppdraget * flerårig chefs- och ledarerfarenhet * erfarenhet av att leda genom andra chefer * erfarenhet av personalansvar för andra chefer * erfarenhet av att leda och arbeta med ledningsgrupp * erfarenhet av att leda förändringsarbete * mycket goda kunskaper i svenska språket, såväl muntligt som skriftlig * erfarenhet av framgångsrikt genomförande av liknande interimschefsuppdrag (referensuppdrag krävs) Det är meriterande om du har * erfarenhet från statlig verksamhet i ledande befattning * god och aktuell kunskap om de sektorer som IVO verkar inom Om Jefferson Wells Jefferson Wells är ett av Sveriges största konsultbolag för chefer och specialister. Vi samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Som konsult hos Jefferson Wells är din karriär och utveckling alltid i fokus, och vi har gedigen kunskap inom just ditt område. Du kan anta uppdrag antingen som anställd konsult eller genom ditt eget företag. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande. Har du frågor om tjänsten eller rollen som konsult är du välkommen att kontakta [email protected]. Kort om uppdraget Uppdragslängd: till 31 mars 2025, med möjlighet till förläning Placeringsort: Stockholm Tillsättning: Planerad start den 22 oktober 2024, dock senast 1 november Omfattning: 100%

23 september 2024
Sista ansökan:
14 oktober 2024