Vi söker en ny medarbetare Är du vår nya kollega? Vi söker en ny kollega och som tillsammans med oss vill fortsätta förbättra och utveckla vår organisation. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde efter överenskommelse. Som biståndshandläggare hos oss har du möjligheter att utvecklas i din profession på en mindre arbetsplats som präglas av god stämning och arbetsro. Vårt arbete och samarbete genomsyras av tillit och ansvarstagande vilket skapar utveckling för oss medarbetare. Blir du en del av vårt engagerade och kunniga team är du med och bidrar till en bättre kvalitet i myndighetsutövningen för omsorgen om äldre. Arbetsuppgifter Biståndsenheten består av fyra biståndshandläggare inom äldreomsorg, en biståndshandläggare inom socialpsykiatri, en LSS- handläggare och en handläggare för bostadsanpassningsbidrag och färdtjänsttillstånd. Inom enheten arbetar även fyra handläggare med ekonomiskt bistånd och enheten leds av en enhetschef. Vi söker nu en biståndshandläggare för utredning gällande äldreomsorg. Som biståndshandläggare ansvarar du för myndighetsutövning genom att utreda, bedöma och fatta beslut enligt gällande lagstiftning och övriga regelverk. Du fungerar som ett stöd för brukare och deras närstående, ger service och information samt samverkar med andra vårdgivare. Målet för arbetet som biståndshandläggare är att hjälpa äldre att få rätt stöd och service. Arbetet innebär kvalificerat utredning-och uppföljningsarbete, som präglas av ett gott bemötande, välgrundade beslut och hög rättssäkerhet. I ditt uppdrag ingår också att medverka i det systematiska kvalitetsarbetet på arbetsplatsen. Då vi är en liten grupp som arbetar nära varandra är samarbetet en viktig del av arbetet. Hos oss kommer du få kompetensutveckling i form av kontinuerlig utbildning därutöver ett friskvårdsbidrag om 2500 kronor per år. Vi erbjuder en arbetsplats med trevliga arbetskamrater där så väl humor, prestigelöshet och omsorg om varandra är viktiga ingredienser. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Kvalifikationer Vi söker dig med socionomexamen, sociala omsorgslinjen, socialpedagog eller annan akademisk utbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Det är meriterade om du har arbetat med myndighetsutövning tidigare. Som person ser vi att du är trygg, stabil och har en god förmåga till självinsikt. Du ser relationer i sitt rätta perspektiv och är trygg och stabil och har en god förmåga att skilja mellan det personliga och det professionella. I ditt arbete är du relationsskapande och du trivs med samarbete såväl inom den egna arbetsgruppen som med andra verksamheter och myndigheter. I arbetet kommer du träffa människor med olika bakgrunder och erfarenheter, det är därför viktigt att du är lyhörd och gentemot människor du möter. Det är viktigt att du är flexibel och kan anpassa dig ändrande omständigheter med ett lösningsfokuserat förhållningsätt. Du är välorganiserad och planerar ditt arbete självständigt samt förmedlar information tydligt och enkelt, både muntligen och skriftligen. Kvalitet, bemötande och samarbete är viktiga framgångsfaktorer i vår gemensamma värdegrund. Krav Socionom, Sociala omsorgslinjen eller annan akademisk utbildning som arbetsgivare bedömer likvärdig, Körkort B. Välkommen med din ansökan! Välkommen till Tanums kommun - den vidsträckta kommunen vid havet! Tanums kommun är till ytan Bohusläns största kommun med små kända kustsamhällen som Grebbestad, Fjällbacka och Hamburgsund. Tanum ligger strategiskt ca 1,5 h bilväg från Göteborg och Oslo. Tanums kommun är kommunens största arbetsgivare med fler än 1300 medarbetare fördelat på flera hundra olika yrkesroller. Tillsammans ger vi god service och skapar bra dagar för Tanumsborna. Hos oss får du jobba med sånt som är viktigt på riktigt. Vi är livskvalitet. Läs mer om hur det är att bo och verka i Tanum. https://www.nykommun.se/kommun/tanum/ Kommunens värdeord - förtroende, ansvar, respekt och omtanke - beskriver vårt förhållningssätt och syftar till att skapa kvalitet i varje möte. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. Som medarbetare erbjuds du friskvårdsbidrag, personalstödsprogram, kompetensutveckling och hälsofrämjande aktiviteter av olika slag. https://www.tanum.se/naringslivarbete/arbetsmarknad/ledigajobbikommunen/formanerochmojligheterforanstallda.4.2cfe40f718529bcf8d191c9.html Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med annons- och bemanningsföretag i rekryteringen.
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Har du ett engagemang för våra äldre och erfarenhet av biståndshandläggning inom äldreomsorgen myndighet? Då har du en tjänst som biståndshandläggare att söka. Ditt nya jobb Socialtjänsten i Jönköpings kommun är en sammanhållen förvaltning med ett tydligt fokus på de personer vi är till för. Vi gör skillnad för våra invånare! Myndighetsenheten fattar beslut enligt socialtjänstlagen (SOL) och ansvarar för den samlade beslutsprocessen för äldre, men har även ansvar för tillfälliga insatser för våra yngre medborgare. Vi söker nu biståndshandläggare som ska arbeta med myndighetsutövning utifrån olika typer av ansökningar och uppföljningar av beslut. Inom myndighetsenheten arbetar vi inom olika ansvarsområden. Som biståndshandläggare kommer du arbeta inom ett större geografiskt område, i mottagande team, korttidsteam eller hemteam. Många av socialtjänstens insatser är biståndsbedömda och för att medborgare ska kunna ansöka om en insats eller delges information, kontaktas en biståndshandläggare. I ditt arbete som biståndshandläggare ansvarar du för den samlade beslutsprocessen av insatser där du utreder, bedömer och fattar beslut utifrån aktuell lagstiftning och politiska beslut. Arbetet inkluderar även uppföljningar av fattade beslut samt att hjälpa medborgare att få rätt insats när livet och hälsan skiftar. Du har dessutom kontakt med den enskilde, anhöriga, vårdgivare och andra myndigheter. Din kompetens - Du är utbildad socionom och har gärna tidigare arbetslivserfarenhet från myndighetsutövning - Du tar ansvar för din uppgift, strukturerar själv ditt arbete och driver dina processer vidare - Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt, är anpassningsbar och ser möjligheterna i förändringar - Du är lugn och kontrollerad i stressituationer och behåller fokus på rätt saker - Du arbetar bra med andra människor genom lyhördhet, kommunikation och ett konstruktivt förhållningssätt - Du har lätt för att skapa och bibehålla relationer - Du har lätt för att uttrycka dig tydligt i tal och skift, anpassar din kommunikation och är en god lyssnare - Du uttrycker dig väl i tal och skrift i det svenska språket och har god datorvana - Du har körkort B Självklart har du ett stort engagemang och intresse för vår målgrupp. Vid rekryteringenen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet! Vi erbjuder dig Som anställd hos oss för du självklart ta del av våra förmåner, läs mer här: https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/jonkopings-kommun-som-arbetsgivare-/detta-far-du-nar-du-jobbar-hos-oss Välkommen till oss Hos oss får du ett trevligt arbetsklimat med en mycket god stämning i arbetsgruppen. I yrkesrollen har du nära samarbete med enhetschefer och kollegor som stöd i ditt dagliga arbete och du har 7 timmars arbetsdag. Arbetsplatsen är centralt belägen i Jönköping med goda kommunikationer. Bra att veta Rekryteringen avser tillsvidaretjänster (heltid) och vikariat (heltid och deltid) med tillträde enligt överenskommelse. Arbetstiderna är förlagda till dagtid. I din ansökan vill vi att det finns personligt brev, ett CV samt bifogat examensbevis och tjänstgöringsbetyg/intyg. All din tjänstgöring ska kunna styrkas och det behöver framgå i vilken omfattning du arbetat, vilken anställningsform som varit aktuellt och vilken befattning du haft. Urval sker löpande. Vill du veta mer? Rekryterande chef, se nedan. Fackliga representanter: https://www.jonkoping.se/fackligasoc Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten! Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Gävle kommun erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare! Våra enheter består av biståndshandläggare, förste biståndshandläggare, boendesamordnare samt administratör. Målgruppen är personer över 18 år som ansöker om stöd och hjälp som inte omfattas av LSS eller tillhör målgruppen för handläggning inom socialpsykiatrin. Vår målgrupp ökar ständigt vilket ställer krav på att vår verksamhet vågar prova på nya arbetssätt för att bäst tillgodose välfärdens utmaningar. Hos oss provar vi nya arbetssätt och utvärderar kontinuerligt. Du kommer att ha en viktig roll där det tvärprofessionella arbetet är en förutsättning för att lyckas tillgodose medborgarnas behov. Du förväntas agera utifrån vår värdegrund i alla kontakter samt arbeta utifrån ett proaktivt arbetssätt. En kollega på arbetsplatsen uttrycker att det är meriterande att du tycker om höst, medans en annan kollega uttrycker att det är meriterande om du inte tycker om hösten. På våra enheter, utredningsenheten omsorg 1 och 2, har vi alla olika infallsvinklar på saker och ting, men vi har tillsammans bestämt att vår arbetsmiljö ska genomsyras av acceptans, trygghet och positivitet där alla är lika viktiga. ARBETSUPPGIFTER Är du utbildad Socionom och vill du arbeta med att utreda och fatta beslut om behov av stöd och insatser enligt Socialtjänstlagen? Vad roligt! Då har vi arbetet för dig! Som Biståndshandläggare säkerställer du en rättssäker utredningsprocess av god kvalitet där målet är att varje kund ska få rätt insats i rätt tid. Gör Gävle meningsfullt. Arbetet som handläggare innebär att utreda och fatta beslut om behov av stöd och insatser enligt SoL. Du arbetar även med rådgivning, planering, samordning och uppföljning av besluten i nära samarbete med övriga biståndshandläggare, förste biståndshandläggare samt enhetschefer och andra aktörer både internt och externt. Du kommer att ingå i ett team med andra biståndshandläggare där varje team har ett gemensamt ansvar för våra kunder. Från 1 juli 2025 träder den nya socialtjänstlagen i kraft. Den nya lagen syftar till att göra socialtjänsten mer förebyggande, tillgänglig och kunskapsbaserad. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har examen från socionomprogrammet eller sociala omsorgsprogrammet samt B-körkort och körvana då resor i tjänsten förekommer. Har du erfarenheter av handläggning, har arbetat inom äldreomsorgen eller yrkeserfarenhet i verksamhetssystemet Treserva är det meriterande för tjänsten. Som person har du förmågan att skapa och bibehålla goda relationer, både internt och externt. Du samarbetar väl med personer i olika sammanhang och funktioner. I ditt samarbete med andra har du ett prestigelöst förhållningsätt. Att anpassa ditt beteende i förhållande till andra människors behov är självklart för dig samt har du fallenheten att sprida lugn och stabilitet. Dessutom har du förmågan att anpassa dig till förändrade förhållanden. Du uppmuntrar och stödjer förändringsinitiativ. Du har förmågan att se vad som behöver prioriteras, är effektiv och använder resurserna för att på bästa sätt nå resultat. Du anpassar ditt språk efter olika situationer, syften och mottagare, och har en språklig säkerhet i både tal och skrift. I enlighet med Gävle kommuns värdegrund har du ett gott bemötande, en god förmåga att samarbeta och värnar om hög kvalitet i ditt arbete. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit, inte via e-post eller pappersformat. Om du har skyddad identitet ber vid dig att ta kontakt med rekryterande chef, skicka inte in din ansökan digitalt. Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie. Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit. Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Beskrivning Som medarbetare i Gislaveds kommun är du medskapare på din arbetsplats. Du ges möjlighet och förväntas att bidra till verksamhetens utveckling genom din kunskap och erfarenhet. Hos oss är respekt för olikheter och alla människors lika värde grundläggande. Enheten för myndighet – vård och omsorg ansvarar för biståndsutredningar enligt socialtjänstlagen (SoL) med tillämpning inom vård och omsorg. Även avgiftshandläggning och LOV-samordning ingår i enhetens ansvarsområde. Enheten är en härlig arbetsplats med medarbetare i varierande åldrar och kön och arbetsplatsen präglas av prestigelöshet, öppenhet, tillit och förtroende mellan medarbetare och ledare. Enheten är centralt belägen i Gislaved med 300 m till busstation och matbutik samt närhet till restauranger och affärer. I Gislaveds kommun är vi måna om att alla anställda ska känna sig friska och må bra. Som anställd i Gislaveds kommun har du fri tillgång till kommunens simhall, subventionerad friskvård och en aktiv personalklubb som erbjuder många aktiviteter. Flextid tillämpas på enheten och vi har en flexibel inställning till hemarbete. Arbetsuppgifter Som socialsekreterare inom enheten för myndighet vård och omsorg (biståndshandläggare) utreder och beslutar du om insatser utifrån Socialtjänstlagen. Du utgår från gällande riktlinjer och rutiner och ansvarar för att på ett rättssäkert sättutreda, fatta beslut och skicka beställning till utförare. I arbetet ingår även uppföljning och omprövning av tidigare beslutade insatser samt kontakter med andra myndigheter och organisationer både internt och externt. Enhetens biståndshandläggare arbetar utifrån olika team där ärenden fördelas för att möjliggöra en jämn arbetsbelastning och hos oss stöttar vi varandra där behovet finns, vilket ställer krav på att du kan ställa om i arbetet och prioritera efter rådande förutsättningar. Brukarperspektivet är i centrum och som utredare får du verkligen nytta av din kompetens som socionom inom socialtjänsten. Myndighetsutövning ska gå hand i hand med empati och konstruktivt samarbete, men också med en tydlighet och metodik som biståndshandläggaren förväntas stå för. Vi lägger därför vikt vid att du är en person som kombinerar ditt engagemang med en lugn framtoning och förmåga att prioritera och strukturera ditt arbete. Du möter människor med respekt och hanterar din myndighetsroll på ett ansvarsfullt sätt genom att ta fasta på och analysera den information och kunskap som är mest väsentlig för att hantera dina ärenden i varierande situationer. Till hjälp har du stöd från gruppledare och kollegor som alla har en stor arbetsglädje, erfarenhet, kompetens, kreativitet och empatisk förmåga. Kvalifikationer För att klara och trivas i uppdraget tänker vi oss att du har socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren prövar likvärdig (krav). Erfarenhet av myndighetsutövning och/eller erfarenhet av arbete inom vård- och omsorg är meriterande. God kännedom om övrig lagstiftning som styr och reglerar verksamheten är ett krav. Vi ser även att du har erfarenhet av IBIC och/eller verksamhetssystemet Pulsen Combine. Stor vikt fästs vid personliga egenskaper/lämplighet. Arbetet kräver B-körkort. Ditt medarbetarskap är djupt förknippat med din förmåga att samarbeta och delta i din och verksamhetens utveckling. Hos oss innebär det att du har ett gott samarbete med chef och kollegor, både på den egna arbetsplatsen och i övriga kommunkoncernen. Du bemöter alla med hög servicenivå, vänlighet och hög kvalitet genom kund- och servicefokus. Du tar ansvar för att göra dig delaktig i verksamhetsfrågor och är lösningsorienterad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att din syn på medarbetarskap överensstämmer med vår. Vi tillämpar registerkontroll (utdrag ur belastningsregistret) som en form av lämplighetsprövning för alla som erbjuds anställning i verksamheter där man har en direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar. Vill du vara en del av vår framgång? Välkommen med din ansökan! Det nalkas semestertider varför eventuella kandidater kommer att kallas till intervjuer från vecka 30 och framåt. I Gislaveds kommun är heltid en rättighet och därför annonseras lediga tjänster* på heltid. När verksamheten kan tillgodose deltid är det givetvis en möjlighet. *tjänster som är kortare än 3 månader samt vissa befattningar kan undantas. Inför rekryteringsarbetet har Gislaveds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vård och omsorgsförvaltningen område Omsorg Har du en examen som socionom eller från sociala omsorgsprogrammet? Trivs du med att ha många kontaktytor och stora möjligheter att planera ditt arbete självständigt? Välkommen att söka tjänsten som biståndshandläggare! Omsorgsnämndens myndighet ansvarar för att ge insatser till personer med funktionsnedsättningar, som behöver stöd i sin vardag. Omsorgsnämndens myndighet är uppdelad i åtta enheter som arbetar riktat till olika målgrupper. På myndigheten arbetar biståndshandläggare, teamledare, enhetschefer och olika stödfunktioner. Vi behöver nu förstärka vårt team och söker biståndshandläggare till enheten socialpsykiatri boende. Vår arbetsplats är belägen mitt i centrala Uppsala i Stadshuset. Här arbetar vi i ljusa, fräscha lokaler och väljer arbetsyta utifrån vilka arbetsuppgifter vi ska utföra. Tack vare vår digitaliserade handläggningsprocess har du även möjlighet att arbeta hemifrån några dagar per vecka, när verksamheten tillåter det. Alla medarbetare i Uppsala kommun erbjuds 3000 kr per år i friskvårdsbidrag. Ditt uppdrag Vår målgrupp är personer med psykiska funktionshinder och/eller neuropsykiatriska funktionshinder från 18 år och uppåt. Vi arbetar främst med olika boendeinsatser för målgruppen. I arbetet ingår att informera, utreda och bedöma och besluta om insatser enligt SoL (socialtjänstlagen) samt LSS (lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade) och följa upp beslut och insatser. Det ingår även att samverka internt samt externt med utförare och andra huvudmän. Dokumentation och individuella möten och vårdplaneringar är andra viktiga delar av uppdraget. Myndigheten strävar efter att vara transparent gentemot de brukare vi möter och uppfylla vår serviceskyldighet, samtidigt som vi är rättssäkra och effektiva i vår handläggning. För att komma dit arbetar vi ständigt med utveckling, både personlig och organisatorisk. Arbetar du hos oss får du bidra till denna utveckling på olika sätt. Din bakgrund Vi söker dig som har socionomexamen, examen från sociala omsorgsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer är relevant för tjänsten. Vidare söker vi dig som har erfarenhet av arbete som handläggare med myndighetsutövning utifrån SoL och LSS. Har du även erfarenhet av myndighetsarbete för målgruppen personer med funktionsnedsättning och/eller erfarenhet av arbete som biståndshandläggare eller myndighetsutövning för personer med funktionsnedsättning är detta meriterande. Vi ser också positivt på om du har utbildning inom MI. För att lyckas i rollen behöver du ha: • Goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska • Goda kunskaper om IBIC • Goda kunskaper i Microsoft 365 Vi ser gärna att du också har goda kunskaper i dokumentation och erfarenhet av arbete i verksamhetssystemet Lifecare. Du är en flexibel person som har förmågan att se möjligheter i förändringar. Du tar initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat. Du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Du är tydlig och säkerställer att dina budskap når fram på rätt sätt. Upplysningar Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta enhetschef Carina Gustafsson, 018-7275110, eller enhetschef Theresia Larsson, 018-7275125 Facklig företrädare: Akademikerförbundet SSR/saco, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34 Vision, Tommy Törnberg, 018-727 17 44 Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 23 04 I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Om vår organisation Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på jobba inom vård, hälsa och omsorg (https://www.uppsala.se/jobb/vard-halsa-omsorg/) Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
I Timrå finns blandningen av allt du tycker om att fylla livet med; från äventyrliga aktiviteter till storslagen natur. Det bästa av två världar helt enkelt – där pulsen också får möta lugn och ro. Här finns tid att leva – här är tillvaron okrånglig. Hos oss har du chansen att göra skillnad, skapa mervärde och utvecklas professionellt samtidigt som du är med på en stor utvecklingsresa för hela regionen. Vi erbjuder dig en arbetsplats med korta beslutsvägar där vi lär oss medan vi arbetar och tar nya vägar när vi behöver. Vi arbetar för att göra det enklare att leva, växa och mötas med visionen - Timrå en stark kommun i en växande region! Vi söker en biståndshandläggare till Socialförvaltningens Handläggningsenhet Vill du ha ett meningsfullt uppdrag där du dagligen gör skillnad i människors liv? Då kan du vara den vi söker! Som biståndshandläggare hos oss får du ett utvecklande och inspirerande arbete där du bidrar till en bättre vardag för våra medborgare. Om tjänsten Ditt uppdrag kommer i huvudsak att rikta sig mot myndighetsutövning gentemot målgruppen äldre. Du blir en del av en engagerad enhet där vi arbetar med individen i fokus, utvecklas tillsammans i ständigt nytt lärande och bidrar till att skapa förutsättningar för de vi är till för. Arbetsuppgifter Som biståndshandläggare kommer du att: - Utreda, bedöma, fatta beslut och följa upp insatser enligt Socialtjänstlagen (SoL) - Arbeta förebyggande nära ett tvärprofessionellt team och ha kontinuerlig kontakt med både interna och externa aktörer - Ge information, service och stöd till brukare, anhöriga och samverkansparter - Dokumentera i enlighet med gällande riktlinjer och lagstiftning Vårt arbetssätt bygger på samverkan och helhetssyn, där individens behov och delaktighet står i centrum. Kvalifikationer Vi söker dig som har: - Socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig - Erfarenhet av myndighetsutövning - Förmåga att uttrycka dig tydligt och strukturerat i både tal och skrift - B-körkort (krav) Personliga egenskaper Vi söker en engagerad och lyhörd person med god samarbetsförmåga. Du är dynamisk och har lätt för att anpassa dig till nya situationer och trivs med ett varierat arbete där du självständigt strukturerar din vardag. Du är ansvarstagande, lösningsfokuserad och bidrar med dina idéer och erfarenheter till att utveckla vårt gemensamma arbete. Anställningsvillkor Omfattning: - Heltid, tidsbegränsad anställning, 6 månader - Tillträde: Enligt överenskommelse, helst med start augusti - Arbetstid: Förtroendearbetstid med möjlighet till visst distansarbete - Lön: Individuell lönesättning tillämpas Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare. Timrå kommun tillämpar rökfri arbetstid.
Om jobbet Söker du efter en seriös arbetsgivare som gör det möjligt för dig att ta uppdrag enligt dina önskemål? Nu söker vi dig som är utbildad socionom (eller likvärdig utbildning) med erfarenhet av biståndshandläggning inom äldre och/eller funktionshinder. Vi erbjuder dig flexibelt upplägg, trygga anställningsvillkor, bra lön och goda förmåner. Du får en personlig kontakt med din konsultchef, samtidigt som du får chansen att bredda din kompetens, få nya erfarenheter och utvidga ditt kontaktnät. Om Dedicare Dedicare är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag och är idag en av Nordens ledande leverantör av socionomer, läkare, sjuksköterskor, och andra profiler inom vårdsektorn. På Dedicare socionom består våra kunder i regel av socialtjänster i hela Sverige som har personalbehov av handläggare eller chefer inom socialtjänstens olika verksamhetsområden. Vi har ramavtal med flera kommuner i hela landet och kan således erbjuda dig ett stort urval av uppdrag på bemanningsbasis. Som konsult kan du välja om du vill ta längre eller kortare uppdrag samt om du vill att arbetsplatsen ska vara i närheten av ditt boende eller om du önskar resa. Vem är du? Vår vision är att ha de mest kompetenta medarbetarna. Med kompetens menar vi fackkunskap, relevant erfarenhet och professionell service. Som konsult är det viktigt att du är självgående och beredd på ett omväxlande och utmanande arbete. Som person är du flexibel, positiv och lösningsorienterad. Våra kunder förväntar sig effektivitet liksom god förmåga att ta egna initiativ. Vi erbjuder Vi tror att välmående människor gör ett bättre arbete, därför erbjuder vi alla våra konsulter följande: - Kollektivavtal, tjänstepension, semesterersättning och friskvårdsbidrag - Du får en lön som är synonym med dina prestationer - Du får spännande uppdrag som matchar ditt intresse och din kompetens - Du får personlig och nära kontakt med din konsultchef - Du får möjlighet att medverka på träffar och utbildningar som Dedicare anordnar för anställda konsulter Blir du konsult hos Dedicare kommer du ha kontakt med konsultchef Sabina Wallberg. Sabina har lång erfarenhet av arbetet inom socialtjänsten och erbjuder uppföljning samt stöd vid behov under uppdragets gång. Välkommen med din ansökan! Besök gärna vår hemsida www.dedicare.se/socionom för mer information och för information om olika evenemang.
Åsele är en plats som är perfekt belägen mellan kust och fjäll i Södra Lappland. Vi på Åsele kommun får det självklara i våra invånares vardag att fungera som till exempel att: vatten och värme levereras, vägarna plogas, våra äldre tas väl om hand och grundskolebarnen får sin utbildning. Vi gör skillnad för alla som lever, vistas och verkar i Åsele. Platsen Åsele kommun innefattar ett 4235 km² stort naturskönt landområde som har över femtio naturreservat och en nationalpark. Området ingår vintertid som renbetesland för två samebyar. Det som lockar besökare till Åsele, förutom natur och friluftsliv, är anrika Åsele Marknad, en av Sveriges största sommarmarknader. Åsele kommun (Sjeltien tjïelte på sydsamiska) är ett samiskt förvaltningsområde och kunskaper i samiska är meriterande inom vissa yrkesområden. Vill du vara med och utveckla Åsele - framtidens inlandsbygd? Biståndshandläggare Vi söker dig som är intresserad av att arbeta i en mindre förvaltning vilket innebär variationsrika arbetsuppgifter i en liten arbetsgrupp och nära kontakt med klienter, arbetskamrater och andra samarbetspartners. Åsele kommun söker nu en biståndshandläggare. Arbetsuppgifter Du som biståndshandläggare tar emot ansökningar, utreder behov, fattar beslut och följer upp dina ärenden i nära kontakt med brukaren, anhöriga och andra i brukarens nätverk. I ditt uppdrag ingår även att informera om myndighetens uppdrag och insatser, gällande lagstiftning och brukarens rättigheter. Inom enheten utreder vi ansökningar enligt socialtjänstlagen (SoL) och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Vårt arbete präglas av ett tydligt brukarperspektiv med stort fokus på den enskildes delaktighet. Behoven hos vår målgrupp kan variera mycket, vi möter de som bor hemma och endast behöver stöd någon gång per vecka till de som bor på boende med tillgång till personalstöd dygnet runt. Arbetet bjuder på en hög grad av variation där du ena stunden genomför en uppföljning i någons hem medan du i nästa stund deltar vid ett SIP-möte. Däremellan spenderar du tid på kontoret för att dokumentera och samverka med dina kollegor. Vi jobbar i en komplex verksamhet med stundvis högt tempo och du behöver vara en person som självständigt kan planera ditt arbete för att möta verksamhetens behov. Myndigheten strävar efter att vara transparent gentemot de brukare vi möter och uppfylla vår serviceskyldighet, samtidigt som vi är rättssäkra och effektiva i vår handläggning. Kvalifikationer Socionomutbildning, socialomsorgslinjen eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Vi ser helst att du har arbetslivserfarenhet inom myndighetsutövning. Meriterande är erfarenhet av arbete med målgruppen äldre. Du har goda kunskaper om socialtjänstlagen och angränsande områden. För att lyckas med uppdraget tror vi att du är flexibel och har lätt att se lösningar i de utmaningar du möter. Du kan arbeta självständigt men är samtidigt en naturlig lagspelare. Du är professionell och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Kunskap i IBIC och verksamhetsprogrammet Life Care är meriterande. Stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet. Körkort B är ett krav Vi erbjuder dig kontinuerlig handledning, flexibel arbetstid och friskvård. Intervjuer sker löpande. Vi undanber oss kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare.
Erfarna biståndshandläggare sökes för sommaruppdrag 2025! Vill du ha ett meningsfullt och utvecklande sommaruppdrag? Vi söker två erfarna konsulter som vill arbeta som biståndshandläggare och göra skillnad för personer under 65 år inom äldreomsorgen! Vad vi erbjuder: Ett spännande och givande uppdrag inom myndighetsutövning och handläggning Arbete med ansökningar inom hemtjänst, vård- och omsorgsboende, korttidsboende och dagverksamhet IBIC-metodik för att säkerställa individens behov Samarbete med kunder, anhöriga och vårdpersonal Utskrivningsplaneringar från slutenvården Vi söker dig som: Har socionomexamen eller likvärdig utbildning Är väl insatt i Socialtjänstlagen och relevant lagstiftning Har erfarenhet av myndighetsutövning och biståndshandläggning inom äldreomsorg Kan uttrycka dig mycket bra på svenska både i tal och skrift Är van vid att samarbeta och skapa trygga relationer Praktisk information: Uppdragsperiod: 2025-06-16 -2025-08-29 Placering: Stockholm Omfattning: Heltid 100% Sista ansöknindags: 28 Mars 2025 Ansökan: Skicka in ditt uppdaterade CV, referensförteckning och eventuella certifikat/examen. Vi ser fram emot att höra från dig! Låt oss tillsammans skapa en tryggare och mer inkluderande omsorg för de som behöver det mest! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 21 till 29 av 29 jobb