Biståndsbedömare/Biståndshandläggare

Sök bland 42 lediga jobb som Biståndsbedömare/Biståndshandläggare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Biståndshandläggare äldreomsorg sökes för konsultuppdrag i Gävleborgs län

Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som socionomkonsult. Vi ser fram emot din kontakt! Arbetsuppgifter Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga arbetsuppgifter som biståndshandläggare inom äldreomsorgen. Du ansvarar för att utreda, bedöma behov och fatta beslut om bistånd för personer som är 65 år och äldre, främst enligt SoL. Även uppföljning av insatser ör en del av arbetet. Arbetet kräver lyhördhet för de äldres behov och innebär nära samarbete med vår uppdragsgivarens anställda. Du har dagligt stöd av en arbetsledare och en förste biståndshandläggare. Vi erbjuder Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som socionomkonsult och vi söker alltid långa samarbeten och relationer. Vi kan bland annat erbjuda dig: Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal med Akademikerförbunden En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy Tjänstepension genom Collectum som anses ha ett av marknadens bästa pensionslösningar Försäkringar som grupplivsförsäkring och sjukförsäkring via Fora Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning Intern och extern handledning Friskvårdspeng och fortbildningspeng Stöd av konsultchefer som själva är socionomer Snabb och smidig personlig service En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande inom socionombemanning Ansökan Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Vill du hellre börja med att höra mer så är du välkommen att kontakta oss via [email protected] eller 040-300 352. Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi har fler än 100 ramavtal, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Våra konsultchefer är socionomer med lång erfarenhet av arbete inom socialtjänsten vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden. Om oss Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag och vi är specialiserade på uthyrning av socionomer. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig. Nordens största affärstidning Dagens Industri har utsett oss till Gasellvinnare och Skåne Läns snabbast växande bolag två år i rad, 2022 och 2023. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen? Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se.

18 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Biståndshandläggare äldreomsorg sökes för konsultuppdrag i Gävleborgs län

Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som socionomkonsult. Vi ser fram emot din kontakt! Arbetsuppgifter Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga arbetsuppgifter som biståndshandläggare inom äldreomsorgen. Du ansvarar för att utreda, bedöma behov och fatta beslut om bistånd för personer som är 65 år och äldre, främst enligt SoL. Även uppföljning av insatser ör en del av arbetet. Arbetet kräver lyhördhet för de äldres behov och innebär nära samarbete med vår uppdragsgivarens anställda. Du har dagligt stöd av en arbetsledare och en förste biståndshandläggare. Vi erbjuder Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som socionomkonsult och vi söker alltid långa samarbeten och relationer. Vi kan bland annat erbjuda dig: Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal med Akademikerförbunden En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy Tjänstepension genom Collectum som anses ha ett av marknadens bästa pensionslösningar Försäkringar som grupplivsförsäkring och sjukförsäkring via Fora Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning Intern och extern handledning Friskvårdspeng och fortbildningspeng Stöd av konsultchefer som själva är socionomer Snabb och smidig personlig service En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande inom socionombemanning Ansökan Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Vill du hellre börja med att höra mer så är du välkommen att kontakta oss via [email protected] eller 040-300 352. Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi har fler än 100 ramavtal, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Våra konsultchefer är socionomer med lång erfarenhet av arbete inom socialtjänsten vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden. Om oss Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag och vi är specialiserade på uthyrning av socionomer. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig. Nordens största affärstidning Dagens Industri har utsett oss till Gasellvinnare och Skåne Läns snabbast växande bolag två år i rad, 2022 och 2023. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen? Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se.

18 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Biståndshandläggare äldreomsorg sökes för konsultuppdrag i Gävleborgs län

Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som socionomkonsult. Vi ser fram emot din kontakt! Arbetsuppgifter Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga arbetsuppgifter som biståndshandläggare inom äldreomsorgen. Du ansvarar för att utreda, bedöma behov och fatta beslut om bistånd för personer som är 65 år och äldre, främst enligt SoL. Även uppföljning av insatser ör en del av arbetet. Arbetet kräver lyhördhet för de äldres behov och innebär nära samarbete med vår uppdragsgivarens anställda. Du har dagligt stöd av en arbetsledare och en förste biståndshandläggare. Vi erbjuder Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som socionomkonsult och vi söker alltid långa samarbeten och relationer. Vi kan bland annat erbjuda dig: Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal med Akademikerförbunden En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy Tjänstepension genom Collectum som anses ha ett av marknadens bästa pensionslösningar Försäkringar som grupplivsförsäkring och sjukförsäkring via Fora Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning Intern och extern handledning Friskvårdspeng och fortbildningspeng Stöd av konsultchefer som själva är socionomer Snabb och smidig personlig service En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande inom socionombemanning Ansökan Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Vill du hellre börja med att höra mer så är du välkommen att kontakta oss via [email protected] eller 040-300 352. Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi har fler än 100 ramavtal, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Våra konsultchefer är socionomer med lång erfarenhet av arbete inom socialtjänsten vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden. Om oss Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag och vi är specialiserade på uthyrning av socionomer. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig. Nordens största affärstidning Dagens Industri har utsett oss till Gasellvinnare och Skåne Läns snabbast växande bolag två år i rad, 2022 och 2023. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen? Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se.

18 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Biståndshandläggare

LULEÅ + VÄRLDENS FRAMTID + GRÖN INDUSTRI + KARRIÄR + UNIVERSITETSSTAD + DRÖMARBETE + TRYGGHET + MIDNATTSLJUS + SKÄRGÅRD + NÄRHET + LIVSPUSSEL + SPELA ROLL + DU Vill du också spela roll? Luleå kommun är en av Norrbottens största arbetsgivare och är en stad med stor framtidstro. Alla våra yrken har något gemensamt; vi har stor betydelse, vi gör skillnad, vi skapar förutsättningar för ett hållbart samhälle och livskvalitet för dagens och morgondagens Luleåbor. Hej! Vad roligt att du är intresserad av jobbet som biståndshandläggare hos oss! Vi söker en ny kollega som vill vara med och göra skillnad. Är du redo? Biståndsenheten ligger i centrala Luleå och ansvarar för att utreda, bedöma och besluta i ärenden om bistånd enligt socialtjänstlagen (SoL) och utifrån Individens Behov i Centrum (IBIC). När du börjar hos oss får du gå introduktion med en erfaren kollega samt stöd för att växa in i din roll. Vi tillhandahåller regelbundna ärendegenomgångar och reflektionsmöjligheter. Vi sätter din kompetensutveckling i fokus och ger dig det stöd och den inspiration som behövs för din professionella utveckling. ARBETSUPPGIFTER Din viktiga roll innebär att: - utreda, bedöma och besluta om bistånd samt följa upp beviljat bistånd - göra hembesök och ha en nära dialog med individer i behov av stöd och deras anhöriga - samverka med aktörer internt och externt Din arbetstid är förlagd dagtid med möjlighet till flex. KVALIFIKATIONER Du har ett genuint intresse och engagemang för att stödja och hjälpa äldre människor. Vidare ska du som söker ha: - socionomexamen eller annan universitets/högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig - svenskt B-körkort Vi ser det som ett plus om du har erfarenhet av myndighetsutövning och aktuell lagstiftning eller biståndshandläggning inom äldreomsorg (SoL). Som person ska du vara samarbetsorienterad, strukturerad och analytisk. Vi lägger stort fokus på dina personliga kompetenser i denna rekrytering. Tillträde enligt överenskommelse. Låter jobbet spännande? Ansök nu och glöm inte att skicka med ditt CV! Du behöver inte bifoga personligt brev när du ansöker till oss. ÖVRIGT Tillsammans spelar vi en viktig roll. Varje dag, året om, för Luleå. Vi vill skapa goda förutsättningar för dig och ett hållbart arbetsliv. Hos oss är det viktigt att du utvecklas, trivs, mår bra och känner arbetsglädje. Vi har många förmåner som bland annat friskvårdsbidrag och möjlighet att hyra boende i Riksgränsen och Stockholm. Tillsammans jobbar vi för Framtidens Luleå med plats för minst 100 000 Luleåbor. Just nu pågår en omställning och nyetablering av industrin här i norr. Industrierna ställer om till fossilfri produktion och förutsättningarna finns här hos oss. Det innebär stora möjligheter för vår kommun att skapa mer Luleå för fler Luleåbor och öka takten i samhällsutvecklingen. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet och deltid som en möjlighet. Det är meriterande om du har kunskaper i finska, samiska och/eller meänkieli eftersom dessa nationella minoritetsspråk är vanligt i våra verksamheter. Tips! Nyfiken på Luleå? www.flyttatilllulea.se Nyfiken på jobb? www.lulea.se/ledigajobb Följ oss på Luleå kommuns LinkedIn

18 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Sommarjobba som biståndshandläggare!

LULEÅ + VÄRLDENS FRAMTID + GRÖN INDUSTRI + KARRIÄR + UNIVERSITETSSTAD + DRÖMARBETE + TRYGGHET + MIDNATTSLJUS + SKÄRGÅRD + NÄRHET + LIVSPUSSEL + SPELA ROLL + DU Vill du också spela roll? Luleå kommun är en av Norrbottens största arbetsgivare och är en stad med stor framtidstro. Alla våra yrken har något gemensamt; vi har stor betydelse, vi gör skillnad, vi skapar förutsättningar för ett hållbart samhälle och livskvalitet för dagens och morgondagens Luleåbor. Välkommen till sommarjobbet där du inte bara får chansen att växa och göra skillnad, utan också att njuta av allt det bästa som sommaren i soliga Luleå har att erbjuda! Är du en lagspelare som trivs i en dynamisk miljö där nya idéer och metoder alltid är välkomna? Då är du den semestervikarie vi letar efter! Tillsammans kommer vi att arbeta för att skapa trygga miljöer för äldre samtidigt som vi kan njuta av sommaräventyr i en stad där solen har anmält sig för övertid. Biståndsenheten ligger i centrala Luleå och ansvarar för att utreda, bedöma och besluta i ärenden om bistånd enligt socialtjänstlagen (SoL) och utifrån Individens Behov i Centrum (IBIC). När du börjar hos oss får du göra introduktion med en erfaren kollega samt stöd för att växa in i din roll. Vi tillhandahåller regelbundna ärendegenomgångar och reflektionsmöjligheter. Vi sätter din kompetensutveckling i fokus och ger dig det stöd och den inspiration som behövs för din professionella utveckling. ARBETSUPPGIFTER Din viktiga roll innebär att: - Utreda och bedöma behov av bistånd samt skriva förslag till beslut. - Ha en nära dialog med individer i behov av stöd och deras anhöriga. - Samverka med aktörer internt och externt. Utöver detta kan det tillkomma ytterligare arbetsuppgifter beroende på din erfarenhet och bakgrund. Vår förhoppning är att du kan växa med uppgifterna och få med dig värdefulla erfarenheter inför ditt framtida yrkesliv. Din arbetstid är förlagd dagtid med möjlighet till flex. KVALIFIKATIONER Du har ett genuint intresse och engagemang för att stödja och hjälpa äldre människor. Vidare ska du som söker ha: - Slutförd eller pågående akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig Som person ska du vara samarbetsorienterad, strukturerad och analytisk. Vi lägger stort fokus på dina personliga kompetenser i denna rekrytering. Tillträde enligt överenskommelse. Låter jobbet spännande? Ansök nu och glöm inte att skicka med ditt CV! Du behöver inte bifoga personligt brev när du ansöker till oss. ÖVRIGT Tillsammans spelar vi en viktig roll. Varje dag, året om, för Luleå. Vi vill skapa goda förutsättningar för dig och ett hållbart arbetsliv. Hos oss är det viktigt att du utvecklas, trivs, mår bra och känner arbetsglädje. Vi har många förmåner som bland annat friskvårdsbidrag och möjlighet att hyra boende i Riksgränsen och Stockholm. Tillsammans jobbar vi för Framtidens Luleå med plats för minst 100 000 Luleåbor. Just nu pågår en omställning och nyetablering av industrin här i norr. Industrierna ställer om till fossilfri produktion och förutsättningarna finns här hos oss. Det innebär stora möjligheter för vår kommun att skapa mer Luleå för fler Luleåbor och öka takten i samhällsutvecklingen. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet och deltid som en möjlighet. Det är meriterande om du har kunskaper i finska, samiska och/eller meänkieli eftersom dessa nationella minoritetsspråk är vanligt i våra verksamheter. Tips! Nyfiken på Luleå? www.flyttatilllulea.se Nyfiken på jobb? www.lulea.se/ledigajobb Följ oss på Luleå kommuns LinkedIn

18 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Biståndshandläggare LSS och socialpsykiatri till Stockholms län!

Vi söker En duktig LSS-handläggare till ett uppdrag i en kommun i Stockholms län. Du ska ha socionomexamen eller annan högskoleutbildning som kunden bedömer som likvärdig, och minst tre års arbetserfarenhet av utredningsarbete enligt SoL och LSS och myndighetsutövning. Erfarenheten skall vara i närtid. Uppdraget startar i början av juli och pågår under hösten. Du ska ha god erfarenhet av målgruppen och goda kunskaper om aktuell lagstiftning, SoL och  LSS. Du ska arbeta självständigt och kunna handlägga i effektivt tempo. Du ska kunna handlägga LSS, barn och vuxna, samt hemtjänst och övriga SoL-insatser. God arbetsvana i verksamhetssystemet Pulsen Combine efterfrågas. Som person ska du vara flexibel, ha god samarbetsförmåga och god förmåga i svenska språket i både tal och skrift. Du ska kunna arbeta på arbetsplatsen. Körkort är ett krav i tjänsten.  Är du inom området och tillgänglig under efterfrågad period? Ansök uppdraget redan idag då tillsättning sker löpande.  Arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter för biståndshandläggare LSS och socialpsykiatri. Du kommer att utreda behov samt bedöma, besluta och följa upp insatser. Du kommer att ha kontakt med brukare, anhöriga och  samarbetsparters. Anställning Du kommer att bli anställd som konsult för Vårdlänken Bemanning Rekrytering, med varierande arbetstider och tjänstegrad efter överenskommelse. Som konsult hos oss erbjuds du: • Konkurrenskraftig lön och intressanta uppdrag i olika verksamheter • Kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och semesterersättning • Stora möjligheter att själv välja arbetsplats och arbetstider • Hjälp med resa och boende om du arbetar på annan ort • Introduktion och kontinuerlig coachning så att du snabbt kommer in i din roll • En dedikerad och tillgänglig konsultchef, som själv varit verksam inom ditt yrkesområde • Inbjudningar till seminarier och konsultträffar Vårdlänken är ett auktoriserat bemanningsföretag genom arbetsgivarorganisationen Almega – en trygghet för dig som konsult. Det innebär bland annat att vi har kollektivavtal och gedigna ansvars- och olycksfallsförsäkringar för våra konsulter, samt att vi betalar in till din tjänstepension från den allra första kronan du tjänar. Ansökan Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss via ansökningsformuläret. Urval och intervjuer sker löpande, så vi tar tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten, var vänlig kontakta kontaktpersonen nedan. På www.vardlanken.se/lediga-jobb presenterar vi alla våra lediga uppdrag.

16 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Biståndshandläggare

Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde. I kommunen är vi idag cirka 13 300 invånare. Välkommen till ett meningsfullt arbete och en arbetsplats där vi samarbetar för dem vi är till för utifrån kommunens gemensamma värdegrund; samarbete, trygghet, ansvar, respekt - STAR. Hos oss har du möjlighet till bland annat friskvårdsbidrag och frikort till simhall, gym och utomhusbad. Om arbetsplatsen – det här är vi! Myndighetsgruppen består av fem erfarna biståndshandläggare som handlägger äldreomsorg, socialpsykiatri, LSS samt en teamledare/enhetschef. Vi söker nu en biståndshandläggare inom SoL. I arbetsgruppen ingår också två medarbetare som hanterar bostadsanpassning, färdtjänst och avgifter. Vi har en härlig arbetsmiljö, med kollegor som trivs och vill leverera professionellt arbete. Struktur, trivsel och intresse för utveckling är av största vikt för oss. Vår ledarskapsstil präglas av öppenhet och förtroende för våra medarbetare, vilket skapar möjlighet till delaktighet och påverkan. Ditt uppdrag Din uppgift som handläggare blir att utreda, bedöma, fatta beslut om insatser samt följa upp och ompröva beviljade insatser inom äldreomsorg, SoL. Som en del av myndighetsgruppen har du också en unik möjlighet att utvecklas i din yrkesroll genom att arbeta inom andra lagrum inom myndighetsgruppen, utifrån ditt intresse. Arbetet utgår från ett helhetsperspektiv kring den enskilde och med dennes behov i centrum. Detta sker i en nära dialog med de personer som söker insatser samt deras närstående/företrädare. Därutöver ingår även att samverka med andra aktörer såväl inom som utanför förvaltningen. I tjänsten innefattas också uppsökande verksamhet. Vi arbetar enligt utredningsmodellen IBIC. Dina kvalifikationer och meriter Socionom eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du ska ha dokumenterad kunskap om regelverket SoL, rättspraxis inom området samt aktuell erfarenhet av myndighetsutövning inom SoL. Erfarenhet inom LSS eller annan myndighetsutövning är meriterande. Du har förmåga att skapa bra möten med människor utifrån ett professionellt förhållningssätt. Du kan snabbt hitta lösningar på uppkomna problem, du kan arbeta utifrån processer, kan organisera och planera ditt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt datorvana. Arbetet innebär kontakter med många samarbetspartners, vilket innebär att du ska ha god kommunikativ förmåga och hög samarbetsförmåga . Teamarbetet är viktigt. Personlig mognad Initiativtagande Flexibel Stabil Uthållig Samarbetsförmåga Relationsskapande Empatisk förmåga Lojal Serviceinriktad Strukturerad Kvalitetsmedveten Problemlösande analysförmåga Intervjuer kan komma att ske löpande, så vänta inte med din ansökan. För anställning krävs uppvisande av utdrag från Polisens belastningsregister. Vi eftersträvar en god åldersspridning och ser positivt på sökande ur alla åldrar. Vi strävar även efter att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald. Fagersta kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser gärna sökande med kunskaper i finska i tal och skrift. Vi har gjort våra val av annonskanaler och vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

15 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Biståndshandläggare LSS och biståndshandläggare Socialpsykiatri

Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare! Välfärd Gävle växer och vi behöver därför utöka med fler biståndshandläggare. På utredningsenheten LSS och Socialpsykiatri är vi idag cirka 25 medarbetare och vi behöver nu utöka med ytterligare biståndshandläggare för handläggning inom SoL - Socialtjänstlagen. Vi arbetar i team som leds av 1a handläggare. Möten inom teamen sker veckovis. Vi arbetar systematiskt och aktivt med verksamhetsförbättringar genom fokusgrupper, där din kunskap och delaktighet värdesätts. Vi värnar om en god arbetsmiljö med nära ledarskap och handledning och som ny medarbetare har du en introduktionsplan och tillgång till handledare. Vi är belägna i fina lokaler, egna kontor, mitt i centrala Gävle stad med nära tåg och bussförbindelser. Varmt välkommen att söka tjänst hos oss! ARBETSUPPGIFTER Som biståndshandläggare för våra målgrupper är ditt främsta uppdrag att utreda, bedöma och fatta beslut om behov av stöd och insatser. Du arbetar även med rådgivning, planering, samordning samt uppföljning av besluten i nära samarbete med övriga biståndshandläggare samt med andra aktörer både internt och externt. Vi söker en biståndshandläggare för all handläggning inom Socialtjänstlagen (SoL) för enhetens målgrupper. På enheten handlägger vi målgruppen Socialpsykiatri samt LSS. Det innebär att som biståndshandläggare inom lagrummet SoL så kommer du att utreda SoL ansökningar för både socialpsykiatri samt för personkretsar LSS där SoL-insatser är aktuella. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen eller examen från sociala omsorgsprogrammet och som vill arbeta i en dynamisk arbetsgrupp där vi arbetar i team och där din kunskap värdesätts. Meriterande är om du har erfarenhet som biståndshandläggare och från verksamhetsområdet eller övrig myndighetsutövning. Körkort samt god körvana är ett krav för tjänsten. För att lyckas i din roll har du förmågan att följa lagstadgade krav, policys, och instruktioner samt förhålla dig till uppsatta tidsplaner. Du besitter förmågan att se vad som behöver prioriteras och organiseras, är effektiv och använder resurserna för att på bästa sätt nå resultat. Dessutom är du en god kommunikatör, du anpassar ditt språk till olika situationer och till olika mottagare. Du inger förtroende, skapar tilltro och tillit. Du är bra på att bygga nätverk och skapa kontakter. För dig är det självklart att utgå från mötet med kunder, anhöriga och varandra. Kvalitet, bemötande och samarbete är de viktigaste framgångsfaktorerna i vår gemensamma värdegrund. Intervjuer kan ske löpande under ansökningstiden. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit, inte via e-post eller pappersformat. Om du har skyddad identitet ber vid dig att ta kontakt med rekryterande chef, skicka inte in din ansökan digitalt. Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie. Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit. Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

12 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Biståndshandläggare till Myndighet Äldre

Morgondagens socialtjänst! Nu har du chansen att bli en del av något stort. Vårt team skapar förändring varje dag samtidigt som vi lägger grunden för morgondagens socialtjänst. Vill du vara med på vår spännande resa? Då är det just dig vi söker! Vi på Myndighet Äldre anser att olikheter kompletterar och förenar. Vi ser skillnader som en styrka och nyckeln till framgång är att utveckla verksamheten tillsammans. I den här rollen kommer du att ha ett nära och tydligt ledarskap och medarbetare som jobbar mot samma mål. Om du trivs av att vara med och påverka en enhet i förändring - ja då kommer du trivas här hos oss! Här på Myndighet Äldre kommer du att få ett spännande och utmanande arbete med fantastiska kollegor. Det är så våra medarbetare beskriver sin arbetsplats när vi frågar dem. Hos oss får en individuellt utformad introduktion med en mentor. Efter din introduktion får du kontinuerlig handledning och utöver detta erbjuder vi ett nära och tillgängligt ledarskap, korta beslutsvägar och en god sammanhållning. Du kommer att ha möjlighet till distansarbete och work-life balance. Vidare kommer du att ha många fler förmåner som vi gärna berättar om. ARBETSUPPGIFTER Vad gör en biståndshandläggare på Myndighet Äldre? Under dina första dagar hos oss kommer du att tillsammans med din mentor få en individuellt utformad introduktionsplan. Mentorn kommer att finnas som ett nära stöd under hela din introduktion. När du sedan blir varm i kläderna kommer du att få erfara ett mångfacetterat arbete med många möten med människor som befinner sig i svåra situationer i livet. Du kommer även möta mycket glädje och livsvisdom under denna resa. Tillsammans med mentor, kollegor och chef utvecklar du morgondagens socialtjänst. Som biståndshandläggare utreder och bedömer du vilka behov av stöd våra brukare har rätt till. Vi arbetar med stöd av Socialtjänstlagen samt Lagen om riksfärdtjänst. I din roll ansvarar och planerar du ditt arbete självständigt. En stor del av arbetet innebär att följa upp och nypröva redan beviljade insatser. I vårt arbete använder vi verksamhetssystemet Lifecare och kartlägger brukarens behov enligt IBIC. Vi arbetar mycket med att utveckla vår verksamhet mot gemensamma mål. I din roll kommer du att bli en naturlig del av detta och detta skulle exempelvis handla om att delta i någon av våra arbetsgrupper, VINR, demens och arbetsmiljö. KVALIFIKATIONER För att vara aktuell för tjänsten hos oss vill vi att du har: • Socionomexamen eller annan utbildning som bedöms likvärdig av arbetsgivaren. • Mycket god svenska i tal och skrift. Meriterande: • Erfarenhet av myndighetsutövning inom Socialtjänstlagen • Erfarenhet av målgruppen äldre. För att du ska kunna arbeta som biståndshandläggare behöver du vara strukturerad, flexibel, självgående och att du handlar i enlighet med fattade beslut. Eftersom vi arbetar mycket tillsammans så är det viktigt att du har god samarbetsförmåga och personlig mognad. Att du har lätt för att skapa goda professionella relationer till andra tänker vi är ett kvitto på detta. Vi arbetar med människor som inte sällan är i en utsatt och sårbar situation och det gör att vi vill att du har en förmåga att se på situationer utifrån olika perspektiv. Vi ser även att du ser, precis som vi, socialtjänsten som en helhet och verkar för våra brukares bästa! Var med och utveckla morgondagens socialtjänst med vårt team! ÖVRIGT Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/jobbaijarfalla Järfälla kommun arbetar med en kompetensbaserad rekryteringsprocess för en fördomsfri rekrytering. Vi på Socialförvaltningen arbetar tillsammans oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Olikheter berikar och möjliggör utveckling för alla framåt! Då Järfälla kommun är ett finskt förvaltningsområde ses kunskaper i finska språket som meriterande och även andra språk. Vi genomför begränsade bakgrundskontroller för slutkandidaterna vid detta anställningsförfarande. Bakgrundkontroller genomförs endast i den utsträckning det är relevant för den aktuella tjänsten. I de fall utdrag ur belastningsregistret är lagstadgat kommer du även behöva uppvisa ett sådant utdrag. För mer information om hur vi arbetar med bakgrundkontroller, se www.jarfalla.se/bakgrundskontroller Löpande intervjuer och tillsättning av tjänst innan ansökningstiden gått ut kan komma att ske. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

11 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Biståndshandläggare SoL och LSS till Västra Götalands län!

Vi söker En van biståndshandläggare inom äldreomsorgen till ett uppdrag i Västra Götaland, i en närliggande kommun till Ulricehamn. Uppdraget startar så snart som möjligt och pågår under hösten. Du ska ha god erfarenhet av målgruppen och vara en van användare av verksamhetssystemen Treserva och Samsa. Som person ska du vara flexibel, ha god samarbetsförmåga och god förmåga i svenska i både tal och skrift. Är du inom området och tillgänglig under efterfrågad period? Tag chansen och sök uppdraget redan idag! Arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter för Biståndshandläggare äldre. Du kommer att ta emot, utreda och besluta om insatser samt följa upp beviljade insatser. Samverkan med interna och externa aktörer ingår i uppdraget. Anställning Du kommer att bli anställd som konsult för Vårdlänken Bemanning Rekrytering, med varierande arbetstider och tjänstegrad efter överenskommelse. Som konsult hos oss erbjuds du: • Konkurrenskraftig lön och intressanta uppdrag i olika verksamheter • Kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och semesterersättning • Stora möjligheter att själv välja arbetsplats och arbetstider • Hjälp med resa och boende om du arbetar på annan ort • Introduktion och kontinuerlig coachning så att du snabbt kommer in i din roll • En dedikerad och tillgänglig konsultchef, som själv varit verksam inom ditt yrkesområde • Inbjudningar till seminarier och konsultträffar Vårdlänken är ett auktoriserat bemanningsföretag genom arbetsgivarorganisationen Almega – en trygghet för dig som konsult. Det innebär bland annat att vi har kollektivavtal och gedigna ansvars- och olycksfallsförsäkringar för våra konsulter, samt att vi betalar in till din tjänstepension från den allra första kronan du tjänar. Ansökan Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss via ansökningsformuläret. Urval och intervjuer sker löpande, så vi tar tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten, var vänlig kontakta kontaktpersonen nedan. På www.vardlanken.se/lediga-jobb presenterar vi alla våra lediga uppdrag.

11 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024