Junior Business Developer

About the company Presis Konsult is an IT Consultancy delivering and supporting our clients' operations on their developing projects. We now need to expand our workforce with more employees who want to be involved in driving our development forward. Job description We are now looking for a Junior Business Developer who would support and assist in the growth and development of Presis Konsult AB. You will have an opportunity to support the development and identification of new business opportunities, develop strategies to pursue these opportunities, and execute plans to meet business growth objectives. Responsibilities Conducting market research to identify potential customers, competitors, and market trends. Assisting in the development of marketing and sales materials, such as presentations, proposals, and sales collateral. Supporting senior business development staff in lead generation and lead qualification activities. Assisting in the preparation of business plans and financial models to evaluate new opportunities. Helping to analyze sales data to identify trends and opportunities for improvement. Collaborating with cross-functional teams, such as product development and marketing, to execute business development strategies. Requirement Bachelor's degree in business, finance, accounting, economics, or related field. 1-3 years' experience in business analysis, corporate strategy, or related. You have strong analytical skills, excellent communication and interpersonal skills, and the ability to work independently as well as part of a team. You are comfortable working in a fast-paced and dynamic environment and be able to prioritize and manage multiple projects simultaneously. Familiar with processes such as collecting, organizing, analyzing, and disseminating significant. amounts of information with attention to detail and accuracy. Experience with MS office. Good English and Swedish skills. Additional skill Familiar with SQL, Tableau, and/or other data visualization tools Experience in the technology industry. Familiar working in Agile/Scrum environment. Are you our next Junior Business Developer, kindly submit your resume. We look forward to your application.

21 februari 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024
Business Controller

Arbetsbeskrivning Är du Controller som längtar efter en ny utmaning? Önskar du att vidareutveckla dina kunskaper inom Business Control eller kanske utforska möjligheten att applicera dem inom en helt ny bransch? Oavsett vilken typ av utveckling du söker så kan vi garantera att en konsultanställning hos Randstad Finance kan möjliggöra detta. Detta är en proaktiv annons för kommande konsultuppdrag i Stockholm, då vi löpande får in förfrågningar inom området. Därför kommer vi att bearbeta ansökningar i mån av tid. Vi riktar oss särskilt till individer med kort uppsägningstid, som kan påbörja uppdrag med snabb tillgänglighet. Observera att nya uppdrag kontinuerligt tillkommer. Om du redan har ett pågående konsultuppdrag med ett förutbestämt slutdatum längre fram, är du välkommen att proaktivt ansöka för att utforska möjligheter till framtida uppdrag.  Som konsult på Randstad Finance kommer du att arbeta på olika bolag med olika förutsättningar. Du behöver därför vara flexibel och besitta en god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du ser med spänning på en variation av uppdrag både gällande ansvarsområden och geografiskt läge.  I vår rekryteringsprocess kommer du genomföra ett färdighetstest inom redovisning som är kopplat till den erfarenhet och kunskap du besitter. Detta som komplement till vår intervju för att sedan kunna matcha dig med rätt uppdrag och företag. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Ansvarsområden Som Business Controller hos våra kunder kan arbetsuppgifterna variera beroende på bolag och bransch, men i regel förekommer alla eller många av ovannämnda ansvarsområden. Kvalifikationer Minst 2 års arbetslivserfarenhet som Business Controller  Ansvarat för Budget- och forecast processen Översatt strategiska mål till mätbara nyckeltal, KPI:er Analyserat och rapporterat KPI:er för att stödja beslutsfattare, såsom Budgetavvikelse, Brutto - och Nettomarginal, Försäljningstillväxt  Gjort kommersiella analyser och tagit fram finansiella scenarioanalyser Analyserat finansiella data för att identifiera trender, förbättringsmöjligheter och risker Prognostiserat framtida behov av investeringar eller resurser Initierat förbättringsprocesser inom ekonomi- och verksamhetsstyrningen och upprätta kontroll och mätning av implementeringen Kan enkelt kommunicera ekonomi med interna medarbetare och externa intressenter Avancerade kunskaper inom Excel och PowerBi Erfarenhet av att arbeta med olika rapporteringsverktyg Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift En kandidatexamen inom ekonomi, företagsekonomi eller relaterat område. En masterexamen är en fördel Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

8 februari 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024
Consultant assignment for Business Controller!

Our client is looking for a Business Controller Consultant. The assignment scope is a full-time employment and is expected to start on February 26 2024 until September 27 2024. The location for this assignment will be in Västerås. About the assignment: You willl act as a business partner to the relevant business manager. Lead local Controlling teams to optimize financial performance within an assigned Division/Business Unit/Product Group/factory/site. Support effective business decisions by monitoring, analyzing, and interpreting financial data in order to evaluate various business alternatives and recommend the most appropriate business solutions. Contributes to the definition of the strategy for the business unit. Serves as the key partner for the relevant business leader in determining strategy for area of responsibility, aligning with wider strategy, implementing, and making adjustments in implementation as needed. You will also maintain constant contact with other relevant managers and Controllers regarding financial, market and customer situation and outlook. Necessary skills: Knowledge of SAP About you: Experience in business controlling, minimum 5 years. Experience in project controlling, minimum 2 years. Languages, Swedish and English Knowledge of SAP and ABB is preferred, but not a prerequisite. Other: Seniority lever: Seinor Location: Västerås (SE) Assignment period: 26 feb 2024 - 27 sep 2024 Scope: Full-time Language: Swedish (Expert) and English (Expert) Onsite is preferred, more during onboarding first 2 months. After that possible to work from home 2 days/week. Application: Does the assignment seem interesting to you? Submit your application as soon as possible as the selection work and interviews will take place continuously and the position way be filled before the applications deadline. You apply simply by sending in your CV and answering a few questions. The candidates who best match the role will be interviewed by phone and then called in for an interview with us at Devotum. The nest step is an interview with our client. Reference checking on final candidates is part of the process. If you have any questions about the assignment, please contact Corazon Wiksell at 070 586 93 11. Thank you and we look forward to seeing your application!

2 februari 2024
Sista ansökan:
21 juli 2024
Business Controller for a Project!

Our client is now seeking a Project Business Controller. The assignment is expected to start on February 26 2024 until August 30 2024 and will be located in Västerås. The scope of the assignment is 100%. About the assignment and examples about responsibilities that comes with: Coordinating regular project reviews. Monitoring and actively optimizing ongoing project cost control status, cash flow, revenues, profit, gross margin. Helping to identify opportunities and risks, monitoring mitigation actions to ensure timely implementation. Providing financial support to the project team, whilst having the opportunity to review and improve current procedures and reporting requirements. Managing and overseeing currency risk, preparing hedging for projects, monitoring payment collection and FX impact on project on monthly basis. Providing support on claim management, back-charges and insurance cases. Support Controlling function in implementing continuous improvements Compliance - Internal Control process for O2C About you: Ideally you have a financial degree at bachelor/Master level and a minimum of 2 years experience in finance and /or controlling. You are organized, thorough and have excellent communication skills. You should also be skilled to work independently and strive for continuous process improvements. In addition to this, an account or finance background with SAP (PS/PP/MM) is preferred and strong knowledge of Microsoft Office software is a must. You should also be confident working in both Swedish and English. Requirements: SAP Microsoft Office software Other: Seniority level: Intermediate level Location: Västerås (SE) Assignment period: 26 feb 2024 - 30 aug 2024 Scope: Full-time. Language: Swedish (Expert) and English (Expert). Application: Does the assignment seem interesting to you? Submit your application as soon as possible as the selection work and interviews will take place continuously and the position way be filled before the applications deadline. You apply simply by sending in your CV and answering a few questions. The candidates who best match the role will be interviewed by phone and then called in for an interview with us at Devotum. The nest step is an interview with our client. Reference checking on final candidates is part of the process. If you have any questions about the assignment, please contact Corazon Wiksell at 070 586 93 11. Thank you and we look forward to seeing your application!

2 februari 2024
Sista ansökan:
21 juli 2024
Business controller i Uppsala

Arbetsbeskrivning Är du controller och söker nästa utmaning? Vill du utveckla dina kompetenser inom Business Control och kanske prova på rollen i en helt ny bransch? Oavsett vilken typ av utveckling du söker så kan vi garantera att en konsultanställning hos Randstad Finance kan möjliggöra detta. Detta är en proaktiv annons för kommande konsultuppdrag i Uppsala, då vi löpande får in förfrågningar inom området. Därför kommer vi att bearbeta ansökningar i mån av tid.  Som konsult på Randstad Finance kommer du att arbeta på olika bolag med olika förutsättningar. Du behöver därför vara flexibel och besitta en god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du ser med spänning på en variation av uppdrag både gällande ansvarsområden och geografiskt läge.  I vår rekryteringsprocess kommer du genomföra ett färdighetstest som är kopplat till den erfarenhet och kunskap du besitter. Detta som komplement till vår intervju för att sedan kunna matcha dig med rätt uppdrag och företag. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Ansvarsområden Som Business Controller hos våra kunder kan arbetsuppgifterna variera beroende på bolag och bransch, men i regel förekommer alla eller många av ovannämnda ansvarsområden. Kvalifikationer Minst 2 års arbetslivserfarenhet som Business Controller  Ansvarat för Budget- och forecast processen Översatt strategiska mål till mätbara nyckeltal, KPI:er Analyserat och rapporterat KPI:er för att stödja beslutsfattare, såsom Budgetavvikelse, Brutto - och Nettomarginal, Försäljningstillväxt  Gjort kommersiella analyser och tagit fram finansiella scenarioanalyser Analyserat finansiella data för att identifiera trender, förbättringsmöjligheter och risker Prognostiserat framtida behov av investeringar eller resurser Initierat förbättringsprocesser inom ekonomi- och verksamhetsstyrningen och upprätta kontroll och mätning av implementeringen Kan enkelt kommunicera ekonomi med interna medarbetare och externa intressenter Avancerade kunskaper inom Excel och PowerBi Erfarenhet av att arbeta med olika rapporteringsverktyg Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift En kandidatexamen inom ekonomi, företagsekonomi eller relaterat område. En masterexamen är en fördel Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

30 januari 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024