Business Controller | Jefferson Wells | Finspång

Ready to take on a pivotal role in the heart of the energy sector? Join the team as a Business Controller in Finspång, where you'll be at the forefront of driving innovation in Additive Manufacturing (AM). Partnering closely with technical leaders, you'll spearhead commercial initiatives and streamline processes through digitalization. Ready to make your mark? Apply now! Location: Finspång Start: As soon as possible Job Description: As a Business Controller, you'll play a critical role in the Medium Gas Turbines Service Business. Collaborating with local and global teams, you'll lead financial and commercial activities for the Additive Manufacturing function. Your responsibilities will include: * Managing financial and commercial activities for Additive Manufacturing. * Providing KPI measurement and trend analysis. * Conducting financial analysis and performance measurement. * Overseeing cost center budgets and trend analysis. * Offering commercial support in capital investments, including ROI measurement. * Monitoring inventory and working capital investment. * Leading corporate governance of supply chain functions, including financial audit reviews. * Assisting in defining and measuring cost-out targets related to Supply Chain and Additive Manufacturing. * Providing corporate reporting. Requirements: To excel in this role, you'll need: * A university degree in business administration, finance, or a related field. * Deep experience in finance or business controlling, preferably with experience in driving change projects and industrialization. * Strong analytical, curious, and structured mindset with a drive for simplification. * Excellent communication and interpersonal skills. * Fluency in English, both orally and in writing. * Experience with SAP and MS Excel. * Knowledge of visualization tools like Power BI, Tableau, or Qlik View is advantageous. * A growth mindset with a focus on solutions and a willingness to work in a dynamic international environment. About Jefferson Wells Jefferson Wells, a part of Manpower Group, is the global leader in accelerating careers and propelling business growth across Finance, Engineering, Purchasing, Communication, Marketing, and Human Resources. As a consultant at Jefferson Wells, you will have access to a career network with thousands of colleagues within your field. Application We do not accept applications by e-mail. Send in your application as soon as possible. The applications will be evaluated continuously. Please attach your CV and apply to this position through this web-page.

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Business Controller till Electrolux Filter AB i Nygård

Letar du efter en ny möjlighet att använda din erfarenhet som Business Controller? Då har du hamnat rätt! Nu söker Electrolux Filter AB en Business Controller för ett föräldravikariat. Vi ser fram emot din ansökan! Vad innebär tjänsten? Din primära roll är att ansvara för att följa upp och analysera verksamhetens lönsamhet. Där du har ett stort ansvar för att leda budget- och prognosprocessen samt identifiera och spåra viktiga nyckeltal för att säkerställa att företagets mål uppnås. Du kommer samarbeta nära ledningen och kollegor på andra avdelningar för att bidra till lönsamhet och hållbar tillväxt. Här får du chansen att arbeta i en bred roll där vi gärna ser att du är öppen för andra typer av administrativa arbetsuppgifter som är kopplat till den operativa verksamheten. Vad erbjuder vi? Bolaget startade 1973 i Nygård och tillverkar dammsugarpåsar för en global marknad. I verksamheten arbetar totalt 24 medarbetare där 6 av dessa är anställda som tjänstemän. Vi erbjuder en välkomnande organisationskultur samt en hybrid roll med stor flexibilitet där du har möjlighet att jobba både på platskontoret och hemifrån. Tjänsten avser ett längre föräldravikariat med start omgående. Är det dig vi söker? Vi söker dig som är en självständig och drivande person som trivs av att jobba målorienterat. Du är affärsmässig och har en god känsla och förståelse för affären. Vi ser även att du har en hög analytisk förmåga och att du som person är en prestigelös och nyfiken lagspelare som tycker att det är roligt att arbeta både strategiskt och operativt. Vi ser gärna att du har yrkeserfarenhet från en liknande roll inom tillverkningsindustrin. Formella kvalifikationer • Eftergymnasialutbildning inom ekonomi • Tidigare arbetat som Business Controller Övrig information • Placeringsort: Nygård • Omfattning: Heltid • Anställningsform: Vikariat • Arbetstider: Dagtid Ansökan Du gör din ansökan genom att klicka på ansök längst ned i denna annons. Vi vill att du med din ansökan bifogar CV samt personligt brev där du redogör för din relevanta erfarenhet för rollen. Ansökningar som kommer in via brev eller e-post tar vi tyvärr inte med i rekryteringsprocessen. Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, så välkommen med din ansökan redan idag! För frågor om tjänsten - kontakta aktuell rekryterare Emelie Zell Wånéus via [email protected] Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta [email protected]

25 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Senior Business Controller

På Apotea, Sveriges största nätapotek, händer det mycket och vi växer snabbt. Vi är idag en koncern med en omsättning om 5,5 miljarder kronor och över 800 anställda med verksamheter i flera olika länder. Nu söker vi en analytisk Senior Business Controller till vår ekonomiavdelning i Stockholm. I rollen som Senior Business Controller kommer du att arbeta nära CFO och övrig ledning samt våra olika verksamhetsområden. Det är en spännande roll där du får en viktig roll i att utveckla vår affär. Arbetsuppgifter… Ansvara för våra budget- och prognosprocesser tillsammans med CFO. Ansvara för analys och uppföljning av utfall och annan data kopplad till vår affär. Utveckla och följa upp nyckeltal och övrig rapportering. Vara en del i att utveckla vårt bi-verktyg. Stötta våra olika verksamhetsområden med analys. Bygga och följa upp business case. Vi söker någon som… Vi ser gärna att du arbetat som Business Controller några år och har erfarenhet av att arbeta självständigt och förmåga att leda projekt. God affärsförståelse och grundläggande kunskaper kring redovisning. Mycket goda kunskaper i Excel. Erfarenhet av bygga robusta och tydliga modeller och verktyg i Excell. Erfarenhet från att arbeta datadrivet med BI-verktyg i snabbväxande bolag. Meriterande är erfarenhet från att arbeta i Power BI. Relevant universitetsutbildning. Mycket goda kunskaper såväl skriftligt som muntligt i engelska och svenska. För Apotea är rätt person A och O, stor vikt kommer därför läggas vid de personliga egenskaperna. Vi söker dig som är en driven, organiserad och engagerad lagspelare. Apoteas ekonomiteam består idag av 6 medarbetare där lagspelet är centralt. Vi hjälper varandra och drivs av ett genuint engagemang av att utveckla Apotea och vidareutveckla etablerade ekonomiprocesser. Genom ett fokus på hög kvalité strävar vi efter att utvecklas individuellt och som grupp. Placeringsort: Stockholm. Vi gillar att jobba på kontoret och hoppas att du gör det också! Vi är… Apotea är Sverige och Nordens största e-handelsapotek och varje år skickar vi flera miljoner paket. Vi är en snabbväxande koncern med en omsättning om 5,5 miljarder kronor som de senaste åren gjort betydande investeringar i logistikautomation och expansion utanför Sverige. Med initiativförmåga, och ett "vi-tänkande" bidrar vi alla till att göra Apotea till en bra arbetsplats där vi har roligt tillsammans. Vi har över 800 anställda i Sverige och Norge där merparten arbetar inom våra receptfilialer och logistikcenter. Huvudkontoret är centralt placerat på Sveavägen i Stockholm. Ansök med CV och personligt brev. Intervjuer sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse.

24 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Verksamhetscontroller

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Would you like to read this ad in English? Click here: Business Controller Rollbeskrivning Vårt finansteam expanderar och vi söker nu en erfaren Verksamhetscontroller som kan stötta verksamheten när vi växer. I denna roll kommer du ansvara för löpande analys, data validering och att leverera rapporter och beslutsunderlag till relevanta stakeholders. Genom att framföra finansiella planer, budgetar och prognoser samt bedöma våra intäktsströmmar och kostnadsstrukturer kommer du att stödja våra avdelningar i att fatta ekonomiskt kloka och strategiska beslut. För att trivas i denna roll ser vi att du är pragmatisk och jordnära, med passion för siffror och analys. Du arbetar effektivt både självständigt och i team, och söker alltid tillfällen att dela med dig av din djupa affärsförståelse på ett sätt som leder bolaget och dess avdelningar framåt. Utöver detta har du förmågan att leverera högkvalitativa resultat på ett snabbt och konkret sätt som kommer vara avgörande för vår fortsätta framgång. I denna roll kommer du interagera med allt och alla som driver vår affär - och du kommer spela en stor och viktig roll i vår framtida tillväxt. Delar du dessutom vår passion för musik är det ett stort plus! Ansvarsområden: Sammanställning och analys av månatliga avslut, rapportering och uppföljning. Analysera intäkter, kostnader, lönsamhet och andra aspekter av verksamheten. Skapa och utveckla rapporter som hjälper samtliga avdelningar att bättre mäta och följa upp sina dagliga verksamheter. Utveckla och sammanställa ledningsrapporter. Utveckla KPI:er, rapporter, prognoser och metoder. Stödja och driva budget- och prognosprocessen. Förbereda presentationer för att presentera finansiella siffror, resultat och insikter till affären. Olika Ad Hoc-projekt och uppgifter. Kvaliteter och färdigheter du besitter: Kandidatexamen inom ekonomi, teknik eller relevant område. 5+års erfarenhet av affärsstyrning, revision eller transaktionstjänster. Utmärkt kompetens i Excel. God förståelse för redovisningsprinciper, finansregler och finansiella rapporteringsstandarder. Utmärkta kommunikations- och interpersonella färdigheter, med förmågan att interagera effektivt med alla nivåer av ledning och personal. Starka engelska färdigheter, både i tal och skrift. Praktiskt information: Scope: Heltid och permanent. Team: Finance. Reports to: CFO. Location: Stockholm. Om denna beskrivning tilltalar dig, hoppas vi att du ansöker till denna roll då vi löpande kommer att intervjua kandidater tills vi hittar rätt person. Vi uppmuntrar dig att söka även om du inte passar perfekt in på beskrivningen, då du kan ha andra relevanta erfarenheter.

24 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Business Controller

Är du en nyexaminerad eller redo att ta dig an nya utmaningar? Är du på jakt efter en spännande roll där du får vara med i händelsernas centrum och intresserad av att jobba i ett världsledande företag inom hållbart rostfritt stål? Missa då inte denna möjlighet! Vi på Outokumpu utökar nu vårt team och söker en Business Controller till vår site i Avesta. Var med och bidra till en värld som varar för evigt! Huvudsakliga arbetsuppgifter I rollen som Business Controller kommer du att: Planera kostnadsställen och kostnadskonton för produktion och funktioner. Ansvara för kostnadsdrivare/aktiviteter/allokeringnycklar. Koordinera budgetarbete och prognoser med olika produktionsgrupper och funktioner. Förvandla investeringsinitiativ till finansiella Business case och validera potentialen. Bidra med projektstöd till organisationen. Arbeta med månadsvisa uppföljningar av kostnader jämfört med mål och prognoser, analys av avvikelser och initiering av åtgärder i samarbete med produktion och funktioner. Rapportera kostnader och KPI-utveckling. Delta i månatliga uppföljningsmöten för att öka medvetenheten om kostnader och KPI-.er. Kontinuerligt utveckla verktyg och processer. Jobba med effektiv riskhantering och intern kontroll inom finansområdet. Erbjudas kontinuerlig kompetensutveckling för att uppnå personlig utveckling. Dina kvalifikationer Civilingenjörs- eller högskoleutbildning inom relevant område (exempelvis industriell ekonomi, redovisning eller annat relevant område) eller motsvarande erfarenhet. Tidigare arbetslivserfarenhet inom tillverkningsindustrin och/eller i rollen som Business Controller är meriterande. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Kunskap i Microsoft Office. Kunskap inom SAP och Onestream är meriterande. Om dig: För att lyckas och trivas i rollen som Business Controller ser vi att du är en analytisk person som kan se samband mellan siffror och verksamhet. Du är förtroendeingivande och skicklig på att skapa och underhålla relationer med både interna och externa parter och trivs att arbeta i en föränderlig miljö. Vi värderar dina personliga egenskaper högt och letar efter dig med initiativförmåga, som är ansvarstagande, prestigelös och en “team player”. Varför ska du välja Outokumpu? Världsledande inom säkerhet och hållbarhet: Vi är stolta över att vara ledande inom säker, hållbar rostfri ståltillverkning och drivs av en stark vision om att skapa en värld som varar för evigt. På Outokumpu Avesta uppmuntrar vi en kultur av innovation och ständig förbättring. Inkluderande kultur och familjär känsla: Vi främjar mångfald, jämlikhet och inkludering i Outokumpu. Vi gör allt för att alla medarbetare ska känna sig välkomna och att de blir lika behandlade och har lika möjligheter. Kontinuerlig utveckling: Vi tror på att investera i våra medarbetares framtid och erbjuder omfattande möjligheter till professionell utveckling och tillväxt. Genom kontinuerlig träning, mentorprogram och interna resurser kan du förbättra dina färdigheter och utmana dig själv att nå nya höjder i din karriär. Balanserat arbetsliv: Med flexibla arbetsarrangemang, möjligheter till distansarbete och förmånliga förmåner kan du njuta av en sund balans i livet och uppnå din fulla potential både på jobbet och fritiden. Ansökan Skicka in din ansökan senast den 19 maj 2024 via vår hemsida. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Kontaktuppgifter Vid frågor eller för mer information, kontakta gärna: Rekryterande chef, Fredrik Oscarsson (VP Business Controlling), via telefon 0700881297. Talent Acquisition Partner, Kajsa Croon på [email protected]. Unionen, 073-0496322, [email protected] Sveriges Ingenjörer, Gunnar Lindstrand på 070–0881957. Ledarna: Patrik Norberg, 070 0881206, [email protected] Välkommen till Outokumpu – din framtid börjar här! --------------- Outokumpu är världsledande inom rostfritt stål. Materialet är helt återvinningsbart, underhållsfritt samt mycket starkt och hållbart. Rostfritt stål är en av de viktigaste byggstenarna för en hållbar framtid. Outokumpu har idag cirka 9 000 anställda i mer än 30 länder. Outokumpu är listat på NASDAQ OMX Helsingfors.

22 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Business Controller

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: At Viaplay Group, we entertain millions of people every day through our streaming services, radio networks, TV channels and production studios. We believe in the power of content not just as a way of telling stories and touching lives, but also expanding worlds. We’re looking for the best people to join us on our journey. Right now, we’re searching for a Business Controller in our Stockholm office – are you ready to hit play on an exciting career change? The role  As a Business Controller for Viaplay Group Radio SE, the main responsibilities are monthly reporting and analysis, budget and forecasting, follow-up and control of financial performance, pro-actively provide financial business support and support in administrative processes to the organization and internal control issues. The position combines hands-on daily duties with more complex analytical tasks and project lead. In this position strong communication skills are important since you will be the point of contact to all central departments in Viaplay Group, and will independently communicate with both the Viaplay organization and with the Radio organization. Key Responsibilities and Accountabilities includes: Financial Analysis: Thorough and detailed follow up on revenue and cost and create bridges from estimates/forecasts/budgets vs actuals/estimates monthly/quarterly/yearly. Budgeting and Forecasting: Independently prepare and report forecast on PnL and BS. Variance Analysis: Proactively evaluating the business by preparing business cases initiated both from yourself and from the management. Daily Duties: Establish an independent, trustful and competent relationship with managers with budget responsibilities to secure high quality in financial estimates and maximize the quality in support from Finance to the Operations. Performance Metrics: Develop and track KPIs to measure business performance and identify areas for improvement. Cost Control: Monitor expenses, identify cost-saving opportunities, and implement efficient processes. Ad Hoc Projects: Contribute to special projects and initiatives as needed. What we’re looking for To thrive in this role, we believe that you have great skills in Excel and a strong ability to communicate financial figures and calculations in an understandable way. Furthermore, you are a “do-er” who enjoy a fast-paced environment, appreciate solving problems and possess an operational mindset. Ideal candidates also meet the following requirements: Bachelor’s degree in Finance, Accounting, or related field. 3 years of experience as a Business Controller/Auditor or similar role (Experience of working at a large global accounting firm is meritorious). Structured and self-motivated with the ability to develop and create new formats for analysis. Strong analytical skills and attention to detail. Enjoy working in a dynamic environment with many interfaces and relations on all levels in the organization. Strong Excel skills. Fluent in Swedish and English. Our offering  We’ve got the basics covered (and then some)! 30 days of paid vacation every year and extra compensation on top of a parental pay lift. Your wellbeing matters. We have an attractive pension and insurance scheme with full health care coverage should you need it. Hit play today  If this feels like your kind of challenge, make sure you apply by attaching your CV here – you may also want to add your LinkedIn profile. Please don’t send us your application via email because we won’t be able to accept it. We do, however, welcome any questions you may have about this particular position. Want to learn more about who we are and what we do? Check out our careers page or follow us on Instagram! We’re only ever a few clicks away.

22 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Senior Business Controller

På Apotea, Sveriges största nätapotek, händer det mycket och vi växer snabbt. Vi är idag en koncern med en omsättning om 5,5 miljarder kronor och över 800 anställda med verksamheter i flera olika länder. Nu söker vi en analytisk Senior Business Controller till vår ekonomiavdelning i Stockholm. I rollen som Senior Business Controller kommer du att arbeta nära CFO och övrig ledning samt våra olika verksamhetsområden. Det är en spännande roll där du får en viktig roll i att utveckla vår affär. Arbetsuppgifter… Ansvara för våra budget- och prognosprocesser tillsammans med CFO. Ansvara för analys och uppföljning av utfall och annan data kopplad till vår affär. Utveckla och följa upp nyckeltal och övrig rapportering. Vara en del i att utveckla vårt bi-verktyg. Stötta våra olika verksamhetsområden med analys. Bygga och följa upp business case. Vi söker någon som… Vi ser gärna att du arbetat som Business Controller några år och har erfarenhet av att arbeta självständigt och förmåga att leda projekt. God affärsförståelse och grundläggande kunskaper kring redovisning. Mycket goda kunskaper i Excel. Erfarenhet av bygga robusta och tydliga modeller och verktyg i Excell. Erfarenhet från att arbeta datadrivet med BI-verktyg i snabbväxande bolag. Meriterande är erfarenhet från att arbeta i Power BI. Relevant universitetsutbildning. Mycket goda kunskaper såväl skriftligt som muntligt i engelska och svenska. För Apotea är rätt person A och O, stor vikt kommer därför läggas vid de personliga egenskaperna. Vi söker dig som är en driven, organiserad och engagerad lagspelare. Apoteas ekonomiteam består idag av 6 medarbetare där lagspelet är centralt. Vi hjälper varandra och drivs av ett genuint engagemang av att utveckla Apotea och vidareutveckla etablerade ekonomiprocesser. Genom ett fokus på hög kvalité strävar vi efter att utvecklas individuellt och som grupp. Placeringsort: Stockholm. Vi gillar att jobba på kontoret och hoppas att du gör det också! Vi är… Apotea är Sverige och Nordens största e-handelsapotek och varje år skickar vi flera miljoner paket. Vi är en snabbväxande koncern med en omsättning om 5,5 miljarder kronor som de senaste åren gjort betydande investeringar i logistikautomation och expansion utanför Sverige. Med initiativförmåga, och ett "vi-tänkande" bidrar vi alla till att göra Apotea till en bra arbetsplats där vi har roligt tillsammans. Vi har över 800 anställda i Sverige och Norge där merparten arbetar inom våra receptfilialer och logistikcenter. Huvudkontoret är centralt placerat på Sveavägen i Stockholm. Ansök med CV och personligt brev. Intervjuer sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse.

22 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Business Oriented Inhouse Legal Counsel to BSH Home Appliances

Find out how you can reach your potential at BSH Home Appliances Group: As a leading manufacturer of home appliances and solutions, we encourage commitment and open-mindedness among our employees. With our global brands Bosch, Siemens, Gaggenau and Neff as well as our local brands, our focus truly is on innovation. And that doesn’t just apply to our products and services, but also drives the way in which we cooperate, exchange ideas and organize our teams. Everyone is invited to make their individual contribution to our overall success. Join us now and give your career a home. We are looking for a Legal Counsel for our Legal & Compliance Northern Europe Department YOUR RESPONSABILITIES AND TASKS As a Legal Counsel at BSH you will be part of our Legal & Compliance Northern Europe team and also of our BSH´s Global Legal & Compliance team. You will report to Head of Legal & Compliance Northern Europe.  You will be working closely with our different business departments in our Northern Europe Head Quarters in Solna and support the organization in Sweden, Norway, Denmark, Finland, and the Baltics.  Your main areas of responsibility include but are not limited to the following: • Provide advice and trainings on compliance and GDPR topics • Negotiating, reviewing, drafting various commercial agreements in both English, Swedish, and possibly other Scandinavian languages. • Optimizing together with the Business areas the operational and legal risks • Finding pragmatic and legally sound solutions in close cooperation with business operations.   YOUR PROFILE AND QUALIFICATIONS We are looking for an innovative, positive, action-oriented, as well as pragmatic, transparent team player. It is significant that the right candidate has an operational approach, commercial understanding, and thrives in a position working closely with all ends of our business. Applicants must have a law degree from Sweden or another Scandinavian country, a strong academic record and around 4-5 years of relevant working experience. You should have experience working with commercial agreements, compliance, competition law, and/or marketing law. The right candidate should also have: • Strong project management skills and proven ability to prioritize, organize, monitor and conduct activities requiring independent decisions • Excellent written and verbal communication skills • Ability to work independently but collaboratively with the team • Perseverance and assertiveness     CURIOUS? For more information or if you have any questions about the position, please feel free to contact [email protected] Selection and interviews will be on-going, and we are looking forward to receiving your application as soon as possible. We are looking forward to getting to know you!

22 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Business Controller

As a business controller you will work at corporate functions located in Ludvika/Västerås Sweden. We are a diverse team with team members in India that we work closely with. Our scope covers several stakeholders, and you will have a great opportunity to impact and develop your own future. In this role you will join our journey & advance a sustainable energy future for all. We are interested to learn more about you and what you can contribute with so don’t hesitate to apply even though you don’t fulfil all requirements. Your responsibilities Collaborate and support local functional managers and teams within corporate Analysis of results, costs and other relevant KPIs Support the process of budget, forecast and monthly to ensure accuracy/quality in reporting Continuously improving of the controlling function and developing control system, processes, and tools Living Hitachi Energy's core values of safety and integrity means taking responsibility for your own actions while caring for your colleagues and the business Your background As a person you are ambitious with a positive attitude and have a high sense of responsibility. You have an ability to learn and grow with us to further extend your responsibilities You are a team player that seeks and enjoys collaboration with peers and partners and enjoy being both a leader and a doer You hold a bachelor’s degree in finance, accounting, or business administration You have minimum 3 to 5 years working experience in business controlling Experiences from other functions/BUs are meritorious Proficiency in SAP, Power BI, Excel, Power Point More about us Are you ready for an exciting new challenge? Does the above description sound like you? Welcome to apply before 20th of May! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager Sari Persson, [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives – Sveriges: Elisabeth Gudmundsson +46 107-38 32 19,  Unionen: Karin Ulvemark +46 730-70 01 20, Ledarna: Christer Fridlund +46 107-38 29 12. All other questions can be directed to Talent Partner Renee Lundgren, [email protected].

22 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Business Controller

This isn't a conventional car company. We're a new global brand that focuses on the need of the connected generation, sustainability, and a hassle-free customer experience. We are now looking for business controller to strengthen our team who will have a main focus on our aftersales, retail operations and general customer service across Europe. In short, together with the operation teams making sure that we have the best possible solutions and understanding in place to keep our cars on the roads. Business Controller You will be part of our European central controlling team and part of the management team of our COO department, with a wide range of stakeholders across the organization. To succeed in this role, we foresee a candidate with experience from the Automotive industry or similar. In controlling we do the full span of financial planning, from our business plan to our monthly performance report out with a strive for optimization. You’ll be driving these processes within your area and working for efficiency and financial gains. The role is based in Gothenburg. What you'll do Be the financial sounding board & business partner for dedicated departments Performance analysis, budgeting & forecasting Business cases, process development & tools for steering Oversee processes for transparent and reliable financial and operation data. Improve our operations together with stakeholders Ad hoc analyses and much more What you should have Good business understanding Previous experience in automotive & engineering subjects Analytical abilities with the capability to communicate (sometimes) complex information easily and understandably Structure and a meticulous way of working and a team player Open mindset & easy to adapt to change Fluency in English and Swedish will be seen beneficial for the role Working for Lynk & Co Want to learn more about working for Lynk & Co and what we offer? Read more via this link:Why Lynk & Co - Lynk & Co (lynkco.com) Our recruitment process We work with a competence based framework. You apply by submitting your LinkedIn-profile or CVwritten in English and answering a few questions. Our selection will primarily look at acquired competencies and skills. To help us place the right people in the right role, we believe in science-based and fair assessment methods. Therefore, as part of our recruitment process, we use psychometric assessments from Alva Labs to help us increase our hiring success by identifying the candidates that are most likely to thrive and be successful in the role. We look forward to receiving your application as soon as possible, but latest 13th May 2024. We will do ongoing selection of candidates during the application period, so don't hesitate to submit your application if you're interested. If you have any questions about the recruitment process, please reach out to [email protected] Tolearn more about us, checkoutourwebsiteand follow us onLinkedInandFacebook.

22 april 2024
Sista ansökan:
9 oktober 2024