Vi på Future People söker två IT-gruppchefer till myndighet på Kungsholmen. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Du blir anställd på Future People och jobbar ute på plats hos vår kund. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss! Vår kund är en myndighet inom trafiksektorn som arbetar för att underlätta vardagen för invånarna som reser och pendlar i Stockholm stad. Det här är en myndighet med ett stort engagemang och stolthet över deras viktiga samhällsuppdrag. Du som konsult kommer få vara med på en viktig resa och tillsammans med myndighetens medarbetare få vara med och bidra till en bättre vardag för invånarna i Stockholms stad. Som gruppchef inom IT-plattformar får du en central roll i sektionens ledningsgrupp och rapporterar direkt till sektionschefen. Du leder en kompetent och engagerad grupp med ansvar för några av våra mest kritiska plattformar – IT-arbetsplats, Microsoft 365 samt våra integrationsplattformar. Du har ett brett ansvar som omfattar: Personal- och driftansvar samt budget och ekonomisk uppföljning Kvalitetssäkring och vidareutveckling av gruppens leveranser Att säkerställa kompetensutveckling, medarbetarskap och en hög leveransförmåga Aktivt deltagande i förändringsarbeten inom sektionen och IT-avdelningen i stort Att omsätta vision, verksamhetsplan och strategier till konkret utveckling och resultat Du arbetar nära dina medarbetare men också med beställare, användare och andra intressenter på både operativ, taktisk och strategisk nivå. Din profil Vi söker dig med ett tydligt, coachande och förtroendeingivande ledarskap. Du har förmåga att kommunicera klart, driva förändring och motivera ditt team. Du är både strategisk och operativ – och trygg i att fatta beslut i en komplex IT-verksamhet. Krav för tjänsten: Minst 180 hp högskoleexamen inom ledarskap, teknik eller ekonomi Minst 10 års erfarenhet som chef med personal-, verksamhets- och ekonomiansvar Minst 5 års erfarenhet av att leda större grupper med minst 15 direktrapporterande Erfarenhet från minst två uppdrag där du lett team inom IT-plattformar eller IT-infrastruktur Minst tre projekt där du haft ett övergripande ansvar som projektägare eller beställare inom IT Minst tre års erfarenhet av planering, samordning och uppföljning av IT-drift och förvaltning Erfarenhet från minst ett uppdrag med ansvar för kommersiella avtal om minst 50 MSEK/år Minst tre års ledarerfarenhet inom IT i offentlig sektor Meriterande: Fem års erfarenhet av agilt arbete i roll som t.ex. Agile coach, Scrum master eller teamledare Fem års erfarenhet av ITIL i operativ eller ledande roll inom drift, support eller förvaltning Innan uppdraget kan påbörjas kommer en säkerhetsprövning att genomföras. Personliga egenskaper och arbetsmiljö Vi har ett gediget samarbete med myndigheten idag och har konsulter på plats på flera avdelningar. Arbetsplatsen präglas av en välkomnade miljö där du som konsult har goda möjligheter att utvecklas och växa inom organisationen. Som person är du lyhörd, engagerad och har en god samarbetsförmåga. Du är strukturerad och har förmågan att arbeta självständigt och strävar efter att leverera med hög kvalitet. Du kommer att vara anställd av Future People och arbeta som konsult hos vår spännande kund. För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Som anställd hos oss kan du lita på att vi kommer hjälpa dig att nå dina karriärsmål. Vi finns som en partner genom din yrkesmässiga karriär. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Omfattning: Heltid till den 28/2-2026 med möjlighet till förlängning Start: 1/9-2025 Sista ansökningsdagen: 27/6-2025 Du söker tjänsten på futurepeople.se Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR. Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på [email protected] och Liv Hedström, [email protected]. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Välkommen till oss på Future People!
Just nu växlar vi upp vår positionering i Småland och söker därför en affärsdriven konsultchef som vill vara med och driva vårt lokala arbete framåt, och utveckla vår fantastiska verksamhet! Hos oss blir du en del av ett sammansvetsat och dynamiskt team där vi arbetar tätt tillsammans för att driva, motivera och utveckla digitala affärer, mjukvara och människor. I ryggen har du ett väletablerat och välmående bolag med lång erfarenhet av IT- och konsultbranschen. Vi tar ett aktivt samhällsansvar och genom vår expertis bidrar vi till ett hållbart digitaliserat Sverige - Tillsammans kodar vi framtiden! Rollen som konsultchef I rollen som Konsultchef på Softhouse Småland bidrar du genom fokus på våra viktigaste tillgångar: våra medarbetare och kunder. Du utgår från vårt kontor i Växjö, men ditt ansvar sträcker sig över hela Småland och våra kontor i Kalmar och Jönköping. Som en del av den lokala ledningsgruppen är du aktiv i det taktiska och strategiska arbetet med att utveckla företaget vidare. Du ansvarar för att skapa nya affärer i regionen, samtidigt som du vårdar och vidareutvecklar våra befintliga kundrelationer. Du är en ambassadör för Softhouse varumärke lokalt genom aktivt nätverkande och marknadsföring, och arbetar med rekrytering tillsammans med kollegor inom Softhouse. Du har också personalansvar för ett antal konsulter, och har den viktiga uppgiften att bygga förutsättningar för välmående och presterande medarbetare. Vid behov kommer du även att bidra operativt i kundleveranser. Mer om dig Vi söker dig som är naturlig ledare med förmågan att få medarbetare att trivas och utvecklas. Du har gärna erfarenhet från branschen och insikt i tillverkande industri, samtidigt som du navigerar IT-världen och trivs med att jobba enligt agila principer. Utöver det har du kunskap och förståelse för mjukvaruutveckling, kanske har du kodat själv, eller så har du verkat i andra närliggande roller. Du är en lyhörd person som bygger förtroliga relationer med människorna du möter och du har gärna ett etablerat affärsnätverk i regionen. Du gillar att vara ute där det händer, på event, mässor och i olika nätverk. Du är också målinriktad och prestigelös med ett starkt driv, tar initiativ och får saker att hända. Rollen ställer höga krav på din muntliga och skriftliga förmåga, så det är en självklarhet att du uttrycker dig väl på svenska och engelska. Och självklart känner du igen dig i våra värdeord - team, enkelhet, mod och passion! Varför just Softhouse? Softhouse är ett välmående bolag med medarbetaren i fokus. Vi är stolta över vårt agila arv, som en av de första att introducera Agil metodik i Sverige. Vår miljö är öppen och prestigelös där vi delar med oss av kunskap och erfarenheter till varandra. På Softhouse får du även harmonin mellan stark lokal anknytning och ett community av 300+ kollegor fördelade på nio kontor i Sverige och ett i Sarajevo. Hos oss i Småland blir du en del av ett engagerat gäng som verkligen brinner för det vi gör. Våra team i Växjö, Jönköping och Kalmar består av både arkitekter, utvecklare och verksamhetsnära roller som tillsammans skapar mjukvara som gör verklig skillnad. Låter det intressant? Då ser vi fram emot att ta del av din ansökan och lära känna dig bättre! Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Norrtälje Vatten och Avfall levererar dagligen tjänster och produkter inom vatten, avlopp, avfall och återvinning. Vi skapar även förutsättningar för att lokalsamhället ska kunna växa och utvecklas på ett hållbart sätt. Vi finns till för våra kunder och medarbetarna är vår viktigaste resurs. Om tjänsten Vill du arbeta med IT-utveckling och informationssäkerhet och bidra till en trygg och säker leverans av samhällsviktiga tjänster såsom dricksvatten, avlopp och avfallshantering. Vi söker en engagerad chef som vill vara med och utveckla det systematiska informationssäkerhetsarbetet och säkra våra IT- och OT-miljöer. Du kommer att arbeta både operativt och strategiskt för att säkerställa leveransen av våra samhällsviktiga tjänster. Arbetsbeskrivning Du kommer att leda ett mindre team med specialister och driva ett aktivt förändringsarbete och utarbeta strategier och handlingsplaner inom ansvarsområdet, utveckla och följa upp tjänster och IT/OT-system med fokus på att informationssäkerheten ska hanteras utifrån fastställda regelverk och lagkrav. Konkreta arbetsuppgifter som bland annat ingår i tjänsten är att: • Leda utveckling och förvaltning av våra IT- och OT-system. • Ansvara för och samordna det övergripande systematiska informationssäkerhetsarbetet. • Ta fram och följa upp handlingsplaner för både kortsiktiga och långsiktiga insatser. • Genomföra riskanalyser och förvalta av den aktuella riskbilden samt utveckla riskreducerande strategier. • Kontrollera och säkerställa korrekt informationsklassning. • Hantera inkommande rapportering av incidenter och sårbarheter samt säkerställa att åtgärder vidtas. • Omvärldsbevaka informationssäkerhetsområdet. • Vara kontaktperson mot de myndigheter som är ansvariga för tillsyn av bolaget inom ansvarsområdet. • Utbilda medarbetarna inom informationssäkerhet samt risk- och kontinuitetshantering. • Stötta övriga kommunala bolag inom kommunkoncernen gällande IT- och IT-säkområdet. Utmaningar Att skapa en datadriven organisation där leveransen av samhällsviktiga tjänster alltid har högsta prioritet. Kvalifikationer Vi söker dig med relevant utbildning, akademisk eller från yrkeshögskola eller motsvarande arbetslivserfarenhet som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ser att du har ett stort intresse för säkerhetsfrågor. Tjänsten kräver god förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du är konsultativ, stöttande och kan förmedla kunskap på ett pedagogiskt sätt till olika målgrupper och inom olika verksamhetsområden. Du tar ansvar för att leverera resultat av rätt kvalitet inom utsatt tid samt har god förmåga att prioritera uppgifter utifrån aktuella behov. Det är meriterande om du har: • Varit chef inom IT eller informationssäkerhet, gärna inom kommunal eller statlig förvaltning. • Erfarenhet av IT- och informationssäkerhetsarbete. • Erfarenhet av att utveckla rutiner och metodik för informationssäkerhet. • God kunskap om förvaltning och utveckling av system. • God vana av ledningssystem. Viktiga kunskapsområden för tjänsten är ISO27000, CER-direktivet och NIS och NIS2-direktivet. B-körkort är ett krav. Som person söker vi dig som trivs med att leda, entusiasmera och utveckla medarbetare. För att lyckas i rollen ser vi därför att du behöver vara kommunikativ, strukturerad, trygg samt relations- och förtroendeskapande. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Om arbetsplatsen Vi är ca 100 medarbetare på huvudkontoret i Norrtälje som ligger i det härliga Campusområdet. Här jobbar vi med allt från ekonomi och administration till underhåll av anläggningar och utställningar för enskilda vatten- och avloppslösningar. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Anställningsform, omfattning och start Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Urvalsarbete och intervjuer sker löpande under annonseringstiden. Tjänsten är vakant och tillsätts omgående. Som informationssäkerhetsansvarig kommer du att ta del av känslig information och därför kommer bakgrundskontroller att genomföras innan anställning. Norrtälje Vatten och Avfall är ett aktiebolag som ägs av Norrtälje kommun. Den 1 mars 2021 tog bolaget över verksamheterna från VA-avdelningen och renhållningsavdelningen på kommunen. Norrtälje Vatten och Avfall har ungefär 150 anställda. Surfa in på vår webbplats www.nvaa.se. Där kan du läsa mer om verksamheten, vad vi står för och hur du kommer i kontakt med oss. Ansökningshandlingar till denna tjänst är att betrakta som offentliga handlingar som vi kan komma att lämna ut på begäran. Vi har valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra försäljare av rekryteringstjänster.
ABOUT THE COMPANY ZetaDisplay is an award-winning, European leader in digital visual transformation. Operating at the forefront of digital signage development, they create market-leading solutions in partnership with their clients. As one of the largest full-service digital signage solution partners in Europe, ZetaDisplay empowers businesses to captivate, connect, and influence their audiences through meaningful visual experiences worldwide. ZetaDisplay works closely with leading global brands, supporting their journey of digitizing physical spaces, connecting big data, and delivering insights while aligning marketing and business technologies to cutting-edge visual experience solutions. With ~250 employees across eight European countries and over 100,000 installations in 50+ markets, ZetaDisplay is a dynamic force in the industry. Learn more about the company here. ABOUT THE ROLEZetaDisplay is on an exciting growth journey, with multiple acquisitions creating a complex landscape of IT systems, tools, and processes across the group. As IT Director, you’ll play a key role in driving transformation and creating a unified, secure, and scalable IT environment that supports the business at every level. This is a highly strategic yet hands-on role. You’ll work closely with the executive team to develop and execute an agile IT roadmap, while also staying actively involved in the day-to-day operations—whether that’s driving infrastructure projects, supporting enterprise system integrations, or leading your team through change. You'll be responsible for ensuring the organization has modern, reliable, and future-proof IT systems. That means simplifying the current tech stack, aligning systems with business needs, and ensuring everything from support to security runs smoothly. Key responsibilities include: Developing and executing a scalable IT strategy and roadmap aligned with business goals Managing infrastructure, IT budget, and technology procurement Overseeing the design and implementation of enterprise systems and integrations Leading the IT support function and ensuring a secure, high-performance environment Driving information security initiatives, including ISO27001 certification Building and mentoring a high-performing IT team WHO ARE YOU? To thrive in this role, we believe you have: A university degree in a STEM field (Science, Technology, Engineering, Mathematics) Proven experience as an IT Director or in a similar senior IT leadership role A hands-on background across areas such as infrastructure, security, system architecture, and user support Strong experience in IT transformation initiatives and enterprise system implementation Solid understanding of budget planning, procurement, and vendor management Excellent communication skills and the ability to influence at all levels of the organization Proficiency in Swedish and English PERSONAL ATTRIBUTES A strategic thinker who understands how IT enables business success Calm under pressure, pragmatic, and able to make sound decisions A natural leader who empowers teams while also rolling up their sleeves when needed Passionate about continuous improvement, security, and delivering end-user value Comfortable navigating complex environments and driving change across borders OTHER INFORMATION Location: Malmö (HQ). Travel: Some travel is required within Europe. Work model: Hybrid – majority of time expected onsite in Malmö. Employment: Full-time, permanent role.
Vill du vara med och driva den digitala transformationen på Fitness24Seven? Vi satsar stort på teknik och innovation för att skapa marknadens bästa digitala träningsupplevelse. Nu söker vi en ledare som vill ta vår digitala utveckling till nästa nivå! Om Fitness24Seven Fitness24Seven är en av Nordens ledande gymkedjor med över 300 gym i Sverige, Finland, Norge, Colombia och Thailand. Sverige är vår största marknad, men vi växer snabbt internationellt med en stark entreprenörsanda och en passion för träning och hälsa. Vi är på en spännande digital resa där vi ser digital utveckling som en central drivkraft för att stärka vår affär och medlemsupplevelse. Nu söker vi en Digital Development Manager som vill vara med och forma framtidens digitala gymupplevelse! Om rollenSom Digital Development Manager hos oss blir du en nyckelspelare i att driva vår digitala transformation och säkerställa att vi ligger i framkant inom teknik och användarupplevelse. Du kommer att ha det övergripande ansvaret för vår digitala utvecklingsagenda och säkerställa att vi skapar världsklassiga digitala tjänster för våra medlemmar och interna verksamheter. Rollen är baserad i Lund och rapporterar till vår CIO, samtidigt som du är en del av Fitness24Sevens IT-team och IT Management Team. Du leder ett team på 13 personer, en mix av anställda och konsulter, och du samarbetar nära övriga avdelningar inom IT som består av totalt 30 personer inom utveckling, IT-drift, projektledning och Business Intelligence. Dina ansvarsområden Leda och utveckla Fitness 24 Sevens digitala utveckling, inklusive vår webb, app, medlemssystem och interna affärsstöd. Driva innovation och tekniska lösningar som förbättrar användarupplevelsen för våra hundratusentals medlemmar. Säkerställa att vi bygger skalbara, stabila och moderna digitala plattformar för vår internationella tillväxt. Leda, inspirera och utveckla ett team av utvecklare, UX design och digitala specialister. Samarbeta tätt med affärsutveckling, marknad och drift för att säkerställa att våra digitala lösningar möter affärsbehoven. Som Digital Development Manager hos Fitness 24 Seven får du arbeta med en modern tech-stack inom både frontend- och backendutveckling med C# .NET som bas. Vem är du? Vi söker dig som har en passion för digital utveckling och ledarskap och som vill göra skillnad i en snabbväxande och internationell miljö. Du har: Flera års erfarenhet av att leda digitala utvecklingsteam och tekniska projekt. Djup förståelse för systemutveckling, digitala plattformar och moderna teknologier. Erfarenhet av agila arbetssätt, produktutveckling och DevOps. Förmåga att översätta affärsbehov till tekniska lösningar och driva projekt från idé till verklighet. Internationell erfarenhet eller vana att arbeta i en global kontext är meriterande. Du är en trygg ledare som bygger starka team och trivs i en miljö med högt tempo och entreprenörsanda. Vad vi erbjuderHos oss får du en unik möjlighet att vara med och driva den digitala utvecklingen i ett snabbväxande, internationellt företag med en stark entreprenörskultur. Vi erbjuder: En nyckelroll i vår digitala transformation – du får stor påverkan på vår strategi och framtid. Möjlighet att arbeta i en internationell miljö med gym i fem länder och fortsatt expansion. Ett starkt och engagerat IT-team där vi tillsammans skapar framtidens digitala träningsupplevelse. Vi jobbar tillsammans på kontoret för att bygga ett exceptionellt IT-team som arbetar nära verksamheten och bygger starka relationer. Ansökan Är du redo att ta nästa steg och bli en del av vårt team? Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig! Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och genomför därför obligatoriskt drogtest och bakgrundskontroll vid nyanställning av personal.
Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 10+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Preliminärt startdatum: 2025-08-11 Slutdatum: 2026-08-17 Option: 1 +1 år, dvs. längst t.o.m. 2028-08-14. Roll och ansvar Som enhetschef ansvarar du för personal, budget, resultat och utveckling inom enhetens ansvarsområden, samt avrapporterar till sektionschefen. Du ingår i sektionens ledningsgrupp och är en aktiv deltagare i vårt gemensamma strategiska arbete. Du leder och fördelar arbetet inom enheten och håller regelbundna uppföljningar och återkopplingar med dina medarbetare. Du är resursägare och hanterar äskningar för dina resurser och upphandlar konsulter vid behov. Verksamhetsuppdrag. Ansvar för att leda och driva initiativ, hålla möten och planera dessa, följa upp progress i initiativ och samordna initiativens arbete, ta fram avrapporteringar mot beställare och hantera medlemmarna i initiativet för att säkra en god arbetsmiljö. I uppdraget ingår följande arbetsuppgifter Stötta/avlasta sektionschef i introduktion av ny enhetschef Personal, budget, resultat och utveckling inom enhetens ansvarsområden, samt avrapporterar till sektionschefen. Leda och driva verksamhetsuppdrag som tilldelas konsulten inom division näts ansvarsområden Skallkrav: Minst 8 års arbetslivserfarenhet som chef med personal och budgetansvar under de senaste 10 åren. Minst 2 års erfarenhet som chef över teknisk dokumentation, förvaltning av anläggningsinformation och teknisk anläggningsdokumentation inom större myndighet senaste 5 åren. Minst 2 års erfarenhet inom projektledning inom infrastrukturprojekt med projekthantering, riskhantering och teknisk dokumentation senaste 5 åren. Minst 10 års erfarenhet inom ledande position. Minst 1 år erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem Service Now Mervärde: Minst 1 års erfarenhet av att vara chefsstöd 3 års erfarenhet av att arbeta med strategiarbete på större myndighet 2 års erfarenhet av att driva och leda processarbete inom teknisk anläggningsdokumentation och information Minst 1 års erfarenhet av att leda implementationsarbete i ärendehanteringssystem senaste två åren Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!
Interimschef med erfarenhet av teknisk dokumentation och verksamhetsledning till kund inom energisektorn Som konsult hos oss får du möjlighet att ta dig an ett spännande uppdrag hos en välkänd aktör, samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är måna om att du ska trivas – både i din roll och i vårt team. Hos oss är du inte bara en konsult, du är en uppskattad kollega och en viktig del av vår gemenskap. Ta nästa steg i din karriär – och väx tillsammans med oss! Om uppdraget Vår kund står inför både en tillväxtresa och en förändringsfas och har behov av en interim chef som kan bistå på två olika enheter. I uppdraget kommer du initialt att stötta sektionschefen vid introduktionen av en ny enhetschef och säkerställa en smidig överlämning. Därefter kliver du in som tillförordnad enhetschef vid föräldraledighet och ansvarar för ledning av enheten samt medarbetare, budget, prognoser och verksamhetsutveckling. Uppdraget innefattar även att leda och driva initiativ inom teknisk anläggningsinformation, processutveckling och strategiskt verksamhetsstöd. Arbetsuppgifter Stöd i introduktion och överlämning till ny enhetschef Personal-, budget- och resultatansvar inom teknisk dokumentation Leda verksamhetsuppdrag kopplade till dokumentationshantering och processutveckling Uppföljning av KPI:er, planering, samt koordinering inom lednings- och styrgrupper Aktivt deltagande i strategiska forum Vi söker dig som har: Vi söker dig som är trygg i din ledarroll, är tydlig i din kommunikation, och skapar snabbt förtroende i nya grupper. Du har god samarbetsförmåga, är lösningsorienterad och kan växla mellan strategiskt och operativt arbete med lätthet Krav: Minst 8 års erfarenhet av chefsroller med personal- och budgetansvar Minst 2 års erfarenhet som chef inom teknisk dokumentation och anläggningsinformation i större myndighet Minst 2 års erfarenhet som projektledare inom infrastrukturprojekt med fokus på risk- och projekthantering Minst 10 års erfarenhet i ledande befattningar Erfarenhet av att arbeta i Service Now i minst 1 år Meriterande: Chefsstöd i förändringsarbete (minst 1 år) Strategiarbete inom större myndighet (minst 3 år) Processarbete inom teknisk dokumentation (minst 2 år) Implementering av ärendehanteringssystem (minst 1 år senaste 2 åren) Som konsult på Future People Hos oss får du: Ett spännande uppdrag hos en av våra attraktiva kunder Trygghet och stöd genom hela uppdraget Ett dedikerat konsultstöd och löpande dialog Möjlighet att bygga nätverk och ta nästa kliv i din karriär Konkurrenskraftig lön och goda villkor Vi håller dig uppdaterad genom hela rekryteringsprocessen – du behöver aldrig undra var du står. Omfattning: 100% Start: Augusti Sista ansökningsdag: [9/6 Du söker tjänsten via www.futurepeople.se. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post med hänsyn till GDPR.
Just nu växlar vi upp vår positionering i Småland och söker därför en affärsdriven konsultchef som vill vara med och driva vårt lokala arbete framåt, och utveckla vår fantastiska verksamhet! Hos oss blir du en del av ett sammansvetsat och dynamiskt team där vi arbetar tätt tillsammans för att driva, motivera och utveckla digitala affärer, mjukvara och människor. I ryggen har du ett väletablerat och välmående bolag med lång erfarenhet av IT- och konsultbranschen. Vi tar ett aktivt samhällsansvar och genom vår expertis bidrar vi till ett hållbart digitaliserat Sverige - Tillsammans kodar vi framtiden! Rollen som konsultchef I rollen som Konsultchef på Softhouse Småland bidrar du genom fokus på våra viktigaste tillgångar: våra medarbetare och kunder. Du utgår från vårt kontor i Växjö, men ditt ansvar sträcker sig över hela Småland och våra kontor i Kalmar och Jönköping. Som en del av den lokala ledningsgruppen är du aktiv i det taktiska och strategiska arbetet med att utveckla företaget vidare. Du ansvarar för att skapa nya affärer i regionen, samtidigt som du vårdar och vidareutvecklar våra befintliga kundrelationer. Du är en ambassadör för Softhouse varumärke lokalt genom aktivt nätverkande och marknadsföring, och arbetar med rekrytering tillsammans med kollegor inom Softhouse. Du har också personalansvar för ett antal konsulter, och har den viktiga uppgiften att bygga förutsättningar för välmående och presterande medarbetare. Vid behov kommer du även att bidra operativt i kundleveranser. Mer om dig Vi söker dig som är naturlig ledare med förmågan att få medarbetare att trivas och utvecklas. Du har gärna erfarenhet från branschen och insikt i tillverkande industri, samtidigt som du navigerar IT-världen och trivs med att jobba enligt agila principer. Utöver det har du kunskap och förståelse för mjukvaruutveckling, kanske har du kodat själv, eller så har du verkat i andra närliggande roller. Du är en lyhörd person som bygger förtroliga relationer med människorna du möter och du har gärna ett etablerat affärsnätverk i regionen. Du gillar att vara ute där det händer, på event, mässor och i olika nätverk. Du är också målinriktad och prestigelös med ett starkt driv, tar initiativ och får saker att hända. Rollen ställer höga krav på din muntliga och skriftliga förmåga, så det är en självklarhet att du uttrycker dig väl på svenska och engelska. Och självklart känner du igen dig i våra värdeord - team, enkelhet, mod och passion! Varför just Softhouse? Softhouse är ett välmående bolag med medarbetaren i fokus. Vi är stolta över vårt agila arv, som en av de första att introducera Agil metodik i Sverige. Vår miljö är öppen och prestigelös där vi delar med oss av kunskap och erfarenheter till varandra. På Softhouse får du även harmonin mellan stark lokal anknytning och ett community av 300+ kollegor fördelade på nio kontor i Sverige och ett i Sarajevo. Hos oss i Småland blir du en del av ett engagerat gäng som verkligen brinner för det vi gör. Våra team i Växjö, Jönköping och Kalmar består av både arkitekter, utvecklare och verksamhetsnära roller som tillsammans skapar mjukvara som gör verklig skillnad. Låter det intressant? Då ser vi fram emot att ta del av din ansökan och lära känna dig bättre! Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Som Utvecklingsansvarig har du ett helhetsansvar för utvecklingsorganisationen – medarbetare, kompetensförsörjning, teknisk riktning och operativ effektivitet. Du leder flera utvecklingsteam och arbetar nära produktledning, OPS-team och andra delar av verksamheten för att säkerställa att vi levererar högkvalitativa mjukvarulösningar i linje med våra mål. Rollen kombinerar personalansvar, operativt ledarskap och teknisk förståelse. Ansvar: Leda och utveckla flera team inom mjukvaruutveckling, inklusive personalansvar för utvecklare och tekniska ledare. Säkerställa att teamen har rätt teknisk kompetens, struktur och förutsättningar för att leverera effektivt och med hög kvalitet. Arbeta taktiskt med kapacitetsplanering, kompetensutveckling och rekrytering utifrån verksamhetens behov. Driva förbättringsarbete inom utvecklingsmetodik, kvalitet, automatisering och samarbete. Samarbeta tätt med produktledning, OPS-team och övriga delar av organisationen för att balansera affärsmål, teknik och leveransförmåga. Följa upp och analysera nyckeltal relaterade till leveranskapacitet, kvalitet och teamhälsa. Kvalifikationer: Flera års erfarenhet av ledarskap inom mjukvaruutveckling, gärna i en roll som utvecklingschef, teamchef eller liknande. Erfarenhet av personalansvar för större grupper/team, inklusive rekrytering, coachning och kompetensutveckling. God teknisk förståelse inom mjukvaruutveckling (plattformar, arkitektur, verktyg och moderna utvecklingsmetoder). Erfarenhet av att driva operativa förbättringar inom agil utveckling, CI/CD, DevOps eller liknande. Van att arbeta tvärfunktionellt och att översätta strategiska mål till taktiska initiativ. Start i juni och ca 6 månaders uppdrag. För frågor kontakta konsultchef Alva Lindqvist, [email protected].
Vill du vara med och driva den digitala transformationen på Fitness24Seven? Vi satsar stort på teknik och innovation för att skapa marknadens bästa digitala träningsupplevelse. Nu söker vi en ledare som vill ta vår digitala utveckling till nästa nivå! Om Fitness24Seven Fitness24Seven är en av Nordens ledande gymkedjor med över 300 gym i Sverige, Finland, Norge, Colombia och Thailand. Sverige är vår största marknad, men vi växer snabbt internationellt med en stark entreprenörsanda och en passion för träning och hälsa. Vi är på en spännande digital resa där vi ser digital utveckling som en central drivkraft för att stärka vår affär och medlemsupplevelse. Nu söker vi en Digital Development Manager som vill vara med och forma framtidens digitala gymupplevelse! Om rollenSom Digital Development Manager hos oss blir du en nyckelspelare i att driva vår digitala transformation och säkerställa att vi ligger i framkant inom teknik och användarupplevelse. Du kommer att ha det övergripande ansvaret för vår digitala utvecklingsagenda och säkerställa att vi skapar världsklassiga digitala tjänster för våra medlemmar och interna verksamheter. Rollen är baserad i Lund och rapporterar till vår CIO, samtidigt som du är en del av Fitness24Sevens IT-team och IT Management Team. Du leder ett team på 13 personer, en mix av anställda och konsulter, och du samarbetar nära övriga avdelningar inom IT som består av totalt 30 personer inom utveckling, IT-drift, projektledning och Business Intelligence. Dina ansvarsområden Leda och utveckla Fitness 24 Sevens digitala utveckling, inklusive vår webb, app, medlemssystem och interna affärsstöd. Driva innovation och tekniska lösningar som förbättrar användarupplevelsen för våra hundratusentals medlemmar. Säkerställa att vi bygger skalbara, stabila och moderna digitala plattformar för vår internationella tillväxt. Leda, inspirera och utveckla ett team av utvecklare, UX design och digitala specialister. Samarbeta tätt med affärsutveckling, marknad och drift för att säkerställa att våra digitala lösningar möter affärsbehoven. Som Digital Development Manager hos Fitness 24 Seven får du arbeta med en modern tech-stack inom både frontend- och backendutveckling med C# .NET som bas. Vem är du? Vi söker dig som har en passion för digital utveckling och ledarskap och som vill göra skillnad i en snabbväxande och internationell miljö. Du har: Flera års erfarenhet av att leda digitala utvecklingsteam och tekniska projekt. Djup förståelse för systemutveckling, digitala plattformar och moderna teknologier. Erfarenhet av agila arbetssätt, produktutveckling och DevOps. Förmåga att översätta affärsbehov till tekniska lösningar och driva projekt från idé till verklighet. Internationell erfarenhet eller vana att arbeta i en global kontext är meriterande. Du är en trygg ledare som bygger starka team och trivs i en miljö med högt tempo och entreprenörsanda. Vad vi erbjuderHos oss får du en unik möjlighet att vara med och driva den digitala utvecklingen i ett snabbväxande, internationellt företag med en stark entreprenörskultur. Vi erbjuder: En nyckelroll i vår digitala transformation – du får stor påverkan på vår strategi och framtid. Möjlighet att arbeta i en internationell miljö med gym i fem länder och fortsatt expansion. Ett starkt och engagerat IT-team där vi tillsammans skapar framtidens digitala träningsupplevelse. Vi jobbar tillsammans på kontoret för att bygga ett exceptionellt IT-team som arbetar nära verksamheten och bygger starka relationer. Ansökan Är du redo att ta nästa steg och bli en del av vårt team? Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig! Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och genomför därför obligatoriskt drogtest och bakgrundskontroll vid nyanställning av personal.
Välj ett jobb för att visa detaljer