Affärscontroller fastighetsprojekt - konsultuppdrag Stockholm

Affärscontroller fastighetsprojekt - konsultuppdrag Stockholm Vi söker en Affärscontroller till ett konsultuppdrag i Stockholm. Uppdraget är på heltid med placering i Hammarby Sjöstad, alternativt på kontoren i Södermalm, Farsta eller Rinkeby. Uppdraget startar den 11 augusti och pågår initialt till den 31 januari 2026, med möjlighet till förlängning. Det finns även möjlighet till distansarbete upp till 1–2 dagar per vecka, beroende på verksamhetens behov.   Om uppdraget Som Affärscontroller får du en central roll i att stödja bolagets ledning, projektledare och chefer med ekonomiska analyser och beslutsunderlag kopplat till ny- och ombyggnadsprojekt. Du förväntas bidra till ökad affärsmässighet och långsiktig lönsamhet i projektportföljen. I rollen har du ett nära samarbete med projektutvecklingsavdelningen samt controllerkollegor och övriga funktioner inom ekonomi. Ditt arbete är både strategiskt och operativt – du bidrar med helhetsperspektiv, men har samtidigt god koll på detaljerna.  Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Ansvara för budget, prognos, uppföljning och riskanalys i investeringsprojekt Vara ett kvalificerat ekonomiskt stöd till chefer och projektledare Följa upp den totala projektportföljen och sammanställa ekonomisk rapportering Utarbeta finansiella planer, månadsrapporter och relevanta analyser Delta i utvecklingen av ekonomistyrning, arbetssätt och systemstöd   Din profil Vi söker dig som är analytisk, affärsmässig och trygg i rollen som controller. Du har ett strukturerat arbetssätt och trivs i en miljö där du får kombinera strategiskt tänkande med operativt stöd till projektledare och chefer. Med din kommunikativa förmåga skapar du förtroende i samarbetet med kollegor och bidrar till en god ekonomisk styrning i investeringsprojekten.  Kompetenskrav: Akademisk examen inom ekonomi, t.ex. civilekonom eller civilingenjör med inriktning mot industriell ekonomi Minst 5 års erfarenhet som affärscontroller, projektcontroller eller liknande roll Erfarenhet från fastighets- eller byggbranschen är meriterande Gedigen erfarenhet av budget- och prognosarbete, riskanalys och investeringskalkyler Van att arbeta med finansiella planer, beslutsunderlag och nyckeltalsanalyser Mycket goda kunskaper i Excel God systemvana – meriterande med erfarenhet av Qlik, Hypergene och Agresso Du uttrycker dig obehindrat på svenska i både tal och skrift   Konsult via eget bolaget eller anställd hos Isaksson Rekrytering  Hos oss kan du välja att ta uppdrag som konsult med eget bolag eller bli direkt anställd hos Isaksson Rekrytering. Isaksson Rekrytering & Bemanning är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal. Som anställd konsult hos oss omfattas du av gällande kollektivavtal och anställningsvillkor gällande lön, semester, försäkringar och tjänstepension. Kontaktuppgifter och ansökan Om du har frågor och funderingar är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Michelle Sjöstrand 073-501 05 97 eller [email protected]. Välkommen med din ansökan på vår hemsida redan idag då vi intervjuar och anställer kandidater löpande. Vi tar ej emot ansökningar via e-post.

11 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Verksamhetscontroller

Kemikalieinspektionen är en statlig myndighet som har i uppdrag att minska riskerna för att människor och miljö skadas av kemikalier. Som medarbetare hos oss är du en del av ett betydelsefullt arbete för hållbar utveckling i Sverige, inom EU och globalt. Vi är 250 medarbetare och vårt kontor ligger i centrala Sundbyberg. Avdelningen Utveckling utvecklar strategier, kemikalieregler och andra styrmedel inom KemIs ansvarsområde såväl nationellt, inom EU som internationellt. Avdelningen ansvarar också för miljömålsarbetet och internationellt utvecklingsarbete. Denna rekrytering gäller en tjänst på avdelningen Utveckling med rapportering direkt till avdelningschefen. Vi söker dig som vill vara med och bidra till en mer hållbar utveckling. ARBETSUPPGIFTER Ditt arbete innebär att i samarbete med avdelningens ledningsgrupp ta fram underlag i den årliga processen för planering och uppföljning, både avseende verksamhet och budget. Underlaget används i myndighetens planering och uppföljning. Du kommer därför ha ett nära samarbete med myndighetens sekretariat för ekonomifrågor och administrativt stöd samt med motsvarande funktioner i myndighetens andra avdelningar. I rollen kommer även uppgifter kopplade till verksamhetsutveckling att ingå. Du kommer att vara ett stöd till avdelningens chefer och medarbetare avseende processutveckling och identifiering av behov av digitalisering inom avdelningens verksamhet. I dessa frågor ingår även samarbete med myndighetens sekretariat för IT och digitalisering. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en akademisk examen med lämplig inriktning. Du ska ha god kompetens inom planering och uppföljning, både avseende ekonomi och verksamhet. Det är meriterande om du har sådan erfarenhet från statlig verksamhet. Du bör ha erfarenhet av verksamhetsutveckling och processtyrning samt ha ett intresse av att bidra till att utveckla verksamheten för att underlätta både för medarbetare och externa intressenter. Vi ser gärna att du har intresse för Kemikalieinspektionens verksamhetsområde. Som person är du strukturerad, analytisk och har god kommunikationsförmåga. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är samarbetsorienterad och trivs med att ha många kontaktytor i organisationen. Du kan samtidigt även självständigt ta ansvar för att driva processer framåt. Arbetsuppgifterna förutsätter att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. ÖVRIGT På Kemikalieinspektionen är varje medarbetare viktig för att vi som myndighet ska fungera och vi värnar därför om din hälsa och arbetsmiljö. Hos oss tas dina kunskaper till vara och du har stora möjligheter att utvecklas. Vi förväntar oss att alla medarbetare bidrar till ett gott arbetsklimat och förstår sin roll som statstjänsteman i vårt gemensamma uppdrag. Du arbetar och agerar efter vår medarbetarpolicy och vår värdegrund. Vi bedriver också ett målinriktat arbete för lika rättigheter och möjligheter. Utifrån verksamhetens behov finns möjlighet, efter överenskommelse med chef, att arbeta upp till hälften av arbetstiden på distans.

10 juni 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Controller på Coop Värmland

Är du vår nya Controller? Är du en strukturerad och självgående person som vill vara med och bidra till vår förenings framgångar? Har du intresse för verksamhetsstyrning och vill ha ett roligt jobb? Då kan tjänsten som Controller på Coop Värmlands servicekontor vara något för dig! Välkommen med din ansökan! Om tjänsten Dagligvarubranschen är i stor förändring vilket innebär att dess aktörer ständigt behöver vara lyhörd för utveckling. Coop Värmland står med sina 43 Coop-butiker, 16 Pekås och två MaxiMat rustat att möta framtiden. En av våra två controllers går vidare till nya utmaningar och vi söker nu en controller att axla det påbörjade arbetet. Du kommer vara ett stöd till ledningen och ha en nyckelroll i föreningen gällande bland annat följande arbetsuppgifter: - Analysera och sammanställa ekonomiska rapporter med inriktning på såväl indirekta som direkta kostnader. - Sammanställa tydliga beslutsunderlag för ledningsgrupp och/eller andra intressenter. - Göra affärskalkyler för framtida investeringar samt uppföljning av beslutade investeringar och projekt. - Utföra olika affärs- och finansiella analyser - Aktivt delta och driva i boksluts-, prognos- och budgetarbete. Du kommer att arbeta självständigt men även nära dina kollegor både löpande och i bokslutsarbetet. Med dig i teamet ser vi att föreningens ekonomistyrning kommer fortsätta att stärkas. Ekonomifunktionen består idag av 8 tjänster och placerad på vårt servicekontor på Zakrisdal i Karlstad. Vem du är Du har flera års erfarenhet som Business Controller och trivs i en roll där du får vara nära affären och jobba tätt ihop med både ekonomi och verksamhet. Vi tror att du är utbildad civilekonom eller har motsvarande akademisk bakgrund, och att du har en god förståelse för både helhet och detaljer. Du är trygg i din systemvana och har mycket goda kunskaper inom Officepaketet, främst Excel. Erfarenhet och intresse av systematisering och digitalisering av större datamängder ser vi som meriterande. Meriterande är även erfarenhet inom BI-verktyget Mercur och har du dessutom arbetat i PowerBI är det ett extra plus. Som person är du analytisk, lösningsorienterad och strukturerad. Du är också kommunikativ, ödmjuk, prestigelös och du gillar att samarbeta, dela med dig av kunskap och bidra till god stämning på jobbet. Du bidrar med synpunkter på förbättringar och deltar aktivt i arbetet med att ständig utveckla arbetsprocesserna. Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att ringa CFO Kenneth Viläng på tele: 076-7733269 Hur ser din framtid ut? Står du på tröskeln in i arbetslivet eller har du nya planer på gång? Kanske finns ditt framtida yrke inom Coop Värmland? För oss är service ett nyckelord, oavsett vilken roll man har i organisationen, och vi har alltid kundens behov i fokus. Vi har gott om kompetent personal och vi värdesätter engagemang och ambition. Vill du arbeta tillsammans med vår serviceinriktade personal? Har du vinnarinstinkt och ett brinnande intresse för att göra ett bra arbete? Är du dessutom ansvarsmedveten och flexibel kan ett jobb hos Coop Värmland passa dig. Se våra andra lediga tjänster inom Coop Värmland här!

10 juni 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Senior Business Controller

The opportunity We are looking for Senior Business Controller at Power Quality Global Center of Competence, which is a product group at Hitachi Energy. We can offer you an interesting and challenging role in an international, dynamic, and positive working environment. The job location is in Västerås, Sweden but with possibility to work part-time remotely. How you’ll make an impact Support on preparation of relevant financial reporting, business planning, budgeting and forecasting (monthly, quarterly, annual). Analysis of results, costs, profitability, margins and cash flow. Monthly cost tracking and cost center follow-ups. Perform quality checks on financial reporting data, including analytical review of major fluctuations including FX impact. Execute tasks in the areas of compliance and SOX controls. Participates in initiatives to continuously improve financial accounting and reporting processes and tools (Power BI, ERP/SAP etc.). Your background Bachelor’s degree in Finance or similar qualifications +5 years of experience in area of finance and business controlling, preferably from a global company. Excellent accounting and analytical skills are essential. English, both written and spoken, is required. Swedish is considered an advantage. Very Good MS Excel and ERP (ideally SAP) skills. Strong communication and interpersonal skills, also across functional boundaries. Orientation on goal, proactive approach and problem-solving attitude. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development​ Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Hitachi Energy is a global technology leader with a combined heritage of almost 250 years, employing around 36,000 people in 90 countries. Headquartered in Switzerland, the business serves utility, industry and infrastructure customers across the value chain, and emerging areas like sustainable mobility, smart cities, energy storage and data centers. With a proven track record, global footprint and unparalleled installed base, Hitachi Energy balances social, environmental and economic values, and is committed to powering good for a sustainable energy future, with pioneering and digital technologies, as the partner of choice for enabling a stronger, smarter and greener grid. www.hitachienergy.com.

10 juni 2025
Sista ansökan:
6 december 2025
Controller på Coop Värmland

Är du vår nya Controller? Är du en strukturerad och självgående person som vill vara med och bidra till vår förenings framgångar? Har du intresse för verksamhetsstyrning och vill ha ett roligt jobb? Då kan tjänsten som Controller på Coop Värmlands servicekontor vara något för dig! Välkommen med din ansökan! Om tjänsten Dagligvarubranschen är i stor förändring vilket innebär att dess aktörer ständigt behöver vara lyhörd för utveckling. Coop Värmland står med sina 43 Coop-butiker, 16 Pekås och två MaxiMat rustat att möta framtiden. En av våra två controllers går vidare till nya utmaningar och vi söker nu en controller att axla det påbörjade arbetet. Du kommer vara ett stöd till ledningen och ha en nyckelroll i föreningen gällande bland annat följande arbetsuppgifter: - Analysera och sammanställa ekonomiska rapporter med inriktning på såväl indirekta som direkta kostnader. - Sammanställa tydliga beslutsunderlag för ledningsgrupp och/eller andra intressenter. - Göra affärskalkyler för framtida investeringar samt uppföljning av beslutade investeringar och projekt. - Utföra olika affärs- och finansiella analyser - Aktivt delta och driva i boksluts-, prognos- och budgetarbete. Du kommer att arbeta självständigt men även nära dina kollegor både löpande och i bokslutsarbetet. Med dig i teamet ser vi att föreningens ekonomistyrning kommer fortsätta att stärkas. Ekonomifunktionen består idag av 8 tjänster och placerad på vårt servicekontor på Zakrisdal i Karlstad. Vem du är Du har flera års erfarenhet som Business Controller och trivs i en roll där du får vara nära affären och jobba tätt ihop med både ekonomi och verksamhet. Vi tror att du är utbildad civilekonom eller har motsvarande akademisk bakgrund, och att du har en god förståelse för både helhet och detaljer. Du är trygg i din systemvana och har mycket goda kunskaper inom Officepaketet, främst Excel. Erfarenhet och intresse av systematisering och digitalisering av större datamängder ser vi som meriterande. Meriterande är även erfarenhet inom BI-verktyget Mercur och har du dessutom arbetat i PowerBI är det ett extra plus. Som person är du analytisk, lösningsorienterad och strukturerad. Du är också kommunikativ, ödmjuk, prestigelös och du gillar att samarbeta, dela med dig av kunskap och bidra till god stämning på jobbet. Du bidrar med synpunkter på förbättringar och deltar aktivt i arbetet med att ständig utveckla arbetsprocesserna. Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att ringa CFO Kenneth Viläng på tele: 076-7733263 Hur ser din framtid ut? Står du på tröskeln in i arbetslivet eller har du nya planer på gång? Kanske finns ditt framtida yrke inom Coop Värmland? För oss är service ett nyckelord, oavsett vilken roll man har i organisationen, och vi har alltid kundens behov i fokus. Vi har gott om kompetent personal och vi värdesätter engagemang och ambition. Vill du arbeta tillsammans med vår serviceinriktade personal? Har du vinnarinstinkt och ett brinnande intresse för att göra ett bra arbete? Är du dessutom ansvarsmedveten och flexibel kan ett jobb hos Coop Värmland passa dig. Se våra andra lediga tjänster inom Coop Värmland här!

9 juni 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Capex Controller Till GKN Aerospace

Om företaget Varje gång du flyger, nästan var som helst i världen, är det troligt att GKN Aerospace hjälper dig på vägen. Vår teknologi och våra komponenter används i 90% av världens flygplan, i allt från små och stora passagerarflygplan, affärsjets samt i världens mest avancerade stridsflygplan. Vi designar och tillverkar även innovativa komponenter till rymdsystem. Vi utvecklas ständigt, banar väg för ny teknik och utmanar oss själva för att bli bättre i allt vi gör. Vi söker drivna och passionerade medarbetare som vill göra en skillnad! Var med och påverka den hållbara omvandlingen av flygindustrin och hitta en plats där din karriär tar fart i en värld av enorma möjligheter att lära och utvecklas. Tjänstebeskrivning Vi söker en erfaren och driven Capex Controller som kommer att spela en nyckelroll i att hantera och optimera kapitalutgifter. Som Capex Controller kommer du att ansvara för att övervaka och analysera investeringar, säkerställa effektiv användning av resurser och stödja strategiska beslut. Rollen är ansvarig för redovisning och process vid investeringar av materiella anläggningstillgångar samt stöttar verksamheten i processen. Huvudansvar: - Övervaka och analysera kapitalutgifter och investeringar. - Skapa budgetar och prognoser för investeringsprojekt. - Uppföljning samt göra efterkalkyler. - Säkerställa att investeringsprojekt följer företagets riktlinjer och strategiska mål. - Tvärfunktionellt ansvar för att säkerställa effektiv användning av resurser. - Förbereda och presentera rapporter och analyser för ledningen. - Identifiera och föreslå förbättringar för att optimera kapitalutgifter. - Förekommande arbetsuppgifter vid bokslut och revision. - Stötta och utmana i arbete med investeringskalkyler. Kvalifikationer - Kandidatexamen i ekonomi, finans eller motsvarande. - Minst 2 års erfarenhet av liknande roll. - Stark analytisk förmåga och erfarenhet av budgetering och prognostisering. - Erfarenhet av att arbeta med ERP-system. - Avancerade Excel-kunskaper. - Svenska och engelska flytande i tal och skrift. För att trivas i rollen bör du vara självgående och initiativtagande. Du är proaktiv i ditt arbete, gillar att samarbeta, har förmågan att se den större bilden i en detaljfokuserad kontext, är kommunikativ, noggrann och har intresse för process- och förbättringsarbete. Låter detta intressant? Har du frågor, så tveka inte att ringa konsultchef Frida Sahlin tel 0707858645. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast. Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan! Om NearYou NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se Att arbeta som konsult på NearYou Som konsult hos NearYou är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.

9 juni 2025
Sista ansökan:
30 september 2025
CONTROLLER TILL KOMMANDE UPPDRAG I STOCKHOLM

Är du en driven Controller som brinner för analys, uppföljning och rapportering, redo för nya utmaningar? Just nu söker vi duktiga Controllers för kommande uppdrag eller rekryteringar inom Stockholmsområdet. Tveka inte att ansöka! Om företaget Vi söker just nu Controllers till våra kunder i Stockholm, både för våra aktuella och kommande uppdrag eller direktrekryteringar. Våra kunder finns inom flera olika branscher och uppdragen kan variera i längd från några månader och uppåt. Dina arbetsuppgifter Dina dagliga arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta: • Analys av nyckeltal • Kvalitetssäkra och analysera bokslut • Resultat- och månadsrapportering • Tillhandahålla finansiella analyser inom organisationen • Utveckla nytt digitalt rapporteringssystem • Tillhandahålla finansiella analyser inom organisationen Din profil Vi söker dig som har en utbildning på högskolenivå eller likvärdigt, gärna med inriktning på ekonomistyrning. Du har även flera års erfarenhet av att arbeta som Controller. Vi söker dig som är en daglig användare av Excel och därmed även Pivot samt har goda kunskaper inom Power BI. Som person är du utåtriktad, har lätt för att skapa kontakt och trivs i en roll med många kontaktytor. Du har lätt för att samarbeta, är lyhörd och ödmjuk. Vi ser gärna att du är en nyfiken person som är förändringsbenägen och gärna vill utveckla och driva enheten mot effektivare processer samt digitalisering. Då du kommer att ha en stödjande funktion internt men också externt behöver du vara pedagogisk och van att göra självständiga presentationer. Framgångsfaktorer • Högskoleutbildning eller likvärdigt gärna med inriktning ekonomistyrning • Flera års erfarenhet som Controller • Mycket goda kunskaper i Excel, även Pivot • Kommunikativ och pedagogisk Om oss Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på rekrytering och interimslösningar inom Ekonomi, Finans, HR & Lön. Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Linkedin (https://www.linkedin.com/company/resultat-i-sverige-ab/) Ansökan START: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Hel- eller deltid PLACERING: Stockholm LÖN: Enligt överenskommelse KONTAKT: Gabriella Urban, 073-311 68 62 SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2025-07-15 Tjänsten är en hyra där du kommer att bli anställd av oss på Resultat och uthyrd till kund. Låter detta som något för dig? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpandet. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Gabriella Urban, 073-311 68 62

5 juni 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Controller

Om tjänsten Just nu söker vi en controller till vårt kundföretag i Växjö! Du kommer att arbeta med verksamheten i fokus och därigenom företagets kunders bästa. Tjänsten innefattar huvudsakligen att hantera bolagets löpande bokföring, ekonomistyrning och verksamhetsuppföljning, etc. Du kommer även att samverka med bolagets övriga avdelningar för ökad förståelse, utveckling och lärande. Erfarenhet i affärssystemet Pyramid är meriterande. Vi tror att du har en bakgrund inom ekonomi och ekonomiutveckling. Du är lösningsfokuserad och har ett kreativt sinne. Start: Enligt överenskommelse Arbetstider: Dagtid Din profil Krav: - Ekonomi utbildning - Kunskaper i bokföring, ekonomistyrning och verksamhetsuppföljning. Meriterande: - Erfarenhet av affärssystemet Pyramid - Körkort B Som person vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, flexibel, positiv, ordningsam och har en god samarbetsförmåga eftersom arbetet sker ute hos våra kunder. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Välkommen med din ansökan idag! Om Ikett Personalpartner AB Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med bemanning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration. Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as

5 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Controller till Linköpings Universitet
Perido AB
Controller

Vill du arbeta nära verksamheten och bidra med din ekonomiska kompetens i en rådgivande och stödjande roll? Nu söker vi en controller som vill vara med och driva budget- och bokslutsprocesser, stötta forskningsprojekt och utveckla ekonomiska rutiner i en dynamisk och kunskapsintensiv miljö. Om tjänsten Vi på Perido söker nu en Controller till vår kund, närmare bestämt Linköpings Universitet. Dina arbetsuppgifter Som Controller spelar du en nyckelroll i att stötta institutionens ekonomiarbete och vara en rådgivande funktion för ledning, chefer och forskningsverksamheten. Rollen innebär ett brett ansvar inom budget- och bokslutsarbete, ekonomisk analys samt utveckling och förbättring av rutiner och processer. Du kommer att samordna centrala ekonomiska processer och bidra till ett effektivt och kvalitativt ekonomistöd. Exempel på arbetsuppgifter: Stödja institutionens ledning, chefer och forskare i ekonomiska frågor Samordna och leda budgetprocessen för 2025 Samordna och leda bokslutsprocessen för 2025/2026 Utveckla arbetssätt för framtida budget- och bokslutsprocesser Utföra ekonomiska analyser och ta fram beslutsunderlag Granska och stödja forskningsprojekt och projektkalkyler Visualisera och förklara ekonomiska samband på ett pedagogiskt sätt Se över och förbättra befintliga ekonomiska rutiner och processer Säkerställa att det ekonomiska regelverket efterlevs Dina egenskaper I rollen som controller är det viktigt att du är ansvarstagande och har förmågan att självständigt driva ditt arbete framåt. Du är en person som trivs med att ta egna initiativ och har ett professionellt förhållningssätt i kontakten med både kollegor och verksamhetsrepresentanter. Din goda samarbetsförmåga gör att du kan arbeta effektivt i team och bidra till ett konstruktivt arbetsklimat, samtidigt som du har integritet och kan stå för dina analyser och bedömningar. Är du vår nästa stjärna? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Examen från 3-årigt gymnasium alternativ YH-utbildning och minst 10 års erfarenhet av kvalificerat redovisnings- analys- och uppföljningsarbete alternativt 3-årig universitets/högskoleutbildning med inriktning redovisning och minst 5 ås erfarenhet av kvalificerat redovisning- analys- och uppföljningsarbete Erfarenheten som konsult av liknande uppdrag med syfte att genom lysa, bygga och styra upp rutiner inom ekonomiområdet Ansvarig för budget och prognos, månads- och årsbokslut samt rapportering till styrelse och ledning Erfarenhet av processförbättring och processutveckling. Utveckla, effektivisera och förbättra arbetsprocesser God förmåga att arbeta i IT-system (Excel/redovisningssystem, till exempel Raindance) Mycket goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska Erfarenhet av större organisationer Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag i nio månader. Start omgående. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35304 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

4 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Nyckelroll i ett unikt kommunalt IT-samarbete - Är du vår nya Controller?

Vill du vara med och arbeta i en övergripande roll där du får vara nära både kommuner och verksamheter i en miljö som präglas av samverkan och samhällsnytta? Just nu söker Unikom en engagerad och utvecklingsinriktad Controller som vill vara med och forma framtidens kommunala IT. Du kommer att ingå i staben som tillsammans utgör en övergripande stödfunktion till bolaget. Inom staben samlas administration, kommunikation, ekonomi och informationssäkerhet. Om arbetsplatsen Unikom, IT kommuner i Skåne AB, är ett IT-bolag som ägs av kommunerna Bromölla, Hörby, Höör, Osby, Sjöbo och Östra Göinge. Vi är resultatet av ett flerårigt kommunalt samarbete där vårt upplägg är unikt i Sverige. Vårt uppdrag är en spännande satsning med en modern syn på kommunal IT-verksamhet. Vi på Unikom levererar kvalitativ och säker drift av all IT till våra ägarkommuner. För att möta samhällsutvecklingens krav och kommuninvånarnas digitala förväntningar, innefattar även vårt uppdrag att tillsammans med kommunernas verksamheter arbeta med digital utveckling och stödja samverkan och framväxt. Inom Unikom är vi ett 50-tal anställda. Vi är stolta över att vi tillsammans skapar en trivsam och utvecklande arbetsplats. Hos oss är teamkänslan viktig och vi är angelägna om att alla bidrar med sin kompetens, sina idéer och en positiv inställning. Om rollen Som Controller hos oss ansvarar du för att driva och utveckla ekonomistyrningen i bolaget och är ett viktigt stöd i både strategiska och operativa frågor. Rollen innebär ett nära samarbete med verksamheten – både inom Unikom och med våra kommuner – vilket gör det avgörande att du har förståelse för såväl bolagets uppdrag som kommunernas behov och mål. Du arbetar med allt från budget, uppföljning och prognoser till bokslut, rapportering och analys. Du är också en viktig aktör i utvecklingen av styrmodeller, uppföljningsprocesser och interna kontroller. Du kommer även att bidra till att utveckla våra administrativa processer och vara ett stöd i frågor som rör exempelvis fakturahantering och debitering. Kvalifikationer Vi söker dig som har: Högskoleutbildning inom ekonomi, redovisning eller motsvarande Kunskap om upphandling, investeringar och projektkalkylering Erfarenhet av kvalificerat controllerarbete (minst 3 år) God förståelse för ekonomistyrning, redovisning och ekonomiadministrativa processer Erfarenhet av investeringar och projektkalkylering Goda kunskaper i Officepaketet och generellt god IT-vana Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska B-körkort Vi behöver dig som har ett konsultativt förhållningssätt och god samarbetsförmåga som gör det lätt att skapa goda relationer. Du kan se kopplingen mellan ekonomi, resultat, verksamhet och måluppfyllelse, och du har en pedagogisk förmåga som gör att du kan förklara ekonomiska samband på ett sätt som även icke-ekonomer förstår. Det är särskilt viktigt i vår miljö där du ofta samarbetar med tekniker och andra yrkesgrupper med olika perspektiv och språkbruk. Du är strukturerad, analytisk och noggrann – men också lösningsorienterad, självgående och kommunikativ. Du trivs med att arbeta i en miljö där du får ta ansvar, samarbeta och bidra till utveckling. Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.

4 juni 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025