Financial Accountant & Controller - Stockholm

We are seeking a Financial Accountant & Controller for a long-term project aimed at replacing the client's legacy insurance systems with a new, modern solution. The client works in the banking sector. Responsibilities: In this role, you will be responsible for various accounting-related tasks, including monthly and quarterly closings, account reconciliations, and internal controls. You will also conduct financial analyses and investigations while contributing to the development of system support and accounting processes. Qualifications: • Experience in accounting and financial reporting within a large organization with complex reporting structures and internal accounting requirements. • 5-8 years of relevant experience. • Strong understanding of the interconnections between different accounting components. • Expertise in monthly and quarterly closings, account reconciliations, and internal controls. • Experience in financial analysis and investigations. • Knowledge of system support and process improvement in accounting. • Strong analytical mindset, structured approach, and ability to work independently. • Fluency in Swedish, both written and spoken. • Experience with Oracle ERP, EPM cloud-based solutions and from the banking sector. • It is meritorious if you have previous experience in the insurance sector. Key Competencies for Success: To excel in this role, you should have a strong sense of ownership and accountability, remain composed under pressure, and work in a structured and organized manner. You should be able to balance attention to detail with a broader strategic perspective. Delivering accurate, well-reconciled, and polished reports should come naturally to you. A curious and analytical mindset, along with a drive to understand the bigger picture, will be essential for success in this position. Application and Start Date: Start Date: 17 March 2025 End Date: 15 September 2025. Good possibilities of extensions of 6 months Deadline: 13 February 2025 Location: Stockholm Contact Person: 0790 062 711 Selections and interviews are ongoing! Sway Sourcing is an innovative recruitment partner, specializing in matching the right talent with the right company—quickly and efficiently. Our primary focus areas include Finance, Administration, HR, Marketing, and IT, but we also have the broad expertise and flexibility needed to deliver tailor-made recruitment solutions across all industries. Despite being a relatively new player in the market, we have already gained the trust of some of Sweden’s largest companies, operating both nationally and internationally. With bases in Sweden and Spain, we offer a unique combination of local expertise and global reach. Our strong network and deep industry insights make us the go-to partner for companies looking to stay ahead in their recruitment efforts.

10 februari 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Verksamhetscontroller sökes till kund i Uppsala!

Vi söker nu en verksamhetskontroller till vår kund i Uppsala - med start omgående! Om uppdraget I rollen som verksamhetcontroller ansvarar du för att leda och samordna företagets arbete med att utveckla och följa upp affärsplaner, mål, internkontroll och andra aktiviteter inom årshjulet för rapportering och uppföljning. Arbetet innebär nära samarbete med interna strategiska funktioner såsom ekonomi, hållbarhet, HR med flera. Arbetsuppgifterna inkluderar både planering och uppföljning samt att ta fram beslutsunderlag för ledningsgruppen, styrelsen, moderbolaget och kommunledning. Större delen av det interna arbetet hanteras via Stratsys, vilket gör det viktigt att du har erfarenhet av systemet. Erfarenhet av att administrera eller bygga rapporter och rapportdelar i Stratsys är en fördel. I rollen ingår också att samordna och driva företagets kvalitetsprocesser på uppdrag av kvalitetschefen, samt säkerställa att beslutade arbetssätt följs, dokumenteras och hålls uppdaterade. Om dig I verksamhetens värld kan uppdrag och förutsättningar snabbt förändras vilket ställer krav på flexibilitet och stresstålighet. Du ska trivas med att både arbeta självständigt i ett högt tempo och samtidigt som du för ett nära samarbete med kollegor, chefer och beställare för att kunna prioritera och ta beslut i ärenden. Arbetet innebär många kontaktytor och vi söker dig som är engagerad, lösningsfokuserad och serviceinriktad samt ser möjlighet till utveckling utifrån verksamhetens behov. Du tycker det är viktigt att följa rutiner och processer men ser också utvecklingspotentialen i dessa och deltar aktivt i det dagliga arbetet. Du kommer även aktivt att arbeta för att bygga upp och förvalta kvalitetsarbetet, med särskilt fokus på att utveckla och följa upp verksamhetens indikatorer och nyckeltal. Eftersom rollen innebär mycket textformulering ställs det krav på god förmåga att skriva rapporter och skapa tydliga texter. Krav för tjänsten - Högskoleutbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande med samhällsvetenskaplig inriktning - Minst 5 år arbetslivserfarenhet av liknade av arbeten. - God förmåga att att skriva rapporter och skapa tydliga texter. - Goda kunskaper i systemet Stratsys. Övrigt Uppdraget kan komma att tillsättas löpande då kunden önskar start så snart som möjligt. Uppdraget är på heltid och beräknas pågå i 6 månader. Om Arena Personal Arena Personal är experter på rekrytering och bemanning och är en av de mest erfarna aktörerna på den svenska bemanningsmarknaden. Vi är verksamma över hela Sverige, och har kollektivavtal med Unionen och LO. Som konsult hos oss på Arena Personal kan du förvänta dig en stöttande och nära Konsultchef. Hos oss får du möjlighet att testa på nya spännande arbetsplatser, bredda ditt nätverk och utveckla din karriär. Vi ser fram emot att hjälpa dig till ditt nästa arbete!

7 februari 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Controller
Jobbusters AB
Controller

ArbetsuppgifterI denna roll kommer du att arbeta nära projektledaren och huvudprojektledaren, där du stöttar dem med analyser och utredningar av ekonomiska frågor inom projektet. Du ansvarar för att analysera och följa upp orsaker till avvikelser gentemot prognoser och årsplan, i samarbete med projektledningen. Vid behov kan du även vara föredragande i ekonomiska frågor inom olika mötesforum. En viktig del av arbetet innebär att skapa struktur för analys och uppföljning inom projektets ekonomiområde, vilket innefattar arbetssätt, hantering av ÄTA, schabloner, prognoser, riskbedömningar, osäkerheter, oförutsedda kostnader, index och volymer. Du säkerställer kvaliteten på underlagen för projektets ekonomiska rapporteringar och stödjer projektledaren i prognosarbetet genom att kvalitetssäkra prognoserna och ta fram relevanta prognosunderlag i dialog med projektledare och delprojektledare. Arbetsuppgifterna kan variera beroende på de enskilda projektens behov, vilket gör rollen både dynamisk och utvecklande. Kvalifikationer Du har en högskole- eller universitetsexamen inom ekonomi. Du har minst 5 års erfarenhet av ekonomiska analyser i stora infrastrukturprojekt. Du har erfarenhet av att arbeta i ekonomisystemet Unit4 Business World (UBW)/Agresso. Du har tidigare arbetat inom statlig verksamhet. Du är flytande i svenska och engelska, i tal och skrift. Personliga egenskaper Vi söker en person med god samarbetsförmåga och ett starkt initiativtagande, som trivs i en roll där både självständighet och lagarbete är viktiga. Du är flexibel och anpassningsbar utifrån arbetsbelastning, samtidigt som du arbetar strukturerat och målinriktat. Med en utåtriktad och tydlig kommunikationsstil har du lätt för att skapa förtroende och bygger relationer med ödmjukhet. Din analytiska förmåga gör att du snabbt kan identifiera mönster och dra välgrundade slutsatser, vilket bidrar till en effektiv och kvalitativ arbetsprocess. Företagspresentation Vår kund är ett statligt affärsverk som förvaltar stamnätet för elkraften i Sverige. De bedriver även forskning- och utvecklingsprojekt på många områden för att främja ny teknik. Huvudkontoret finns i Stockholm och här behöver man som konsult säkerhetsprövas för de flesta uppdrag. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 1-apr-2025 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 31-mar-2026 med god möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbeta som konsult hos vår spännande kund. Distansarbete kan maximalt uppgå till 50% av arbetstiden, vilket innebär att du behöver vara på plats i Sundbyberg minst 2-3 dagar/vecka. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

7 februari 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Ekonomikonsult med erfarenhet av att arbeta i projekt

Är du en analytisk och strukturerad ekonom med erfarenhet av att arbeta i komplexa projekt? Vill du arbeta i en expansiv och samhällsnyttig verksamhet med delar som analys, prognos och ekonomisk uppföljning? Då kan detta konsultuppdrag vara för dig! Var? Stockholm När? Slutet av mars Anställningsform? Konsultuppdrag Om rollen Som Ekonomikonsult kommer du att vara en viktig del av ekonomiteamet och arbeta nära projektledare för att säkerställa ekonomisk styrning, analys och uppföljning av stora projekt med varierande komplexitet. Du kommer att bidra till att skapa struktur och transparens i ekonomiska processer samt ge stöd i prognos- och budgetarbete. Du ansvarar även för att kvalitetssäkra ekonomiska rapporteringar och underlag. Resor inom Sverige kan förekomma. Hybridarbete är möjligt på uppemot 50%. Vi söker dig som har 5-9 års erfarenhet av ekonomistyrning och analys Erfarenhet från stora, komplexa projekt Förmåga att arbeta självständigt och leda ekonomiska processer Erfarenhet av prognosarbete och budgetering God kommunikationsförmåga och vana vid att presentera ekonomisk information för olika intressenter Har vi ringat in din person? Kul! Din inställning och personlighet kommer vara avgörande för din framgång. Välkommen in med din ansökan så pratar vi mer. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida! careers.deltaconsulting.se Vid frågor, kontakta Klara Hägg på [email protected] Välkommen med din ansökan! Om Delta Consulting Vi på Delta Consulting hjälper våra kunder med rätt kompetens för långsiktig framgång och våra kandidater att ta nästa steg i karriären - oavsett om de är nyexaminerade, en specialist eller en erfaren ledare! Vi gör skräddarsydda konsult- & rekryteringslösningar för varje behov. Delta Consulting har specialiserade team internt som arbetar proaktivt och jobbar inom följande områden: - Ekonomi & Lön - Bank, Finans & Försäkring - Administration & Kundsupport Vår vision är ’att skapa lyckligare arbetsplatser’ och vår Logga (Delta = Δ) representerar positiv förändring. Genom våra värderingsgrunder vill vi skapa positiv förändring i medarbetares vardag, som ska mynna ut i förhöjt välmående, högre produktivitet, ökat värdeskapande och mer framgångsrika organisationer.

6 februari 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025
Controller till spännande uppdrag i Stockholm

Vi söker en erfaren och analytisk Business Controller till ett brett och dynamiskt uppdrag. Här får du chansen att arbeta med hela verksamheten i en ledande roll inom ekonomisk rapportering och analys. Initialt fokuserar du på att säkerställa kontinuitet under en föräldraledighet, och därefter utvecklas rollen efter verksamhetens behov. Uppdragsbeskrivning Start: 3 mars 2025 Längd: till 31 december 2025 Omfattning: 100% Placering: Stockholm Ansvarsområden Månadsrapportering och utarbetande av styrelserapporter. Kvartalsvis rapportering till koncernen och nyckeltalsuppföljning. Analysera affärsplanen och följa upp strategiska mål. Koordinera och sammanställa månadsvisa prognoser för driftskostnader. Skriva förvaltningsberättelsen för halvårsrapporten. Delta i årlig konkurrentanalys. Samordna ERSA-rapporteringen för 2025. Löpande uppföljning av fasta prisavtal med koncernbolag. Delta i bokslutsarbete och hantera reserveringar. Granska och analysera väsentliga fakturor. Utarbeta och rapportera ABC-kalkylering. Kvalifikationer Relevant högskoleutbildning inom ekonomi eller finans. Minst 5-10 års erfarenhet som Business Controller. Erfarenhet från försäkringsbranschen är starkt meriterande. Kunskap om Solvens 2 och regulatoriska krav är en fördel. Stark analytisk förmåga och erfarenhet av ekonomisk rapportering. God systemvana och erfarenhet av prognossystem. Utmärkta skriftliga och muntliga kommunikationsfärdigheter. Noggrann, strukturerad och självgående. Detta är en utmärkt möjlighet för dig som vill arbeta i en bred och strategiskt viktig roll med stor påverkan. Välkommen med din ansökan! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

4 februari 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Business Controller- Västerås

Vi söker en erfaren Business Controller för ett utmanande och intressant uppdrag i en dynamisk och innovativ verksamhet. I denna roll kommer du att ha ett strategiskt och operativt ansvar för att leda och utveckla komplexa konsultuppdrag samt säkerställa att våra lösningar möter kundernas behov på bästa sätt. I rollen som Business Controller kommer du att: Leda och genomföra komplexa konsultuppdrag, där du ansvarar för att leverera resultat av högsta kvalitet. Bidra till utvecklingen av konsulttjänster och produkter samt delta i utformningen av långsiktiga affärsstrategier. Arbeta nära med både interna och externa intressenter för att identifiera och implementera lösningar som skapar mervärde. Överse och godkänna arbetsuppgifter som utförs av andra, samt definiera och etablera bästa praxis för affärsverksamheten. Vem söker vi? Vi söker dig som har en gedigen erfarenhet inom Business Control och är van vid att hantera komplexa uppdrag. För att trivas i rollen bör du: Ha minst 10 års erfarenhet av Business Control och en djup förståelse för affärsstrategi och projektledning. Vara flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift, då dessa språk används i både intern och extern kommunikation. Ha goda kunskaper i SAP och erfarenhet av att använda detta system för att effektivisera och optimera affärsprocesser. Ha en strategisk syn på affärsutveckling, samtidigt som du kan hantera detaljerade och operativa uppgifter på ett effektivt sätt. Varför du ska söka: Det här är en spännande möjlighet för dig som vill vara en nyckelperson i utvecklingen av innovativa och högkvalitativa konsultlösningar. Du kommer att få möjlighet att arbeta i en stimulerande miljö, där dina erfarenheter och idéer är viktiga för att driva framgång och utveckling. Ansökan:Tänk på att vi arbetar med kontinuerlig rekrytering och kan komma att stänga annonsen innan deadline om rätt kandidat hittar oss, så vi rekommenderar att du söker så snart som möjligt. Omfattning: 100% Plats: Västerås, SverigeUppdragsperiod: 3 mars 2025 – 30 september 2025Ansökningstidens slut: 6 februari 2025 Vi ser fram emot din ansökan och att få höra mer om vad du kan tillföra i denna Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

31 januari 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Project Planning & Control Specialist

The opportunity At HVDC (High Voltage Direct Current) you will create a sustainable future. If you are ready to meet the technological challenges within control and protection systems – together with a team of driven junior engineers and senior experts representing about 43 nationalities – then you can expect an equally exciting and ever-changing time ahead of you. HVDC is a product group in Hitachi Energy, which develops, manufactures and sells DC transmission systems on a global market. HVDC technology is used to transmit electricity over long distances and for power transmission via submarine cables. It is also used to connect power systems. In this exciting role, you are the one who has the knowledge of Project Controls and who is responsible for the planning, scheduling, monitoring and controlling processes of our delivery projects. How you’ll make an impact Contribute to the development of the Project Baseline (scope of work, cost and schedule) and have the supportive role at project launching stage, and on an ongoing basis. Provide the Project Manager, and the Line Managers with Earned Value Management Analysis, reliable and comprehensive information about the project status: schedule, progress, planned, actual, forecast, resources and productivity, trends, and risks. Investigate project requirements with project team, check that all essential work activities have been identified in sufficient detail to serve as a basis for developing realistic project schedules. Define, jointly with the project team, project work and cost breakdown structure, develop and maintain properly linked, required resource loaded/integrated, baseline and current schedules that provide time phased baseline, actual and forecast data for project. Monitor project progress and regularly analyze project critical paths to ensure all critical path activities and project milestones are progressed to the plan, notify project team of any deviations or scheduling issues, and provide input for optimizing resources. Issue progress reports, program updates and productivity data on a regular basis and as requested by customers and stakeholders. Contribute to Tenders and Project for HVDC Projects. Your background You hold an Engineering degree in relevant field and have experience of working as a Project Planner in EPC Company or similar Thorough understanding of logical sequencing and interfacing of project execution activities in EPC energy projects Experience in planning and cost control on lump sum projects or equivalent and ability to lead project controls activities in multi-location EPC projects Experience to plan activities and to monitor execution schedules and physical progress in all project phases Strong communication skills, ability to highlight key issues and to communicate them to management and other stakeholders You see yourself as a team player, with team management and leadership skills Proficiency in English is required for this role What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development​ Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us We are interested in learning more about you and what you can contribute with so don’t hesitate to apply even though you don’t meet all the requirements. A team with great cooperation and with diverse backgrounds is waiting for you to join! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting manager Bernard Johnson, [email protected], will be happy to answer your questions regarding this position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 29 86; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions should be directed to Talent Acquisition Partner Oliver Chicaiza, [email protected]

24 januari 2025
Sista ansökan:
22 juli 2025
Specialist inom investering och ekonomi – Karlskrona

I rollen som Investment Controller kommer du att arbeta i ett investeringsteam med ansvar för att driva och följa upp ekonomiska processer i projekt. Du arbetar nära klusterchefen och projektledaren och blir en nyckelspelare för att säkerställa projektens framgång ur ett finansiellt perspektiv. Miljön är internationell och dynamisk, och du kommer att ha stort fokus på att förbättra och utveckla arbetssätt. Arbetsuppgifter inkluderar: Budgetering, uppföljning och prognosarbete. Ekonomisk rapportering till intressenter och ledning. Stödja och utmana investeringsteamet med analyser och finansiella insikter. Förbättra interna processer och samarbeten med kunder och intressenter. Kommunicera finansiella analyser och affärsmässiga effekter till icke-finansiella aktörer. Kvalifikationer Vi söker dig som har: Examen inom ekonomi, finans, redovisning eller närliggande område. Minst 1–3 års erfarenhet av arbete inom ekonomi, investeringar eller ekonomistyrning.Högre kommersiellt certifikat eller liknande. Gedigna kunskaper i MS Excel och andra MS Office-program. Erfarenhet av SAP eller liknande ERP-system är meriterande. Förmåga att hantera komplexa ekonomiska data och leverera med hög noggrannhet. Starka kommunikativa färdigheter på både svenska och engelska. En proaktiv och resultatorienterad inställning med starkt ägarskap över arbetsuppgifter. Du trivs i en roll där du: Har ett finansiellt och affärsmässigt fokus. Samarbetar med olika intressenter och kan utmana affärsmässiga beslut. Drivs av att ständigt förbättra processer och leverera resultat. Praktisk information: Start: 1 mars 2025 Slut: 31 maj 2026 Omfattning: 100 % Plats: Karlskrona (tjänsten kräver närvaro på plats) Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

22 januari 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Controller för nordiska marknaden - 1KOMMA5° Malmö

Varmt välkommen till Europas marknadsledande leverantör av energilösningar till privatpersoner – 1KOMMA5. 1KOMMA5-gruppen driver visionen om en klimatneutral europeisk villamarknad enligt Parisavtalet 2030. 1KOMMA5 levererar och installerar energismarta lösningar såsom solceller, laddboxar och ellagring samt AI energistyrsystemetHeartbeat. Företaget grundades 2021 och har idag över 2 200 anställda på över 75 olika platser i Norden, Europa och Australien. Företaget värderades tillUnicornredan 2023, som det mest snabbväxande clean-techbolaget någonsin. Följ med på en imponerande resa genom att bli en del av 1KOMMA5, och forma framtiden för kommande generationer – steg för steg, hus för hus. Om rollen Vi söker en driven och affärsnära Controller. I denna roll får du möjlighet att arbeta i en härlig atmosfär i ett kraftigt växande företag. I rollen kommer du ansvara för stora delar av den finansiella rapporteringen och internredovisningen på den nordiska marknaden samt ha ett helhetsansvar för den danska redovisningens regelefterlevnad och träffsäkerhet. Du kommer ständigt utmanas och utvecklas kring möjligheterna med koncernens rapportering och den finansiella rapporteringens vikt för bolagets långsiktiga positiva utveckling. I rollen kommer du utveckla och underhålla stora delar av koncernens finansiella processer och rapportering. Rollen är bred och innehåller flera olika arbetsuppgifter och utvecklingsmöjligheter för rätt person. Du kommer rapportera till Nordens CFO men arbeta och samverka tillsammans med den nordiska ledningsgruppen. Rollen är placerad i Hyllie, Malmö men kan innebära en del resande. Arbetsuppgifter Säkerställa att alla nordiska bolag uppfyller 1KOMMA5:s standard kring redovisning, rapportering och finansiella processer Arbeta tillsammans med både intern och extern redovisningspersonal inom Norden Stötta dotterbolagen i frågor relaterade till redovisning och rapportering Framtagande, kvalitetssäkring & analys av rapporter & KPI:er Upprättande av månadsbokslut & koncernavstämningar Stötta CFO med den dagliga operationella driften Vi söker dig som Vi söker dig som tidigare har arbetat med controlling och redovisning och känner dig redo att ta nästa steg i karriären. Du ska vara prestigelös och trivas i en entreprenöriell miljö med snabba förändringar. I rollen kommer det krävas att du har god datorvana, är effektiv i excel och van att arbeta med olika system. Du ska snabbt kunna sätta dig in nya miljöer och situationer. Du besitter bred kunskap gällande lokala krav på redovisning i Danmark. Vi tror att du Tidigare har arbetat med redovisning gentemot den danska marknaden Besitter god kunskap och förståelse kring redovisning & controlling Behärskar både svenska och engelska i tal och skrift på en professionell nivå Besitter en bred analytisk förmåga Värdesätter kvalitet, detaljer och träffsäkerhet Har god datorvana och behärskar excel Meriterande Kunskap och erfarenhet kring koncernredovisning Arbetat i E-conomics Behärskar det danska språket Erfarenhet av externredovisning på den svenska marknaden Övrigt: START: Omgående PLATS: Hyllie, Malmö OMFATTNING: Heltid 1KOMMA5 strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. I vår personalsammansättning vill vi spegla samhället i övrigt och välkomnar både kvinnor och män i olika åldrar och med olika bakgrund till att bli vår kollega.För att säkerställa att våra medarbetares värdegrund stämmer överens med 1KOMMA5º tar vi en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen. Vi tar endast emot och bearbetar ansökningar via annons och inte via mejl.

22 januari 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Controller

Vi är Balder.Vi förvärvar, bygger och förvaltar fastigheter för människor att bo, arbeta och umgås i. För oss handlar det om att skapa en positiv och långsiktig utveckling för individer, städer och samhället i stort. Affärsmål och ekonomi går hand i hand varav Balders ekonomiavdelning består av kunniga medarbetare som tillsammans skapar ekonomiadministration med hög kvalitet och effektivt resursutnyttjande. Vill du arbeta i en spännande bransch på ett bolag fullt av möjligheter? Vi söker nu dig som controller till vårt huvudkontor i Göteborg! Om rollen. Som controller hos oss verkar du brett och i samarbete med samtliga avdelningar inom bolaget. Arbetsuppgifter innefattar uppföljning av en tilldelad region, ekonomiska analyser, kostnadsuppföljning samt uppgifter i bokslutsarbetet och rapportering. Vidare deltar du i arbetet för effektivisering av verksamheten och med att underhålla och hantera ekonomisystemet, Unit4 ERP. Om dig.Vi ser att du har en utbildning inom ekonomi från högskola eller annan motsvarande eftergymnasial utbildning samt minst två års arbetslivserfarenhet inom ekonomi, gärna som controller som medfört goda kunskaper inom redovisning och controlling. Det är meriterande med god systemvana. För att trivas hos oss och i rollen ser vi att du är prestigelös, förtroendeingivande och relationsbyggande då tjänsten innebär ett nära och brett samarbete med dina kollegor runt om i bolaget. Ett gott företagsklimat värdesätter du högt. Vidare besitter du en hög affärsmässighet med en förmåga att anpassa dig utifrån din omgivning. Hos oss får du verka i en snabbfotad och dynamisk miljö! Låter detta som en tjänst för dig?Kul! Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Placering vårt huvudkontor i Göteborg, arbete på plats fem dagar i veckan. I denna process ber vi dig inte skicka med personligt brev, utan vill i stället att du besvarar våra urvalsfrågor. Vi använder oss av rekryteringstester för att hjälpa oss göra ett så bra och objektivt urval som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Matina Khosravian på[email protected]. Hjärtligt välkommen till en bransch full av möjligheter! #LI-MK1

21 januari 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025