Är du redo att ta nästa steg i karriären och påverka vår organisation genom data och analys? Vill du vara med och skapa hållbara ekonomiska lösningar för en av samhällets viktigaste sektorer? Vi söker nu en driven och nyfiken controller till vår Controllerenhet. Vi sökerEn analytisk och lösningsorienterad controller som vill bidra till en effektiv och hållbar användning av resurser inom hälso- och sjukvården och dess stödfunktioner. Du har ett stort intresse för verksamhetsdata och ekonomisk analys, och du drivs av att utveckla processer och skapa värde genom insiktsfulla beslutsunderlag. Du är lyhörd och kommunikativ, vilket gör att du skapar goda samarbeten och starka relationer med kollegor från olika delar av organisationen. För att trivas i rollen ser vi att du har en ekonomisk utbildning på högskole-/universitetsnivå eller flera års erfarenhet av självständigt arbete inom ekonomistyrning och datahantering i en större organisation. Du har goda digitala kompetenser och erfarenhet av att arbeta med analysverktyg (t.ex. Excel och Business Intelligence-verktyg). Du har även förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift samt har intresse för vårdverksamhetens flöden och verksamhetsdata. Det här får du arbeta medSom controller hos oss kommer du att spela en central roll i att analysera och följa upp ekonomi och produktivitet. Du kommer att arbeta nära verksamhetens chefer och ledningsgrupper för att stödja budget- och planeringsarbete, prognoser och kostnadsanalyser samt bistå med kvalificerade verksamhetsanalyser och beslutsunderlag. I din roll får du även möjlighet att bidra till utvecklingen av regionens ekonomiska processer och vår roll som strategisk stödfunktion. Organisatoriskt är du placerad på Controllerenheten, där du blir en del av ett team med 25 kompetenta och engagerade controllers och verksamhetscontrollers. I ditt dagliga arbete samarbetar du tätt med vårdverksamhetens ledning där du får vara med och skapa ekonomiska förutsättningar för en modern och hållbar vård. Det här erbjuder vi dig- Erfarna och engagerade kollegor med stort hjärta och bred kunskap och kompetens - Individanpassad introduktion där vi omhändertar och utvecklar just dina kunskaper och erfarenheter - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenTjänsten är tillsvidareanställning på heltid, måndag-fredag. Möjlighet till distansarbete finns i viss utsträckning. Resor kan förekomma i arbetet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta controllerchef Jonna Ekblom 070-239 12 54. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!
Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Do you enjoy working at the intersection of structure, finance, and operations? As our new Company Portfolio Controller, based at Pophouse’s headquarters in Stockholm, you’ll play a key role in keeping our portfolio companies financially stable, compliant, and running smoothly. You'll act as the glue between service providers, deal teams, and company leadership - making sure that nothing slips through the cracks when it comes to payments, audits, reporting, or tax. Your main responsibilities This is a broad and hands-on role where you’ll take ownership of a wide range of financial and administrative processes. You’ll work with: Accounting and audits – maintaining accurate records, coordinating with external service providers, reviewing loan payments and interest calculations, and supporting quarterly reporting and audits. Payments and cash management – managing invoices, executing payments, and monitoring liquidity across multiple entities. Tax and VAT compliance – overseeing registrations and filings together with Swedish and US advisors, and making sure obligations are met on time. Royalties and third-party invoicing – handling semi-annual reconciliations and ensuring the right systems are up to date. Governance and company administration – maintaining company documents, handling board filings, and ensuring internal policies (like dual-signature protocols) are followed. You’ll also play a key role in covenant reporting, interest management, and act as a central point of contact for internal and external stakeholders. Keeping processes structured, data secure, and documentation organized will be a natural part of your everyday work. We think you’ll thrive if you: Have 2-5 years of experience in finance operations, accounting, treasury, or a similar area – ideally in a multi-entity or portfolio environment. Have a Bachelor's degree in Accounting, Finance, Business Administration, or a related field. Understand financial reporting, tax compliance, and how to manage accounts payable and cash flow processes. Are comfortable using tools like Excel, and ideally also familiar with platforms like Tipalti, Netsuite, or QuickBooks. Communicate fluently in English and Swedish – both are required in this role. Experience with investment fund structures and/or holding a Master’s degree or certifications (e.g. CPA, ACCA) is definitely a plus, but not a must. As a person, you’re likely to be organized, proactive, and detail-oriented. You enjoy juggling multiple priorities, and take pride in making sure things are done properly and on time. You’re also someone who communicates clearly and works well with different teams and external partners. Trustworthy, discreet, and solutions-focused? Even better. About Pophouse Entertainment Pophouse invests in and develops brands within entertainment – specialising in music catalogue investments. Acquired catalogues include Avicii, Swedish House Mafia, Cyndi Lauper and KISS. Unlike traditional entertainment IP investors, Pophouse adds value to our investments through artist-centric concept development by working closely with existing artists and estates. With a proven track record of successful ventures such as ABBA Voyage, Pophouse continues to redefine entertainment by pushing boundaries, embracing technology, and creating unforgettable experiences for fans worldwide. If you're ready to take ownership in a fast-moving, cross-functional environment, we’d love to hear from you!
Vi söker dig som vill vara med och utveckla och arbeta med projekt i framkant samtidigt som du bidrar till en hållbar framtid! Vi söker nu en Investerings-/Projektcontroller till Vattenfall Real Estate & Facility Management Nordic (REFM Nordic). Du kommer ha en nyckelroll i projektorganisation samt agera som ett strategiskt och operativt stöd i planering, uppföljning och utvecklingen av företagets investeringsprojekt. Du kommer arbeta nära projektledare och beslutsfattare och är med i såväl övergripande portföljplanering som i analys och rapportering av enskilda projekt. Du ansvarar för budget-, prognos- och investeringsuppföljning och utvecklar både processer och analysverktyg för hög kvalitet i hela projektcykeln. Rollen innebär även att samordna den totala investeringsrapporteringen inom controllergruppen, som i dag består av tre personer. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av: • Budgetering, prognoser, månadsrapportering och investeringsanalys. • Framtagning av beslutsunderlag och nyckeltal. • Stöd i prioritering och planering av projektportföljen. • Koordinering och vidareutveckling av ekonomiska uppföljningssystem. • Utveckling av kalkyl- och rapportverktyg. • Samordningsansvar för investeringsrapportering inom teamet. • Resor inom Sverige kan förekomma. Tjänsten är på heltid med start 11/8 och varar fram till årsskiftet med möjlighet till förlängning. Uppdraget innebär att du blir anställd av oss på StudentConsulting, men arbetar på Vattenfalls kontor i Solna som konsult. DETTA SÖKER VI - Dig som har civilekonomexamen eller likvärdig utbildning med ekonomisk inriktning. - Dig som har minst fem års erfarenhet av liknande arbete. - Du har gedigen kunskap om fastighets-, bygg- och investeringsekonomi. - Du har erfarenhet av investeringsuppföljning och redovisning. - Dig som har en god förståelse för fastighetsmoms. - Dig som har vana att arbeta i större ekonomisystem (exempelvis SAP). - Du som är en avancerad användare av Excel och Power BI. - Förmåga att analysera stora datamängder och utveckla effektiva rapportverktyg. - Ett helhetsperspektiv på investeringsplanering. - God samarbetsförmåga och intresse för att bygga nätverk. - Självständig, strukturerad och kvalitetsmedveten. Låter det som en tjänst för dig! Urval och intervjuer sker löpande - skicka in din ansökan idag! OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Om tjänsten Nu söker vi en Project controller till Vattenfall i Stockholm. Som investerings/projekt controller har du en viktig roll inom Vattenfalls Real Estate & Facility Management Nordic (REFM Nordic) projekt organisation. Din roll är bred och fungerar som stödjande och drivande i organisationen. Du kommer att vara med i planering och framtagande av beslutsunderlag för enskilda projekt, men även delta i arbetet med att planera och prioritera projektportföljen på ett övergripande plan. Du ansvarar för budget-, prognos-, månadsrapportering och analys utifrån ett investeringsperspektiv. Du bidrar till utveckling och upprätthållande av en kvalitetssäkrad projektprocess samt utveckling av analys- och kalkylverktyg och framtagande av relevanta nyckeltal för uppföljning av planerade och genomförda projekt och investeringar. I arbetsuppgifterna ingår även att skriva beslutsunderlag. Initialt belyses dock vikten av prioritera och koordinera Vattenfalls systemverktyg för ekonomisk uppföljning och skapa fungerande processer. Controllergruppen inom REFM Nordic Business support består idag av 3 personer där Vattenfall nu utökar med ytterligare en controller med fokus på investering och projekt uppföljning. Din roll i controller gruppen blir därmed att du har det samordnande ansvaret för investeringsrapporteringen. Uppdragsperiod och omfattning: Tjänsten som Project Controller är ett konsultuppdrag på heltid med start 2025-08-11 och beräknas pågå till och med 2025-12-31. Arbetsplatsen är i första hand Vattenfalls huvudkontor i Solna, men möjlighet till delvis distansarbete finns. Resor kommer även att förekomma framförallt inom Sverige. Krav för tjänsten: • Utbildning som civilekonom eller annan relevant universitets- eller högskoleutbildning med ekonomisk inriktning • Minst fem års arbetslivserfarenhet med liknande arbetsuppgifter eller har förvärvat motsvarande kunskaper på annat sätt. • Erfarenhet av fastighet-, bygg- och investeringsekonomi • Erfarenhet från uppföljning av investeringsprojekt • God kunskap om redovisning samt fastighetsmoms • Kunskap om ekonomisystem i stora organisationer (ex. SAP som analyseras vidare i Excel och PBI) • Erfarenhet av att hantera stora mängder information • Intresse för att utveckla rapporter för effektiv och kvalitativ uppföljning. För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning. Om dig Dina personliga egenskaper är viktiga för att du ska trivas hos Vattenfall. För att lyckas i rollen ser vi att du är nyfiken och intresserad av utvecklingsarbete. Du är självgående, serviceinriktad och trygg i din roll och drivs av att leverera med kvalitet. I rollen ingår många kontaktytor både internt och externt och därför ser Vattenfall att du behöver vara duktig på att bygga nätverk och samarbeta. För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Urvalet sker löpande och sista ansökningsdag är 2025-07-10. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Maja Nyström via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Vill du göra skillnad som divisionscontroller inom hälso- och sjukvården? Vi söker nu en divisionscontroller till avdelningen för verksamhetsnära ekonomistöd inom Ekonomienheten i Regionstyrelsens förvaltning. Vår främsta uppgift är att stödja regionens olika förvaltningar i ekonomiprocesserna. Vi arbetar främst med budget, uppföljning- och prognos, analyser och rapportering och är ett viktigt stöd till kärnverksamheterna i ekonomiska frågor. Vi är i dagsläget strax över 30 medarbetare och de flesta är placerade i Falun men vi har även kollegor i Mora. Region Dalarna söker divisionscontroller med ledaruppdrag, Falun Arbetsuppgifter Rollen som divisionscontroller innebär att du utgör såväl ett strategiskt- som operativt ekonomistöd till en eller flera divisioner inom Hälso- och sjukvårdsförvaltningen. Divisionscontroller är en ledande befattning och du är divisionschefens närmaste ekonomistöd. Du är föredragande av ekonomifrågor på divisionens ledningsgrupp. Du har ett arbetsledaransvar för 3-5 controllers som arbetar med att stötta verksamhets- och avdelningschefer inom divisionens område. Du har en viktig roll i att stötta controllers i deras uppdrag. Du leder och fördelar controllers arbetsuppgifter och arbetsområden. Hälso- och sjukvårdsförvaltningen är indelad i fem divisioner som fördelas på tre divisonscontrollers. En förvaltningscontroller har det övergripande ansvaret och rapporterar till Hälso- och sjukvårdsnämnden. Då detta är ett formellt arbetsledaruppdrag erbjuder vi som praxis ett treårigt förordnande som divisionscontroller med goda chanser till förlängning och en tillsvidareanställning i grunden som controller. Tjänsten är en heltidstjänst. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig med ekonomiutbildning från universitet/högskola eller annan utbildning som bedöms likvärdig du har flerårig erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete, gärna som controller du är en van användare av Excel. Meriterande tidigare erfarenhet av en ledarroll. Du leder med tillit, mod och tydlighet. Vi ser att rätt person för uppdraget är trygg i sin yrkesroll, ansvarstagande och har lätt för att skapa förtroendefyllda relationer. God kommunikativ förmåga är viktig för rollen. Du är analytisk och kan förklara dina slutsatser på ett pedagogiskt sätt. Du har lösningsfokus och förmåga att prioritera i en dynamisk vardag. För att lyckas i ditt uppdrag tror vi dessutom att du har en förmåga att både arbeta självständigt och samarbeta tillsammans med övriga inom enheten för att utveckla rutiner och arbetssätt. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Löpande urval och intervjuer kommer att ske. Vi ser fram emot din ansökan! Ansökan Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
Tillsammans utvecklar vi Sahlgrenska Universitetssjukhuset för en hållbar framtid. Vi ställer om hälso- och sjukvården med målet att vara Europas ledande universitetssjukhus 2032. Tillsammans med patienterna arbetar vi för kvalitet, tillgänglighet, patientsäkerhet, forskning, utbildning och innovation – i ett sammanhållet hälso- och sjukvårdssystem i Västra Götalandsregionen. Vår vision och våra mål tar sikte mot en vård av yttersta kvalitet, där patienten alltid är i fokus. Vi erbjuder hälso- och sjukvård lokalt och regionalt, men också högspecialiserad vård till patienter i hela landet och utomlands. Våra medarbetare är vår styrka och de bidrar i kunskapsutbyten nationellt och internationellt. Med digitala verktyg och nya arbetssätt kan vi förenkla vardagen på sjukhuset och erbjuda en modern, tillgänglig och effektiv vård av högsta kvalitet. Om verksamheten Du kommer i din roll som controller att tillhöra Ekonomiavdelningen på Område 1 vid Östra Sjukhuset. Område 1 fokuserar på barn- och kvinnosjukvård inom nio verksamhetsområden. Området har cirka 3000 medarbetare och omsättningen är cirka 3 miljarder kronor. Ekonomiavdelningen består av sju controllers och en ekonomichef. Vi arbetar nära verksamheterna tillsammans med övriga stabsfunktioner, såsom Utveckling och HR. Vad erbjuder vi? Vi erbjuder dig ett spännande och omväxlande arbete som controller med ett utvecklingsarbete inom funktionen för att möta nya krav. Vi erbjuder även en variation i arbetsuppgifterna och ett stort mått av frihet under ansvar. Hos oss finns en kultur som ger dig möjlighet att påverka och utveckla. Arbetsuppgifter Du kommer att ha en besluts- och processtödjande roll inom ekonomiområdet och arbeta nära verksamhetens chefer med strategiska och operativa frågor. Du kommer bland annat att stötta arbetet med: produktionsplaner, budget, uppföljning, analys och prognoser. att ta fram nyckel- och jämförelsetal medverkan i förändringsarbete och kostnadskalkyler ingå i verksamhetsområdets ledningsgrupp Arbetet är varierande och sker både självständigt med mycket egenansvar samt i team med andra controllers. Som controller inom Sahlgrenska Universitetssjukhuset förväntas du även kunna bidra med arbete på en sjukhusövergripande nivå. Om dig Vi söker dig som har högskoleutbildning i ekonomi, eller annan utbildning som tillsammans med relevant erfarenhet i närtid kan bedömas som likvärdig av arbetsgivaren. Du har flerårig erfarenhet av arbete med analyser och nyckeltal och goda kunskaper i Officeprogrammen, särskilt i Excel. Det är meriterande om du har erfarenhet av: controllerarbete inom offentlig verksamhet produktionsplanering och/eller produktionscontrolling BI-verktyg som till exempel Power BI För att trivas i rollen behöver du vara analytisk, ha god förmåga att dra slutsatser och kunna skapa dig en god överblick i ett komplext arbete som omfattar både ekonomi, produktion och personalanvändning. Du är trygg i din yrkesroll och trivs med att arbeta självständigt. Rollen innebär även många kontaktytor och mycket nära samarbete med andra, vilket kräver att du även gillar teamarbete samt att du är pedagogisk och kan kommunicera ekonomisk information till verksamheten på ett för dem begripligt sätt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan! Möt några av våra medarbetare - Sahlgrenska Universitetssjukhuset Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Vi söker nu en engagerad Business Controller för ett långsiktigt konsultuppdrag hos ett globalt industriföretag med verksamhet i Finspång. Du blir en del av ett erfaret och sammansvetsat controllingteam som arbetar nära affären och internationella kollegor. Rollen Som Business Controller får du ett varierat och ansvarsfullt uppdrag där du arbetar både operativt och strategiskt. Du har ett helhetsgrepp om finansiell rapportering, analys och planering, samtidigt som du bidrar till att utveckla processer och rapporteringsrutiner. Exempel på arbetsuppgifter: Analysera affärsprestanda och nyckeltal Säkerställa korrekt och transparent finansiell rapportering Samordna och bidra till månadsvisa prognosprocesser Administrera rapporteringssystem Utföra uppgifter kopplade till månadsbokslut Ta fram ekonomiska presentationer för ledning Samarbeta med globala team kring finansiella data Din profil Vi söker dig som är analytisk, strukturerad och trivs i en internationell miljö. Du är van att ta egna initiativ och har god kommunikativ förmåga. Vi tror att du har: En kandidatexamen eller master i ekonomi, företagsekonomi eller motsvarande Några års erfarenhet av controlling eller kvalificerat finansiellt arbete Avancerade kunskaper i Excel, PowerPoint och BI-verktyg Flytande engelska i tal och skrift Gärna erfarenhet av att arbeta i internationella Låter detta som din nästa utmaning? Vad kul! Skicka in din ansökan så hör vi av oss för ett nästa steg i processen. Som konsult hos oss på Job Solution Consulting omfattas man av en trygg anställning i nära dialog med sin konsultchef för att alltid säkerställa att du trivs och utvecklas i din roll. Vi erbjuder en rad förmåner med fokus på kompetensutveckling och välmående, Och självklart omfattas man också av kollektivavtal i sin tjänst hos oss. För eventuella frågor eller funderingar är du välkommen att höra av dig till mig. Du når mig på [email protected].
Hos Sparbanken Sjuhärad får du möjligheten att bygga upp bankens dataanalysfunktion från grunden och göra skillnad på riktigt – både för organisationen och våra kunder. Din framtida arbetsgivare Sparbanken Sjuhärad AB (publ) är den näst största fristående sparbanken i Sverige med cirka 180 anställda. Bankens verksamhetsområde utgörs av kommunerna Borås, Bollebygd, Mark och Svenljunga där banken har en mycket stark ställning på såväl privat- som företagsmarknaden. Banken är majoritetsägd av Sparbanksstiftelsen Sjuhärad. Stiftelsens främsta uppgift är att vara en långsiktig och stabil ägare till Sparbanken Sjuhärad och att stärka bankens konkurrenskraft. Stiftelsen utvecklar Sjuhärad genom att årligen dela ut bidrag inom kategorierna forskning, utbildning, näringsliv, kultur och idrott. Ju bättre det går för banken, desto mer kan vi stötta Sjuhärad. Det är det som gör oss till mer än en bank. Vad erbjuder rollen? Som Kreditcontroller och Power BI-specialist kommer du att ha en nyckelroll i vår digitala utveckling. Du blir en del av kreditavdelningen men arbetar nära både risk- och ekonomi/finansfunktionen. Ditt uppdrag är att göra vår data begriplig, tillgänglig och användbar – för beslutsfattare och den operativa verksamheten. Exempel på arbetsuppgifter kan vara: - Sammanställa, strukturera och visualisera data i Power BI – från kreditportföljens utveckling till nyckeltal för beslutsfattare - Skriva SQL-frågor för att extrahera, bearbeta och analysera större datamängder - Automatisera återkommande flöden och rapporter med hjälp av Power Platform (t.ex. Power Automate) - Sammanställa och tolka omvärldsdata (t.ex. fastighetspriser, konkursstatistik, konjunkturprognoser och ränteläge) med fokus på kreditrisk. - Producera rapporter, presentationsmaterial och beslutsunderlag i PowerPoint och Excel - Delta i det löpande arbetet med kreditövervakning, t.ex. stegklassificering, bevakningsengagemang och reserveringar (IFRS9) Du får arbeta brett, både strategiskt och operativt, och då rollen är ny finns goda möjligheter att påverka och forma innehåll och arbetssätt utifrån din erfarenhet och drivkraft. Vem är du? Vi söker dig med intresse för kredit, analys, risk och samhällsekonomi. Du har god erfarenhet av att arbeta med Power BI och är van att både modellera och visualisera data. Det innebär att du har arbetat mycket med Power Query för att hämta och transformera data från olika källor. Du behärskar också SQL och har god förståelse för hur databaser fungerar och hur större datamängder struktureras och hanteras. Du har generella kunskaper om verktygen inom Microsoft Power Platform, och vi ser gärna att du är bekant med Power Automate, Power Apps och Planner – verktyg som hjälper oss att automatisera, strukturera och effektivisera processer. Kunskaper inom SharePoint är också meriterande – både vad gäller strukturering av innehåll och integration med andra M365-verktyg. Vi tror du att du har en eftergymnasial utbildning inom exempelvis ekonomi eller liknande, men vi är också nyfikna på din potential och vad du vill utvecklas mot. Du är en person som trivs med att ta initiativ, strukturera information och hitta lösningar på komplexa problem. Du har ett naturligt driv och är nyfiken på att utveckla både dig själv och de arbetssätt du möter. Samtidigt har du en god samarbetsförmåga och är lyhörd för verksamhetens behov och du förstår värdet av att göra data begripligt och användbart för andra. Din förmåga att planera, prioritera och hålla ordning gör att du får saker att hända på ett både självständigt och hållbart sätt. Är detta din perfekta match? Hos Sparbanken Sjuhärad får du: - Vara med och bygga upp en viktig funktion – med frihet att påverka. - En trygg arbetsgivare med långsiktighet och samhällsansvar i fokus. - En bred roll med varierande arbetsuppgifter och mycket samarbete. - Arbetsmiljö där vi månar om trivsel, balans och personlig utveckling. - Vi är också stolta över att vara certifierade som ett Great Place to work Varmt välkommen med din ansökan Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande, men då det är semestertider räknar vi med att börja hålla intervjuer i augustu. Sista ansökningsdatum är 22 augusti 2025. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Kajsa Larsson på [email protected] eller Mikael Svensson på [email protected] Om Team Effektiv Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del. Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag. Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget. Sökord power BI, SQL, kredit, analys, Power Platform, Power Automate, Microsoft, Power Query, sharepoint, IFRS9, M365, databas, controller
Vill du arbeta nära verksamheten och bidra med skarpa analyser och beslutsunderlag? Som Controller på Norra Skog får du en viktig roll i ett team där utveckling och förbättring står i fokus. Om tjänsten Som Controller hos oss på Norra Skog arbetar du tillsammans med övriga controllers för att löpande ta fram underlag gällande budget, bokslut och prognossiffror. Du arbetar nära verksamheten och bidrar med analyser, uppföljningar och beslutsunderlag. Avdelningen för controlling är i en fas där mycket utvecklingsarbete pågår vilket ger dig stora möjligheter att vara med på den resan. Vi söker dig som: Har en högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi Har goda kunskaper i Microsoft paketet och framförallt i Excel Innehar B-körkort – resor inom vårt verksamhetsområde förekommer Meriterande: kunskap i Visma Control och Power BI Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper vid denna rekrytering. För att lyckas i rollen behöver du vara noggrann och kunna prioritera arbetsuppgifter. Vi söker dig som är nytänkande och gillar att arbeta med ständiga förbättringar. Vi tror att du har ett stort driv och engagemang att bidra med nya idéer och är en lagspelare. Eftersom du kommer att ha många interna kontakter i ditt arbete ser vi att du har god social förmåga och är kommunikativ som person. Varför välja Norra Skog? Att arbeta på Norra Skog innebär att bli en del av en värderingsstyrd organisation därtillsammans, glädje, nytänkande, jämställdhet och hållbarhetär mer än värdeord – de är vägledande principer i vardagen. Vår filosofi bygger på att varje medarbetare och chef är en viktig del av helheten, och vi tror på att skapa en kultur där människor trivs, utvecklas och presterar tillsammans. Hos oss får du ett meningsfullt och utvecklande arbete i en framtidsinriktad organisation! Placering och ansökan Tjänsten är tillsvidare med placering i Umeå eller Östersund.Tillträde sker enligt överenskommelse.Vi tillämpar 6 månaders provanställning Låter detta som en tjänst som passar dig? Skicka in din ansökan senast 2025-08-10. Vill du veta mer? Då rekryteringen pågår under sommaren kan svarstider för frågor till chef och fackliga dröja – skicka gärna ett mejl så svarar vi så snart vi kan! Chef Controlling Annelie Wikström, [email protected] HR-specialist Eliza Orpus, [email protected] Fackliga kontakter: Unionen: Klas Redestig, [email protected] Sveriges Ingenjörer: Elin Swartling, [email protected] I denna rekryteringsprocess kan vi komma att använda tester: logiskproblemlösningsförmåga och personlighet. Om Norra Skog Norra Skog är inget vanligt företag. Vi är en skogsägarförening med rötter som sträcker sig nästan 100 år tillbaka i tiden. Då som nu verkar vi för att göra familjeskogsägandet så värdefullt som möjligt för skogsägare i Norrland. Det tänker vi fortsätta med, i generationer framåt. Vårt huvuduppdrag är att skapa värde för föreningens 27 000 medlemmar. Det gör vi genom att erbjuda kunskap, rådgivning och tjänster som gör skogsägandet både enklare och mer lönsamt. Med huvudkontoret i Umeå och ett 40-tal lokalkontor från Tornedalen i norr till Sundsvall i söder verkar vi lokalt och finns nära våra medlemmars skogar Att vara värdeskapande är centralt för oss. Vi arbetar dagligen utifrån våra kärnvärden tillsammans, glädje, nytänkande och jämställdhet och ser det som en framgångsfaktor för att skapa en trivsam, utvecklande och hållbar arbetsmiljö. Koncernen omsätter drygt 5 miljarder kronor, driver tre sågverk, tre förädlingsenheter, en unik stolpfabrik och ett delägande i massaindustrin Husum Pulp AB. Norra Skog har ca 630 anställda medarbetare.
Har du erfarenhet av controlling i tekniktunga projekt och vill vara med i slutfasen av ett storskaligt produktionsbygge? Nu söker vi en skicklig Projektcontroller som vill bidra i ett högprioriterat uppdrag där byggnation, installation och idrifttagning pågår för fullt. Uppdraget Kunden bygger just nu en toppmodern produktionsanläggning och är i slutskedet med installationerna. Under hösten startar idrifttagning i flera etapper. För att säkerställa att projektet avslutas enligt plan förstärker vi nu projektledningen med en controller som kan stötta det ekonomiska arbetet och hålla ihop hanteringen av budget, leverantörer och kontrakt. Din profil För att lyckas i uppdraget har du: Erfarenhet av controlling i liknande investerings- eller industriprojekt Bakgrund som ekonom eller ingenjör Förståelse för tekniknära verksamhet och vana att jobba nära projektledning Förmåga att hålla koll på helheten – från processer till detaljer i budget och avtal Plats: På plats, ej distans Start: Så snart som möjligt Område: Södermanlands län, Stockholms län, Östergötlands län Skicka in ansökan så snart som möjligt, urval sker löpande! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Välj ett jobb för att visa detaljer