Bemanningscontroller

Centrala HR-funktionen, Regionledningskontoret, Region Jönköpings län Välkommen att ta steget in i en nyinrättad tjänst som bemanningscontroller i Region Jönköpings län med fokus på att utveckla vår organisations arbetssätt och riktlinjer för schema och bemanning! Vi avser att tillsätta två till tre stycken tjänster i denna rekrytering. Du kommer att ingå i ett nystartat team med mål att stödja chefer och verksamheten i schema och bemanningsfrågor. Teamet blir en del i HR-stab, som finns organiserat på Regionledningskontoret, och du kommer rapportera till utvecklingschef och teamledare. Vi erbjuder tillsvidareanställning, heltid, med kontinuerlig kompetensutveckling utifrån dina tidigare erfarenheter och behov. Provanställning kan bli aktuell. Kvalifikationer Vi söker dig som har stor erfarenhet av schemaläggning och behovsplanering i verksamheter med oregelbunden arbetstid, gärna inom vård-och omsorg. Du har troligen en eftergymnasial utbildning med inriktning ekonomi, HR eller annan relevant utbildning eller en erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Alternativt har du din bakgrund i en profession i hälso- och sjukvården och har aktivt jobbat med bemanningsfrågor genom roller som exempelvis schemaläggare eller som vårdenhetschef. I tjänsten behövs goda kunskaper inom personal- och bemanningsekonomi samt inom arbetsrättsliga avtal och lagar i området. Du förväntas ha goda IT-kunskaper. Arbetsuppgifter • Analys och uppföljning av verksamheters bemanning och planering utifrån ett strategiskt perspektiv, vilket ska leda till resurseffektivitet och en hållbar arbetsmiljö • Bidra till att utveckla och förvalta regiongemensamma riktlinjer samt arbetssätt och systemstöd för schema och bemanning i Region Jönköpings län • Ett konsultativt stöd till verksamheter för en kvalitetssäker schemaläggning- och bemanningsprocess • Ta fram kostnadseffektiva förbättringar, statistik och underlag för att skapa scheman med behov och ekonomi i fokus • Samverka med övriga stödfunktioner i verksamheterna, exempelvis HR, lön och controllers • Vara ett stöd i arbetet med kapacitet- och produktionsstyrning, KPS, genom att samverka med berörda verksamheter Personlig profil Du har en god kommunikativ förmåga, lyssnar in andra och kan vägleda på ett pedagogiskt sätt. Som person är du trygg i dig själv, kan arbeta proaktivt och ta egna initiativ. Vidare är du lösningsorienterad, kommer med förslag och arbetar med ständiga förbättringar. Du har intresse av att vara en del i att lösa komplex resurshantering i vården genom samarbete både internt och externt. Våra verksamheter finns i hela länet, vilket innebär att du behöver ha B-körkort. Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/) Kontaktuppgifter Marcus Lundgren, utvecklingschef HR, Regionledningskontoret Telefon: 073-089 59 77 E-post: [email protected] Vi ser fram emot din ansökan och önskar den till oss senast den 28 maj 2024. Varmt välkommen att söka tjänsten hos oss! I denna rekrytering kan vi komma att använda oss av personlighets- samt kapacitetstest som en del av rekryteringsprocessen. Intervjuer med arbetsgivaren är planerade till den 3 juni samt 5 juni. Vi undanber oss vänligen men bestämt all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag. "För ett bra liv i en attraktiv region" Bakom den visionen finns Region Jönköpings län med ungefär 11 000 anställda och 365 000 invånare i 13 kommuner. Regionens verksamhet utgörs till störst del av hälso- och sjukvård men också tandvård och regional utveckling. Region Jönköping läns hälso- och sjukvård är en av Sveriges bästa. Tack vare ett strategiskt arbete och goda medarbetare placeras Region Jönköpings län i jämförelser bland de bästa regionerna i landet.

13 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Bemanningscontroller

Centrala HR-funktionen, Regionledningskontoret, Region Jönköpings län Välkommen att ta steget in i en nyinrättad tjänst som bemanningscontroller i Region Jönköpings län med fokus på att utveckla vår organisations arbetssätt och riktlinjer för schema och bemanning! Vi avser att tillsätta två till tre stycken tjänster i denna rekrytering. Du kommer att ingå i ett nystartat team med mål att stödja chefer och verksamheten i schema och bemanningsfrågor. Teamet blir en del i HR-stab, som finns organiserat på Regionledningskontoret, och du kommer rapportera till utvecklingschef och teamledare. Vi erbjuder tillsvidareanställning, heltid, med kontinuerlig kompetensutveckling utifrån dina tidigare erfarenheter och behov. Provanställning kan bli aktuell. Kvalifikationer Vi söker dig som har stor erfarenhet av schemaläggning och behovsplanering i verksamheter med oregelbunden arbetstid, gärna inom vård-och omsorg. Du har troligen en eftergymnasial utbildning med inriktning ekonomi, HR eller annan relevant utbildning eller en erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Alternativt har du din bakgrund i en profession i hälso- och sjukvården och har aktivt jobbat med bemanningsfrågor genom roller som exempelvis schemaläggare eller som vårdenhetschef. I tjänsten behövs goda kunskaper inom personal- och bemanningsekonomi samt inom arbetsrättsliga avtal och lagar i området. Du förväntas ha goda IT-kunskaper. Arbetsuppgifter • Analys och uppföljning av verksamheters bemanning och planering utifrån ett strategiskt perspektiv, vilket ska leda till resurseffektivitet och en hållbar arbetsmiljö • Bidra till att utveckla och förvalta regiongemensamma riktlinjer samt arbetssätt och systemstöd för schema och bemanning i Region Jönköpings län • Ett konsultativt stöd till verksamheter för en kvalitetssäker schemaläggning- och bemanningsprocess • Ta fram kostnadseffektiva förbättringar, statistik och underlag för att skapa scheman med behov och ekonomi i fokus • Samverka med övriga stödfunktioner i verksamheterna, exempelvis HR, lön och controllers • Vara ett stöd i arbetet med kapacitet- och produktionsstyrning, KPS, genom att samverka med berörda verksamheter Personlig profil Du har en god kommunikativ förmåga, lyssnar in andra och kan vägleda på ett pedagogiskt sätt. Som person är du trygg i dig själv, kan arbeta proaktivt och ta egna initiativ. Vidare är du lösningsorienterad, kommer med förslag och arbetar med ständiga förbättringar. Du har intresse av att vara en del i att lösa komplex resurshantering i vården genom samarbete både internt och externt. Våra verksamheter finns i hela länet, vilket innebär att du behöver ha B-körkort. Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/) Kontaktuppgifter Marcus Lundgren, utvecklingschef HR, Regionledningskontoret Telefon: 073-089 59 77 E-post: [email protected] Vi ser fram emot din ansökan och önskar den till oss senast den 28 maj 2024. Varmt välkommen att söka tjänsten hos oss! I denna rekrytering kan vi komma att använda oss av personlighets- samt kapacitetstest som en del av rekryteringsprocessen. Intervjuer med arbetsgivaren är planerade till den 3 juni samt 5 juni. Vi undanber oss vänligen men bestämt all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag. "För ett bra liv i en attraktiv region" Bakom den visionen finns Region Jönköpings län med ungefär 11 000 anställda och 365 000 invånare i 13 kommuner. Regionens verksamhet utgörs till störst del av hälso- och sjukvård men också tandvård och regional utveckling. Region Jönköping läns hälso- och sjukvård är en av Sveriges bästa. Tack vare ett strategiskt arbete och goda medarbetare placeras Region Jönköpings län i jämförelser bland de bästa regionerna i landet.

13 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Vi söker en erfaren controller med ett brinnande intresse för hållbar utvec

Vill du vara med och utveckla det kommunala bolaget Kreativa Hus Skövde AB och bidra till tillväxt genom att skapa attraktiva lokaler? Nu söker vi en controller till vårt team. Du välkomnas till ett fastighetsbolag som befinner sig i en expansiv fas med större nybyggnationer på gång och som har fastighetsbestånd främst inom Mariesjö, blivande Skövde Science City. Kreativa Hus uppdrag är att främja nyföretagande och tillväxt, genom att bygga, förvalta och utveckla lokaler främst i Science Park Skövde. Kreativa Hus är en del av Skövde kommuns bolagskoncern med Skövde Stadshus AB som moderbolag. Tjänsten är helt ny med ett kombinerat uppdrag som controller åt Kreativa Hus och som ansvarig för Skövde Stadshus AB:s hållbarhetsrapportering och hållbarhetsuppföljning. Som controller kommer du stötta Kreativa Hus i arbetet med ekonomisk uppföljning, analys, investeringar och rapportering. Tjänsten innebär även ett ansvar för koncernens implementering av EU:s nya hållbarhetsdirektiv, CSRD, och den hållbarhetsrapportering och hållbarhetsuppföljning som de nya lagkraven innebär för bolagskoncernen. ARBETSUPPGIFTER För att trivas i rollen behöver du ha god samarbetsförmåga, vara van att självständigt strukturera och driva ditt arbete samt ha en vilja att utveckla arbetssätt och processer i nära samarbete med andra. Du har en helhetssyn och tänker strategiskt. Huvudsakliga arbetsuppgifter: · Uppföljning av resultat, mål och investeringar · Analys och uppföljning av resultaten för bolagets fastigheter · Arbete med årsredovisning, delårsrapporter och rapportering till styrelsen · Intern kontroll och granskning för att säkerställa utveckling av bolagets processer och rutiner · Ansvara för koncernens hållbarhetsrapport och hållbarhetsuppföljning enligt CSRD · Utforma och utveckla hållbarhetsrapportering och implementera processer för rapportering inom koncernen KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har · relevant högskoleutbildning eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt och har flera års erfarenhet som till exempel businesscontroller eller motsvarande · har fallenhet för struktur, är noggrann och analytisk samt trivs med att arbeta i processer och projekt med eget ansvar · lätt att kommunicera och att formulera dig i tal och skrift · meriterande är om du har erfarenhet av strategiskt hållbarhetsarbete eller hållbarhetsredovisning samt erfarenhet inom fastighetsbranschen I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet, engagemang och motivation för tjänsten. Vi erbjuder dig · en viktig roll där du är med och påverkar Kreativa Hus Skövdes utveckling · ett stimulerande arbete och en central roll i en bolagskoncern som ständigt utvecklas · en arbetsplats i Kreativa Hus lokaler i Science Park Skövde · en arbetsgivare som uppmuntrar friskvård bland annat genom friskvårdsbidrag och tillgång till gym på arbetsplatsen · möjlighet till hybridarbete Vem är du? Som person är du framåt, ambitiös och har en egen drivkraft att förbättra det du arbetar med. Du har en mycket god analytisk förmåga och är en naturlig problemlösare. Dessutom uppskattar du en föränderlig vardag, har ett strukturerat arbetssätt. Du är skicklig i ditt sätt att kommunicera och har en vilja att utveckla arbetssätt och processer i nära samarbete med andra. Du har ett genuint intresse och engagemang för hållbarhet. ÖVRIGT Ansök senast 2024-06-03, men avvakta inte då vi gör urval och intervjuer löpande. Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.

13 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Controller

Har du erfarenhet från arbete med ekonomiska analyser, budgetering och verksamhetsuppföljning? Trivs du i en roll med många kontakter och där du på ett coachande sätt bidrar till både affärsutveckling och verksamhetsstyrning? Då har vi rollen för dig! Nu söker vi en Controller till Assemblin El Region Syd Assemblin El Region Syd... är en av 6 regioner inom Assemblin El. Vår region innefattar 17 lokala kontor från Ystad i söder till Falkenberg i norr. Som Controller arbetar du i nära samarbete med Regionchef Johnny och Region Controller Laila, som också är den du rapporterar till. Du och Laila har ett delat ansvar för att stötta och samarbeta med filialcheferna. Som Controller har du ansvar för... att granska, analysera och sammanställa finansiell information för att främja den fortsatta utvecklingen av Assemblin El i region Syd. Rollen involverar både strategiskt och operativt arbete och innebär även att stödja ledningen i strategiska och ekonomiska beslut. Som Controller ansvarar du för ekonomiska rapporter och processer relaterade till månads- och kvartalsbokslut samt prognos- och budgetarbete. Du arbetar i nära samarbete med Regionchef Johnny, Region Controller Laila samt med filialcheferna i regionen. Det här kan du se framemot! Utveckla verksamheten och dess medarbetare genom ett tydligt, målinriktat och drivande arbete inom ekonomisk uppföljning och analys. Uppföljning och analys av verksamheten på projekt- och filialnivå med både förslag till förändringar och implementering avförbättringsförslag Bidra i regionens budget- och prognosarbete i samråd med regioncontrollern och regionchefen samt sammanställning av regionens månadsrapport till ledningen. Ansvara för controlleruppgifterna vid bokslut och koordinera dessa med övriga verksamheten och ekonomiavdelningen Delta eller leda förvärvsaktiviteter samt andra projekt Identifiera och implementera förbättringar av processer och rutiner för att säkerställa effektiv ekonomistyrning Du är en erfaren Controller... med lång erfarenhet av ekonomiarbete och räds inte att ta initiativ och ansvar. Vi tror att du har erfarenhet från bygg- eller entreprenadbranschen eller annan erfarenhet av projekt-controlling. Detta krävs för rollen: Akademisk examen inom ekonomi eller annan utbildning som är relevant Minst 7 års erfarenhet av ekonomiarbete Erfarenhet av analys- och prognosarbete Mycket god systemvana, arbetat i flera affärssystem och BI-lösningar Obehindrade kunskaper i Svenska och Engelska B-körkort Det är meriterande om du har erfarenhet av att leda förvärvsarbete samt andra projekt. Har du dessutom erfarenhet av Microsoft Navision är det ett stort plus! Som person tror vi att du är: Du är analytisk, driven och har en förmåga att se helhetsbilden. Du tar initiativ och ser nya lösningar och möjligheter samtidigt som du trivs i samarbete med andra och är bra på att bygga relationer. Din kommunikativa- och pedagogiska förmåga, både muntligt och skriftligt, är viktiga för att kunna förklara och presentera ekonomiska analyser för andra i organisationen, instruera och coacha medarbetare och jobba aktivt med kompetensutveckling inom ekonomi. Assemblin El är ett av Sveriges ledande elinstallationsföretag.... och erbjuder heltäckande och hållbara lösningar för allt inom el – projektering, installation och service. Bolaget erbjuder även spetskompetens inom fastighets- och industriautomation, säkerhet, kraft samt data och telekom. Vi finns nu på närmare 70 orter i Sverige. Omsättningen är cirka 5400 MSEK och vi är ca 3 000 medarbetare. Assemblin EL ingår i Assemblin koncernen med en omsättning på 12,9 miljarder och cirka 6700 engagerade medarbetare på runt 100 orter i Norden. Läs mer om oss på https://www.assemblin.com/sv/ Skicka din ansökan redan idag! Om detta låter som en spännande tjänst för dig, vänta inte utan skicka din ansökan redan idag! Vi gör ett löpande urval. Sök tjänsten och bifoga ditt CV och personliga brev. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Har du frågor eller funderingar kring rollen eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Lisa Alsterberg - [email protected] Anställning hos Assemblin El Region Syd Heltid, tills vidare Tillträde snarast och enligt överenskommelse

13 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Erfaren controller till Jordbruksverket i Jönköping.

Om tjänsten Nu söker vi för ett konsultuppdrag dig som vill jobba som controller hos Jordbruksverket i Jönköping. -Omfattning: Heltid 100% - Start: 2024 06 10 - Längd: 2025 02 25, eventuellt längre. Distansarbete upp till 40% Dina arbetsuppgifter i huvudsak Nu behöver Jordbruksverket extra resurs i form av en Controller. Arbetet består i huvudsak av att jobba med ekonomisk lägesrapportering av Jordbruksverkets egna projekt, ansökan om utbetalning av EU-stöd samt tillhörande stödjande arbetsuppgifter. Det omfattar uppgifter som budgetuppföljning- och sammanställning samt att vara behjälplig vid frågor om fakturor och andra budgetfrågor. Arbetsuppgifter kan bl.a. avse: - genomföra ekonomiska utredningar, uppföljningar och analyser. - analys av verksamhetsinformation och ekonomiska resultat. - sammanställande av rapporter. - ta fram prognoser kopplade till verksamheten. - ta fram riktlinjer för budgetarbete. - genomföra budgetarbete och budgetuppföljning. - servicefunktion med en till ledningen stödjande och rådgivande funktion. - arbete i förekommande ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.). Vem är du? För att vara aktuell för uppdraget, så behöver du uppfylla nedan kriterier: - gymnasium eller likvärdig utbildning. - genomgått utbildning inom aktuellt område. - minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som controller. - goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt. - kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.) - kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift. Meriterande: - en 3 årig relevant ekonomisk högskoleutbildning? - arbetat i Agresso i minst 6 månader? - erfarenhet av utbetalning från EU-fonder? Om verksamheten Låter detta som ett uppdrag som passar in på dig? Då söker du via länken i annonsen. Välkommen!

13 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Group Financial Controller till PowerCell Group!

Till PowerCell Group söker vi nu en erfaren Financial Controller som vill göra skillnad. Här erbjuds du möjligheten att själv vara med och forma den nyinrättade rollen som Group Financial Controller, där du blir en nyckelspelare i bolagets fortsatta tillväxtresa. PowerCell är en världsledare inom vätgaselektriska lösningar och arbetar för en utsläppsfri värld - vill du vara med på den resan? Om företaget PowerCell utvecklar och erbjuder vätgaselektriska lösningar med unika bränslecellsstackar och system. Med årtionden av erfarenhet använder de sitt kunnande för att accelerera övergången till en utsläppsfri, mer hållbar värld. Man riktar sig mot branscher som flyg, marin, off-road, on-road och stationär kraftproduktion. Med sina banbrytande produkter hjälper de kunder världen över att minska sina utsläpp. PowerCell har sitt huvudkontor i Göteborg och försäljningen sker globalt. PowerCell Group är noterat på Nasdaq.   Om tjänsten Som Group Financial Controller blir du en del av en erfaren och dedikerad ekonomiorganisation med fem kollegor som ansvarar för moderbolagets och koncernens ekonomihantering. Du kommer att inneha en nyckelroll inom PowerCell Group med ansvar för flera viktiga arbetsuppgifter och processer. Du kommer att samarbeta nära samtliga funktioner inom övriga ekonomiorganisationen samt bolagets koncernledning. I huvudsak kommer dina ansvarsområden innefatta: - Övergripande ansvar för koncernredovisning inklusive konsolidering. - Säkerställa att koncernen följer IFRS och andra tillämpliga regelverk för finansiell rapportering, inklusive efterlevnad av fastställda redovisningsprinciper. - Ansvar för att interna styrdokument avseende finansiell rapportering är uppdaterade och implementerade i koncernen. - Fungera som IFRS Center of Excellence och utgöra ett stöd för hela organisationen. - Bevaka och utvärdera regelverksförändringar som kan komma att påverka bolagets finansiella rapportering samt hållbarhetsrapportering på kort och lång sikt. - Bokslutsarbete och extern rapportering. - Årsredovisning och delårsrapportering för koncernen. - Arbeta med koncernens utveckling av hållbarhetsrapportering tillsammans med bolagets hållbarhetsansvarige. - Kontakt med externa revisorer. - Risk och intern kontroll.   Du som söker Vi tror att du som söker är civilekonom och idag arbetar som koncernredovisningschef, alternativt arbetar med koncernredovisning i ett börsnoterat bolag med industriverksamhet. Goda kunskaper inom koncernredovisning och stark förståelse för redovisnings- och rapporteringsstandarder, inklusive IFRS, är ett krav. Vi ser gärna att du har erfarenhet från revisionsbyrå och att du tidigare har arbetat i ett börsnoterat bolag. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift. För att du skall trivas hos PowerCell behöver du vara en ansvarstagande person som kan arbeta såväl självständigt som i team för att leverera det som har överenskommits. Vi ser att du har en stark analytisk förmåga och att du är lösningsorienterad. Vidare är du noggrann och strukturerad, samtidigt som du trivs i en föränderlig miljö. Du är van vid att arbeta i ett högt tempo utan att göra avkall på kvaliteten i det du levererar. Du behåller lugnet i pressade situationer och tycker om utmaningar.   Ansökan Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och uppfattar att du har de egenskaper som vi efterfrågar, ser vi fram emot att ta emot din ansökan. I den här processen samarbetar PowerCell med Jurek och vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Kalered på [email protected]. Vi ser fram emot att välkomna en Group Financial Controller som vill bidra till PowerCells fortsatta framgång!

13 maj 2024
Sista ansökan:
12 juni 2024
Controller sökes till Försvarshögskolan

Försvarshögskolan är ett internationellt framstående lärosäte inom försvar, krishantering och säkerhet. Vi erbjuder en unik akademisk miljö där civilt möter militärt. Vi utbildar civila och militära chefer, experter och forskare som ska analysera och hantera dagens och framtida krissituationer och säkerhetsproblem. Försvarshögskolan utbildar Sveriges officerare och leder den akademiska utvecklingen av officersyrket. Vi bedriver forskning inom juridik med inriktning mot operativ juridik och folkrätt, försvarssystem, krigsvetenskap, ledarskap och ledning, militärhistoria och statsvetenskap. Planerings- och ekonomiavdelningen samordnar högskolans myndighetsövergripande processer för planering, uppföljning, återrapportering, miljöledning samt ekonomisk redovisning. Försvarshögskolan hanterar olika sorters anslag samt har en stor del externfinansiering, både bidrag och uppdragsverksamhet. Det gör att högskolans frågor inom ekonomi har stor bredd. Avdelningen är en del av högskoleförvaltningen och har nära samarbete med högskolans övriga funktioner. Avdelningen är indelad i en redovisnings-, planerings- och en controllersektion. Omvärldsläget innebär en stor efterfrågan på högskolans kompetenser. Lärosätet befinner sig i ett skede av expansion och utveckling mot högskolans vision och strategi, vilket innebär spännande utmaningar för hela organisationen.  Anställningen är placerad vid Planerings- och ekonomiavdelningen på Controllersektionen i Stockholm. Arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ge stöd till institutionernas chefer och projektägare i arbetet med budget, prognos, uppföljning, offertkalkyler, bidragshantering samt viss ekonomiadministration. Du kommer till stor del att arbeta i stödsystemet Hypergene för budget och uppföljning. I dina arbetsuppgifter ingår även att bidra till utvecklingen och genomförandet av högskolans processer för verksamhetsstyrning. Du blir del av en ambitiös och stimulerande arbetsmiljö med stort utvecklingsfokus. Hos oss är det en självklarhet att gemensamt samarbeta och stötta varandra i strävan mot verksamhetens mål. Vem söker vi? Vi söker dig som har: - Högskoleutbildning inom ekonomi eller annan utbildning som vi bedömer som relevant. - Aktuell erfarenhet av att arbeta med budget, prognos och ekonomisk uppföljning. - Goda kunskaper i officepaketet, speciellt Excel. - God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Meriterande är erfarenhet av: - Ekonomiarbete i statlig myndighet - Ekonomiarbete inom högskolesektorn - Ekonomihantering av forskningsbidrag - Arbete i Hypergene - Arbete i ERP (Agresso) Vem är du? Som person är du initiativtagande, analytisk, noggrann och strukturerad. Arbetet kräver en väldigt god förmåga att samarbeta då du kommer att verka i en roll med flera kontakter och arbeta i gemensamma projekt. Du har ett positivt förhållningssätt, att arbeta med utveckling är något som driver dig och ditt arbete framåt. Vidare har du en god pedagogisk förmåga och har lätt för att förklara ekonomiska samband på ett enkelt sätt. För att trivas hos oss behöver du vara en engagerad och närvarande individ som vill bidra till Försvarshögskolans professionella utveckling, kollegiala samarbetskultur och sociala sammanhållning. Det faller sig naturligt för dig att dela med dig av din kunskap och bidra till att skapa en givande och god arbetsmiljö. Om anställningen Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning på heltid. En anställning vid Försvarshögskolan kan komma att innebära en säkerhetsprövning för placering i säkerhetsklass vilket innebär registerkontroll och i vissa fall säkerhetsintervju hos Säkerhetspolisen. Anställningen kan komma att innefatta krigsplacering. Om du redan är krigsplacerad i din nuvarande anställning på en myndighet och din kompetens behövs i Försvarshögskolans krigsorganisation sker det en förhandling mellan berörd myndighet och Försvarshögskolan om var du ska vara placerad. Tillträde Enligt överenskommelse Lön och förmåner Försvarshögskolan tillämpar individuell lönesättning.  Förmåner för anställda vid Försvarshögskolan - https://www.fhs.se/om-forsvarshogskolan/jobba-hos-oss/formaner.html  Ansökan Ansökan ska innehålla ett CV samt personligt brev och skickas in via Försvarshögskolans rekryteringssystem genom att klicka på länken ”Logga in och sök jobbet” på annonssidan. Märk din ansökan med dnr HFHR 123/2024. Din ansökan ska vara tillhanda senast 3 juni 2024.  Komplett ansökan ska vara Försvarshögskolan tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (Central European Time/Central European Summer Time).  I de fall det inte råder en jämn könsbalans kan Försvarshögskolan vid lika eller i stort sätt lika kvalifikationer hos de sökande anställa den av underrepresenterat kön.   Kontaktpersoner Ytterligare upplysningar om anställningen lämnas av:  - Monica Källström, chef för controllersektionen, [email protected] - Pernilla Öhrström, chef för planerings- och ekonomiavdelningen [email protected] - Amanda Beuthan, HR-partner, [email protected] För kontakt med arbetstagarorganisationerna på Försvarshögskolan mejla till [email protected], OFR/[email protected] och OFR/[email protected]. Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.

13 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Controller sökes för konsultuppdrag på viktig myndighet

Jurek söker för kunds räkning en erfaren controller för ett konsultuppdrag i Jönköping. Har du minst tre års erfarenhet som controller och erfarenhet av systemet Agresso? Då är det dig vi söker!  Varmt välkommen att läsa annonsen och ansök uppdraget redan idag. Om uppdraget Arbetet består i huvudsak av att jobba med ekonomisk lägesrapportering av myndighetens egna projekt, ansökan om utbetalning av EU-stöd samt tillhörande stödjande arbetsuppgifter. Det omfattar uppgifter som budgetuppföljning- och sammanställning samt att vara behjälplig vid frågor om fakturor och andra budgetfrågor. Det är viktigt att arbetet på enheten håller hög kvalitet och effektivitet, därför arbetar vi ständigt med att utveckla våra processer. Introduktion av hur uppdraget ska utföras ges vid uppdragets början. Personen kommer att tillhöra Näringsutvecklingsenheten som bland annat arbetar med att främja småskaliga livsmedelsföretag och besöksnäring. Enheten arbetar med pengar ur den gemensamma jordbrukspolitiken inom EU och använder pengarna till nationella projekt som fördelas genom utlysningar eller upphandlingar. Arbetsuppgifter I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma; • genomföra ekonomiska utredningar, uppföljningar och analyser • analys av verksamhetsinformation och ekonomiska resultat • sammanställa rapporter • ta fram prognoser kopplade till verksamheten • ta fram riktlinjer för budgetarbete • genomföra budgetarbete och budgetuppföljning • servicefunktion med en till ledningen stödjande och rådgivande funktion • arbete i förekommande ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.). Vem är du? För att vara kvalificerad för uppdraget måste du uppfylla samtliga nedan krav:  • gymnasium eller likvärdig utbildning • genomgått utbildning inom aktuellt område • minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som controller • goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt • kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.) • kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift. Det är meriterande om du har: • en 3 årig relevant ekonomisk högskoleutbildning • arbetat i Agresso i minst 6 månader • erfarenhet av utbetalning från EU-fonder Du erbjuds Du erbjuds ett konsultuppdrag fr.o.m. 10 juni 2024 som löper t.o.m. 28 februari 2025 med möjlighet till 2 månader förlängning med en månad i taget. Tjänsten är på heltid, 100 %. Ordinarie arbetstid är i normalfallet måndag till fredag 08.00 – 16.30 med 30 minuters obetald lunchrast. Placering är i Jönköping. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Emelie Kumlin på [email protected]. Om verksamheten Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management

13 maj 2024
Sista ansökan:
12 juni 2024
Business controller BLS Industries AB

BLS Industries är en innovativ och framstående koncern inom VVS-branschen. Vi är en av Skandinaviens ledande tillverkare av produkter för badrum och kök, där all tillverkning sker i egen regi i Sverige. Koncernens huvudsakliga produktsegment är golvbrunnar, golvrännor, inomhusavlopp, rostfri inredning och rostfri sanitet. Tack vare en målmedveten satsning på produktutveckling och en konsekvent strategi för nya förvärv, är idag BLS Industries en av de centrala leverantörerna i branschen med flera starka varumärken, såsom Purus, Unidrain, Trio Perfekta och Jafo. 280 anställda. Omsättning ca 800 mkr. https://www.blsindustries.se/ Business Controllers till BLS Industries. Vi söker en controller inriktad mot produktion samt en controller inriktad mot marknad och försäljning. Att vara controller hos ossinnebär att utveckla och skapa bra kostnadsunderlag för dina enheter genom att arbeta proaktivt och med uppföljning. Du gör relevanta analyser och rekommendationer för att möjliggöra effektivt beslutsarbete och dess tillhörande områden. Tillsammans med koncernledningen arbetar du som produktionscontroller tätt ihop med våra platschefer för våra tre produktionssiter. I rollen som säljcontroller jobbar du i nära samarbete med försäljningsenheterna. BLS är en koncern i tillväxt och utveckling vilket innebär att vi hela tiden behöver arbeta med förbättringar och våga hitta nya sätt att stötta organisationen på. Du kommer att tillhöra koncernens moderbolag och tillsammans med ledningen stötta dotterbolagen inom produktions- respektive försäljningsrelaterade frågor. I moderbolaget har du kollegor som arbetar inom koncernledning, controlling, redovisning, IT och HR. Alla tre fabriker är baserade i Sverige, du kommer att behöva kunna resa i tjänsten. Säljbolagen finns i Sverige, Norge, Danmark, Finland och England. Huvudkontoret är i Ystad där också en av de tre fabrikerna ligger. De andra två fabrikerna finns i Lönsboda och Smålandsstenar. Huvudarbetsuppgifter Ge affärsinriktat stöd till operativa verksamhetens chefer i ekonomiska frågor samt kommunicera finansiell information internt. Ansvara för uppföljning, analys och rapportering av resultatet inkl. relaterat bokslutsarbete. Uppföljning och analys av nyckeltal för produktionen samt övriga ekonomiska beslutsunderlag. Kalkylering och standardprissättning. Kostnads- och lönsamhetsanalyser. Utveckling av ekonomiska processer samt rådgivande i ekonomiska frågor. Budget och prognos. Utbildning av chefer och kollegor kring ekonomiska nyckeltal och processer. Din profil Du har relevant högskoleutbildning inom ekonomi och har minst 3 års erfarenhet som controller, meriterande är erfarenhet av tillverkande bolag. Som person är du driven, självgående och ansvarstagande. Självklart har du en analytisk förmåga, är noggrann och strukturerad, i kombination med en hög social kompetens. Tjänsten innebär mycket kontakter med olika delar av organisationen, vilket ställer höga krav på din goda kommunikationsförmåga. B-körkort är ett krav, liksom goda kunskaper i svenska och engelska. Du är van användare av större affärs-och ekonomisystem samt att du älskar excel. För att trivas hos oss är det viktigt att du delar företagets kärnvärden engagemang, mod och ansvar. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på huvudkontoret i Ystad. Låter det intressant? Bra! Sänd in din CV tillsammans med svar på följande frågor. Vi samarbetar med PS Partner i denna rekrytering, för frågor kontakta Patrik Petersson [email protected] eller Anna Petersson [email protected]. Sista ansökningsdag är den 20 maj 2024.

13 maj 2024
Sista ansökan:
30 oktober 2024
Ekonomicontroller

Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid. Om jobbet It har en central roll inom Transportstyrelsen och utgör ett viktigt stöd både strategiskt och operativt för all verksamhet. Avdelningen består av ca 380 medarbetare och arbetar med IT-styrning, strategisk planering, arkitektur, kravanalys, systemutveckling, förvaltning och drift av IT-system samt infrastruktur. Bland prioriterade uppdrag inom Transportstyrelsen de kommande åren ansvarar avdelningen för införandet av intern It-drift och är även djupt involverad i arbetet med utvecklande av ett nytt svenskt Vägtrafikregister.  Vi söker nu en ekonomicontroller till enhet It-stab, sektion Ledningsstöd som består av åtta medarbetare. Sektionen stödjer avdelningsledningen och har ansvar för avdelningens styr- och ledningsprocesser med bl.a. planering och uppföljning av ekonomi och verksamhet. Du kommer att ingå i controllergruppen på avdelningen och samarbeta med våra fyra controllers (ekonomi och verksamhet). Som ekonomicontroller är du en viktig och stödjande resurs till avdelningens chefer och verksamhet. Hos oss är du viktig Gillar du att jobba tillsammans med andra och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett förtroendefullt chefs- och medarbetarskap och ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsgivare som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltaget antal semesterdagar och lediga klämdagar. https://www.transportstyrelsen.se/sv/om-transportstyrelsen/jobba-hos-oss/ Du kommer att -  arbeta både strategiskt och operativt inom avdelningen med bland annat budgetprocess, ekonomiska analyser, bokslut, uppföljning och ekonomistyrning - samordna avdelningens ekonomiarbete tillsammans med vår andra ekonomicontroller - arbeta i controllergruppen på avdelningen och samarbeta med controllers på övriga avdelningar inom myndigheten - stödja avdelningens chefer och ledare i deras ekonomiska ansvar - medverka i arbetet med att skapa och vidareutveckla rutiner för avdelningens ekonomiarbete - medverka i arbetet med uppföljning och rapportering till avdelningsdirektören - delta i avdelnings- och myndighetsövergripande projekt och utredningar.  Du måste ha -  universitets- eller högskoleutbildning om minst 180 hp/120 poäng inom ekonomiområdet eller annan utbildning i kombination med yrkeserfarenhet som vi bedömer som likvärdigt - flerårig aktuell erfarenhet av kvalificerat controllerarbete inom ekonomiområdet - mycket goda kunskaper i Office-paketet, i synnerhet Excel - erfarenhet av ekonomisystem, exempelvis Agresso/UBW/ eller liknande - god förmåga uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.  Det är meriterande om du också har -  erfarenhet av statlig ekonomistyrning - arbetat med controllerarbete i en it-organisation.  Vi vill att du -  är analytisk och har en god helhetssyn, du löser problem utan att missa de långsiktiga strategierna, ser logik och samband i komplex information eller miljö  - är strukturerad och noggrann där du arbetar enligt en tydlig process, organiserar och planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines - är samarbetsorienterad och kommunikativ där du anpassar dig och hittar lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet - är kommunikativ i tal och skrift och uttrycker dig klart, välformulerat och engagerat i enskilda möten och små och stora grupper, lyssnar och är mottaglig för motparten och anpassar dig till situationen.  Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Mer information Anställningen är tillsvidare med placering i Örebro. Tillsättning enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vid frågor är du välkommen att kontakta sektionschef Lars Degeryd, 010 – 495 77 01 [email protected]. ST, Siv Nederman och Saco, Benedicte Johansson nås via vår växel på 0771-503 503. Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss. Ansök Ansök via vår webbplats och bifoga ditt CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2024-2360. Vi behöver din ansökan senast den 31 maj 2024. Har du skyddade personuppgifter, ska du skicka in din ansökan per post, kontakta rekryterande chef för information om hur du går tillväga. I dina ansökningshandlingar behöver du beskriva på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid utbildnings-/examensbevis samt tjänstgöringsintyg som styrker de kunskaper och erfarenheter som är relevanta för tjänsten uppvisas.  Välkommen att bli vår nya kollega! Kort om Transportstyrelsen Antal anställda: Ca 2000. Verksamhetsområden: Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten. Verksamhetsorter: Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro. Huvudkontoret ligger i Norrköping. http://www.transportstyrelsen.se/ Kort om avdelning It Avdelning It består av fem enheter med tillhörande sektioner. Vi är cirka 300 medarbetare. Vi stöder samtliga avdelningar inom Transportstyrelsen både strategiskt och operativt i it-frågor. Vi arbetar med arkitektur, systemutveckling, förvaltning och drift av it-system samt infrastruktur.

13 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024