Datasäkerhetsansvarig

Sök bland 42 lediga jobb som Datasäkerhetsansvarig och börja ditt nya yrkesliv idag!

Data steward till SJ
SJ AB
IT-säkerhetsspecialister

Vill du spela en central roll i att forma och förbättra nästa generations fordonssystem och underhåll för ett av Sveriges mest ikoniska transportföretag? Hos oss på SJ får du möjlighet att kombinera teknik, analysförmåga och samhällsnytta – i en roll där du gör skillnad varje dag. Vi söker nu en fordonstekniker med fokus på "data steward" till vårt engagerade och kompetenta Team X2, där du blir en av nyckelpersonerna i arbetet med att utveckla hur vi använder data från våra uppkopplade fordon - för att öka kvaliteten i drift och underhåll. I nära samverkan med kollegor och leverantörer driver du viktiga frågor kopplade till underhållsoptimering och datakvalitet, allt med våra kunders behov och SJs hållbarhetsmål i fokus. Din kommande roll Våra fordonsteam ansvarar för fordonens hela livscykel. Det innebär en stor bredd av olika tekniska system och teknikområden, där respektive team har ett helhetsansvar för ”sin” fordonsflotta. Våra fordonsflottor är uppkopplade och vi överför data från fordonen till landbacken där vi använder informationen operativt, i underhållsplanering, vid felsökning och för uppföljning av fordonens status över tid. En viktig förutsättning för analys och för att ta fram beslutsunderlag och affärsregler, är kvalitetssäkring av datamängder. Vi söker en data steward som drivs av att säkerställa att ingående data är korrekta, att felaktigheter har filtrerats bort och att det är rätt datamängder som söks ut ur SJs business warehouse. I rollen samarbetar du främst med: underhållsanalytikerna i fordonsteamen för att hjälpa dem i framtagning av analysunderlag och datamodeller IT-avdelningen för tillgång till rätt datamängder från vårt business warehouse Förväntningar på den vi söker Vi söker dig som kombinerar ett genuint teknikintresse med stor analytisk förmåga och en stark vilja att bidra till en hållbar och framtidssäkrad tågtrafik. Du har ett stort driv att leverera korrekta underlag och du är noggrann, men har samtidigt en förståelse för när det är tillräckligt bra för att ta beslut om nästa steg. En yrkesteknisk eller akademisk examen med inriktning mot hantering av stora datamängder. Programmeringskompetens i Python och SQL God kommunikationsförmåga i tal och skrift Goda kunskaper i svenska och engelska Ansökan och information  Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 10 augusti. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår kontaktperson Andrea Persson, [email protected].

3 juli 2025
Sista ansökan:
21 juli 2025
Informationssäkerhet- och dataskyddsansvarig samordnare
Karlskrona kommun
IT-säkerhetsspecialister

I Karlskrona är våra ambitioner höga och vi brinner för att utveckla den moderna staden i havet. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad. Välkommen till Blekinges största arbetsgivare, där dina möjligheter att utvecklas är goda. Vill du arbeta med samhällsviktig verksamhet och bidra till en trygg, säker och hållbar kommun? Är du en person med kompetens i att samverka med andra och hålla struktur, samt ett genuint intresse för informationssäkerhet och dataskydd? Då är det dig vi söker! Som informationssäkerhet- och dataskyddsansvarig samordnare blir du en nyckelperson i kommunens arbete med att skydda informationstillgångar, säkerställa regelefterlevnad och utveckla en god säkerhetskultur. Du tillhör kommunledningsförvaltningens stabsavdelning och arbetar nära med att leda och stödja kommunens dataskyddsredogörare, samverka med IT-enhet, samtliga förvaltningar och kommunala bolag, samt relevanta externa parter. Du har ett nära samarbete med säkerhetschefen som är processansvarig i säkerhetsarbetet. Att samverka är en stor del i arbetet. Tjänsten är säkerhetsklassad Arbete i TIB kan bli aktuellt (tjänsteperson i beredskap) ARBETSUPPGIFTER • Samordna och utveckla kommunens informationssäkerhetsarbete enligt MSB:s rekommendationer och ISO 27000-serien, lagstiftning, samt politiska mål och intern styrning. • Ansvara för att upprätthålla och vidareutveckla styrdokument och rutiner inom informationssäkerhet och dataskydd. • Samverka med dataskyddsredogörare på förvaltningarna och fungera som rådgivare till verksamheter i frågor om dataskydd och personuppgiftsbehandling, samt leda nätverket för dataskyddsredogörarna. • Tillsammans med andra professioner vara med i framtagande av risk- och sårbarhetsanalyser (RSA), incidenthantering samt stödja i systematiskt säkerhetsarbete • Genomföra utbildningar, kommunikationsinsatser och medvetandehöjande aktiviteter inom organisationen • Följa upp efterlevnad, genomföra internkontroller och bidra i utvecklingsprojekt kopplade till digitalisering och säkerhet KVALIFIKATIONER Relevant akademisk examen (t.ex. inom juridik, informationssäkerhet, systemvetenskap, it-säkerhet) Flerårig erfarenhet av arbete med informationssäkerhet, dataskydd och/eller IT-säkerhet Mycket god kunskap om tillämplig av lagstiftning såsom GDPR, OSL, NIS2, m.m. Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska Erfarenhet av arbete i offentlig sektor   Personliga egenskaper: Vi söker dig som har ett strategiskt tänk och ett genuint engagemang för informationssäkerhetsfrågor. Rollen kräver både analytisk förmåga och god kommunikativ kompetens och samarbetsförmåga. Du behöver kunna växla mellan operativa detaljer och övergripande strategier och känna dig trygg i båda delarna. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du: Har ett strukturerat och metodiskt arbetssätt du planerar, organiserar och följer upp på ett effektivt sätt Är pedagogisk och har förmågan att omsätta komplexa regelverk till begriplig och tillämpbar information för olika målgrupper Är lyhörd och har god samarbetsförmåga du bygger förtroendefulla relationer inom organisationen och fungerar som ett naturligt stöd Är initiativtagande och drivande du tar ansvar för att utveckla och förbättra rutiner och arbetssätt Har hög integritet, omdöme och förståelse för vikten av säkerhets- och dataskyddsfrågor i offentlig verksamhet Trivs med att arbeta både självständigt och i team, och du har förmågan att fatta välgrundade beslut även i pressade situationer ÖVRIGT I Karlskrona kommun har du som medarbetare ett flertal förmåner. Några av de förmånerna är extra semesterdagar när du når en viss ålder, friskvårdsbidrag, möjligheten att gratis simma i någon av kommunens simhallar och ett riktigt bra tjänstepensionsavtal.

3 juli 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Informationssäkerhetsansvarig till LF Jönköping
Poolia Sverige AB
IT-säkerhetsspecialister

Vill du stärka informationssäkerheten och bidra till en tryggare helhet hos Länsförsäkringar Jönköping? Vi söker nu en Informationssäkerhetsansvarig med brett operativt säkerhetsansvar – en roll för dig som vill göra skillnad och driva säkerhetsarbetet framåt i en verksamhet där tillit och trygghet står i centrum. Du får en nyckelposition där du inte bara leder och utvecklar vårt arbete med informationssäkerhet, utan också samordnar insatser inom fysisk säkerhet, personsäkerhet och kontinuitet. Rollen rapporterar till IT- och säkerhetschef. Om tjänsten Ditt primära ansvar är att säkerställa att informationssäkerheten i organisationen håller en hög nivå och kontinuerligt utvecklas i takt med förändrade hotbilder, krav och behov. Du arbetar både strategiskt och operativt med att skydda våra informationstillgångar, samtidigt som du ansvarar för att leda och samordna insatser inom andra säkerhetsområden såsom fysisk säkerhet, personsäkerhet och kontinuitetsskydd. Rollen innebär ett nära samarbete med flera delar av verksamheten, och du deltar även aktivt i Länsförsäkringsgruppens säkerhetsnätverk. I uppdraget ingår att leda och samordna informationssäkerhetsarbetet, utveckla och förvalta styrande dokument, policys och rutiner samt att genomföra risk- och sårbarhetsanalyser och gap-analyser kopplade till såväl informationssäkerhet som andra säkerhetsområden. Du ansvarar för att utbilda och sprida kunskap inom hela organisationen och driver initiativ som stärker säkerhetsmedvetandet. Vidare samordnar du förbättringsåtgärder och stöttar verksamheten i frågor som rör fysisk säkerhet, personsäkerhet och kontinuitet. Du bidrar också med omvärldsbevakning och analyser av risker och hot, och fungerar som rådgivare i säkerhetsfrågor. I rollen ingår att rapportera säkerhetsstatus, identifierade risker och förbättringsförslag till företagsledning och styrelse. Vem är du? Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom informationssäkerhet, IT, juridik, samhällssäkerhet eller ett annat relevant område, kombinerat med några års erfarenhet av att arbeta med informationssäkerhet och/eller övergripande säkerhetsfrågor. Du har vana av att arbeta både självständigt och i nära samverkan med olika delar av organisationen, och du trivs i en roll där du får kombinera strategiskt tänkande med operativt genomförande. Du har god förståelse för gällande regelverk och standarder inom säkerhetsområdet och förmåga att omsätta dem i praktiken. Som person är du pedagogisk och trygg i att kommunicera säkerhetsfrågor på ett tydligt sätt, både i tal och skrift. Du är analytisk, strukturerad och tar egna initiativ, samtidigt som du är prestigelös och lösningsorienterad. Du har erfarenhet av att hålla utbildningar, genomföra presentationer och driva förändringsarbete, och du samarbetar gärna och effektivt med både interna och externa parter. Du behärskar svenska och engelska obehindrat och uppfyller höga krav på integritet, gott omdöme och förtroende. Vi erbjuder Länsförsäkringar Jönköping består av 290 engagerade medarbetare som bor där våra kunder bor, handlar i samma affärer och har samma väder. Vi vill tillsammans göra mer än att erbjuda de bästa tjänsterna inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Hos oss har alla medarbetare ett meningsfullt jobb, som bidrar till något större. Vi erbjuder dig möjligheten att skapa trygghet i våra kunders vardag, vara engagerad i lokalsamhället och tillsammans prioritera hållbarhetsarbetet högt. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som uppmuntrar innovation, främjar samarbete och bidrar till ett hållbart arbetsliv. Hos oss får du en plats att växa och bidra i ett lokalt styrt bolag med stor gemenskap. Om Länsförsäkringar Länsförsäkringar Jönköping är ett av 23 lokala och kundägda länsförsäkringsbolag i Länsförsäkringsgruppen. Vi erbjuder ett komplett utbud inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Vi finns nära våra kunder i hela Jönköpings län och kan därmed lägga kraft på att lära känna våra kunder och säkerställa deras behov. Som kundägt bolag fokuserar vi på att skapa trygghet och möjligheter i vardagen. Vi arbetar aktivt med att förebygga olyckor och skador, något som också är bra för miljön och samhället omkring oss. Bra att veta Vi arbetar med löpande urval och välkomnar din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde efter överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. För att säkerställa en fördomsfri rekryteringsprocess så arbetar vi med urvalsfrågor och arbetspsykologiska tester. I rekryteringsprocessen gör vi bakgrundskontroller på slutkandidater för att få en helhetsbild av dig som kandidat och din lämplighet för den tjänst du sökt. Du kommer att vara placerad på vårt kontor i Jönköping. I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Poolia. Ansvarig rekryteringskonsult är Halima Iman Barre ([email protected]). Vi tar gärna emot din ansökan redan idag, dock senast den 10/8. Då vi står inför en kommande semesterperiod kan vi komma att återkomma till dig från v33 och framåt. Varmt välkommen med din ansökan!

2 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Informationssäkerhetssamordnare
Oxelösunds kommun
IT-säkerhetsspecialister

I skärgårdsstaden Oxelösund får du nära till boende, arbete, kommunikation, service, natur och hav. Kommunen som ligger strategiskt i östra Sörmland, har 12 000 invånare och ett rikt kultur- och föreningsliv. Dryga timmen upp till Stockholm och strax under timmen ner till Norrköping, det är inte heller långt till regionens flygplats, E4:an och järnvägen. Oxelösunds kommun är en liten kommun som vill mycket. Vi är nyfikna och vågar hitta på nya lösningar, tänka stora tankar och komma med spännande idéer. För att lyckas jobbar vi nära varandra. Vi samarbetar och jobbar mot ett gemensamt mål; att ge alla som bor här de bästa förutsättningarna för ett gott liv. Att vi har nära till varandra märks bland annat genom att vi hjälps åt och tar vara på varandras styrkor. Att förvaltningar och verksamheter är nära gör också att det aldrig är långt mellan medarbetare och chef. Vilket i sin tur leder till att vi har korta beslutsvägar och får mycket gjort. Vi söker en informationssäkerhetssamordnare som vill driva och utveckla det strategiska och operativa informationssäkerhetsarbetet i Oxelösunds kommun. Om rollen: Som informationssäkerhetssamordnare ansvarar du för att samordna, leda och utveckla kommunens arbete med informationssäkerhet och dataskydd. Du är kommunens dataskyddsombud. I din roll arbetar du både strategiskt och operativt i nära samverkan med verksamheter och ledningen. Du kommer att ha stor möjlighet att påverka och forma informationssäkerhetsarbetet. ARBETSUPPGIFTER I arbetsuppgifterna ingår att vara ett operativt och strategiskt stöd i frågor som bland annat rör informationsklassning, riskanalyser, kontinuitetshantering och konsekvensbedömningar. Du kommer utveckla, implementera och följa upp styrande dokument för informationssäkerhet och dataskydd, utbilda och fortbilda verksamheter, införa systematiska arbetssätt baserat på systematiskt informationssäkerhetsarbete och dataskydd. Du kommer att samordna och leda interna nätverk för att stärka kommunernas informationssäkerhetsarbete och dataskydd. I uppdraget ingår även att hantera och följa upp informationssäkerhetsincidenter samt säkerställa att åtgärder vidtas och dokumenteras på ett korrekt sätt. Du bevakar kontinuerligt utvecklingen inom området och håller kommunen uppdaterad om nya krav, hotbilder och trender för att säkerställa att informationssäkerhetsarbetet ligger i linje med aktuella regelverk. Tjänsten är placerad på kommunstyrelseförvaltningen och du kommer att arbeta i nära samverkan mellan funktionerna för kansli, digitalisering och säkerhet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har relevant utbildning eller annan bakgrund som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av arbete med informationssäkerhet och dataskydd, gärna i offentlig verksamhet. Meriterande är goda kunskaper inom lagstiftning gällande NIS och GDPR. Som person är du tydlig och förtroendeingivande, med en god förmåga att bygga tillitsfulla och hållbara relationer. Du har ett pedagogiskt förhållningssätt och är skicklig på att skapa engagemang och delaktighet. Det faller sig naturligt för dig att förklara och tydliggöra frågor på ett sätt som gör dem begripliga och meningsfulla för olika målgrupper. Du tar ansvar, är lösningsorienterad och har förmåga att driva aktiviteter hela vägen från start till mål. Din analytiska förmåga gör att du lätt kan växla mellan att förstå detaljer och att se den större helheten. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som vill vara med och bidra till en säker och tillitsfull informationshantering i hela kommunen. Vi erbjuder: Hos oss kliver du in i en vardag där ditt arbete gör skillnad. Du blir en del av ett engagerat team där informationssäkerhet ses som en nyckel till en trygg och hållbar digital framtid. Vi stödjer och ger service till verksamheterna, vi jobbar nära varandra och stöttar varandra i vardagen. Här finns möjlighet att påverka både ditt arbete och utvecklingen framåt. ÖVRIGT Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller att förutsättningarna för rekryteringen ändras. Då Oxelösunds kommun ingår i finskt förvaltningsområde ser vi gärna sökande med kunskaper i finska. Andra språkkunskaper utöver svenska och engelska ses också som positivt. Oxelösunds kommun gör inför varje rekrytering ett aktivt val av annonsplats och eventuellt rekryteringsstöd. Vi kontaktar själva de vi väljer att annonsera hos. Därför undanber vi oss alla erbjudanden om köp av annonsplats eller rekryteringsstöd.

2 juli 2025
Sista ansökan:
12 augusti 2025
IT Security Specialist, Shared Powertrain IT
Scania CV AB
IT-säkerhetsspecialister

Scania is undergoing a transformation from being a leading supplier of trucks, buses, and engines to providing complete and sustainable transport solutions. Together with TRATON and our sister brands MAN, Volkswagen Truck & Bus, and International, we are working to shape the future of mobility with innovative and environmentally conscious solutions. Our values – customer first, respect, team spirit, responsibility, and elimination of waste – are at the heart of everything we do. Together, we are at the forefront of creating a sustainable future. Role Summary Are you ready to lead and innovate at the intersection of IT and production? Join Scania as a IT Security Specialist for Shared Powertrain IT team and drive our transformation journey! In the next few years, we see exciting transformational projects driven by new business models and Industry 4.0. We shall also implement a new ERP system to modernize our system landscape and support the growing business demands. This will dramatically change how we conduct business and therefore we need a new awesome colleague to our team. In this role you will be part of a team that will work close to the production units within Powertrain IT and will also support other IT teams in identifying new business needs and translate them into digital solutions with IT security as a mindset. Job Responsibilities Your main responsibilities include: · Develop and implement security strategies to protect the company's IT infrastructure · Create and maintain a local information security plan · Perform risk analyses and security audits · Monitor and manage security incidents · Educate and support staff on security issues to raise the local awareness · Collaborate with other departments and with business to ensure that security measures are integrated in daily operations, processes and projects · Support business in creating and maintaining the business continuity management plan Who You Are We are looking for you that have · Has a relevant university degree in IT and significant experience in network security · Has at least 3 years of experience in IT security · Has good knowledge of security standards and regulations · Good communication skills and can absorb information fluently in both Swedish and English · Is meticulous and organized with the ability to handle multiple cases simultaneously and ensure their quality · Has experience with projects related to information security, such as the implementation of ISO standards · Has experience with IT from an industrial perspective (meritorious but not required) · Enjoys collaborating with others and thrives in working in different teams This Is Us We are 6 team in the section where 5 of the teams are in Södertälje and 1 in Luleå. We are now searching for our new colleague who is curious to take on this challenging and exiting position as IT Security Specialist for the Shared Powertrain IT team. The team responsible for IT deliveries within the Shared Powertrain IT team, have many ongoing and upcoming initiatives driven by new business models and Industry 4.0. We will also implement a new ERP system to modernize our system landscape and support the growing business demands. This requires an IT Security Specialist that secures that our current and future IT landscape in our production units upholds a high standard when it comes to IT security. To secure the high load of IT demands, the IT delivery have both own IT development and managed service set ups. Scania Offers We offer a dynamic, flexible workplace with hybrid work options, including Scania Sergel and Midway hubs. With a structured development plan and courses, Scania supports your career growth both locally and internationally. Benefits include training at our health center Gröndal or wellness allowance, result bonus, flexible hours, and company car leasing. Scania also hosts events for employees and their families, and Stockholm residents enjoy direct access to Södertälje via Scania Job express buses. Application Your application should include a CV and any relevant certificates. We welcome all applicants and strive for diversity in our recruitment processes. Apply as soon as possible, no later than 2025-08-10. Screening will take place after the application period. Logical and personality tests may be used as part of the selection process, and a background check may be required for this role. If you have questions or would like more information, please contact: Albert Isik Section Manager, [email protected] Please note that due to the summer vacation period, responses to questions may take a bit longer than usual, and interviews will be scheduled after the holidays. We look forward to your application!

1 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Data Coordinator till storbank!
Academic Work Sweden AB
IT-säkerhetsspecialister

Är du strukturerad, noggrann och har ett intresse för dataskydd och GDPR? Nu söker vi för en av Sveriges ledande storbankers räkning en Data Coordinator till ett spännande uppdrag med fokus på personuppgiftshantering. OM TJÄNSTEN För en av Sveriges ledande storbanker söker vi nu en Data Coordinator för ett konsultuppdrag med fokus på personuppgiftshantering enligt GDPR. Du kommer att ingå i bankens Group Privacy Office (GPO), där du får en nyckelroll i att hantera kunders rätt till registerutdrag, en viktig del av bankens arbete med dataskydd och regelefterlevnad. Uppdraget är initialt på tre månader med start i juli, med möjlighet till förlängning beroende på behov och prestation. Du arbetar från kundens kontor i Stockholm med möjlighet till visst hybridarbete. Du blir anställd som konsult via Academic Work och arbetar på uppdrag hos kunden. Du erbjuds - Erfarenhet från en av Sveriges storbanker - Möjlighet att utvecklas och arbeta med GDPR-frågor - En engagerad konsultchef från Academic Work som stöttar dig i din utveckling ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Som Data Coordinator kommer du att arbeta med att hantera kunders begäran om registerutdrag. Du kommer att: * Kartlägga och samla in personuppgifter från bankens system * Bedöma vilka uppgifter som ska lämnas ut enligt GDPR och vilka som ska undantas * Maskera känslig information som inte får delas * Upprätta svarsbrev till kunder * Dokumentera och förbättra arbetsprocesser, inklusive mallar och rutiner VI SÖKER DIG SOM - Har relevant utbildning inom exempelvis juridik eller liknande - Har 1–3 års erfarenhet inom dataskydd, system IT eller liknande område - Har god förståelse för system och databehandling - Har intresse för integritetsfrågor och GDPR Det är meriterande om du har - Erfarenhet av att arbeta som data coordinator För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Strukturerad - Noggrann - Ansvarsfull - Självgående - Ambitiös - drivande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A

30 juni 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Data stewert till SJ
SJ AB
IT-säkerhetsspecialister

Vill du spela en central roll i att forma och förbättra nästa generations fordonssystem och underhåll för ett av Sveriges mest ikoniska transportföretag? Hos oss på SJ får du möjlighet att kombinera teknik, analysförmåga och samhällsnytta – i en roll där du gör skillnad varje dag. Vi söker nu en fordonstekniker med fokus på "data stewart" till vårt engagerade och kompetenta Team X2, där du blir en av nyckelpersonerna i arbetet med att utveckla hur vi använder data från våra uppkopplade fordon - för att öka kvaliteten i drift och underhåll. I nära samverkan med kollegor och leverantörer driver du viktiga frågor kopplade till underhållsoptimering och datakvalitet, allt med våra kunders behov och SJs hållbarhetsmål i fokus. Din kommande roll Våra fordonsteam ansvarar för fordonens hela livscykel. Det innebär en stor bredd av olika tekniska system och teknikområden, där respektive team har ett helhetsansvar för ”sin” fordonsflotta. Våra fordonsflottor är uppkopplade och vi överför data från fordonen till landbacken där vi använder informationen operativt, i underhållsplanering, vid felsökning och för uppföljning av fordonens status över tid. En viktig förutsättning för analys och för att ta fram beslutsunderlag och affärsregler, är kvalitetssäkring av datamängder. Vi söker en data stewart som drivs av att säkerställa att ingående data är korrekta, att felaktigheter har filtrerats bort och att det är rätt datamängder som söks ut ur SJs business warehouse. I rollen samarbetar du främst med: underhållsanalytikerna i fordonsteamen för att hjälpa dem i framtagning av analysunderlag och datamodeller IT-avdelningen för tillgång till rätt datamängder från vårt business warehouse Förväntningar på den vi söker Vi söker dig som kombinerar ett genuint teknikintresse med stor analytisk förmåga och en stark vilja att bidra till en hållbar och framtidssäkrad tågtrafik. Du har ett stort driv att leverera korrekta underlag och du är noggrann, men har samtidigt en förståelse för när det är tillräckligt bra för att ta beslut om nästa steg. En yrkesteknisk eller akademisk examen med inriktning mot hantering av stora datamängder. Programmeringskompetens i Python och SQL God kommunikationsförmåga i tal och skrift Goda kunskaper i svenska och engelska Ansökan och information  Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 21 juli. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår kontaktperson Andrea Persson, [email protected].

30 juni 2025
Sista ansökan:
21 juli 2025
Sommaruppdrag på deltid som Data Protection Officer
Amendo Bemanning & Rekrytering AB
IT-säkerhetsspecialister

Arbetsbeskrivning Vi söker en självgående och kunnig Data Protection Officer (DPO) för ett deltidsuppdrag hos bankaktör i Stockholm. Här får du möjlighet att bidra med din kompetens inom GDPR och dataskydd både i specifik incidenthantering liksom som en stöttande funktion för övriga verksamheten. Du kommer att fungera som stödresurs under sommarperioden och kliva in för att bevaka och hantera frågor kopplade till GDPR, incidenter och dataskyddsrelaterade ärenden. Uppdraget gäller under sommaren, med möjlighet till förlängning under hösten. Arbetet är på deltid då löpande och kontinuerlig övervakning av nya incidenter behöver fortlöpa även under sommarperioden. Du utgår från kontoret centralt i Stockholm och kommer ha kollegor som utgår från annan ort varpå eget driv och initiativ till kommunikation är en viktig framgångsfaktor. Du kommer ha stöd från ordinarie DPO samt compliance för specifika frågor under uppdragets gång.  Dina arbetsuppgifter kommer i första hand avse: Bedömning och dokumentation av personuppgiftsincidenter Eventuella anmälningar av incidenter till tillsynsmyndigheter Intern rådgivning i GDPR-frågor Du kan även komma att hantera:  Översyn och utveckling av bankens mall för utförande av DPIA (dataskyddsbedömning) Kontroll av bankens register över behandling Stöd i dataskyddsrelaterade projekt Löpande rådgivning kring dataskydd och informationssäkerhet Kvalifikationer och egenskaper För rollen söker vi dig som har god kompetens och förståelse för området, gärna med tidigare erfarenhet som DPO och god inblick i GDPR, integritetsskydd och dataskydd. Har du erfarenhet av bankverksamhet är det särskilt meriterande, men inget krav. Du kommunicerar flytande på svenska och engelska i tal och skrift. Som rådgivande part inom bolaget är du både kommunikativ och serviceminded.  Konsultuppdraget är på deltid och du planerar din tid i samråd med uppdragsgivaren. Vi uppskattar att arbetstiden kan komma att motsvara ca 1-2 dagars arbete per vecka sporadiskt under sommaren, med chans till förlängning under hösten.  Som konsult går du ut på uppdrag hos vår kund och hjälper dem under ett projekt, ett tidsbegränsat behov eller när de av annan anledning behöver extra kompetens. Du får möjlighet att bidra med dina erfarenheter och samtidigt utveckla och bredda din egen kompetens från olika arbetsplatser. Våra konsultuppdrag kan vara både längre och kortare och ibland finns även möjlighet att bli överrekryterad till kundföretaget. Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal och personalförmåner. Detta får du som konsult på Amendo Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll. Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om Amendo Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden. Frågor och kontakt Vid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Amendos Talent Consultant Manager Julia Strömberg, [email protected]. Vi träffar kandidater löpande och uppdraget har omgående tillsättning så vänta inte med din ansökan. Varmt välkommen att höra av dig!  #LI-TW1 #BOFF

27 juni 2025
Sista ansökan:
14 december 2025
Säkerhetsspecialist för Microsoft 365-miljöer
Quattro Bemanning & Rekrytering AB
IT-säkerhetsspecialister

Beskrivning Vi söker en erfaren och lösningsorienterad konsult som vill bidra till att stärka våra kunders säkerhetsarbete inom Microsoft 365. I rollen kommer du att ingå i leveransprojekt där du ansvarar för att implementera och optimera säkerhetsinställningar samt klienthantering med hjälp av Intune och Autopilot. Det är viktigt att du har både teknisk expertis och en god förmåga att kommunicera och samarbeta med kunder för att förstå deras behov och säkerställa att lösningarna fungerar effektivt. Arbetsuppgifter Som konsult kommer du att genomföra säkerhetsgranskningar och föreslå förbättringar i kunders Microsoft 365-miljöer. Du ansvarar för att implementera och optimera inställningar för säkerhet och klienthantering med verktygen Intune och Autopilot. Rollen innebär nära samarbete med kund för att förstå deras specifika krav och anpassa lösningar efter dessa. Kvalifikationer Har genomfört säkerhetsgranskningar och kan föreslå förbättringar i Microsoft 365-miljöer Djup kunskap om Intune, Autopilot och moderna arbetsplatser Förmåga att arbeta nära kund och förstå deras behov Villkor Placeringsort och övriga villkor kan diskuteras vid intervju. Uppdragsperiod 2025-08-11 till 2025-12-31 Plats: Västerås Om du är redo att ta dig an en roll där du kan kombinera teknisk kompetens med kundkontakt och bidra till att skapa säkrare och mer effektiva Microsoft 365-miljöer, tveka inte att söka.  Bifoga CV i Wordformat. CV:t är en viktig del i utvärderingen för denna roll. Det ska tydligt visa att du har den kompetens och erfarenhet som efterfrågas för det aktuella arbetet. Lycka till, vi ser fram emot din ansökan! Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

27 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
IAM Security Specialist
Mölnlycke Health Care AB
IT-säkerhetsspecialister

Looking for a career that matters? Join us and make a difference If you’re ready to have an impact in a career that makes a difference, Mölnlycke could be your next step. You’ll be helping to equip medical professionals around the world with solutions to improve outcomes for patients. And you’ll be developing yourself in a global environment with an inspirational culture, with lots of opportunities. All the while building a successful career, with real purpose. If you enjoy stretching yourself in a transformational environment, Mölnlycke could be the next step for you. We are now looking for an IAM Security Specialist to join our Global IT team, based at our headquarters in Gothenburg, Sweden. About the job As an IAM Security Specialist, you’ll be our subject matter expert in identity and access management, leading operational and tactical improvements across our global IT landscape. You’ll play a key role in ensuring compliant IAM controls, developing and maintaining critical processes such as joiner-mover-leaver, access governance, certificate management, and privileged access. You’ll collaborate with stakeholders across the business and lead IAM operations with our main IT supplier, all while contributing to a secure and efficient digital environment. Your responsibilities will include: Leading IAM operations and executing the IAM improvement roadmap Acting as the subject matter expert for IAM security Developing and maintaining global IAM processes including access governance, SSO, MFA, and PKI Supporting access control and review processes aligned with ISO 27001 Collaborating with stakeholders across IT, QA, HR, and external partners Providing training and awareness on IAM concepts Reporting on IAM risks, improvements, and progress to relevant forums What you’ll need M.Sc. in IT or equivalent Minimum 5 years of hands-on experience in IAM security Strong experience with Microsoft Entra ID, Active Directory, Conditional Access, and PKI Proven experience designing and enabling joiner-mover-leaver processes Preferably experience with Microsoft Identity Manager and IAM in manufacturing/OT environments Familiarity with ISO-27001, NIST, ISA/IEC 62443, and NIS2 is a plus What you’ll get A hybrid working model with 3 days in office presence at our HQ in Gothenburg A collaborative, inclusive, and innovative work environment Opportunities for professional growth and internal mobility Wellbeing initiatives and support for work-life balance The chance to be part of a company that truly makes a difference Our approach to diversity and inclusion We strive to have a diverse mix of people from different cultures, ages, geographies, and genders, to reflect the world in which we operate and to facilitate innovative thinking across the business. About Mölnlycke Mölnlycke is a world-leading medical products and solutions company that equips healthcare professionals to achieve the best patient, clinical and economic outcomes. Our business is organised in the four business areas Wound Care, Operating Room Solutions, Gloves and Antiseptics, where customer centricity, sustainability and digitalisation are at the heart of everything we do. Mölnlycke employs around 8,700 people. The company headquarters are in Gothenburg, Sweden and we operate in more than 100 countries worldwide. Mölnlycke is a founding partner of GoCo Health Innovation City, a world-class innovation cluster for health. Since 2007, the company has been part of Investor AB, an engaged owner of high-quality, global companies which was founded by the Wallenberg family in 1916. For more information, please visit www.molnlycke.com and www.molnlycke.com/careers

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025