Enhetschef inom social omsorg/Föreståndare inom social omsorg
Sök bland 79 lediga jobb som Enhetschef inom social omsorg/Föreståndare inom social omsorg och börja ditt nya yrkesliv idag!
Vi söker en engagerad enhetschef som med tryggt ledarskap vill driva utvecklingen av vår verksamhet framåt. Här blir du en del av en arbetsplats där vi vill ge den bästa omvårdnaden till våra äldre. Ansvarsområdet omfattar Karlslunds äldreboende och servicehus som tillsammans bildar en enhet som leds av enhetschef och två avdelningschefer. Äldreboendet har 41 lägenheter och riktar sig till målgruppen äldre med demenssjukdom. Servicehuset har 57 lägenheter. Vård- och omsorgsförvaltningen www.vasteras.se/vardochomsorgsforvaltningen Dina arbetsuppgifter Du samarbetar med avdelningscheferna, assistenter och övriga medarbetare för att upprätthålla en kultur av samverkan och engagemang. Ansvaret för de ca 75 medarbetarna, arbetsmiljön, verksamheten samt ekonomin är fördelat mellan dig och avdelningscheferna, men det är du som har det yttersta ansvaret. Du leder genom dina avdelningschefer och tillsammans driver ni verksamhetsutvecklingen och aktuella förändringsprocesser. Genom att vara en närvarande ledare ser du till att verksamheten håller hög kvalitet och att våra boende får bästa möjliga omvårdnad. Som en del av ledningsgruppen för verksamhetsområdet har du ett nära och utvecklande samarbete med dina chefskollegor. Tillsammans bidrar ni till att utveckla hela äldreomsorgen i Västerås stad, där vi ligger i framkant när det gäller digitala trygghetslösningar och innovativa arbetssätt. Vi har som förvaltning en stort fokus på att möta den förändrade demografin i staden. Allt fler blir äldre och allt färre kommer att vara i arbetsför ålder. Som chef behöves en inställning och ett ansvarstagande i att omfamna denna komplexa situation för att bidra till att trygga framtidens omsorg. Din kompetens Viktiga förmågor som du har, är att kunna leda i förändring, skapa trygghet, fokusera på det som fungerar och kommunicera tydligt. Du är inkluderande, arbetar i tillit och får dem omkring dig att växa. Du tänker hel före del och har ett gott omdöme i att balansera t ex kvalitét, nöjdhet och ekonomiska ramar. I din bakgrund har du en passande kandidatexamen. Du har flerårig erfarenhet av att arbeta som chef inom vård och omsorg eller socialt arbete och har god kunskap om relevant lagstiftning (SoL, HSL). Du är van att arbeta med systematiskt kvalitetsarbete och ekonomisk medvetenhet är något som du utvecklat och du vet vad det innebär att skapa förutsättningar för en ekonomi i balans För att lyckas i rollen behöver du vara en trygg och stabil ledare som kan motivera, inspirera dina medarbetare och tycker om att samarbeta och arbeta med andra. Du är resultatorienterad, arbetar strategiskt och har en helhetssyn som gör att du ser både verksamhetens och individens behov. Erfarenhet av att arbeta inom demensområdet samt att leda andra chefer är meriterande. Vi erbjuder Hos oss får du möjligheten att vara en del av något större. Som enhetschef i Västerås stad får du en trygg arbetsgivare med tydliga värderingar och en stark värdegrund: Alltid bästa möjliga möte. Du får arbeta i en organisation som satsar på ledarskap och utveckling och som ger dig tillgång till flera stödfunktioner inom HR, ekonomi och verksamhetsutveckling. Till dig som ny chef inom Västerås stad erbjuder vi chefsintroduktion med olika utbildningar. Vi är även stolta över att alla våra chefer går vårt ledarskapsprogram för att utveckla förmågor att leda och utveckla både verksamhet och medarbetare. Vi tror på tillit och frihet under ansvar. Det innebär att du själv planerar din arbetsdag, har flextid och möjlighet att delvis arbeta på distans. Du blir en del av ett engagerat team där vi tillsammans arbetar för att skapa den bästa möjliga äldreomsorgen. Vi erbjuder dig ett nära stöd från chefskollegor, ekonom, hr-konsult, utvecklingsledare och med en verksamhetschef som coachar dig efter behov och tillfälle. Vi är en lösningsfokuserad ledningsgrupp som backar upp varandra, skrattar, och gör verkstad i våra åtaganden! Läs mer om möjligheter, karriärvägar och vårt erbjudande här: www.vasteras.se/jobbochkarriar Här blir du en del av något större! Med värme och respekt visar vi handlingskraft i det stora och det lilla. Vi lever vår värdegrund i mötet med varandra och de vi är till för. Varje dag, året runt ser vi till att Västerås fungerar. Tillsammans med dina ca 11 500 kollegor runt om i staden får du Sveriges viktigaste jobb. Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här:https://www.vasteras.se/jobbochkarriär (https://www.vasteras.se/jobbochkarriär) Ledarskap i Västerås stad Ledarskap i Västerås stad genomsyras av vår värdegrund: Alltid bästa möjliga möte. För att du som ledare ska få verktyg, kunna utvecklas och rustas i att leda genom Alltid bästa möjliga möte finns flera stadsövergripande satsningar. Vi är stolta över att alla chefer genomför vårt eget ledarskapsprogram. Allt för att utveckla förmågor att leda och utveckla både verksamhet och medarbetare. Som chef har du ett starkt stöd i vardagen av olika spetskompetenser som backar upp dig när du behöver. Vi har stödfunktioner inom HR, ekonomi, utveckling, kommunikation och digitalisering. Läs gärna mer: http://www.vasteras.se/naringsliv-och-arbete/jobb-och-karriar/vara-yrken/jobba-i-en-ledande-roll Övrig information I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Välkommen med din ansökan!
Om oss Funkisgruppen ABerbjuder insatser enligt SoL och LSS, placering i skyddat boende, familjehem, personlig assistans samt arbetsmarknadsinsatser.De olika pusselbitarna i vår verksamhet bidrar till att skapa en helhet för individen – Vi löser livspusslet! Om tjänsten Vår verksamhet inom skyddat boende växer och vi söker därför en Verksamhetschef med erfarenhet av företagsexpansion! Du kommer i din roll att ansvara för att bygga upp, utveckla, anpassa och leda arbetet i Nyköping. I rollen ingår även att stå på verksamhetens IVO-tillstånd. Våra verksamheter finns även i Stockholm och dess kringliggande regioner, med huvudkontor i Solna. I dina arbetsuppgifter ingår: • Att vara en nyckelperson i vår fortsatta etablering på marknaden • Att förhandla med fastighetsägare och myndigheter • Marknadsföring och nätverkande med uppdragsgivare • Ett helhetsansvar för att driva och utveckla verksamheten • Resultat- och personalansvar I tjänsten ingår även att arbeta operativt med verksamhetens placeringar för att säkerställa att arbetet bedrivs enligt företagets riktlinjer. Vem är du? Om du så här långt upplever att tjänsten verkar intressant så behöver du kunna bocka av nedan: Erfarenhet av företagsexpansion. Relevant högskoleutbildning, du är exempelvis socionom eller beteendevetare. Tidigare erfarenhet av arbete inom skyddat boende. Minst 12 månaders erfarenhet av arbetsledning med resultat-, personal och verksamhetsansvar. Möjlighet till flexibilitet i arbetstiderna. B-körkort Vi söker dig som har ett stort engagemang för personer i behov av stöd, och som vill kombinera det med att utveckla och bygga verksamhet. Det är meriterande om du även har arbetslivserfarenhet från socialt arbete, med personer i missbruk, beroende, eller som är avhoppare. Vi lägger därtill stor vikt vid personlig lämplighet. Är du vår nästa kollega? Välkommen med din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum.
Arbetsgivaren Colosseumgruppen startades 2018 med ambitionen att bli Sveriges bästa vårdgivare inom social omsorg. Idag driver vi fyra HVB-hem, stödboende och skyddat boende. Vi är en banbrytande aktör i branschen som vill förändra liv genom ett holistiskt synsätt och ett starkt engagemang. Hos oss får ungdomar stöd genom individanpassad behandling i en trygg och meningsfull miljö. Vår värdegrund bygger på kvalitet, respekt, trygghet och gemenskap – och vi ger aldrig upp om en ungdom. Arbetsbeskrivning Vi söker nu en trygg och engagerad föreståndare till vår verksamhet Virtus, som består av två enheter för pojkar (14-20 år) med sexuell beteendeproblematik. Vi bedriver övergreppsspecifik behandling med fokus på att förebygga återfall. Som föreståndare har du ett övergripande ansvar för att verksamheten följer tillstånd och regelverk. Du arbetar nära enhetschefen och rapporterar direkt till vd. Tjänsten innebär att leda det systematiska kvalitetsarbetet, upprätta och följa upp rutiner, samt säkerställa att vården är av hög kvalitet, trygg, individanpassad och väl dokumenterad. Föreståndaren ansvarar för lämplighetsbedömningar samt in- och utskrivningar, skol/praktiksamordning, myndighetskontakter samt relationer med vårdnadshavare och samarbetspartners. Föreståndaren följer upp och utvärderar ärenden kopplat till avvikelser och incidenter. Du följer också upp att givna vård- och behandlingsinsatser löpande matchar klienternas individuella behov. Arbetet är både operativt och strategiskt – med fokus på kvalitet, uppföljning och resultat. Krav Högskoleexamen om minst 180 hp, exempelvis socionom eller beteendevetare. Erfarenhet från HVB eller liknande verksamhet. Erfarenhet av ledarskap och kvalitetsarbete. Kunskap inom socialrätt (utbildning eller erfarenhet). God svenska i tal och skrift. God datorvana, särskilt i Office-paketet. B-körkort och tillgång till egen bil (enheterna ligger på landet). Utdrag ur belastnings- och misstankeregistret krävs. Kvalifikationer Vi söker dig som är trygg i din yrkesroll, värderingsdriven och har ett stort hjärta för unga i behov av stöd. Du trivs i verksamhetens kärna, är strukturerad, kommunikativ och flexibel. Du kan samarbeta effektivt, och trivs med en familjär stämning i högt tempo. Hos oss blir du en nyckelperson i ett engagerat team – med möjligheten att göra verklig skillnad. Kort fakta om jobbet Tillträde: september eller enligt överenskommelse. Plats: Uppsala och Knivsta med omnejd. Arbetstid: heltid måndag till fredag. Tillsvidareanställning efter 6 månaders provanställning. Övrigt: tjänstepension och friskvårdsbidrag erbjuds. Intervjuer sker löpande så ansök redan idag. För mer information om tjänsten eller för ett förutsättningslöst samtal, kontakta oss!
Vill du ha det bästa av två världar – ett kommunalt vård- och omsorgsbolag med korta beslutsvägar samt stora möjligheter att påverka? Vill du ta nästa steg i din ledarskapsresa och vara med och utveckla våra gruppbostäder inom LSS? Då ska du läsa vidare! Om tjänsten Som verksamhetschef ansvarar du för driften av gruppbostäder/servicebostäder som ligger i Sollentuna kommun. Till din hjälp har du enhetsansvariga i varje verksamhet som både arbetar operativt i verksamheten och med administrativa uppgifter. Du har fullt ansvar för personal, budget och resultat samt verkar för en god arbetsmiljö, hög trivsel bland medarbetare och hög kundnöjdhet. Du leder verksamheten nära, är lyhörd för medarbetares och brukares behov och arbetar aktivt för att skapa delaktighet och kvalitet i vardagen. I uppdraget ingår också samverkan med externa aktörer och myndigheter. Som verksamhetschef ingår du i affärsområdets ledningsgrupp tillsammans med andra verksamhetschefer inom gruppbostäder, servicebostäder, daglig verksamhet och vårt mobila HSL-team. Du har även stöd från våra stabsfunktioner inom HR, Kvalitet, Ekonomi, Kommunikation, IT och Fastighet. Hos oss får du arbeta i ett företag som har det bästa av två världar, då vi är något så ovanligt som ett kommunalt vård- och omsorgsbolag. Vi ägs av Sollentuna kommun vilket ger en trygghet och stabilitet samtidigt som vi drivs i bolagsform med korta beslutsvägar och en entreprenörsdriven kultur. Vi finns bara i Sollentuna vilket ger närhet till verksamheter, kollegor, ledning och stab. Vi har kollektivavtal och du har möjlighet att löneväxla till pension och semester. Utöver det har vi förmåner som generöst friskvårdsbidrag och Edenred lunchkortet (subventionerad lunch). Tjänsten är på heltid och en tillsvidareanställning, beroende på din bakgrund kan provanställning vara aktuellt, med tillträde enligt överenskommelse. Arbetstiderna är förlagt till vardagar och tillsammans med dina åtta chefskollegor bemannar ni arbetsledarjouren efter schema som verksamheterna kan nå kvällar och helger. Om dig För att lyckas i rollen ser vi att du har: - socionom eller beteendevetenskaplig examen, alternativt motsvarande högskola/universitetsexamen där socialrätt är en del av din utbildning - flera års erfarenhet av en arbetsledande funktion inom LSS - B-körkort - mycket god kunskap om LSS-lagstiftningen - goda kunskaper i tal och skrift i svenska språket - god datorvana och vana att använda digitala verktyg i det dagliga arbetet (t.ex. Word, PowerPoint, Outlook och verksamhetssystem) Det är meriterande om du idag står på ett IVO-tillstånd. Som person är du trygg i ditt ledarskap och van att se helheten. Du har lätt för att lösa problem, driver förändring och får med dig andra på vägen. Du planerar framåt, håller riktningen även när förutsättningarna förändras och arbetar målinriktat med god struktur. Du är initiativrik, tydlig i din kommunikation och bygger goda relationer med bland annat boende, medarbetare och beställare. Du har god självkännedom och leder med både engagemang och ödmjukhet. Om rekryteringsprocessen I den här rekryteringen kommer vi i slutet av rekryteringsprocessen använda oss av rekryteringstester som ett komplement till intervjuerna. För chefsroller genomför vi även bakgrundskontroll på slutkandidat innan anställningsavtal skrivs. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Före eventuell anställning behöver du lämna in ett utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation. Du behöver själv begära ut utdraget via polisens hemsida: Utdraget vi behöver heter "Kontrollera egna uppgifter". Detta ska i oöppnad kuvert lämnas in vid en ev. anställning. För dig med skyddade personuppgifter hänvisar vi till vår HR-enhet för vägledning i hur du ansöker. Du når HR via växeln på 08-128 240 00. Om SOLOM SOLOM är Sollentuna kommuns största utförare inom äldreomsorg och LSS. Vi bildades 2013 och är något så unikt som ett kommunägt vård- och omsorgsföretag. SOLOM är en av Sollentunas största arbetsgivare och finns idag på ett 30-tal platser i kommunen. Med glädje, engagemang och respekt arbetar vi varje dag för att hjälpa våra kunder att ha huvudrollen i sina liv. Läs mer om oss på http://www.solom.se
Du har säkert fått frågan "Vad jobbar du med?". I Bjuvs kommun ställer vi istället frågan "Vad jobbar du för?" Vi arbetar för utveckling, hållbarhet, jämlikhet och framtiden för att tillsammans forma ett helt samhälle. Vad jobbar du för? Inom Omsorg i Bjuv arbetar vi för kvalité, trygghet och trivsel. Vi är medskapare, vi är nyfikna och ser möjligheter i förändringsarbete. Vi arbetar tillsammans för att skapa en god vård och omsorg för invånarna i Bjuvs kommun. "Så har vi aldrig gjort förr" används som beröm. Vill du vill du vara med att forma ett samhälle tillsammans med oss? Sedan våren 2021 organiseras verksamheterna inom vård och omsorg i ett kommunalt helägt bolag, Omsorg i Bjuv AB, som på uppdrag av förvaltningen ska arbeta hälsofrämjande och förebyggande för de invånare som behöver våra insatser kan leva ett värdigt liv och känna välbefinnande. ARBETSUPPGIFTER Söker du ett meningsfullt och utvecklande uppdrag som enhetschef inom Område Funktionsstöd där du får möjlighet att driva utvecklingen av verksamheten? Ser du som ledare kopplingen mellan hög trivsel och kompetens hos medarbetarna och kvaliteten som levereras och högt förtroende hos dem vi är till för? Är du ledaren som tillsammans med kollegor och medarbetare hittar kreativa vägar för att ta verksamheten vidare och förbi utmaningar och hinder? Ser du misstag som en möjlighet till lärande? Har du målet i sikte? Och sist men inte minst får du människor med dig? Om ja, då är du välkommen med din ansökan! Uppdraget är enhetschef för bostad med särskild service för vuxna enligt LSS § 9:9 och boendestöd enligt SoL. Du kommer att ingå i ledningsgrupp inom Område Funktionsstöd som idag består av verksamhetschef, enhetschefer och verksamhetsutvecklare där förtroende och tillit i ett öppet klimat är av stor vikt och där du ges möjlighet att vara med och påverka utvecklingen. Som enhetschef inom Område Funktionsstöd är du nära din medarbetare för att leda och utveckla verksamheten genom att vara en tydlig och synlig ledare. Uppdraget innebär att du planerar, driver och följer upp verksamheten för att hålla en hög kvalitet i de tjänster som levereras. Uppdraget innebär även att driva arbetet med en hög grad tillit för att utveckla medarbetarna och en god arbetsmiljö. Som enhetschef ska du också driva en effektiv verksamhet utifrån budget och resurser, analysera och vidta eventuella åtgärder vid avvikelser. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har erfarenhet som ledare med för uppdraget relevant högskoleexamen. Vår verksamhet ska präglas av god kvalitet, trygghet och trivsel. Det innebär att du ska ha ett gott bemötande mot de personer som du möter i ditt arbete. De du träffar i ditt arbete ska känna sig trygga med stödet ifrån dig. Det arbete du utför innebär att du förmedlar förtroende till de du möter. Vår verksamhet präglas av inflytande och delaktighet för att bibehålla den enskildes självbestämmande och integritet. Därav behöver du arbeta bra med andra människor och relaterar till dem på ett smidigt och lyhört sätt. Du arbetar strukturerat, självständigt och uppnår resultat. Du är en person med tydligt verksamhetsfokus och intresse för utveckling. Ditt ledarskap präglas av prestigelöshet och god helhetssyn. Du leder, motiverar och ger befogenheter till andra för att nå gemensamma mål. Du leder med exempel, skapar laganda, engagemang och delaktighet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet samt din vilja och intresse för att skapa ett positivt arbetsklimat genom tillit och delaktighet för dina medarbetare. Vi ser gärna att du har kompetens, intresse och erfarenhet av arbete inom LSS verksamheter. Tjänsten kräver körkort. ÖVRIGT Välkommen med din ansökan, då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Vi undanber oss kontakt från andra annonsörer. För att kunna komma i fråga för en anställning i Omsorg i Bjuv AB, Bjuvs kommun ska ett utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Registerutdraget uppvisas först vid erbjudande om anställning. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare till en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Bjuvs kommun, där Omsorg i Bjuv är en del av koncernen, är en del av Familjen Helsingborg. Familjen Helsingborg är människor som möts, platser som stimulerar och sammanhang som utvecklar. Här växer både människor och företag. Känsla skapar Familjen Helsingborg. Vi är Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Klippan, Landskrona, Perstorp, Svalöv, Åstorp, Ängelholm och Örkelljunga. familjenhelsingborg.se
Vill du kombinera ditt ledarskap med ett meningsfullt uppdrag? Nu söker vi en driven verksamhetschef till vårt team. Vi söker nu en engagerad och trygg verksamhetschef till Skarpnäcksgårdens dagliga verksamhet inom Nytida. Här får du leda ett erfaret team, utveckla en kreativ verksamhet och vara med och göra verklig skillnad – varje dag. Hos oss får du: En tydlig värdegrund – du leder utifrån Respekt, Kunskap, Enkelhet och Ansvar. Starkt ledarstöd – tillgång till ledarskapsprogram, chefshandledning och pedagogiskt ramverk. Utvecklingsmöjligheter – genom vår utbildningsorganisation Lära. Kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag. Förmånsportal – med rabatter och erbjudanden. Om rollen Som verksamhetschef har du helhetsansvar för Skarpnäcksgårdens dagliga verksamhet enligt LSS. Det innebär att du leder både personal, kvalitet och ekonomi samt samarbetar med kommunen, närstående och andra aktörer. Du är en närvarande och operativ ledare som bygger vidare på det goda arbete som redan finns i verksamheten. Du arbetar nära ett erfaret team: en verksamhetsutvecklare, två gruppledare och två stödpedagoger – alla med stort engagemang och gedigen kompetens. Om Skarpnäcksgårdens dagliga verksamhet Skarpnäcksgården vänder sig till personer i yrkesverksam ålder som tillhör personkrets 1 enligt LSS. Här får deltagarna utvecklas genom individanpassade aktiviteter som speglar deras intressen och mål. Verksamheten har två inriktningar: - Arbetsinriktad del – arbete i secondhandbutik (i samarbete med Artikel 2), köks- och trädgårdsarbete, återvinning m.m. - Skapande och kultur – konst, musik, dans, sinnesstimulerande aktiviteter och studiebesök. Vi arbetar utifrån Nytidas pedagogiska ramverk – med tydliggörande pedagogik, lågaffektivt bemötande och alternativ och kompletterande kommunikation (AKK). Verksamheten ligger centralt i Skarpnäck med närhet till kollektivtrafik och grönområden. Vi söker dig som: Har relevant högskoleutbildning samt påbyggnad juridik (t.ex. socionom, beteendevetare, sjuksköterska). Du har minst två års dokumenterad erfarenhet av chefsuppdrag och goda vitsord kring ledarskap. Har haft eller har IVO-tillstånd för verksamhetsansvar inom LSS Har flerårig chefserfarenhet inom LSS-verksamhet, gärna inom entreprenad Har god kännedom om SoL, LSS, förvaltningsrätt, arbetsmiljö och dokumentation. Är coachande, tydlig, lösningsfokuserad och närvarande i ditt ledarskap. Har erfarenhet från daglig verksamhet och/eller bostäder med särskild service. Anställningsform Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning. Tillträde enligt överenskommelse. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Övrigt Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning (ändra vid behov) Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-08-15 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas inför en eventuell anställning För mer information kontakta: [email protected] Facklig kontakt: Vision, [email protected] Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. I den här processen genomför vi även bakgrundskontroller på slutkandidaten. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se
Vill du vara med och forma framtidens äldreomsorg i en kommun där tillit, hållbarhet och utveckling står i centrum? Vi söker nu två enhetschefer till vård och omsorg – en till ett av våra särskilda boenden och en till hemtjänsten. Båda rollerna är viktiga delar i vår ledningsgrupp, där vi tillsammans driver utvecklingen av våra verksamheter med fokus på kvalitet, innovation och invånarnytta. Vi är mitt i en spännande tid där vi utvecklar vår äldreomsorg i takt med nya krav och möjligheter. Med den nya socialtjänstlagen på plats växlar vi upp vårt arbete med förebyggande insatser och förbereder inför införandet av fast omsorgskontakt på våra särskilda boenden – en viktig satsning för ökad trygghet och kontinuitet för våra brukare. Samtidigt stärker vi medarbetarnas handlingsutrymme och skapar en arbetsmiljö där engagemang, initiativ och samarbete får ta plats. Här får du som chef vara med och forma en verksamhet i rörelse – där din kompetens, dina idéer och ditt ledarskap verkligen gör skillnad. I vår kultur präglad av öppenhet, tillit och prestigelöshet får du både stöd och frihet att växa. Välkommen till Simrishamns kommun! Kommunen där omgivningarna skapar guldkant i vardagen. Här blir du en del av något stort. Med ditt bemötande och engagemang spelar du en huvudroll i att göra vardagen bättre för våra kommunmedborgare. Närheten och litenheten är vår styrka, den skapar en familjär stämning, ger våra uppdrag bredd och dig goda möjligheter att utvecklas. Här bli du en del av något stort, men aldrig en i mängden. ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef ansvarar du för att leda, utveckla och följa upp din verksamhet. Du har ansvar för personal, arbetsmiljö, ekonomi och kvalitet, och arbetar nära dina medarbetare för att skapa en trygg och meningsfull vardag för våra brukare. Du ingår i vår ledningsgrupp för vård och omsorg, där du tillsammans med kollegor och avdelningschef driver utvecklingsarbetet utifrån ett tillitsbaserat ledarskap. Det innebär att du leder med förtroende, främjar delaktighet och skapar förutsättningar för att medarbetarnas kompetens och initiativ tas tillvara. Vi söker dig som är närvarande, prestigelös och har ett genuint intresse för att driva utvecklingsfrågor. Du leder i förändring inte som ett undantag, utan som ett normalläge och har förmågan att inspirera och skapa engagemang genom ett karismatiskt och tillitsfullt ledarskap. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Relevant högskoleutbildning inom exempelvis socialt arbete, vård, beteendevetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. • Förmåga att leda i förändring och skapa engagemang hos medarbetare. • God förmåga att planera, prioritera och fatta beslut i en komplex vardag. • Vana att arbeta med digitala verktyg. • B-körkort. Gärna erfarenhet av ledarskap, gärna inom vård och omsorg. Intresse för och gärna erfarenhet av att arbeta med tillitsbaserad styrning och ledning. ÖVRIGT Det här är inte vilket jobb som helst det är en möjlighet att påverka på riktigt. Som chef i Simrishamns kommun får du: • Vara med och träffa vår socialnämnd i exempelvis måldialoger, där dina perspektiv tas på allvar. • Delta i chefsnätverk och träffar under året där vi tillsammans lyfter frågor som rör våra kommuninvånare. • Tillgång till chefsutbildningar och kompetensutveckling som stärker dig i din roll. • En arbetsplats där tillit genomsyrar alla led och steg vi tar från politisk nivå till det dagliga arbetet i verksamheten. • Sammanfattningsvis har vi en kultur där vi satsar på våra chefer och där du får möjlighet att växa. Här kan du läsa mer om vårt erbjudande och våra förmåner https://www.simrishamn.se/om-kommunen/jobba-hos-oss/vart-erbjudande För dig med skyddade personuppgifter hänvisar vi till vår HR-enhet för vägledning i hur du ansöker. Oss når du via Kontakt Simrishamn 0414-81 90 00 Vi har gjort våra kanalval och tackar vänligt nej till kontakt från annons- och rekryteringsföretag.
Eksjö kommun är en trygg och levande kommun som välkomnar alla. Här finns stad och landsbygd med både historia och framåtanda. Här verkar den lilla entreprenören och de stora företagarna. Här finns en närhet som ger möjlighet till en meningsfull fritid. Kommunen är en av de största arbetsgivarna och med din hjälp vill vi att våra invånare ska kunna leva ett gott liv. Det når vi genom att samarbeta, arbeta hållbart och ta vara på din kompetens och ditt engagemang. ARBETSUPPGIFTER I rollen som enhetschef inom funktionshinderomsorgen i Eksjö kommun leder, utvecklar och följer du upp verksamheten för att nå uppsatta mål. Kvalitet, brukarfokus och en hållbar ekonomi är centrala delar som går hand i hand i ditt uppdrag. Ditt uppdrag som enhetschef omfattar totalt tre boenden inom SoL och LSS. Du leder verksamheten med ansvar för brukare, budget, personal och arbetsmiljö. Du blir en viktig del av en aktiv och positiv ledningsgrupp, där vi teambaserat driver verksamhetsgemensamma frågor utifrån ett helhetsperspektiv. Tillsammans med chefskollegor och administratörer inom funktionshinderomsorgen verkar ni i våra nya gemensamma lokaler centralt i Eksjö. Med stöd från din chef, chefskollegor, administratörer, ekonom, HR, verksamhetsutvecklare och andra stödfunktioner får du goda förutsättningar att lyckas i ditt uppdrag. Som ny enhetschef får du en noggrant planerad introduktion och tillgång till kommunens chefs- och ledarutvecklingsprogram. Vi erbjuder dig kontinuerlig kompetensutveckling och mentorskap för att du skall få en stabil grund att stå på i din chefsroll. Målet med våra insatser är att varje individ ska få möjlighet till att leva ett självständigt, tryggt och meningsfullt liv - med stöd utifrån sina unika behov och förutsättningar. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomutbildning, eller annan av arbetsgivaren bedömd relevant högskoleutbildning. Du har en kandidatexamen där socialrätt är en del av den relevanta utbildningen. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbetsledning inom SoL och/eller LSS verksamheter. Erfarenhet av budget och personalansvar ser vi som meriterande. Som chef är du strukturerad och organiserad. Du har lätt för att skapa goda relationer, kommunicera och samarbeta med andra. Du ser helheter och ditt ledarskap skapar delaktighet, utveckling och ansvarstagande i organisationen. Du har förmåga att analysera och prioritera, för att fatta såväl kortsiktiga som långsiktiga beslut. Som person är du ansvarstagande, utvecklings- och samarbetsorienterad samt trygg i dig själv. Du tar egna initiativ och har en god förmåga att organisera och prioritera ditt arbete. För att trivas i rollen som enhetschef har du ett lösningsfokuserat förhållningsätt med fokus på kvalitet. Givetvis brinner du för arbetet med människor och vill göra verklig skillnad i människors vardag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Har du frågor om tjänsten är du välkommen kontakta Marcus Nylander, funktionschef, via mejl -ange om du önskar att bli uppringd för samtal. Förstaintervjuer kommer att ske någon gång under vecka 33, den 12, 13, 14 eller 15 augusti. Om man går vidare i rekryteringsprocessen kommer andraintervjuer att ske under vecka 34, eftermiddag den 20 eller 21 augusti. ÖVRIGT Om du är den vi söker och du tycker att tjänsten är intressant, så ser vi fram emot din ansökan. Du ansöker lättast via länken i annonsen. Blir du kallad till intervju behöver du kunna styrka din identitet på något av följande tre sätt: - Pass - Nationellt ID-kort som visar medborgarskap - ID-kort kombinerat med personbevis där medborgarskapet framgår. Är du medborgare i land utanför EU/EES behöver du även visa upp ett giltigt uppehållstillstånd och/eller arbetstillstånd i Sverige Eksjö kommun har före annonsering redan gjort val av annonseringskanaler och undanber oss därför kontakt från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Nereby har verksamhet i Harestad och i Bergsjön. Vi bedriver differentierad och högkvalitativ skol-, vård- och behandlingsarbete. Verksamheten inbegriper en mängd professioner, såsom lärare, behandlingspedagog, psykolog, sjuksköterska med flera. SiS ungdomshem Nereby tar emot såväl skolpliktiga som icke skolpliktiga pojkar och flickor med psykosocial problematik samt kriminalitet och missbruk. Arbetsbeskrivning Nereby söker omgående en enhetschef som kan stärka upp sommarbemanningen och några månader framåt. Som enhetschef ingår du i ledningsgruppen och fattar beslut inom budget samt ansvarar för persoanlfrågor. Vid din sida har du en gruppledare samt övriga kollegor som sammarbetar för att nå institutionens gemensamma mål. Du kommer att täcka behovet av ledning på hela institutionen och du behöver vara bekväm med att fatta beslut som ibland kan vara svåra. Du rapporterar till institutionschef och ingår i daglig styrning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av ledning och omställningsarbete. Detta är en chans att utvecklas i ditt ledarskap. Kvalifikationer På SiS månar vi om ett gott ledarskap. Det innebär att du som chef och ledare tar ansvar för helheten, agerar som en god förebild, driver utveckling, främjar ett gott samarbete och är tydlig i din kommunikation. Läs mer om vårt ledarskap. Du ska också ha: • Adekvat utbildning, kandidatexamen inom personal, beteende eller vårdvetenskap med 180 högskolepoäng. • Arbetslivserfarenhetc av männiksor i utsatt situation samt erfarenhet av ledning och styrning, har du erfarenhet av omorganisering är det meriterande. • Kommunikativ, med god förmåga att uttrycka sig väl, i tal såväl som i skrift, på svenska. Anställning: Då vi är i en omorganisering och ser över vårat behov av extra persoanl till ledning och styrning är detta en chans för dig att kunna bidra med extra kompetens till vår omorganisering på Nereby. Tjänsten är en visstidsanställning med tillträde omgående till och med den sista december 2025. Med staten som arbetsgivare ingår en rad förmåner, läs mer om dessa här: https://www.stat-inst.se/jobba-hos-oss/formaner/ Ansökan: Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 10/7. Tester och arbetsprover kan komma att ingå i rekryteringsprocessen. SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.
Enhetschef till Odensala HVB och Sunnersta HVB Övergripande information Omsorgshuset i Stockholm AB är en etablerad koncern inom vård och omsorg. Sunnersta HVB och Odensala HVB utgör båda en del av vår organisation. På våra HVB erbjuder vi en positiv och inkluderande miljö till vuxna personer med psykisk sjukdom. Vi har engagerad, erfaren personal med låg personalomsättning. Vi söker nu en kompetent föreståndare för att leda verksamheterna på våra två HVB- hem. Som föreståndare kommer du att ha en nyckelroll i att skapa en trygg och stödjande miljö för våra boende. Odensala HVB har plats för elva klienter och ligger naturskönt mellan Knivsta och Märsta. Sunnersta HVB har plats för tretton klienter och ligger i ett bostadsområde i Uppsala. Som föreståndare är du anställd 50 % på vardera HVB och fördelar din tid där emellan. Du förväntas också åka till huvudkontoret i Älvsjö med jämna mellanrum. Arbetstid är främst kontorstider, men även kvällar och helger kan förekomma. Arbetsuppgifter: - Du ansvarar för att följa gällande lagar och regler - Du har personalansvar och gör allt för att främja en positiv arbetsmiljö, så att personalen sen kan utföra sitt jobb på bästa sätt. - Du utför kontinuerligt kvalitets- och utvecklingsarbete - Du ansvarar för verksamhetsutvecklingen och utgår från verksamhetens bästa i alla dina beslut. - Du sköter samverkan med olika externa parter och myndigheter för att säkerställa bästa möjliga stöd och vård. - Du är strukturerad och organiserad Krav Socionom med minst 2 års chefserfarenhets och har arbetat på HVB tidigare. Vi ser gärna att du har stått på tillstånd tidigare. Körkort Meriterande Vidareutbildning, tex inom KBT, MI, HR/arbetsmiljöfrågor. Personlighet Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet och ett genuint intresse för målgruppen. Du som söker tjänsten är samarbetsvillig, empatisk och lyhörd, med förmåga att skapa förtroendefulla relationer. Du har en bra och tydlig kommunikationsförmåga och kan arbeta i team. Du är även flexibel, lösningsorienterad och prestigelös, så du har inget emot att hoppa in och hjälpa till där du ser att det behövs! Vi ser fram emot att välkomna en ny kollega som delar vårt engagemang för att skapa en meningsfull tillvaro för våra klienter på Odensala HVB och Sunnersta HVB.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 79 jobb