Enhetschef öppenvård, familjebehandling och resurs inom område barn, IFO

Har du idéer för framtiden och drivs du av utmaningar? I Haninge får du utvecklas tillsammans med trygga kollegor som vill göra skillnad redan idag. Just nu pågår ett av de mest ambitiösa förändringsarbetena i vår kommuns historia. Vi bygger en ny stad, cirka 20 minuter från Söder. Följ med på vår resa.    Hos oss på social- och äldreförvaltningen får du vara med och bidra till ett bättre liv för de vi är till för. Tillsammans med oss kommer du få vara med och skapa rätt förutsättningar och hitta nya lösningar för att klara vårt uppdrag med god kvalité idag och i framtiden. Här ansvarar vi för livets hela resa inom individ- och familjeomsorg, stöd och service till personer med funktionsnedsättning och för omsorg och stöd i olika former till kommuninvånare, över 65 år. Vill du tillsammans med oss bidra till ett bättre liv? Välkommen att utmanas och utvecklas med oss I vår anpassning inför framtidens socialtjänst har vi påbörjat en andra linjens socialtjänst där Område Barn är ett av fyra områden. Vi möter barn med behov av samordnade och omfattande insatser som föregås av ansökan och utredning – biståndsbeslut. Med starkt målgruppsfokus utreder och samordnar vi insatser utifrån evidens- och kunskapsbaserade metoder och i samverkan med andra samhällsaktörer. Område Barn består av enheter inom utredning, familjehemsvård/kontaktverksamhet, öppenvård samt administrativa uppdrag och andra stödfunktioner. Nu söker vi två enhetschefer till öppenvården som vill vara med i den fortsatta utvecklingen av verksamheten. Du ingår i områdets ledningsgrupp och rapporterar direkt till områdeschefen.  Ditt uppdrag Som enhetschef har du ansvar för verksamhet, personal, arbetsmiljö och ekonomi. Du leder och fördelar det dagliga arbetet med ansvar för kvalitet och verksamhetsutveckling och bidrar till en fungerande samverkan internt och externt. Som enhetschef inom öppenvården utvecklar du tillsammans med medarbetarna våra olika öppenvårdsinsatser som vänder sig till barn, ungdomar och deras familjer och säkerställer att våra insatser grundas på kvalitet och evidens. Du är nyfiken på och uppmuntrar medarbetarnas kreativitet som en del av vår verksamhetsutveckling. Enhetschef Öppenvård-familjebehandling: Enheten består av behandlare som idag organiseras i två olika grupper och lokaler. Vi planerar att utöka med familjebehandlare och erbjuda mer intensiva insatser hemma hos familjerna. Du kommer vara med i utformningen av intensivbehandlarnas arbetssätt och implementering tillsammans med myndighetschefer och kommer handleda behandlarna i arbetet. Enhetschef Öppenvård-resurs: Enheten kommer bestå av tre huvudområden varav SIG är ett. Som chef för SIG samordnar du arbetet, samverkar med externa aktörer samt främjar en samverkan internt så arbetet med målgruppen "att lämna kriminalitet" hålls ihop inom kommunen. Det andra området är Gröna Huset som är en skolverksamhet i samarbete med utbildningsförvaltningen. Det tredje området planeras bli en resurspool med socialsekreterare som kommer ärendehandledas av den chef där de har uppdrag. Du kommer vara med i utformningen av resurspoolens arbetssätt och implementering tillsammans med myndighetschefer. Uppdraget som chef i Haninge kommun innebär generellt att vara en förebild och se helhetsuppdraget - att vi arbetar för våra medborgare- vara lojal mot verksamhetens mål och fattade politiska beslut, liksom att följa arbetsgivarens riktlinjer, värderingar och policys. Chefsuppdraget innebär även att ha mod att utmana till förändring genom att uppmuntra nya idéer, kreativitet och driva ständiga förbättringar. Det här söker vi hos dig Socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Mångårig erfarenhet inom myndighetsutövning barn/unga. Goda kunskaper om relevant lagstiftning  God förmåga att organisera och strukturera arbetsuppgifter Tidigare erfarenhet av öppenvård och kunskap om arbetssätt och metoder relevanta för målgruppen (Öppenvård-resurs) Erfarenhet av behandlingsarbete och meriterande med terapeutisk vidareutbildning motsvarande steg 1 (Öppenvård-familjebehandling) . Det är meriterande om du har tidigare chefserfarenhet med ansvar för verksamhet, personal, arbetsmiljö och budget. Du har ett engagemang för barn och unga och är intresserad av metod- och verksamhetsutveckling. Du är lyhörd med ett coachande förhållningssätt och motiveras av att få andra att växa. Du förväntas kunna arbeta självständigt och ha en hög initiativförmåga. Du har en god förmåga till reflektion och analys samt kan motivera och fatta beslut.  Gott professionellt bemötande mot våra klienter, samarbetspartners och varandra är viktigt för oss. Vi står inför en spännande omställning som kommer kräva förändrade arbetssätt och där öppenvården kommer ha en betydande roll. Därför behöver vi chefer som driver förändring och har förmåga att skapa flexibla lösningar.  För att axla chefsuppdraget ser vi att det är viktigt att du tar ansvar och kan prioritera samt att du vågar såväl fatta beslut som be om hjälp. Du är prestigelös, står för ditt ord, vågar berätta om egna misstag och uppmuntrar och inspirerar dina medarbetare genom att arbeta tillsammans med dem mot era gemensamma mål.    För att klara uppdraget som chef hos oss på bästa sätt behöver du vara en empatisk person med god samarbetsförmåga som är duktig både på att skapa relationer och ha en tydlig kommunikation. Vi ser även att du är modig, kreativ och flexibel i ditt ledarskap. Det här kan vi erbjuda dig Hos oss får du ett utvecklande arbete som engagerar och utmanar, tillsammans med kunniga kollegor och erfarna chefer. Vi sitter i ljusa trevliga kontorslokaler med goda parkeringsmöjligheter och närhet till köpcentrum, restauranger, naturområde med bad, skid- och löpspår, samt till Handens pendeltågsstation, endast 20 minuter från Söder. Vi har fri tillgång till gym i kommunhuset, rökfri arbetstid, friskvårdsbidrag, årsarbetstid, klämdagar samt möjlighet till semesterväxling. Välkommen med din ansökan!  Vi genomför bakgrundskontroller vid samtliga chefsrekryteringar. Dessa genomförs av upphandlad extern leverantör och sker i slutskedet av rekryteringsprocessen.  Haninge kommun ser mångfald som en styrka och välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering.

15 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Enhetschef till barn- och ungdom öppenvården

På plats i verkligheten! Tycker du att det är stimulerande när det händer mycket och trivs i förändrings- och utvecklingsprocesser? Har du precis som vi ett högt engagemang för barn och ungdomars bästa? Då vill vi att du söker denna tjänst! Vi erbjuder dig ett spännande arbete där du verkligen får vara med och driva utveckling! Vi är öppna för förändring och är redo att fortsätta att utveckla våra metoder och arbetssätt utifrån omställningen till den nya socialtjänstlagen. Det ställer krav på mod, idérikedom och framåtanda men är du erfaren inom yrket, nyfiken, kreativ och tycker om utveckling – då kommer du trivas hos oss! Om arbetsplatsen Barn- och ungdomsenheten, 0-20 år, består idag av cirka 50 medarbetare uppdelade i en myndighetsdel och en öppenvård med två enhetschefer. Vi söker nu en enhetschef till öppenvården. Enhetschefen kommer att leda barn- och ungdomsenhetens öppenvård och tillsammans med enhetschefen för myndighetsutövning ha ett gemensamt ansvar över klientprocessen för att individer i behov av stöd ska få rätt hjälp och stöd. Öppenvården består av familjebehandlare/familjepedagoger, fältassistenter, familjecentral, stödboende, Mini-Maria, familjerätt och placeringsgruppen där familjehemsvården ingår. Enheten har cirka 30 medarbetare samt två gruppchefer.  Vi har flera utvecklingsprojekt på gång där vi inför familjeorienterat arbetssätt, SSPF - Skola socialtjänst, polis och fritid i samverkan och SIG - sociala insatsgrupper samt skolsociala team.   Arbetsuppgifter Som enhetschef har du ansvar för din enhet i form av kvalitets-, personal- och ekonomiansvar. Du sitter i avdelningens ledningsgrupp och rapporterar till avdelningschef. Tillsammans med den andra enhetschefen leder du barn- och ungdomsenhetens ledningsgrupp. Du driver, utvecklar och följer upp verksamheten utifrån uppsatta mål tillsammans med gruppchef och medarbetare.  Ett viktigt område är kompetensförsörjningen och att genuint arbeta med arbetsmiljöfrågor för att fortsätta utveckla den bästa arbetsplatsen. Det här söker vi hos dig För att lyckas i rollen har du: • socionomexamen • bred erfarenhet av arbete med familjer och/eller ungdomar inom öppenvård och/eller myndighetsutövning • flera års chefs- eller ledarerfarenhet, med fördel inom barn- och ungdom • erfarenhet av att ha utvecklat och infört förebyggande insatser • god kunskap om samverkande myndigheters verksamhet • goda kunskaper och erfarenhet av att arbeta systematiskt med både kvalitets- och arbetsmiljöarbete • goda kunskaper i socialtjänstlagen • god förmåga att uttrycka dig i såväl tal som skrift på svenska • datorvana och förmåga att snabbt kunna ta till dig nya IT-system Det är meriterande om du har: • kunskap om familjeorienterade arbetssätt • kunskap om familjerätten • kunskap om familjehemsvård • erfarenhet uppföljning och utvärdering, exempelvis FIT • erfarenhet av skolsociala team, sociala insatsgrupper och/eller SSPF skola, socialtjänst, polis och fritid i samverkan Som person gillar du att arbeta mot mål och du skapar engagemang och delaktighet för att få med dig medarbetare mot gemensamma mål. Du är nyfiken, lösningsorienterad och ser och använder dig av medarbetarnas styrkor för att utveckla självledarskap och verksamheten. Du har en strategisk förmåga och förståelse för effektivitet ur ett ekonomiskt perspektiv och är van att leverera resultat. Som ledare är du stabil och coachande, naturligt kommunikativ och tydlig i din ledarroll. Du förstår innebörden av att vara ett gott föredöme och ser till verksamhetens bästa. Du anpassar din ledarstil efter person och situation på ett smidigt och lyhört sätt samtidigt som du konstruktivt kan utmana, ta tag i svåra situationer och fatta nödvändiga beslut. Du har en strategisk förmåga och i stressade situationer behåller du ett realistiskt perspektiv och fokuserar på rätt saker. Du leder utifrån en helhetssyn. Information om tjänsten Tillträde: enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: Heltid Antal lediga befattningar: 1 Ref. nr: SON/2024/0260/023   Det här erbjuder vi dig! Välkommen till Nynäshamn – skärgårdens pärla, en unik plats i Stockholms län. Du kommer till en tillväxtkommun som befinner sig i en spännande utvecklingsfas där befintliga arbetsmetoder och förhållningssätt utmanas och ett genomgripande och väl förankrat förändrings- och utvecklingsarbete pågår. Vår nya vision för Nynäshamns kommun är framtagen för att möta framtidens behov av ökad service och kvalitet till kommunens invånare och företagare. Den utvecklingsresa som sker ger dig stora möjligheter till utmaning, utveckling och att göra skillnad! Välkommen till Nynäshamn!

12 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Enhetschef till socialtjänstens Öppenvård

På Norrtälje kommun är vi stolta över att vara en del av samhällets demokratiska grund och att vara en del av våra invånares så viktiga vardag. I vår breda verksamhet med våra kunskaper och erfarenheter, har vi en gemensam drivkraft – vi vill få människor och möjligheter att växa. Vi är stolta över varandra och hur vi tillsammans berikar livet för våra invånare.  Om tjänsten Socialt arbete- På riktigt! Hos oss ska vår värdegrund - invånaren först, allas lika värde och höga förväntningar – vara grunden vi står på för att tillsammans göra skillnad för våra invånare. Målen sätts utifrån behoven och vi har modet att följa utveckling och förändring – allt för att bedriva socialt arbete på riktigt!  Som enhetschef kommer du ha personal, budget och verksamhetsansvar. Du är genuint intresserad av systematiskt kvalitetsarbete och förstår vikten av att arbeta nära övriga enheter för att driva avdelningen och förvaltningen framåt.  Du leder arbetet tillsammans med två gruppledare och ni ansvarar tillsammans för att involvera medarbetare till att möta upp och klara uppdraget att driva en öppenvård med hög kvalité. Du är en del i avdelningens ledningsgrupp och där avdelningens enhetschefer tillsammans i nära samarbete leder förvaltningen framåt. Du vill liksom vi ge det bästa till våra invånare!    Arbetsbeskrivning Tillsammans med dina gruppledare och medarbetare säkerställer du att arbetet drivs med hög kvalité och säkerhet inom förvaltningen. Du motiveras av möjlighet att vara i förändring och har modet att genomföra det som krävs för att möta upp behov och förändrad lagstiftning. Du tar ansvar för helheten och har höga förväntningar på dig själv och dina medarbetare. Du arbetar med hög grad av tillit och engagemang.  Du förstår vikten av god samverkan både inom och utom förvaltningen och har förmågan att engagera och involvera, allt för att möjliggöra bästa möjliga socialtjänst för de som behöver oss. Du har en förståelse för varför mod, tillit och kärlek (engagemang) är viktigt på arbetet. Att du är trygg med att det enda konstanta är förändring tar vi som självklart.    Utmaningar Vi har påbörjat resan i att bygga Framtidens socialtjänst i Norrtälje kommun och behöver dig som har modet att gå före och visa vägen. Vi har höga förväntningar på våra chefer och tror att med en riktigt bra ledare som verkligen bryr sig, lyssnar på sina medarbetares idéer och förstår hur viktigt det är att alltid sätta invånaren i första rummet, är hur vi skapar och gör verklig skillnad för våra invånare.    Kvalifikationer • Du har en bakgrund som socionom eller annan likvärdig högskoleexamen med relevans för att leda arbetet med behandling inom kommunal socialtjänst, med såväl barn som vuxen. • Du har dokumenterad kunskap inom våld i nära relation. • Du har chefserfarenhet och kunskaper inom arbetsmiljö samt arbetsrätt. • Du har erfarenhet av myndighetsutövning och är väl insatt i sociallagstiftningen. • Du har flerårig erfarenhet av socialt arbete. • Du har intresse och förståelse för ekonomi och styrning och har en bred analytisk förmåga för att kunna göra bedömningar. • Vidare har du en hög grad av flexibilitet, god förmåga till mentalisering och trivs att jobba i team.  Vi uppskattar att du förstår skillnaden mellan chef och ledare. Du vågar styra och du har erfarenhet av att leda genom andra. Du gillar struktur, är noggrann och förstår varför detta är viktigt för dina medarbetare. Du ser svårigheter som utmaningar att hitta lösningar på. Du bryr dig, på riktigt.  Vi  söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.   Om arbetsplatsen Vår öppenvård har en naturlig nyckelroll i vårt arbete att stötta och hjälpa invånare i behov av förändring och stöd framåt. Arbetet utförs i hög grad utifrån biståndsbeslut enligt SoL till både barn och vuxna då vi tror på att se till helheten. Enheten har en hög kompetens och arbetar utifrån evidensbaserade metoder. Öppenvårdsenheten utför i hög grad biståndsbeslutade insatser inom behandling och stöd för barn, unga och familjer samt vuxna inom skadligt bruk och beroende. Här finns Mini Maria, behandling för våldsutsatta och våldsutövare, ungdomsbehandlare, SIP-samordning, behandlare i nära samarbete med andra så som BVC, skola, psykiatri, polis. Enheten utför även biståndsbedömd och icke biståndsbedömd gruppverksamhet. Enheten har hög kompetens inom evidensbaserade metoder.  Vi hoppas att rollbeskrivningen gjort dig nyfiken. Vi erbjuder våra anställda kontinuerlig kompetensutveckling, semesterväxling, löneväxling och friskvårdsbidrag. Vi arbetar med hög grad av tillit och det finns möjlighet till distansarbete. Men framförallt erbjuder vi ett stimulerande arbete i en spännande, modig och inspirerande förvaltning där vi alltid vill lite mer.    Anställningsform  Tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas.  Tjänsten är på heltid och tillträde enligt överenskommelse.  Urvalsarbete och intervjuer sker löpande under annonseringstiden.     Om oss Vi är Norrtälje – en kommun där gamla traditioner möter nya idéer. Där närheten till storslagen natur och storstadspuls finns inom räckhåll. Här är vi drygt 3 400 medarbetare som varje dag arbetar för att våra drygt 66 000 invånare ska få leva i ett tryggt och välmående samhälle. Här vill vi göra plats för olika perspektiv, tankar och behov. Vi vill hjälpas åt och dela lärdomar, framgångar och glädje medan vi tillsammans utvecklar Norrtälje kommun. Läs gärna mer om vår värdegrund Invånaren först - Allas lika värde - Höga förväntningar och Vår vision Global livsstil – lokalt liv Vi erbjuder mindre hyreslägenheter under det första året på din nya anställning – så att du i lugn och ro får tid att hitta din drömbostad. Närheten till Stockholm, Uppsala, Arlanda och Kapellskär gör att resten av världen alltid finns inom räckhåll. Norrtälje kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser positivt på om du är finsktalande eller om du kan något av minoritetsspråken alternativt annat språk. Ansökningshandlingar till denna tjänst är att betrakta som offentliga handlingar som vi kan komma att lämna ut på begäran. Vi har valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med försäljare av rekryteringstjänster.

12 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024
Enhetschef till stöd- och utredningsenheter

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun! ARBETSUPPGIFTER Är du vår nästa enhetschef till våra stöd- och utredningsenheter? Vi söker dig som vill göra skillnad för barn och unga och som vill utvecklas tillsammans med verksamheten. Vårt gemensamma uppdrag på enheterna är att ha ett teambaserat förhållningssätt och en tillgänglig socialtjänst som arbetar tidigt och förebyggande utifrån den enskildes behov. Vi arbetar utifrån fyra fokusområden; Tidiga och samordnade insatser, Trygga hemmaplanslösningar, Tillitsfull och rättssäker socialtjänst samt Robust och flexibel organisation. Totalt består Stöd och utredning av fyra enheter med ett gemensamt ansvar för myndighetsutövning inom lagrummen SoL (socialtjänstlagen) och LVU (Lagen om vård av unga). Enheterna har ca 50-talet socialsekreterare, fyra enhetschefer och två specialister i socialrätt. Som enhetschef har du personal-, budget-, verksamhets- och arbetsmiljöansvar inom enheten och din uppgift är att leda och utveckla verksamheten i linje med lagstiftning och nämndens uppsatta mål. I chef- och ledarskapet förväntas du ta ett gemensamt ansvar för avdelningens myndighetsutövning i nära samverkan med dina chefskollegor, specialister och socialsekreterare Inför ditt chefsuppdrag erbjuder vi dig utbildning kring att vara chef i Växjö kommun och du kommer ha tillgång till en mentor under din chefsintroduktion. Under din anställning kommer det att erbjudas kontinuerlig ledarskapsutveckling både i form av stöd från kollegor och externa handledare. Din närmaste chef är avdelningschefen och din placering är på vårt kontor i Växjö centrum. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen kombinerat med erfarenhet av myndighetsutövning enlig SoL och LVU samt erfarenhet av samverkan med individutskott och domstolar. Vi ser gärna att du även har tidigare erfarenhet som chef, alternativt annan form av ledande eller handledande uppdrag inom verksamhetsområdet. I och med omställningen till ny socialtjänstlag så söker vi en chef och ledare som kan driva en omställning med mod och prestigelöshet där historia och traditionella arbetssätt utmanas. Som chef arbetar du aktivt för att skapa goda förutsättningar för såväl enskilda medarbetares som gruppers prestation, arbetslust, trivsel och utveckling. Du är erkänt duktig i hur du kommunicerar med andra, både i budskap och att läsa av andra. Du är lugn och trygg i både din kompetens och i ditt ledarskap. Du har visat att du oavsett situation bibehåller din förmåga att fatta beslut. Vi förutsätter att du har god datorvana och kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Körkort är ett krav då förflyttning med bil sker i tjänsten. Inledande intervjuer är planerade den 15/5. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vi erbjuder dig en arbetsplats där du får utföra samhällsviktiga, intressanta samt utvecklande arbetsuppgifter. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba i Växjö kommun på Så jobbar vi i Växjö kommun - Växjö kommun (vaxjo.se). Ansökan sker enbart via Offentliga jobbs rekryteringsverktyg (www.offentligajobb.se). Medtag utbildningsbevis vid intervju. Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av till exempel ålder, kön och etnicitet. Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.

10 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Enhetschef till stödboende för vuxna med beroendeproblematik

Om Friab Vi verkar för att förändra livet för barn, unga och vuxna som behöver omsorg, omtanke och behandling som leder till positiv förändring. Med hög kompetens, stort engagemang och ett varmt bemötande arbetar vi för att skapa en positiv miljö med individen i fokus. Friab grundades år 2001 och består av flera specialiserade verksamheter som tillsammans utgör en organisation med stor bredd.Friab ansvarar för driften enligt avtal med uppdragsgivaren, Linköpings kommun. Vi är ett företag med stort engagemang och ambitioner! Vi har idag verksamheter där vi erbjuder bland annat stöd och behandling för personer med beroendeproblematik och har goda interna resurser och nätverk så att du som chef ska få stöd i ditt uppdrag. Vi arbetar med evidensbaserade och beprövade arbetssätt/metoder, serviceanda och stark tro på individers egna resurser. Om verksamheten Verksamheten drivs av Friab på uppdrag av Linköpings kommun ochomfattar två enheter i centrala Linköping med sammanlagt 28 platser. Enheterna erbjuder stöd dygnet runt till personer med långvarig beroendeproblematik däräven psykisk problematik och ohälsa kanförekomma.Syftet är att ge stöd med inriktning på rehabiliterande och stödjande insatser för att ge så goda förutsättningar som möjligt för enskilda att på sikt hantera ett ordinärt boende. I arbetet ingår att nätverka och samverka med viktiga aktörer för att skapa en helhet och bästa förutsättningar för individer att upprätthålla en drogfrihet. Varje enhet kommer att ha en funktion som ansvarar för att samordna insatser för individerna. Om tjänstenI rollen som enhetschef hos oss ska du tillsammans med verksamhetsområdeschefenutveckla och driva en kvalitetsstyrd verksamhet genom verksamhetsnära arbete med fokus på utveckling och efterlevnad av avtal. Som enhetschef ansvarar du för att skapa en trygg miljö med tydlig struktur och förutsägbarhet som driver utvecklingen för de enskilda individernaframåt. Du ansvarar för,leder ochfördelar det dagliga arbetet på enheterna samt säkerställer att verksamheten håller god kvalitet. Som enhetschef rapporterar du till verksamhetsområdeschefen och ingår i ett team med övriga enhetschefer.Exempel på arbetsuppgifter: Övergripande ansvar för löpande dokumentation och systematiskt kvalitetsledningsarbete Ansvara för att avtal med beställaren efterlevs, delge information och delta vid avtalsuppföljningar Organisera arbetet så att det är ändamålsenligt och uppfyller målsättningen med uppdraget Arbeta målinriktat mot, och utvärdera, uppsatta mål Omvärldsbevakning gällande sådant som påverkar verksamhetens inriktning Ansvara för att verksamheten drivs i enlighet med lagar och föreskrifter Implementera, vidareutveckla och utvärdera metoder och arbetssätt kring de enskilda Kontakt med berörda samarbetsparter och andra enheter inom Friab Tjänstens omfattning är 100% medtillträde enligt överenskommelse. Om dig vi söker Vi söker dig som med trygghet, ödmjukhet och kunskap vill stödja människor att leva ett så självständigt liv som möjligt. Det är viktigt att du trivs med att arbeta med verksamhetsnära frågor och har ett engagemang för målgruppen. Du har lätt för att skapa förtroendefulla relationer samtidigt som du kan sätta gränser. Som person är du engagerad och ansvarstagande med förmåga att arbeta självständigt såväl som i team. Du är tydlig, har hög integritet och är professionell och respektfull i ditt bemötande.Du har arbetsglädje, gillar ett tidvis högt tempo och är lösningsorienterad. Du är prestigelös och tycker om att lära dig nya saker. Du ser och uppmärksammar medarbetare och ger dem förutsättningar att växa i sina roller. Du har tillit och är inte rädd för att delegera ansvar och arbetsuppgifter.Relevant högskoleutbildning, såsom socionom eller annan utbildning som prövas likvärdigsamt tidigare erfarenhet av målgruppen och beroendeproblematikär ett krav. Det är en merit om du har erfarenhet av attarbeta med evidensbaserade metoder(EBP). För oss på Friab är det viktigt att vara en attraktiv arbetsgivare och vi erbjuder bland annat förmånliga friskvårdsbidrag för alla anställda. Vi är en organisation med möjlighet till handledning, professionell utveckling och framtida utmaningar. Sök tjänsten senast 2024-05-16 Rekrytering kommer att ske fortlöpande under ansökningstiden, så sök tjänsten redan idag ! Som ett led i rekryteringsprocessen kommer även personlighetstester att tillämpas. Den som erbjuds anställning skall enligt lagen om registerkontroll lämna utdrag ur rikspolisstyrelses belastningsregister.

5 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024