Fastighetschef/Fastighetsdirektör

Sök bland 37 lediga jobb som Fastighetschef/Fastighetsdirektör och börja ditt nya yrkesliv idag!

Marknadsområdeschef till Riksbyggen - Fastighetsförvaltning Norr
AxÖ Consulting AB
Fastighets- och förvaltningschefer

Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen! Riksbyggen är ett kooperativt företag som innebär att vi är medlemsägda och att vi arbetar efter våra fyra kärnvärden: Nytänkande, Trygghet, Samverkan och Långsiktighet. Vi utvecklar hållbara boendemiljöer och är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Oavsett dina intressen eller mål, är du alltid välkommen hos oss! Marknadsområde Norr Tjänsten ingår i affärsområde Fastighetsförvaltning, vilket är ett av Riksbyggens två affärsområden. Riksbyggen erbjuder teknisk förvaltning, ekonomisk förvaltning, fastighetsdrift, utemiljö samt verksamhetsservice inom fastighetsförvaltning till bostadsrättsföreningar, kommersiella fastighetsägare och andra verksamheter som äger fastigheter. Verksamheten för marknadsområde Norr bedrivs i Norrbotten samt Skellefteå med omnejd. Kontor finns i Gällivare, Kiruna, Luleå och Skellefteå med ett antal mindre driftsställen på orter där vi har uppdrag. Ditt uppdrag – att växa affären, utveckla människor och stärka vårt varumärke - Du har ett tydligt tillväxtfokus. Med kunden och affären i centrum identifierar du nya affärsmöjligheter, ökar kundnöjdheten och utvecklar erbjudandet, samtidigt som du bidrar till att vi som medlemsägt företag gör skillnad i samhället  - Du vet hur man förvaltar affärer, men framför allt hur man får dem att växa. Som chef för ca 60 medarbetare får du arbeta både strategiskt och operativt – med fullt ansvar för resultat, affärsplan, budget och ledarskap. - Du coachar dina chefer, bygger kundrelationer på plats – och får hela marknadsområdet att röra sig i samma riktning, framåt.  Du är en ledare som skapar affärsvärde Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av ledarskap, gärna med vana att leda andra chefer. Du har dokumenterat goda resultat av att utveckla affärer och driva förändringsarbete. Du trivs i en roll med tydligt ansvar för tillväxt, lönsamhet och kundrelationer. Om du har erfarenhet inom fastighetsförvaltning eller relaterad bransch är det starkt meriterande. Du är en ledare som har Relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet från omfattande relevant arbetslivserfarenhet. Gedigen ledarskapserfarenhet, med vana att leda andra chefer. God erfarenhet av att leda och utveckla verksamheter samt driva förändringsarbete, med affären och kunden i fokus.  För att lyckas i rollen behövs Ett strategiskt och övergripande perspektiv samt handlingskraft att föra verksamheten och medarbetarna framåt. Du är affärsmässig, resultatorienterad, engagerad med initiativförmåga Stimuleras av nya möjligheter och se dessa på ett kreativt sätt. Du har en social och kommunikativ förmåga samt vara öppen, förtroendeingivande och prestigelös. Du är relationsbyggande och vårdar goda relationer både externt och internt.  Därför ska du välja Riksbyggen Hos oss får du: - Påverka – du får utrymme att driva förändring och göra skillnad på riktigt - Utvecklas – både som ledare och som en del av en lärande kultur - Bidra – vi bygger hållbara samhällen, både ekonomiskt, miljömässigt och socialt - Balans – vi tror på frihet under ansvar och möjligheten att få ihop livets alla delar Du kommer att utgå från Luleå eller Skellefteå med ansvar för hela marknadsområdet – en roll som kräver närvaro och resor, men också ger stora möjligheter att skapa verkligt värde. Vill du ta klivet vidare i karriären – med fullt fokus på affär, ledarskap och medlemsvärde? Då ser vi fram emot att höra från dig. Välkommen till Riksbyggen! Övrigt Tjänsten är tillsvidareanställning. Tjänsten kräver körkort och tillgång till egen bil. Vi önskar ha din ansökan senast 10 augusti 2025.  Vi går igenom ansökningar löpande fram till sista ansökningsdag med hänsyn till semesterperiod v.28-31. Varmt välkommen med din ansökan! Välkommen med vidare frågor om tjänsten och processen till rekryteringskonsult Johan Rosenqvist 070-326 78 56.   AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

3 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Nu söker vi en Driftledare!
Arena Personal Sverige AB
Fastighets- och förvaltningschefer

Vi söker en Driftledare till vår kund inom fastighetsbranschen! Vill du arbeta i en viktig och varierad roll med fokus på teknik, energi och inomhusmiljö? Nu söker vi dig som vill ta ansvar för driften i ett av våra distrikt. Som Driftledare kommer du bland annat att: Ansvara för distriktets energisystem, inklusive styrning av datoriserade värme- och ventilationsanläggningar. Följa upp och analysera energiprestanda samt hantera OVK. Vara med och sätta mål för energi- och medieförbrukning inom distriktet. Ge expertstöd i frågor som rör inomhuskomfort. Stötta områdeschefer och förvaltningskoordinatorer i tekniska frågor. Ta fram budgetförslag för teknikområdet inom distriktet. Säkerställa att beslutade åtgärder genomförs – antingen själv eller via projektbeställningar. Representera distriktet i ny- och ombyggnadsprojekt när det gäller drifttekniska frågor. Ansvara för arbetsmiljöfrågor i projektplanering och ibland även under genomförandet. Delta i andra uppgifter som kan uppstå inom distriktet. Vi söker dig som: Har en KY-utbildning inom energi eller motsvarande kompetens genom erfarenhet. Har gedigna kunskaper inom energisystem, styr- och reglerteknik, VVS, mätmetoder och el. Har flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Är självgående, strukturerad och har lätt för att samarbeta. Har hög kvalitet i ditt arbete och är noggrann och professionell. Meriterande: – El behörighet (BB2) – Certifiering som energiexpert – Behörighet som OVK-besiktningsman Övrig information: Plats: Distrikt Järva Uppdrag: Konsultuppdrag från juni/juli 2025 till april 2026 Arbetstid: Vardagar kl. 08.00–17.00 Krav: B-körkort Låter det som något för dig? Välkommen med din ansökan!

3 juli 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
Marknadsområdeschef
Riksbyggen ekonomisk förening
Fastighets- och förvaltningschefer

Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen! Riksbyggen är ett kooperativt företag som innebär att vi är medlemsägda och att vi arbetar efter våra fyra kärnvärden: Nytänkande, Trygghet, Samverkan och Långsiktighet. Vi utvecklar hållbara boendemiljöer och är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Oavsett dina intressen eller mål, är du alltid välkommen hos oss. Marknadsområdeschef till Fastighetsförvaltning Norr Marknadsområde Norr ingår i affärsområde Fastighetsförvaltning, vilket är ett av Riksbyggens två affärsområden. Riksbyggen erbjuder teknisk förvaltning, ekonomisk förvaltning, fastighetsdrift, utemiljö samt verksamhetsservice inom fastighetsförvaltning till bostadsrättsföreningar, kommersiella fastighetsägare och andra verksamheter som äger fastigheter. Verksamheten för marknadsområde Norr bedrivs i Norrbotten samt Skellefteå med omnejd. Kontor finns i Gällivare, Kiruna, Luleå och Skellefteå med ett antal mindre driftsställen på orter där vi har uppdrag. Ditt uppdrag – att väx affären, utveckla människor och stärka vårt varumärke Du har ett tydligt tillväxtfokus. Du vet hur man förvaltar affärer, men framför allt hur man får dem att växa. Som chef för ca 60 medarbetare får du arbeta både strategiskt och operativt – med fullt ansvar för resultat, affärsplan, budget och ledarskap. Du coachar dina chefer, bygger kundrelationer på plats – och får hela marknadsområdet att röra sig i samma riktning: framåt. Med kunden och affären i centrum identifierar du nya affärsmöjligheter, ökar kundnöjdheten och utvecklar erbjudandet, samtidigt som du bidrar till att vi som medlemsägt företag gör skillnad i samhället. Du är en ledare som skapar affärsvärde Vi söker dig som: • Har gedigen erfarenhet av ledarskap, gärna med vana att leda andra chefer • Har dokumenterat goda resultat av att utveckla affärer och driva förändringsarbete • Trivs i en roll med tydligt ansvar för tillväxt, lönsamhet och kundrelationer Erfarenhet inom fastighetsförvaltning eller relaterad bransch är starkt meriterande. Du är en ledare som har: • Relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet från omfattande relevant arbetslivserfarenhet • Gedigen ledarskapserfarenhet, med vana att leda chefer som leder chefer • God erfarenhet av att leda och utveckla verksamheter samt driva förändringsarbete, med affären och kunden i fokus Det är meriterande om du har bakgrund inom fastighetsbranschen och erfarenhet från fastighetsförvaltning För att lyckas i rollen behöver du: • Ha ett strategiskt och övergripande perspektiv samt handlingskraft att föra verksamheten och medarbetarna framåt • Vara affärsmässig, resultatorienterad, engagerad med initiativförmåga • Stimuleras av nya möjligheter och se dessa på ett kreativt sätt • Ha en social och kommunikativ förmåga samt vara öppen, förtroendeingivande och prestigelös • Vara relationsbyggande och vårda goda relationer både externt och internt. Därför ska du välja Riksbyggen Hos oss får du: • Påverka – du får utrymme att driva förändring och göra skillnad på riktigt • Utvecklas – både som ledare och som en del av en lärande kultur • Bidra – vi bygger hållbara samhällen, både ekonomiskt, miljömässigt och socialt • Balans – vi tror på frihet under ansvar och möjligheten att få ihop livets alla delar Du kommer att utgå från Luleå eller Skellefteå med ansvar för hela marknadsområdet – en roll som kräver närvaro och resor, men också ger stora möjligheter att skapa verkligt värde. Tjänsten är tillsvidareanställning. Tjänsten kräver körkort och tillgång till egen bil. Vill du ta klivet vidare i karriären – med fullt fokus på affär, ledarskap och medlemsvärde? Då ser vi fram emot att höra från dig. Välkommen till Riksbyggen! Vi önskar ha din ansökan senast 10 augusti 2025.  Vi beaktar ansökningar löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se I rekryteringen samarbetar vi med AXÖ Consulting. Kontakta rekryteringskonsult Johan Rosenqvist 070-326 7856 eller Cathrine Lind, 070-577 0618 vid frågor om tjänsten. Övrigt Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode. Klicka HÄR om du är nyfiken på Riksbyggen. Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

3 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Marknadsområdeschef
Riksbyggen ekonomisk förening
Fastighets- och förvaltningschefer

Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen! Riksbyggen är ett kooperativt företag som innebär att vi är medlemsägda och att vi arbetar efter våra fyra kärnvärden: Nytänkande, Trygghet, Samverkan och Långsiktighet. Vi utvecklar hållbara boendemiljöer och är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Oavsett dina intressen eller mål, är du alltid välkommen hos oss. Marknadsområdeschef till Fastighetsförvaltning Norr Marknadsområde Norr ingår i affärsområde Fastighetsförvaltning, vilket är ett av Riksbyggens två affärsområden. Riksbyggen erbjuder teknisk förvaltning, ekonomisk förvaltning, fastighetsdrift, utemiljö samt verksamhetsservice inom fastighetsförvaltning till bostadsrättsföreningar, kommersiella fastighetsägare och andra verksamheter som äger fastigheter. Verksamheten för marknadsområde Norr bedrivs i Norrbotten samt Skellefteå med omnejd. Kontor finns i Gällivare, Kiruna, Luleå och Skellefteå med ett antal mindre driftsställen på orter där vi har uppdrag. Ditt uppdrag – att väx affären, utveckla människor och stärka vårt varumärke Du har ett tydligt tillväxtfokus. Du vet hur man förvaltar affärer, men framför allt hur man får dem att växa. Som chef för ca 60 medarbetare får du arbeta både strategiskt och operativt – med fullt ansvar för resultat, affärsplan, budget och ledarskap. Du coachar dina chefer, bygger kundrelationer på plats – och får hela marknadsområdet att röra sig i samma riktning: framåt. Med kunden och affären i centrum identifierar du nya affärsmöjligheter, ökar kundnöjdheten och utvecklar erbjudandet, samtidigt som du bidrar till att vi som medlemsägt företag gör skillnad i samhället. Du är en ledare som skapar affärsvärde Vi söker dig som: • Har gedigen erfarenhet av ledarskap, gärna med vana att leda andra chefer • Har dokumenterat goda resultat av att utveckla affärer och driva förändringsarbete • Trivs i en roll med tydligt ansvar för tillväxt, lönsamhet och kundrelationer Erfarenhet inom fastighetsförvaltning eller relaterad bransch är starkt meriterande. Du är en ledare som har: • Relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet från omfattande relevant arbetslivserfarenhet • Gedigen ledarskapserfarenhet, med vana att leda chefer som leder chefer • God erfarenhet av att leda och utveckla verksamheter samt driva förändringsarbete, med affären och kunden i fokus Det är meriterande om du har bakgrund inom fastighetsbranschen och erfarenhet från fastighetsförvaltning För att lyckas i rollen behöver du: • Ha ett strategiskt och övergripande perspektiv samt handlingskraft att föra verksamheten och medarbetarna framåt • Vara affärsmässig, resultatorienterad, engagerad med initiativförmåga • Stimuleras av nya möjligheter och se dessa på ett kreativt sätt • Ha en social och kommunikativ förmåga samt vara öppen, förtroendeingivande och prestigelös • Vara relationsbyggande och vårda goda relationer både externt och internt. Därför ska du välja Riksbyggen Hos oss får du: • Påverka – du får utrymme att driva förändring och göra skillnad på riktigt • Utvecklas – både som ledare och som en del av en lärande kultur • Bidra – vi bygger hållbara samhällen, både ekonomiskt, miljömässigt och socialt • Balans – vi tror på frihet under ansvar och möjligheten att få ihop livets alla delar Du kommer att utgå från Luleå eller Skellefteå med ansvar för hela marknadsområdet – en roll som kräver närvaro och resor, men också ger stora möjligheter att skapa verkligt värde. Tjänsten är tillsvidareanställning. Tjänsten kräver körkort och tillgång till egen bil. Vill du ta klivet vidare i karriären – med fullt fokus på affär, ledarskap och medlemsvärde? Då ser vi fram emot att höra från dig. Välkommen till Riksbyggen! Vi önskar ha din ansökan senast 10 augusti 2025.  Vi beaktar ansökningar löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se I rekryteringen samarbetar vi med AXÖ Consulting. Kontakta rekryteringskonsult Johan Rosenqvist 070-326 7856 eller Cathrine Lind, 070-577 0618 vid frågor om tjänsten. Övrigt Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode. Klicka HÄR om du är nyfiken på Riksbyggen. Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

3 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Nu söker vi en operativ Fastighetsförvaltningschef
Marks Bostads AB
Fastighets- och förvaltningschefer

Marks Bostads AB är ett av kommunen helägt allmännyttigt bostadsbolag. Vi äger och förvaltar cirka 3 800 lägenheter samt ca 200 mindre lokaler på 14 orter inom Marks kommun för uthyrning till privatpersoner och kommunal omsorg. Tillsammans är vi i nuläget 69 medarbetare som jobbar inom bolaget. De flesta arbetar ute i våra bostadsområden nära våra hyresgäster medan andra jobbar utifrån våra kontor som finns i Kinna och Örby. Hos oss finns en mängd av yrkeskategorier representerade men oavsett yrkesroll arbetar vi alla mot samma vision att tillsammans med våra hyresgäster och samarbetspartners skapa trygga och trivsamma bostäder för alla. Som en del i kommunkoncernen förhåller vi oss till Marks kommuns vision ”En Nära kommun med människan i fokus. Nära till natur, vår omvärld, varandra och framtiden.” Marks Bostad ska erbjuda ett varierat utbud av hyresbostäder av god kvalitet i kommunen för att tillgodose olika bostadsbehov avseende läge, bostadsstorlek, standard och pris samt bidra till bostadsproduktion i kommunens mindre orter. Marks Bostad är ett kommunalt helägt fastighetsbolag med uppdraget att erbjuda attraktiva och trygga bostäder i Marks kommun. Vi äger och förvaltar cirka 3 800 lägenheter samt ett antal samhällsfastigheter, med verksamhet i flera av kommunens orter. Vi är en aktiv del av samhällsbyggandet och arbetar långsiktigt med hållbarhet, kundnöjdhet och god kvalitet. Vår verksamhet vilar på en tydlig värdegrund som genomsyrar allt vi gör: Tillit, Engagemang, Tillsammans och Professionalism . Dessa värden speglar både vårt sätt att arbeta internt och hur vi bemöter våra hyresgäster och samarbetspartners. Vi söker nu en operativ Fastighetsförvaltningschef som vill ta ett helhetsgrepp om vår fastighetsförvaltning och leda den dagliga verksamheten. Du får personalansvar för förvaltningsteamet och ansvarar för att driva det operativa arbetet framåt samtidigt som du bidrar strategiskt till bolagets utveckling. Vill du vara med och forma framtidens boende i Mark? Har du erfarenhet av fastighetsförvaltning och drivs av att leda och utveckla? Då kan det vara dig vi söker! Ansvarsområden och arbetsuppgifter Operativt leda och utveckla fastighetsförvaltningen med fokus på effektivitet, kvalitet och hållbarhet. Coacha och följa upp förvaltarna i deras arbete. Ansvara för budget, underhållsplanering och ekonomisk uppföljning med hänsyn till god ekonomi och nöjda hyresgäster. Ansvara för att myndighetsbesiktningar planeras, utförs och följs upp. Säkerställa att lagkrav, interna riktlinjer, dokumentation och kundfokus genomsyrar verksamheten. Bidra till utveckling inom områden som projektledning, energieffektivisering, digitalisering och hållbar förvaltning. Vara ett stöd till den övriga organisationen vid behov. I övrigt av arbetsuppgifter som uppdras av närmsta chef (VD). Flerårig erfarenhet av fastighetsförvaltning, gärna inom bostäder. Dina kvalifikationer Vi ser gärna att du har: Eftergymnasial utbildning inom fastighetsförvaltning, byggnadsteknik eller motsvarande. Dokumenterad erfarenhet av projektledning och ledarskap God ekonomisk förståelse Förmåga att inspirera, samordna och skapa goda relationer. B-körkort Tidigare erfarenhet från kommunal verksamhet ses som meriterande. Du blir en i gänget på vårt trevliga kontor i Kinna där vi arbetar mycket tillsammans. Vi värnar om god gemenskap och att dela kunskap och erfarenheter. Utifrån vår vision om öppenhet och tillit skapar vi en tillsammanskultur såväl inom bolaget som inom kommunkoncernen och genom att vara "engagerade, omtänksamma och utvecklande" skapar vi även trygghet och goda relationer med våra hyresgäster. Välkommen m ed din ansökan Vid slutligt urval kommer vi även lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Referenser från tidigare arbetsgivare kommer att efterfrågas. Låter jobbet som klippt och skuret för dig? Sista ansökningsdag är 2025-09-20, men skicka gärna din ansökan redan idag då urval kommer att ske löpande. Har du frågor är du välkommen att kontakta HR-ansvarig Linda Wikfjärd eller VD, Svante Dahlqvist. Bra att veta Vi vill ta tillvara de kvaliteter som en blandad ålders- och könsfördelning samt kulturell mångfald tillför verksamheten.  Vi tar endast emot ansökningar digitalt via platsannons till vårt rekryteringssystem, inte via e-post eller brev. Du kommer att få ett automatiskt svarsmejl som bekräftelse på att vi tagit emot din ansökan. Vi vill även informera dig att din ansökan blir en allmän handling när du skickar in den till oss. Det beror på att vi som kommunalägt bolag omfattas av offentlighetsprincipen. Det innebär att om någon begär att få kopior på ansökningshandlingar kan personen få ut dessa.  Vi har valt annonserings- och marknadsföringsaktiviteter för denna rekrytering och därmed avsäger vi oss förfrågningar från andra aktörer.

2 juli 2025
Sista ansökan:
1 september 2025
Avdelningschef till regionfastigheter
REGION KRONOBERG
Fastighets- och förvaltningschefer

Vi som arbetar med regionfastigheter har i uppdrag att skapa ändamålsenliga och moderna lokaler för Region Kronobergs olika verksamheter. Genom att bygga om och bygga nytt, driver vi utvecklingen framåt och säkerställer att våra vårdmiljöer är både attraktiva och hållbara. Byggprojektavdelningen är en avdelning inom Regionfastigheter och här arbetar 8 byggprojektledare och 4 ingenjörer. Vi arbetar tätt tillsammans med lokalutvecklare för att säkerställa att våra projekt möter regionens behov och krav. Vårt team präglas av samarbete, innovation och en stark vilja att leverera högkvalitativa resultat. Vi värdesätter en öppen och inkluderande arbetsmiljö där varje medarbetare har möjlighet att bidra med sina unika färdigheter och erfarenheter. Genom att arbeta tillsammans med lokalutvecklare säkerställer vi att våra projekt är väl förankrade i regionens långsiktiga utvecklingsplaner och att de bidrar till en hållbar och attraktiv miljö för invånarna. Region Kronobergs chefer är modiga och engagerade ledare som verkar utifrån våra ledord: helhet, tillit och tydlighet. I din ledarroll har du förmågan att se det stora sammanhanget och skapa förståelse genom att tydligt kommunicera mål, riktning och mening. Du bidrar aktivt till en kultur som genomsyras av vår värdegrund – respekt för människan. Hos oss i Region Kronoberg får du möjlighet att trivas, utvecklas och göra skillnad. Tillsammans arbetar vi mot vår gemensamma vision: Ett gott liv i ett livskraftigt län. ARBETSUPPGIFTER Som avdelningschef leder du verksamheten mot uppsatta mål och har ett helhetsansvar för personal, verksamhet, budget och arbetsmiljö. Du är närmaste chef för cirka tolv medarbetare och rapporterar till fastighetschefen. Du är en drivande kraft i utvecklingsarbetet och stöttar dina medarbetare i deras dagliga arbete genom att samordna, planera, strukturera och följa upp verksamheten. Utöver att stötta dina medarbetare kommer du kommer att arbeta med detaljerade tidsplaner och säkerställa att alla projektfaser följer dessa. Ansvar för projektbudgetar, inklusive kostnadsuppskattningar, budgetuppföljning och kostnadskontroll, ingår också i dina arbetsuppgifter. Du kommer också att kontraktera och övervaka konsulter och entreprenörer för att säkerställa att arbetet utförs enligt avtalade villkor. I din tjänst kommer du även att ansvara för ledning och koordinering av projektteam. Du utövar ett kommunikativt ledarskap som präglas av närvaro, tydlighet och öppen dialog. Genom ditt sätt att leda är du en förebild i det dagliga arbetet och bidrar till en kultur som bygger på tillit, öppenhet, trygghet och engagemang. Vi erbjuder dig: • En unik möjlighet att påverka, utveckla och driva regionfastigheter framåt • Tillgång till interna och externa chefsutbildningar Läs mer om våra förmåner här: https://www.regionkronoberg.se/jobb-och-utbildning/formaner/ KVALIFIKATIONER Vi söker dig som:  • har relevant högskoleingenjörsutbildning inom byggteknik eller motsvarande • har erfarenhet av byggprojektledning med större projekt, gärna över 400 miljoner • har erfarenhet av arbete som chef med personalansvar • har erfarenhet av lagen om offentlig upphandling Som person ser vi gärna att du är strukturerad, kreativ, samarbetsinriktad och lösningsorienterad. Du har en förmåga att organisera och prioritera arbetsuppgifter effektivt, kommer med innovativa lösningar och idéer för att övervinna utmaningar, arbetar bra i team och främjar en positiv arbetsmiljö samt har en stark förmåga att identifiera och implementera lösningar på problem. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Rekryteringsprocessen: Tjänsten kommer att säkerhetsskyddsklassas och förutsätter godkänd säkerhetsprövning och registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen. Vi använder arbetspsykologiska test i den här rekryteringen. Tester används för att skapa en rättvis och transparent urvalsprocess, där alla kandidater får samma chans att visa sina förmågor. Genom att fokusera på både personliga egenskaper och meriter kan en bra matchning i testresultaten leda till en intervju, även om alla krav inte uppfylls. Intervjuer är planerade att hållas 25/8, 26/8 och 27/8. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

1 juli 2025
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Fastighetschef till Uppsalahems Distrikt Studentstaden
Uppsalahem AB
Fastighets- och förvaltningschefer

Uppsalahem är Uppsalas ledande bostadsbolag och har ca 300 engagerade medarbetare som förvaltar vårt bestånd av ca 18 000 lägenheter. Hos oss får du arbeta med något av det som är mest betydelsefullt för människor, deras hem. Nu söker vi en Fastighetschef som vill vara med och bidra till utvecklingen av framtidens studentboende i en av Sveriges största studentstäder. Ditt uppdrag hos oss Som Fastighetschef för distriktet Studentstaden har du en nyckelroll i att leda och utveckla förvaltningen av våra studentbostäder. Tillsammans med ditt team ansvarar du för att skapa en trygg, hållbar och effektiv förvaltning som möter studenternas behov och skapar långsiktigt värde för både våra hyresgäster och verksamheten – idag och i framtiden. I denna roll leder du ett team av förvaltare, förvaltningsassistenter och skadesamordnare. Ni arbetar tätt tillsammans med andra avdelningar på Uppsalahem – med det gemensamma fokuset på hyresgästerna och verksamhetsnytta. Du ingår i ledningsgruppen för förvaltningen där du tillsammans med dina chefskollegor har en stor påverkan på hela Uppsalahems förvaltning och dess utveckling. Du rapporterar till Förvaltningschefen. Ditt huvudsakliga fokus kommer vara: Ha personalansvar och leda, coacha och utveckla teamet inom distriktet. Ansvara för budget, resultat och uppföljning Ansvara för att säkerställa att distriktets uppdrag går i linje med affärsplan och verksamhetsplan Driva förbättrings- och utvecklingsinitiativ som ökar kundnöjdheten och stärker värdet för både hyresgäster och bolaget. Säkerställa att studentboendet utvecklas i linje med målgruppens behov och framtida krav. Aktivt bidra till bolagets långsiktiga fastighetsutveckling och förvaltning av bostäder. Vem är du? Du är en tydlig och närvarande ledare som visar vägen, skapar engagemang och bygger tillit. Du ger din grupp en klar riktning, kommunicerar förväntningar och involverar medarbetare i beslut som rör deras vardag. Du arbetar lösningsorienterat och affärsmässigt, följer upp och är tillgänglig för stöd och dialog. Du uppmuntrar initiativ, främjar lärande och skapar en trygg miljö där det är okej att testa nytt och utvecklas tillsammans. Med positiv energi, mod och fokus på samarbete bidrar du till en arbetsmiljö där människor trivs och växer. Vi söker dig som har: Har högskole-eller universitetsutbildning inom fastighet, bygg, samhällsbyggnad eller ekonomi eller liknande. Har flerårig erfarenhet från affärsdrivande verksamhet inom fastighets- eller byggsektorn. Har en vana av att leda andra och är trygg i att driva förändringsarbete. Är van att arbeta med ekonomisk uppföljning och fastighetsutveckling. Har mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska. Har körkort B. Har du erfarenhet från ett allmännyttigt bolag, fastighetsförvaltning av studentbostäder eller arbetat på ett bostadsbolag tidigare är det meriterande. Vi på Uppsalahem Välkommen till oss på Uppsalahem! Vi är vad vi heter, hem för var sjätte Uppsalabo. Vi äger, förvaltar och bygger bostäder för stora, små dagdrömmare, tv-tittare, fågelskådare och gamers. Vill du vara med och jobba för ett levande och hållbart Uppsala där alla kan leva och trivas? Som det ledande bostadsbolaget i Uppsala är vår vision att bli Sveriges bästa bostadsbolag. Läs mer om oss, vår historia och våra värderingar på www.uppsalahem.se. Här kan du även läsa mer om vilka förmåner vi erbjuder. Om anställningen Omfattning: Heltid Arbetstider: 08.00-17.00 Anställningsform: Tillsvidare Start: Enligt överenskommelse Placering: Cykelfabriken  Nyfiken? Vill du veta mer om tjänsten? Då ska du kontakta Förvaltningschef, Benny Enholm, [email protected]. I och med semestertider kommer urvalet att ske efter sista ansökningsdag och därav kommer återkoppling att dröja. Varmt välkommen med din ansökan senast 2025-08-15. Vi ser fram emot att höra från dig!

1 juli 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Fastighetschef till Lansa Fastigheter, Göteborg
Maquire Group AB
Fastighets- och förvaltningschefer

Lansa Fastigheter ägs av bolag inom Länsförsäkringssfären och är ett av få bostadsbolag på marknaden som har näst intill 100 % miljöcertifierade fastigheter. Vi är ett relativt ungt bolag – start 2016 – men med starkt kapital, tydlig målstyrning och långsiktiga ambitioner. Med mycket låg vakansgrad, låga kostnader och ett fokus på både teknik och marknad i varje del av affären skapar vi värde som sticker ut i branschen. Vi har två tydliga fokusområden: Expansion: Cirka 600 nya bostäder årligen, vilket innebär att du kommer vara en nyckelperson i etablering av rutiner, team och förvaltningsstrukturer under tillväxt. Förvaltning: Att skapa ett förvaltningsmaskineri i toppklass – med uthyrning, teknik och kundfokus – där lönsamhet och effektivitet går hand i hand. Vi är inte ett traditionellt förvaltande bolag – hos oss är affären levande i varje del av verksamheten. Vi tycker om bostadsfastigheter och bygger vår vision på att våra kunder skall vara stolta och trygga i sina bostäder. Vi har högt ställda mål när det rör kvalitet i såväl byggnader som leverans till våra kunder. Om rollen Lansa Fastigheter bygger inte bara hus – vi bygger certifierade, hållbara hem i hela Sverige, med 100 % nyproducerade fastigheter i portföljen. Med ett affärsdrivet förhållningssätt och stark tillväxttakt erbjuder vi en roll för dig som vill vara med på en resa där både expansion och förvaltning sker med högsta kvalitet, lönsamhet och precision. Du kommer in i ett avgörande skede där expansionstakten är hög och behovet av en stark, affärsdriven och trygg ledare är centralt. Rollen innebär helhetsansvar för förvaltning, uthyrning och driftsoptimering över hela Sverige – och därmed krävs både strategisk höjd och operativ närvaro. Du leder och ansvarar för att: Bygga upp och vidareutveckla en lönsam förvaltningsverksamhet under tillväxt Leda ett starkt team av chefer och specialister inom förvaltning och uthyrning Säkerställa hög kundnöjdhet, låg vakansgrad och optimerade driftkostnader Integrera affärsplaner och mål i alla delar av organisationen Vara en aktiv del av ledningsgruppen och driva helhetsutveckling Vi ser gärna att du är placerad i Göteborg, men rollen är rikstäckande och innebär resor. Det är därför avgörande att du trivs i ett nationellt ansvar. Vem är du? Du har flera års erfarenhet av att leda i en fastighetsorganisation med högt tempo och affärsfokus. Du förstår skillnaden mellan traditionell förvaltning och att förvalta under tillväxt och nyproduktion. Du kombinerar analytisk skärpa med relationsbyggande och gillar att driva resultat i både siffror och människor. Du har med dig: Erfarenhet av att leda team och utveckla organisationer Gedigen förståelse för bostadsmarknad, teknik, uthyrning och ekonomi Förmåga att bygga upp strukturer, processer och kultur från grunden Erfarenhet av nyproduktion eller snabbväxande organisationer är starkt meriterande Hög affärsmässighet och vana att arbeta i målstyrda miljöer Varför Lansa Fastigheter? Vi är ett värderingsstyrt bolag med stabil grund, stora ambitioner och engagemang Konkurrenskraftig organisation med låg vakans, effektiv uthyrning och hög kvalitet Du blir en central nyckelspelare i en spännande tillväxtresa – inte bara en förvaltare Vi erbjuder balans, ansvar och ett team som kombinerar hjärta och hjärna Vi har ett tydligt och ambitiöst hållbarhetsmål – nettonollutsläpp senast 2045 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 17 augusti via maquire.se. Urval sker löpande. Vid frågor kontakta gärna Per Synnes på 070-299 15 30 eller [email protected].

1 juli 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Fastighetschef
Enköpings kommun
Fastighets- och förvaltningschefer

Enköpings kommun växer – och vi växer med ansvar. Vår ambition är att bygga ett hållbart samhälle med framtidssäkrade lokaler som stödjer välfärdstjänster som skola, idrott, kultur och vård- och omsorg. Fastighetsverksamheten spelar en avgörande roll i detta arbete. Vi ansvarar för kommunens lokalförsörjning, allt från tidiga planeringsstadier till att vi bygger, förvaltar och städar kommunens lokaler.   Fastighet är en del av Teknik- och serviceförvaltningen, där även områden som allmän plats, vatten och avlopp samt måltidsservice ingår. Tillsammans ansvarar vi för stora delar av kommunens offentliga service och infrastruktur.  Nu söker vi en engagerad och strategisk verksamhetschef för Fastighet som vill ta ett helhetsgrepp om kommunens fastighetsförvaltning – och vara med och skapa ändamålsenliga, trygga och hållbara lokaler för dagens och morgondagens Enköping. ARBETSUPPGIFTER Som fastighetschef leder du en verksamhet som är central för kommunens utveckling. Du ansvarar för hela fastighetsverksamheten från strategisk planering, facility managment och drift till investeringar och projekt. Du har ett nära samarbete med enhetschefer, specialister och teknisk personal. Rollen innebär både strategiskt och operativt ansvar. Du rapporterar till förvaltningschefen och ingår i Teknik- och serviceförvaltningens ledningsgrupp. Du får även stöd av en biträdande fastighetschef i det dagliga arbetet.  Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar att:  • Leda och utveckla fastighetsverksamheten i linje med kommunens övergripande mål  • Samordna lokalförsörjning och utveckla strategier för framtida lokalbehov  • Säkerställa hållbarhet, kvalitet och kostnadseffektivitet i alla led  • Driva och följa upp investeringsprojekt och underhållsplanering  • Utveckla ekonomistyrning, digitala arbetssätt och nyckeltalsbaserad uppföljning  • Vara ett strategiskt stöd till politiska beslutsfattare  • Representera kommunen i nätverk och samarbeten inom fastighetsområdet KVALIFIKATIONER Vi söker dig med starkt samhällsengagemang och erfarenhet av att leda komplexa organisationer. Du har ett tydligt och inkluderande ledarskap, och ser värdet i att bygga en trygg och motiverande arbetsmiljö.  Vi vill att du har:  • Högskoleutbildning inom fastighet, teknik, bygg, samhällsplanering, ekonomi eller liknande  • Flerårig erfarenhet av att leda verksamhet inom fastighetsområdet, gärna inom offentlig sektor  • Erfarenhet av att arbeta strategiskt och leda andra chefer  • God förmåga att driva förändringsarbete och utvecklingsprojekt  • Förståelse för ekonomistyrning, gärna inom fastighetsekonomi  Det är meriterande om du också har:   • Erfarenhet av hållbarhetsarbete och digitalisering  • Erfarenhet av att arbeta nära politiska beslutsfattare  • En förmåga att bygga och stärka företagskultur i förändring  Personliga egenskaper vi värderar högt:  • Trygg och tydlig ledarstil  • Analytisk och målinriktad  • Kommunikationsstark och samarbetsinriktad  • Strategisk blick med operativ förankring  Vi erbjuder dig ett meningsfullt chefsuppdrag i en samhällsviktig verksamhet. Du kommer att leda ett kompetent team, med stor möjlighet att påverka både din roll och kommunens framtid. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan. Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida. För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten via länken nedan och under rubriken "hantering av personuppgifter" https://enkoping.se/foretag-och-arbete/jobba-i-enkoping/kommunen-som-arbetsgivare.html Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

30 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Gruppchef fastighetsservice
Riksbyggen ekonomisk förening
Fastighets- och förvaltningschefer

Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen! Riksbyggen är ett kooperativt företag som innebär att vi är medlemsägda och att vi arbetar efter våra fyra kärnvärden: Nytänkande, Trygghet, Samverkan och Långsiktighet. Vi utvecklar hållbara boendemiljöer och är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Oavsett dina intressen eller mål, är du alltid välkommen hos oss. Hos oss gör du skillnad Som gruppchef på Fastighetsservice kommer du att ha en chef- och ledarroll samt personalansvar i en grupp som både sköter den inre och yttre fastighetsskötseln samt fastighetsreparationer. Din roll kommer att innebära att du planerar och leder det dagliga arbetet. En annan viktig del av ditt arbete kommer att vara budget- och prognosarbete samt att säkerställa att vi når uppsatta mål inom ekonomi-, kund- och medarbetarnöjdhet. Vidare kommer du att ansvara för uppföljning av verksamheten, både mot kund och internt. Du kommer också att arbeta med kontakter i bostadsrättsföreningar och hos kommersiella kunder. I din roll som chef och ledare kommer du att ha ansvar för att inspirera och skapa engagemang hos medarbetarna samt ge dem förutsättningar för deras utveckling. Du kommer också att ha ett arbetsmiljöansvar. Som gruppchef samarbetar du mycket med de andra gruppcheferna i området. Du bidrar med din kompetens och ditt engagemang Du har akademisk utbildning på högskola/universitet alternativt erhållit motsvarande erfarenhet genom många års arbetslivserfarenhet. Vi söker dig som är intresserad av både medarbetare och kunder och som har förmåga att se och möta våra kunders behov samt utveckla och stötta våra medarbetare. Vi lägger stor vikt vid att ta hand om våra medarbetare och att våra kunder upplever oss som professionella i vår leverans. Det är viktigt att du är social och har förmåga att skapa en öppen och förtroendefull dialog både internt och externt. Du är en drivande och tydlig ledare som jobbar på ett affärsmässigt sätt. Växtkunskap samt erfarenhet av arbetsledning är meriterande. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och är placerad i Karlstad men arbete i hela marknadsområdet kan förekomma. Tjänsten kräver B-körkort.  Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning. Ansökan Din ansökan skickar du till oss via Riksbyggen.se/Om oss/Lediga jobb senast den 2025-08-04. Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ansök redan idag! Kontakt Vid frågor om tjänsten kontakta leveranschef Martin Karlsson, [email protected] Övrigt Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode. Klicka HÄR om du är nyfiken på Riksbyggen. Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

30 juni 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025