Tillförordnad gruppchef till SYSTRA i Malmö

Nu finns det chans för dig som arbetar inom infrastruktur att under en begränsad tid, prova på möjligheten att verka som gruppchef i vår brogrupp. Vår gruppchef ska gå på föräldraledighet och utveckla sitt ledarskap och tålamod under andra former. Därför behöver en tillförordnad gruppchef tillsättas, under perioden augusti 2024 till maj 2025. Om jobbet I din roll som gruppchef är du operativ i SYSTRAs uppdrag mellan 50-80% av din tid. Resterande del av tiden har du fokus på ledarskapet och dess olika delar. Som gruppchef förväntas du vara närvarande, såväl psykiskt som fysiskt på vårt Malmö-kontor. Du förväntas också prioritera medarbetarna och ledarskapet för att skapa och bibehålla ett engagemang i gruppen. Dina närmsta kollegor blir brogruppen samt gruppchefer för övriga grupper i Civil Design. Tillsammans med dina chefskollegor, inom både den egna regionen och nationellt, kommer du vara med och bygga upp samt utveckla verksamheten. Arbetsuppgifter i din roll som gruppchef kommer bland annat bestå av; Hantering av medarbetare: Individuella avstämningar, problemlösning / mentorskap, medarbetarsamtal och uppföljning av mål, lönesamtal 2025, gruppmöten (i dagsläget varannan månad), resursplanering , attestering av tidrapporter Marknadsarbete: Du kommer att vara ansvarig för att organisera och planera anbudsförslag samt delegera uppgifter. Du kommer primärt vara ansvarig för att säkerställa att det pågår ett aktivt och kontinuerligt anbuds- och marknadsarbete. Detta för att säkerställa en långsiktig arbetsbeläggning för kollegorna. Rekrytering Kontaktpunkt för bro, med bl.a: SYSTRA – övriga affärsområden, SYSTRA Group (internationell samordning) Vem är du? Vi söker dig som sätter stort värde i gruppdynamiken och jobbar med ett förtroendestyrt ledarskap. Har du erfarenhet av någon form av ledande position, exempelvis som teknikansvarig, uppdragsansvarig, ledare inom föreningsliv, lagkapten eller något helt annat, där du har använt din sociala kompetens för att förena människor mot ett gemensamt mål, ser vi detta som mycket fördelaktigt. För att vara framgångsrik i denna position behöver du inte bara strategiska utan också operativa färdigheter. Det är därför viktigt att du har relevant branscherfarenhet inom någon av de roller som erbjuds i SYSTRAs projekt. Dessutom är erfarenhet av broprojekt – vare sig det rör projektering, byggnation eller förvaltning – särskilt meriterande. Vi söker dig som har: Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom infrastruktur. Goda kunskaper av att ta fram aktuella handlingar såsom väg- och järnvägsplaner, förfrågningsunderlag och bygghandlingar som är av relevans för teknikområdet. Kunskap inom relevanta branschspecifika standarder och kravställningar. Mycket goda kunskaper inom det svenska och engelska språket i såväl verbal som skriftlig kommunikation. Meriterande Någon form av erfarenhet från ledande roller. Erfarenhet från broprojekt. Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande roll som tillförordnad gruppchef under en föräldraledighet under perioden augusti 2024 till maj 2025. Vi är mitt i en spännande fusion där SYSTRA Group har förvärvat Atkins nordiska verksamhet, vilket öppnar dörrarna för otaliga möjligheter framöver! SYSTRA erbjuder dig en omväxlande arbetsmiljö med stor möjlighet till utveckling och en arbetsplats som prioriterar balans mellan arbete och fritid. Vi är en växande organisation där experter stöttar varandra över kompetens- och landsgränser. Hos oss deltar du i skapandet av ett hållbart samhälle genom att arbeta i en organisation som tar ansvar för miljön, projekten, medarbetarna och som skapar verklighet av sina visioner. Intresserad och vill veta mer? Varmt välkommen att höra av dig Regionchef, Sara Lundgren [email protected]   Rekryteringspartner SYSTRA, Johanna Ekman [email protected] Ansökan Som en del i vår urvalsprocess använder vi oss av arbetspsykologiska tester. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om SYSTRA Med våra 10’000 medarbetare är SYSTRA en av världens ledande aktörer inom infrastrukturlösningar. Hos oss arbetar engagerade ingenjörer och miljövetare inom till exempel väg & vatten, järnväg, höghastighetsjärnväg, tunnelbana, spårväg och bro. SYSTRA har bland annat designat cirka hälften av världens byggda och planerade höghastighetsjärnvägar och automatiserade tunnelbanor. Med närmare 800 medarbetare på SYSTRA AB, erbjuder vi ett brett spektrum av tjänster inom transport, samhällsbyggnad och infrastruktur. Självklart har vi kollektivavtal. Läs gärna mer om oss på vår webbplats www.systra.se SYSTRA- Confidence moves the world Inför rekryteringsarbetet har SYSTRA noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

30 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Gruppchef inom Logistik på nya Batterifabriken, Scania

Är du en ledare med passion för ständiga förbättringar och som vill göra skillnad/ bidra till en värld med mer hållbara transportlösningar? Då kan rollen som gruppchef på Scanias nya Batterifabrik vara något för dig! Scania genomgår just nu en spännande transformationsresa. Vi går från att vara en traditionell leverantör av lastbilar, bussar och motorer till att en föregångare inom hållbara transporter. I frontlinjen för denna omställning ligger vi inom Batteriproduktionen. Här bygger vi moduler och batteripack för en grönare framtid! Att arbeta här innebär att vara företagsam, tänka stort och arbeta tillsammans för att göra det omöjliga möjligt. I takt med att fordonsbranschen snabbt omfamnar elektrifiering förbereder vi oss för att utöka produktionen av elbilar och bidra till Scanias hållbarhetsmål. Hjärtat i en elbil är dess batteri, och vi är stolta över att spela en central roll i utformningen av framtidens transporter. Nu söker vi en Gruppchef för Logistik inom materialhantering till Batteriproduktionen, ME, i Södertälje. Du får en dynamisk miljö med en varierande vardag där fokus ligger på att utveckla ett växande team och processer för materialhantering inom Batteriproduktionen. Vilka vi är Vårt logistikteam på Batteriproduktionen, ME, innefattar olika funktioner så som produktionsplanering, materialplanering, materialhantering, logistikutveckling, IT samt logistikteknik. Vårt syfte inom logistik är att skapa ett smidigt flöde av inkommande material och utgående produkter från externa leverantörer till interna kunder. Vi välkomnar alla och omfamnar en kultur av inkludering där varje röst är värdefull och respekterad. Mångfald, inkludering och teamwork är vår styrka. Möjligheterna på Scania är oändliga, vilket ger dig möjlighet att följa dina karriärambitioner och samtidigt göra en meningsfull inverkan på utformningen av framtidens transport. Din roll Som gruppchef bidrar du i det operativa och strategiska arbetet och kommer bli en del av ledningsgruppen för Materialhantering. Du spelar en viktig roll i att leda ditt team och jobba tillsammans med dina medarbetare för att uppnå önskat utfall i leveransen och Scanias prioriteringar. I din roll kommer du att leda ett team med materialhanterare bestående av cirka 15 individer. Du formulerar och följer upp mål, driver effektiviserings- och förbättringsarbete, arbetar med uppföljningar och coachar dina medarbetare i att nå uppsatta mål. Du bidrar till att ständigt förbättra verksamheten och driva utvecklingen framåt utifrån LEAN och Scanias produktionssystem. Arbetet är dynamiskt och ställer höga krav på förändringsledning och att kunna hantera oförutsägbara situationer. Din profil Oavsett om du har en akademisk bakgrund inom produktion och logistik eller likvärdig erfarenhet är din passion för hållbarhet och förbättringar det som verkligen utmärker dig. Tidigare ledarerfarenhet av operativ och personalförvaltning, särskilt inom produktion eller logistik, värderas högt. Erfarenhet av LEAN eller Scanias produktionssystem är meriterande. Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift, är avgörande för effektiv kommunikation inom vårt globala team. Som ledare har du goda kommunikationsförmågor och förmågan att inspirera och motivera andra. Ditt åtagande att främja en inkluderande och stärkande arbetsmiljö är av största vikt. Mer information Om du har några frågor om tjänsten, vänligen kontakta: Erika Magnusson Kyrk, Logistics Workshop Manager, mail: [email protected] Ansökan Ansökan ska innehålla personligt brev, CV och eventuella relevanta intyg. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök senast 2024-05-14. Vi använder logik- och personlighetstester i vår urvalsprocess och en bakgrundskontroll kan komma att genomföras för denna tjänst. Vill du vara med och driva positiv förändring och forma framtidens hållbara transporter? Ansök här! Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder driver vi omställningen till ett hållbart transportsystem. 2022 levererade vi 80 238 lastbilar, 4 994 bussar samt 13 400 industri- och marinmotorer till våra kunder. Nettoomsättningen uppgick till mer än 170 miljarder kronor, varav över 21 procent var tjänsterelaterade. Scania grundades 1891 och är idag verksamt i fler än 100 länder och har cirka 57 000 medarbetare. Forskning och utveckling är huvudsakligen koncentrerad till Sverige. Tillverkning sker i Europa och Latinamerika, med regionala produktcenter i Afrika, Asien och Eurasien. Scania är en del av TRATON GROUP. För mer information besök: www.scania.com

30 april 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Sektionschef till avdelningen Tryckbesiktning i region Nord!

”Global partner for a safe, secure and sustainable world”. En ganska mäktig vision om vi får säga det själva. Bakom dessa ord ligger flera generationers ingenjörskompetens, kombinerat med nytänkande där vi tillsammans med våra kunder skapar förutsättningar för en säker och hållbar framtid. Vi erbjuder tjänster inom person- och driftsäkerhet, där vi genom vår innovationsförmåga skapar trygghet på vägarna, i våra hem och våra arbetsplatser. Nyfiken på att lära känna oss bättre? Spana in vår hemsida! OM TJÄNSTEN Välkommen till DEKRA! Tack vare vår tillväxt söker vi nu en sektionschef till avdelningen Tryckbesiktning i region Nord. Är du en engagerad och driftig ledare? Vill du vara med på vår fortsatta tillväxtresa och driva vår affär framåt? Då kan du passa in hos oss! Våra besiktningsingenjörer genomför besiktning av trycksatta anordningar såsom pannor, cisterner, kylanläggningar med mera och hjälper våra kunder att upprätthålla en hög säkerhetsnivå. Vår kundflora är bred med ett flertal olika branscher, bl.a. tillverkande industri papper & massa kraft & värme kemisk industri fastighet Som sektionschef hos oss har du den viktiga rollen att ansvara för sektionens personal, deras arbetsmiljö och utveckling och där din främsta uppgift blir att främja sektionens fortsatta framgångsarbete. Du ansvarar för försäljning mot både befintliga och potentiella kunder vilket medför att du kommer att ha mycket kundkontakter - både per telefon och via kundmöten. Våra sektionschefer är oerhört viktiga för den externa kommunikationen och därför bör du som sektionschef ständigt arbeta för att marknadsföra DEKRA på bästa sätt. Förutom försäljning innefattar befattningen den viktiga rollen som ansvarig för din del av sektionens personal, tillväxt, resultat och budget. I rollen som sektionschef ansvarar du för att coacha och utveckla dina medarbetare i linje med sektionens och organisationens mål och strategier. Du kommer även att vara lönesättande chef för dina medarbetare. I rollen som sektionschef ingår du i regionens ledningsgrupp och rapporterar direkt till regionchef för region norr. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vill du var med och skapa en tryggare omvärld och göra samhällsnytta på riktigt? Då har du hittat rätt! Vi letar efter en person som vill kombinera sina kunskaper inom ledarskap och teknik i syfte att fortsätta främja sektionens framgångsrika utveckling. Vi sätter stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är en god kommunikatör med förmågan att engagera och påverka intressenter på alla nivåer i organisationen, bygga nätverk och arbeta kundorienterat. Du har ett affärsmässigt tänk och vet att nöjda kunder skapas genom bra leveranser och goda relationer. På din meritlista hoppas vi kunna hitta en teknisk utbildning till exempelvis gymnasieingenjör som grund samt relevant arbetslivserfarenhet. Har du dessutom erfarenhet av trycksatta anordningar eller har jobbat med kontroll av sådana anordningar kommer du få vårt besiktnings-hjärta att ticka lite extra hårt. Vidare vill vi att du har goda kunskaper i både svenska och engelska, samt att du innehar B-körkort. Du bor med fördel i den nordliga delen av regionen, exempelvis Luleå eller Skellefteå. OM OSS Välkommen till DEKRA-familjen och vårt team! Vill du arbeta på ett företag där din idé kan bli verklighet? Då har du kommit rätt! Vi vet att det är våra medarbetare som för oss framåt och din utveckling är därför värd att satsa på! Genom utbildningar och intressanta projekt är ditt och vårt gemensamma mål att din kompetens ständigt utvecklas. Sedan start 1925 har vi gjort världen lite säkrare. Idag är DEKRA ett av de mest framgångsrika företagen i världen inom vår bransch och på sikt det finns det stora möjligheter att jobba utomlands i internationella projekt och uppdrag om man önskar. Du kommer till ett av Sveriges största kontrollföretag i tillväxt, med god lönsamhet och en spännande framtid! HAR DU FRÅGOR OM TJÄNSTEN? Kontakta Regionchef Tord Björklund, kontaktuppgifter nedan Vi arbetar med ett kontinuerligt urval så vänta inte med att skicka in din ansökan!

29 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Sektionschef produktion

Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Inom Dynamics Produktion Karlskoga söker vi en sektionschef till vår avdelning Explosives. Där sker tillverkning av explosiva komponenter, pyroteknisk sats och tändämnen. Du rapporterar till avdelningschef Explosives i Björkborn och kommer att ingå i ledningsgruppen för avdelningen där du tar aktiv del i det strategiska arbetet, såsom långsiktig planering, personalplanering och processutveckling. Avdelningen består i nuläget av ca 65 personer där en fortsatt tillväxt förväntas. Dina arbetsuppgifter kommer att innebära fullt ansvar för arbetsmiljö, leverans och personalplanering. Du leder och utvecklar både teamledare och montörer samt säkerställer den operativa driften av verksamheten med säkerhet som högsta prioritet. Du gör detta samtidigt som verksamheten uppfyller ställda krav på kvalitet och ledtid. Du kommer att ingå i ett team med flera sektionschefer samt tekniker och planeringsfunktion. I samverkan med hälsa, miljö och säkerhetsavdelningen har du stort fokus på att trygga en säker och miljövänlig arbetsplats för våra medarbetare. I ditt ansvarsområde blir följande aktuellt över tid: * Föreståndare för explosiva ämnen Din profil Som person ser vi att du har ett stort intresse för teknik och att utveckla båda människor och verksamhet. Vi ser gärna att du har teoretisk utbildning på universitets eller högskolenivå men det är inget krav, det är lika viktigt att du kommer med öppenhet, beslutskraft och förmågan att engagera. Du trivs med att arbeta i en operativ roll där framgången bygger på ett engagerat, prestigelöst och delegerande ledarskap där du får dina medarbetare att växa. Som person är du ansvarstagande och har god kommunikationsförmåga. Du trivs med att arbeta i team och du har förmågan att motivera och coacha dina medarbetare mot att nå gemensamma mål. Det är också viktigt att du delar våra värderingar och synsätt och att du känner dig trygg i att leda i enlighet med vårt Leadership framework - know your business, know your people, know yourself. Meriterande: * Teknisk utbildning * Föreståndare för explosiva ämnen Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga.

29 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Regional Service Manager - med placering i Järfälla eller Landskrona

Regional Service Manager – ASSA ABLOY Entrance Systems Pedestrian ASSA ABLOY Entrance Systems Pedestrian är på en resa full av potential och möjligheter. Där engagerade och passionerade medarbetare är med och förändrar branschen, revolutionerar verksamheten och omdefinierar framtiden inom dörrautomatik. Vi söker nu en erfaren ledare med passion för service och resultat för att leda och utveckla vårt team av servicetekniker i regionen! Om rollen I rollen som Regional Service Manager ansvarar du för driften, resultatet och utvecklingen av vår serviceverksamhet inom en specifik region. Du har fullt personalansvar för serviceteknikerna i regionen och är den som skapar förutsättningarna för att våra tekniker skall kunna leverera högklassig service på ett effektivt sätt. Du förväntas även hantera personal och utvecklingsfrågor, budgetering, kostnadsuppföljning, uppföljning av ordrar, material och underleverantörer. Vi ser även att du tillsammans med dina kollegor är med och driver förbättringsarbete som bidrar till att utveckla våra processer och arbetssätt. Vem är du? Vi tror att du: · Har en god kännedom om vår bransch, vår marknad och våra konkurrenter. · Besitter mycket goda ledaregenskaper, det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av förändringsledning. · Har tidigare erfarenhet av arbete med KPI-uppföljning och en god ekonomisk förståelse. · Mycket god datorvana (MS Office, Android & FMP360) · Behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som utgår ifrån vårt kontor i Järfälla, Stockholm eller i Landskrona, Skåne. Kontakt och ansökan: Urval sker löpande. Har du ytterligare frågor eller funderingar gällande tjänsten, vänligen kontakta Service Director David Andersson ([email protected]). We are the ASSA ABLOY Group Our people have made us the global leader in access solutions. In return, we open doors for them wherever they go. With nearly 52,000 colleagues in more than 70 different countries, we help billions of people experience a more open world. Our innovations make all sorts of spaces – physical and virtual – safer, more secure, and easier to access. As an employer, we value results – not titles, or backgrounds. We empower our people to build their career around their aspirations and our ambitions – supporting them with regular feedback, training, and development opportunities. Our colleagues think broadly about where they can make the most impact, and we encourage them to grow their role locally, regionally, or even internationally. As we welcome new people on board, it’s important to us to have diverse, inclusive teams, and we value different perspectives and experiences. www.assaabloy.com

29 april 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Regional Service Manager - med placering i Järfälla eller Landskrona

Regional Service Manager – ASSA ABLOY Entrance Systems Pedestrian ASSA ABLOY Entrance Systems Pedestrian är på en resa full av potential och möjligheter. Där engagerade och passionerade medarbetare är med och förändrar branschen, revolutionerar verksamheten och omdefinierar framtiden inom dörrautomatik. Vi söker nu en erfaren ledare med passion för service och resultat för att leda och utveckla vårt team av servicetekniker i regionen! Om rollen I rollen som Regional Service Manager ansvarar du för driften, resultatet och utvecklingen av vår serviceverksamhet inom en specifik region. Du har fullt personalansvar för serviceteknikerna i regionen och är den som skapar förutsättningarna för att våra tekniker skall kunna leverera högklassig service på ett effektivt sätt. Du förväntas även hantera personal och utvecklingsfrågor, budgetering, kostnadsuppföljning, uppföljning av ordrar, material och underleverantörer. Vi ser även att du tillsammans med dina kollegor är med och driver förbättringsarbete som bidrar till att utveckla våra processer och arbetssätt. Vem är du? Vi tror att du: · Har en god kännedom om vår bransch, vår marknad och våra konkurrenter. · Besitter mycket goda ledaregenskaper, det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av förändringsledning. · Har tidigare erfarenhet av arbete med KPI-uppföljning och en god ekonomisk förståelse. · Mycket god datorvana (MS Office, Android & FMP360) · Behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som utgår ifrån vårt kontor i Järfälla, Stockholm eller i Landskrona, Skåne. Kontakt och ansökan: Urval sker löpande. Har du ytterligare frågor eller funderingar gällande tjänsten, vänligen kontakta Service Director David Andersson ([email protected]). We are the ASSA ABLOY Group Our people have made us the global leader in access solutions. In return, we open doors for them wherever they go. With nearly 52,000 colleagues in more than 70 different countries, we help billions of people experience a more open world. Our innovations make all sorts of spaces – physical and virtual – safer, more secure, and easier to access. As an employer, we value results – not titles, or backgrounds. We empower our people to build their career around their aspirations and our ambitions – supporting them with regular feedback, training, and development opportunities. Our colleagues think broadly about where they can make the most impact, and we encourage them to grow their role locally, regionally, or even internationally. As we welcome new people on board, it’s important to us to have diverse, inclusive teams, and we value different perspectives and experiences. www.assaabloy.com

29 april 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Group Manager - in the new Vehicle Motion Management Sub-stream

Our headquarters are in Gothenburg, Sweden. Volvo Group shares are listed on Nasdaq Stockholm." Shaping tomorrow’s technology   At Vehicle Technology, we are passionate about shaping tomorrow’s technology to create excellent sustainable transport and infrastructure solutions to make the world a better place for future generations. We provide innovative, safe, and driver-friendly solutions, we develop top-quality services and we make our customer operations more efficient by using excellent data insights. We support the Volvo Group engineering community with cutting-edge tools and methods.  Join the Vehicle Motion Management Sub Stream, within the Vehicle Motion and Thermal Management department. Embark on the journey to develop the future Volvo Group Vehicle Motion and Management systems and functions.  About the role On our exciting adventure to develop the future at Volvo Group, we are now looking for you – our new Manager in the  Vehicle Motion Management team  . As a group manager in this position, you will be a leader in an organization dedicated to technology, people, and performance, where customer satisfaction is our ultimate performance measurement.    Can you see yourself responsible for identifying customer needs and prioritizing development activities?   Can you play an important role in guiding and coaching an excellent team to deliver high-quality vehicle motion functions to our customers? Then, join the Vehicle Motion Management Sub Stream within the Vehicle Motion and Thermal Management department.  We are now looking for dynamic and experienced leaders to join us in the below positions:-   Group Manager - Performance & Prediction  Group Manager - Simulation and Verification  Group Manager - HIL/Data  We are now looking for you.... .… who have an open multi-brand and multi-cultural mindset and a deep understanding of agile development. For you, a goal-oriented mindset, and the ability to take initiative on your leadership and empowerment is a matter of course. You have a business- and customer-oriented mindset and an inspiring leadership style. You find it truly rewarding to manage co-workers to perform their best in a successful working climate and you are comfortable in building effective teams with a mix of styles, perspectives, and experiences. A team that celebrates success together! You embrace difficult challenges and support your co-workers to find smart solutions to tough problems. Most of all, change is not a problem for you, and you deal with it comfortably and effectively by seeing the bigger picture.  Requirements:   * Several years of electronic system development  * Good knowledge about Embedded SW development in vehicles  * Experience and understanding of agile development  * Masters in Electronics Engineering/Computer Engineering or equivalent  * Several years of leadership experience  * Previous experience from the development of electrical systems, preferably from the automotive industry Ready for the next move? Welcome to a warm atmosphere where you will surround yourself with friendly colleagues and be a part of an emphatic management. Here, you will work where the future is – develop exciting products at the forefront of our industry.  We value your data privacy and therefore do not accept applications via mail.  Who we are and what we believe in  Our focus on Inclusion, Diversity, and Equity allows each of us the opportunity to bring our full authentic self to work and thrive by providing a safe and supportive environment, free of harassment and discrimination. We are committed to removing the barriers to entry, which is why we ask that even if you feel you may not meet every qualification on the job description, please apply and let us decide.  Applying to this job offers you the opportunity to join Volvo Group. Every day, across the globe, our trucks, buses, engines, construction equipment, financial services, and solutions make modern life possible. We are almost 100,000 people empowered to shape the future landscape of efficient, safe and sustainable transport solutions. Fulfilling our mission creates countless career opportunities for talents with sharp minds and passion across the group’s leading brands and entities.   Group Trucks Technology are seeking talents to help design sustainable transportation solutions for the future. As part of our team, you’ll help us by engineering exciting next-gen technologies and contribute to projects that determine new, sustainable solutions. Bring your love of developing systems, working collaboratively, and your advanced skills to a place where you can make an impact. Join our design shift that leaves society in good shape for the next generation.

29 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Gruppchef till AFRY Distribution

Detta är en tjänst med stor frihet att driva och utveckla din egen grupp och med befogenhet över gruppens tillväxt, rekrytering, personal, kunder och marknadsföring. För rätt person finns stora möjligheter till personlig utvecklig och att fortsätta utvecklas inom AFRY. Du ingår i sektionens ledningsgrupp med andra gruppchefer och sektionschef i ett nära samarbete som präglas av tillit och arbetsglädje. Som gruppchef kommer du att få arbeta med rekrytering av nya gruppmedlemmar och försäljning av deras konsultprofiler. Uppdragen drivs huvudsakligen på plats hos våra kunder eller på våra kontor och då personalen är placerad Stockholm Det finns stor flexibilitet att forma tjänsten utifrån dina önskemål vad gäller chefsroll och ev. egna uppdrag. Kravspecifikation Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din potential att utvecklas hos oss. För om vi hittar den matchen så tror vi också att du kommer att trivas hos oss som gruppchef. Win-win! Vi söker dig som motiveras av att skapa och underhålla många och goda relationer med medarbetare, kunder och kollegor. Kontaktytorna är flera och goda relationer ser vi som bästa grunden för att skapa förtroende ute hos kunderna och för att ge de andra i gruppen de bästa förutsättningarna att lyckas. Men lika viktigt för rollen är ditt resultatfokus då du på ett effektivt sätt förväntas hålla ihop både affärer och resurser. Du jobbar dessutom ofta i parallella uppdrag och det blir därför även viktigt att du har en förmåga att skapa struktur i din vardag för att kunna hantera dina projekt på bästa sätt både för dig och dina kunder. Vad behöver du ha med dig för kunskaper och erfarenheter? Ska-krav: Tidigare erfarenhet av ledande position Du skriver och talar obehindrat på både svenska och engelska då båda språken frekvent används både inom AFRY och hos våra kunder. Meriterande: Erfarenhet av arbete inom energibranschen. Tidigare erfarenhet av rollen som chef Erfarenhet av arbete som konsult Säljerfarenhet Rekryteringserfarenhet Kompetens och erfarenhet inom något av våra leveransområden Beredning , Projektering, Projektledning av elnätet Om rekryteringsprocessen Om du går vidare i denna rekryteringsprocess kommer vi att använda oss av tester som ett steg i att identifiera din potential. Det vill säga hur väl du matchar de delar av kravprofilen som handlar om personliga egenskaper och problemlösningsförmåga. Testerna hjälper oss också att säkerställa en mer träffsäker och rättvis rekryteringsprocess. Eftersom tjänsten verkar inom säkerhetsklassade områden kommer du att genomgå drogtester och säkerhetsprövningar innan anställning kan påbörjas. Ytterligare information Vi ser det som naturligt och viktigt att våra medarbetare under hela sin karriär utvecklas och breddas i sin kompetens för att hela tiden stimuleras till att nå sin fulla potential. Vi vill vara din ideala arbetsgivare, oavsett fas i livet, och vi förstår vikten av en balans mellan privatliv och arbete. AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer och hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, energi och industri. Vi erbjuder en arbetsplats med framåtanda och trygghet genom kollektivavtal och personalförmåner som flextid och utfyllnad av lön vid föräldraledighet m.m. för samtliga av våra medarbetare. Det våra anställda uppskattar mest bland våra förmåner är erbjudandet inom friskvård och personalföreningen Club AFRY. Genom Club AFRY erbjuder vi en stor variation av intressanta fritidsaktiviteter och möjligheten att ha roligt med kollegor även utanför jobbet inom tex kultur- och sportevenemang, bokklubb, kör, stuguthyrning, sportaktiviter mm. Har vi fångat ditt intresse? Hoppas det! Sista ansökningsdatum är fredagen den 24/5-24 Jag som blir din chef heter Stefan Orsmark. Min ledarskapsfilosofi är att vara lyhörd för varje individ i teamet så alla får rätt stöttning och en intressant utveckling. Jag värdesätter öppenhet hos min omgivning och ger gärna mycket frihet under ansvar. Jag tänker att vår framgång börjar med att du mår bra och har roligt på jobbet! Tillsammans skapar vi förutsättningarna för en trevlig, spännande och stimulerande arbetsdag. Kontaktuppgifter: Stefan Orsmark, Sektionschef AFRY Energy Distribution email: [email protected] Följ Stefan på Linkedin här: Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Gruppchef Substation Automation North

I samarbete med Vattenfall söker vi en gruppchef inom området substation automation Du blir chef över ett team med den största samlade kompetensen inom området och tillsammans bidrar ni till en hållbar framtid och dom stora industriella satsningarna i Norr. Detta är en tillsvidaretjänst hos Vattenfall. Verkar det intressant, sök eller ta direktkontakt med oss på Poolia så berättar vi mer. Om tjänsten Du kommer att vara en kulturbärare för ditt team och leda genom exempel, med en stark förmåga att arbeta processorienterat och driva förbättringsarbete. Genom engagemang och förtroende motiverar du ditt team som ansvarar för: • Utredningar och störningsanalyser vid driftstörningar • Ta fram selektivplaner • Som anläggningsägare ta fram gapanalyser och åtgärdsförslag inom kontrollutrustning • Som anläggningsägare och kravställare delta i investeringsprojekt En viktig del av din roll är att bygga starka hållbara relationer både internt och externt. För att trivas i rollen är det viktigt att du har ett genuint intresse för verksamhetsutveckling och förbättringar. Som chef för Substation Automation North har du 6 - 10 medarbetare och du ingår i ledningsgruppen. Vattenfall har en tydlig ledarskapsfilosofi där du som ledare erbjuds kompetensutveckling samt stöd, erfarenhet- och kompetensutbyte chefskollegor emellan. Hos Vattenfall får du möjlighet att arbeta i en företagskultur där dom strävar efter att vara öppna, aktiva och positiva med arbetsuppgifter som utvecklar och utmanar dig. Vem är du? Vi söker dig som kan leda gruppen med ett nära och engagerat ledarskap, samt som har: • Tidigare ledarerfarenhet • Relevant teknisk akademisk utbildning • Förståelse för processorienterat arbetssätt, förbättringsarbete och förändringsledning • Förmåga att utveckla nya roller och stödfunktioner Du är en trygg ledare som drivs av att engagera och involvera. Du är förtroendeingivande och innovativ med en förmåga att se och möjliggöra för dina medarbetare. Det är viktigt att dina personliga värderingar stämmer överens med kulturen som präglas av att göra varandra bättre, ligga steget före samt att hålla vad vi lovar. Har du erfarenhet från anläggningstung verksamhet och anläggningsförvaltning är det meriterande. Vill du ha en spännande vardag och jobba för en fossilfri framtid? Hos Vattenfall får du vara med och påverka morgondagens klimatsmarta samhälle och skapa framtidens elnät. Om verksamheten Vattenfall Eldistribution AB distribuerar el till hushåll, företag och samhälle – dygnet runt året om. Vårt elnät är över 12 000 mil långt och vi distribuerar el till nästan 900 000 kunder. Vi bygger, driver, underhåller och investerar i vårt elnät för att du som kund ska få en tillförlitlig leverans. Läs mer om oss på https://www.vattenfalleldistribution.se/om-oss/

25 april 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Group Manager Base SW Delta

"Founded in 1927, the Volvo Group is committed to driving prosperity and shaping the future landscape through sustainable transport, mobility, and infrastructure solutions. By offering trucks, buses, construction equipment, power solutions for marine and industrial applications, financing and services that increase our customers’ uptime and productivity. Our headquarters are in Gothenburg, Sweden. Volvo Group shares are listed on Nasdaq Stockholm." Do you have passion for software and electronics and believe in the agile manifesto? Are you able to create a climate of cross functional collaboration where everyone is accountable and proud of the products and solutions? Are you a believer of servant leadership beyond our organizational boundaries? If yes - then we are hoping you to join our team! Who are we? We are seeking a highly skilled engineering manager within Software Platforms whose mission is to deliver a complete SW platform including integration on HW for a developer of an application in Volvo AB, utilizing Continuous Integration and Continuous Delivery chains This position requires strong leadership skills, technical expertise, and the ability to collaborate across departments and with external partners. About the position We are looking for an Engineering Group Manager for a team that is responsible for development and maintenance of on-board base SW platform. The group manager is the first line manager and the servant leader of three scum teams. The group works with development and evaluation of concepts and technologies for our embedded software platform which includes Embedded Linux Platform & Virtualization technologies based on Hypervisor and its integration on our central high performance computational node. The work is done in very close collaboration with our different suppliers and various development/architecture teams at Volvo. Your role will be to both lead technology and people. So, on one hand to provide and retain skilled members to the scrum teams and coach the team members as well as the teams in the daily activities and secure necessary pre-requisites for a successful execution of our mission, and on the other hand take a technical ownership of the products delivered by the team, which implies participation in the complete chain from developing strategies to follow up maintenance of the delivered products, naturally with the support from the complete team.  Who are you? This is a position for a person that has the ability to work under demanding conditions and to create a successful working climate. As a person, you have a broad software platform technical know-how combined with good communication skills and a strong belief and previous experience in working with agile methods. You have a strong ability to inspire, develop and motivate individuals and teams. You are goal oriented and can take own initiatives and drive certain actions on your own.  A positive mindset and “can do attitude” characterize your personal profile. You understand that being accountable means driving activities inside as well as outside your own organization. You enjoy balancing between strategic plans and short-term activities. You are comfortable in taking difficult decisions and standing up for the values of our company.  Qualifications: * University/Bachelor/Master degree.  * Proven experience within Embedded Systems & Software * Experienced in agile ways of working * Managerial experience from line or project management Are we a good match? Curious and have questions? Please contact us!   Atul Yadav, Global Technology Manager, SW Platforms. Email: [email protected]  We value your data privacy and therefore do not accept applications via mail.   Who we are and what we believe in  Our focus on Inclusion, Diversity, and Equity allows each of us the opportunity to bring our full authentic self to work and thrive by providing a safe and supportive environment, free of harassment and discrimination. Applying to this job offers you the opportunity to join Volvo Group. Every day, across the globe, our trucks, buses, engines, construction equipment, financial services, and solutions make modern life possible. We are almost 100,000 people empowered to shape the future landscape of efficient, safe and sustainable transport solutions. Fulfilling our mission creates countless career opportunities for talents with sharp minds and passion across the group’s leading brands and entities.

23 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024