Gruppchef Måltid- & Verksamhetsnära Service

Måltid- & Verksamhetsnära Service Vi som arbetar på fastighet och service förvaltar och sköter driften i Region Uppsalas fastigheter och lokaler. Vi ser ett värde i att vårt arbete bidrar till samhällsnytta och hållbarhet. Region Uppsala kännetecknas av en stark tillväxt och förvaltningen Fastighet och service är en viktig del i denna. Vi på Fastighet och service omsätter drygt en miljard kronor och är ca 400 medarbetare. Vi utvecklar, förvaltar och underhåller en lokalyta på drygt 760 000 kvadratmeter, allt från nya avancerade vårdbyggnader till medeltida slott. Vi sköter även transporter och arbetar med logistiska lösningar inom Region Uppsala samt ansvarar för måltidsservice till inneliggande patienter. De flesta av våra kunder finns inom hälso- och sjukvården och den största kunden är Akademiska sjukhuset. Vi lovar dig komplexa och utmanande arbetsuppgifter, många möten med intressanta människor och trevliga arbetskamrater som går till sina arbeten för att göra något viktigt! Vad är viktigt för dig? Vår verksamhet Förvaltningen Fastighet och service inom Region Uppsala har i samband med införande av ett nytt måltidssystem byggt upp en verksamhet som bemannar avdelningskök hos vårdavdelningar med patienter inlagda på Akademiska sjukhuset och andra vårdavdelningar inom Region Uppsala. I ett fyrtiotal kök bedrivs verksamhet alla dagar i veckan. Personal som arbetar i avdelningsköket har en viktig roll i måltidsarbetet på avdelningen och arbetar tillsammans med vårdpersonal för att patienter ska erbjudas personcentrerade måltider då kosten utgör en viktig del av vårdprocessen. I tillägg till måltider ansvarar verksamheten även för textil och förrådsvaror på avdelningarna. För att driva verksamheten ute i våra avdelningskök söker vi nu en ny gruppchef. Brinner du för att leda människor och lösa problem? I rollen som gruppchef kommer du att vara en viktig nyckelspelare som ska leda och motivera din grupp. Tillsammans med övriga chefer inom Måltid- & Verksamhetsnära Service (MVS) implementerar och utvecklar du tjänster samt skapar värde för regionen och patienterna. Du kommer tillsammans med övriga gruppchefer och enhetschefen ingå i ledningen för organisationen MVS, som ansvarar för att måltider, textil och förrådsvaror finns på rätt plats vid rätt tid, samt allt tillhörande för- och efterarbete. Ledningsgruppen består av fyra Gruppchefer, en Bemanningsassistent, biträdande Enhetschef samt Enhetschef för MVS. Ditt uppdrag Du kommer att ha både personal och verksamhetsansvar samt göra ekonomisk uppföljning för din grupp. Stora delar av din arbetsdag kommer att gå ut på att coacha och leda din personalgrupp på 25 - 30 medarbetare. Som gruppchef förutsätts du arbeta nära enhetschefen och tillsammans med dina medarbetare för att samordna och inspirera till positiva måltidsupplevelser för patienterna inom Region Uppsala. Dina huvudsakliga mål är att tillsammans med övriga medarbetare inom MVS ge bästa service till vårdavdelningarna och deras patienter. Du säkerställer att standardiserade processer och rutiner följs gällande livsmedelssäkerhet och livsmedelshygien. Vi förutsätter att du är van vid att arbeta strategiskt så väl som operativt och administrativt. Arbetstiden är i utgångspunkt: måndag-fredag under kontorstid. Enstaka jour-tjänster kan tillkomma. Tjänsten utgår från vårt gemensamma kontor på Akademiska Sjukhuset. Dina kvalifikationer Vi söker dig med erfarenhet från tidigare ledarroller. Ett av våra krav är att du har erfarenhet av att leda en större arbetsgrupp och är bekväm i att hålla i APT samt medarbetar- och lönesamtal. Du har bred kunskap i hantering av personal- och rehabiliteringsärenden och är van vid att hålla i möten och presentationer. Du förutsätts ha grundläggande kunskaper i Microsoft Office 365 och lönehanteringsprogram. Du ser lösningar! Problem är utmaningar som ska hanteras och lösas. Det är meriterande om du har jobbat med förändring och utveckling av service, varit lönesättande chef samt har erfarenhet från områden där service är ledordet, så som hotell, restaurang, livsmedelsbransch, dagligvaruhandel. Vi letar efter dig som är engagerad, visar vägen och koordinerar. Du trivs med att skapa nätverk och du har lätt för att samarbeta. Du gillar högt tempo och föredrar varierande arbetsuppgifter. Du har god förmåga att planera, organisera och prioritera. Du bemöter din omgivning på ett professionellt och lyhört sätt och kommunikation är en av dina styrkor. Ditt ledarskap är prestigelöst, coachande och tydligt och du har förmågan att skapa engagemang hos människor omkring dig. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi erbjuder Tillsvidaretjänst på heltid, med tillträde enligt överenskommelse där provanställning kan komma att tillämpas. Vid anställning kommer det tas ett utdrag ur belastnings- och misstankeregister från polisen. Denna process administreras av HR-avdelningen på Region Uppsala. Som arbetsgivare vill vi skapa förutsättningar för att våra medarbetare ska ha det bra, så att man kan känna sig trygg och ha kvalitet i livet utanför jobbet. Förutom att vi har ett av Sveriges bästa kollektivavtal erbjuder vi subventionerade UL-biljetter och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Sista ansökningsdagen för denna tjänst är 29 maj men urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta enhetschef Björn Artz på [email protected] Fackliga företrädare nås via Region Uppsalas växel tel 018-611 00 00. Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

30 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Teknisk Chef till Sesol i Jönköping

Som Teknisk chef hos oss på Sesol blir du en del av Sesol-familjen och får arbeta med kollegor som jobbar hårt för att vi ska vara det självklara valet inom solceller, batterier och elbilsladdare. Din framtida utmaning Som teknisk chef på Sesol har du huvudansvaret att säkerställa en strikt efterlevnad gällande regelverk och standarder inom elinstallationer. Du kommer bland annat att genomföra regelbundna revisioner och inspektioner för att säkerställa att installationsavdelningen följer bästa praxis och använder sig av effektiva processer. Målet är att optimera arbetsflöden och säkerställa att installationsavdelningen har den nödvändiga kompetensen och utrustningen för att uppfylla branschens krav och standarder. Du behöver ständigt hålla dig informerad om de senaste teknologiska och branschspecifika trenderna, så att vi som organisation kan hålla oss uppdaterade om det senaste i branschen. Vi ser gärna att du är med och utvärderar och identifierar nya affärsområden inom företaget. Som teknisk chef kommer du att leda och inspirera ett team av tekniska rådgivare inom el och bygg. Vi ser att du är mån om att skapa en positiv arbetsmiljö och främja samarbete inom teamet. Tillsammans kommer ni att samarbeta för att erbjuda tekniskt stöd och rådgivning till andra avdelningar. För att öka kompetens hos medarbetarna inom organisationen kommer du vara med att utveckla och implementera utbildningsprogram för att stärka medarbetarnas tekniska färdigheter. Vem är vår perfekta matchning? Som teknisk chef kommer du leda ett team utav tekniska rådgivare.Dukommer ingå i ledningsgruppen för installationsavdelningen, tillsammans med installationschefen för Sverige och COO. Därav är det viktigt att du som person har en god samarbetsförmåga och är kommunikativ. Dessutom krävs en det att du som person gillar att leverera god service då rollen innefattar mycket stöd och rådgivning till andra avdelningar inom organisationen. Tack vare att du har en stor erfarenhet och kunskap gällande regelverk och standarder inom elinstallationer, så ser vi att du är självgående och kan ta mycket initiativ på avdelningen. Vi ser även att du är kreativ och har en förmåga att analysera och lösa komplexa tekniska problem samt implementera effektiva lösningar. Vi vill att du har Minst 5 års erfarenhet av liknande roll Elutbildning Allmän Behörighet Körkort Det är extra bra om du även har Erfarenhet inom solcellsbranschen Vidareutbildning inom teknik, exempelvis inom energi, miljö eller annan relevant inriktning Detta gör livet trevligt hos oss Goda förmåner och arbetsvillkor Interna tävlingar Du ingår i ett välkomnande och familjärt team Bra att veta om anställningen Lön: Fast Placering: Kan diskuteras men en hel del tid kommer behöva läggas på huvudkontoret i Jönköping Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsvillkor: Heltid Vi förstår att du vill söka jobbet direkt, men detta är också braatt veta! Ansökan tas endast emot här på vår karriärsida. Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontakten finner du nedan. Urval kommer ske löpande. Om Sesol ABVi älskar solen lite mer än andra – att jobba hos oss på Sesol innebär därför ett soligt äventyr som vi vill att du ska få uppleva. Vi är idag över 1000 medarbetare som tillsammans står för över 2 miljoner soltimmar om året. Tillsammans bidrar vi alla till att göra världen till en lite grönare plats. Med huvudkontor i Jönköping och etableringar på 13 andra orter i södra och mellersta Sverige är vi en arbetsgivare för alla som vill kliva ut ur skuggan och in i solen. Välkommen till Sveriges bästa arbetsgivare!

30 april 2024
Sista ansökan:
17 oktober 2024
Teknisk Chef till Sesol i Jönköping

Som Teknisk chef hos oss på Sesol blir du en del av Sesol-familjen och får arbeta med kollegor som jobbar hårt för att vi ska vara det självklara valet inom solceller, batterier och elbilsladdare. Din framtida utmaning Som teknisk chef på Sesol har du huvudansvaret att säkerställa en strikt efterlevnad gällande regelverk och standarder inom elinstallationer. Du kommer bland annat att genomföra regelbundna revisioner och inspektioner för att säkerställa att installationsavdelningen följer bästa praxis och använder sig av effektiva processer. Målet är att optimera arbetsflöden och säkerställa att installationsavdelningen har den nödvändiga kompetensen och utrustningen för att uppfylla branschens krav och standarder. Du behöver ständigt hålla dig informerad om de senaste teknologiska och branschspecifika trenderna, så att vi som organisation kan hålla oss uppdaterade om det senaste i branschen. Vi ser gärna att du är med och utvärderar och identifierar nya affärsområden inom företaget. Som teknisk chef kommer du att leda och inspirera ett team av tekniska rådgivare inom el och bygg. Vi ser att du är mån om att skapa en positiv arbetsmiljö och främja samarbete inom teamet. Tillsammans kommer ni att samarbeta för att erbjuda tekniskt stöd och rådgivning till andra avdelningar. För att öka kompetens hos medarbetarna inom organisationen kommer du vara med att utveckla och implementera utbildningsprogram för att stärka medarbetarnas tekniska färdigheter. Vem är vår perfekta matchning? Som teknisk chef kommer du leda ett team utav tekniska rådgivare.Dukommer ingå i ledningsgruppen för installationsavdelningen, tillsammans med installationschefen för Sverige och COO. Därav är det viktigt att du som person har en god samarbetsförmåga och är kommunikativ. Dessutom krävs en det att du som person gillar att leverera god service då rollen innefattar mycket stöd och rådgivning till andra avdelningar inom organisationen. Tack vare att du har en stor erfarenhet och kunskap gällande regelverk och standarder inom elinstallationer, så ser vi att du är självgående och kan ta mycket initiativ på avdelningen. Vi ser även att du är kreativ och har en förmåga att analysera och lösa komplexa tekniska problem samt implementera effektiva lösningar. Vi vill att du har Minst 5 års erfarenhet av liknande roll Elutbildning Allmän Behörighet Körkort Det är extra bra om du även har Erfarenhet inom solcellsbranschen Vidareutbildning inom teknik, exempelvis inom energi, miljö eller annan relevant inriktning Detta gör livet trevligt hos oss Goda förmåner och arbetsvillkor Interna tävlingar Du ingår i ett välkomnande och familjärt team Bra att veta om anställningen Lön: Fast Placering: Kan diskuteras men en hel del tid kommer behöva läggas på huvudkontoret i Jönköping Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsvillkor: Heltid Vi förstår att du vill söka jobbet direkt, men detta är också braatt veta! Ansökan tas endast emot här på vår karriärsida. Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontakten finner du nedan. Urval kommer ske löpande. Om Sesol ABVi älskar solen lite mer än andra – att jobba hos oss på Sesol innebär därför ett soligt äventyr som vi vill att du ska få uppleva. Vi är idag över 1000 medarbetare som tillsammans står för över 2 miljoner soltimmar om året. Tillsammans bidrar vi alla till att göra världen till en lite grönare plats. Med huvudkontor i Jönköping och etableringar på 13 andra orter i södra och mellersta Sverige är vi en arbetsgivare för alla som vill kliva ut ur skuggan och in i solen. Välkommen till Sveriges bästa arbetsgivare!

30 april 2024
Sista ansökan:
17 oktober 2024
Teknisk Chef

Som Teknisk chef hos oss på Sesol blir du en del av Sesol-familjen och får arbeta med kollegor som jobbar hårt för att vi ska vara det självklara valet inom solceller, batterier och elbilsladdare. Din framtida utmaning Som teknisk chef på Sesol har du huvudansvaret att säkerställa en strikt efterlevnad gällande regelverk och standarder inom elinstallationer. Du kommer bland annat att genomföra regelbundna revisioner och inspektioner för att säkerställa att installationsavdelningen följer bästa praxis och använder sig av effektiva processer. Målet är att optimera arbetsflöden och säkerställa att installationsavdelningen har den nödvändiga kompetensen och utrustningen för att uppfylla branschens krav och standarder. Du behöver ständigt hålla dig informerad om de senaste teknologiska och branschspecifika trenderna, så att vi som organisation kan hålla oss uppdaterade om det senaste i branschen. Vi ser gärna att du är med och utvärderar och identifierar nya affärsområden inom företaget. Som teknisk chef kommer du att leda och inspirera ett team av tekniska rådgivare inom el och bygg. Vi ser att du är mån om att skapa en positiv arbetsmiljö och främja samarbete inom teamet. Tillsammans kommer ni att samarbeta för att erbjuda tekniskt stöd och rådgivning till andra avdelningar. För att öka kompetens hos medarbetarna inom organisationen kommer du vara med att utveckla och implementera utbildningsprogram för att stärka medarbetarnas tekniska färdigheter. Vem är vår perfekta matchning? Som teknisk chef kommer du leda ett team utav tekniska rådgivare.Dukommer ingå i ledningsgruppen för installationsavdelningen, tillsammans med installationschefen för Sverige och COO. Därav är det viktigt att du som person har en god samarbetsförmåga och är kommunikativ. Dessutom krävs en det att du som person gillar att leverera god service då rollen innefattar mycket stöd och rådgivning till andra avdelningar inom organisationen. Tack vare att du har en stor erfarenhet och kunskap gällande regelverk och standarder inom elinstallationer, så ser vi att du är självgående och kan ta mycket initiativ på avdelningen. Vi ser även att du är kreativ och har en förmåga att analysera och lösa komplexa tekniska problem samt implementera effektiva lösningar. Vi vill att du har Minst 5 års erfarenhet av liknande roll Elutbildning Allmän Behörighet Körkort Det är extra bra om du även har Erfarenhet inom solcellsbranschen Vidareutbildning inom teknik, exempelvis inom energi, miljö eller annan relevant inriktning Detta gör livet trevligt hos oss Goda förmåner och arbetsvillkor Interna tävlingar Du ingår i ett välkomnande och familjärt team Bra att veta om anställningen Lön: Fast Placering: Jönköping Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsvillkor: Heltid Vi förstår att du vill söka jobbet direkt, men detta är också braatt veta! Ansökan tas endast emot här på vår karriärsida. Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontakten finner du nedan. Urval kommer ske löpande. Om Sesol ABVi älskar solen lite mer än andra – att jobba hos oss på Sesol innebär därför ett soligt äventyr som vi vill att du ska få uppleva. Vi är idag över 1000 medarbetare som tillsammans står för över 2 miljoner soltimmar om året. Tillsammans bidrar vi alla till att göra världen till en lite grönare plats. Med huvudkontor i Jönköping och etableringar på 13 andra orter i södra och mellersta Sverige är vi en arbetsgivare för alla som vill kliva ut ur skuggan och in i solen. Välkommen till Sveriges bästa arbetsgivare!

30 april 2024
Sista ansökan:
17 oktober 2024
Teknisk Chef till Sesol i Jönköping

Som Teknisk chef hos oss på Sesol blir du en del av Sesol-familjen och får arbeta med kollegor som jobbar hårt för att vi ska vara det självklara valet inom solceller, batterier och elbilsladdare. Din framtida utmaning Som teknisk chef på Sesol har du huvudansvaret att säkerställa en strikt efterlevnad gällande regelverk och standarder inom elinstallationer. Du kommer bland annat att genomföra regelbundna revisioner och inspektioner för att säkerställa att installationsavdelningen följer bästa praxis och använder sig av effektiva processer. Målet är att optimera arbetsflöden och säkerställa att installationsavdelningen har den nödvändiga kompetensen och utrustningen för att uppfylla branschens krav och standarder. Du behöver ständigt hålla dig informerad om de senaste teknologiska och branschspecifika trenderna, så att vi som organisation kan hålla oss uppdaterade om det senaste i branschen. Vi ser gärna att du är med och utvärderar och identifierar nya affärsområden inom företaget. Som teknisk chef kommer du att leda och inspirera ett team av tekniska rådgivare inom el och bygg. Vi ser att du är mån om att skapa en positiv arbetsmiljö och främja samarbete inom teamet. Tillsammans kommer ni att samarbeta för att erbjuda tekniskt stöd och rådgivning till andra avdelningar. För att öka kompetens hos medarbetarna inom organisationen kommer du vara med att utveckla och implementera utbildningsprogram för att stärka medarbetarnas tekniska färdigheter. Vem är vår perfekta matchning? Som teknisk chef kommer du leda ett team utav tekniska rådgivare.Dukommer ingå i ledningsgruppen för installationsavdelningen, tillsammans med installationschefen för Sverige och COO. Därav är det viktigt att du som person har en god samarbetsförmåga och är kommunikativ. Dessutom krävs en det att du som person gillar att leverera god service då rollen innefattar mycket stöd och rådgivning till andra avdelningar inom organisationen. Tack vare att du har en stor erfarenhet och kunskap gällande regelverk och standarder inom elinstallationer, så ser vi att du är självgående och kan ta mycket initiativ på avdelningen. Vi ser även att du är kreativ och har en förmåga att analysera och lösa komplexa tekniska problem samt implementera effektiva lösningar. Vi vill att du har Minst 5 års erfarenhet av liknande roll Elutbildning Allmän Behörighet Körkort Det är extra bra om du även har Erfarenhet inom solcellsbranschen Vidareutbildning inom teknik, exempelvis inom energi, miljö eller annan relevant inriktning Detta gör livet trevligt hos oss Goda förmåner och arbetsvillkor Interna tävlingar Du ingår i ett välkomnande och familjärt team Bra att veta om anställningen Lön: Fast Placering: Kan diskuteras men en hel del tid kommer behöva läggas på huvudkontoret i Jönköping Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsvillkor: Heltid Vi förstår att du vill söka jobbet direkt, men detta är också braatt veta! Ansökan tas endast emot här på vår karriärsida. Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontakten finner du nedan. Urval kommer ske löpande. Om Sesol ABVi älskar solen lite mer än andra – att jobba hos oss på Sesol innebär därför ett soligt äventyr som vi vill att du ska få uppleva. Vi är idag över 1000 medarbetare som tillsammans står för över 2 miljoner soltimmar om året. Tillsammans bidrar vi alla till att göra världen till en lite grönare plats. Med huvudkontor i Jönköping och etableringar på 13 andra orter i södra och mellersta Sverige är vi en arbetsgivare för alla som vill kliva ut ur skuggan och in i solen. Välkommen till Sveriges bästa arbetsgivare!

30 april 2024
Sista ansökan:
17 oktober 2024
Produktionsledare

Produktionsledare Skulle du vilja vara en viktig kugge i en dynamisk, högteknologisk miljö hos ett internationellt ledande företag som arbetar med teknikbaserade system för försvar och säkerhet? Elbit Systems Sweden växer så det knakar och vi ser fram emot att välkomna fler kollegor till oss, vi söker nu en engagerad Produktionsledare som kommer att spela en central roll i att bygga upp och leda vårt produktion- och installationsteam. Det är en möjlighet att vara med från början, forma ett nytt team och bygga upp såväl din roll som verksamheten. Låter det intressant? Läs vidare och ta steget redan idag. Om tjänstenSom Produktionsledare hos Elbit Systems Sweden kommer du att ha en nyckelroll i att forma, driva och utveckla produktionen samt installationen av teknisk utrustning. Du blir en del av ett dedikerat team som arbetar för att säkerställa att produkterna når högsta standard och uppfyller kundernas krav. Din roll innebär att du leder och samordnar produktionsaktiviteter, säkerställer att resurser används effektivt och att mål uppnås inom angiven tidsram och budget. Dessutom kommer du att vara ansvarig för att utveckla och förbättra våra produktionsprocesser för att säkerställa kvalitet och effektivitet. Det är en möjlighet att vara med och forma framtiden för Elbit Systems Swedens verksamhet och bidra till vår fortsatta tillväxt och framgång. Du kommer bland annat: Ansvara för ledning och samordning av produktions- och installationsverksamhet Planera och genomföra produktionsaktiviteter för att säkerställa effektivitet och kvalitet Leda och utveckla ett team av tekniker för att tillsammans arbeta mot att uppnå uppsatta mål Genomföra installationer och driftsättning av teknisk utrustning enligt specifikation Ansvara för att etablera, implementera, leda och förbättra processer Kvalifikationer, du har: Eftergymnasial utbildning inom teknik eller motsvarande erfarenhet Erfarenhet av produktionsledning i industriell miljö, företrädesvis inom försvarsindustrin Tidigare erfarenhet av personalansvar och resursplanering Kompetens inom processledning och förmåga att arbeta enligt Lean, Six Sigma, eller liknande Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Svensk medborgare Körkort Det är inget krav men meriterande om du har tidigare erfarenhet från genomförd värnplikt eller har varit verksam inom Försvarsmakten samt har arbetat med projektledning inom försvarssektorn. Har erfarenhet från MS project eller liknande verktyg. Vi tror att för att du ska komma till din rätt i rollen är samarbete, problemlösning och analytisk förmåga egenskaper som du kan identifiera dig med. Du har lätt att anpassa dig till förändringar och du har en god förmåga att skapa struktur där behov finns. Med din tekniska expertis och ditt öga för detaljer är du redo att ta nästa steg i din karriär och hänga med på den utvecklingsresa som Elbit Systems Sweden har startat. AnsökanVälkommen med din ansökan idag, urval och intervjuer kommer ske löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor gällande rollen är du välkommen att kontakta Olof Rodhe på [email protected]. Har du frågor gällande ansökan kontakta HR- och rekryteringskonsult, [email protected] ett säkerhetsföretag så har vi krav på att du har svenskt medborgarskap samt att man genomför en säkerhetsprövning när man påbörjar sin anställning hos oss. Om ossElbit Systems är ett världsledande internationellt teknikbolag verksamt inom en mängd olika områden över hela världen, primärt inom försvar och säkerhet. Elbit Systems utvecklar och tillhandahåller en bred portfölj av produkter och system för alla typer av applikationer oavsett det är I luften, på marken, till sjöss eller cyberområdet. Våra system används över hela världen och Sverige är sedan ett par år tillbaka en viktig marknad för oss, både vad gäller svenska kunder till våra produkter och svenska partners för leveranser till andra länder.Inom digitalisering av militär kommunikation och militära ledningssystem är Elbit Systems en ledande aktör och samtidigt en pionjär och erbjuder digitaliserade helhetslösningar för alla typer av användningsområden i teknikens framkant och har en produktportfölj som täcker allt från HF-radio till satellit och IP/WAN-nätverk för alla typer av dataflöden oavsett om det är röst, video eller annan data.

30 april 2024
Sista ansökan:
17 oktober 2024
Tillförordnad gruppchef till SYSTRA i Malmö

Nu finns det chans för dig som arbetar inom infrastruktur att under en begränsad tid, prova på möjligheten att verka som gruppchef i vår brogrupp. Vår gruppchef ska gå på föräldraledighet och utveckla sitt ledarskap och tålamod under andra former. Därför behöver en tillförordnad gruppchef tillsättas, under perioden augusti 2024 till maj 2025. Om jobbet I din roll som gruppchef är du operativ i SYSTRAs uppdrag mellan 50-80% av din tid. Resterande del av tiden har du fokus på ledarskapet och dess olika delar. Som gruppchef förväntas du vara närvarande, såväl psykiskt som fysiskt på vårt Malmö-kontor. Du förväntas också prioritera medarbetarna och ledarskapet för att skapa och bibehålla ett engagemang i gruppen. Dina närmsta kollegor blir brogruppen samt gruppchefer för övriga grupper i Civil Design. Tillsammans med dina chefskollegor, inom både den egna regionen och nationellt, kommer du vara med och bygga upp samt utveckla verksamheten. Arbetsuppgifter i din roll som gruppchef kommer bland annat bestå av; Hantering av medarbetare: Individuella avstämningar, problemlösning / mentorskap, medarbetarsamtal och uppföljning av mål, lönesamtal 2025, gruppmöten (i dagsläget varannan månad), resursplanering , attestering av tidrapporter Marknadsarbete: Du kommer att vara ansvarig för att organisera och planera anbudsförslag samt delegera uppgifter. Du kommer primärt vara ansvarig för att säkerställa att det pågår ett aktivt och kontinuerligt anbuds- och marknadsarbete. Detta för att säkerställa en långsiktig arbetsbeläggning för kollegorna. Rekrytering Kontaktpunkt för bro, med bl.a: SYSTRA – övriga affärsområden, SYSTRA Group (internationell samordning) Vem är du? Vi söker dig som sätter stort värde i gruppdynamiken och jobbar med ett förtroendestyrt ledarskap. Har du erfarenhet av någon form av ledande position, exempelvis som teknikansvarig, uppdragsansvarig, ledare inom föreningsliv, lagkapten eller något helt annat, där du har använt din sociala kompetens för att förena människor mot ett gemensamt mål, ser vi detta som mycket fördelaktigt. För att vara framgångsrik i denna position behöver du inte bara strategiska utan också operativa färdigheter. Det är därför viktigt att du har relevant branscherfarenhet inom någon av de roller som erbjuds i SYSTRAs projekt. Dessutom är erfarenhet av broprojekt – vare sig det rör projektering, byggnation eller förvaltning – särskilt meriterande. Vi söker dig som har: Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom infrastruktur. Goda kunskaper av att ta fram aktuella handlingar såsom väg- och järnvägsplaner, förfrågningsunderlag och bygghandlingar som är av relevans för teknikområdet. Kunskap inom relevanta branschspecifika standarder och kravställningar. Mycket goda kunskaper inom det svenska och engelska språket i såväl verbal som skriftlig kommunikation. Meriterande Någon form av erfarenhet från ledande roller. Erfarenhet från broprojekt. Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande roll som tillförordnad gruppchef under en föräldraledighet under perioden augusti 2024 till maj 2025. Vi är mitt i en spännande fusion där SYSTRA Group har förvärvat Atkins nordiska verksamhet, vilket öppnar dörrarna för otaliga möjligheter framöver! SYSTRA erbjuder dig en omväxlande arbetsmiljö med stor möjlighet till utveckling och en arbetsplats som prioriterar balans mellan arbete och fritid. Vi är en växande organisation där experter stöttar varandra över kompetens- och landsgränser. Hos oss deltar du i skapandet av ett hållbart samhälle genom att arbeta i en organisation som tar ansvar för miljön, projekten, medarbetarna och som skapar verklighet av sina visioner. Intresserad och vill veta mer? Varmt välkommen att höra av dig Regionchef, Sara Lundgren [email protected]   Rekryteringspartner SYSTRA, Johanna Ekman [email protected] Ansökan Som en del i vår urvalsprocess använder vi oss av arbetspsykologiska tester. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om SYSTRA Med våra 10’000 medarbetare är SYSTRA en av världens ledande aktörer inom infrastrukturlösningar. Hos oss arbetar engagerade ingenjörer och miljövetare inom till exempel väg & vatten, järnväg, höghastighetsjärnväg, tunnelbana, spårväg och bro. SYSTRA har bland annat designat cirka hälften av världens byggda och planerade höghastighetsjärnvägar och automatiserade tunnelbanor. Med närmare 800 medarbetare på SYSTRA AB, erbjuder vi ett brett spektrum av tjänster inom transport, samhällsbyggnad och infrastruktur. Självklart har vi kollektivavtal. Läs gärna mer om oss på vår webbplats www.systra.se SYSTRA- Confidence moves the world Inför rekryteringsarbetet har SYSTRA noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

30 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Sektionschef till avdelningen Tryckbesiktning i region Nord!

”Global partner for a safe, secure and sustainable world”. En ganska mäktig vision om vi får säga det själva. Bakom dessa ord ligger flera generationers ingenjörskompetens, kombinerat med nytänkande där vi tillsammans med våra kunder skapar förutsättningar för en säker och hållbar framtid. Vi erbjuder tjänster inom person- och driftsäkerhet, där vi genom vår innovationsförmåga skapar trygghet på vägarna, i våra hem och våra arbetsplatser. Nyfiken på att lära känna oss bättre? Spana in vår hemsida! OM TJÄNSTEN Välkommen till DEKRA! Tack vare vår tillväxt söker vi nu en sektionschef till avdelningen Tryckbesiktning i region Nord. Är du en engagerad och driftig ledare? Vill du vara med på vår fortsatta tillväxtresa och driva vår affär framåt? Då kan du passa in hos oss! Våra besiktningsingenjörer genomför besiktning av trycksatta anordningar såsom pannor, cisterner, kylanläggningar med mera och hjälper våra kunder att upprätthålla en hög säkerhetsnivå. Vår kundflora är bred med ett flertal olika branscher, bl.a. tillverkande industri papper & massa kraft & värme kemisk industri fastighet Som sektionschef hos oss har du den viktiga rollen att ansvara för sektionens personal, deras arbetsmiljö och utveckling och där din främsta uppgift blir att främja sektionens fortsatta framgångsarbete. Du ansvarar för försäljning mot både befintliga och potentiella kunder vilket medför att du kommer att ha mycket kundkontakter - både per telefon och via kundmöten. Våra sektionschefer är oerhört viktiga för den externa kommunikationen och därför bör du som sektionschef ständigt arbeta för att marknadsföra DEKRA på bästa sätt. Förutom försäljning innefattar befattningen den viktiga rollen som ansvarig för din del av sektionens personal, tillväxt, resultat och budget. I rollen som sektionschef ansvarar du för att coacha och utveckla dina medarbetare i linje med sektionens och organisationens mål och strategier. Du kommer även att vara lönesättande chef för dina medarbetare. I rollen som sektionschef ingår du i regionens ledningsgrupp och rapporterar direkt till regionchef för region norr. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vill du var med och skapa en tryggare omvärld och göra samhällsnytta på riktigt? Då har du hittat rätt! Vi letar efter en person som vill kombinera sina kunskaper inom ledarskap och teknik i syfte att fortsätta främja sektionens framgångsrika utveckling. Vi sätter stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är en god kommunikatör med förmågan att engagera och påverka intressenter på alla nivåer i organisationen, bygga nätverk och arbeta kundorienterat. Du har ett affärsmässigt tänk och vet att nöjda kunder skapas genom bra leveranser och goda relationer. På din meritlista hoppas vi kunna hitta en teknisk utbildning till exempelvis gymnasieingenjör som grund samt relevant arbetslivserfarenhet. Har du dessutom erfarenhet av trycksatta anordningar eller har jobbat med kontroll av sådana anordningar kommer du få vårt besiktnings-hjärta att ticka lite extra hårt. Vidare vill vi att du har goda kunskaper i både svenska och engelska, samt att du innehar B-körkort. Du bor med fördel i den nordliga delen av regionen, exempelvis Luleå eller Skellefteå. OM OSS Välkommen till DEKRA-familjen och vårt team! Vill du arbeta på ett företag där din idé kan bli verklighet? Då har du kommit rätt! Vi vet att det är våra medarbetare som för oss framåt och din utveckling är därför värd att satsa på! Genom utbildningar och intressanta projekt är ditt och vårt gemensamma mål att din kompetens ständigt utvecklas. Sedan start 1925 har vi gjort världen lite säkrare. Idag är DEKRA ett av de mest framgångsrika företagen i världen inom vår bransch och på sikt det finns det stora möjligheter att jobba utomlands i internationella projekt och uppdrag om man önskar. Du kommer till ett av Sveriges största kontrollföretag i tillväxt, med god lönsamhet och en spännande framtid! HAR DU FRÅGOR OM TJÄNSTEN? Kontakta Regionchef Tord Björklund, kontaktuppgifter nedan Vi arbetar med ett kontinuerligt urval så vänta inte med att skicka in din ansökan!

29 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Sektionschef produktion

Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Inom Dynamics Produktion Karlskoga söker vi en sektionschef till vår avdelning Explosives. Där sker tillverkning av explosiva komponenter, pyroteknisk sats och tändämnen. Du rapporterar till avdelningschef Explosives i Björkborn och kommer att ingå i ledningsgruppen för avdelningen där du tar aktiv del i det strategiska arbetet, såsom långsiktig planering, personalplanering och processutveckling. Avdelningen består i nuläget av ca 65 personer där en fortsatt tillväxt förväntas. Dina arbetsuppgifter kommer att innebära fullt ansvar för arbetsmiljö, leverans och personalplanering. Du leder och utvecklar både teamledare och montörer samt säkerställer den operativa driften av verksamheten med säkerhet som högsta prioritet. Du gör detta samtidigt som verksamheten uppfyller ställda krav på kvalitet och ledtid. Du kommer att ingå i ett team med flera sektionschefer samt tekniker och planeringsfunktion. I samverkan med hälsa, miljö och säkerhetsavdelningen har du stort fokus på att trygga en säker och miljövänlig arbetsplats för våra medarbetare. I ditt ansvarsområde blir följande aktuellt över tid: * Föreståndare för explosiva ämnen Din profil Som person ser vi att du har ett stort intresse för teknik och att utveckla båda människor och verksamhet. Vi ser gärna att du har teoretisk utbildning på universitets eller högskolenivå men det är inget krav, det är lika viktigt att du kommer med öppenhet, beslutskraft och förmågan att engagera. Du trivs med att arbeta i en operativ roll där framgången bygger på ett engagerat, prestigelöst och delegerande ledarskap där du får dina medarbetare att växa. Som person är du ansvarstagande och har god kommunikationsförmåga. Du trivs med att arbeta i team och du har förmågan att motivera och coacha dina medarbetare mot att nå gemensamma mål. Det är också viktigt att du delar våra värderingar och synsätt och att du känner dig trygg i att leda i enlighet med vårt Leadership framework - know your business, know your people, know yourself. Meriterande: * Teknisk utbildning * Föreståndare för explosiva ämnen Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga.

29 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Regional Service Manager - med placering i Järfälla eller Landskrona

Regional Service Manager – ASSA ABLOY Entrance Systems Pedestrian ASSA ABLOY Entrance Systems Pedestrian är på en resa full av potential och möjligheter. Där engagerade och passionerade medarbetare är med och förändrar branschen, revolutionerar verksamheten och omdefinierar framtiden inom dörrautomatik. Vi söker nu en erfaren ledare med passion för service och resultat för att leda och utveckla vårt team av servicetekniker i regionen! Om rollen I rollen som Regional Service Manager ansvarar du för driften, resultatet och utvecklingen av vår serviceverksamhet inom en specifik region. Du har fullt personalansvar för serviceteknikerna i regionen och är den som skapar förutsättningarna för att våra tekniker skall kunna leverera högklassig service på ett effektivt sätt. Du förväntas även hantera personal och utvecklingsfrågor, budgetering, kostnadsuppföljning, uppföljning av ordrar, material och underleverantörer. Vi ser även att du tillsammans med dina kollegor är med och driver förbättringsarbete som bidrar till att utveckla våra processer och arbetssätt. Vem är du? Vi tror att du: · Har en god kännedom om vår bransch, vår marknad och våra konkurrenter. · Besitter mycket goda ledaregenskaper, det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av förändringsledning. · Har tidigare erfarenhet av arbete med KPI-uppföljning och en god ekonomisk förståelse. · Mycket god datorvana (MS Office, Android & FMP360) · Behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som utgår ifrån vårt kontor i Järfälla, Stockholm eller i Landskrona, Skåne. Kontakt och ansökan: Urval sker löpande. Har du ytterligare frågor eller funderingar gällande tjänsten, vänligen kontakta Service Director David Andersson ([email protected]). We are the ASSA ABLOY Group Our people have made us the global leader in access solutions. In return, we open doors for them wherever they go. With nearly 52,000 colleagues in more than 70 different countries, we help billions of people experience a more open world. Our innovations make all sorts of spaces – physical and virtual – safer, more secure, and easier to access. As an employer, we value results – not titles, or backgrounds. We empower our people to build their career around their aspirations and our ambitions – supporting them with regular feedback, training, and development opportunities. Our colleagues think broadly about where they can make the most impact, and we encourage them to grow their role locally, regionally, or even internationally. As we welcome new people on board, it’s important to us to have diverse, inclusive teams, and we value different perspectives and experiences. www.assaabloy.com

29 april 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024