Teknisk miljöspecialist som vill arbeta för en omställning av industrin
Naturvårdsverket
Planerare och utredare m.fl.

Vill du arbeta med de stora miljö- och klimatutmaningarna och fördjupa dig i ny teknik? Vill du få möjlighet att lyfta blicken till ett nationellt och internationellt perspektiv och bidra till omställningen av industrin? Då kan vi erbjuda dig en självständig roll med stort ansvar. Industrin har en viktig roll i omställningen till ett fossilfritt och hållbart samhälle. Både nationellt och på EU-nivå finns ambitiösa mål och det sker en snabb utveckling mot industrier med låga koldioxidutsläpp, cirkulära resursflöden och minimerad övrig miljöpåverkan. Naturvårdsverket har en stödjande och pådrivande roll i arbetet och ska verka för att nå dessa mål, bland annat genom att delta i miljöprövningar och ge vägledning och stötta regeringen inom EU och internationellt arbete. Nu behöver vi förstärka med en teknisk miljöspecialist som vill bidra i detta arbete. Tjänsten är placerad på Miljöskyddsenheten som bland annat arbetar med prövning och vägledning rörande delar av Sveriges basindustrier såsom gruvor, stål- och metallindustri, verkstadsindustri m.m. Naturvårdsverket är en flexibel arbetsplats som ger goda möjligheter att kombinera utvecklande arbetsuppgifter och fritid. Vi erbjuder dig samarbetsinriktade kollegor och ett närvarande ledarskap där vi samlas kring vårt uppdrag som syftar till att förbättra miljön för nuvarande och kommande generationer. På avdelningen kommer du att få arbeta både nationellt, inom EU och internationellt. Dina arbetsuppgifter  Du kommer tillsammans med kollegor att arbeta med industrirelaterade miljöfrågor. I uppdraget ingår att inom ditt ansvarsområde delta i miljöprövningar, ge vägledning till tillsynsmyndigheter och föra dialog med verksamhetsutövare, branschorganisationer och andra aktörer samt ge tekniskt expertstöd till andra delar av myndigheten, och i förekommande fall till andra myndigheter. Du kommer att stödja regeringen i EU-arbetet, bland annat genom att samordna och delta i framtagandet av teknikdokument på EU-nivå (BREF-dokument). Tjänsten kommer att ha ett brett fokus på bland annat stål-, metall- och verkstadsindustri m.m. Omvärldsbevakning är en naturlig del i arbetet. Du kommer att ha ett stort eget ansvar för att lägga upp ditt arbete och samarbeta med andra kompetenser inom myndigheten. Arbetsuppgifterna är varierande så det är viktigt att vara flexibel och kunna anpassa sig till nya situationer för att trivas i rollen. Du kommer att ingå i ett team med både teknisk och juridisk kompetens, och samarbeta med andra inom myndigheten och med andra aktörer. Enhetens team jobbar nära varandra i ärenden och frågor som överlappar varandra. Din kompetens Vi söker dig som • har minst tre års teknisk eller naturvetenskaplig utbildning på universitets- eller högskolenivå, • har flerårigerfarenhet av arbete med miljörelaterade industrifrågor exempelvis på myndighet eller den privata sektorn, och • kan uttrycka dig väl skriftligt och muntligt på svenska och engelska.  Det är meriterande om du • har god kunskap om miljöbalken och annan svensk miljölagstiftning, • har erfarenhet av industriutsläppsdirektivet och BAT-slutsatser, • har erfarenhet av arbete med tillståndsprövning, tillsyn, egenkontroll eller vägledning, • har kunskap inom stål-, metall- och verkstadsindustri, • har specialistkunskap inom metallurgi rörande sällsynta jordartsmetaller eller andra kritiska metaller, och • har kompetens inom ytterligare områden exempelvis miljö- och energisystem eller annat. Vi ser gärna att du kan har erfarenhet från statlig myndighet, kommunal verksamhet, konsultbranschen, industriverksamhet eller från forskarvärlden. Med hänsyn till den pågående omställningen av industrin ser vi gärna att du har intresse för innovation och ny teknik. Du ska också ha god förmåga att • samarbeta med både kollegor och andra aktörer med olika perspektiv och kompetenser och bidra till välfungerande team, • se helheten i komplexa sammanhang och bedöma vilka frågor som är viktiga utifrån myndighetens uppdrag och mål, • ta ansvar och driva arbetet framåt, samt planera och prioritera arbetsuppgifter på ett strukturerat sätt även när arbetstempot är högt, • ta initiativ och se möjligheter i utveckling och • kommunicera och förklara beslut och ställningstaganden på ett pedagogiskt sätt Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Om anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Resor inom Sverige och EU ingår i tjänsten. Naturvårdsverket vill erbjuda ett flexibelt arbetssätt genom möjlighet till distansarbete. Vi eftersträvar en effektiv verksamhet och ett hållbart arbetsliv. Naturvårdsverket har kontor i Stockholm och Östersund. Det finns också möjlighet att arbeta helt på distans om det inte finns några andra alternativ.  Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 24 augusti 2025. När du ansöker får du besvara ett antal urvalsfrågor som är kopplade till kravprofilen i annonsen. Dina svar används som en del av urvalsarbetet och kan avgöra om du går vidare i rekryteringsprocessen eller inte. Det är därför viktigt att du svarar så utförligt och tydligt som möjligt. I din ansökan till oss bifogar du endast ditt CV. Kontakt Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta Karolina Ardesjö Lundén, enhetschef Miljöskyddsenheten. Du kan även kontakta våra fackliga företrädare för Saco-S eller ST. Samtliga nås via kundtjänst, tel.nr. 010-698 10 00. Om Naturvårdsverket Naturvårdsverket är en statlig myndighet för klimat- och miljöfrågor. Vi arbetar på uppdrag av regeringen inom Sverige, inom EU och internationellt. Naturvårdsverket driver och samordnar miljöarbetet i Sverige. Vi bidrar till ett robust och hållbart samhälle. Naturvårdsverket ansvarar för frågor som handlar om klimat och luft, mark, biologisk mångfald, förorenade områden, kretslopp och avfall, miljöövervakning, jakt och vilt samt miljöforskning. Naturvårdsverket är den myndighet i Sverige som har överblick över hur miljön mår och hur miljöarbetet går. Myndighetens ansvarsområden är integrerade i andra viktiga samhällsfrågor och bidrar därför till hela samhällets utveckling. Naturvårdsverket är också beredskapsmyndighet.

30 juni 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Cyberförsvarshandläggare till 161.Strilbataljonen, F16 arbetsort Bålsta
Försvarsmakten
Planerare och utredare m.fl.

Här får du möjlighet att vara en del av en militär organisation under stor förändring och utveckling med anledning av omvärldsläget och Sveriges NATO-medlemskap. F 16 växer och vi söker nu nya kollegor som vill vara med på vår utvecklingsresa!  161:a stridslednings- och luftbevakningsbataljonen verkar dygnet runt året runt för att övervaka och försvara svenskt luftrum genom att producera och distribuera auktoriserat luftläge, stridsleda flygstridskrafterna och samordna luftstridskrafterna.   Befattningen erbjuder  En spännande tjänst i unik miljö där varje dag syftar till att försvara Flygvapnets förmågor och motverka andra aktörers möjligheter att angripa våra system. Cyberområdet är ett av Försvarsmaktens prioriterade områden och du kommer att delta i en verksamhet som utvecklas i rask takt. Du kommer att vara en viktig resurs i 161. Strilbataljons förmåga att försvara, verka och utbilda i cybermiljön.  Huvudsakliga arbetsuppgifter  Som cyberförsvarshandläggare i cyberförsvarsgrupp på strilbataljonstaben är du en del av Flygvapnets cyberförsvar och spelar en central roll i att skydda och säkra Flygvapnets digitala system och kommunikationsplattformar. I din roll som handläggare kommer du att stödja med teknisk expertis i utformning av dokumentation, rutiner, framtagning av nya tekniska lösningar och utveckling av framtidens cyberförsvarsförmåga. Rollen inkluderar även en konstant utveckling i personliga färdigheter och möjligheter att delta på flera övningar.  Inom Försvarsmakten jobbar vi alltid som ett lag. Vår organisation bygger på samarbete, anpassningsförmåga och ett gemensamt ansvar för helheten. Det innebär att vi alla är beredda att stötta varandra, ibland även utanför vår egen kompetens- och komfortzon. Därför kan du som medarbetare ibland komma att ställas inför nya typer av uppgifter. Det är en naturlig del av arbetet i Försvarsmakten som tjänar både myndigheten och medarbetarens utveckling väl, och du kommer aldrig ges en uppgift som du inte får förutsättningarna att klara av.  KRAV  Kvalifikationer  • Eftergymnasial utbildning inom datateknik, datasäkerhet, nätverksteknik eller kunskap inom området förvärvat genom tidigare arbetslivserfarenheter.  • Goda kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift   Personliga egenskaper  Du bör vara analytisk och noggrann samt ha ett stort intresse för cyberförsvar. Du har förmågan att prioritera mellan operativt resultat och eget lärande. Du har en god förmåga att arbeta såväl i grupp som enskilt. Din problemlösningsförmåga är hög och du kan arbeta flexibelt och i olika tempon för att kunna växla mellan tidspressade och mer långsiktiga uppgifter.  Stor vikt kommer läggas vid personliglämplighet.   MERITERANDE  • Dokumenterad erfarenhet av datavetenskap eller datateknik    • Erfarenhet om Flygvapnets ledningsstödsystem  • B-Körkort  För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).  Övrigt   Anställningsform: Tillsvidareanställning. Försvarsmakten kan tillämpa 6 månaders provanställning.   Sysselsättningsgrad: Heltid  Arbetsort: Bålsta  Tillträdesdatum: Snarast, enligt överenskommelse   Lön: Individuell lön tillämpas  Befattning: civil tjänst               Om anställningsprocessen  Vi avser återkoppla till samtliga sökanden under v.33 samt kalla de kandidater som gått vidare i processen på intervju ons/tors v.34.   Steg 2 i processen innebär en säkerhetsprövning som genomförs v.35.  Upplysningar om befattningen  [email protected]  Information om rekryteringsprocessen   HR-generalist, Rebecca Grebestam  Mejl: [email protected]  Fackliga företrädare  OFR/O Ärna, Josefine Granberg tfn 0505-45 10 00 (växel nr)  OFR/S, Daniel Modin, tfn 0706-38 68 33  SACO, Oscar Moberg, tfn 072-984 84 53  SEKO, Åsa Karlsson, tfn 076-649 23 95  Ansökan  Välkommen med din ansökan senast 2025-08-08.   Din ansökan bör innehålla CV med minst två referenser samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.    Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Upplands flygflottilj, F 16, har sitt huvudsäte vid Uppsala garnison. Förbandet är en del av det svenska Flygvapnet och ansvarar för driften och bevakningen av Uppsala flygplats samt utbildning av värnpliktiga inom flera olika befattningar i Flygvapnet. Förbandet leder även 161:a Stridslednings- och luftbevakningsbataljonen som stridsleder stridsflygplan i luften samt sköter den ständiga bevakningen av det svenska luftrummet. Förbandet verkar från flera olika platser i landet och utgör en viktig del i den tillväxtperiod som Flygvapnet står inför. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

30 juni 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Skolskjutshandläggare
Laxå kommun
Planerare och utredare m.fl.

Laxå kommun är en trevlig liten kommun belägen i södra Örebro län. Hos oss arbetar 450 personer fördelade på fyra verksamhetsområden – Kommunledning, Samhällsutveckling, Utbildning och Vård och Omsorg. Vi arbetar efter vår värdegrund där ledorden är respektfullhet, lyhördhet, framåtanda och positivitet. Är det något du kan skriva under på? I så fall - fortsätt läsa! Beskrivning Som skolskjutshandläggare kommer du att ansvara för beslut om skolskjuts för elever till grundskola och anpassad grundskola. Skollagen och Laxå kommuns riktlinjer utgör grunden för myndighetsutövningen. I handläggningen av rätten till skolskjuts används besluts- och planeringsverktyget Optiplan, där du blir systemansvarig. Ditt arbete innebär att planera utförandet av skolskjuts, som i första hand utförs av upphandlad entreprenörsskjuts och/eller linjetrafik. Du kommer ha nära samarbete med entreprenörer samt länstrafiken.  Arbetet innebär tidvis viss koncentration av arbetsuppgifter, till exempel inför skolstart. Därför ingår även hantering av andra uppkomna ärenden rörande skol- och verksamhets transporter och viss hantering av e-tjänster för verksamhetsområdet.   Din profil Vi söker dig som har avslutad utbildning på minst gymnasienivå och som har erfarenhet av att arbeta med utredning och handläggning i offentlig miljö, gärna skolskjutshandläggning. Lämplig högskoleutbildning är önskvärd men inte ett krav. Vi ser gärna att du har erfarenhet av och lätt att tolka lagstiftning, förordningar och riktlinjer. Ett krav för tjänsten är att du har goda kunskaper i att arbeta i databaserade system, meriterande är tidigare arbete i Optiplan skolskjuts. I rollen kommer du ha mycket kontakt med kommuninvånare och andra samarbetsaktörer varför det är viktigt att du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt att fatta konsekventa beslut. Som person arbetar du självständig och är ansvarstagande. Du utför dina arbetsuppgifter på ett strukturerat och effektivt sätt. I ditt bemötande är du stabil, lugn, uppmärksam och korrekt för att klara uppgiften på ett bra sätt.  Tillsättning sker under förutsättning av fattade beslut. Intervjuer kommer att ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!          I den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.

30 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Utredare- försörjningsberedskap drivmedel
Statens Energimyndighet
Planerare och utredare m.fl.

Utredare- försörjningsberedskap drivmedel Vi söker dig som vill arbeta med beredskapsfrågor inom drivmedel och därigenom bidra till att stärka energisektorns beredskap. Har du tidigare arbetat med beredskapsfrågor, försvarsplanering eller krishantering- i näringslivet eller inom statlig förvaltning? Sök tjänsten som utredare inom försörjningsberedskap idag! Energimyndigheten leder samhällets omställning till ett hållbart energisystem där ekologisk hållbarhet, konkurrenskraft och försörjningstrygghet går hand i hand. Målet är stabil och kostnadseffektiv energi med låg påverkan på hälsa, miljö och klimat. Dina arbetsuppgifter – utveckla och planera åtgärder inom drivmedel och energiförsörjning  I rollen som utredare inom drivmedel planerar och utvecklar du åtgärder som verkar förebyggande och kan lindra konsekvenserna för samhälle och energianvändare vid eventuella störningar och avbrott i energiförsörjningen. Hos oss får du en varierad roll där du utvecklar metoder för att förstå drivmedelsbehoven i samhällsviktig verksamhet. Du har även en aktiv roll i uppdrag, projekt och utredningar som bidrar till ett starkare totalförsvar. Du samverkar med myndigheter, branschorganisationer samt internationella organisationer så som IEA, EU och Nato. Du arbetar både självständigt och tillsammans med kollegor på enheten för att ta fram och förvalta åtgärder som stärker motståndskraften och energiberedskapen.  Kvalifikationer Du har en akademisk examen inom exempelvis energi, krisberedskap, totalförsvar eller annan inriktning vi bedömer relevant. Du har goda kunskaper om statens roll inom beredskapsområdet.  Du har flera års erfarenhet av att arbeta med beredskapsfrågor, försvarsplanering eller krishantering. Du har även flerårig erfarenhet av att arbeta i statlig myndighet och är van att samarbeta med olika aktörer inom både privat och offentlig sektor. Du har goda kunskaper i tal och skrift i både svenska och engelska samt goda kunskaper i IT- system och program. Du har även svenskt medborgarskap med anledning av att tjänsten är placerad i säkerhetsklass. Det är meriterande om du har arbetat med utredningar eller varit delaktig i att utveckla nya arbetsmetoder inom beredskapsområdet. Har du utbildning i statsvetenskap eller juridik är även det till din fördel. Det är även meriterande med erfarenhet av energifrågor kopplade till transporter eller drivmedel, samt kunskap om hur drivmedelsförsörjningen är organiserad i Sverige. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du har hög integritet och en stark säkerhetsmedvetenhet. Du är självgående, tar initiativ och tar ansvar för att driva dina arbetsuppgifter framåt.  Du har ett lösningsfokuserat arbetssätt och en god analytisk förmåga som hjälper dig att hantera komplexa situationer på ett strukturerat sätt. Du har en god samarbetsförmåga, är flexibel och kan anpassa ditt arbetssätt när förutsättningarna förändras. Om arbetsplatsen Enheten för försörjningsberedskap drivmedel och enerigas arbetar utifrån försvars- och energipolitiska beslut, samt konkreta uppdrag från regeringen. Det innebär att enheten samarbetar både med andra delar av myndigheten och med aktörer inom andra energislag med synergier och särskilt där det finns gemensamma intressen eller möjligheter till samverkan. Rollen ingår i en mindre arbetsgrupp som arbetar med frågor inom drivmedelsberedskap. Gruppen kommer att utökas med fler medarbetare under året. Vårt erbjudande Vårt öppna och kreativa klimat ger dig utrymme till att utveckla din expertis för samhällets bästa. Här finns möjlighet till lärande och variation – samtidigt som du kan ha balans i livet. Tjänsten är placerad i våra fina lokaler i centrala Eskilstuna med goda pendlingsmöjligheter till Stockholm, Västerås och andra närbelägna städer. Här arbetar vi aktivitetsbaserat och har flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete. Vi har ett friskvårdsbidrag, två friskvårdstimmar varje vecka och ett gym på arbetsplatsen. Dessutom får du förmånliga villkor för semester, ledighet på klämdagar, förmånscykel. föräldraledighet, tjänstepension och vid sjukdom. Läs gärna mer om hur det är att arbeta hos oss Jobba på Energimyndigheten Bra att veta Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Det här är en säkerhetsklassad befattning och svenskt medborgarskap krävs. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning. Vid tillsvidareanställning kan det bli aktuellt med krigsplacering i myndigheten. Vi vill ha din ansökan med CV och personligt brev senast 11 aug 2025. Om du skickar din ansökan på annat sätt än genom vårt ansökningsformulär på vår webbplats – märk då din ansökan med diarienummer 2025-006018. Vi arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du oss på HR så får du hjälp att skicka in din ansökan. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska och de frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Frågor? Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Karl Björklund på telefon +46 (0)16 544 23 43 eller Rekryteringskonsult från Poolia, Maria Widell-Vuopio på mail: [email protected] Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Martin Larsson, SACO-S telefon 016-544 24 64 och Petra Lindblom Haddad ST telefon 016-5420656.

30 juni 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Processledare till Välfärd
REGION VÄSTMANLAND
Planerare och utredare m.fl.

Vill du vara med och forma framtidens hälso- och sjukvård? Har du god kunskap om kommunal hälso- och sjukvård och vill driva arbetet med att skapa goda förutsättningar i omställningen mot framtidens Nära vård i Västmanland? Då kanske du är personen vi söker. Varmt välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter Som processledare i Västmanland kommer du att ha en nyckelroll i det lokala och regionala utvecklingsarbetet. Du leder och stödjer kommunerna i arbetet med att ta fram nya arbetssätt, etablera samverkan över organisatoriska gränser och tydliggöra vinsterna med ett gemensamt synsätt. Du blir en drivkraft i förändringen mot en mer sammanhållen, proaktiv och nära vård. Rollen och tillhörande ansvarsområden är till stor del ett självständigt arbete, men du kommer att ha ett nära samarbete särskilt med processledaren för Nära vård inom regionen. Både enskilt och tillsammans verkar ni mot länets mål, en omställning av hälso- och sjukvården. Detta sker i enlighet med den gemensamma målbilden som finns framtagen för Nära vård i Västmanland. Andra viktiga kontaktytor i tjänsten finns både internt inom regionen och i länets kommuner via olika ledarforum och politiska sammanhang men även nationellt. Prioriteringar för det gemensamma uppdraget i länet sker i styrgruppen Chefsforum. Som processledare kommer du att: • stödja förflyttningen av nära vård för länets kommuner • som kommunföreträdare delta i arbets-, referens-och styrgrupper • kontaktperson och /eller delaktig för projekt • sammanställa information för kommunerna och politiken • informera och kommunicera hur processerna går i förflyttningen • bidra med din sakkunskap både internt och externt • stödja och samordna länsgemensamma processer ​ • bidra till utveckling, reflektion och lärande i enlighet med utredning och nationella direktiv för God och nära vård​ • nationell förankring och omvärldsbevakning • stödja lokala processer i kommunerna Andra arbetsuppgifter kan förekomma och arbetets karaktär kan förändras över tid, bland annat kopplat till statliga bidrag för särskilda projekt eller till följd av politiska initiativ. Om arbetsplatsen Om arbetsplatsen Tjänsten är placerad på den regionala utvecklingsförvaltningen inom verksamheten Välfärd. Här arbetar vi med regionala utvecklingsfrågor inom områdena hälso- och sjukvård, socialtjänst, skola och elevhälsans medicinska insats. Ett annat viktigt uppdrag är att stödja och främja utveckling av kunskapsbaserad praktik inom ovanstående områden. Arbetet inom verksamheten sker i samverkan med ett stort antal aktörer och medarbetarna har ofta rollen att samordna och driva gemensamma utvecklingsfrågor. Verksamheten Välfärd ansvarar för den regionala samverkans- och stödstrukturen i regionen och uppdragen ges främst som stöd till kommunernas och regionens ledning i samverkansfrågor inom välfärdssektorn. Samverkan sker på nationell, regional och lokal nivå. Vi erbjuder dig • ett stimulerande och strategiskt arbete där du får möjlighet att påverka i viktiga samhällsfrågor • en självständig roll där du har en nyckelfunktion i det regionala utvecklingsarbetet mot framtidens nära vård • ett arbete där du får samarbeta och leda samverkan mellan många olika aktörer i länet. För oss är det viktigt att du mår bra och trivs på jobbet därför erbjuder vi dig • anpassat introduktionsprogram för att du ska bli trygg och säker i din yrkesroll • möjlighet till kompetensutveckling genom exempelvis interna utbildningar • en arbetsplats för livets olika skeden • gratis träning på vårt fullt utrustade gym • friskvårdsbidrag 3000kr/år Mer om dina förmåner finner du här: https://regionvastmanland.se/jobba-med-oss/dina-formaner/ Kvalifikationer Vi söker dig som har en akademisk Hälso- och sjukvårdsutbildning alternativt att du har en annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. För att lyckas i rollen är det nödvändigt att du har erfarenhet av kommunal sektor samt har erfarenhet av att hålla föredrag och workshops för stora grupper. Vi ser det som viktigt att du har erfarenhet av arbete som chef/ledare alternativt som strateg, utvecklare, process-/projektledare eller likvärdigt.  Det är meriterande om du har ledarskapsutbildning eller process-/projektledarutbildning alternativt utvecklingsledarutbildning. Vi ser det som en stor fördel om du har erfarenhet av Regional sektor samt erfarenhet av politiskt styrda processer. Om du har kunskaper kring omställningsarbete till Nära vård på såväl lokal, regional samt nationell nivå är det särskilt premierande.  Då många av våra dokument är på svenska är det nödvändigt med goda kunskaper i det svenska språket. Vi ser det även som nödvändigt med kunskaper om Kommunal hälso- och sjukvård. Du är en trygg, stabil person med god självinsikt. Du arbetar bra tillsammans med andra människor såväl som att du självständigt kan planera, organisera ditt arbete på ett effektivt sätt såväl operativt som strategiskt. Du är en kommunikativ person som har lätt för att skapa relationer.  Anställningsvillkor Tillsvidareanställning, heltid, Västerås Ansökan Välkommen med din ansökan senast 12 augusti 2025. Intervjuer kan ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Bifoga relevanta intyg och betygshandlingar med din ansökan. Om regionen Om du vill veta mer om hur det är att jobba hos oss kan du se mer på regionens instagramkonto: Region Västmanland (@regionvastmanland) • Foton och videor på Instagram Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster. Vi i Region Västmanland ansvarar för hälso-, sjuk- och tandvård för alla som bor i länet. Vi jobbar också med allt från kollektivtrafik och kultur till näringslivsfrågor, utbildning och forskning. Tillsammans är vi 7 000 anställda, med 300 olika yrken, på tio orter. Vi finns mitt i det som påverkar människors liv. Varje dag. Tillsammans drivs vi av att skapa ett bättre samhälle för alla som bor och verkar här. Vi utvecklar och hittar nya lösningar för att möta människor – där dom är. Det är så vi kan leva upp till våra uppdragsgivares och invånares högt ställda förväntningar. Tillsammans gör vi skillnad. På riktigt.

30 juni 2025
Sista ansökan:
12 augusti 2025
Projektledare för uppdatering av Dalarnas regionala livsmedelsstrategi
REGION DALARNA
Planerare och utredare m.fl.

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Region Dalarna har det regionala utvecklingsansvaret och leder och samordnar länets gemensamma arbete för hållbar utveckling och ökad livskvalitet. Utgångspunkten för förvaltningens uppdrag är Dalastrategin 2030 - Tillsammans för ett hållbart Dalarna. Förvaltningen har en processledande roll i genomförandet av Dalastrategin, ta fram förslag till insatser, fördelning av statliga medel till projekt och delta i olika nätverk och samarbeten. En viktig delstrategi är den Regionala Livsmedelsstrategin som under 2025 ska revideras utifrån omvärldsförändringar, länets förutsättningar och den nyligen nationella Livsmedelsstrategin 2.0. Dalarnas regionala livsmedelsstrategi ägs gemensamt av LRF, Länsstyrelsen i Dalarna och Region Dalarna. Det operativa arbetet samordnas i nätverket FRODA (Food Region of Dalarna Assembly). Regionala utvecklingsförvaltningen har drygt 40 medarbetare och tjänsten tillhör enheten Näringslivsutveckling. Projektledare för uppdatering av Dalarnas regionala livsmedelsstrategi Arbetsuppgifter Vi söker en projektledare för en relativt kort, intensiv och spännande process med uppdateringen av Dalarnas regionala livsmedelsstrategi. Det här är en chans för dig som prova på att arbeta regionövergripande och strategiskt på en rolig och utvecklande arbetsplats! Vi söker dig som, tillsammans med engagerade kollegor med närliggande uppdrag i flera organisationer, vill arbeta med utmaningar och möjligheter kring livsmedelsstrategin och utveckling inom Dalarnas livsmedelsproducenter och livsmedelsförädlare. Du behöver därför ha erfarenhet av strategiskt utvecklingsarbete och sakkunskap inom de delområden som är viktiga exempelvis näringslivsfrågor, landsbygdsutveckling och hållbar tillväxt. I din roll ingår bland annat att: styra projektets interna resurser, samordnar projektet med strategins huvudmän och samverkar med aktörer i och utanför projektet. ansvara för ekonomin i projektet och redovisa såväl den som aktiviteter till uppdragsgivarna. Projektledaren arbetar med att initiera och sammankalla till möten och aktiviteter i projektarbetet. I arbetet ingår även att vara skribent för den reviderade livsmedelsstrategi. Projektledaren ansvarar för den interna kommunikationen i projektet och till olika målgrupper. Du ansvarar även för återrapportering till Tillväxtverket och administration av projektet. Arbete kan ske på distans men närvaro krävs både på arbetsplatsen och ute hos samarbetspartners i regionen. Placering för tjänsten är Falun men möjlighet finns att delvis arbeta på distans enligt regionens regler om upp till två dagar per vecka. Utöver det kan och vill du arbeta tillsammans med och hos våra samarbetspartners. Övrig information Kvalifikationer Vi söker en kvalificerad projektledare. Den rollen bedömer vi kräver: Akademisk utbildning inom statsvetenskap, biologi (agronom), ekonomi eller ingenjörsämnen alternativt motsvarande utbildning och erfarenheter. Kunskap om förändringsprocesser och skapandet av nya samarbetskonstellationer och hur dessa kan användas. Erfarenhet av att verka inom gröna näringar eller livmedelsbranschen och samspela med där ingående aktörer. Vara kommunikativ och kunna använda olika kanaler. Vi ser det som meriterande om du dessutom har flera av dessa erfarenheter: Arbetat mobiliserande med olika aktörer för att snabbt kunna nå uppsatta mål. Arbete med offentligt finansierade projekt och redovisning av dessa. Erfarenhet av att ha jobbat i det privata näringslivet. Kontakter/nätverk inom regionala aktörer, i branschen och bland kommuner och myndigheter. Brett kontaktnät inom området, såväl regionalt som nationellt. Ansökan Intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna

30 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Planeringshandläggare vid funktionen för planering

MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld med fokus på utveckling av det civila försvaret. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till beredskap och motståndskraft. Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Den 1 januari byter vi namn till Myndigheten för civilt försvar. Har du klokheten att förutse vad som ska hända? Då kanske du är vår nästa kollega! Den senaste tidens säkerhetspolitiska utveckling och Sveriges roll som allierad i Nato sätter MSB:s arbete i en historiskt viktig kontext. MSB utvecklas till Myndigheten för civilt försvar (MCF) och driver samtidigt utvecklingen av Sveriges civila försvar och krisberedskap framåt.  MSB:s operativa avdelning spelar en viktig roll i denna utveckling och avdelningens arbete präglas starkt av att vidareutveckla arbetssätt för att möta de krav som omvärldsutvecklingen ställer. På avdelningen finns en operativ stab som skapar förutsättning för det aktörsgemensamma operativa arbetet inom beredskapsstrukturen och det civila försvaret.   Operativa avdelningen söker nu planeringshandläggare till den operativa stabens M5-funktion. Initial placering sker på Enheten för det operativa ledningssystemet.  Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter I rollen som planeringshandläggare bidrar du till funktionens operativa planering över hela hotskalan. Planeringsarbetet utgår från generiska risker likväl som scenariospecifik planering vid förhöjda risker eller händelser, allt för att hantera risker som kan få betydande konsekvenser i samhället. I arbetsuppgifterna ingår även metodutveckling för bedömanden, scenarioanalyser och omfallsplanering. I dina arbetsuppgifter ingår: - Planeringsuppgifter - Bedömningar - Utveckling av arbetssätt för planering - Samverkan med övriga stabsfunktion samt andra verksamheter eller enheter inom MSB och, efter behov, även samverkan med andra aktörer I rollen kommer du få möjlighet att bidra till det förändringsarbete som pågår på myndigheten och inom avdelningen. Det är därför viktigt att du trivs med att arbeta i en miljö där arbetsformer och produkter kontinuerligt utvecklas. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som har: - Akademisk utbildning alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren finner relevant för rollen - Kunskap om svensk krisberedskap och totalförsvar - God förmåga att sammanställa information, analysera och dra slutsatser, enskilt och tillsammans med andra - Förmåga att kommunicera komplexa frågor på ett enkelt sätt, både muntligt och skriftligt på svenska och engelska - Förmåga att bereda och föredra underlag för beslutsfattare även under knappa tidsförhållanden Det är meriterande om du har: - Arbetat med planeringsuppgifter och metodkunskap om planering - Erfarenhet av arbete i stabsstruktur - Natokunskap - Kunskap och erfarenhet om MSB:s organistion och förståelse för myndighetens olika ansvarsområden Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/ Som person ser vi att du har en personlig mognad samt förmåga att anpassa dig till olika situationer och sammanhang. Du ska kunna växla mellan att ha ansvar för strategiska frågor, såväl som att hantera praktiska arbetsuppgifter. Vidare är du strukturerad och har helhetssyn.  Om anställningen Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning. Din placeringsort kommer att vara Stockholm och resor i anställningen förekommer. Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Om oss MSB:s operativa stab är under utveckling därför blir det en viktig del av uppdraget att utveckla av funktionens verksamhet och arbetsformer, i relation till staben som helhet. Arbetet utförs i nära samarbete med andra stabsfunktioner som till exempel M2 Lägesbild, M3 Genomförande och Övning och lärande. Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/ Vill du veta mer? Har du frågor är du välkommen att kontakta Jenny Wärja, som enklast nås via mail [email protected]. Längre svarstider kan förekomma på grund av semesterperiod. Fackliga företrädare är Carin Hammarbo (Saco-S), Peter Nytting (ST) och Ann-Britt Paradis (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240. Välkommen med din ansökan senast den 17 augusti 2025

30 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Avfallsplanerare Fastighetsnära insamling
Lindesbergs kommun
Planerare och utredare m.fl.

Samhällsbyggnadsförvaltningen erbjuder kreativa samtal, högt tempo, lösningsfokuserade arbetssätt och ger dig möjlighet att driva och delta i föränderliga samhällsbyggnadsprocesser. Vi är en samverkande förvaltning mellan Hällefors, Lindesberg, Ljusnarsberg och Nora kommun med ett brett uppdrag inom kommunernas samhällsbyggnadsprocesser. Förvaltningen består av tre huvudsakliga verksamhetsområden: teknisk verksamhet, planering och projekt samt bygg och miljö. Förvaltningen utvecklar samhället och Avfall- och Återvinningsenheten har ett brett uppdrag inom bland annat strategisk avfallsplanering, insamling av avfall samt mottagning av avfall vid våra bemannade återvinningscentraler i respektive kommun. Verksamhetens fokus är att arbeta med avfallsförebyggande åtgärder och en hållbar avfallshantering. Avdelningen består idag av 20 hängivna och erfarna medarbetare. ARBETSUPPGIFTER Nu stärker vi upp vår avfallsverksamhet med en ny kollega. Som Avfallsplanerare får du en viktig roll i att driva utvecklingen av fastighetsnära insamling av förpackningar vid flerfamiljshus ett område där både strategi och praktiskt genomförande möts. I den här tjänsten ansvarar du för att leda och samordna införandet av det nya förpackningsdirektivet. Du planerar, följer upp och ser till att insamlingen fungerar ute i verkligheten i nära dialog med både kollegor och fastighetsägare. Arbetet innebär många kontakter i fält, där du är den självklara länken mellan planering, implementering och uppföljning. Du arbetar nära enhetschef och andra kollegor inom avfallsverksamheten, och är ett stöd inom frågor som rör bland annat arbetsmiljö, digitala system och abonnentdatabaser. I din roll ingår även att ta fram beslutsunderlag, genomföra analyser, föredra ärenden i nämnd och delta i våra avfallsnätverk. Eftersom uppdraget är nytt finns stora möjligheter för dig att påverka och forma innehållet framåt. Tjänsten utgår från Lindesberg men omfattar arbete i samtliga samverkande kommuner: Lindesberg, Ljusnarsberg, Hällefors och Nora. KVALIFIKATIONER För att lyckas i rollen ser vi att du är strukturerad, kommunikativ och har lätt för att skapa förtroende i dina kontakter både internt och externt. Du är van att driva projekt, har ett analytiskt förhållningssätt och trivs med att ta ansvar för helheten, från planering till genomförande och uppföljning. Vi söker dig som har erfarenhet av projektledning eller utvecklingsarbete, gärna inom offentlig eller politiskt styrd verksamhet. Eftergymnasial utbildning inom miljöområdet och kunskaper inom arbetsmiljö är meriterande, liksom tidigare erfarenhet från avfallsbranschen. Du har gymnasieutbildning, mycket goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift samt god datorvana. Du arbetar obehindrat i Officepaketet och har tidigare erfarenhet från avfallsbranschen. För tjänsten krävs B-körkort, tillgång till egen bil och behörighet för hjullastare (C2, godshantering). Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och hur du kompletterar vårt team. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag. Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 2 100 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss!

29 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Dataskydd- och Informationssäkerhetssamordnare till Utbildningsförvaltninge
GÖTEBORGS KOMMUN
Planerare och utredare m.fl.

Vår vision är att Göteborg ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad. Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, vuxenutbildning, yrkeshögskola, anpassad gymnasieskola, komvux som anpassad utbildning, studie- och yrkesvägledning, modersmål samt skolutveckling. I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser. Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång. ARBETSUPPGIFTER Är du lyhörd, kommunikativ och drivs av att göra samhällsnytta? Har du samtidigt ett genuint intresse för dataskydd och informationssäkerhet? Då är det kanske du som är utbildningsförvaltningens nya dataskydds- och informationssäkerhetssamordnare! Vi erbjuder nu ett utmanande och spännande uppdrag där du som samordnare utvecklar förvaltningens kompetens inom området med en pragmatisk och verksamhetsinriktad inställning. Du kommer att tillhöra avdelningen för Administration och Ekonomi och ingå i enheten för Informations- och ärendehantering. Samtidigt arbetar du nära förvaltningens avdelning för Digitalisering och Innovation. I takt med att digitaliseringen är det viktigt att teknik och dataskydd går hand i hand. Som Dataskydd- och informationssäkerhetssamordnare har du en ledande och stödjande funktion i detta arbete. Du kommer att arbeta nära Dataskyddsombudet och förvaltningens IT-säkerhetssamordnare för att säkerställa att verksamheterna följer stadens riktlinjer för dataskydd och informationssäkerhet. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat att • genomföra riskanalyser, informationsklassningar och upprätta personuppgiftsbiträdesavtal • göra konsekvensbedömningar och ta fram kontinuitetsplaner • hålla i utbildningar och vara verksamhetens stöd i dataskyddsfrågor • bistå vid upphandlingar och val av säkerhetsnivå i olika systemlösningar • delta i utvecklingsprojekt som expert och kravställare inom informationshantering. Som Dataskydd- och informationssäkerhetssamordnare är du organisationens kontaktperson gentemot Integritetsskyddsmyndigheten och Dataskyddsombudet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med lämplig högskoleutbildning, till exempel inom juridik, systemvetenskap, informatik eller annan utbildning och arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdig och relevant för tjänsten. Du har stort intresse för dataskydds- och informationssäkerhetsfrågor och vi ser gärna att du har arbetat några år inom området. Som person kombinerar du starka färdigheter inom dataskydd och informationssäkerhet med en pragmatisk och verksamhetsinriktad inställning. Du är självgående, tar egna initiativ och trivs med att samarbeta och bygga nätverk. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och anpassar din kommunikation till målgruppen och situationen. Du kan hantera komplexa frågor och har förmågan att förstå konsekvenserna av olika lösningar och hitta den mest effektiva lösningen för situationen. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, din motivation och ditt engagemang för tjänsten. Om detta låter som du, och du är intresserad av att arbeta i en dynamisk och snabbt föränderlig miljö, skicka in din ansökan idag. Vi ser fram emot att höra från dig! ÖVRIGT Preliminära datum för intervjuer är; 21 Augusti 13:00-16:00 22 Augusti 08:00-10:00 25 Augusti 13:00-16:00 Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Med hänvisning till lagarna som reglerar registerkontroll så måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas. Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan.

29 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Analytiker med inriktning teknisk analys
Försvarets Radioanstalt
Planerare och utredare m.fl.

På FRA arbetar vi med något som ingen annan gör i Sverige, och det kan du bli en del av. Oavsett yrkesroll är vi med och gör samhällsnytta genom att bidra till ett meningsfullt syfte — tillsammans arbetar vi med unika uppgifter för Sveriges säkerhet och integritet. Vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter med goda möjligheter till egen utveckling och vi är övertygade om att en blandning av människor med olika bakgrund skapar en dynamisk och kreativ arbetsmiljö – våra olikheter är vår styrka. Vill du göra samhällsnytta och bidra till Sveriges oberoende i världen? Vi söker nu analytiker med inriktning teknisk analys. På FRA är varje arbetsuppgift en del av något större. Är du den vi söker kan vi erbjuda ett varierande arbete i en kunskapsintensiv miljö där du får vara med och göra skillnad varje dag. Ditt uppdrag Som analytiker hör du till en enhet inom avdelningen för Signalunderrättelser. Avdelningen arbetar med inhämtning av råmaterial, bearbetning samt analys och levererar underrättelserapporter och andra tjänster till myndighetens uppdragsgivare.  I rollen som analytiker är dina huvudsakliga arbetsuppgifter framförallt i form av: Bearbetning och teknisk analys Hantering av stora datamängder Rapportskrivning och presentationer, både enskilt och tillsammans med andra. Resor förekommer, både inrikes och utrikes. Du kan Vi söker dig som har: Akademisk examen eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt Erfarenhet av bearbetning, teknisk analys av innehåll och hantering av stora datamängder från studier eller arbete, alternativt motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Erfarenhet av statistik- och/eller analysverktyg Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift Vi ser det som meriterande om du har: Utbildning i underrättelsearbete och rapportering Erfarenhet av signalspaning Erfarenhet av analytiskt arbete, underrättelsearbete och/eller rapportering Erfarenhet av att skriva rapporter Kunskap inom nätverksanalys Kunskap inom protokollanalys Kunskap inom programmering Kunskap inom digital signalbehandling Du är Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig arbetar självgående genom att ta ansvar för dina uppgifter, skapa struktur och driver dina egna processer. Du anpassar ditt beteende utifrån nya omständigheter och arbetar strategiskt med ett brett perspektiv på frågor. Då tjänsten innefattar många interna och externa kontakter ser vi även att du har även en god samarbetsförmåga. Om FRA FRA har omvärlden som sin arena där varje arbetsuppgift är en del av något större. På ett eller annat sätt får du som medarbetare vara med och bidra till att skydda Sveriges integritet och oberoende i världen. Du är med och gör skillnad på riktigt, varje dag. Vår uppgift som underrättelsetjänst är att skydda Sverige mot de allvarligaste hot som kan riktas mot ett samhälle – militära angrepp, terrorism och cyberattacker. Vi skyddar det viktigaste vi har – vår trygghet, vår demokrati och vårt sätt att leva. Vi är experter på cyberområdet och signalspaning samt en larmklocka för militära hot. FRA leder sedan 2024 Nationellt cybersäkerhetscenter, NCSC vars uppdrag är att utveckla och stärka Sveriges förmåga att förebygga, upptäcka och hantera cyberhot. Som nyanställd på FRA får du en omfattande introduktionsutbildning och kontinuerlig kompetensutveckling, vilket ger dig möjlighet att utveckla dina färdigheter och bli ännu bättre på det du brinner för. Vår organisation är mångfacetterad och består av olika kompetenser och personligheter, där varje individ har unika egenskaper och förutsättningar. Vi strävar efter att skapa en miljö där alla känner sig välkomna och trygga. Utöver en stimulerande arbetsmiljö erbjuder vi också ett attraktivt förmånspaket, som du kan läsa mer om på www.fra.se . För mer information om Nationellt cybersäkerhetscenter besök www.ncsc.se För din trygghet. För vår demokrati. Varje dag. Året om. Mer information Arbetsplatsen är belägen i närheten av Drottningholm, ca 10 min från Brommaplan. Svenskt medborgarskap är ett krav då anställning vid FRA innebär placering i säkerhetsklass. Ett krav för att få anställning är godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll. Säkerhetsprövningen kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Vi tillämpar sex månaders provanställning. För mer information är du välkommen att kontakta [email protected]. Fackliga företrädare nås på 010-557 46 00. Vi tar emot ansökningar via www.fra.se senast 2025-07-27 . Referensnummer 2025FRA686-2 . Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

29 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025