Underrättelsehandläggare till Malmö

Säkerhetspolisens verksamhet och uppdrag har ett ständigt växlande tempo med skiftande fokus influerat av vår föränderliga omvärld. Har du erfarenhet av att bearbeta och analysera information? Har du lätt för att skapa och upprätthålla förtroendefulla kontakter? Då kan det vara dig vi söker. Säkerhetspolisen söker nu underrättelsehandläggare till vårt regionala kontor i Malmö. Välkommen med din ansökan! Tillsammans skyddar vi Sverige. Så här arbetar vi på Säkerhetspolisen Säkerhetspolisens uppdrag är att skydda Sverige, det demokratiska systemet samt medborgarnas fri- och rättigheter. Det är vårt ansvar att det som inte får hända, inte heller händer. Dina kollegor är specialister, sakkunniga och samhällsintresserade. De vet att saker inte alltid är som de ser ut att vara vid första anblick. Därför söker vi personer som bidrar med kompletterande perspektiv, kunskaper och erfarenheter som sammantaget gör oss bättre. Det finns många olika yrken och kompetenser hos oss, och oavsett roll kommer du att samverka med och lära mycket av andra. Du kommer också att arbeta självständigt och utvecklas i din roll. Oavsett arbetsuppgift är du med och bidrar till Sveriges säkerhet. Det här är ditt uppdrag Säkerhetspolisen är remissinstans till Migrationsverket och i rollen som underrättelsehandläggare handlägger och utreder du varierande ärendeslag som hanteras på verksamhetsområdet för Utlänningsärenden. Du bearbetar operativ information i databaser och upprättar underrättelsesammanställningar som utgör underlag för beslut, yttranden, analyser och operativa åtgärder. Vidare planerar och genomför du operativa hotreducerande åtgärder i samverkan med andra myndigheter och du samverkar och korresponderar med framförallt nationella men även internationella samarbetspartners. Det förekommer att du genomför samtal inom ramen för rollens handläggning. Tillsammans med dina kollegor deltar du även i verksamhetens kontinuerliga metod- och verksamhetsutvecklingsarbete. Din placering är i Malmö men resor inom och utanför Sverige förekommer. Likaså förekommer arbete utanför kontorstid samt beredskap. Arbetet utförs på plats och det finns inga möjligheter till arbete på distans. De här kvalifikationerna söker vi hos dig Polisexamen eller annan akademisk examen som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten Minst två års dokumenterad relevant arbetslivserfarenhet Erfarenhet av att bearbeta, berika och analysera information God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift Allmän god IT-kunskap ur ett användarperspektiv Du som söker kan också ha kompetens som tillför bredd och kompletterande perspektiv. Kan du bidra med något eller flera av följande är det meriterande: Goda kunskaper inom utlänningslagstiftningen och erfarenhet av att arbeta med migrationsärenden Erfarenhet från något av Säkerhetspolisens verksamhetsområden Erfarenhet av utrednings- och/eller underrättelsearbete Erfarenhet av brottsbekämpande och/eller rättsvårdande verksamhet Erfarenhet av att använda olika IT-system på ett rättssäkert sätt Språkkunskap och/eller kulturell förståelse Erfarenhet av att hantera stora mängder data från ostrukturerad till strukturerad form Erfarenhet av att hålla samtal Det här är kollegan vi söker För att passa i rollen som underrättelsehandläggare ser vi att du är ansvarstagande, effektiv och noggrann. Som person är du engagerad i ditt arbete och när situationen kräver det är du både tålmodig och uthållig. Du tar egna initiativ och att arbeta självständigt faller sig naturligt för dig på samma sätt som att din goda samarbetsförmåga gör dig till en kollega som det är enkelt att samarbeta med. Ditt prestigelösa förhållningssätt bidrar till ett gott arbetsklimat och din goda kommunikativa förmåga gör att du enkelt skapar och förvaltar nya kontakter och nätverk, både internt och externt. Vidare arbetar du strategiskt, har ett kreativt förhållningssätt och dina analytiska färdigheter ger dig förmågan att se helheter utan att missa de viktiga detaljerna. Du ser också hellre lösningar än problem. Dina förmågor att vara flexibel och växla i tempo gör att du kan skifta mellan planerad och händelsestyrd verksamhet när situationen kräver det och även under hög arbetsbelastning vet du vilka arbetsuppgifter du ska prioritera. Säkerhetspolisen ställer höga krav på säkerhet- och sekretess, därför förutsätter vi att du har ett högt säkerhetsmedvetande. Anställningsvillkor och förmåner Säkerhetspolisen prioriterar alla medarbetares goda hälsa och strävar efter balans mellan arbete och privatliv. Hos oss utövar du friskvård på arbetstid och alla medarbetare erbjuds ett individuellt friskvårdsbidrag som går att utnyttja enligt Skatteverkets gällande regler för friskvårdsbidrag för motions- eller friskvårdsaktiviteter. Som anställd vid en statlig myndighet har du fler semesterdagar än på många andra arbetsplatser. Till och med det år du fyller 29 har du 28 dagar semester per år. Från och med det år du fyller 30 har du 31 dagar semester och från och med det år du fyller 40 har du 35 dagar semester. Utöver statlig tjänstepension (PA 16) har Säkerhetspolisen ett lokalt avtal som ger alla anställda en extra månatlig pensionsavsättning, som motsvarar ungefär en halv månadslön per år. Vid föräldraledighet får du en extra föräldralön som innebär omkring 90 procent av din lön. I anställningsavtalet ingår även extra försäkring som ger ekonomiskt skydd för make, maka, registrerad partner, sambo och barn. Det här är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Så tar du kontakt med oss Du är välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 89 39 eller 010-568 72 35. För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06. Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02. Så ansöker du Ansökan sker via vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se Ansökan ska ha kommit in senast 2024-05-29 I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och eventuella meriter. Beskriv också hur dina personliga egenskaper bidrar i rollen. Delar av rekryteringsprocessen kan komma att genomföras i Stockholm.

8 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Underrättelsehandläggare till Göteborg

Säkerhetspolisens verksamhet och uppdrag har ett ständigt växlande tempo med skiftande fokus influerat av vår föränderliga omvärld. Har du erfarenhet av att bearbeta och analysera information? Har du lätt för att skapa och upprätthålla förtroendefulla kontakter? Då kan det vara dig vi söker. Säkerhetspolisen söker nu underrättelsehandläggare till vårt regionala kontor i Göteborg. Välkommen med din ansökan! Tillsammans skyddar vi Sverige. Så här arbetar vi på Säkerhetspolisen Säkerhetspolisens uppdrag är att skydda Sverige, det demokratiska systemet samt medborgarnas fri- och rättigheter. Det är vårt ansvar att det som inte får hända, inte heller händer. Dina kollegor är specialister, sakkunniga och samhällsintresserade. De vet att saker inte alltid är som de ser ut att vara vid första anblick. Därför söker vi personer som bidrar med kompletterande perspektiv, kunskaper och erfarenheter som sammantaget gör oss bättre. Det finns många olika yrken och kompetenser hos oss, och oavsett roll kommer du att samverka med och lära mycket av andra. Du kommer också att arbeta självständigt och utvecklas i din roll. Oavsett arbetsuppgift är du med och bidrar till Sveriges säkerhet. Det här är ditt uppdrag Säkerhetspolisen är remissinstans till Migrationsverket och i rollen som underrättelsehandläggare handlägger och utreder du varierande ärendeslag som hanteras på verksamhetsområdet för Utlänningsärenden. Du bearbetar operativ information i databaser och upprättar underrättelsesammanställningar som utgör underlag för beslut, yttranden, analyser och operativa åtgärder. Vidare planerar och genomför du operativa hotreducerande åtgärder i samverkan med andra myndigheter och du samverkar och korresponderar med framförallt nationella men även internationella samarbetspartners. Det förekommer att du genomför samtal inom ramen för rollens handläggning. Tillsammans med dina kollegor deltar du även i verksamhetens kontinuerliga metod- och verksamhetsutvecklingsarbete. Din placering är i Göteborg men resor inom och utanför Sverige förekommer. Likaså förekommer arbete utanför kontorstid samt beredskap. Arbetet utförs på plats och det finns inga möjligheter till arbete på distans. De här kvalifikationerna söker vi hos dig Polisexamen eller annan akademisk examen som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten Minst två års dokumenterad relevant arbetslivserfarenhet Erfarenhet av att bearbeta, berika och analysera information God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift Allmän god IT-kunskap ur ett användarperspektiv Du som söker kan också ha kompetens som tillför bredd och kompletterande perspektiv. Kan du bidra med något eller flera av följande är det meriterande: Goda kunskaper inom utlänningslagstiftningen och erfarenhet av att arbeta med migrationsärenden Erfarenhet från något av Säkerhetspolisens verksamhetsområden Erfarenhet av utrednings- och/eller underrättelsearbete Erfarenhet av brottsbekämpande och/eller rättsvårdande verksamhet Erfarenhet av att använda olika IT-system på ett rättssäkert sätt Språkkunskap och/eller kulturell förståelse Erfarenhet av att hantera stora mängder data från ostrukturerad till strukturerad form Erfarenhet av att hålla samtal Det här är kollegan vi söker För att passa i rollen som underrättelsehandläggare ser vi att du är ansvarstagande, effektiv och noggrann. Som person är du engagerad i ditt arbete och när situationen kräver det är du både tålmodig och uthållig. Du tar egna initiativ och att arbeta självständigt faller sig naturligt för dig på samma sätt som att din goda samarbetsförmåga gör dig till en kollega som det är enkelt att samarbeta med. Ditt prestigelösa förhållningssätt bidrar till ett gott arbetsklimat och din goda kommunikativa förmåga gör att du enkelt skapar och förvaltar nya kontakter och nätverk, både internt och externt. Vidare arbetar du strategiskt, har ett kreativt förhållningssätt och dina analytiska färdigheter ger dig förmågan att se helheter utan att missa de viktiga detaljerna. Du ser också hellre lösningar än problem. Dina förmågor att vara flexibel och växla i tempo gör att du kan skifta mellan planerad och händelsestyrd verksamhet när situationen kräver det och även under hög arbetsbelastning vet du vilka arbetsuppgifter du ska prioritera. Säkerhetspolisen ställer höga krav på säkerhet- och sekretess, därför förutsätter vi att du har ett högt säkerhetsmedvetande. Anställningsvillkor och förmåner Säkerhetspolisen prioriterar alla medarbetares goda hälsa och strävar efter balans mellan arbete och privatliv. Hos oss utövar du friskvård på arbetstid och alla medarbetare erbjuds ett individuellt friskvårdsbidrag som går att utnyttja enligt Skatteverkets gällande regler för friskvårdsbidrag för motions- eller friskvårdsaktiviteter. Som anställd vid en statlig myndighet har du fler semesterdagar än på många andra arbetsplatser. Till och med det år du fyller 29 har du 28 dagar semester per år. Från och med det år du fyller 30 har du 31 dagar semester och från och med det år du fyller 40 har du 35 dagar semester. Utöver statlig tjänstepension (PA 16) har Säkerhetspolisen ett lokalt avtal som ger alla anställda en extra månatlig pensionsavsättning, som motsvarar ungefär en halv månadslön per år. Vid föräldraledighet får du en extra föräldralön som innebär omkring 90 procent av din lön. I anställningsavtalet ingår även extra försäkring som ger ekonomiskt skydd för make, maka, registrerad partner, sambo och barn. Det här är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Så tar du kontakt med oss Du är välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 89 39 eller 010-568 72 35. För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06. Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02. Så ansöker du Ansökan sker via vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se Ansökan ska ha kommit in senast 2024-05-29 I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och eventuella meriter. Beskriv också hur dina personliga egenskaper bidrar i rollen. Delar av rekryteringsprocessen kan komma att genomföras i Stockholm.

8 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Handläggare till djurinförselenheten

Jordbruksverket finns för att främja en ökad och hållbar matproduktion och god djurvälfärd i hela Sverige. Vi bidrar till en levande landsbygd. Hos oss arbetar cirka 1750 personer. Huvudkontoret ligger i Jönköping men vi har även stor regional verksamhet. Vi arbetar aktivt för att våra medarbetare ska vara hållbara och trivas på jobbet! Vi investerar långsiktigt i våra medarbetare och vill att de utvecklas tillsammans med oss! Vi erbjuder en god arbetsmiljö med generösa förmåner med upp till 35 semesterdagar, friskvårdsbidrag samt friskvårdstid. I en stor del av våra anställningar erbjuder vi en flexibel arbetstid, möjlighet att jobba mobilt och arbeta delar av arbetstiden på distans. Läs mer om hur det är att arbeta på Jordbruksverket på vår webbplats: www.jordbruksverket.se/jobbahososs Djuravdelningens uppdrag är att skapa goda förutsättningar för en hållbar och konkurrenskraftig jordbruksnäring, miljö, djurhållning och livsmedelsproduktion. Sverige har höga ambitioner inom djurskydds-, djurhälso- och smittskyddsarbetet, inte minst i syfte att verka för en låg användning av antibiotika och motverka resistensutveckling. Målet är att Jordbruksverket i samarbete med andra aktörer ska leda utvecklingen inom dessa områden. ARBETSUPPGIFTER Djurinförselenheten arbetar med frågor kopplade till införsel av levande djur och avelsmaterial. Enheten är drygt ett år gammal och består i dagsläget av tolv medarbetare. Nu vi vill utöka bemanningen genom att både bredda och stärka vår kompetens. Hos oss finns det stora möjligheter till utveckling, i en verksamhet under utveckling, med spännande och högaktuella frågor! Våra frågor rör alla djurslag och alla typer av verksamheter med djur. Du kommer att ha daglig kontakt med djurhållare som antingen håller djur för hobby som sällskapsdjur och hästar, eller yrkesmässigt som lantbruks- försöks- eller djurparksdjur. Du kommer också att hjälpa privata djurhållare och verksamhetsutövare med svar på frågor om vad som gäller för att få ta in djur i landet, från alla länder i världen. Vidare har du daglig kontakt med andra myndigheter som t.ex. Tullverket och Länsstyrelserna, samt med veterinärkliniker och branschorganisationer. I de kontakterna har du ofta en rådgivande roll, ex. som stöd till veterinärer som utfärdar djurhälsointyg inför djurs resa. Jordbruksverkets uppdrag omfattar att se till att djur inte förs in i landet i strid mot gällande regelverk då de i sådana fall kan utgöra en risk för att sprida smittsamma sjukdomar. I dina arbetsuppgifter ingår därför att fatta beslut om vad som ska ske med djur som stoppats vid Sveriges gränser, eller påträffas i landet efter att ha förts in illegalt. Dessa ärenden är händelsestyrda och ställer krav på att du kan ta ställning under tidspress med bibehållen rättssäkerhet. Enhetens andra ansvarsområden är av mer långsiktig, strategisk, och utredande karaktär som arbete med lagstiftning på nationell och EU-nivå. Du kommer att få samarbeta förebyggande, ibland även brottsförebyggande, med andra myndigheter nationellt och i andra länder både inom och utanför EU. Du deltar i, eller tar fram underlag till möten inom EU eller andra internationella sammanhang. Du skriver underlag till regeringskansliet eller andra myndigheter i frågor som enheten arbetar med. Ytterligare arbetsuppgifter i din roll hos oss är handläggning av olika typer av ärenden, t.ex. ansökningar om införseltillstånd eller undantag från gällande bestämmelser. I tjänsten förekommer resor, både i Sverige och i vissa fall till andra länder, främst inom EU. Tjänsterna är tidsbegränsade på ett år. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har erfarenhet av arbete på myndighet och myndighetsutövning. Du har även erfarenhet från arbete med smittsamma djursjukdomar. Det är meriterande om du har erfarenhet av frågor gällande införsel av djur och avelsmaterial. Det är därutöver meriterande om du har vana att kommunicera ingripande beslut. Grundläggande är att du har goda kunskaper i det svenska språket, såväl i tal som i skrift, samt att du talar och skriver obehindrat på engelska. En förutsättning är att du är stabil i dig själv, och kan bibehålla lugn och handlingsförmåga även i stressade situationer. Detta är av särskild vikt då du kommer att ställas inför att föredra och meddela mycket ingripande beslut, exempelvis beslut om att avliva djur. Vidare är du kreativ på så vis att du har lätt för att tänka i nya banor och ser olika lösningar på problem. Denna förmåga kommer att tjäna dig väl när det kommer till organisatoriska förbättringar av t.ex. rutiner och processer. Du är samarbetsorienterad och prioriterar det gemensamma målet framför det individuella. Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga förmågor vid tillsättning av båda tjänsterna. ÖVRIGT Placeringsort är Jönköping med möjlighet att arbeta delar av arbetstiden på distans. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Vi tillämpar normalt 6 månaders provanställning. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller rekryteringsföretag.

8 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Utredare till enheten för utredning och beredning

Enheten för utredning och beredning Vill du ha ett arbete där du ständigt ställs inför nya frågor och utmaningar? Är du bra på att på ett enkelt och pedagogiskt sätt sammanfatta ett centralt innehåll i komplexa frågor? Då kan du vara den vi söker till tjänsten som utredare! På enheten för utredning och beredning ingår att utreda frågor och bereda ärenden på uppdrag från chef, förvaltningsledning eller nämnd främst inom sakområdena vuxenutbildning, ekonomiskt bistånd och arbetsmarknadsinsatser. Enheten arbetar också med omvärldsbevakning inom alla dessa områden samt ansvarar för såväl mål- och verksamhetsplanprocessen som för uppföljning av arbetsmarknadsnämndens målsättningar i samband med del- och årsbokslut. Dessutom samordnar enheten viss samverkan med externa parter så som Region Uppsala och Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan. Rapporter och ärenden redovisas skriftligt och muntligt och arbetet sker såväl enskilt som i grupp. Det läggs ett stort fokus på att underlag i ärenden och utredningar har en hög kvalitet och att leveranstider hålls. Ditt uppdrag I rollen som utredare utreder och bereder du ärenden till arbetsmarknadsnämnden. Arbetsmarknadsnämnden ansvarar för ett flertal verksamheter där de största är arbetsmarknadsinsatser, ekonomiskt bistånd och vuxenutbildning. Inom dessa områden behöver du hålla dig uppdaterad genom kontinuerlig omvärldsbevakning på nyheter och förändringar. Självständigt och tillsammans med dina kollegor följer du upp och rapporterar i samband med boksluten. En central uppgift för enheten för utredning och beredning är planeringsarbetet inför kommande Mål och budget samt nämndens verksamhetsplan för att genomföra kommunfullmäktiges uppdrag. I verksamhetsplansarbetet deltar du i nära samarbete med kollegorna för genomförande av riskanalyser och hur riskerna omhändertas i nämndens verksamhetsplan eller internkontrollplan. Uppdrag kommer även från förvaltningsledningen för beredning av verksamhetsfrågor. Uppdragen du kommer att arbeta med är av skiftande karaktär både till innehåll och tidsramar. Vissa frågor måste lösas snabbt och andra har en längre förberedelsetid. Därför är det viktigt att du kan se och fånga det som ibland brådskar och kunna prioritera bland dina uppdrag. Du kommer att föredra ärenden inför arbetsmarknadsnämnden och för förvaltningens ledningsgrupp. Det kräver att du kan anpassa din föredragning efter målgrupp och på ett enkelt och pedagogiskt sätt sammanfatta ett centralt innehåll i komplexa frågor. Din bakgrund Vi söker dig som har samhällsvetenskaplig högskoleutbildning med inriktning statsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Har du utbildning i offentlig förvaltning ses det som meriterande. För att lyckas i rollen behöver du ha erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med arbetsmarknadsfrågor, ekonomiskt bistånd eller vuxenutbildning. Det är en fördel om du har erfarenhet av utredningsarbete, av att skriva myndighetstexter och av arbete i digitalt ärendehanteringssystem och diarium. Har du erfarenhet av att tillgodogöra dig stora mängder information och ta ut det som är relevant och viktigt för uppdraget samt av att anpassa information utifrån mottagare ses det som positivt. Arbetet kräver att du har mycket goda kunskaper i svenska språket såväl skriftligt som muntligt samt kunskaper i Microsoft 365. Det är även meriterande om du har kunskaper i klarspråk och utredningsmetodik. Som person är du analytisk och bra på att se sammanhang och lösa komplexa frågor och problem. Du har förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv. Vidare är du strategisk, tänker övergripande och kan se de långsiktiga konsekvenserna av dina beslut. Jobbet passar dig som är en kommunikativ person som har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Sist men inte minst samarbetar och relaterar du till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Upplysningar Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Monika Lagerkvist, enhetschef, 018-727 18 53. Fackliga företrädare: Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34 Akavia, Jonny Eliasson, 018-727 22 12. Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Om vår organisation Välkommen till arbetsmarknadsförvaltningen. Här arbetar vi med arbetsmarknadsinsatser, försörjningsstöd, vuxenutbildning, konsumentfrågor och introduktion av nyanlända. Målet är att alla ska erbjudas möjlighet till egen försörjning. Därför arbetar vi nära näringslivet och arbetslivets parter för att öka möjligheten för personer att etablera sig på arbetsmarknaden. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/) Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

8 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Vattenvårdshandläggare - vattenförvaltning och miljögifter

På Miljöavdelningen arbetar vi för länets hållbara utveckling, ur såväl ett miljömässigt som ett ekonomiskt och socialt perspektiv. Vi hanterar till exempel frågor som rör miljöfarliga verksamheter och skydd och skötsel av värdefull natur. Vi arbetar också med förvaltning av vatten och nationalparker. Vår personal arbetar både i fält och på kontor. Arbetsbeskrivning Vi söker dig som vill vara en del i en arbetsgrupp, beredningssekretariatet, där du kommer arbeta med vattenförvaltning med huvudfokus på miljögifter i ytvatten. Arbetet kommer därutöver att omfatta dricksvattenfrågor enligt EU:s dricksvattendirektiv. Arbetet med miljögifter innebär bland annat att du genomför uppdrag åt Vattenmyndigheterna där du självständigt kartlägger och analyserar miljötillståndet i ytvattenförekomster. Detta gör du genom att ta fram, sammanställa och bearbeta data och kunskap om länets sjöar och vattendrag och det som påverkar dem. Arbetet med dricksvatten innebär bland annat riskbedömningar av tillrinningsområden för länets vattentäkter och uppföljning av länets regionala vattenförsörjningsplan. Du kommer även att vara internt expertstöd vid t.ex. handläggning av tillsyns- och prövningsärenden samt arbeta med den regionala miljöövervakningen. Arbetsuppgifterna avgörs delvis av intresse och kompetens samt kan justeras utifrån regeringens uppdrag till Länsstyrelsen.  Arbetet är huvudsakligen av utredande och administrativ karaktär men även visst fältarbete kan ingå. Arbetet görs både självständigt och i tätt samarbete med andra kollegor på grund av frågornas komplexitet. Dialog och samverkan är en viktig del av arbetet. Utöver kollegor på Länsstyrelsen kommer du ha kontakt med kommuner, vattenvårdsförbund, andra länsstyrelser, Vattenmyndigheterna och andra myndigheter. Kontakter med media förekommer. På enheten finns goda möjligheter att utvecklas till att hantera fler av enhetens arbetsområden. Det finns även möjlighet till nationella uppdrag.  Du kommer att tillhöra enheten Vatten och naturmiljö som har lite drygt 20 medarbetare. Enheten har god sammanhållning och diskuterar ärenden tillsammans och stöttar varandra vid behov. Hos oss finns goda möjligheter att förena privatliv med arbetsliv genom flexibla arbetssätt och flertalet uppskattade förmåner såsom; möjlighet till distansarbete del av tiden (när det fungerar för verksamheten), bra semestervillkor och möjlighet till löneväxling.  Kvalifikationer Du ska ha minst treårig universitets- eller högskoleexamen med miljö- eller naturvetenskaplig inriktning eller annan relevant inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Din utbildning bör innehålla miljökemi och/eller ekotoxikolog. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med vattenförvaltning enligt EU:s ramdirektiv för vatten samt erfarenhet av arbete med frågeställningar kring miljögifter. Det är även meriterande om du har erfarenhet av dricksvattenfrågor och av samverkan och dialog i miljöfrågor. Vi ser gärna att du kan hantera stora och komplexa datamängder i Excel, Access eller Power BI samt har kunskaper i GIS. Det är viktigt att du är ansvarstagande och självgående, på så vis att du är noggrann, kan identifiera arbetsuppgifter samt genomföra dem på ett strukturerat vis genom att planera och prioritera arbetet. Du behöver också ha en problemlösande analytisk förmåga, d.v.s. att du kan bryta ner och lösa komplicerade problem. Du bör vara flexibel genom att kunna ställa om efter ändrade förutsättningar samt bör kunna se komplexa frågor utifrån ett långsiktigt helhetsperspektiv vilket ställer krav på omdöme och uthållighet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att du arbetar enligt vår vision och den statliga värdegrunden. Anställning Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med 6-månaders provanställning. Anställningen är säkerhetsklassad och säkerhetsprövning kommer att genomföras enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585). Med anställning följer skyldighet att krigsplaceras. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 29 maj 2024. Vi på Länsstyrelsen i Örebro län erbjuder dig en spännande arbetsplats. Vi kännetecknas av framåtanda, god arbetsmiljö och medarbetare med bred kompetens. Vi har korta beslutsvägar, god ekonomi och bedriver många verksamhetsöverskridande samarbeten. Som medarbetare hos oss får du ungefär 220 härliga kollegor – allt från kunniga experter till ambitiösa generalister – som alla arbetar utifrån våra fyra ledord: samverkande, serviceinriktade, rättssäkra och drivande. Länsstyrelsen i Örebro län företräder regeringen i länet. Vi utför dock många av våra uppdrag i samverkan med kommuner, näringsliv, ideella sektorer och medborgare. Detta utifrån vår vision "Tillsammans för ett hållbart och levande Örebro län”. Länsstyrelsen arbetar för att vara en myndighet fri från diskriminering och vill ta tillvara de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten.

8 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Utvecklingsstrateg till Vård- och omsorgsförvaltningen

Åtvidabergs kommun ligger mitt emellan kust och storstad med goda kommunikationer och pendlingsmöjligheter. Här får du tillgång till vacker natur och ett rikt friluftsliv. Inom kommunen arbetar runt 900 engagerade medarbetare tillsammans för att medborgarna ska få bästa möjliga service. Varje medarbetare är en viktig del i kommunens arbete som präglas av framåtanda och mod att prova nya, hållbara lösningar. Vi lär av varandra och tar tillvara på kompetenser inom organisationen. I Åtvidabergs kommun får du möjlighet att utvecklas och växa i din yrkesroll. Vi söker nu en utvecklingsstrateg till Vård- och omsorgsförvaltningen. Inom förvaltningen möter vi medborgare i olika livssituationer och åldrar och vi arbetar för att leverera kvalitativt god vård och omsorg genom socialtjänst, äldreomsorg, funktionsstöd samt kommunal hälso- och sjukvård. Utvecklingsstrategen ingår i vård- och omsorgsförvaltningens ledningsgrupp som leds av försvaltningschef. I förvaltningsledningen ingår specialistfunktioner såsom utvecklingsstrateg, systemförvaltare, MAS och verksamhetschefer.  Du utvärderar och följer upp kvalitén i förvaltningens verksamheter, framförallt inom socialtjänstens område. Detta i syfte att säkerställa att vi levererar en god och säker vård och använder de resurser som finns till förfogande på bästa sätt. I uppdraget ingår ansvar för att leda och utveckla kvalitetsledningssystemet samt för att ta fram de processer och styrdokument som behövs för att säkra kvaliteten i verksamheten. I juli 2025 kommer en ny socialtjänstlag att träda i kraft. Du kommer att projektleda kommunen i förarbetet av den nya lagstiftningen, under 2024 handlar det om arbeta enligt framtagen projektplan och att kartlägga kommunens nuläge kopplat till kommande lagändring. Du ansvarar även för att ta fram beslutsunderlag för politisk beredning och politiska beslut. Vi söker dig som är utbildad socionom. Vi ser att du har erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet och socialtjänst. Du har i tidigare roller erfarenhet av att leda andra och det är meriterande om du har kunskap om äldreomsorg och välfärdsteknik. Du besitter kunskap om hur kommunal verksamhet är organiserad och har tidigare arbetslivserfarenhet inom kommunal verksamhet.  Som person är du trygg, stabil och arbetar bra med andra människor. Du trivs med att arbeta inom många olika områden och med att växla snabbt mellan olika arbetsuppgifter och uppdrag. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Vidare har du förmåga att tänka strategiskt, långsiktigt och med ett brett perspektiv på frågor. Du kan väga samman komplex information med olika typer av hänsynstaganden samt visa gott omdöme vid uttalanden, agerande och beslut. Om anställningen Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.  Om ansökan Välkommen med din ansökan senast den 26 maj. Åtvidabergs kommun har tagit bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. Du kommer istället få besvara urvalsfrågor kopplade till tjänsten du söker. I Åtvidabergs kommun eftersträvar vi jämställdhet varför vi gärna ser en personalsammansättning som även speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar sökande som bidrar till detta. Vi sköter hela rekryteringsprocessen själva och önskar därför denna gång inte några ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

7 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Expert, Kriminalvårdens huvudkontor, Norrköping

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Kriminalvårdens uppgift är att genom frivård och anstalter verkställa de påföljder som domstol dömer ut, driva häkten och utföra transporter samt göra personutredningar i brottmål. Uppgifterna ska utföras på ett sätt så lagföring kan ske effektivt och återfall i brott förebyggas. I all verksamhet värnar vi starkt om humaniteten och respekten för den enskildes integritet och rättssäkerhet, utan att kompromissa i fråga om samhällets säkerhet och trygghet. Kriminalvården söker nu en expert till sektionen för verksamhetsprocesser i anstalt och häkte inom enheten för verksamhetsprocesser i anstalt och häkte. Sektionen är organisatorisk placerad vid den nationella avdelningen för verksamhetsprocesser vid Kriminalvårdens huvudkontor. Sektionen har till uppdrag att nationellt samordna och utveckla verksamhetsinnehållet i anstalter och häkten i syfte att säkerställa att klienterna ges en fullvärdig, likvärdig och rättssäker kriminalvård. ARBETSUPPGIFTER Som expert vid sektionen har du ett utmanade och utvecklande uppdrag framför dig. Arbetsuppgifterna är varierande och inriktade på att utveckla verksamhetsinnehållet i anstalter och häkten i linje med myndighetens långsiktiga prioriteringar. Sektionen stödjer implementering av strategiska beslut samt initierar och driver utvecklingsprojekt ägnade att stärka verksamhetens förmåga till måluppfyllelse. I uppdraget ligger även att identifiera och omhänderta kärnverksamhetens kommunicerade behov av stöd och nationell vägledning. Parallellt med kvalificerat utredningsarbete och långsiktigt utvecklingsfokus verkar sektionen också för att ge anstalter och häkten operativt stöd i aktuella frågor. Tjänsten kräver förmåga att växla mellan strategisk och operativt perspektiv. Ett ändamålsenligt och kvalitetssäkrat verksamhetsinnehåll är centralt för att verksamheten ska kunna fullgöra sitt uppdrag och bedriva en säker, rättssäker, enhetlig och effektiv kriminalvård. Sektionens utvecklingsarbete måste därför bedrivas i nära dialog med kärnverksamheten och huvudkontorets stödavdelningar men också, i förekommande fall, med externa intressenter. KVALIFIKATIONER Arbetet som expert kräver att du har en god samarbetsförmåga och kan relatera till andra på ett lyhört och smidigt sätt. I rollen är du initiativtagande, tar ansvar för dina arbetsuppgifter och driver dina processer vidare. I arbetet har du förmågan att planera, organisera och prioritera dina uppgifter på ett effektivt sätt. Du ser helheten i olika sakfrågor och tar hänsyn till det större perspektivet. Utifrån det har du lätt för att både arbeta i nuet och anpassa dig till ändrade omständigheter. För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har: • Gymnasieutbildning • Relevant akademisk examen, företrädelsevis inom samhälls- eller rättsvetenskap, alternativt annan utbildning och erfarenhet som Kriminalvården bedömer likvärdig • Du har väl vitsordad erfarenhet av självständigt och kvalificerat utrednings- och utvecklingsarbete inom offentlig förvaltning • Erfarenhet av arbete som kräver samverkan och eller samordning med sakkunniga inom andra sakområden eller organisatoriska nivåer än dina egna • Förmåga att växla obehindrat mellan strategiska perspektiv och mer komplexa uppgifter till att hantera frågor av direkt operativ karaktär • Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska Det meriterar om du har: • Erfarenhet av arbete i Kriminalvårdens kärnverksamhet • Erfarenhet av arbete i annan statlig myndighet eller kommun • Erfarenhet av arbete i projekt, kvalificerat utredningsarbete eller större uppdrag • Erfarenhet av implementerings-och förändringsarbete • Erfarenhet av att arbeta med kravställning och förvaltning av avtal • Erfarenhet av att arbeta med systemstöd ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade

7 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Expert med inriktning sjukvård

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Sektionen för verksamhetsprocesser anstalt/häkte är organisatorisk placerad vid den nationella avdelningen för verksamhetsinnehåll vid Kriminalvårdens huvudkontor. Sektionen har som övergripande uppdrag att normera, utveckla och förbättra ett verksamhetsinnehåll av hög kvalitet för verksamheten, anpassat till olika klientgruppers behov och möjlighet till ett liv utan kriminalitet. Sektionen ansvarar även för att utveckla och säkerställa den nationella ledningen och styrningen av hälso-och sjukvårdsuppdraget. ARBETSUPPGIFTER Som expert med inriktning sjukvård kommer du ingå i det team som arbetar med vårdutveckling inom Kriminalvården på nationell nivå. Tjänsten ska utgöra ett stöd i de hälso- och sjukvårdsfrågor som hanteras centralt inom Kriminalvården. Med olika arbetssätt och metoder kommer du att arbeta med nationellt utvecklingsarbete inom hälso- och sjukvårdsfrågor. Det innebär att utreda och analysera, bereda ärenden för beslut samt nationellt implementera nya arbetssätt och ställningstagen inom främst sjukvårdsfrågor. Du kommer även bistå med ett sjukvårdsperspektiv gällande utvecklingen av verksamhetsinnehåll och bl.a. bidra med att kravställa och förvalta avtal samt kravställa vid utveckling av system för Kriminalvårdens sjukvård. Externa kontakter, utbildningsinsatser och resor ingår i tjänsten. Du rapporterar direkt till sektionschefen. KVALIFIKATIONER Arbetet som expert kräver att du har en god samarbetsförmåga och kan relatera till andra på ett lyhört och smidigt sätt. I rollen är du initiativtagande, tar ansvar för dina arbetsuppgifter och driver dina processer vidare. I arbetet har du förmågan att planera, organisera och prioritera dina uppgifter på ett effektivt sätt. Du ser helheten i olika sakfrågor och tar hänsyn till det större perspektivet. Utifrån det har du lätt för att både arbeta i nuet och anpassa dig till ändrade omständigheter. För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har: • Akademisk utbildning tex legitimerad sjuksköterska • Flerårig erfarenhet inom hälso- och sjukvård • Erfarenhet från självständigt arbete med uppgifter som krävt utveckling, samordning, implementering, kvalitetssäkring och uppföljning • Erfarenhet av utvecklingsarbete med nationell eller regional prägel, gärna med bäring på förändrings- och implementeringsarbete inom hälso- och sjukvård • Aktuell erfarenhet av hälso- och sjukvård inom Kriminalvården eller annan statlig myndighet • Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska • Kunskap inom gällande lagstiftning för hälso- och sjukvårdsverksamhet Det meriterar om du har: • Erfarenhet av utredningsarbete och/eller projektarbete ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

7 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Expert med inriktning sjukvård

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. ARBETSUPPGIFTER Som expert med inriktning sjukvård kommer du ingå i det team som arbetar med vårdutveckling inom Kriminalvården på nationell nivå. Tjänsten ska utgöra ett stöd i de hälso- och sjukvårdsfrågor som hanteras centralt inom Kriminalvården. Med olika arbetssätt och metoder kommer du att arbeta med nationellt utvecklingsarbete inom hälso- och sjukvårdsfrågor. Det innebär att utreda och analysera, bereda ärenden för beslut samt nationellt implementera nya arbetssätt och ställningstagen inom främst sjukvårdsfrågor. Du kommer även bistå med ett sjukvårdsperspektiv gällande utvecklingen av verksamhetsinnehåll och bl.a. bidra med att kravställa och förvalta avtal samt kravställa vid utveckling av system för Kriminalvårdens sjukvård. Externa kontakter, utbildningsinsatser och resor ingår i tjänsten. Du rapporterar direkt till sektionschefen. KVALIFIKATIONER Arbetet som expert kräver att du har en god samarbetsförmåga och kan relatera till andra på ett lyhört och smidigt sätt. I rollen är du initiativtagande, tar ansvar för dina arbetsuppgifter och driver dina processer vidare. I arbetet har du förmågan att planera, organisera och prioritera dina uppgifter på ett effektivt sätt. Du ser helheten i olika sakfrågor och tar hänsyn till det större perspektivet. Utifrån det har du lätt för att både arbeta i nuet och anpassa dig till ändrade omständigheter. För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har: • Akademisk utbildning tex legitimerad sjuksköterska • Flerårig erfarenhet inom hälso- och sjukvård • Erfarenhet från självständigt arbete med uppgifter som krävt utveckling, samordning, implementering, kvalitetssäkring och uppföljning • Erfarenhet av utvecklingsarbete med nationell eller regional prägel, gärna med bäring på förändrings- och implementeringsarbete inom hälso- och sjukvård • Aktuell erfarenhet av hälso- och sjukvård inom Kriminalvården eller annan statlig myndighet • Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska • Kunskap inom gällande lagstiftning för hälso- och sjukvårdsverksamhet Det meriterar om du har: • Erfarenhet av utredningsarbete och/eller projektarbete ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

7 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Handläggare till Etikprövningsmyndigheten i Uppsala

Etikprövningsmyndigheten är en myndighet med ca 25 medarbetare utspridda på 6 orter i landet. Vår uppgift är att pröva ansökningar om etikprövning enligt lagen (2003:460) om etikprövning av forskning som avser människor. Lagen har till syfte att skydda den enskilda människan och respekten för människovärdet vid forskning. Myndigheten har sitt säte i Uppsala och regionala kontor i Umeå, Stockholm, Linköping, Göteborg och Lund. De regionala kontoren är små arbetsplatser med två till fem medarbetare. Som liten myndighet har vi korta beslutsvägar och alla medarbetare får vara med i utvecklingen av rutiner, arbetssätt och den gemensamma arbetsmiljön. Vi arbetar nära varandra även om vi sitter på olika orter. Arbetsgruppen har en fin sammanhållning och arbetar dagligen tillsammans via digitala verktyg, telefon och e-post. Samtliga medarbetare träffas flera gånger under året. Arbetet på den egna orten sker på plats på kontoret minst några dagar i veckan men man kan även arbeta viss tid på distans. Vi söker nu en handläggare som kan arbeta 75 % av heltid, i första hand fram till årsskiftet. Anställningen är ett vikariat då en av våra medarbetare ska vara föräldraledig. Arbetsuppgifter: Etikprövningsmyndigheten må ha få anställda medarbetare, men vi har en stor verksamhet med ca 500 ledamöter, fördelade på 21 avdelningar. Avdelningarna har beslutssammanträden en gång i månaden och då fattar de beslut i etikprövningsansökningarna. Som handläggare kommer du utföra administrativ handläggning av de ansökningar som kommer in till myndigheten. Det består bland annat av att granska dem administrativt och fördela dem till en avdelning. I arbetsuppgifterna ingår även att löpande ge råd och stöd till sökanden om ansökningsförfarandet samt de lagar och regler som styr etikprövningen. Det sker huvudsakligen via telefon och e-post. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är även att handlägga förfrågningar om utlämnande och sekretessprövning av allmänna handlingar. Utifrån hur din utveckling här på myndigheten ser ut kommer du kunna få prova på att genomföra beslutssammanträde med avdelning. Det innebär att du inför beslutssammanträdet skriver kallelse med dagordning där du fördelar ärendena till en ledamot med vetenskaplig kompetens som är föredragande för ärendet. Handläggaren är således inte föredragande vid beslutssammanträdet. Du ansvarar för att kalla till beslutssammanträdet, protokollföra beslutssammanträdet och ta fram utkast till beslutformuleringar utifrån avdelningens bedömning och direktiv. Du kan också få prova på att mellan beslutssammanträden hanterar ansökningar som gäller ändringar i tidigare godkända ärenden. Då består arbetsuppgiften av att validera ansökan administrativt för att sedan fördela ärendet till föredragande och beslutsfattare. Hos oss tar alla anställda ett gemensamt ansvar för helheten. Det gör vi genom att dela på andra administrativa uppgifter som förekommer på myndigheten och vi försöker i möjligaste mån göra det genom att ta vara på varje medarbetares individuella intresse och erfarenhet inom arbetet. Vi arbetar både individuellt och i olika team. Teamen kan bestå både av kollegor på orten och av kollegor på andra orter. Kvalifikationskrav: Relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Ämnesområde kan vara samhällsvetenskap, naturvetenskap eller annat som kompletterar myndighetens nuvarande kompetens. Erfarenhet av handläggning och diarieföring vid en statlig myndighet eller annan offentlig förvaltning. Mycket god datorvana och vana av att arbeta i olika datasystem. Mycket god administrativ skicklighet med ett noggrant arbetssätt och ansvarstagande. Mycket god kommunikativ förmåga och förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift, internt och externt, såväl på svenska som på engelska. Personliga egenskaper: Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet såsom att: Du är ansvarstagande, noggrann och strukturerad. Du är van vid att arbeta självständigt och lösningsorienterat samt har en god förmåga att prioritera bland arbetsuppgifterna och att ansvara för att dessa slutförs. Du har lätt för att skapa goda relationer, är van vid att samverka och har förmåga att kommunicera på ett lyhört och smidigt sätt. Du trivs med administrativt arbete och du tycker om att ge bra service och stöd. Meriterande Erfarenhet av sekretessprövning av allmänna handlingar. Etikprövningsmyndigheten värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Välkommen med din ansökan, via e-post till [email protected], senast den 29 maj 2024. I e-postens rubrik/ämnesrad anger du ditt namn (för- & efternamn) samt dnr 2024-03157-03.

7 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024