Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Nu söker vi en Second line Supporttekniker till vår kund i Solna. Drivs du av att hjälpa kunder och jobba med tekniskt problemlösande? Arbetsplats: Solna Omfattning: Heltid. Du kommer initialt att arbeta som konsult genom oss på EdZa med ambition att bli överrekryterad av kund. Om rollen Som Second line supporttekniker kommer du primärt att arbeta med vår kunds IT lösningar. I arbetsuppgifterna ingår ärendehantering, felsökning av avancerade problem hitta lösningar på problem och att åtgärda. Genom att hjälpa deras kunder är du en nyckelspelare i hur kunden upplever servicen och leveransen från oss. Du ser det som en självklarhet att alltid sätta kunden i fokus och göra ditt bästa i alla lägen. Vidare är du en sann representant för bolaget och anser att nöjda kunder är av högsta prioritet. I din roll som Second line supporttekniker kommer du bland annat att arbeta med applikationer som: Office 365 Azure Active Directory Meraki RDP SharePoint PowerShell Om dig Du har arbetat med IT-support eller motsvarande tidigare Du har lätt för att sätta dig in i tekniska problem och lösa dem Du har erfarenhet av Microsoft baserade IT system Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska Som person har du ett starkt tekniskt intresse och är serviceminded. Du är social och trivs i mötet med andra människor. Du har en god känsla för service och logiskt tänkande och vill utveckla dina kunskaper. Du är en lagspelare och tänker på teamets bästa. Jobbet innebär planering av dina egna dagar och du bör ha en god känsla för hur du ska prioritera för att upprätthålla en hög servicegrad och effektivitet. Välkommen med din ansökan! Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, tveka därför inte - utan skicka in din ansökan redan idag! Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss.
Nu söker vi en Second line Supporttekniker till vår kund i Solna. Drivs du av att hjälpa kunder och jobba med tekniskt problemlösande? Arbetsplats: Solna Omfattning: Heltid. Du kommer initialt att arbeta som konsult genom oss på EdZa med ambition att bli överrekryterad av kund. Om rollen Som Second line supporttekniker kommer du primärt att arbeta med vår kunds IT lösningar. I arbetsuppgifterna ingår ärendehantering, felsökning av avancerade problem hitta lösningar på problem och att åtgärda. Genom att hjälpa deras kunder är du en nyckelspelare i hur kunden upplever servicen och leveransen från oss. Du ser det som en självklarhet att alltid sätta kunden i fokus och göra ditt bästa i alla lägen. Vidare är du en sann representant för bolaget och anser att nöjda kunder är av högsta prioritet. I din roll som Second line supporttekniker kommer du bland annat att arbeta med applikationer som: Office 365 Azure Active Directory Meraki RDP SharePoint PowerShell Om dig Du har arbetat med IT-support eller motsvarande tidigare Du har lätt för att sätta dig in i tekniska problem och lösa dem Du har erfarenhet av Microsoft baserade IT system Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska Som person har du ett starkt tekniskt intresse och är serviceminded. Du är social och trivs i mötet med andra människor. Du har en god känsla för service och logiskt tänkande och vill utveckla dina kunskaper. Du är en lagspelare och tänker på teamets bästa. Jobbet innebär planering av dina egna dagar och du bör ha en god känsla för hur du ska prioritera för att upprätthålla en hög servicegrad och effektivitet. Välkommen med din ansökan! Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, tveka därför inte - utan skicka in din ansökan redan idag! Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss.
Vi söker dig som trivs i en dynamisk miljö där du dagligen får använda din tekniska kompetens och kommunikationsförmåga för att hjälpa våra kunder. Här finns en möjlighet att bli en del av ett av Nordens ledande IT-företag, välkommen med din ansökan! OM TJÄNSTEN Som Servicedesk Specialist kommer du att vara en viktig del i att säkerställa en högkvalitativ IT-support till våra användare. Du kommer att arbeta i ett team där samarbete och problemlösning står i fokus. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Ta emot och hantera inkommande ärenden via telefon och ärendehanteringssystem * Felsöka och lösa tekniska problem kopplade till hårdvara, mjukvara och konton * Ge support på kundernas systemlösningar och hjälpa till med enklare användarfrågor * Säkerställa att ärenden dokumenteras och följs upp enligt gällande rutiner * Samarbeta med kollegor och andra supportnivåer för att ge bästa möjliga service VI SÖKER DIG SOM - God teknisk förståelse och intresse för IT-support - God kommunikativ förmåga på svenska och engelska i både tal och skrift då det krävs i arbetet Det är meriterande om du har - Erfarenhet av att arbeta i servicedesk eller liknande supportroll - Erfarenhet av ärendehanteringssystem och supportverktyg För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Målmedveten - Ordningsam - Stabil - Ansvarstagande Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A
Are you detail-oriented, organized, and looking for a key role in a fast-growing sport tech company where you'll combine administration, logistics, project coordination, and customer support? Then you might be the person we’re looking for! Solidsport is now seeking a driven and structured Operations Coordinator. About the Role As an Operations Coordinator at Solidsport, you'll take on a broad and varied role where you support daily operations and help maintain structure in our internal processes. You’ll report to our Global Operations Manager and collaborate across the organization – from customer support to production. This is an ideal position for someone early in their career who enjoys structure and problem-solving. This is a full-time, on-site position based at Solidsport HQ in Stockholm (Sthlm 01). Responsibilities Administration & Coordination Assist with documentation, reporting, and general administrative tasks related to our technical platform. Help maintain structure and organization in our tools and routines and together with our various sports partners. Project Support Support internal projects and initiatives. Coordinate deadlines and follow up on tasks in close collaboration with other teams. Customer Support Respond to customer inquiries and assist with solutions. Follow up on questions and gather user feedback. Contribute to a positive experience for our customers and users. We’re Looking for Someone Who... Is organized, helpful, and takes initiative. Thrives in a fast-paced environment and enjoys varied tasks. Is a team player but can work independently when needed. Communicates clearly in both Swedish and English. Previous experience is not required – what matters most is your motivation, curiosity, and willingness to learn. About Solidsport Solidsport is a leading player in the sports industry, specializing in live streaming sports at all levels – from youth teams to major tournaments. We combine technical innovation with top-tier customer support to deliver the best possible experience for our users. Our vision is to empower every team and club, regardless of size, to broadcast their games live and unlock new revenue opportunities. Application Submit your application as soon as possible – selection is ongoing. If you have any questions, feel free to contact us.
Din nya roll Till vår kund söker vi nu en Servicedeskmedarbetare! I rollen kommer du främst att ge användarsupport och service till kunder gällande all typ av felsökningar eller kontohanteringar. Du ger även support till kunder relaterat till den hårdvara som används i kombination med företagets systemlösningar. Du kommer att ha telefonen och ärendehanteringssystem som dina främsta arbetsredskap och du besvarar löpande inkommande ärenden. Vanligt förekommande samtal är: Felsökning av nätverksutrustning Kontohantering Lättare tekniska frågor För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Du har erfarenhet av att ha arbetat med IT support. Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Vem är du? För att lyckas i rollen som Servicedeskmedarbetare är du kommunikativ och serviceinriktad. Du är tekniskt intresserad och har god förmåga att lösa problem. Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Lön: Enligt överenskommelse Start: Omkring 2025-06-30 Slut: 2025-09-30, med möjlighet till förlängning Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan.
Onsitetekniker till Umeå - 50% & extra vid behov. Är du en serviceinriktad och tekniskt kunnig person som trivs med att arbeta nära användare? Vi söker nu en Onsitetekniker till Umeå för en spännande roll där du blir en nyckelspelare i att leverera IT-support av hög kvalitet. Om tjänsten Som Onsitetekniker kommer du att arbeta med support och felsökning av IT-relaterade problem på plats hos kunden. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: Installation, konfiguration och underhåll av datorer, skrivare och annan IT-utrustning Felsökning av mjukvara och hårdvara Hantering av ärenden via ITSM-system Användarsupport och vägledning i IT-relaterade frågor Vi söker dig som är serviceinriktad, lösningsorienterad och trivs i en dynamisk miljö. Rollen finns tillgänglig både som heltidstjänst och deltidstjänst (50%). Vi söker dig som har: Erfarenhet av IT-support och felsökning Kunskap om Windows OS och Office 365 Förståelse för nätverk och kringutrustning Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med möjligheter till utveckling och ett trevligt team att arbeta med. Låter detta intressant? Ansök redan idag! Välkommen med din ansökan! Uppfyller du kvalifikationerna och är intresserad? Lägg in en ansökan redan idag! Vi önskar bara CV/meritförteckning gärna tillsammans med ett kortare brev om varför du är intresserad av just denna tjänst. Vi tar ej emot det via email utan det måste bifogas i ansökan via vårt system på grund av GDPR och hur vi hanterar personuppgifter. Intervjuer kommer hållas löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan slutdatum för annonsen. Vid ytterligare frågor gällande tjänsten så är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linnéa Lundström på [email protected]. Om Barona Barona är ett internationellt bolag med finska rötter. Vi har funnits sedan 1999 och finns idag i 10 länder. Vi är en naturlig länk mellan uppdragsgivare och anställda, vi ser till att det blir lätt och smidigt för både dig som anställd och dig som uppdragsgivare. Vi erbjuder våra kunder skalbara och hållbara personallösningar. Allt detta så vi kan erbjuda olika tillvägagångsätt och möjligheter till våra egna anställda i alla skeden av deras karriär! Barona är kollektivavtalsbundet och hos oss har du alltid nära till din närmsta konsultchef som är dedikerad till ditt uppdrag.
Som servicedeskmedarbetare kommer du främst att ge användarsupport och service till kunder gällande all typ av felsökningar eller kontohanteringar. Du ger även support till kunder relaterat till den hårdvara som används i kombination med företagets systemlösningar. Du kommer att ha telefonen och ärendehanteringssystem som dina främsta arbetsredskap och du besvarar löpande inkommande ärenden. Skicka din cv samt lönneanspåk till [email protected] märkt 43559Östersund Vanligt förekommande samtal är: Felsökning av nätverksutrustning Kontohantering Lättare tekniska frågor
Som Service Desk Agent hos TietoEvry får du möjligheten att tillhöra ett av nordens största IT-företag. Här kommer du få chansen att utveckla dina IT-kunskaper och arbeta med problemlösning dagligen. Vi söker just nu dig som är student som är målmedveten och älskar att hålla många bollar i luften! OM TJÄNSTEN I service desken hos TietoEvry kommer du få möjligheten att tillämpa din grundkunskaper inom IT och fortsätta utvecklas framåt. Du kommer arbeta självständigt men kommer få stöttning av teamet, för att nå din högsta potential. Vi söker efter en initiativtagande och driven individ som har lätt att bolla både studier och jobb samtidigt. För att trivas i rollen som service desk agent behöver du kunna arbeta i högt tempo och vara stresstålig. Vi har höga krav på att vara tillgänglig minst två heldagar i veckan för denna tjänst. Initialt kommer du att gå bredvid en kollega i 3 dagar för att lära dig grunderna. Därefter kommer du få sitta och bemanna upp två dagar till innan du är på fötterna. Du erbjuds: Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Du får även en fot in på ett spännande IT-bolag i framkant! ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter För den här rollen lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och ser gärna att du är en hjälpsam och glad person, som gillar att lösa problem och har ett tekniskt intresse. Du trivs att ha många bollar i luften och drivs av att lösa kluriga problem. Vi ser gärna en person som kan behålla lugnet i stressiga situationer. Då arbetspass ibland kan uppkomma med kort notis ser vi att du är flexibel och ställer upp när det behövs. Du tar gärna initiativ på egen hand och har möjlighet att jobba två dagar i veckan, gärna fler. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med IT-support eller kundservice. Du har som uppgift att på ett professionellt och pedagogiskt sätt hjälpa kunden med sitt problem, främst via telefon. - Ditt jobb innebär även att du kommer att följa upp ärenden som du tagit dig an för att säkerställa att en lösning uppnås och att kunden får bästa möjliga service - Du förväntas vara tillgänglig 2 dagar i veckan mellan måndag - fredag. - För denna tjänst kommer vi begära ett utdrag ur belastningsregister från dig VI SÖKER DIG SOM - Studerar minst 50% och har minst 1.5 år kvar av dina eftergymnasiala studier. Observera att du ej kommer vara aktuell för tjänsten om du ej studerar. Du studerar även en IT relaterad utbildning - Har jobbat inom service/support tidigare, gärna call-center - Kan jobba 2 dagar/vecka, främst måndag till onsdag. - Talar och skriver obehindrat på svenska. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Social - Ordningsam - Ansvarstagande Övrigt: - Start: Omgående - Omfattning: 2 pass/vecka - Placering: Centrala Malmö Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Är du en problemlösare med ett genuint intresse för IT- och teknik? Flintab AB söker nu en driven och engagerad 1st line supporttekniker som vill vara med och säkerställa att deras kunder får den bästa möjliga servicen. Hos Flintab kommer du att spela en nyckelroll i att erbjuda teknisk support, felsöka och lösa problem samt bidra till vidareutveckling av deras system och tjänster. Om du brinner för IT, teknik och kundnöjdhet och vill arbeta i ett dynamiskt team där arbetsdagen alltid erbjuder nya utmaningar, är detta den perfekta möjligheten för dig! OM TJÄNSTEN Academic Work söker nu för Flintabs räkning en IT- och teknikintresserad supporttekniker som vill ansluta till deras team i Jönköping! I rollen som supporttekniker hos Flintab kommer du ha en central roll i att säkerställa att kunderna får den bästa möjliga servicen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att ansvara för support och service av kunders mjukvara och hårdvara. Du kommer att genomföra uppgraderingar av mjukvara kopplade till Flintabs produkter och följa upp för att säkerställa att kundernas system fungerar felfritt efter uppdateringar. Vidare kommer du att ge stöd vid systemkonfigurering hos kunder och assistera Flintabs avdelning för systemleverans vid installation av Flintabs mjukvara i kunders system. Det kan förekomma kundbesök tillsammans med kollegor för att bygga långsiktiga relationer och säkerställa kundnöjdheten. För att lyckas väl i den här rollen ser vi att du trivs i en roll som både är social och problemlösande. Då du kommer att ha många kontaktytor är det viktigt att du uppskattar samarbete med olika kunder och trivs med att ta dig an nya kundrelationer. Ett starkt IT- och tekniskt intresse och en nyfikenhet för ny teknik är väsentligt, då du kommer att få möjlighet att utforska och sätta dig in i nya tekniska produkter och lösningar. Din passion för teknik och viljan att fortsätta lära dig och utvecklas är något som Flintab värdesätter högt. Du erbjuds - En gedigen introduktion till arbetet tillsammans med en senior kollega som handledare. - Möjligheten att vidareutveckla sig inom företaget. - Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Ge support till kunder via telefon och mejl * Genomföra enklare konfigurering av Viktoria2 * Ansvara för uppdatering av mjukvara som är kopplade till Flintabs produkter * Agera stöd till systemleveransen vid installation av mjukvara i kundernas system * Göra kravspecifikationer och kundanalyser utefter vad kunder behöver och efterfrågar VI SÖKER DIG SOM - Har en gymnasieexamen inom IT, data eller teknik, alternativt en utbildning som vi bedömer som likvärdig - Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift då det krävs i det dagliga arbetet med kunder, kollegor och leverantörer - Har ett IT-och tekniskt intresse och viljan att utvecklas inom området - Har goda kunskaper i MS Office 365 Det är meriterande om du har - Har tidigare erfarenhet av att arbeta i en liknade roll inom IT och support - Har kunskap i norska eller finska, i både tal och skrift - Har kunskap i Microsoft SQL - Har kunskap i Microsoft Azure, DevOps eller liknande - Har kunskap om servrar, drift och nätverksanslutning - Har B-körkort Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Hjälpsam - Social - Stresstolerant Övrigt: Detta är ett vikariat fram tills årsskiftet med goda möjligheter till förlängning. Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Flintab är en ledande helhetsleverantör inom området vågar och registreringssystem. De specialiserar sig på att utveckla skräddarsydda produkter och tjänster som möter kunders unika behov, oavsett deras verksamhetsområde. Flitabs målsättning är att generera maximal affärsnytta för sina kunder. Detta kräver en kombination av innovativa lösningar, precision och hög kvalitet, samt en djup förståelse för kundernas affärsverksamhet. Läs mer om Flintab här.
OM JOBBET Rollen som IT-supporttekniker innebär primärt att ta emot och lösa incidenter och beställningar. I rollen kan även ingå installation och felsökning av både hård - och mjukvara. OM FÖRETAGETKunden är ett statligt affärsverk som ansvarar för Sveriges stamnät för elkraft och elförsörjningens balans. Myndigheten övervakar elproduktionen och förbrukningen dygnet runt för att säkerställa stabilitet i elsystemet. Dessutom arbetar Kunden med elberedskap och dammsäkerhet. Huvudkontoret ligger i Sundbyberg, och verksamheten styrs av regeringen genom regleringsbrev och instruktioner ARBETSUPPGIFTER Hantera inkommande ärenden i vårt ärendehanteringssystem Säkerställa information och klassning, prioritet etc Lösa incidenter enligt SLA /OLA Uppdaterar kunskapsdatabasen Installation och felsökning av både hård- och mjukvara Agera dispatcher och skicka ärenden till rätt grupp Utskick av beställda programvaror Enklare paketeringar Lägga till/ta bort olika typer ut av behörigheter Administrera användarkonton Dokumentera lösningar/rutiner för kända fel i kunskapsdatabasen Utbildning, dokumentation och kunskapsöverföring Stötta vid interna och externa livesändningar ERFARENHETER OCH EGENSKAPER Du ska ha utbildning inom IT t.ex. NTI-gymnasiet eller KY-utbildning alternativt minst 5 års arbetslivserfarenhet inom IT som supporttekniker/klienttekniker Du ska ha minst 5 års arbetslivserfarenhet i rollen som IT-supporttekniker. Du ska ha minst 2 års arbetslivserfarenhet av arbete inom ActiveDirectory. Du ska ha arbetat minst 2 år med paketering av mjukvaror Du ska ha arbetat med Sharepoint ÖVRIGT Start: 2025-08-30 Placeringsort: Sundbyberg Säkerhetsprövning: Säkerhetsprövning och registerkontroll krävs. OM D-SOURCE Your source to IT D-Source är ett modernt konsultbolag med bredden mellan helpdesk, infrastruktur och Tech. Vi har lång erfarenhet av att förstå kunders IT-behov! Tveka inte att höra av dig om du är intresserad av att ta reda på mer. Vad kan vi göra för dig och vad kan vi göra tillsammans? INGET JOBB FÖR DIG? Lugnt! Du kan alltid registrera dig förutsättningslöst på D-Source jobbsida genom att Connecta med oss. Då hamnar du i vår kandidatdatabas och får koll på våra kommande aktuella tjänster.
Välj ett jobb för att visa detaljer