Om företaget Ricoh är ett globalt teknikföretag med internationell karaktär. De är idag en av de ledande aktörerna inom sitt område och erbjuder ett brett utbud av produkter och tjänster som hjälper företag att förbättra sin produktivitet och effektivitet. Med fokus på hållbarhet och innovation arbetar de för att stödja sina kunder i övergången till digitala och miljövänliga arbetsplatser, och Ricoh är verksamt i över 200 länder världen över. Vi på Asta Agency samarbetar med Ricoh i den här rekryteringsprocessen. Det här är ett konsultuppdrag med god möjlighet till anställning hos Ricoh. Du blir anställd av Asta Agency och arbetar som konsult. Om tjänstenI rollen som Second Line Support arbetar du med att lösa inkommande ärenden inom området, mötesteknik och kommunikationslösningar. Dina arbetsverktyg är i första hand via telefon, Teams och fjärrstyrning. Ärendena hanteras initialt av first line-support. När ärenden inte kan lösas där, men inte heller kräver en tekniker på plats, tar du över och arbetar vidare för att lösa dem så snabbt och effektivt som möjligt. Du hanterar en variation av tekniska problem. Arbetet sker ofta i samverkan med onsite-tekniker eller Third Line Support. I vissa fall kan du behöva guida tekniker på plats, eller ge fjärrsupport vid felsökning. Arbetet sker i ServiceNow där du registrerar, arbetar och avslutar ärenden, men även arbetar med processförbättringar och interna utvecklingsinitiativ. Rollen innebär direkt kundkontakt och ansvar för uppföljning av ärenden. Du blir en del av ett engagerat team inom ett snabbfotat affärsområde där du har möjlighet att påverka, testa nya idéer och arbeta nära både kunder och kollegor. Kvalifikationer och egenskaper Vi letar efter dig som har en fallenhet för att ge kvalitativ service och ett tekniskt intresse. För att passa bra i tjänsten ser vi att du har en approach som präglas av en hög grad av kundfokus och service. Vidare är du fokuserad på att nå resultat och utvecklas över tid. Du är en person som fungerar bra i grupp som innehar en hög standard av ärlighet och konsekvens i sina handlingar. Likt andra i teamet, förväntas du vara flexibel och öppen för att utvecklas då du kommer ta dig an en varierande mängd olika ärenden. Du är kommunikativ, samarbetsvillig och sprider positiv energi. Du har både förmågan att identifiera problem samt på ett nyfiket sätt hittar lösningar till dessa. Utöver det har du: • Eftergymnasial utbildning inom IT/nätverksteknik eller motsvarande arbetslivserfarenhet • God system- och datorkunskap, erfarenhet av ServiceNow är meriterande • Flytande kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift • Erfarenhet av att arbeta enligt ITIL är meriterande • Meriterande: Certifieringar eller erfarenhet av Cisco, Microsoft teams eller PRO- AV Övrig information Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Plats: Malmö, Jägersro eller Stockholm, Solna Omfattning: Heltid Lön: Enligt överenskommelse Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt! Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till [email protected].
Om Linköping kommun Kommunen är en av Sveriges snabbast växande och en viktig knutpunkt för innovation, teknik och utbildning. Den arbetar aktivt för att erbjuda moderna och effektiva IT-lösningar som skapar en smidig och funktionell vardag för både medborgare och medarbetare. Om rollen Som installationstekniker kommer du att arbeta med IT-support och installation av teknisk utrustning. Arbetsuppgifterna innefattar: Installation och konfiguration av IT-utrustning On-site support och service av tekniska system IT-service management och felsökning Samarbete med olika intressenter för att säkerställa en smidig IT-miljö Kravprofil Utbildning: Gymnasial utbildning inom IT eller annan utbildning som bedöms relevant Alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet Erfarenhet: Minst 1 års arbetslivserfarenhet av tekniskt arbete Erfarenhet av arbete i IT-service managementsystem Vana av on-site support och service Om dig Vi söker dig som har utmärkta kommunikations- och samarbetsförmågor och trivs med att arbeta tillsammans med olika intressenter. Du är analytisk och lösningsorienterad med en stark förmåga att identifiera problem och ta egna initiativ för att hitta effektiva lösningar. Din arbetsstil är strukturerad och organiserad, och du har en god planeringsförmåga som gör att du kan prioritera och hantera flera uppgifter samtidigt. Du tar stort ansvar för ditt arbete, är självständig och driver dina uppgifter framåt med engagemang. Dessutom har du en god förståelse för verksamhetsprocesser inom offentlig sektor, vilket gör att du kan anpassa ditt arbete efter organisationens behov och riktlinjer. Övriga krav B-körkort krävs för tjänsten Plats: Linköping kommun Anställningsform: Konsultuppdrag
Önskar du att ha mer inflytande över din karriärväg? Vad sägs om att få en trygg anställning hos Sveriges härligaste konsultföretag? Vi letar efter dig som är social, trevlig och vill ha möjlighet att utvecklas. Jobba hos oss Thalamus är experter på att erbjuda företag heltäckande personal och IT-tjänster inom infrastruktur. Här ser vi individens potential och skapar möjligheter för att du ska nå dina ambitioner. Vår strävan är att skapa trivsel, utrymme att växa och få dig att nå framgång i din karriär. Vi hoppas nå dig som vill hitta en karriär inom IT och letar efter en roll som passar dig, vare sig de är att vara en mångsidig generalist eller en områdesspecialist. Här gör du jobbet medan vi tillhandahåller certifieringar för att du ska nå dina IT-önskningar och skapar möjligheter baserat på din vilja och mål. Med våra samarbeten har vi skapat tydliga val hur du går framåt utifrån dina karriärsmål. Du kommer bli erbjuden certifieringar, utbildningsplaner och intressanta uppdrag. Dessutom får du tillgång till friskvårdsbidrag för att hålla dig hälsosam och i god form på vägen. Din nya tjänst Utvecklas i varierande supportroller hos flera av våra fantastiska kunder, där du matchas efter din kompetens, erfarenhet och ambition. Du kommer supportera intern användare, där kundernas IT-miljöer har varierande komplexitet, huvudsakligen inom Windows. Vi värdesätter din framtid och utveckling högt, så när du är ute på uppdrag har du chansen att påverka din egen karriär. Hos oss kan du följa en av våra utvecklingsplaner och få en tydlig väg framåt i din yrkesutveckling. Vi anser att alla anställda ska ha samma möjligheter att gå framåt, därför har vi tydliga riktlinjer för utbildning samtidigt som du har en trygg tillsvidareanställning. Det viktigaste för oss är att ha skickliga supporttekniker med rätt kompetens för att möta våra kunders behov. Där vi samtidigt ger dig de bästa förutsättningarna för att du ska trivas hos oss. Supportteknikerrollen kan vara likartade mellan olika arbetsplatserna, men vi strävar efter att skapa något unikt, där du kan utmärka dig samtidigt som du har tydliga mål att sikta på. Vi tror att detta kan vara fördelaktigt för dig, för Thalamus och även våra kunder och ser fram emot att berätta mer vid en intervju! Din bakgrund Vi söker dig som har erfarenhet av IT-support för företagsanvändare och som vill fortsätta växa inom IT-infrastruktur, oavsett om du siktar på att vara generalist- eller specialist. Vi matchar olika kompetensnivåer med lämpliga uppdrag, och det viktigaste för oss är din erfarenhet och din personlighet. För att passa in i rollen ser vi gärna att du har skaffat dig erfarenhet av IT inom exempelvis: Windows, Active Directory, o365, Azure, Intune, Ärendehantering och Teams. Så om du har erfarenhet inom IT-support och vill ha en plan för din karriärväg framåt, tveka inte att söka till oss. Du som person Vi är Thalamus, och det innebär att du som anställd blir en viktig tillgång och ansiktet utåt för våra kunder. Vi söker därför personer som är flexibla, sociala, hjälpsamma och trevliga, med en stark vilja att utvecklas. Du behöver inte ha en exakt plan för framtiden, men du ska ha en önskan att växa inom IT-infrastruktur. Vi kommer att finnas där för att stötta och guida dig på din resa. Din ansökan Intervjuer sker löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor, kontakta [email protected] eller [email protected] Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig en arbetsgivare som ständigt utvecklar sig för att vara en attraktiv arbetsgivare för dig. Där vi sätter den anställda i fokus och skapar utvecklingsmöjligheter. För oss betyder detta bland annat trygg anställning, kollektivavtal (TechSverige), fast månadslön, utvecklingsmöjligheter, certifierings möjligheter, friskvårds bidrag, pension, försäkringar etc. Där gemenskap är en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s, sommar- och julfester. En arbetsplats där dina åsikter spelar roll och där vi ser framemot att höra hur vi kan vara en bra arbetsgivare framöver. Din nya arbetsgivare Thalamus har funnits i 20 år och är ett konsult- och rekryteringsföretag inom IT & Teknik. Inom IT-infrastruktur har vi konsultverksamhet, samt intern service desk och IT-innovationsteam. Vi är ett familjärt bolag som i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län. Våra kärnvärden är snabba och trevliga och att det kommer du att märka i rekryteringsprocessen och om du börjar arbeta hos oss. Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!
Brinner du för IT och gillar att lösa IT-relaterade problem? Har du tidigare erfarenhet av IT support och drivs av att ge förstklassig service? Då vill vi gärna höra från dig! Nu söker vår kund i Malmö en driven IT Supporttekniker till sitt team där du kommer att tillhöra ett team av kollegor där ni tillsammans tar hand om företagets IT-relaterade ärenden via telefon, mail och ärendehanteringssystem. Som en del av teamet löser du användares IT-problem i stort och smått, lämnar över ärenden till andra arbetsgrupper inom avdelningen när så krävs, följer upp ärendehantering samt dokumenterar lösningar för att effektivisera ert arbete. I rollen som IT Supporttekniker får du arbeta med flera tjänster och jobbar tätt tillsammans med ditt team. Vi söker dig med ett genuint IT-intresse – kanske har du byggt din egen dator eller älskar att felsöka teknik. För denna roll ser vi att du har erfarenhet inom: Minst ett års arbetslivserfarenhet inom servicedesk Felsökning inom Windows miljö Active Directory/Entra ID (Azure AD) Microsoft 365 Ärendehanteringssystem, t.ex. ServiceNow Intune Vi ser också att du kan kommunicera obehindrat på såväl svenska som engelska, i både tal och skrift. Vi tror att du är en lagspelare som gärna stöttar dina kollegor och alltid strävar efter att leverera utmärkt service. Du är självgående, lyhörd och delar gärna med dig av din kunskap för att stärka teamet. Att vara punktlig, föregå med gott exempel och ha en lösningsorienterad inställning är några av dina främsta egenskaper. Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare Placeringsort: Stockholm Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match Vad vi står för: Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag. Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans! Varför ska du välja oss? Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen. Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?
Har du erfarenhet inom 1stline och drivs av att ge användare bästa möjliga service? Vill du bli en del av Sveriges största fackförbund som varje dag förbättrar människors arbetsliv? I rollen som 1stline agent hos Unionen erbjuds du stora utvecklingsmöjligheter och en chans att förändra samhället. Välkommen med din ansökan! Om tjänsten Den här tjänsten är ett vikariat som varar till minst 2026-12-31. Rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Unionen för vikariatet. Om företaget Unionen är Sveriges största fackförbund och som finns för tjänstemän på den privata arbetsmarknaden. Deras vision är att skapa trygghet, framgång och glädje i arbetslivet. Unionen har inflytande och ansvar för mer än bara dem själva, och en ambition att driva frågor som påverkar hela samhället. De bidrar med att varje dag hjälpa människor i det privata arbetslivet att få det bättre på arbetsmarknaden. Nationellt har Unionen kontor i över 18 regioner med över 900 medarbetare och på kontoret i centrala Stockholm sitter idag 600 medarbetare För Unionen är företagskultur otroligt viktigt och präglas av gemenskap, trygghet och öppenhet. De erbjuder en stimulerande och utmanande arbetsmiljö som ger möjlighet att arbeta med den senaste tekniken. Unionen har under de senaste åren haft en omfattande digital utveckling och till följd av detta satsar de nu på ett nytt internt 1stline team som tidigare varit externt. I rollen som 1stline agent hos Unionen kommer du därför få möjligheten att vara med och bygga upp samt utveckla 1stline teamet och erbjuds framledes många utvecklingsmöjligheter. Arbetsuppgifter I rollen som 1stline agent på Unionen kommer du att tillhöra deras IT-avdelning som idag består av 26 personer och i ett 1stline team bestående av 6 personer. Du kommer i denna roll ansvara för att ge teknisk support och rådgivning till användare i Unionens organisation och ge instruktioner om hur man löser problem eller använder programvara. Du kommer att ta emot ärenden och registrera dessa från användare via ärendehanteringssystemet Servicenow. Du kommer bland annat diagnostisera och lösa problem relaterade till programvara, nätverk och hårdvara för olika enheter inklusive datorer, skrivare och mobila enheter. Dessutom kommer du att skapa och underhålla KB-artiklar i ServiceNow samt arbeta med installation och underhåll av klienter. Vid behov kommer du också assistera vid olika onsite-ärenden, exempelvis felavhjälpning i konferensrum. Då du kommer ha många kontaktytor hos Unionen är du ansvarig för att ge utmärkt kundservice och att samarbeta väl med dina kollegor. Övergripande arbetsuppgifter: • Ansvara för teknisk support och rådgivning till användare i Unionens organisation • Ta emot och registrera ärenden • Hjälpa användare onsite på kontoret samt telefon och mail • Diagnostisera och lösa problem • Ge utmärkt kundservice och samarbeta med dina kollegor Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Tidigare arbetserfarenhet av 1stline • God teknisk kunskap och förståelse för IT-området • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift • Goda kunskaper om olika tekniska plattformar, enheter såsom operativsystem, programvara och nätverk • Meriterande med erfarenhet av ärendehantering i ServiceNow För att passa i rollen som 1stline agent hos Unionen ser vi att du är en serviceinriktad person som har förmågan att kommunicera på ett tydligt och professionellt sätt. Du trivs med att stötta och hjälpa kollegor och användare samt känner sig trygg i att be om hjälp när du behöver. Vidare ser vi att du är en strukturerad person som har förmågan att hantera flera ärenden samtidigt och som kan prioritera arbetsuppgifter. Slutligen ser vi att du är en tålmodig person som kan hantera stressiga situationer utan att det påverkar kvaliteten i det du gör. Övrig information Start: Omgående Plats: Hötorget, Stockholm Lön: Enligt överenskommelse #Nextgen
Vill du ha större kontroll över din karriär? Vad sägs om att ha en trygganställning hos Sveriges härligaste konsultbolag? Vi söker dig som har hjärtat på rätt plats och vill ha tydlighet i din utveckling. Jobba hos oss Vi är Thalamus och vi är IT-konsulter specialiserade inom IT-infrastruktur. Vi tror på individen, att vi står för möjligheterna och du står för drivet. Där vi lägger stor del av vår tid på att du ska trivas, utvecklas och lyckas i din karriär. Vårt långsiktiga mål är att du ska arbeta i den roll som du vill, oavsett om det är som generalist eller specialist. Vi har verktygen och vi tror att du har förmågan att utvecklas utifrån din vilja, ditt driv och dina mål. Vi har skapat tydliga utvecklingsvägar för specialist roller och vi har ett långsiktigt mål att du ska komma dit. Där vi bjuder på certifieringar, utbildningsplan och erbjuder spännande uppdrag. Dessutom så kan du nyttja ditt friskvårds bidrag, för att hålla dig frisk och välmående på vägen. Din nya tjänst I denna tjänst kommer du att arbeta som first-, secondline och onsite tekniker. Exempel på arbetsuppgifter är: Användarsupport via telefon, mejl, fjärrstyrning och on-site. Felsöka, prioritera och lösa inkomna ärenden på PC/klient, mobila enheter, nätverk, system och applikationer Konto- och behörighetsadministration, installation av program samt diverse kommunikationsproblem Säkerställa korrekt dokumentation av ärenden Följa rutiner kring ärendehantering och incidenthantering Föreslå och genomföra ständiga förbättringar inom området Beställaren äger rätt till kompletteringsbeställningar för behov som anknyter till det ursprungliga uppdraget Din bakgrund Vi är intresserad av dig som har jobbat inom IT-support mot företag, som sitter på en supporttekniker roll men fortsätta utvecklas inom IT-infrastruktur, antingen som generalist eller specialist. Då vi matchar olika kompetensnivåer med rätt typ av uppdrag hos oss är det viktigaste erfarenhet och du som person. För att vara aktuell för rollen så ser vi gärna att du har några års erfarenhet av flera tekniska lösningar såsom Windows, Active Directory, Azure, Intune, o365, ärendehanteringssystem och Teams. Har du kunskaper inom IT-support och vill ha en tydligare väg framåt? Sök till oss. Du som person Vi är Thalamus och det betyder att du som anställd kommer vara en stor del av Thalamus. Därför söker vi individer som är flexibla, sociala, hjälpsamma och trevliga. Gärna med en vilja och driv att utvecklas. Du behöver inte veta exakt vad du vill göra men du ska vilja utvecklas inom IT-infrastruktur, där vi finns tillhands att stötta och guida dig på vägen. Din ansökan Intervjuer sker löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor, kontakta [email protected] eller [email protected] Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig en arbetsgivare som ständigt utvecklar sig för att vara en attraktiv arbetsgivare för dig. Där vi sätter den anställda i fokus och skapar utvecklingsmöjligheter. För oss betyder detta bland annat trygg anställning, kollektivavtal (TechSverige), fast månadslön, utvecklingsmöjligheter, certifierings möjligheter, friskvårds bidrag, pension, försäkringar etc. Där gemenskap är en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s, sommar- och julfester. En arbetsplats där dina åsikter spelar roll och där vi ser framemot att höra hur vi kan vara en bra arbetsgivare framöver. Din nya arbetsgivare Thalamus har funnits i 20 år och är ett konsult- och rekryteringsföretag inom IT & Teknik. Inom IT-infrastruktur har vi konsultverksamhet, samt intern service desk och IT-innovationsteam. Vi är ett familjärt bolag som i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län. Våra kärnvärden är snabba och trevliga och att det kommer du att märka i rekryteringsprocessen och om du börjar arbeta hos oss. Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!
Vi söker nu en 1st/2nd line supporttekniker till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder. I denna roll kommer du att vara en viktig del av kundens IT-supportteam där du hjälper användare med tekniska utmaningar och säkerställer en stabil IT-miljö. Huvudsakliga arbetsuppgifter Ge första och andra linjens support via telefon, e-post och ärendehanteringssystem Felsöka och lösa problem med hårdvara, mjukvara och nätverk Installera och konfigurera datorer, telefoner och annan teknisk utrustning Hantera användaradministration och behörighetshantering i olika system Dokumentera lösningar i kunskapsdatabas och underhålla teknisk dokumentation Eskalera komplexa ärenden till specialister och följa upp till lösning Vad vi söker Minst 2 års erfarenhet av arbete inom IT-support God kunskap om Windows-miljöer och Microsoft 365 God kunskap om Active Directory Grundläggande förståelse för nätverk och nätverkssäkerhet Utmärkt kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift Förmåga att förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt Meriterande erfarenheter Kunskap om ITIL-processer och arbetssätt Erfarenhet av ServiceNow eller liknande ärendehanteringssystem Relevanta IT-certifieringar (t.ex. CompTIA A+, Microsoft, CCNA) Erfarenhet av scripting (PowerShell, Python) Som person är du Serviceinriktad med ett genuint intresse för att hjälpa användare Strukturerad med förmåga att prioritera när många ärenden kommer in samtidigt Lösningsorienterad och proaktiv i ditt arbetssätt Nyfiken och villig att kontinuerligt lära dig nya tekniker Stresstålig och flexibel i en föränderlig miljö Förmåner och utvecklingsmöjligheter på Liminity Omfattande utbildningsmöjligheter och certifieringar Konkurrenskraftig lön och attraktiva förmåner Läs mer om oss och våra erbjudanden i vår handbok Låter detta som en spännande utmaning för dig? Ansök nu och bli en del av Liminity - framtidens IT-konsultbolag!
Varför Komatsu Forest? Hos oss blir du en viktig del av ett sammansvetsat team där vi hjälps åt och lär av varandra. Vi erbjuder en inkluderande arbetsplats där du får utrymme att utvecklas både tekniskt och personligt. Dina arbetsdagar kommer att vara varierade, och du får möjlighet att arbeta med bred IT-support, tekniska lösningar och användarupplevelse i en global organisation. Vi ser till att du får en bra introduktion, och du kommer att ha kollegor som stöttar dig från dag ett. Här kan du fördjupa dig inom det du brinner för, samtidigt som du breddar dina kunskaper inom IT. Ditt nya jobb Som vår nya supporttekniker på Komatsu Forest arbetar du inom 2nd line support och hanterar IT-infrastruktur och användarsupport. Du hjälper användare både på plats och på distans via vår ServiceDesk, där du blir en nyckelperson i att skapa en smidig IT-miljö för våra medarbetare. Vi uppmuntrar dig att utvecklas och erbjuder dig möjligheten att på sikt växa in i andra roller beroende på intresse och behov. Dina arbetsuppgifter inkluderar: • Att ge teknisk support och felsökning inom Microsoft Windows Server/Client, Active Directory, Azure och Entra ID • Att arbeta med klienthantering, enhetsadministration och IT-säkerhet • Att skapa pedagogisk dokumentation, såsom lathundar och rutinbeskrivningar, för att underlätta för användare och kollegor • Att hantera skrivare, backup-lösningar och datorer samt bidra till en effektiv och säker IT-miljö • Möjlighet att arbeta med automatisering och scriptning i PowerShell om du är intresserad Du blir en viktig del av vårt team på ICT Infrastructure & Operations, där vi arbetar tillsammans för att hitta de bästa lösningarna för våra användare. Vem är du? Vi söker dig som har en utbildning inom IT eller motsvarande erfarenhet inom IT-support och IT-infrastruktur. Du har erfarenhet av att arbeta med Microsofts tjänster, Office 365 och Active Directory, och du är bekväm med att kommunicera på både svenska och engelska. Som person är du pedagogisk, serviceinriktad och lösningsorienterad. Du tycker om att hjälpa andra, är nyfiken på ny teknik och trivs i en roll där du får arbeta både självständigt och tillsammans med kollegor. Vi värdesätter personer som vill utvecklas, och vi uppmuntrar även dig som inte uppfyller alla tekniska krav att söka – vi tror på potential och lärande! Vad erbjuder vi? • En inkluderande arbetsplats där vi värdesätter olika perspektiv • En roll med utvecklingsmöjligheter – vi stöttar dig i din karriär och ger dig möjlighet att växa tekniskt • Ett samarbetsinriktat team där vi hjälps åt och lär av varandra • En varierad och spännande roll där du får kombinera teknik och problemlösning Vi är ett globalt företag som vet att mångfald bidrar till goda resultat och en bättre arbetsplats. Välkommen med din ansökan! Observera att urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas i din profil och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR.
Övergripande uppdragsbeskrivning: Du kommer att ha till uppgift att stödja användare som arbetar i revisionsstoppet med IT relaterade frågor. Arbetsuppgifterna där du behöver kunskap handlar om Windows10/11, Microsoft 365, PC-installationer samt PC-, skrivar-, telefoni-support. Även en del andra arbetsuppgifter som inte kräver förkunskaper ingår, t ex ta emot leverantörer, förflytta IT-utrustning inom området mm. Supportområdet är koncentrerat till raffinaderiområdet i Göteborg Du blir en del av ett team på totalt 3 personer som har till uppgift att IT fungerar smidigt under revisionsstoppet. Rollens syfte är att: På Stoppchefens och samordningsledarens uppdrag, enligt angivna riktlinjer och mål, delta samt leda aktiviteter inom ett samordningsområde (IT). Generella huvuduppgifter är att: tillse att beslutade aktiviteter för ansvarsområdet utförs enligt fastställda rutiner samordna aktiviteterna inom samordningsområdet med andra aktiviteter samordna resurser inom samordningsområdet vara sammankallande och leda avstämningsmöten och andra möten relaterade till samordningsområdet utveckla rutiner relaterade till samordningsområdet vid behov delta vid utredning av avvikelser relaterade till samordningsområdet delta i uppföljning av stoppet, sammanställa egna samordningsområdets utvärdering och identifiera förbättringsområden Skallkrav: Erfarenhet av att ha arbetat som IT tekniker gentemot användare i Windows/AD-miljö Kunna hjälpa till att lösa IT-ärenden för alla användare som arbetar med revisionsstoppet God vana vid användarstöd inom Windows 10/11 och Microsoft 365 Goda kunskaper i Engelska Grundläggande nätverkskunskaper/TCP/IP B-körkort Personliga egenskaper: Serviceminded, noggrann och inte rädd för att ta i där det behövs. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper
Uppdraget Som IT-supporttekniker blir du en del av ett dedikerat team på tre personer med ansvar för att IT-miljön fungerar smidigt under ett omfattande revisionsstopp. Det här är ett uppdrag där din insats gör verklig skillnad, du kommer att arbeta nära användarna och hantera en mix av teknik, problemlösning och praktiska arbetsuppgifter. Dina arbetsuppgifter: Ge support till användare på plats kring Windows 10/11, Microsoft 365, skrivare, telefoni och PC-installationer Samordna och leda aktiviteter kopplade till IT-stödet inom området Vara delaktig i planering och möten, följa upp avvikelser och bidra till förbättringar Ta emot leverantörer, hantera förflyttning av IT-utrustning m.m. Arbeta strukturerat utifrån etablerade rutiner och mål Vi söker dig som har: Erfarenhet som IT-tekniker i Windows/AD-miljö God vana vid att ge användarstöd inom Windows 10/11 och Microsoft 365 Grundläggande nätverkskunskaper (TCP/IP) Förmåga att kommunicera på engelska i tal och skrift Tillgång till B-körkort Vem är du? Du är serviceinriktad, ansvarstagande och gillar att arbeta hands-on. Du är prestigelös, strukturerad och redo att hugga i när det behövs – oavsett om det handlar om felsökning eller att rulla en skrivare till rätt plats. Praktisk information: Plats: Lysekil (onsite) Start: 2 juni 2025 Slut: 31 oktober 2025 Omfattning: Heltid 100% Sista ansökningsdag: 1 april 2025 Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Välj ett jobb för att visa detaljer