Om tjänsten I rollen som Customer Care spelar du en central roll i företagets kund- och leverantörsrelation. Du har kontakt med ett stort antal kunder som finns över hela världen och förutom att ge högklassig support och service – via telefon, mail och digitala möten, så innebär tjänsten att beräkna och prissätta offerter, hantera orderläggning samt ansvara för relevanta inköp. Du hanterar också artikelregistervård, leverensbevakning och reklamationshantering osv. Arbetet sköts i Monitor. Du kommer även att vara en stöttande funktion till våra säljare och produktspecialister gällande administrativa uppgifter och arbeta nära försäljning, kundtjänst och produktion. På sikt kommer rollen även att innebära ritningshantering i AutoCad. Arbetsplatsen finns i Växjö, där både lager och kontor finns. Arbetstiden är dagtid och kollektivavtal enligt Teknikföretagen. Om dig Vi söker dig med tidigare erfarenhet av kundsupport/customer care, gärna ifrån tillverkande industri eller annan teknisk verksamhet. Du har god vana av att arbeta i affärssystem och med digitala stödsystem. Eftergymnasial utbildning inom relevant område är meriterande men inget krav. Som person är du serviceminded, trivs att arbeta i team, men samtidigt är du ansvarstagande och tycker om at arbeta självständigt. Du har ett affärsmässigt tänk; merförsäljning och att både skapa och upprätthålla goda kundrelationer driver dig. Du har också en god strukturell förmåga och trivs med periodvis högt tempo. Ett starkt tekniskt intresse och en god kommunikativ förmåga hjälpa dig lyckas i rollen. Då kunderna finns både i Sverige och över hela världen är flytande svenska och engelska, i såväl tal som skrift, ett krav för tjänsten. Vi lägger stor vikt vid rätt personlighet. Om LSAB LSAB Wood Solutions är ett affärsområde inom LSAB Group med tillverkning och försäljning av verktyg för bearbetning av trä. Huvudmålgrupperna är Sågverk, Hyvleri och Snickeri & Möbel. Vi är ett starkt internationellt företag med ett komplett erbjudande av såväl tjänster som egentillverkade produkter i världsklass. Affärsområdet omsätter ca 250 Msek och vi är en ledande aktör i Norra Europa. LSAB Group AB är en del av Latour Industries AB – ett av fem helägda affärsområden inom Investment AB Latour. Idag har LSAB Group verksamhet i totalt 7 länder och är tillsammans cirka 300 medarbetare. Vi exporterar till ytterligare ett 40-tal marknader och våra produkter återfinns på samtliga kontinenter utom Antarktis. Om anställning Tjänsten är en tillsvidareanställning med start omgående. Urvalsarbetet sker löpande. För frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Hanna Bonli på [email protected] eller Emma Andersson på [email protected] Välkommen med din ansökan!
Önskar du att ha mer inflytande över din karriärväg? Vad sägs om att få en trygg anställning hos Sveriges härligaste konsultföretag? Vi letar efter dig som är social, trevlig och vill ha möjlighet att utvecklas. Jobba hos oss Thalamus är experter på att erbjuda företag heltäckande personal och IT-tjänster inom infrastruktur. Här ser vi individens potential och skapar möjligheter för att du ska nå dina ambitioner. Vår strävan är att skapa trivsel, utrymme att växa och få dig att nå framgång i din karriär. Vi hoppas nå dig som vill hitta en karriär inom IT och letar efter en roll som passar dig, vare sig de är att vara en mångsidig generalist eller en områdesspecialist. Här gör du jobbet medan vi tillhandahåller certifieringar för att du ska nå dina IT-önskningar och skapar möjligheter baserat på din vilja och mål. Med våra samarbeten har vi skapat tydliga val hur du går framåt utifrån dina karriärsmål. Du kommer bli erbjuden certifieringar, utbildningsplaner och intressanta uppdrag. Dessutom får du tillgång till friskvårdsbidrag för att hålla dig hälsosam och i god form på vägen. Din nya tjänst Utvecklas i varierande supportroller hos flera av våra fantastiska kunder i Stockholmsområdet, där du matchas efter din kompetens, erfarenhet och ambition. Du kommer supportera intern användare, där kundernas IT-miljöer har varierande komplexitet, huvudsakligen inom Windows. Vi värdesätter din framtid och utveckling högt, så när du är ute på uppdrag har du chansen att påverka din egen karriär. Hos oss kan du följa en av våra utvecklingsplaner och få en tydlig väg framåt i din yrkesutveckling. Vi anser att alla anställda ska ha samma möjligheter att gå framåt, därför har vi tydliga riktlinjer för utbildning samtidigt som du har en trygg tillsvidareanställning. Det viktigaste för oss är att ha skickliga supporttekniker med rätt kompetens för att möta våra kunders behov. Där vi samtidigt ger dig de bästa förutsättningarna för att du ska trivas hos oss. Supportteknikerrollen kan vara likartade mellan olika arbetsplatserna, men vi strävar efter att skapa något unikt, där du kan utmärka dig samtidigt som du har tydliga mål att sikta på. Vi tror att detta kan vara fördelaktigt för dig, för Thalamus och även våra kunder och ser fram emot att berätta mer vid en intervju! Din bakgrund Vi söker dig som har erfarenhet av IT-support för företagsanvändare och som vill fortsätta växa inom IT-infrastruktur, oavsett om du siktar på att vara generalist- eller specialist. Vi matchar olika kompetensnivåer med lämpliga uppdrag, och det viktigaste för oss är din erfarenhet och din personlighet. För att passa in i rollen ser vi gärna att du har skaffat dig erfarenhet av IT inom exempelvis: Windows, Active Directory, o365, Azure, Intune, Ärendehantering och Teams. Så om du har erfarenhet inom IT-support och vill ha en plan för din karriärväg framåt, tveka inte att söka till oss. Du som person Vi är Thalamus, och det innebär att du som anställd blir en viktig tillgång och ansiktet utåt för våra kunder. Vi söker därför personer som är flexibla, sociala, hjälpsamma och trevliga, med en stark vilja att utvecklas. Du behöver inte ha en exakt plan för framtiden, men du ska ha en önskan att växa inom IT-infrastruktur. Vi kommer att finnas där för att stötta och guida dig på din resa. Din ansökan Intervjuer sker löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor, kontakta [email protected] eller [email protected] Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig en arbetsgivare som ständigt utvecklar sig för att vara en attraktiv arbetsgivare för dig. Där vi sätter den anställda i fokus och skapar utvecklingsmöjligheter. För oss betyder detta bland annat trygg anställning, kollektivavtal (TechSverige), fast månadslön, utvecklingsmöjligheter, certifierings möjligheter, friskvårds bidrag, pension, försäkringar etc. Där gemenskap är en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s, sommar- och julfester. En arbetsplats där dina åsikter spelar roll och där vi ser framemot att höra hur vi kan vara en bra arbetsgivare framöver. Din nya arbetsgivare Thalamus har funnits i 20 år och är ett konsult- och rekryteringsföretag inom IT & Teknik. Inom IT-infrastruktur har vi konsultverksamhet, samt intern service desk och IT-innovationsteam. Vi är ett familjärt bolag som i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län. Våra kärnvärden är snabba och trevliga och att det kommer du att märka i rekryteringsprocessen och om du börjar arbeta hos oss. Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!
Flera av våra kunder behöver förstärka sin IT-avdelning inom 2nd line support och Microsoft Azure. Har du erfarenhet inom Windows Server och Cloudtjänster med fokus på Microsoft tjänseutbud? Då är detta något för dig! Uppdraget är på heltid och kommer att pågå tills vidare. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna kommer bestå av installation, driftsättning, support och felsökning av olika IT-tjänster som Microsoft Azure, Windows servrar och nätverkslösningar. Du kommer att arbeta i företagets 2nd line-gruppering och hantera ärenden som är av mer kvalificerad karaktär och som har eskalerats via 1st line. Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta supportering och felsökning av kundspecifika applikationer samt standardapplikationer som Microsoft 365 och Exchange. Här kommer du, tillsammans med dina kollegor, att arbeta nära kunderna med allt från små till stora uppdrag. Utöver detta kommer du även att arbeta med bland annat administration av Active Directory samt övervakning och felsökning av nätverk och skrivare. Din profil och kvalifikationer För att lyckas i den här rollen ser vi att du har lång erfarenhet från djupare felsökning, som att kunna läsa loggar och urskilja vad som framgår i dessa. Du har erfarenhet av Windows Server 2012 och uppåt så att du kan både sätta upp en server och drifta befintliga servrar. Som person är du ansvarstagande, serviceminded och lyhörd. Utöver ett tekniskt kunnande ska du också ha lätt för teamwork då bolagets målsättning är attt genuint omhänderta och serva sina kunder på absolut bästa sätt. Kundarbetet sköts primärt digitalt men kan i vissa fall även ske på plats, därför förväntas du kommunicera flytande på svenska och engelska såväl i tal som i skrift. Krav - Tydlig erfarenhet av Microsoft 365 inklusice Azure Domain Services - Erfarenhet av planering om genomförande av systemmigrering vare sig det gäller operativsystem, affärssystem eller andra applikationer - Erfarenhet av klientmanagering (RMM-system) - God nätverksförståelse Det är meriterande om du även har erfarenhet, kunskap och utbildning inom: - Virtualisering – Hyper-V eller VMware - MDM-lösningar - Cisco Routing & Switching, Cisco Security och Cisco Wifi Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande och roliga aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under trevliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras kollektivavtal med Unionen. Elise Haglund +46 733 571793 [email protected]
Älskar du att hjälpa till och har samtidigt en bred kompetens inom IT? I den här rollen som IT-konsult inom servicedesk kommer du få arbeta med användarsupport och lösning av IT-incidenter genom felsökning och diagnostisering. Uppdragslängd: start snarast – ca 6 månader med ev. möjlighet till förlängning. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med support för att hjälpa svenska användare och att lösa deras tekniska problem genom felsökning. Arbetet sker primärt via telefon och mailkontakt samt en viss del via på-platssupport. Du kommer även att hantera beställningar inom IT såsom datorer, skärmar m.m. Din profil och kvalifikationer Vi söker dig som trivs med att arbeta i en serviceroll, är kundfokuserad och serviceinriktad. Det är viktigt att du ser dig själv som en lagspelare som tillsammans med andra jobbar mot långsiktiga men även kortsiktiga mål. Du är van att jobba i ärendehanteringssystem, kunskapsdatabaser och remote-verktyg. Du pratar och skriver svenska och engelska obehindrat och din goda grund i engelska blir särskilt viktig då du kommer tillhöra ett virtuellt globalt IT-team med internationella kollegor och kunder. Som person är du nyfiken och engagerad och följer med i IT-utvecklingen. Andra viktiga egenskaper är att du vill utvecklas och har en lösningsorienterad inställning i allt du gör. Det här uppdraget passar dig med viljan att ge service och att utvecklas. Meriterande - MS Office365 - Active Directory - Applikationer t.ex. SAP och produktionsnära applikationer - Kunskap inom telefoni och skrivare - Språkkunskaper utöver svenska/engelska - Förståelse för nätverk och kommunikation Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Hollie Van de Ruit på tfn: 0734-159374 eller [email protected]
Till ett uppdrag hos en kund i Stockholm söker vi en tekniker med stort driv som vill vara med och påverka vår kunds fortsatta tillväxt med ett kreativt och positivt arbetsklimat. Tjänsten börjar som ett konsultuppdrag men tanken är att anställningen senare ska gå över till kunden. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta som Senior Service desk Agent inom IT-support och drift. Kunden har en bred IT-miljö med höga säkerhetskrav på system och funktioner. Servicedesken hanterar både 1:st och 2:nd line ärenden på en mycket bred nivå - allt från lösenordsbyte, hård -och mjukvarusupport, klientsupport och applikationssupport till felsökning och administration av servrar, koordinering och kontakt med 3:e parts leverantörer. Rollen ställer höga krav på service och kundbemötande. Utöver en mycket trevlig arbetsplats med högt i tak och konstruktiva dialoger finns stora möjligheter att visa framfötter och växa i sin roll. Du kommer att arbeta proaktivt för att skapa hög tillgänglighet och förbättra kundens IT-miljö. Din profil och kvalifikationer Vi söker dig med minst 5 års erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter. Din förmåga att arbeta affärsmässigt och bygga relationer är oerhört viktig. Du finner glädje i att ge råd och stöd och därmed kan bidra till utveckling. Att du brinner för service och "det lilla extra" samt att du alltid har kunden i fokus är ett måste. Kvalifikationer: - Mycket god administrativ kunskap om AD, Azure AD, MS365, ärendehanteringsprocess, dokumentation/uppföljning - Relevant erfarenhet på minst 5 år och trivs i rollen som en servicedeskmedarbetare - Mycket goda kunskaper gällande server, nätverk, klient och molnlösningar - Självgående - God förmåga att finna vägar till rätt lösning - God analytisk förmåga och kvalitetsmedveten - Ha lätt för att lära dig nya saker och processer relaterade till IT och tjänsten - Kunna flytande svenska och engelska i både tal och skrift Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Hollie Van de Ruit på tfn: 0734-159374 eller [email protected]
Är du ute efter ett nästa steg i din karriär inom IT support? Är du tekniskt kunnig, har ett stort intresse för IT och erfarenhet av teknisk support eller helpdesk? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig! Skicka in din ansökan - vi arbetar med löpande urval! OM TJÄNSTEN: Vi söker för kunds räkning en supporttekniker där du bli del av en dynamisk arbetsplats som supporterar kommuner runt om Göteborg. Bolaget levererar flera olika tjänster inom ekonomi, lön och IT med fokus på att förbättra och hjälpa kommunala företag och förbund. Som supporttekniker kommer du att tillhandahålla nätverkslösningar, support för PC, servar och skrivare samt infrastruktur och telefoni. I den här rollen ingår det att ge IT-support via ärendehanteringssystem, telefon och vid behov på plats hos kund. Arbetet innebär direktkontakt med användare, vilket ställer krav på ett tydligt och respektfullt bemötande. Uppgifterna varierar och omfattar olika typer av IT-relaterade problem som behöver lösas på ett strukturerat och effektivt sätt. VI SÖKER DIG SOM: Tidigare har arbetat i Microsoft AD, Windows 10 och med skrivare i en kontorsmiljö. Besitter god förståelse för Microsoftprodukter och drift av Microsoft baserad IT miljö (SCCM & Intune exempelvis). Har tidigare erfarenhet inom support/helpdesk. Talar och skriver obehindrat på svenska då detta språk används i din dagliga kommunikation med dina kollegor och kunder. Innehar B-körkort. Vidare lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. För att du ska trivas i rollen som 1st Line Support tror vi att du är utåtriktad, noggrann och trivs med ”learning by doing” som riktlinje. Du tar egna initiativ och du tycker om att jobba kundnära. Du identifierar problematiken och förbättringsområden i dina kundärenden och de interna processerna och har en naturlig fallenhet för problemlösning. Formell utbildning är inte ett krav för denna tjänst, utan erfarenhet och ett gediget intresse inom IT och teknik är uppskattat! OM ANSTÄLLNINGEN: Du kommer vara anställd av Friday och arbeta som konsult ute hos kund. ÖVRIG INFO: Omfattning: Heltid Start: Omgående alternativt enligt överenskommelse Placering: Kungälv Kontaktuppgifter: Tuva Sandberg – [email protected] Lön: Marknadsmässig lön Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. OM FRIDAY: Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?
Vi söker nu en supporttekniker med flera års erfarenhet till vår kund i Kungälv. Uppdraget är på deltid (50%) med start i augusti. Här kommer du arbeta med både telefonsupport och på plats support och fokus ligger på användarbemötandet - trivs du med detta och är grym på problemlösning kan detta vara rollen för dig! Vi erbjuder dig Trygga anställningsvillkor och en fast månadslön Goda utvecklingsmöjligheter som konsult och en långsiktig plan hos Nexer En familjär atmosfär och teambuildingaktiviteter med dina Nexer-kollegor Dina dagar kommer se olika ut och ärendena du hanterar är av varierad art - därav är det viktigt att du är flexibel och bra på att prioritera. Du kommer dagligen arbeta i exempelvis ärendehanteringssystem, Active Directory, Microsoftprodukter och du kommer även felsöka hårdvara och kringutrustning i kontorsmiljö. Du kommer bemöta och supportera användare med olika nivå av teknisk kunskap, därav är det viktigt att du är pedagogisk och serviceminded. Vi ser gärna att du Har flera års erfarenhet inom IT-support, antingen i servicedesk eller on-site Har erfarenhet av Active Directory, Windows 11 och skrivare Har god förståelse för Microsoftprodukter (Exempelvis Intune) Är lösningsorienterad, pedagogisk och hjälpsam samt van vid att hantera många ärenden och kontakter samtidigt Behärskar svenska obehindrat i både tal och skrift då språket används dagligen i arbetet Har B-körkort då resor kan komma att förekomma i arbetet Uppdraget är på deltid (50%) och startar 4/8, därav behöver du kunna påbörja arbetet detta datum. För att trivas i rollen som konsult hos oss tror vi att du har god analytisk förmåga, tar initiativ och är ihärdig när det gäller felsökning och problemlösning. Vi tror även att du har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta både individuellt och i grupp, eftersom du som konsult kan komma att arbeta i olika sammanhang. Mer om Nexer Infrastructure Nexer Infrastructure startade sin verksamhet 2018 och är specialister på en sak – talanger inom drift, support och IT-infrastruktur. Vi hjälper företag att växa och att framtidssäkra sin kompetens med hjälp av flexibla konsulttjänster. Bland våra kunder finns många välkända aktörer som är marknadsledande inom sina respektive branscher. Som IT- konsult hos oss blir du väl omhändertagen och vi är måna om att du ska trivas. Vi lägger stor vikt vid att upprätthålla den goda stämningen i vår grupp, bland annat genom gemensamma aktiviteter som föreläsningar, after works och gemensamma lunchträffar. Blir du konsult hos oss lyssnar vi till dig, dina behov och i vilken riktning du vill utvecklas. Ansökan Då urval sker löpande ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att läsa den!
Är du serviceinriktad, noggrann och gillar att ha många bollar i luften? Vi söker dig som vill arbeta med kundtjänst och orderhantering i en roll där du är en nyckelperson för våra kunders upplevelse. Jobba hos oss Thalamus är experter på att erbjuda företag heltäckande personal och IT- och kundtjänst tjänster. Här ser vi individens potential och skapar möjligheter för att du ska nå dina ambitioner. Vår strävan är att skapa trivsel, utrymme att växa och få dig att nå framgång i din karriär. Vi hoppas nå dig som vill hitta en karriär inom IT eller kundtjänst, och letar efter en roll som passar dig. Med våra samarbeten har vi skapat tydliga val hur du går framåt utifrån dina karriärsmål. Du kommer bli erbjuden utbildningar och andra möjligheter att ta dig vidare i karriären. Dessutom får du tillgång till friskvårdsbidrag för att hålla dig hälsosam och i god form på vägen. Din nya tjänst Som kundtjänstmedarbetare hos oss blir du en viktig länk mellan kunder, lager och säljteam. Du kommer främst arbeta med: Hantering av inkommande kundärenden via telefon och mejl Registrering, uppföljning och bevakning av kundorder Kommunikation med interna avdelningar som logistik, inköp och ekonomi Uppdatering av kundregister och artikelinformation i affärssystem Felsökning och hantering av reklamationer och leveransfrågor Din bakgrund Du har erfarenhet av kundtjänst, orderadministration eller liknande servicefunktion Är bekväm med att arbeta i affärssystem (t.ex. SAP, Visma, Pyramid eller liknande) Är noggrann, strukturerad och har god kommunikativ förmåga Talar och skriver svenska flytande, samt har goda kunskaper i engelska Du som person Vi är Thalamus, och det innebär att du som anställd blir en viktig tillgång och ansiktet utåt för våra kunder. Vi söker därför personer som är flexibla, sociala, hjälpsamma och trevliga, med en stark vilja att utvecklas. Du gillar att hjälpa andra, är lösningsorienterad och ser det som en självklarhet att leverera service i toppklass. Du har god simultankapacitet och trivs med att ha många bollar i luften – samtidigt som du har öga för detaljer och gillar att få saker rätt från början. Du har lätt för att samarbeta och är prestigelös i din roll. Din ansökan Intervjuer sker löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor, kontakta [email protected] eller [email protected] Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig en arbetsgivare som ständigt utvecklar sig för att vara en attraktiv arbetsgivare för dig. Där vi sätter den anställda i fokus och skapar utvecklingsmöjligheter. För oss betyder detta bland annat trygg anställning, kollektivavtal (TechSverige), fast månadslön, utvecklingsmöjligheter, certifierings möjligheter, friskvårds bidrag, pension, försäkringar etc. Där gemenskap är en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s, sommar- och julfester. En arbetsplats där dina åsikter spelar roll och där vi ser framemot att höra hur vi kan vara en bra arbetsgivare framöver. Din nya arbetsgivare Thalamus har funnits i 20 år och är ett konsult- och rekryteringsföretag inom IT & Teknik. Inom IT-infrastruktur har vi konsultverksamhet, samt intern service desk och IT-innovationsteam. Vi är ett familjärt bolag som i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län, men vi har konsulter runt om i Sverige. Våra kärnvärden är snabba och trevliga och att det kommer du att märka i rekryteringsprocessen och om du börjar arbeta hos oss. Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!
Är du serviceinriktad, noggrann och gillar att ha många bollar i luften? Vi söker dig som vill arbeta med kundtjänst och orderhantering i en roll där du är en nyckelperson för våra kunders upplevelse.Jobba hos oss Thalamus är experter på att erbjuda företag heltäckande personal och IT- och kundtjänst tjänster. Här ser vi individens potential och skapar möjligheter för att du ska nå dina ambitioner. Vår strävan är att skapa trivsel, utrymme att växa och få dig att nå framgång i din karriär. Vi hoppas nå dig som vill hitta en karriär inom IT eller kundtjänst, och letar efter en roll som passar dig. Med våra samarbeten har vi skapat tydliga val hur du går framåt utifrån dina karriärsmål. Du kommer bli erbjuden utbildningar och andra möjligheter att ta dig vidare i karriären. Dessutom får du tillgång till friskvårdsbidrag för att hålla dig hälsosam och i god form på vägen. Din nya tjänst Som kundtjänstmedarbetare hos oss lir du en viktig länk mellan kunder, lager och säljteam. Du kommer främst arbeta med: Hantering av inkommande kundärenden via telefon och mejl Registrering, uppföljning och bevakning av kundorder Kommunikation med interna avdelningar som logistik, inköp och ekonomi Uppdatering av kundregister och artikelinformation i affärssystem Felsökning och hantering av reklamationer och leveransfrågor Din bakgrund Du har erfarenhet av kundtjänst, orderadministration eller liknande servicefunktion Är bekväm med att arbeta i affärssystem (t.ex. SAP, Visma, Pyramid eller liknande) Är noggrann, strukturerad och har god kommunikativ förmåga Talar och skriver svenska flytande, samt har goda kunskaper i engelska. Du som person Vi är Thalamus, och det innebär att du som anställd blir en viktig tillgång och ansiktet utåt för våra kunder. Vi söker därför personer som är flexibla, sociala, hjälpsamma och trevliga, med en stark vilja att utvecklas. Du gillar att hjälpa andra, är lösningsorienterad och ser det som en självklarhet att leverera service i toppklass. Du har god simultankapacitet och trivs med att ha många bollar i luften – samtidigt som du har öga för detaljer och gillar att få saker rätt från början. Du har lätt för att samarbeta och är prestigelös i din roll. Din ansökan Intervjuer sker löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor, kontakta [email protected] eller [email protected] Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig en arbetsgivare som ständigt utvecklar sig för att vara en attraktiv arbetsgivare för dig. Där vi sätter den anställda i fokus och skapar utvecklingsmöjligheter. För oss betyder detta bland annat trygg anställning, kollektivavtal (TechSverige), fast månadslön, utvecklingsmöjligheter, certifierings möjligheter, friskvårds bidrag, pension, försäkringar etc. Där gemenskap är en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s, sommar- och julfester. En arbetsplats där dina åsikter spelar roll och där vi ser framemot att höra hur vi kan vara en bra arbetsgivare framöver. Din nya arbetsgivare Thalamus har funnits i 20 år och är ett konsult- och rekryteringsföretag inom IT & Teknik. Inom IT-infrastruktur har vi konsultverksamhet, samt intern service desk och IT-innovationsteam. Vi är ett familjärt bolag som i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län. Våra kärnvärden är snabba och trevliga och att det kommer du att märka i rekryteringsprocessen och om du börjar arbeta hos oss. Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!
Verksamhetsstödets uppgift är att stödja universitetets utbildning och forskning. KTH:s verksamhetsstöd är inne i en spännande fas där vi tillsammans arbetar med utveckling av våra arbetsformer. Som medarbetare inom verksamhetsstödet bidrar du till KTH:s uppdrag att forska, utbilda och skapa samhällsnytta och får samtidigt möjlighet till egen professionell utveckling. IT-avdelningen på KTH KTH:s IT-avdelning ingår i KTH:s verksamhetsstöd och består av runt 150 anställda. Vi utvecklar och förvaltar IT miljö inom utbildning, forskning och den administrativa plattformen på KTH, en IT miljö som är både komplex och mångfacetterad. Avdelningens ambition är att vara en attraktiv arbetsplats med god arbetsmiljö präglad av öppenhet och med goda förutsättningar till utveckling för alla medarbetare oavsett identitetsuttryck, bakgrund eller ålder. IT-avdelningens enhet för Användarstöd erbjuder audio/video-, tele- och IT-relaterat användarstöd till såväl anställda som studenter på KTH. Användarstödet erbjuds via telefon, e-post, besök vid mottagningsdisken och på plats hos användarna. Centralt IT-stöd är en av fem organisatoriska grupper inom enheten Användarstöd och erbjuder support via ärendehanteringssystem, telefon och via mottagningsdisk. Gruppen tillhandahåller till största del 1:a linjen support till studenter och medarbetare på KTH, där de flesta ärenden försöker lösas vid första kontakt. Inom gruppen finns även 2:a linje E-lärande support för KTH:s LMS. Till vårt centrala IT-stöd söker vi en ny IT-supporttekniker som är samarbetsvillig, engagerad och serviceinriktad. Arbetsuppgifter Vi söker en IT-supporttekniker till vår 1:a linje inom KTH IT-Support. Du kommer att utföra arbetsuppgifter som innefattar support via telefon, via ärendehanteringssystem samt att ta emot besökare i vår mottagningsdisk i KTH Entré. Support sker genom att på ett pedagogiskt sätt guida användare mot en lösning via telefon eller e-post, samt genom fjärruppkoppling till deras datorer eller vid ett möte över disk i KTH Entré. Installation och utleverans av IT-produkter. Man har även ansvar för att hålla dokumentation uppdaterad som stöd för felsökning eller administration i system. Då KTH har mycket internationella studenter och forskare är det viktigt att man uttrycker sig väl på både svenska och engelska i både tal och skrift. Vi erbjuder - En anställning på ett ledande tekniskt universitet som skapar kunskap och kompetens för en hållbar framtid - Engagerade och ambitiösa kollegor samt en kreativ, internationell och dynamisk miljö https://www.kth.se/om/work-at-kth/kth-your-future-workplace-1.49050samt våra https://www.kth.se/om/work-at-kth/en-arbetsplats-med-manga-formaner-1.467932. Kvalifikationer Krav - Gymnasieutbildning - God vana att jobba i en Servicedesk och utföra självständigt arbete - Erfarenhet av att jobba med ärendehanteringssystem - Erfarenhet av att arbeta med telefonsupport - Minst 2-årig dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter - God kunskap om PC och Mac - God kunskap om Outlook samt andra mailklienter - Flytande i svenska och engelska i tal och skrift krävs i det dagliga arbetet - Vana av att läsa och skriva dokumentation. Meriterande - IT-support tekniker - Erfarenhet från centralt administrerade datormiljöer - Erfarenhet av att jobba med IT-support inom akademiska miljöer - Erfarenhet av komplexa IT-miljöer - Erfarenhet av en koordinerande roll Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper såsom hög servicekänsla, god social och teknisk kompetens och har en problemlösande analysförmåga. Fackliga representanter Kontaktuppgifter till https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898. Ansökan Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (CentralEuropean Time/Central European Summer Time). Om anställningen Anställningen gäller tillsvidare enligt avtal. Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Övrigt Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund För https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440 i samband med rekrytering. Det kan förekomma att en anställning hos KTH är placerad i säkerhetsklass. Om så är fallet för just denna anställning görs en säkerhetsprövning av sökande i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585) efter samtycke. I dessa fall är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd efter säkerhetsprövning. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser. Om KTH KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi. https://www.kth.se/om/om-kth-1.885102
Välj ett jobb för att visa detaljer