Resursplanerare till hemtjänsten i Husum

I välfärdsförvaltningen arbetar cirka 2500 medarbetare. Förvaltningen styrs av Välfärdsnämnden med utgångspunkt i förvaltningens verksamhetsidé - ”Tillsammans underlättar vi människors möjlighet att leva ett meningsfullt liv” - arbetar vi för att uppnå kommunens vision: Vi bygger bäst tillsammans. Vi söker en resursplanerare till hemtjänsten i Husum. Vi är en arbetsgrupp om ca 25 medarbetare som arbetar med brukare i deras hem i Husum med omnejd. Vi utgår från vår grupplokal som ligger på vård- och omsorgsboendet i Husum. Välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter Som resursplanerare arbetar du administrativt och i nära samarbete med enhetschef och övriga kollegor på enheten. Arbetet består av att planera dagen utifrån medborgarens behov i fokus, ett ekonomiskt tänk och utifrån beslutade insatser. Det innebär bland annat planering, schemaläggning, bemanning, rekrytering och andra chefsstödjande personalrelaterade uppgifter. Arbetet innebär också att du samverkar med andra enhetschefer, resursplanerare och medarbetare samt har kontakt med brukare och närstående i ditt arbete. I rollen som resursplanerare arbetar du i enlighet med gällande lagar, föreskrifter och rutiner som styr verksamheten. Tjänsten innehåller helgtjänstgöring. Kvalifikationer Vi söker dig som är självständig och har erfarenhet av administrativt arbete i kommunal verksamhet eller annan erfarenhet/utbildning som arbetsgivaren bedömer tillräcklig. Erfarenhet från arbete i liknande verksamhet och erfarenhet av arbete i Medvind eller Life care system är meriterande. Kunskap gällande bestämmelser kring arbetstidslagen är också meriterande. Du har en god samarbetsförmåga, är strukturerad och van att arbeta självständigt. Som person kan du arbeta med många saker samtidigt och förmåga att ställa om i en situation med kort varsel. Personlig lämplighet bedöms som viktig i tjänsten. Körkort med behörighet B och tillgång till egen bil är meriterande. Vänligen bifoga CV och personligt brev, urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan! Från och med 1 juli 2023 blir undersköterska en skyddad yrkestitel, vilket innebär att den anställde måste visa upp ett bevis från Socialstyrelsen för att få använda titeln. Därför kommer du som anställs på en tidsbegränsad anställning att få titeln vårdare oberoende vilken utbildning du har från och med 15 maj. Du som anställs på en tillsvidareanställning anställs som vårdare från och med 1 juli 2023. Titeln ändras när bevis uppvisats. Vi ser gärna språkkunskaper i finska och/eller någon av de samiska varieteterna då Örnsköldsviks kommun ingår i både finskt och samiskt förvaltningsområde. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.

7 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Sommarjobb som kandidatansvarig hos Lernia Vimmerby/Vetlanda

Är du student och på jakt efter sommarjobb och deltidsarbete vid sidan av studierna? Gillar du att träffa nya människor och tycker det är spännande med rekrytering? Nu söker vi på Lernia dig som vill vara en del av vårt gäng som kandidatansvarig på kontoret i Vimmerby (placering i Vetlanda skulle också fungera) Tjänsten passar dig som är student och söker sommarjobb sommaren 2024 och gärna även 2025, samt deltidsjobb året runt. Ta chansen att utvecklas, lära dig nytt och bli del av ett härligt gäng på Lernia! Rollen som Kandidatansvarig I rollen kommer du jobba tillsammans med ett härligt team av konsultschefer. Du kommer bland annat att leta efter nya kandidater till uppdrag hos våra kunder. Exempel på uppgifter som ingår i rollen: * Genomförande av intervjuer och referenstagningar * Annonsering och hantering av ansökningar * Framtagande av aktiviteter för att öka kandidatinflödet tillsammans med kollegor * Deltagande i möten och framtagande av strategiska planer för teamet * Daglig kontakt med konsulter och kunder över telefon och mejl I rollen som kandidatansvarig får du lära dig att arbeta proaktivt med rekryteringsprocesser, aktivt skapa kandidatinflöde och samarbeta med kollegor för att utveckla interna processer. Du kommer under sommaren även att hjälpa till att svara på frågor från våra uthyrda konsulter och vara tillgänglig för både dem och våra kunder på telefon. Administrativa sysslor kopplade till våra processer är också en del av vår arbetsvardag. Är du den vi söker? Till rollen passar du som studerar första eller andra året på universitetet och söker ett deltidsjobb och sommarjobb för de kommande två åren. Vi söker dig som har minst 2 års arbetslivserfarenhet, gärna från utåtriktat serviceyrke. I övrigt krävs att du har god vana av Office-paketet och gymnasial utbildning. Som person är du självständig, kommunikativ och har god förmåga att prioritera. I rollen kommer du förväntas planera och lägga upp din arbetsdag självständigt, så det krävs att du är lösningsorienterad och social. Vi ser även att du är en lagspelare, som har lätt för att samarbeta och är lyhörd. Att jobba som kandidatansvarig passar för dig som är nyfiken, driven och framåt. Körkort behörighet B är ett krav. Information Placeringsort: Vimmerby alt. Vetlanda Lön: Fast lön enligt överenskommelse Ansökan Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker köpande. Tjänsten kommer att tillsättas inom kort för att möjliggöra introduktion inför sommaren. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Sara Rundberg Greén via e-post: [email protected] Vi ser fram emot att höra från dig! Lernia är vägen framåt Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid! Läs mer på lernia.se. Sökord: konsultchef, bemanning, sälj, kontor, tjänsteman, HR, personalansvar, chef, Vimmerby, Vetlanda, Oskarshamn, konsultansvarig, kandidatansvarig, rekryterare, rekrytering, säljare

6 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Staffing Admin Assistent sökes på deltid till Adecco

Studerar du till personalvetare och söker ett extra jobb? Vill du utvecklas inom HR och bemanning? Då har vi jobbet för dig! Vi på Adecco söker nu en Staffing Admin Assistent att jobba hos oss på deltid! Om tjänsten Vi söker nu en personalvetarstudent till tjänsten som Staffing Admin Assistant på deltid. Som Staffing Admin Assistant kommer du att tillhöra Adeccos Workforce Management Team, en central funktion som supporterar hela organisationen och dess kunder på nationell nivå. Du kommer få en god inblick i många av våra spännande kunder och deras verksamhet runt om i landet, alltifrån stora globala bolag till mindre lokala företag. Du kommer främst att arbeta administrativt och involveras i många områden kopplat till personaladministration och bemanning. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innehålla: - Svara i telefon samt på mail från konsulter, kunder och kollegor. - Bemanning och hantering av sjukfrånvaro. - Administration. Arbetstiderna kommer att vara förlagda morgnar, kvällar, nätter och helger där du bemannar Adeccos jour utanför ordinarie kontorstid. Arbetet sker hemifrån med en introduktion på kontoret i Stockholm. Du kommer att arbeta cirka 2-4 dagar i veckan. Arbetspassens tider varierar mellan vardagar 05–09, 17–00 och helger 13–24. Det finns också beredskapspass (arbete vid behov), arbetstiderna är då 00-05, 00-07 och 07-13. Vi söker dig som kan börja i april och arbeta löpande framöver. Om dig Vi tror att du studerar till personalvetare och har minst 1,5 år kvar av studierna. Vidare tror vi att du trivs i ett högt arbetstempo och att du har en bakgrund inom service där du har jobbat med någon form av kundbemötande. Tjänsten kommer i första hand vara av administrativ karaktär, vi söker därför dig som är noggrann och gillar att ha ordning och reda. Som person tror vi också att du är service-minded, lyhörd, strukturerad, lösningsfokuserad och har ett proaktivt tänk i det du gör. Krav för tjänsten är: - Flytande tal i engelska och svenska. - Du studerar på minst 50%. - Möjlighet att arbeta kvällar, helger och tidiga mornar. Du som söker behöver kunna arbeta 2-4 pass i veckan, detta gäller även under sommaren. Urval och intervjuer sker löpande. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Enna Dedagic på [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Rekrytering sker löpande så skicka in din ansökan redan idag! Varmt välkommen med din ansökan!

5 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
HR - konsult sökes till Fagersta!

Är du en erfaren HR-konsult med erfarenhet från offentlig verksamhet? Är du även tillgänglig för start omgående och intresserad av ett deltidsuppdrag? Varmt välkommen att skicka in en ansökan redan idag! Arbetsbeskrivning Vår offentliga kund i Fagersta söker nu en HR-konsult som kommer vara är en viktig person i det dagliga arbetet. Som HR-konsult kommer du att arbeta förvaltningsnära och med traditionella HR-uppgifter som exempelvis arbetsrätt, arbetsmiljö och rehabilitering, Vem är du? • Personalvetarutbildning eller annan utbildning/erfarenhet som kan bedömas likvärdig, • tidigare arbetslivserfarenhet som HR-konsult, • erfarenhet av offentlig verksamhet, • erfarenhet av arbetsrätt. Du erbjuds Ett konsultuppdrag med omfattning ca 20 -24 timmar per vecka. Distansarbete till viss del möjlig. Uppdraget kommer starta omgående och förväntas pågå till och med 2024-08-16. Du kommer att bli anställd av Jurek Talents och vara uthyrd till vår kund. Placering är i Fagersta. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Emelie Kumlin på [email protected]  Om verksamheten Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management. Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via mail.

4 april 2024
Sista ansökan:
4 maj 2024
Talent Sourcer till Pokayokes interna bemanningsteam i Göteborg

Om tjänsten Logistik branschen växer och vi med den. Vi behöver stärka upp vårt team med en Talent Sourcer. Du kommer vara en viktig del av vårt team och stöttepelare till våra Operations Managers och vi letar efter en energisk och entusiastisk person som är redo att hoppa in och bli en del av vårt härliga team liknande en roll som rekryteringsassistent på deltid, löpandes. Vi på Pokayoke brinner för att leverera och att göra det snabbt. Vi är ett gäng ambitiösa personer som älskar att hjälpa folk hitta sina drömjobb och företag hitta sina drömkandidater inom logistik. Vi är en familjär och stöttande grupp som alltid ser till att ha kul på jobbet! Vi gillar att jobba och tycker vårt arbete är bland det roligaste vi vet. Dina arbetsuppgifter Som vår nya Talent Sourcer kommer du att vara ett hjärta i vårt team. Du kommer att hjälpa till med allt från att skriva jobbannonser och screena CV:n till att boka intervjuer och hålla kontakten med våra kandidater. Inga två dagar är desamma och du kommer att ha chansen att lära dig massor om rekrytering och personalhantering! När du är varm i kläderna kommer du att hålla intervjuer och få göra de urval som är avgörande i processen. Vad vi söker • Du är en positiv och driven person som älskar att jobba med människor. • Du är supersnabb på att lära och har en "can-do" attityd. • Erfarenhet av rekrytering är meriterande men inte ett krav - vi letar efter någon som är redo att ta på sig en ny utmaning och växa med oss! • Du är bra på att kommunicera både skriftligt och muntligt, och har en vass känsla för detaljer. • Vi arbetar med tempo och att ta snabba beslut är avgörande. Födelar: • Flexibla arbetstider som passar ditt schema. • En chans att lära och växa inom ett spännande och nytänkande företag. • Massor av stöd och möjligheter till personlig och professionell utveckling. • En rolig och avslappnad arbetsmiljö där varje dag är en ny äventyrsresa! Skicka ditt CV och en kort beskrivning av varför just du är perfekt för jobbet. Vi tar emot ansökningar löpande, så vänta inte för länge med att skicka in din! Om Pokayoke Vi är ett kompetensbolag inom logistik med bemanning som kärnverksamhet. Vi består av logistikspecialister och med vår långa erfarenhet i branschen finns det inte en logistikutmaning vi inte stått inför. Detta är en kunskap vi nu vill dela med oss av. I en bransch där den logistikansvariges roll blir allt mer komplex och ensam, är vi en stöttande partner. Med vårt tekniska kunnande och erfarenhet, inte minst inom Automatisering, lovar vi att hjälpa ditt företag att upptäcka fel och misstag i logistikkedjan – innan de sker. Pokayoke, som betyder just ”felsäkra”, innebär att våra specialister hjälper företag att upptäcka misstag och fel i hela logistikhanteringen innan de sker. Som en strategisk partner, och inte endast leverantör, blir vi en stöttepelare för hela bolaget – oavsett om det gäller att utveckla en långsiktig strategi för Styrelsen eller att hjälpa Teamleadern med att tillsätta och leda sin personal.

2 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
HR-Assistent till Försäkringsbolag

Vill du vara en del av ett stort försäkringsbolag, där du får möjlighet att stötta HR-funktionen och utveckla processer är detta rätt roll för dig. Här får du möjlighet att både använda dina administrativa stjärnkunskaper, ha många interna samarbetsytor och vara en del av att skapa din egen roll framåt. Sök idag då vi arbetar med löpande urval! OM TJÄNSTEN I rollen som HR-assistent ansvarar du för varierade administrativa uppgifter av olika karaktär och omfattning inom HR området. Du har kontakt med det externa lönekontoret och ansvarar för löpande hantering av personaländringar och lönerelaterade ärenden såsom on- och offboarding, granskning av löner och tjänstepensioner. Du tar fram underlag till kvartalsrapporter till vårt huvudkontor och i samband med revisioner. Du brinner för att förbättra och förenkla processer framför allt genom digitala lösningar. Du arbetar i ett personalsystem och tillsammans med lönekontoret utvecklar och implementerar du användandet av dessa system ytterligare. I rollen har du även en bred kontakt med dina kollegor samt med huvudkontoret i Tyskland, varför stor del av kommunikationen sker på engelska. Du blir en del av teamet på HR & Support där du har ett nära samarbete med kollegorna. Rollen är av bred karaktär och det finns stora möjligheter till att utveckla dina ansvarsområden. VI SÖKER DIG SOM Avslutad gymnasial utbildning, meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom HR eller ekonomi - Minst 2 års erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter gärna inom HR och lön - God systemvana samt goda kunskaper i Officepaketet inklusive Excel - God erfarenhet i HR/lönesystem och systemadministration - Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska - Erfarenhet av personalsystemet Flex HRM är meriterande - Erfarenhet av att hantera ITP-planer är meriterande Vi söker dig som är strukturerad och som brinner för att leverera goda resultat. Du är ordningsam och noggrann som person och trivs i en administrativ roll med varierade arbetsuppgifter inom HR, lönefrågor och systemadministration. Du har en vilja att lösa problem och är serviceinriktad. Då du kommer ha mycket kontakt internt och externt har du en tydlig och god kommunikativ förmåga och gillar att skapa effektiva samarbeten. Du trivs att arbeta i team samtidigt som du är självgående. Du har en förmåga att driva ditt eget arbete framåt och tar gärna initiativ inom ditt område och för att utveckla detta! Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

28 mars 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
HR-assistent till Bemanningscentrum, Luleå

Välkommen till Bemanningscentrum – ett nytt sätt att arbeta inom vården! Nu har du möjligheten att göra en otroligt viktig insats för bemanning av vården inom Region Norrbotten. Vi är ett toppengäng HR-assistenter som samordnar och effektiviserar korttidsbemanning. Varje dag jobbar ett gäng underbara undersköterskor, vårdbiträden och sjuksköterskor som får det att hända. Vårt gemensamma fokus är att stötta vårdens chefer, medarbetare och indirekt patienter. För att fortsätta utvecklas behöver vi nu bli fler HR-assistenter! Låter det som ett jobb för dig? Tveka inte att söka! Bemanningscentrums kontor finns i fina lokaler centralt på Sunderby sjukhus. Vi söker Vi söker dig med minst fullgjord gymnasial utbildning som kompletterats av erfarenhet eller utbildning inom HR/personaladministrativt arbete. Meriterande är eftergymnasial utbildning inom HR/personal eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer lämplig. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Du känner dig bekväm och engagerad i en utpräglad serviceroll. Du har ett professionellt förhållningssätt och har ett mycket gott bemötande även i stressiga situationer. Som person är du noggrann, serviceinriktad samt har förmåga att skapa goda relationer. Du har bra dator/telefonvana och är van att prioritera arbetsuppgifterna i ditt dagliga arbete. Du trivs med att arbeta i en verksamhet i förändring. Det är meriterande om du har kunskap/erfarenhet av rekrytering, schemaläggning, lagar och avtal inom arbetsrätt och liknande. Även meriterande om Du har erfarenhet av arbete inom vården. Det här får du arbeta med Dina främsta arbetsuppgifter är att arbeta med korttidsbemanning av personal. Verksamheterna har dagligen ett behov av extraresurser bestående av personal som arbetar inom vår personalpool samt vår timanställda personal. Ditt arbete är en viktig länk för att matcha personalbehov med tillgängliga resurser. Du har daglig kontakt med hälso- och sjukvårdens chefer samt vårdpersonal inom Bemanningscentrum. Du förväntas också arbeta aktivt med att skapa kontakter och förtroende samt hjälpa oss att agera ambassadör för att knyta nya medarbetare till Region Norrbotten. I dina arbetsuppgifter ingår även rekrytering, anställningsadministration samt hantering av löpande personaladministration knutet till våra medarbetare. Vi arbetar bland annat med Time Care Pool som stödsystem i vårt dagliga arbete. Det här erbjuder vi dig - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänsten För närvarande kan vi erbjuda visstidsanställning heltid. Bifoga CV, studieintyg respektive betyg i din ansökan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Välkommen med din ansökan!

20 mars 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
HR-koordinator

Vill du ha en central och viktig position i ett av Sveriges största serviceföretag? Ta chansen att bli en del av ett fantastiskt HR-team som arbetar tätt tillsammans, där medarbetarna står i fokus. Vad erbjuder vi? • Brett arbete med HR-frågor • Supportera chefer med rådgivning • En utmanande och varierande roll i en organisation med flexibel arbetsmiljö • Arbeta nära avdelningens specialister • Stora utvecklingsmöjligheter • Möjlighet till hybridarbete • Teamarbete I din roll på ISS erbjuds du en värderingsstyrd verksamhet som kännetecknas av flexibilitet, entreprenörskap och stort ansvarstagande i en stor global koncern. Du blir kommer få möjligheten att ta del av talangprogram, utbildningar och mentorsprogram - allt för att just du ska engageras på jobbet. Detta är en direktrekrytering till ISS Facility Services där vi på 2Complete håller i rekryteringsprocessen. Du som söker tjänsten ser långsiktighet i rollen och arbetsplatsen. Du kommer att sitta på ISS huvudkontor i Marievik. Vem söker vi? • 2+ års erfarenhet av brett HR-arbete i en liknande roll • Tidigare erfarenhet av arbete i ett servicerelaterat yrke, gärna inom en supportfunktion • Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift i svenska och engelska • Du har mycket goda IT-kunskaper som Office-paketet och är trygg i Excel • Högskole- eller YH-utbildning eller motsvarande inom HR/PA Personlighetsmässigt är du: • En lagspelare • Strukturerad och noggrann • Lösningsorienterad och prestigelös • Kommunikativ och pedagogisk • Serviceminded och positiv Vad innebär rollen? • Utförligt svara på chefsfrågor inom både HR-och systemfrågor • Granskning anställningsavtal • Viss statistikuppföljning/sammanställning • Löpande administration och underhåll i HR-system • Supportera chefer i enklare lönefrågor • Genomföra vissa kontroller kopplade till lön • Enklare löneadministration • Support till chefer sker framförallt via ärendehanteringssystem samt telefon Du kommer att ha ett nära samarbete med fyra andra koordinatorer tillsammans i ett större team om cirka 35 medarbetare på ISS Facility Services HR- avdelning People & Culture. ISS arbetar inom service- och tjänstesektorn där medarbetare och kunder är i fokus. Tillsammans med ditt team kommer du vara People & Cultures första kontakt mot ca 350 chefer och därmed avdelningens ansikte utåt. Kontakten sker framför allt via telefon och ärendehanteringssystem. Start för tjänsten är så snart vi hittar rätt kandidat, men gärna ibörjan av april månad. Låter det som en tjänst för dig? Ansök redan idag! Vi ser fram emot att läsa din ansökan. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. 2Complete Trygghet och förtroende är målen i 2Completes rekryteringsprocess. Detta uppnås genom ett nära och personligt samarbete med de kunder som valt oss som sin rekryteringspartner. Vår passion för att få ut människor i arbete och att få in rätt person i rätt sammanhang i arbetslivet, driver oss framåt. 2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011. 2Complete Group är Gasellen vinnare 2022, utmärkelsen som tilldelas Sveriges snabbast växande företag.

19 mars 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024